ورزش و تحرک
سوئیس
Goalkeepers - 1 Diego Benaglio »
- 18 Pascal Zuberbühler »
- 21 Eldin Jakupovic »
Defenders - 2 Johan Djourou »
- 3 Ludovic Magnin »
- 4 Philippe Senderos »
- 5 Stephan Lichtsteiner »
- 13 Stéphane Grichting »
- 17 Christoph Spycher »
- 20 Patrick Müller »
- 23 Philipp Degen »
Midfielders - 6 Benjamin Huggel »
- 7 Ricardo Cabanas »
- 8 Gökhan Inler »
- 10 Hakan Yakin »
- 14 Daniel Gygax »
- 15 Gelson Fernandes »
- 16 Tranquillo Barnetta »
- 19 Valon Behrami »
- 22 Johan Vonlanthen »
Forwards - 9 Alexander Frei »
- 11 Marco Streller »
- 12 Eren Derdiyok »
مربی
Jakob Kuhn
بازیها :
07/06/2008 | v | Czech Republic | | | 18:00 |
11/06/2008 | v | Turkey | | | 20:45 |
15/06/2008 | v | Portugal | | | 20:45 |
يکشنبه 12/3/1387 - 11:7
ورزش و تحرک
تركیه
Goalkeepers - 1 Rüştü Reçber »
- 12 Tolga Zengin »
- 23 Volkan Demirel »
Defenders - 2 Servet Çetin »
- 4 Gökhan Zan »
- 13 Emre Güngör »
- 15 Emre Aşık »
- 20 Sabri Sarıoğlu »
- 22 Hamit Altıntop »
Midfielders - 3 Hakan Balta »
- 5 Emre Belözoğlu »
- 6 Mehmet Topal »
- 7 Mehmet Aurélio »
- 10 Karadeniz Gökdeniz »
- 11 Tümer Metin »
- 14 Arda Turan »
- 16 Uğur Boral »
- 17 Tuncay Şanlı »
- 19 Ayhan Akman »
Forwards - 8 Nihat Kahveci »
- 9 Semih Şentürk »
- 18 Kazım Kazım »
- 21 Mevlüt Erdinç »
مربی : Fatih Terim بازیها :
07/06/2008 | v | Portugal | | | 20:45 |
11/06/2008 | v | Switzerland | | | 20:45 |
15/06/2008 | v | Czech Republic | | | 20:45 |
يکشنبه 12/3/1387 - 11:3
ورزش و تحرک
پرتقال
Goalkeepers - 1 Ricardo »
- 12 Quim »
- 22 Rui Patrício »
Defenders - 2 Paulo Ferreira »
- 3 Bruno Alves »
- 4 Bosingwa »
- 5 Fernando Meira »
- 13 Miguel »
- 14 Jorge Ribeiro »
- 15 Pepe »
- 16 Ricardo Carvalho »
Midfielders - 6 Raul Meireles »
- 8 Petit »
- 10 João Moutinho »
- 18 Miguel Veloso »
- 20 Deco »
Forwards - 7 Cristiano Ronaldo »
- 9 Hugo Almeida »
- 11 Simão »
- 17 Ricardo Quaresma »
- 19 Nani »
- 21 Nuno Gomes »
- 23 Hélder Postiga »
مربی:
بازیها : 07/06/2008 | v | Turkey | | | 20:45 |
11/06/2008 | v | Czech Republic | | | 18:00 |
15/06/2008 | v | Switzerland | | | 20:45 |
يکشنبه 12/3/1387 - 10:58
ورزش و تحرک
CZECH REPUBLIC
چك
Goalkeepers - 1 Petr Čech »
- 16 Jaromír Blažek »
- 23 Daniel Zítka »
Defenders - 2 Zdeněk Grygera »
- 6 Marek Jankulovski »
- 12 Zdeněk Pospěch »
- 13 Michal Kadlec »
- 21 Tomáš Ujfaluši »
- 22 David Rozehnal »
Midfielders - 3 Jan Polák »
- 4 Tomáš Galásek »
- 5 Radoslav Kováč »
- 14 David Jarolím »
- 17 Marek Matějovský »
- 18 Tomáš Sivok »
- 19 Rudolf Skácel »
- 20 Jaroslav Plašil »
Forwards - 7 Libor Sionko »
- 8 Martin Fenin »
- 9 Jan Koller »
- 10 Václav Svěrkoš »
- 11 Stanislav Vlček »
- 15 Milan Baroš »
مربی :
07/06/2008 | v | Switzerland | | | 18:00 |
11/06/2008 | v | Portugal | | | 18:00 |
15/06/2008 | v | Turkey | | | 20:45 |
يکشنبه 12/3/1387 - 10:54
اخبار
روز پنجشنبه 23 خردادماه 1387 در حرم حضرت معصومه در شهر قم نمایندگان دو طیف از فقها و مراجع تقلید شیعه با هم پیوند زندگی میبندند. سیدعلی خمینی آخرین فرزند سیداحمد خمینی و نوه امام خمینی با دختر حجتالاسلام والمسلمین شهرستانی كه نوه آیتالله سیدعلی سیستانی هم هست ازدواج میكنند تا بدین ترتیب سه فرزند سیداحمد خمینی هر یك با فرزندان یكی از علما و خانوادههای بزرگ شیعه ازدواج كرده باشند: سیدحسن خمینی داماد خانواده بجنوردیها، سیدیاسر خمینی داماد خانواده صدرها و سیدعلی خمینی داماد خانواده سیستانیها. عقد این دو جوان البته پیشاپیش توسط آیتالله سیستانی در نجف اشرف و در حرم امام علی(ع) به نیابت از طرفین خوانده شده است اما عقد رسمی پس از پایان ایام رحلت امام خمینی خوانده خواهد شد.ازدواج نوه امام خمینی با نوه آیتالله سیستانی از دو جهت اقدامی نمادی به شمار میرود:اول – پیوند میان شیعیان ایران و شیعیان عراق. گرچه آیتالله سیستانی در اصل مجتهدی ایرانی و مشهدی است اما ملت عراق ایشان را بیش از هر فرد دیگری به رهبری خود پذیرفته است و اصولا به دلیل اهمیت شهر نجف نزد علمای شیعه هرگز ایرانیان درباره ملیت علمای نجف دغدغهای نداشتهاند. برعكس در یك مقطع دولت بعث عراق تعداد بسیاری از عراقیهای ایرانیالاصل را از خاك عراق بیرون كرده است اما این افراد در ایران نهتنها مشكلی نداشته بلكه حتی در سطح سران سیاسی و اجتماعی ایران پذیرفته شدهاند.دوم – پیوند میان گروهی از فقهای شیعه كه به مجتهدین سیاسی مشهورند و امام خمینی نماد آنها به شمار میرود و گروهی دیگر از فقهای شیعه كه به مجتهدین سنتی مشهورند و آیتالله سیستانی نماد آنها محسوب میشود. آیتالله سیستانی در واقع جانشین آیتالله خویی شدهاند كه پیش از این پرچمدار شیوههای سنتی مرجعیت در شیعه بودند. پیام ازدواج سیدعلی خمینی و نوه آیتالله سیستانی البته تنها ابعاد درون مذهبی ندارد بلكه در منطقه و حتی نظام بینالملل كه اكنون به شدت درگیر بحران عراق است مهم به شمار میرود. آیتالله سیستانی رهبر مردم عراق است بدون آن كه چنین سمتی در قانون اساسی آن كشور پیشبینی شده باشد اما ایالات متحده آمریكا در هرگونه تصمیمگیری درباره عراق ناگزیر است نظر این مرجع تقلید كه اكنون افزون بر پیوندهای نسبی دارای پیوندهای سببی با ایرانیان هم هست را جویا شود. ائتلاف حاكم بر دولت و مجلس عراق زیر پرچم این آیتالله به قدرت رسیده است. آیتالله سیستانی كمتر با سیاستمداران خارجی دیدار میكند و به ندرت درباره موضوعات روز اظهارنظر میكند اما اگر با كسی دیدار كند یا درباره موضوعی اظهارنظر كند اهمیت آن شخص یا موضوع نزد رسانهها روشن میشود. در دیدار اخیر مدیر یكی از روزنامههای بزرگ ایران با آیتالله سیستانی ایشان اعلام كردهاند كه به دقت تحولات ایران را دنبال میكنند و به تحولات سیاسی و فكری ایران علاقه دارند. سال گذشته نیز ایشان با وزیر فرهنگ دولت سیدمحمد خاتمی دیدار كرده بودند و اظهارنظرهای دقیقی درباره تحولات فرهنگی ایران كرده بودند. آیتالله سیستانی در ایران نماد و رهبر مكتب نجف به شمار میرود كه به پرهیز از سیاست مشهور است اما در عمل پس از سقوط صدام حسین ایشان از جمله سیاسیترین مراجع تقلید شیعه بودهاند. امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران بیش از یك دهه در نجف اشرف در تبعید بسر میبردند و گرچه اصولا بیش از آن كه فقیهی نجفی باشند به مكتب قم تعلق دارند. اما در طول مدت تبعید در نجف درس پررونقی داشتند. فرزند ارشد وی سیدمصطفی خمینی نیز در نجف تحصیل و تدریس كردهاند اما پدر داماد یعنی سیداحمد خمینی تنها پس از درگذشت برادر بزرگ خود سیدمصطفی چندی در نجف ماند. سیداحمد خمینی كه خود پیش از فعالیت حوزوی در خدمت پدر ماند و به یك معنا فدایی سیاسی پدرش شد در سال 1373 درگذشت. فرزندان او اما همگی حوزوی شدند. سیدحسن خمینی فرزند ارشد متولد 1352 است، سیدیاسر خمینی در سال 1357 به دنیا آمده و سیدعلی خمینی در سال 1365 متولد شده است. به هنگام فوت امام خمینی او تنها سه سال داشته كه عكسهای معروفی از ارتباط این نوه با پدربزرگش منتشر شده است. اكنون آن كودك سه ساله به یك خمینی جوان دیگر تبدیل شده است تا با ازدواجی فاصله دو مكتب قم و نجف را اندك كند.
يکشنبه 12/3/1387 - 10:40
دعا و زیارت
انسان در جهان ماده زندگی میكند و بسیاری از داوریها و انتظارات او هم رنگ مادی دارد. او برای هر چیز، جا و مكان مادی تصور میكند. حال اگر از او پرسیده شود كه جای مسئله 2+2=4 كجاست یا جای معادله 9 = ایكس+4 كجاست؛ در پاسخ خواهد گفت: این مسئلهای ریاضی یا معادلهای جبری است و نمیتواند جایی داشته باشد و امری است كه جنبه متافیزیكی دارد و خارج از محدوده تاریخ و مكان است؛ بلكه اساساً علوم و دانشهای بشری ذاتاً مجرد از ماده است و زمان و مكان ندارد و از جان انسان بیرون نیست. از این رو با رفتن روح از بدن، علوم هم همراه او میشوند.
بهشت و جهنم نیز از محدوده تاریخ دنیایی و زمان و مكان خارج است و قبل، بعد، كی و كجای دنیوی بر نمیدارند و چنانچه ما بخواهیم آنها را تصور كنیم، باید به تعبیرهای قرآن و احادیث معصومین علیهمالسلام رو آورده، بگوییم: بهشت نزد سدره المنتهی است.
وارد بهشت شدم؛ در آنجا فرشتگانی را دیدم كه قصرهایی میسازند و گاه توقف میكنند، از علت این امر سؤال كردم، گفتند: ما منتظر مصالح هستیم!
در احادیث فراوانی «سدر المنتهی»، «جنه المأوی»، «عرش»، «كرسی»، «معراج» و «ملكوت» همه كنار هم قرار گرفته است؛ یعنی همه در آسمانها قرار گرفته است.
بسیاری از احادیث اسلامی تأیید و تأكید میكنند كه بهشت و دوزخ هم اكنون مخلوقند. یكی از اصحاب از امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام پرسید: كه آیا بهشت و دوزخ هم اكنون مخلوقند؟
امام علیهالسلام فرمود: «آری آفریده شدهاند و پیامبر صلیاللهعلیهوآله به هنگام معراج، وارد بهشت شد و دوزخ را نیز مشاهده كرد»(1)
بسیاری از روایات مربوط به معراج پیامبر صلیاللهعلیهوآله، به مسئله بهشت و دوزخ و وجود آنها اشاره شده و قرآن در سوره نجم در جریان معراج پیامبر صلیاللهعلیهوآله نیز به این موضوع اشاره كرده است.
روایات متعددی كه در منابع شیعه و اهل سنت درباره تولد بانوی اسلام، فاطمه زهرا سلام الله علیها آمده، نیز گواه بر این معنی است كه میگوید:
پیامبر اكرم صلیاللهعلیهوآله در شب معراج وارد بهشت شد و از میوه درختان بهشتی تناول فرمود و از همان میوه، نطفه فاطمه زهرا سلاماللهعلیها منعقد شد و لذا پیامبر صلیاللهعلیهوآله او را میبوسید و میگفت:
«از او بوی بهشت میشنوم»(2)
در حدیث دیگری از پیغمبر اكرم صلیاللهعلیهوآله تعبیر لطیفتری در این زمینه دیده میشود و آن این كه میفرماید: هنگامی كه به معراج رفتم، وارد بهشت شدم؛ در آنجا فرشتگانی را دیدم كه قصرهایی میسازند و گاه توقف میكنند، از علت این امر سؤال كردم، گفتند: ما منتظر مصالح هستیم! گفتم مصالح شما چیست؟ گفتند: ذكر «سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اكبر» كه مؤمن میگوید؛ هنگامی كه ذكر میكند، بنا میكنیم و هنگامی كه خودداری میكند، دست نگه میداریم.(3)
برای اطلاعات بیشتر به كتابهای تفسیر موضوعی قرآن و معاد درقرآن از آیت الله جوادی آملی و پیام قرآن از آیت الله مكارم شیرازی مراجعه كنید.
يکشنبه 12/3/1387 - 10:25
دانستنی های علمی
علم بهتر است یا ثروت؟؟؟؟؟؟؟؟
يکشنبه 12/3/1387 - 10:18
آموزش و تحقيقات
افرادی که از اعتیاد رنج می برند اغلب یک یا بیشتر از یک مورد مشکل پزشکی دارند، بیماریهای ریوی، قلبی عروقی، سکته مغزی، سرطان، و اختلالات روانی را دربرمی گیرد. تصویر برداری کامپیوتری، پرتو افکنی اشعه ایکس از قفسه سینه، و آزمایش های خون، اثرات آسیب آفرین سوءمصرف مواد را در بدن نشان می دهد. برای مثال، آزمون ها نشان می دهند که کشیدن تنباکو باعث سرطان دهان ، گلو ، نای ، خون ، ریه ها ، معده ، لوزالمعده ، کلیه ، مثانه و دهانه ی رحم می شود. به علاوه، برخی از مواد سوءمصرف شده مانند استنشاقی ها( مواد فرّار)، برای یاخته های عصبی سمی هستند و می توانند به آنها خواه درمغز یا نظام عصبی پیرامونی آسیب برسانند و یا آنها را تخریب کنند. حال این سئوال پیش می آید که،آیا سوءمصرف مواد سبب اختلال روانی می شود و یا برعکس، این اختلالات هستند که باعث اعتیاد دارویی می شوند؟
در پاسخ باید گفت، سوءمصرف مواد و اختلالات روانی اغلب همراه هم وجود دارند. در برخی موارد، اختلالات روانی می توانند مقدم بر اعتیاد باشند. درمواردی دیگر، سوءمصرف مواد می تواند اختلالات روانی را به ویژه در اشخاص با آسیب پذیری های خاص، راه بیاندازد یا تشدید کند.
اثر اعتیاد می تواند دور رس باشد:
1- بیماریهای قلبی – عروقی
2- سکته مغزی
3- سرطان
4- HIV / ایدز
5- هپاتیت B و C
6- بیماریهای ریه
7- چاقی
8- اختلالات مغزی
فراتر از پیامدهای مضر اعتیاد برای شخص معتاد، سوءمصرف مواد می تواند سبب مشکلات بهداشتی جدی برای دیگران شود. سه مورد از زیانبارترین و آزاردهنده ترین پیامدهای اعتیاد عبارت هستند از:
1) اثرات منفی در معرض مواد قرار گرفتن پیش از تولد بر روی نوزادان و کودکان.
احتمال دارد که برخی از کودکانی که در معرض مواد بوده اند در کلاس درس نیازمند به حمایت آموزشی جهت غلبه بر آن چه که می تواند نقصان های نافذ در حیطه های تحولی از قبیل رفتار، توجه، و شناخت است، باشند. وظیفه مستمر عبارت از بررسی آن است که، آیا اثرات در معرض قرار گرفتن پیش از تولد بر روی مغز و رفتار به دوره ی نوجوانی گسترش می یابد که سبب مشکلات تحولی در خلال آن دوره زمانی شود.
2) اثرات منفی تدخین توسط اشخاص دیگر که در محیط مشترکی با ما هستند.
مصرف مواد توسط افراد دیگری از اعضای خانواده ، منبع معناداری است که می تواند ما را در معرض شمار زیادی از مواد شناخته شده که خطرناک برای سلامتی انسان خصوصاً برای کودکان است، قرار دهد. مطابق گزارش 2006 جراحی عمومی ایالات متحده، تحت عنوان، پیامدهای بهداشتی در معرض غیر ارادیِ تدخین تنباکو بودن، تدخین غیر ارادی خطر بیماریهای قلبی و سرطان ریه را به ترتیب تا 25 – 30 درصد و 20 – 30 درصد در کسانی که هرگز تدخین کننده نبوده اند، افزایش می دهد.
3) گسترش فزاینده ی بیماریهای عفونی
تزریق موادی مانند هروئین ، کوکائین و مت آمفتامین دلیلی بر بیش از یک سوم از موارد جدید ایدز است. همچنین مصرف تزریقی مواد یک عامل عمده در گسترش هپاتیت C است. مصرف تزریقی مواد تنها راهی است که سوءمصرف مواد در شیوع بیماریهای عفونی مشارکت می کند. تمام مواد سوءمصرفی باعث بعضی از مسمومیت ها می شوند، که با قضاوت مداخله می کند و احتمال رفتارهای خطرناک را افزایش می دهد . این امر به نوبه ی خود، در گسترش HIV / ایدز، هپاتیت B و C، و سایر بیماریهای انتقالی شرکت می کند. طبق گزارشات منتشر شده در ایالات متحده ی آمریکا، چهار مورد از مرگ ناشی از ایدز، مرتبط به سوءمصرف مواد بوده است.
يکشنبه 12/3/1387 - 10:8
سينمای ایران و جهان
بیوگرافی پوریا پورسرخ:
با حضوری کوتاه در مجموعه تلویزیونی « فرار بزرگ » حضور در مقابل دوربین را تجربه کرد و با بازی در مجموعه « وفا » به شهرت رسید و با ایفای نقش در مجموعه « صاحبدلان » ثابت کرد بازیگر توانمندی است.
زندگی خصوصی پوریا پورسرخ:
محل تولد: جردن
سال تولد: نمی گویم
ماه تولد: تیر
قد: 182
وزن : متغییر بین 75 تا 80
......................................................
مجموعه آثار:
- پسران آجری (مجید قاری زاده، 1385)
- مهمان (سعید اسدی، 1385)
- مصائب دوشیزه (1385)
- روز سوم (محمدحسین لطیفی، 1385)
مجموعه های تلویزیونی:
- فرار بزرگ (محمدحسین لطیفی، 1383)
- وفا (محمدحسین لطیفی، 1384)
- صاحبدلان (محمدحسین لطیفی، 1385)
- شکرانه (سعید سلطانی، 1386)
يکشنبه 12/3/1387 - 10:2
دعا و زیارت
فاطمه، بانوی غمگُسارِ عالم. فاطمه شمعی مهربان و زخمی در سرزمین پُرآشوب مدینه.
فاطمه، بانویی که سوگنامهی سنگینش در کشاکش غوغای روزگار، تا ابدیت روح تاریخ پیر را خواهد آزرد.
فاطمه، بانویِ بییاوری که در سَرسَرای ساحل تپیدهی آسمان، نامش به نامِ نامیِ غم و اندوه ثبت گردیده است.
فاطمه، گلبرگِ یاسی در ابتدای تولد؛ باغبانِ پُرمهری در اواسط زندگی و خمیدهقدی در انتهای حزینترین لحظات آفرینش، که سوار بَر پرهای فرشتگان گشت و حیات ملالآور زندگیاش را وداع گفت.
فاطمه، پارهای از آفتابِ عالمسوز هستی، که درد فراقش، عالمی را میسوزاند.
فاطمه، ریحانهای که درکوچههای بیلیاقت مدینه، دست و بازوی خونینش به طواف در و دیوار رفت.
فاطمه، هالهای که طعم زهرآگین سیلی را هم از مردان حرامی چشید، تا به رسم دلدادگیاش وفا کرده باشد.
فاطمه، اسطورهی صبری که درد و رنج خود را هرگز نمیدید و مظلومیت علی را جز نگاه او کسی نشانه نمیرفت.
فاطمه، مادری غریب، که درد دوریاش آتش شعله وری بود در عمق جان علی.
فاطمه، مادر عترت و فرزند زلال کوثر، که دوران زندگیاش، مهمان ناجوانمردانگی گذر تاریخ شد.
فاطمه، بانویی پهلوشکسته که شهادتش، شهادتین بود و محسن شش ماههاش، هدیهای برای اثبات عشقبازیاش با خدا.
فاطمه، منجی صبر و انیس شکیبی آکنده از زجر، که حتّی شرارهها و شعلههای آتش هم صبر او را به تاراج نبرد .
فاطمه، بانویِ کبود رویی که هیچگاه رازِ بازوی دردناکش برای علی فاش نشد. فاطمه، نیلی رُخی که داغ
را گذاشت و مسافر آرامش شفاف وداع گشت.
فاطمه، بانوی غمین و مضروبی که هیچگاه غصّهی بُغض دردناکش از نای آسمانی او شنیده نشد.
فاطمه، یاس پیکری که همچون پرستوی پَر و بال شکسته، از ویرانهآبادِ دنیا به خداآباد ملکوت کوچ کرد.
حال دیگر فاطمه پرواز کرده و رفته است و فقط علی مانده و حکایت خزانی شدن گلبرگ زندگانیاش در شهری که حال، مالامال از غربت است و رنجِ فراق.
حال دیگر علی مانده و یادگاری از دری نیم سوخته، که تا ابدیت، بوی دودِ اندوهش، پیکرهی بشریت را میآزارد.
حال دیگر آسمانِ دل علی و فرزندانِ علی مانده و شبهای شوم بیستاره.
حال دیگر زینب مانده و یادگارِ چادر خاکی مادر و خاطرات کوچههای تنگ و تاریک مدینه.
حال دیگر حسن مانده و یاد رخ نیلی مادر؛ آری دیگر حسین مانده و یاد جای سیلی بر صورت مادر.
آری از آن شب به بعد، فرزندان فاطمه تا مهدی هیچ شبی را نیست که بدون یاد محبوبهشان آرام گیرند.
اکنون دیگر مهدی مانده است و حکایت غمی تلخ.
دیگر مهدی مانده است و یاد نفسهای خستهی آخرین مادر.
حال دیگر مهدی مانده است و مزار پنهانی که باید به دست قدرت او، سرِّ رازناکش فاش شود.
دیگر مهدی مانده است و انتظاری مداوم .
حال دیگر مهدی باید سرشت بشریت را فاطمی کند و بارگاه او را تا ابدیت جاودانی ببخشد
يکشنبه 12/3/1387 - 9:58