• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 13516
تعداد نظرات : 591
زمان آخرین مطلب : 1311روز قبل
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 25/2/1399 - 0:52
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 25/2/1399 - 0:48
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 25/2/1399 - 0:45
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 25/2/1399 - 0:39
آموزش و تحقيقات

پنج شنبه 25/2/1399 - 0:34
ایرانگردی



شیوع ویروس کرونا در جهان، تمامی صنایع از جمله صنعت بازی‌های دیجیتال دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است. مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) به‌منظور بررسی وضعیت اکوسیستم بازی‌های دیجیتال ایران در دوران شیوع کرونا، اوایل اردیبهشت سال 1399 پیمایشی بر روی جامعه آماری بازی‌سازان اجرا کرده است که نتایج آن، تصویر مناسبی از تأثیر این اپیدمی بر اکوسیستم بازی‌های دیجیتال ایران ارائه می‌دهد.

به گزارش اداره ارتباطات و اموربین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ در این پیمایش که با همکاری معاونت حمایت بنیاد صورت پذیرفته است، در مجموع 59 استودیوی بازی‌سازی در تکمیل پرسشنامه همکاری کردند. در میان پاسخگویان و در تاریخ نگارش این بازینگاشت، 6 استودیو دارای حداقل یک بازی در جمع 20 بازی پرفروش کافه بازار بوده‌ و 16 استودیو در سطح دو و 27 استودیو در سطح سه ساختار همگرای 1399 قرار دارند. باقی پاسخگویان نیز در سطوح مبتدی‌تر قرار دارند و بر این اساس پراکندگی پاسخگویان از لحاظ میزان درآمدزایی و بزرگی از تنوع قابل‌قبولی برخوردار است.

در این بازینگاشت اطلاعاتی در زمینه تغیرات مالی و سرمایه انسانی این استودیوها گزارش شده است که اگرچه الزاما قابل تعمیم به کل فعالان حوزه بازی‌سازی در ایران نیست؛ اما می‌تواند تصویر مناسبی از تأثیر این اپیدمی بر اکوسیستم بازی‌های دیجیتال ارائه دهد.

چهارشنبه 24/2/1399 - 17:53
ایرانگردی


 
جلسه شورای واگذاری حق بهره‌برداری موقت از اماکن عرضه محصولات کشاورزی در نیمه اول سال 99 با حضور افشین حبیب زاده، نماینده ناظر شورای اسلامی شهر تهران بر سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار برگزار شد. 
 


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ واگذاری تعدادی از اماکن عرضه محصولات کشاورزی با توجه به تقویم زراعی مناطق مختلف کشور، پس از اطلاع‌رسانی به تولیدکنندگان واجد شرایط، برگزار می‌شود و 70 درصد متقاضیان این دوره واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار را افراد حقیقی و 30 درصد را افراد حقوقی تشکیل داده‌اند.
بر اساس این گزارش، به ترتیب استان‌های همدان، مرکزی، کردستان، سمنان، گلستان و تهران، بیشترین متقاضیان دریافت غرفه را به خود اختصاص دادند و از بین متقاضیان، 32 درصد خواهان دریافت غرفه‌های میوه و 68 درصد خواهان دریافت غرفه‌های محصولات فرنگی هستند.
گفتنی است، به منظور حضور هر چه بیشتر باغداران و کشاورزان در میادین میوه و تره بار و حذف هرگونه دلالی و واسطه‌گری احتمالی، هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور و اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی فعال در این حوزه با هدف امکان حضور مستقیم تولیدکنندگان محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

چهارشنبه 24/2/1399 - 16:37
ایرانگردی



معاون حمل و نقل ترافیک منطقه۹ از آغاز تکمیل عملیات اجرایی ورودی جنوبی مجتمع ایستگاهی مترو استاد معین ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹، فرزاد فرهادیان با اعلام این خبر گفت: با هدف تسهیل در دسترسی به ایستگاه مترو استاد معین از ضلع جنوب خیابان آزادی، جلسه ای با موضوع "پیگیری ادامه عملیات اجرایی و تکمیل ورودی جنوبی مجتمع ایستگاهی مترو استاد معین" با حضور سید مصطفی موسوی شهردار منطقه۹، علی امام مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) و مدیران شهری برگزار شد.

وی افزود: با توجه به افتتاح ایستگاه خط۴ مترو در سال۸۹ و از آنجایی که برای تسهیل در دسترسی شهروندان از ضلع جنوب خیابان آزادی به ایستگاه مترو استاد معین نیاز به احداث مجتمع ایستگاهی ضلع جنوبی خیابان آزادی می باشد؛ ملکی به مساحت ۱۶۴۷ مترمربع توسط منطقه۹ به این موضوع اختصاص داده شد.

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه۹ عنوان کرد: متاسفانه عملیات اجرایی به دلایل فنی و اقتصادی متوقف شده بود که این امر موجبات نارضایتی شهروندان منطقه را که قصد استفاده از مترو ایستگاه استاد معین در ضلع جنوب خیابان آزادی را دارند به علت عدم دسترسی مناسب فراهم کرده است.

فرهادیان خاطر نشان کرد: پیرو جلسه هماهنگی که با حضور مدیران شهری در منطقه۹ برگزار شد، مقرر شده است تا با همکاری شرکت مترو و منطقه۹، دو فاز اجرایی این پروژه که یکی احداث گالری در قسمت زیرین خیابان آزادی برای اتصال ایستگاه شمالی به جنوبی و دیگری احداث مجتمع ایستگاهی در ضلع جنوبی می باشد، در حداقل زمان ممکن اجراء و مورد بهره برداری قرارگیرد.

چهارشنبه 24/2/1399 - 16:25
ایرانگردی


معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 2 از پایش و کنترل آفت های درختان و مبارزه با بیماری‌های گیاهی در فصل بهار
خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه2 ،  علی اکبر کریمی پور، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه  با  اشاره به اینکه فصل بهار که زمان شیوع آفت های مختلف گیاهی است گفت: نگهداشت فضای سبز و درختان منطقه  یکی از اولویت های مدیریت منطقه است و برهمین اساس  دفع  کنترل آفت های مختص فصل گرما در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد به صورت شبانه توسط اکیپ های مختلف در منطقه انجام می شود.
کریمی پور خاطر نشان کرد: از جمله آفات مهم این فصل، شته ها، پسیل زیتون و برگ خوار ها هستند که این آفات علاوه بر تغذیه از شیره گیاهی، تغییر شکل اندام ها، اختلال در امور فتوسنتز، خسارت به فضای سبز و خشکیدگی درختان، همچنین ناقل بیماری های ویروسی نیز وی به سفید بالک ها به عنوان آفت رایج شهر تهران در سالهای اخیر نیز اشاره کرد و افزود: پایش این آفت به صورت متمركز و گسترده و همچنین مبارزه با  بیماری چوب خیس درختان با اكسی كلرور مس در سطح منطقه در حال  انجام است.
معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 2 شروع عملیات خشکه زنی و فرم دهی ترون های معابر و بوستان های شهری را از دیگر فعالیت های نگهداشتی برشمرد
 

چهارشنبه 24/2/1399 - 16:19
ایرانگردی

 

در پی انتشار مطالبی در فضای مجازی مبنی بر خرید و فروش سکه با قیمت های بالاتر از بازار در چهار بانک، بانک ملت توضیحاتی را برای آگاهی مخاطبان منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با توجه به نیاز سرمایه‌گذاران، ابزارهای متنوعی دربازار سرمایه طراحی شده است؛ یکی از ابزارهایی که از سال 1394 در این بازار عرضه شده، اوراق گواهی سپرده سکه طلا است.

براین اساس معاملات گواهی سپرده طلا به منظور شفافیت و کشف قیمت رسمی سکه و همچنین تنوع بخشی به سبد ابزارهای مالی، و در چارچوبی کاملا قانونی توسط بورس کالای ایران راه اندازی شده است.

شایان گفتن است در چارچوب قانونی تعریف شده توسط بورس کالای ایران، بانک ها به عنوان انبار دار سکه طلا از مشتریان و متقاضیان سپرده گذاری سکه طلا، سکه را به امانت دریافت و برای آنان قبض انبار موقت گواهی سپرده صادر می کنند و بورس کالای ایران قبض های موقت سکه های سپرده گذاری و ثبت شده در سامانه بورس را تبدیل به گواهی سپرده سکه نموده و با نماد بانک دریافت کننده سکه به پرتفوی بورسی فرد سپرده گذار اضافه می کند بنابراین نماد سکه موجود در تابلوی بازار به نام یک بانک به هیچ وجه به معنای مالکیت آن ها توسط بانک ها نیست بلکه به معنای بانک محل انبارداری اصل سکه های طلاست.

بانک ملت در این توضیحات افزوده است: با توجه به فرآیند فوق بانک ها نقشی در خرید سکه فیزیکی از بازار طلا و یا فروش آن در بورس نداشته و نمی توانند در کنترل قیمت و یا افزایش آن نقش موثری ایفا کنند.

گفتنی است در حال حاضر 4 بانک ملت، رفاه کارگران، صادرات و سامان دارای مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار برای پذیرش سکه طلا هستند.

این گزارش می افزاید بانک ملت به منظور ایفای نقش اجتماعی خود علی رغم شرایط خاص شیوع بیماری کرونا، جهت کاهش تنش های ناشی از عدم انتشار گواهی سپرده سکه طلا، با حداکثر توان خود در تلاش بوده تا همراستا با سیاست های سازمان بورس و مصالح مردم، گام بردارد.

چهارشنبه 24/2/1399 - 16:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته