• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 808
تعداد نظرات : 320
زمان آخرین مطلب : 3900روز قبل
خاطرات و روز نوشت

پنجره فولاد و دلهای بی قرار و دستان نیاز و امید شفا و شفاعت.
يکشنبه 17/7/1390 - 17:55
اخبار
روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است؛ برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکانمان همراه شویم. آموختن زبان کودکانه نیز قدم بعدی است.

 

در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا ، انجمن عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان ، مرکز یونیسف را که ابتدا انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت ایجاد کرد.
در سال 1953، یونیسف (
United Nations International Emergency Fund ) یکی از بخشهای دائمی در سازمان ملل گردید . و روز 8 اکتبر " روز جهانی کودک " نام گذاری شد. 

کودکان در این روز ، خواهان یادآوری این مسئله هستند که سالانه هزینه های غیر قابل تصوری صرف تولید انواع سلاحهای هسته ای و غیر هسته ای می شود حال آنکه در سال کودکان بسیاری از گرسنگی ، عدم امکانات بهداشتی ، سوء تغذیه و ... جان خود را از دست می دهند و کسی نگران آنها نیست ! 

 یونیسف اعلام داشته که تنها با اختصاص پنج دلار برای هر کودک می توان جان 90 درصد از کودکانی را که سالانه می میرند ، نجات داد و برای بهبود چشمگیر زندگی کودکان جهان سوم ، کافی است که فقط مبلغ شش هفته بودجه تسلیحاتی جهان هزینه شود.

وظیفه انجمن کمک به کودکان یعنی یونیسف ، مراقبت از کودکان و برآوردن نیازهای اولیه آنها در سالهای ابتدایی زندگی ؛ ترغیب و تشویق والدین به تعلیم فرزندان می باشد.
همچنین تلاش این انجمن برای کاهش بیماری ، مرگ و میر در کودکان و حمایت از آنها هنگام جنگ و حوادث طبیعی و ... است .

در مقدمه کنوانسیون حقوق کودک آمده است که:

« 
کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی ، محبت و تفاهم بزرگ شود ».

به امید آنکه دنیایی داشته باشیم به دور از جنگ و هیاهو که همه کودکان در آن با آرامش و خوشبختی زندگی کنند. به امید آنروز... 
شنبه 16/7/1390 - 17:9
سينمای ایران و جهان
به بهانه فیلم «اینجا بدون من»: حضور یلدا در اجتماع به رفتن به سوپری محله‌شان خلاصه می‌شود. اگر مقابل دیگران بخواهد حرفی بزند، سرد می‌شود، می‌لرزد و حالت تهوع سراغش می‌آید. او حتی رودر‌رو عاشق هم نمی‌شود و بدتر این‌كه شكست در همین عشق كودكانه، آرامشش را می‌گیرد و زندگی خانواده‌اش را هم زیر و رو می‌كند. 
 

 

آیا یلدا و همه دخترهای مثل او پیش از شكست عشقی دچار اختلال‌های شخصیتی هستند؟
حضورش در اجتماع به رفتن به سوپری محله‌شان خلاصه می‌شود. اگر مقابل دیگران بخواهد حرفی بزند، سرد می‌شود، می‌لرزد و حالت تهوع سراغش می‌آید. او حتی رودر‌رو عاشق هم نمی‌شود و بدتر این‌كه شكست در همین عشق كودكانه، آرامشش را می‌گیرد و زندگی خانواده‌اش را هم زیر و رو می‌كند. گرچه یلدا با شكست عاطفی‌اش از قالب یك دختر به ظاهر آرام بیرون می‌آید و همه ترد عاطفی او را تقصیر مشكلاتش می‌دانند اما از منظر روان‌شناسی باید بگوییم كه  او پیش از این شكست هم دچار نوعی اختلالات شخصیتی بوده كه با آمدن یك مشكل جدید تشدید می‌شوند.

   سندرمی برای عاشق‌ها
ما در تشخیص‌های روان‌شناسی و روان‌پزشكی، سندرمی داریم كه از آن به‌عنوان سندرم ترومای عاشقی یاد می‌كنند. شاید بهتر باشد قبل از این‌كه به بحث این سندرم بپردازیم «تروما» را معنی كنیم. تروما در زمانی اتفاق می‌افتد كه به‌علت بروز اتفاقات ناگوار فرد یكپارچگی روانی‌اش را از دست می‌دهد و با وحشت و درماندگی شدید یا ترس به این اتفاقات واكنش نشان می‌دهد. این واكنش در سندرم ترومای عاشقی، در شرایطی اتفاق می‌افتد كه فرد بعد از یك شكست عاطفی بزرگ، از دست دادن یك عزیز یا اتفاقاتی از قبیل مواجهه با خیانت و... به آن دچار می‌شود. در این زمان فرد یك سری واكنش‌های روانی از خود بروز می‌دهد كه گاهی می‌تواند با اختلالاتی از قبیل افسردگی، اختلالات انطباقی یا روان‌پریشی هم همراه شود. این‌كه این سندرم یك بیماری جداگانه است یا این‌كه باید آن را جزو چنین اختلالاتی به شمار آورد، هنوز در تحقیقات روان‌شناسی مورد بحث است.از دست دادن عشق و رابطه عاشقانه یا خیانت برای فرد نقش تروما را بازی می‌كند و فرد به آن واكنش می‌دهد.

   فاجعه‌ها مرور می‌شود
در سندرم ترومای عشق، فرد مدام تروما را مرور می‌كند و مدام با آن خیانت اشتغال ذهنی دارد. مشاجره‌ها را هر لحظه به یاد می‌آورد و مرور می‌كند. وقتی فیلمی می‌بیند كه یادآور آن اتفاق است دوباره درگیر آن موضوع می‌شود. در این شرایط فرد به یك سری واكنش‌های دفاعی رو می‌آورد. مثلا از هر چیزی كه یادآور آن تروما باشد اجتناب می‌كند و حتی می‌خواهد خانه و محله‌اش را هم عوض كند و از هر جا یا هر كسی كه یادآور آن رابطه باشد دوری كند. در واقع فرد دچار یك جور واكنش هیجانی می‌شود و گاهی حتی از خود عاطفه‌ای بروز نمی‌دهد و حالت بی‌حسی و خنثی به‌خود می‌گیرد و روابط اجتماعی‌اش محدود می‌شود. اختلال در خواب و واكنش‌های یكه خوردن هم در او بروز می‌كند. مثلا به محض شنیدن صدای زنگ در دچار یكه خوردن می‌شود و از جا می‌پرد. از طرف دیگر دچار واكنش‌های فیزیولوژیكی می‌شود. سردرد، سرگیجه، تهوع و یبوست از جمله این واكنش هاست.


  گاهی به درمان نیازمندند
فردی كه با چنین شرایطی روبه‌رو می‌شود و در واقع یك نوع شكست عاطفی را تجربه می‌كند، اغلب دامنه‌ای از واكنش‌ها را بروز می‌دهد كه می‌توان تا حدی آن را طبیعی دانست اما اگر فرد به واسطه این شرایط زندگی‌اش مختل شود، نتواند عملكرد خوبی در كار، تحصیل یا شرایط عمومی زندگی‌اش داشته باشد و دامنه اختلالاتی كه در بالا ذكر كردیم در او بسیار فراگیر و شدید باشد، او نیاز به درمان خواهد داشت و دیگر نمی‌توان گفت كه یك دوره طبیعی را سپری می‌كند.

   واكنش‌ها متفاوت است
زمانی كه یك واقعیت بیرونی برای‌مان اضطراب برانگیز است و محیط بیرونی اضطراب زاست، فرد ناخودآگاه از مكانیسم‌های دفاعی استفاده می‌كند. این مكانیسم‌ها از یكسری رفتارهای دفاعی كه آن‌ها را «پخته» می‌نامیم شروع شود و تا یكسری رفتارهای دفاعی كه ناپخته هستند ممكن است قابل تغییر باشد.  برای مكانیسم دفاعی پخته می‌توان چنین مثالی را زد؛ فردی معلول است اما به دلیل جبران این قضیه در ذهن خود در پاراالمپیك شركت می‌كند و مقام جهانی می‌آورد اما برای نمونه مكانیسم ناپخته دفاعی می‌توان گفت فرد برای فرار از واقعیت وارد تخیل می‌شود و با آن تخیل زندگی می‌كند.  این همان مكانیسمی است كه مادر یلدا از آن استفاده می‌كند و یلدا هم به نوعی آن نقشی كه مادرش دوست دارد در ذهنش بسازد را می‌پذیرد و در تخیلش با آن زندگی می‌كند. مادر دوست دارد دخترش كفش پاشنه‌دار بپوشد و بلند‌تر به‌نظر برسد، كلاس گل چینی برود و هنرمند شود و...


 

درمان طولانی نتیجه می‌دهد
درمانی كه برای بیماران مبتلا به این اختلال درنظر گرفته می‌شود، درمانی طولانی مدت است و می‌توانیم مطابق دیدگاه شناختی رفتاری با آن‌ها پیش رفته و به مرور موفقیت بیشتری به دست بیاوریم. در بسیاری از مبتلایان به این بیماری، اختلال به‌دلیل طرحواره‌های ترد كه در كودكی فرد شكل گرفته ایجاد می‌شود و باید باتقویت خود فرد و تكرار این‌كه تو ویژگی‌های دیگری هم داری كه قابل پذیرش باشد برای بهبود او اقدام كرد. از طرف دیگر این اختلال در بسیاری موارد با اختلال فوبیای اجتماعی هم همراه می‌شود و می‌توان گفت در شخصیت یلدا این 2 اختلال بسیار به هم تنیده‌ شده است.


  

 باید به شخصیت فرد توجه كرد


اگر فرد پس زمینه‌هایی داشته باشد ممكن است براساس شخصیت‌هایش واكنش‌هایی به ترومای عاشقی بدهد. این موضوع را براساس تیپ‌های شخصیتی افراد باید درنظر گرفت و گفت كه چقدر این واكنش‌ها طبیعی بوده است یا نه. در مورد یلدا مكانیسم‌های دفاعی او با تیپ شخصیتی‌اش سازگار شده است. او نافعال‌تر از قبل می‌شود، بی‌حال می‌شود، دوره‌هایی از خشم را نشان می‌دهد و به خاطر همان تیپ شخصیتی منزوی و تنهایی كه دارد، یك نوع عدم‌اشتغال، احساس تنهایی شدیدتر و خلق پایین در او ایجاد می‌شود.

تصویری كه از اول فیلم برای یلدا معرفی می‌شد نشان‌دهنده یك اختلال شخصیت اجتنابی بود. افرادی كه این اختلال را در خود دارند، مدام از روابط اجتماعی می‌ترسند و از آن گریزانند و در مقابل یك نوع ترس ترد شدن دارند و یلدا به دلیل وضعیت پایش هم به این ترس دامن می‌زند. در واقع دلیل بیماری و منزوی بودن او مشكل پایش نیست بلكه این كاستی با مشكلات دیگر شخصیتی او همراه شده و در كنار هم مسئله بزرگ‌تری را ساخته‌اند.

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

 

شنبه 16/7/1390 - 17:5
سخنان ماندگار

ظرافت می خواهد
بلدی می خواهد
زن ها به نحوه ی جدا شدن حساسند
به آخرین تصویری که از شما در ذهن دارند 
.
.
.
مراقب باش

 

کلا میگن ۳ تا سیب زندگی‌ آدم‌ها روی زمین را عوض کرد .،.،
اولی‌ سیبی بود که حوا چید و از بهشت بیرون شد،
دوم سیبی که خورد سر نیوتون و جاذبه کشف شد،
سوم هم سیبی که استیو جابز گاز زد و دنیای امروز ما را تغییر داد .




كجا باید رفت؟.....
ز كه باید پرسید؟!!!
واژه عشق و پرستیدن چیست؟
جان اگر هست چرا در من نیست؟
من كه خود می دانم ..
راه من راه فناست
قصه عشق فقط یك رویاست....
اه ای راه سكوت...
اه ای ظلمت شب....
من همان گمشده ی این خاکم
به خدا عاشق قلبی پاكم




های...بای ، به راستی معادل درود و بدرودند؟
نیستند
های گرمی درود را ندارد،
بدرود تلخی بای را...

 باشد ..قبول... هرکی در بازی عشق جر زد...برای همیشه جریمه شود به ایستادن یک پایی کنار دیوار خاطرات.
مردانگی ات را
با شکستن دل دختری که دیوانه ی توست ثابت نکن
مردانگی ات را
با غرور بی اندازه ات به دختری که عاشق توست ثابت نکن
مردانگی را
... ... زمانی میتوانی نشان دهی که دختری با تمام تنهایی اش به تو تکیه کرده
که دختری با تکیه به غرور تو به قدرت تو
در این دنیای پر از نامردی
قدم بر میدارد...
شنبه 16/7/1390 - 16:45
داستان و حکایت
مسافری خسته كه از راهی دور می آمد ، به درختی رسید و تصمیم گرفت كه در سایه آن قدری اسـتراحت كند غافـل از این كه آن درخت جـادویی بود ، درختی كه می توانست آن چه كه بر دلش می گذرد برآورده سازد...!

وقتی مسافر روی زمین سخت نشست با خودش فكر كرد كه چه خوب می شد
اگـر تخت خواب نـرمی در آن جا بود و او می تـوانست قـدری روی آن بیارامد.
فـوراً تختی كه آرزویـش را كرده بود در كنـارش پدیـدار شـد !!!

مسافر با خود گفت : چقدر گـرسـنه هستم. كاش غذای لذیـذی داشتم...

ناگهان میـزی مملو از غذاهای رنگارنگ و دلپذیـر در برابرش آشـكار شد. پس مـرد با خوشحالی خورد و نوشید...

بعـد از سیر شدن ، كمی سـرش گیج رفت و پلـك هایش به خاطـر خستگی و غذایی كه خورده بود سنگین شدند. خودش را روی آن تخت رهـا كرد و در حالـی كه به اتفـاق های شـگفت انگیـز آن روز عجیب فكـر می كرد با خودش گفت : قدری می خوابم. ولی اگر یك ببر گرسنه از این جا بگـذرد چه؟

و ناگهان ببـری ظاهـر شـد و او را درید...

هر یك از ما در درون خود درختی جادویی داریم كه منتظر سفارش هایی از جانب ماست.

ولی باید حواسـمان باشد ، چون این درخت افكار منفی ، ترس ها ، و نگرانی ها را نیز تحقق می بخشد.

بنابر این مراقب آن چه كه به آن می اندیشید باشید...
شنبه 16/7/1390 - 16:43
سخنان ماندگار

تقدیم به تو که امروز دوست داشتی دنیا را در آغوش بگیری …

این که هرگز گمان مبرید که به انتها رسیده‌اید؛ حتا اگر در تیره‌‌ترین یا کسل‌کننده‌ترین دوران زندگی‌تان قرار گرفته‌اید …

این که زندگی بسیار مهربان‌تر از آن چیزی است که گمان می‌کنید؛ به شرط آن که آن مهربانی را باور کنید …

این که همیشه می‌توان از دل سیاه‌ترین و سوزان‌ترین رخدادها، برترین احساسات انسانی را درک کرد و آفرید …

این که مزه‌ی گس و استثنایی حیات را نمی‌توان و نباید با هیچ مزه‌ی دیگری برابر دانست …

این که رویش دوباره‌ی عشق می‌تواند در هر سرزمین خاکستری و در پس هر آتش سوزاندنی شکل بگیرد …
فقط کافی است نگاه‌مان را عادت ندهیم به بد دیدن!

و یادمان بماند که:
مردی که کوه را از میان برداشت، همان مردی بود که شروع به برداشتن سنگریزه‌ها کرده بود!
پنج شنبه 14/7/1390 - 18:55
آرایشی و زیبایی
آیا می‌دانید كه بسیاری از لوازم آرایش‌هایی كه استفاده می‌كنید غیراستاندارد هستند و هیچ سازمانی آن‌ها را موردتایید قرار نداده است؟ اگر باردار هستید خطر نه‌تنها متوجه شماست بلكه سلامت جنین‌تان را نیز به خطر می‌اندازد. 


سم‌زدایی تعطیل ( اسپری و دئودورانت)
اسپری و دئودورانت ها حاوی ماده‌ای به نام نمك آلومینیوم یا كلروهیدرات آلومینیوم هستند كه باعث بسته شدن منافذ پوست می‌‌شوند. از جمله خطراتی كه این تركیب به وجود می‌آورد این است كه گرچه منافذ پوست را مسدود می‌كند و با این كار جلوی عرق كردن و بوی ناخوشایند را می‌گیرد! طبق آخرین تحقیقاتی كه در این زمینه صورت گرفته، نمك آلومینیوم موجود در برخی دئودورانت‌ها می‌تواند با گیرنده استروژن درسلول‌ها تداخل كرده و باعث ایجاد و رشد سلول‌های سرطان سینه شود.

 اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید (رنگ مو)
یكی از تركیبات خطرناكی كه در رنگ مو دیده می‌شود، اترگلیكولاین نوعی حلال و نگهدارنده است. طبق تحقیقات صورت گرفته،رنگ مو می‌تواند به‌راحتی از طریق پوست جذب شده و سبب بروز انواع سرطان‌ها شود. این تركیبات سرطان‌زا می‌توانند در خانم‌های باردار تاثیر مستقیم و خطرناكی روی جنین بگذارند و باعث نارسایی جنین شوند اما درحال حاضر، استفاده از این تركیب در محصولات، ممنوع اعلام شده است.

 اگر می‌خواهید نازا نشوید

 لاك ناخن

در مورد لاك ناخن نه‌تنها باید به تركیبات موجود درآن ایراد گرفت بلكه باید دانست كه استفاده بیش از حد از لاك می‌تواند اثر مخربی نیز روی صدف ناخن بگذارد و بستر ناخن را ضعیف كند. یكی از تركیبات خطرناك موجود در لاك، فتالات‌ها هستند. فتالات‌ها نوعی حلال محسوب می‌شوند كه سرطان‌زا و سمی بوده و باعث ناباروری می‌شوند. تحقیقی كه در این زمینه در سال 2005 انجام شد نشان می‌دهد، 95درصد نوزادان هنگام تولد در خون‌شان فتالات وجود داشته كه در اثر تماس مادران‌شان با این تركیب، خطرناك بوده است.

  جذب میكروب روی لب‌های شما

رژ‌لب

یكی از مهم‌ترین تركیبات خطرناك موجود در لوازم آرایش كه به‌وفور در بسیاری از انواع رژلب‌ها دیده می‌شود، لانولین است. لانولین و انواع رنگ‌های دیگر به‌راحتی باعث ایجاد آلرژی و حساسیت به‌خصوص در خانم‌های باردار می‌شوند. لانولین به‌راحتی بسیاری از مواد مضر را جذب كرده و در پوست نفوذ می‌كند. یكی از بدترین ویژگی‌های رژلب این است كه وقتی از آن استفاده می‌كنید خیلی سریع بسیاری از میكروب‌ها و باكتری‌های موجود در هوا را جذب می‌كند و هنگام صحبت كردن یا خوردن این مواد وارد بدن می‌شوند.


آلرژی روی پوست شما

شامپو‌ها

یكی از تركیبات خطرناكی كه در برخی از شامپوها وجود دارد، آلكیلفنول‌هاست. بررسی‌ها نشان داده كه این تركیب می‌تواند، در كار غدد درون‌ریز اختلال ایجاد كند كه نتیجه این اختلال می‌تواند بروز سرطان سینه باشد. از دیگر تركیبات می‌توان به لورملسیولفات سدیم اشاره كرد. این تركیب می‌تواند، لایه محافظ روی پوست را نابود كرده و زمینه‌ساز بروز انواع آلرژی و التهاب روی پوست باشد. این تركیب به‌راحتی در اپیدرم نفوذ می‌كند و باعث ایجاد آلرژی شدید پوستی می‌شود.


 حتما به برچسب تركیبات روی مواد آرایشی دقت كرده و آن را خوب مطالعه كنید. درضمن مقداری از آن را قبل از استفاده كامل روی پوست‌تان تست كنید تا مطمئن شوید آلرژی‌زا نیست. جالب است بدانید، گاهی تركیبات طبیعی و گیاهی نیز می‌توانند آلرژی‌زا باشند و حساسیت‌های پوستی فقط به تركیبات شیمیایی محدود نمی‌شود.

 فقط02 درصد

كرم‌های ضد آفتاب

دی‌‌اكسید تیتان تركیبی است كه به‌وفور در انواع ضدآفتاب‌ها دیده می‌شود. متاسفانه این تركیب جزو مواد سرطان‌زا است و آخرین تحقیقی كه در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد، این تركیب عامل ابتلا به سرطان ریه است و همچنین این تركیب به‌راحتی به داخل پوست نفوذ كرده و از طریق پوست جذب شده و در تمامی ارگان‌های بدن پخش و سرانجام سلول‌ها را مورد حمله قرار می‌دهد. امروزه مصرف این تركیب با احتیاط صورت می‌گیرد و نباید به بیش از 20درصد برسد.

 تخریب‌گر

كرم‌های ضد چین‌و‌چروك

كرم‌های ضدچین و چروك یكی از پرمصرف‌ترین انواع كرم‌ها محسوب می‌شوند.

برخی از این كرم‌ها حاوی میزان بالایی ویتامین
A هستند كه بسیار خطرناك است. این میزان بالا می‌تواند، باعث تخریب بسیاری از سلول‌ها شود. همچنین ویتامین A بیش از حد، تاثیر مخربی

برجنین می‌گذارد. پس اگر باردار هستید حتما قبل از استفاده از كرم‌های ضدچین و چروك از

تركیبات آن مطمئن شده و با پزشك‌تان مشورت كنید.


 یك توصیه مهم:


 لوازم آرایشی- بهداشتی را از مراكز معتبر خریداری كنید. لوازم آرایشی- بهداشتی كه در كنار خیابان یا مراكز غیرمعتبر با قیمت‌های ارزان فروخته می‌شوند، قابل اعتماد نیستند. تولیدكنندگان این محصولات از تركیبات ممنوعه كه ارزان‌تر هستند برای ساخت لوازم كمك می‌گیرند و به سلامت مصرف‌كننده توجهی نمی‌كنند!

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
پنج شنبه 14/7/1390 - 18:52
اخبار
رییس پلیس شهر نیویورک پائل براون در ایمیلی به مجله وال استریت گفت: «این پلیس نیست که به زنان می‌گوید چه چیزی را نپوشند... بلکه تنها به آنها خاطر نشان می‌کند که در بخش عمده‌ای از این تجاوزها، افراد متجاوز به زنانی حمله کرده‌اند که دامن‌های کوتاه و لباس نامناسب به تن داشته‌اند».

در پی چند تجاوز به زنان شهر نیویورک، پلیس این شهر ناگزیر به راه‌اندازی گشتی شد تا به زنان دارای پوشش نامناسب تذکرات لازم را بدهد.

پلیس شهر نیویورک که چندیست مسلمانان، مراکشی‌ها، و تظاهرکنندگان را مورد هدف خود قرار داده است، این بار دست به کنترل طیف گسترده‌تری از شهروندان این شهر یعنی زنان زده است.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که در واکنش به یک سری تجاوزهای اخیر در پارک اسلوپ شهر نیویورک در مجاورت بروکلین، افسران پلیس مستقر در این محل، زنانی را که احساس می‌کنند وضعیت پوشش نامناسبی دارند متوقف ساخته و به آنها تذکرات لازم برای تغییر در نوع لباس‌شان را می‌دهد.

یکی از زنان رهگذر در مصاحبه با وال استریت گفت: «او [پلیس] به لباس من اشاره کرد و گفت: آیا فکر نمی‌کنی که دامنت کمی کوتاهه؟ او همچنین به لباس‌های زنان دیگر اشاره کرده و گفت که آنها بخش زیادی از بدن خود را عریان گذاشته‌اند.»

رییس پلیس شهر نیویورک پائل براون در ایمیلی به مجله وال استریت گفت: «این پلیس نیست که به زنان می‌گوید چه چیزی را نپوشند... بلکه تنها به آنها خاطر نشان می‌کند که در بخش عمده‌ای از این تجاوزها، افراد متجاوز به زنانی حمله کرده‌اند که دامن‌های کوتاه و لباس نامناسب به تن داشته‌اند».

جسیکا سیلک عضو سیف اسلوپ، گروهی که در اعتراض به این تجاوزها شکل گرفته است، می‌گوید که چنین تعاملاتی بین پلیس و شهروندان «کاملاً نامناسب» است.

وی می‌افزاید: «متأسفانه این کار می‌تواند تبدیل به تعاملی متداول بین زنانی شود که مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما پیام آن نباید این باشد که شما نباید دامن بپوشید. بلکه پیام این کار باید این باشد که راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آنها از خودتان محافظت کنید».

 


منبع: مشرق

 باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir
پنج شنبه 14/7/1390 - 18:49
اخبار

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس قانون كشور عربستان، زنان بدون همراه داشتن محرم تا رسیدن به سن 45 سال، نمی‌توانند به حج سفر كنند.

 رییس سازمان حج و زیارت گفت: خانم‌هایی كه پدر یا همسر خود را از دست داده‌اند و در شرایط كنونی اقوام و بستگان محرم هم ندارند، نمی‌توانند به تنهایی به سفر معنوی حج بروند.

وی با بیان اینكه این قانون در ثبت‌نام شدگان امسال حج به درستی اعمال شد، گفت: با وجود اینكه این قانون شامل ثبت‌نام شدگان دوره پیشین حج می‌شد اما به این گروه از خانم‌ها اعلام نشد.

لیالی گفت: البته در شرایط فعلی، آماری هم از تعداد خانم‌های ثبت‌نام‌كننده مجرد، ‌تنها یا بدون اقوام محرم در دوره گذشته وجود ندارد و به محض برآورد آمار دقیق از آنها، باید راه‌حل‌های كاربردی اندیشیده شود.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: اكنون و با توجه به قانون عربستان سعودی، زنان مجرد تنها و بدون اقوام محرم كه به سن 45 سال نرسیده‌اند از توفیق سفر معنوی حج محروم هستند.

منبع: برنا
پنج شنبه 14/7/1390 - 18:48
آرایشی و زیبایی
آیا لوازم آرایش هم تاریخ مصرف دارند و باید آن‌ها را بعد از تاریخ معینی دور انداخت؟ احتمالا بسیاری از خانم‌ها مواد و لوازم آرایش‌شان را بسیار دوست دارند وگاهی رنگ بعضی از آن‌ها آنقدر برای‌شان زیباست كه به هیچ وجه دوست ندارند هیچ كدام را دور بیندازند اما باید بدانید بعد از مدتی در لوازم و مواد آرایشی شما اتفاقاتی می‌افتد كه دیگر برای استفاده مناسب نیستند چون تبدیل به یك بستر خوب برای رشد باكتری‌ها شده‌اند.


 

احتمالا بسیاری از خانم‌ها مواد و لوازم آرایش‌شان را بسیار دوست دارند وگاهی رنگ بعضی از آن‌ها آنقدر برای‌شان زیباست كه به هیچ وجه دوست ندارند هیچ كدام را دور بیندازند اما باید بدانید بعد از مدتی در لوازم و مواد آرایشی شما اتفاقاتی می‌افتد كه دیگر برای استفاده مناسب نیستند چون تبدیل به یك بستر خوب برای رشد باكتری‌ها شده‌اند.

شما باید بتوانید تشخیص دهید، چه زمانی ماده آرایشی شما برای استفاده مناسب است و چه زمانی بهتر است دیگر آن را دور بیندازید.


  بیشترین توجه را داشته باشید
ریمل از آن دسته لوازم آرایشی است كه باید نسبت به آن بیشترین حساسیت را داشته باشید، «جیم همر»، متخصص تركیبات شیمیایی مواد آرایشی می‌گوید:«هربار كه برس ریمل را بیرون می‌آورید، از آن استفاده می‌كنید و دوباره آن را سر جایش برمی‌گردانید، در این مسیر برس میزانی باكتری جذب می‌كند و آن را به درون ریمل می‌برد.» وقتی باكتری‌ها درون ریمل تجمع كنند، می‌توانند باعث قرمزی، خارش یا حتی گاهی ورم ملتهب و گل‌مژه در ناحیه چشم‌ها بشود. اگر می‌خواهید از سلامت ریمل خود مطمئن باشید هر 2 تا 3 ماه ریمل را عوض كنید. «پتی دابروف‌»، آرایشگر می‌گوید:«وقتی ریمل شما خراب می‌شود بویی نزدیك به بوی گازوئیل از آن به مشام می‌رسد.» هرگاه در چشم‌های‌تان احساس ناراحتی كردید و نشانه‌هایی از بعضی بیماری‌ها را در آن‌ها دیدید، باید نخستین كاری كه می‌كنید دور انداختن تمام لوازم آرایش‌های مربوط به چشم‌تان باشد چون ممكن بیماری به آن‌ها سرایت كرده باشد. اگر بعد از یك یا 2 روز  خوب نشد حتما به یك متخصص چشم مراجعه كنید.


  باکتری‌ها عاشقش هستند
به جز مواردی كه فرمول و حالت پودری دارند، تقریبا تمام كرم پودرها بر پایه آب هستند كه این، به معنای این است كه باكتری‌ها عاشق آن‌ها هستند. جیم همر می‌گوید:«وقتی هنوز بسته‌بندی كرم‌پودر باز نشده‌است می‌توان تا 2 سال از آن نگهداری كرد ولی وقتی یك‌بار بسته‌بندی آن باز شود بهتر است تنها 6 ماه تا یك سال بعد از آن استفاده كرد.» كرم‌پودرهای خود را دور از فضاهای مرطوب(مثل حمام‌)، گرم و پرنور نگهداری كنید. چون این محیط‌ها رشد باكتری‌‌ها را بیشتر می‌كند و باعث می‌شود كه كرم‌پودر و به‌طور كلی تمام لوازم آرایش شما سریع‌تر فاسد شود. از دیگر نشانه‌های انقضا تغییر بو یا رنگ كرم‌پودر است، در این حالت مصرف كرم‌پودر می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و آكنه و جوش بشود.

  اگر گیاهی است توجه کنید
پنكیك از آن دسته لوازم آرایش‌هایی كه احتمال فاسد شدن آن بسیار كم است و می‌توانید تا مدت‌ها استفاده كنید، هر پنكیكی را حداقل می‌توان یك تا 2‌سال استفاده كرد. نیكیتا ویلسون می‌گوید:«بعضی از پنكیك‌هایی كه منشا گیاهی دارند مقدار بسیار كمی آب دارند بنابراین اگر آن را در اطراف محیط‌های مرطوبی چون حمام قرار دهید احتمال رشد باكتری‌ها در آن وجود دارد. بنابراین اول از همه به برچسب پنكیك‌تان نگاه كنید اگر روی آن عبارت گیاهی (
botanical) وجود داشت یا روی

 آن نوشته بود كه موادی چون بابونه، آلوورا، بامبو، چای سبز یا... . دارد باید در نگهداری آن دقت

 بیشتری كنید چون در آن‌ها مقداری آب وجود دارد.


 خرابی‌اش را از ظاهرش بفهمید
جیم همر می‌گوید: «در رژلب‌ها آبی وجود ندارد بنابراین احتمال فاسد‌شدن آن‌ها بسیار كمتر است ولی از آن جا كه این محصول مدام با لب‌ها در تماس هستند بهتر است هر سال عوض شوند.همچنین اگر به‌تازگی بیمار بوده‌اید بهتر است رژ خود را دور بیندازید.» دابروف می‌گوید:«رژلب‌ها مواد روغنی شكل دارند بنابراین در طول زمان بوی روغن مانده می‌گیرند.باید بدانید ظاهر این محصول می‌تواند فاسد شدنش را نشان دهد و هرگاه احساس كردید در بافت و تركیب رژتان تغییری ایجاد شده، آن را دور بیندازید. یكی دیگر از نشانه‌های فاسدشدن سفت‌شدن رژ است به‌طوری كه رنگدانه‌های آن به راحتی روی لب نمی‌نشینند و اگر شما از آن استفاده كنید ناصافی‌اش را احساس می‌كنید.»


دقت بیشتر در مورد سایه‌های کرمی ومایع
اگر چشمانی حساس دارید یا به سلامت چشم‌های‌تان اهمیت فراوانی می‌دهید و نمی‌خواهید قرمز شوند یا به خارش بیفتند هر 3 ماه یك بار سایه چشم‌تان را عوض كنید هرچند سایه‌ها تقریبا فرمولی شبیه باقی پودر‌ها مثل پنكیك، رژگونه دارند ولی از آنجا كه با حساس‌ترین قسمت بدن سروكار دارند بنابراین انتقال باكتری‌ها به آن و بعد سرایتش به چشم می‌تواند بسیار خطرناك باشد، در مورد سایه چشم‌های غیرپودری و كرمی باید دقت بیشتری هم داشته باشید چون باكتری‌ها بسیار سریع‌تر در آن‌ها رشد می‌كنند، اگر با انگشت سایه می‌زنید قبلش كاملا دست‌های‌تان را بشویید‌. علاوه بر این هر تغییر رنگ یا بو می‌تواند نشانه خراب‌شدن سایه باشد.

 آلودگی بدون نشانه
خط چشم مایع یا مداد باید هر 3 ماه یك‌بار عوض شود. همانند سایه، خط چشم نیز نزدیك منطقه‌ای حساس استفاده می‌شود و اگر به باكتری‌ها آلوده باشد به راحتی آن را به چشم انتقال می‌دهد.
جیم همر می‌گوید:«آلودگی خط چشم معمولا هیچ نشانه آشكاری ندارد.»اگر خط چشم‌تان آلوده باشد احتمال قرمزی، خارش و در موارد بد، التهاب به‌وجود می‌آ‌ید. البته از مداد چشم می‌توان مدت طولانی‌تری استفاده كرد به این شرط كه به‌طور مرتب آن را بتراشید.

  اگر می‌خواهید جوش نزنید
وقتی از كرم‌های گریم استفاده می‌كنید یعنی می‌خواهید جوش‌ها و جای آن‌ها را بپوشانید و قاعدتا نمی‌خواهید باعث ایجاد جوش شوید. ولی باید بدانید كه اگر از یك كرم گریم بسیار قدیمی استفاده كنید احتمال این‌كه روی صورت‌تان جوش به‌وجود بیاید زیاد است. «نیكیتا ویلسون»، متخصص تركیبات شیمیایی مواد آرایشی می‌گوید:«وقتی رنگ كرم شما كمی تغییر كند نشان می‌دهد كه فاسد شده‌است و دیگر قابل استفاده نیست.» كرم‌های گریم مایع بهتر است بعد از یك سال دور ریخته شوند ولی از پودر‌های گریم می‌توان تا 2 سال استفاده كرد.

 

دیر فاسد می‌شود


دقیقا همان قانونی كه درباره پنكیك‌ها وجود داشت در مورد رژگونه‌های پودری هم صدق می‌كند یعنی اگر در مواد تشكیل‌دهنده آن آب وجود نداشته‌باشد، می‌توانید تا مدت‌ها از آن استفاده كنید ولی اگر رژگونه شما كرمی باشد باید هرسال آن را عوض كنید.ویلسون می‌گوید:«اگر می‌خواهید عمر رژگونه را زیاد كنید به‌طور مرتب برس آن را بشویید و رژگونه را در محیطی تاریك و خشك نگهداری كنید.

اگر رژگونه‌تان مرطوب یا نم‌دار شود، احتمال رشد باكتری‌ها در آن تسریع می‌شود‌ این رطوبت می‌تواند ازتماس برس با كرم پودر یا كرم صورت به رژگونه سرایت كند.» دابروف می‌گوید:«وقتی شما رژگونه خود را روی كرم صورت یا كرم‌پودر می‌مالید، چربی‌ها لابه لای موهای برس‌گیر می‌كنند و به رژگونه انتقال می‌یابند.»

این حالت باعث می‌شود، یك لایه كمرنگ سفید خاكستری روی رژگونه‌ پودری یا لایه‌ای گچی روی كرم‌ها به‌وجود بیاد. برای این‌كه از به‌وجود آمدن این حالت جلوگیری كنید بعد از استفاده از مرطوب‌كننده یا كرم‌پودر چند دقیقه صبر كنید و بعد رژگونه بزنید.همچنین می‌توانید قبل از استفاده از رژگونه چربی‌های صورت را پاك كنید و بعد از استفاده نیز برس رژگونه را با یك حوله خشك تمیز كنید.

در مورد كرم‌ها و پودرها تركیب ظاهری آن‌ها نیز می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد. اگر تركیب رژگونه‌تان بسیار سفت و سخت شده‌بود و به راحتی از هم جدا نمی‌شد و تكان نمی‌خورد، باید یك رژگونه نو بخرید.

 

 اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir
پنج شنبه 14/7/1390 - 18:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته