• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 13516
تعداد نظرات : 591
زمان آخرین مطلب : 1306روز قبل
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 16:20
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 16:16
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 16:13
ایرانگردی

 

محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ویژه برنامه جشن "دهه کرامت" در منطقه 10 حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با حضور در ویژه برنامه جشن دهه کرامت در جمع شهروندان این منطقه حضور یافت.

شایان ذکر است برنامه های استیج با حضور مجریان و هنرمندان مطرح کشور، گروه های موسیقی سنتی و پاپ و عروسک های غول پیکر با محتوای فرهنگی، هنری و نمایشی به همراه سرود، تواشیح و شعرخوانی، مسابقه و اهدای جوایز همراه بود.

گفتنی است جشن دهه کرامت که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و هر شب با حضور بیش از 5 هزار نفر از شهروندان و عاشقان اهل بیت (ع) در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه این ویژه برنامه با میلاد باسعادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا (ع) متقارن می‌باشد.

شنبه 22/4/1398 - 16:10
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 16:10
ایرانگردی

 

 

هویت تاریخی و بافت قدیمی محله های شمال تهران با تقویت و توسعه پارکینگ های محله ای حفظ می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک در اولین جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری منطقه یک با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بافت های فرسوده در شمال تهران با سکونت افراد اصیل ، ریشه دار و معتمد محلی ، بافت های ارزشمند و تاریخی است که می توان مشکلات ترافیکی داخل آنها را با تقویت و توسعه پارکینگ های محله ای و جلوگیری از ورود خودروها به داخل بافت و تبدیل این محله ها به پیاده راه ها ساماندهی کنیم.

وی گفت : خلق پارکینگ های محله ای با مشارکت شهروندان علاوه بر کاهش هزینه ها و اجرای پروژه های زمان بر می تواند وضعیت ترافیکی محلات فرسوده را کاهش دهد به طوری که معابر کم عرض حفظ و هویت بافت تاریخی محله نگهداشته شود.

موسوی با اشاره به بافت های فرسوده منطقه یک تصریح کرد: ساماندهی این بافت ها نیازمند همکاری همه ارکان مدیریت کشوری است و باید همگان ضرورت آن را حس کنند
وی گفت: برخی از محلات مانند قیطریه ، چیذرو گلابدره بعلت معضل ریزدانگی نیازمند ساماندهی هستند که دفاتر توسعه محلی با برقراری ارتباط خوب مردمی ، می توانند مالکین این بافت ها را تشویق به نوسازی و تجمیع کنند.

شنبه 22/4/1398 - 16:8
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 16:6
ایرانگردی

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 19 از اجرای چندین پروژه رنگ آمیزی و اقداماتی شامل رنگ آمیزی تجهیزات المان های شهری، نرده ها، رفع  نقص روشنایی پل های سواره رو وعابر پیاده، نصب سردیس مفاخر ملی در این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، سعید صالح محمود رباطی گفت: با توجه به نقش رنگ ها در شاد کردن شهر و ایجاد زیبایی بصری برای تلطیف روحیه شهروندان، نسبت به  رنگ آمیزی دیوارها، جداره های بزرگراه ها و نقاشی های دیواری زیبا و چشم نواز در چندین محور در نواحی پنجگانه اقدام شد.

وی با اشاره به اهمیت تأمین روشنایی در معابر منطقه خاطر نشان کرد در این راستا رفع  نقص روشنایی پل های سواره رو و عابر پیاده در 15 نقطه از جمله پل های شهید صنیع خانی،تندگویان، شکوفه، آهن مکان، گلریز، صالح آباد، شقایق و ... انجام شد.

رباطی در راستای اجرای دستورالعمل پالت رنگی شهر تهران خاطرنشان کرد: رنگ آمیزی المان های شهری به مساحت 1710  متر مربع شامل850 مترمربع از نرده و دیواره های ستاد بحران در بوستان بزرگ ولایت، 860 مترمربع نرده های مقابل ساختمان ستادی منطقه، 300 مترمربع بیلبورد واقع در بزرگراه شهید کاظمی انجام و 1320 مترمربع از محدوده رینگ بوستان بزرگ ولایت نیز پاکسازی شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست یاد آور شد: از آنجایی که حفظ یاد و نام مفاخر ملی و میهنی در معابر عمومی اهیمت والایی دارد لذا نسبت به نصب سردیس استاد محمد حسین شهریار در انتهای بزرگراه شهید ورامینی ناحیه سه نیز اقدام شد.

شنبه 22/4/1398 - 16:4
آموزش و تحقيقات

شنبه 22/4/1398 - 16:2
ایرانگردی

 

 

مرکز خدمات اجتماعی منطقه21 با همکاری مرکز پرتوی ورودی غربی پایتخت، 90 درصد کودکان کار و خیابان را جمع آوری و ساماندهی کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با اشاره به اینکه کودکان کار و خیابان یکی از گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد قرار دارند؛ گفت: با فعالیت شبانه روزی و ارائه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی از سوی مرکز پرتوی منطقه21 تا کنون موفق شدیم 90 درصد کودکان کار و خیابان را از سطح معابر این منطقه از جمله چهارراه صدف، بلوار لاله تقاطع گلها، بلوار یاس تقاطع گلها و ... جمع آوری و ساماندهی کنیم.

وی با بیان این نکته که هم اکنون این کودکان همانند سایر کودکان مشغول به تحصیل و رویاپردازی برای آینده شان هستند، افزود: در حال حاضر، در هیچ ساعتی از شبانه روز در محل های مذکور شاهد حضور کودکان شیشه پاک کن، فال فروش و ... نیستیم و در صورت مشاهده موارد جدید در سطح منطقه21 طی کمتر از 24ساعت این کودکان شناسایی و برایشان پرونده مددکاری تشکیل می شود.

معینی کربکندی در ادامه تاکید کرد: تغییر نگاه قانون گذاران و متصدیان امور به كودكان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست، استفاده از ظرفیت ها و مشاركت سازمان های خیریه و مردم نهاد، فراهم كردن سازوكار مناسب برای اشتغال پاره وقت و تمام وقت برای افراد واجد شرایط، آموزش و آگاه سازی خانواده ها برای آشنایی با مخاطرات موجود و مقابله با باندها و شبكه های حرفه ای متكدی گری از جمله راهكارهای پیشنهادی برای حل مشكل كودكان كار به شمار می رود.

 

شنبه 22/4/1398 - 16:2
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته