• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 605
تعداد نظرات : 586
زمان آخرین مطلب : 5327روز قبل
دانستنی های علمی
شنیدی ؟!
از قدیم می گن
زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید
ورنه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود
 
از طرفی هم اینطوری می گن:
یادت باشه وقتی کسی برات می میره
اونقدر مرام و معرفت داشته باشی که یه شاخه گل سر قبرش بذاری ؟!

حالا کدومش درسته ؟

مطمئناً هردوتاش
تا هست باید قدرشو بدونی و وقتی رفت باید معرفت داشته باشی و تو ذهنت نگهش  داری
  همین
چهارشنبه 31/4/1388 - 7:25
شعر و قطعات ادبی
باز می گویند خوابی هست کار زندگانی
زان نباید یاد کردن
خاطر خود را
بی سبب ناشاد کردن
(نیما)
چهارشنبه 31/4/1388 - 7:23
شعر و قطعات ادبی
ناکرده گنه در جهان کیست؟  بگو
آن کس که گنه نکرده چون زیست ؟ بگو
من بد کنم و تو بد مکافات دهی
پس فرق میان من و تو چیست؟ بگو
(خیام)
چهارشنبه 31/4/1388 - 7:21
دانستنی های علمی

قبل از خواندن مطلب زیر لطفا " این احادیث را در مورد امر به معروف و نهی از منکر مطالعه فرمایید :

پیامبر اکرم ص: چون امت من ترک امر به معروف و نهی از منکر نمایند، منتظر بلا و متوقع عقوبت باشند از حق تعالی ، اشرار مسلط می شوند و دعای اخیار در حق مردم مستجاب نمیشود .ص498

پیامبر اکرم ص : حق است مراکه مواخذه کنم بی گناه شما را به گناهکار ، و حال آنکه شما از شخصی گناهی قبیح می بینید پس انکار و آزارش نمی کنید تا ترک کند . ص498

پیامبر اکرم ص : امت من همیشه در خیرند تا امر به معروف و نهی از منکر و یاری هم می نمایند بر خیر  ، و چون  ترک کنند باز گرفته شود از ایشان برکتها و بر هم مسلط می شوند و ناصری نداشته باشند نه در زمین و نه در آسمان . ص 499

از امام صادق ع پرسیدند ؛ کیست دشمنترین علما به سوی خدا ؟  فرمود : شرک به خدا . بعد از آن فرمود  ترک امر به معروف و نهی از منکر و به صریح قرآن قطع کننده رحم  ملعونست .ص 484

احادیثی در مورد روزی حرام خوردن

حدیث نبوی ص: هر که لقمه حرام بخورد  لعنت کند خورنده خود را تا هضم شود و نمازش مقبول نمی شود . ص 509 حلیه المتقین

امام صادق ع :  تحصیل مال از وجوه حرام باعث عقاب است ، ترک روزی از حلال هم موجب عتاب و عذابست .

احادیث بالا از کتاب  حلیه المتقین ، علامه محمد باقر مجلسی ذکر شده است

_______________________

منظور از نوشتن مطالب بالا فقط خوانده احادیث نیست. می دانید احادیث برای چند سال پیش است و حالا با وجود تمامی پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی چقدر جالب است هنوز هم در مورد نسل جدید مصداق دارد

انگیزه های مالی یا منحرف کردن نوجوانان و جوانان ؟

          اقدام ناشایست برخی مدیران سایتها و وبلاگ ها در رابطه با گذاشتن لینكهای فریبنده ،تصاویر نامناسب ،مطالب برعلیه دیگران، به  ضرر آحاد مردم بویژه علاقمندان و تحصیلكردگان رشته كامپیوتر  و افراد با تجربه در ایران بوده و موجب  تشدید  سخت گیری (البته بجا و درست)مسئولین  بر استفاده از اینترنت در داخل ایران خواهد شد .مسلم است والدین بیش از هر شخص دیگری  از وجود مطالب نامناسب در اینترنت برای فریب نو جوانان و حتی کودکان خود ، رنج می برند بر این اساس  نوشته ای در مورد لینكهای فریبنده تهیه شده كه  خواهشمند است مدیران محترم سایتها و وبلاگها حتما به این صفحه لینك دهند.  

فیلتر شدن سایتها  و وبلاگهایی که لینک باکس های فریبنده و عبارات غیر اخلاقی برای جلب نظر بازدید کنندگان را دارند  هشدار خوبی برای صداقت بیشتر و استفاده از راههای تجاری مطلوب برای رسیدن به مقاصد  توسط مدیران سایتها  می باشد . مسئولین مربوطه  هم اکنون اقدام به فیلترینگ این نوع سایت ها وبلاگ ها نموده و ادامه خواهد داشت وضروری هم به نظر می رسد و پشتیبانی افراد خیر خواه و مخصوصا" والدین را به همراه دارد.

_ جدیدترین حربه مدیران سایتهای فرصت طلب و سود جو این است که اقدام به درست کردن وبلاگ های رایگان به تعداد زیاد کرده ونمونه ای از  لینک های زیر را در آن قرار داده و با پیچاندن  حرفه ای بازدید کننده های ناشی ، دست آخر به داخل سایت فروش سی دی و لباس و آگهی وپول جو ی خود کشانده و از این راه  کنتور خود را رنگین کرده و خواه ناخواه بر فروش محصولات خود با نیرنگ و حیله می افزایند .که جا دارد بازدیدکنند گان  فهیم سایتها و افراد خبره کامپیوتر و بالا خص  تحصیل کرده های  کامپیوتر نسبت به شناسایی آنها اقدام نموده و مراتب را به سایت فن اوری اطلاعات گزارش دهند تا بلکه این روش نادرست حذف گردد.و وب گردی بی مورد که فقط هزینه اشتراک کارت و تلفن بر دست مردم می گذارد ، منسوخ گردد . و سایتهای معتبر علمی و تجاری که با تحمل  هزینه های بالای  هاست و فضا و دوماین و  هزینه  تایپ صفحات و وقت مدیریت آنها رونق بیشتری یابد  بدیهی است برخی سایتهای معتبر  با تایپ حداقل  بیست هزار صفحه مطلب معتبر باید  بیش از اینها در اشاعه فرهنگ علمی اقتصادی و اجتماعی موفق باشد .

 

چندی است به برخی از سایتها و بلاگها كه مراجعه می شود عباراتی بی اساس  چون :

 

_ کد های رایگان جاوا ...

 

_کلیپ های دوربین مخفی موبایل...

 -    عكس های خانم هنر پیشه ...

 -   پول  پارو كنید

_سریعا پولدار شوید ، کسب درآمد آسان

.............

و خیلی چیزهای دیگر و تبلیغات دیگر

______

شخصیت یک مدیر سایت یا وبلاگ ایرانی باید بسیار والا تر و ارزشمند تر از این حرف ها باشد که منتظر باشد تا با هر بار فریب مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان پاک ، مثلا 3 ریال  گیرش بیاید ! ( یعنی با هر کلیک مثلا 6 ریال به حسابتان برود) و دست آخر با 1000 بار  منحرف کردن و  ایجاد نیت انجام گناه در مردم، فرضا 6000 ریال  یعنی 600 تومان گیرتان بیاید  واقعا آیا ارزش دارد؟     ممکن است یک نوجوان برای بار اول وارد اینترنت شده است به جای مطالب زیبا و مفید و خواندنی و سرگرمی ، یک دفعه  یک لینک نظرش را جلب کند  و وسوسه شود که برود فلان تصویر  را که اصلا وجود ندارد ببیند ، آیا در نیت گناه وی شما سهیم نخواهید شد ؟

_____

در خیلی از سایتهای خارجی صداقت سر لوحه كار است یعنی اگر حتی تصاویر ناشایست هم وجود داشته باشد  واقعا وجود دارد و اگر فردی تمایلی به دیدن آنها ندارد كلیك نخواهد كرد  اما در ایران در صد بسیار زیادی از كاربران وقت و هزینه خود را  جهت پیدا كردن تصاویر نامناسب و فیلتر شکن می كنند  و هر سایتی كه در آن چنین تصاویری نباشد  از نظر كاربران عامه ,  یك سایت بدرد نخور می باشد ! و هیچ توجهی به زحمات مدیران سایت برای جمع آوری مطالب نمی كنند .

_________

جادارد گروه محترم فیلتر راسیون سایتهای غیر احلاقی و ضد نظام  در  وزارت محترم ارتباطات و فن آوری یک آدرس معتبر برای معرفی این گونه سایتها و وبلاگها توسط مردم ، ثبت و اعلام  تا سریعا این سایتها  به آنها معرفی گردد و در صورت صحت گزارشات مردمی ،  آنها نیز  فیلتر شوند .

__________

مطالب بالا نکته هایی کوچک از تمامی مطالبی است که در سایت زیر خواندم

و چون برایم مهم بود و جذاب. فکر کردم که شما هم بخوانید. اگر این مطالب به نظر شما خسته کننده می باشد یا منبع آن شما را کنجکاو می کنم به خود سایت اصلی سری بزنید.

zibaweb

با تشکر

برای ایرانی سالم و فرزندانی سالم تر بیاندیشیم

یا حق

سه شنبه 30/4/1388 - 7:38
آموزش و تحقيقات


شست و شوی زیاد موی سر ، استفاده از شوینده های نامناسب ، استفاده طولانی مدت از مـواد آرایـشی شیمیایـی و قـرار گرفتـن مداوم در معـرض نـور آفتاب ، مـوهـا را خشک و شکـننـده می کند .

بـه طور طبیعی غلافـی دور مـو وجـود دارد که بـه همـراه چربی مترشحه از غدد چربی پوست سر ، مانع از تبخیر آب موجود در ساقه مو می شود .

اگر به هر علتی غلاف دور مو آسیب ببیند ، مو قدرت نگهداری آب را از دست می دهد و خشک و شکننده می شود .

استفاده طولانی مدت از مواد آرایشی و رنگ مو نیز به بافت ساقه مو آسیب می رساند و سبب خشکی و زبری مو می شود .

درچنین مواردی استفاده از شامپو های مخصوص و نرم کننده ها می تواند تا حدودی کمک کننده باشد .

مولکول های بزرگ نرم کننده مانند لایه ای روی ساقه مو را می پوشانند و باعث ترمیم آسیب های آن می شوند ولی در رشد مو تاثیری ندارند .

در مجمـوع مـواد قلیایی مانند شامپـو ، رنگ مـو و مواد فـر در صـورت تماس مکـرر با پوست سر و همچنین آب که خود اندکی قلیایی است باعث صدمه و آسیب دیدگی غلاف مو می شوند .
 
استفاده از کرم های مخصـوص بعـد از رنگ کردن باعث حفظ رطوبت ساقـه مـو و مانع از تبخیـر آن می شود .

هنگام استفاده از سشوار بایـد حداقل فاصله سشوار از مـو 20 تا 25 سانتی متـر باشد و جهت باد آن جابجا شود . باد سشوار نباید مدت طولانی روی یک قسمت از پوست سر متمرکز شود .

 

 

 

psoft/ سالنامه سلامت

سه شنبه 30/4/1388 - 7:27
دانستنی های علمی
در حالی كه از جمعیت 70 میلیون نفری، كشور ما 45 درصد را جوانان و نوجوانان تشكیل           می دهند، در طول یكصد سال گذشته، بخش قابل توجهی از ثروت ملی ایران بوسیله غارتگران امپریالیسم بیگانه، به تاراج رفته است، در حالی كــه كشور ایران از لحاظ شرایط زمین شناسی روی كمربند زلزله قرار دارد و از هر چند گاهی موجب صدها میلیون دلار خسارت مالی و تلف شدن هزاران نفر از شهروندان بی گناه می شود، خشكسالی های پی در پی موجب از بین رفتن میلیــاردها دلار از ثروت ملی را در پی دارد. افزایش بی رویه جمعیت از 30 سال گذشته به بیش از دو برابر رسیده است، بیش از 11 میلیون نفر از هموطنان ما از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند، حدود 5 میلیون نفر یا بصورت دائم و یا بصورت تفننی اعتیاد دارنـد و سالانه حدود 2500 تن مواد مخدر در كشور مصرف می شود، 16 میلیون نفر در حد فقر مالی به سر می برند، تصادفات رانندگی سالانه سبب تلف شدن بیش از 24 هزار نفر می شود و زخمی شدن بیش از دویست هزار نفر را بدنبال دارد و بیش از 60 هزار نفر از این طریق بی سرپرست می مانند. بــه نظر نویسنده مقاله، مهاجرت و یا فرار مغزها از كشور بسیار اسفناك تر از مواردی است كه به آنها اشاره گردید. با خالی شدن جامعه از علم، اندیشه علمی، دانایی، مدیریت كاردان، فقر فرهنگی، مالی، اعتیاد، بیكاری، گرسنگی جای آنها را پر خواهد كرد. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، از سال 1357 تا سال 1380، تعداد بیش از دو میلیون نفر از ایرانیان جلای وطن كرده اند كه از این تعداد، بیش از 200 هزار نفر آنان، افراد تحصیل كرده را تشكیل می دهند. اگر برای درمان این معضل فراگیر و خانمان سوز، چاره اندیشی نشود، نه تنها فقر و هلاكت، كشور را فرا خواهد گرفت، بلكه، هرگز اقتصاد، صنعت، دانش فنی، محیط زیست سالم و آرامش، سلامت جسمی و روحی شهروندان و بالاخره شكوفایی كشور به حد خودكفایی نخواهد رسید. اكثر كسانیكه چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی بر این نقطه نظر توافق دارند، كشور ایران از لحاظ دارا بودن منابع معدنی جزو پنج كشور ثروتمند جهان به شمار می رود. علاوه بر این در این كشور، به دلیل دارا بودن مناسب ترین آب و هوا، چهار فصل، بهترین مواد غذایی وجود دارد. در كشور ما، مشكلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نظایر آنها وجود دارد. با برطرف شدن بسیاری از عوامل و موانع بازدارنده، بخش قابل توجهی از آنها، كاهش و یا به كلی حل خواهد شد.
سه شنبه 30/4/1388 - 7:25
آموزش و تحقيقات

 مطلب زیر در مورد نحوه برخورد با دانش آموز و فرزندان شماست که نحوه برخورد شما چه تاثیری بر روی رفتار فرزندتان خواهد گذاشت و این تاثیر گذاری محرک کدام رفتار خوب یا بد او خواهد بود

در صورتی که از خواندن این مطلب خسته شدید یا منبع آن شما را کنجکاو کرد می توانید به این سایت مراجعه کنید.

 

 

می خوانیم :

__________________________

 

 

" امروز در مدرسه  20 گرفتی یا نه ؟! "

 

بعد از  حضور 4 یا 5 ساعته فرزند شما در مدرسه و فعالیتهای فکری و جسمی ، یادگیری ، پاسخ دادن به درس ، مراقبت از رفتار و رعایت انضباط ، بازی کردن ، شوخی کردن ، تشنه یا گرسنه بودن ، سرو کله زدن با دانش آموزان و غیره  ، اکنون زنگ درب به صدا در می آید و فرزند شما با چهره ای عبوس و اخمو و حالتی ساکت و بی میل ، کیف و کتاب خود را گوشه ای انداخته و فکر فردای مدرسه را خواهد کرد ؛  یا برعکس ،  شاد و خندان نزد شما آمده و سلام می کند ...

      اولین برخورد و صحبتهای والدین  با فرزندان  هنگام ورود آنها به داخل منزل  ، بسیار مهم بوده و در رفع خستگی و ایجاد  احساسات  خوشایند آنها یا برعکس ، تحت استرس قرار دادن آنها و شروع بدخلقی ، نقش موثری  دارد . به برخی  پرسشها و برخوردها والدین که ممکن است نامناسب و نامطلوب  باشد ، توجه نمایید :( برخوردهای اول و بدون مقدمه با فرزند)

1- بیا ببینم  ، چند تا 20 گرفتی ؟ ( فشار بدون مقدمه برای نمره)

2- دوستت فرهاد ، از ریاضی چه نمره ای گرفت ؟( ایجاد حساسیت یا حسادت)

3- امروز توی  مدرسه ، بچه خوبی بودی یا نه ؟( خوب ، چه تعریفی دارد؟) 

4- تو مدرسه دستشویی رفتی یا نه ؟ حتما" برو ! ( دخالت بیمورد)

5-  آفرین امروز بچه خوبی بودی !( دروغ ! هنوز هیچ سئوالی نکردی یا چیزی به شما نگفته اند!)

6- دوستت افشین ، پرسشهای علوم را آورده بود ؟( سئوال بیمورد به کار مردم چکار داری؟)

7- جلو در   وایستا  !  نیا تو ،  در مدرسه  دست به چیزی که نزدی؟تمام لباسات رو بنداز تو ماشین !(بی ادبی به فرزند که سرتا پا کثیف است)

8- بازم مثل همیشه  اخمو و کسل آمدی منزل!( انرژی منفی)

9- حتما" امروز نمره بدی گرفتی !(بدون اطلاعات قبلی)

10- امروز توی مدرسه شلوغ که نکردی ؟(تعریف شلوغ چیست؟)

11- این خوراکی مسخره چیه که خریدی ؟ چرا توی مدرسه نخوردی ؟(تو بی سلیقه ای و قبولت ندارم!)

12- معلم درس فلان ، امروز با تو لجاجت و بد رفتاری نکرده ؟(جبهه گیری در مقابل معلم و ایجاد حساسیت بیمورد در فرزند)

13- اگر یکبار دیگر اینطور بدخلق بیایی خانه ، میام به معاون مدرسه  اطلاع می دم !( ترساندن فرزند از کارکنان مدرسه )

14- تو چقدر بی نظمی نمی دانم تو مدرسه چطور تو را تحمل می کنند ؟(دوست ندارم)

15- بگو ببینم امروز توی مدرسه خرابکاری نکردی؟(معنی خرابکاری چیه ؟)

16- اول بگو ببینم ،کارنامه دوستت حامد را دیدی یا نه ؟ ( حامد مورد حسادت قرار بگیرد)

      و پرسشهایی از این نوع که در ثانیه های اول بازگشت فرزند به منزل ممکن است توسط برخی از والدین مطرح شود.

 

نمونه پرسشها و برخوردهایی  که ممکن است مطلوب باشد :(هر پرسش از طرف یک ولی برای  یک فرزند فرضی)

1-      سلام خسته نباشی  فرزندم !

2-      سرماخوردگی ، اذیتت نکرد؟

3-      امروز به فکرت بودم ، گقتم  ببینم  از خوراکیهات خوشت اومد؟

4-      آفرین که دستات رو شستی

5-      احسنت ، مثل همیشه مرتب و پاکیزه!

6-      سلام ، از اینکه سرحال و شاداب برگشتی ، خوشحالم

7-      نتیجه مطالعه دیروز عصرت ، خوب بود؟

8-      زنگ ورزش خوش گذشت ؟ خسته نباشی

9-      خسته نباشی ، تا دستات رو بشویی ، یه نوشیدنی برات حاضر می کنم

10-   حدس می زنم روز خوبی توی مدرسه گذراندی

11-   بعد از چند دقیقه استراحت ، " امروز  بهترین  خاطره تو از مدرسه ، چی بود ؟

12-   گفتی آقای معلم ، تحقیقت رو قبول کرد ؟ آفرین !  می دانستم  نتیجه مطالعه و تحقیق دیروزت خوب میشه!

          و اظهار نظرها و صحبتهایی مشابه ، که این  پرسش ها  و برخوردها ، متناسب با سن و دوره تحصیلی  و جنسیت دانش آموز  باید تفاوتهایی داشته باشد . اما در برخی  خانواده ها ممکن است نوع بر خورد با دانش آموز کلاس اول ابتدایی و فرزند دبیرستانی در هنگام ورود به منزل ، یکسان باشد ! واضح است که  اگر از یک دانش آموز سال سوم دبیرستان  بپرسیم  :  " چرا خوراکیهات رو نخوردی ؟"   خود را از نظر والدین با یک  مهد کودکی یا پیش بستانی ، یکسان تلقی خواهد کرد  و مقداری دلخور  می شود ، اینکه از خود خواهد پرسید : "  اگر گرسنه بودم ، خودم عاقل بودم که خوراکی بخورم ! وقتی گرسنم نیست و یا ناهار مفصلی قبل از رفتن به مدرسه خورده بودم ، لزومی ندارد  که چند نوع خوراکی  که مامان  مثل بچه های آمادگی برام گذاشته ، من با اجبار  همه رو بخورم ، من که دیگر بچه نیستم !

      از نظر خیلی از دانش آموزان  زننده ترین  و تکراری ترین  سئوال والدین  از فرزندشان که چندین دهه است  که دارد تکرار می شود ، این است :  "  امروز چند تا 20 گرفتی ؟!"  یعنی اگر 18 یا  19 باشد ، مورد قبول والدین نیست  و او را دوست ندارند !  حتی مشاهده شده در سطح دبیرستان هم  هنوز  این سئوال و بازخواست هر روزه  تکرار می شود . علاوه بر ایجاد حالت  زدگی از نمره ،  در برخی  مواقع احساس  و تصور منفی  از خود ، در دانش آموزان بیش از پیش  به وجود خواهد آمد . این  سئوالات در بدو  ورود  فرزند به منزل ( حتی گاهی که کفشش را در نیاورده !)  نشان از احوالپرسی و صمیمیت  و توجه  ندارد  واز نظر فرزندان ، بهانه ای  برای شروع  سین جین  و بازخواست محسوب می شود و این تصور در آنان به وجود خواهد آمد که من تو را به خاطر 20  دوست دارم !

از اینها  گذشته در خیلی از موارد   "  سم تشویق  " در هنگام ورود دانش آموز به منزل توسط برخی والدین  تزریق می گردد ؛ مثال ؛

  _مادر :  بگو ببینم  20 گرفتی یا نه ؟    _فرزند : نه مادر ولی 17 گرفتم !   _مادر :  نشد ! این دفعه باید 20 بگیری !  ( نمره قبلی فرزند 15 بوده و  2 نمره پیشرفت داشته است ، اما به این پیشرفت توجهی نشده  و فقط 20 در نظر گرفته شده است ! )

 

 

 

 

منبع zibaweb

سه شنبه 30/4/1388 - 7:24
دعا و زیارت

 

می رسد بعثت ز راه و عطری از کوه حراء 

ای همه تبیانیان مبعث مبارک بر شما

این روز با عظمت و شکوه را بر محمد و خاندانش

و همه مسلمین جهان

و تبیانی های عزیز تبریک می گم

يکشنبه 28/4/1388 - 16:54
دانستنی های علمی

ردی صبح زود از خواب بیدار شد تا نمازش را در خانه خدا (مسجد) بخواند.لباس پوشید و راهی خانه خدا شد.در راه به مسجد، مرد زمین خورد و لباسهایش کثیف شد. او بلند شد،خودش را پاک کرد و به خانه برگشت.مرد لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی خانه خدا شد. در راه به مسجد و در همان نقطه مجدداً زمین خورد ... بقیش در ادامه مطلب

او دوباره بلند شد، خودش را پاک کرد و به خانه برگشت. یک بار دیگر لباسهایش

را عوض کرد و راهی خانه خدا شد.

در راه به مسجد، با مردی که چراغ در دست داشت برخورد کرد و نامش را پرسید.

مرد پاسخ داد: (( من دیدم شما در راه به مسجد دو بار به زمین افتادید.))،

از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را روشن کنم.

مرد اول از او بطور فراوان تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد

ادامه می دهند. همین که به مسجد رسیدند، مرد اول از مرد چراغ بدست

در خواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند.

مرد دوم از رفتن به داخل مسجد خودداری می کند.

مرد اول درخواستش را دوبار دیگر تکرار می کند و مجدداً همان جواب را می شنود.

مرد اول سوال می کند که چرا او نمی خواهد وارد مسجد شود و نماز بخواند.

مرد دوم پاسخ داد: ((من شیطان هستم.)) مرد اول با شنیدن این جواب جا خورد.

شیطان در ادامه توضیح می دهد:

((من شما را در راه به مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن شما شدم.))

وقتی شما به خانه رفتید، خودتان را تمیز کردید و به راهمان به مسجد برگشتید،

خدا همه گناهان شما را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن شما شدم

و حتی آن هم شما را تشویق به ماندن در خانه نکرد، بلکه بیشتر به راه مسجد برگشتید.

به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر

باعث زمین خوردن شما بشوم، آنگاه خدا گناهان افراد دهکده تان را خواهد بخشید.

بنا براین، من سالم رسیدن شما را به خانه خدا (مسجد) مطمئن ساختم.

داستان:

کار خیری را که قصد دارید انجام دهید به تعویق نیاندازید. زیرا هرگز نمی دانید

چقدر اجر و پاداش ممکن است ازمواجه با سختی های در حین تلاش به انجام کار خیر

دریافت کنید. پارسائی شما می تواند خانواده و قوم تان را بطور کلی نجات بخشد.

این کار را انجام دهید و پیروزی خدا را ببینید.

 

 

منبع esf.pib

شنبه 27/4/1388 - 16:46
ادبی هنری

سرو می نازید و می بالید سخت:

 -" از من آیا هست زیباتر درخت؟

 برد با من نیست آیا؟

 من، پرند نوبهاری بی خزانم در بر است!"

گل به او خندید و گفت:

 -" از تو زیباتر منم، کز رنگ و بوی

 تاج نازم بر سر است."

چهره نرگس به خودخواهی شکفت؛

چشم بر یاران خام اندیش گفت:

 -" دستتان خالی ست در آنجا که من،

 دامنم سرشار از گنج زر است!"

ارغوان آتشین رخسار گفت:

 -" برد با همتای روی دلبر است!"

لاله ها مستانه رقصیدند

یعنی:

 -" غافلید!

 در جهانی این چنین ناپایدار

 برد با آن کس که چون ما سرخوشان،

 تا نفس دارد به دستش ساغر است!"

پای دیوار درون یک اجاق،

کنده ای می سوخت در آن سوی باغ

باغبان پیر را باشعله ها

رمز و رازی بود سر جنباند و گفت:

 -" برد با خاکستر است!"

برد با او بود یا نه؛

روز دیگر بامداد،

توده خاکستری را

هر طرف می برد باد!

فریدون مشیری

شنبه 27/4/1388 - 16:43
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته