• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 399
زمان آخرین مطلب : 6042روز قبل
بیوگرافی و تصاویر بازیگران
يکشنبه 21/11/1386 - 8:42
طنز و سرگرمی
یک بنده خدایی با خدا قهر می کنه، صبح که از خونش میاد بیرون میگه: به امید بعضی ها‎!hee hee
يکشنبه 21/11/1386 - 8:25
طنز و سرگرمی
از یکی می پرسند چرا پرنده ها زمستان از شمال به جنوب پرواز می کنن ؟ میگه : آخه من امتحان كردم..... پیاده خیلی راهه
يکشنبه 21/11/1386 - 8:17
خانواده

پروردگارا از عشق امروزمان چیزی برای فردایمان باقی بگذار....به اندازه یك نگاه...به اندازه یك لبخند....تا به یاد داشته باشیم كه روزی عاشق هم بودیم

يکشنبه 21/11/1386 - 8:13
اخبار

بازیكن نیجریه ای سپاهان شیعه شد


     
باشگاه سپاهان، بیش از یكصد هیئت مذهبی اصفهان با حضور در محل مراسم، ضمن تبریك و اهدای هدایایی به پرنس كبیربلو، با مداحی در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) و ائمه اطهار، تشرف وی را به مذهب تشیع تبریك گفتند


بازیکن سپاهان شیعه شد
از "پرنس كبیربلو" بازیكن مسلمان اهل نیجریه تیم فوتبال سپاهان كه اواخر دی ما ه سال جاری با حضور در مركز جهانی ولیعصر(عج) اصفهان با بر زبان آوردن شهادت ثالثه به مذهب شیعه جعفری گروید،‌ تجلیل شد.
شامگاه روز یكشنبه 14 بهمن در آیینی خاص كه از سوی باشگاه سپاهان و با همكاری هیئت مهدی آل محمد اصفهان و دیگر هیئت‌های مذهبی در مسجد موتابها اصفهان برگزار شد، از كبیربلو تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم كه با حضور پرشور مردم مذهبی اصفهان انجام شد، پس از اقامه نماز جماعت و ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین معمار منتظر و همچنین محمدرضا ساكت، مدیرعامل باشگاه سپاهان، بیش از یكصد هیئت مذهبی اصفهان با حضور در محل مراسم، ضمن تبریك و اهدای هدایایی به پرنس كبیربلو، با مداحی در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) و ائمه اطهار، تشرف وی را به مذهب تشیع تبریك گفتند.

در این برنامه مهندس رجایی مدیرعامل شركت فولاد مباركه اصفهان، اعضای كمیته عالی ورزش سپاهان، ورزشكاران و كادرفنی، سرپرستی تیم‌های تحت پوشش این باشگاه و جمع زیادی از هواداران سپاهان حضور داشتند.


يکشنبه 21/11/1386 - 6:4
بیماری ها

روش جدید برای بررسی احتمال ابتلا به دیابت


     
محققان علوم پزشكی می گویند می توان از اندازه گیری میزان سطوح هموگلوبین
گلوكوزیله یا ای وان سی به عنوان آزمایشی مناسب برای بیماریابی غربالگری دیابت
 استفاده كرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورك محققان كالیفرنیایی اعلام كردن
د اندازه گیری ای وان سی یكی از روش هایی است كه با آن میزان درصد گلوكز قند خون
 كه به این هموگلوبین متصل است و روی گلبول های سرخ قرار دارد اندازه گیری می شود.


محققان علوم پزشكی می گویند می توان از اندازه گیری میزان سطوح هموگلوبین گلوكوزیله یا ای وان سی به عنوان آزمایشی مناسب برای بیماریابی غربالگری دیابت استفاده كرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورك محققان كالیفرنیایی اعلام كردند اندازه گیری ای وان سی یكی از روش هایی است كه با آن میزان درصد گلوكز قند خون كه به این هموگلوبین متصل است و روی گلبول های سرخ قرار دارد اندازه گیری می شود.
تست این ماده در خون نشان دهنده متوسط سطوح گلوكز ظرف سه تا چهار ماه اخیر است.
دیابتی های كنترل نشده و درمان نشده دارای سطوح ای وان سی بالاتر از هفت درصد هستند.
دیابت را همچنین می توان با اندازه گیری میزان قند خون كنترل كرد كه در صورتی كه میزان قند خون ناشتا بالاتر از یكصد و بیست و شش میلی گرم در دسی لیتر باشد فرد دیابتی محسوب می شود.
دكتر مایر دیویدسون مسئول ارشد این تحقیقات می گوید استفاده از قند خون ناشتا برای بیماریابی دیابت توصیه می شود و روش تشخیص اصلی دیابت نیز همین است.
در روش اندازه گیری ای وان سی نیازی به اندازه گیری قند خون نیست همچنین كسانی كه ای وان سی خونشان كمتر از پنج ممیز هشت دهم درصد است در معرض خطر ابتلا به دیابت نیستند ولی آنانی كه قند خونشان بالاتر از میزان یاد شده است بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند. دیابت یا مرض قند بیماری شایع و ناتوان كننده ای است كه با افزایش مزمن قند خون پیدا و موجب تلخكامی مبتلایان می شود.
دیابت انواع گوناگون دارد كه شایعترین آن نوع اول و نوع دوم است و نوع اول این بیماری بیشتر در قشر جوان بروز می كند.
مبتلایان به نوع اول دیابت باید برای كنترل بیماری خود در كنار رژیم غذایی و ورزش روزانه یك یا چند نوبت نیز انسولین تزریق كنند.
دیابت نوع دوم نیز كه با ورزش رژیم غذایی صحیح كم كردن وزن و استفاده از داروهای خوراكی پایین آورنده قند خون كنترل می شود در مواردی نیز نیاز به دریافت انسولین توسط بیمار حاصل می شود در بیماری دیابت به علت تغییرات به وجود آمده در میزان هورمون انسولین و یا گیرنده های هورمونی قند قادر به ورود به سلول نمی شود و سلول های بدن درحالی كه در دریایی از انرژی قرار دارند از این منبع محروم می شوند.
منابع و اطلاعات موجود درخصوص بیماری قند گویای این واقعیت است كه عیار بالای قند خون موجوب ابتلا به این بیماری و درنهایت آسیب دیدگی چشم ها كلیه ها اعصاب و قلب در درازمدت می شود.
پزشكان متخصص كم كردن وزن، ورزش و رعایت برنامه غذایی مناسب را بهترین راه مقابله و كنترل این بیماری می دانند و معتقدند كه شكست اغلب بیماران در كنترل مرض قند ناشی از پیروی از رژیم غذایی نادرست است.
به پیشنهاد آنان بیماران دیابتی بهتر است از نان آرد سبوسدار استفاده و برای جلوگیری از بالا رفتن فشار خون از خوردن نان شور خودداری كنند.
كسانی كه مبتلا به دیابت هستند در صورتی كه دچار عفونت یا بیماری شوند و یا اگر تحت استرس باشند ممكن است با وجود داشتن برنامه كنترل دیابت قند خونشان افزایش یابد.
متخصصان به بیماران دیابتی توصیه می كنند در صورت بروز سردرد، تاری دید، احساس تشنگی شدید، تكرار ادرار، خشكی و خارش پوست قند خون خود را چك كنند وچنانچه میزان قند خونشان بیش از مقدار قبلی كنترل باشد به پزشك مراجعه كنند.
به گفته محققان علوم پزشكی آگاهی از ابتلا به این بیماری ممكن است باعث افسردگی و یا اضطراب شود ولی واقعیت این است كه مبتلایان می توانند زندگی طولانی توأم با سلامتی و خوشبختی داشته باشند

يکشنبه 21/11/1386 - 6:1
دعا و زیارت

امام علی (ع ):

دوست ندارم كه در كودكی از دنیا می رفتم ووارد بهشت می شدم و بزرگ نمی شدم تا پروردگارم ، عزّوجل ، را بشناسم

يکشنبه 21/11/1386 - 5:47
دعا و زیارت

رسول اكرم ( ص ) :

خداوند از بنده ای كه پس از خوردن لقمه ای غذا و یا آشامیدن جرعه ای او را سپاس می گوید ، خشنود می گردد .

نهج الفصاحه    ح 791

يکشنبه 21/11/1386 - 5:44
اخبار
پنج قتل در حمام خون لس‌آنجلس
 

مرد روانی بعد از آنكه سه عضو خانواده‌‌اش را در لس آنجلس به گروگان گرفت، با پلیس تماس گرفت و از آنها خواست كه برای كشتن وی به خانه‌‌اش بیایند.

«بیایید من را بكشید» این درخواست عجیب مردی بود كه ساعت 9 شامگاه پنجشنبه، با پلیس لس آنجلس تماس گرفته بود.

تماس گیرنده با خونسردی مدعی بود كه قصد دارد سه عضو خانواده‌‌اش را در خانه‌ خود در سان فرندانو به قتل برساند و برای همین از مأموران پلیس می‌خواست او را بكشند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مأموران ابتدا حرف‌ این تماس گیرنده را باور نكردند اما وقتی صدای شلیك گلوله و فریادهای چند مرد شنیده شد، گروهی از مأموران به سرعت خود را به خانه این مرد رساندند و آنجا را به محاصره درآوردند.

دقایقی از حضور مأموران در اطراف خانه نگذشته بود كه آنها متوجه شدند مرد میانسال – كه پلیس مشخصات او را اعلام نكرده است خانه‌اش را سنگربندی كرده و برای مقابله با پلیس آماده شده است. این مرد مسلح با دیدن مأموران به سوی آنها آتش گشود و یكی از آنها را زخمی كرد.

در چنین شرایطی مأموران پلیس برای آزادی گروگان‌ها به مذاكره با این مرد پرداختند و از او خواستند پس از آزادی گروگان‌هایش خود را تسلیم كند اما وی سرسختانه مقاومت می‌كرد.

در حالی كه جان گروگان‌ها در خطر بود، تیمی از نیروهای ویژه برای آزاد كردن گروگان‌ها وارد عمل شدند اما وقتی با شكستن در قدم به خانه گذاشتند مرد مسلح  آنها را به رگبار بست كه بر اثر آن یك افسر 51 ساله به نام راندال سیمونز از پای درآمد و 2 مأمور دیگر نیز زخمی شدند.

كارآگاهان وقتی از آشنایان و همسایه‌های این مرد كه در نزدیكی خانه تجمع كرده بودند شنیدند وی مشكلات روحی و روانی شدیدی دارد، تصمیم گرفتند با پرتاب گاز اشك آور وی را دستگیر كنند.

مأموران برای آنكه در تاریكی خانه گروگان‌ها را اشتباهاً هدف قرار ندهند، تا صبح صبر كردند، سحرگاه جمعه وقتی كه مذاكره با گروگانگیر به نتیجه‌ای نرسید، فرمانده نیروهای ویژه پلیس لس‌آنجلس دستور حمله ضربتی را صادر كرد و بعد از آنكه چندین گاز اشك آور به داخل خانه پرتاب شد نیروهای ویژه قدم به خانه گذاشتند و مرد گروگانگیر را به ضرب گلوله از پای درآوردند.

در حالی كه خانه این مرد در آتش می‌سوخت آنها با اجساد 3 گروگان كه به ضرب گلوله مرد گروگانگیر از پای درآمده بودند روبه‌رو شدند.

ویلییام براتون رئیس پلیس لس آنجلس با اعلام خبر این جنایت خونین گفت: مرد گروگانگیر یك اسلحه جنگی و یك اسلحه ساچمه‌ای به همراه داشت.

وی گفت: هنوز درباره اینكه آیا آتش سوزی به‌دلیل حمله پلیس بوده یا ‌آنكه گروگانگیر خانه را آتش زده است نمی‌توان نظر داد.

به گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس، شدت گازهای اشك آوری كه پلیس به داخل خانه پرتاب كرد به حدی بود كه مدرسه‌ نزدیك محل حادثه، روز جمعه تعطیل شد.

يکشنبه 21/11/1386 - 5:26
دعا و زیارت

امام كاظم ( ع ) :

در پاسخ به سوال از آیه « و هر كس به خدا توكل كند او برای وی بس است » توكل كردن بر خدا درجاتی دارد : یكی از آنها این است كه در تمام كارهایت به خدا توكل كنی و هر چه با تو كرد از او خشنود با شی و بدانی كه او نسبت به تو از هیچ خیر و تفضلی كوتاهی نمی كند و بدانی كه در این باره حكم ، حكم اوست ، پس با واگذاری كارهایت به خدا بر او توكل كن و در آن كارها و دیگر كارها به او اعتماد داشته باش .   کافی     2/65/5

يکشنبه 21/11/1386 - 5:24
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته