• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 605
تعداد نظرات : 586
زمان آخرین مطلب : 5327روز قبل
دانستنی های علمی

 

 

چهارشنبه 7/5/1388 - 6:10
آموزش و تحقيقات

مقاومت بدن در برابر رژیم غذایی

 

جام جم آنلاین: خیلی از افراد چاق تاکید می‌کنند بدن آنها پس از سال‌ها نسبت به رژیم غذایی مقاوم شده است. مطالعات گذشته نشان می‌دهد رژیم‌های یویویی که با کاهش و افزایش متناوب وزن همراه است سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد، همین نکته را دلیل مقاومت بدن در برابر کاهش وزن پس از رژیم‌های متمادی می‌دانند. حال چرا رژیم‌های مکرر باعث کاهش سوخت و ساز می‌شوند؟

تحقیقات نشان داده است، اگر شما وزن کم کرده و مجددا آن وزن کاهش یافته بازگردد، از میزان بافت ماهیچه‌ای شما کاسته شده و در مقابل بر تجمع چربی در بدن افزوده می‌شود.

هنگام گرفتن رژیم غذایی زمانی که شما وزن کم می‌کنید، هم بافت ماهیچه‌ای و هم چربی را از دست می‌دهید، ولی آنچه مسلم است آن‌که هنگامی‌که وزن کم شده بر می‌گردد، بیشتر بافت چربی است که اضافه می‌شود.

چربی از نظر متابولیکی، کمتر از بافت ماهیچه‌ای فعال است و بنابراین کاهش وزن‌های پیاپی و متعاقب آن افزایش وزن، باعث می‌شود میزان متابولیسم پایه یا سوخت‌و‌ساز کاهش یافته که در نتیجه کاهش وزن نیز در دفعات بعد دشوارتر می‌شود.

با این وجود، مطالعات نشان می‌دهد اگر شما از رژیم گیرندگانی که در رژیم‌های چند روزه و معجزه‌آسا شرکت می‌نمایند، نباشید، این تغییر در بافت ماهیچه زیاد نیست و میزان متابولیسم کاهش یافته نیز زیاد نخواهد بود. در بررسی علمی‌ که در مرکز تغذیه بالینی دانشگاه کمبریج انجام شد، نشان داده شد میزان متابولیسم افراد بعد از چندین‌بار رژیم گرفتن، به طورقابل توجهی کاهش نیافته است.

اگرچه رژیم‌های غذایی یویویی جواب به درمان را سخت‌تر می‌کند، ولی این فقط به بهانه کاهش سوخت‌و‌ساز یا متابولیسم نیست و به نظر می‌آید عوامل روحی و روانی ناشی از عدم وجود انگیزه برای رژیم غذایی مجدد در این زمینه نقش اساسی‌تری را ایفا نماید.

علاوه بر این، توجه به این نکته حائز اهمیت است که کاهش وزن شما، چه یک بار رژیم گرفته باشید چه رژیم‌های مکرر داشته باشید، به دلیل کاهش بافت بدن و بویژه بافت عضلانی، میزان متابولیسم پایه را به طور طبیعی کاهش می‌دهد لذا برای پایدار ماندن کاهش وزن، افزایش فعالیت بدنی و افزایش انرژی سوخت‌و‌ساز از این طریق ضروری است، چرا که فعالیت بدنی علاوه بر تقویت بافت عضلانی، کاهش متابولیسم پایه را جبران می‌کند.

نکته عملی: اگرچه در صورت افزایش وزن مجدد پس از رژیم غذایی، این وزن برگشته بیشتر چربی خواهد بود و بدن در برابر کاهش وزن مجدد مقاوم می‌شود، اما با برنامه ورزشی منظم، شما می‌توانید بخشی از وزن برگشتی خود را به ماهیچه تبدیل نمایید که این باعث افزایش سوخت‌و‌ساز و کاهش مقاومت در برابر رژیم غذایی می‌گردد. علاوه بر این ورزش در صورت توام بودن با رژیم غذایی از افزایش وزن مجدد جلوگیری می‌نماید.

دکتر حمیدرضا فرشچی
متخصص تغذیه
چهارشنبه 7/5/1388 - 6:4
شعر و قطعات ادبی

عشق و جدایی

 

خداحافظ گل لادن
.تموم عاشقا باختن

ببین هم گریه هام از عشق
.چه زندونی برام ساختن

خداحافظ گل پونه .
گل تنهای بی خونه

لالایی ها دیگه خوابی
به چشمونم نمی شونه

یکی با چشمای نازش
دل کوچیکمو لرزوند

یکی با دست ناپاکش
گلای باغچمو سوزوند

تو این شب های تو در تو
. خداحافظ گل شب بو

هنوز آوار تنهایی
داره می باره از هر سو

خداحافظ گل مریم .
گل مظلوم پر دردم

نشد با این تن زخمی
به آغوش تو برگردم

نشد تا بغض چشماتو
به خواب قصه بسپارم

از این فصل سکوت و شب
غم بارونو بردارم

نمی دونی چه دلتنگم
از این خواب زمستونی

تو که بیدار بیداری
بگو از شب چی می دونی

تو این رویای سر دم گم
.خداحافظ گل گندم

تو هم بازیچه ای بودی
. تو دست سرد این مردم

خداحافظ گل پونه .
که بارونی نمی تونی

...طلسم بغضو برداره
.از این پاییز دیوونه خداحافظ .....!


خداحافظ همین حالا،
همین حالا که من تنهام


خداحافظ به شرطی که
بفهمی تر شده چشمام

خداحافظ کمی غمگین
، به یاد اون همه تردید

به یاد آسمونی که
منو از چشم تو میدید

اگه گفتم خداحافظ ن
ه اینکه رفتنت ساده اس

نه اینکه میشه باور کرد
دوباره آخر جاده اس

خداحافظ واسه اینکه
نبندی دل به رؤیا ها

بدونی بی تو و با تو،
همینه رسم این دنیا

خداحافظ خداحافظ

همین حالا
چهارشنبه 7/5/1388 - 6:2
شعر و قطعات ادبی

آن زمان که عشقی نبود تنهایی را یافتم



دیدم که وسعت تنهایی کوچک است

ولی عمق آن زیاد...!

از این تنهایی شاید بتوان عشقی یافت

ولی افسوس که آخر این عشق نیز

تنهایی است تنهایی...!

چهارشنبه 7/5/1388 - 6:1
آموزش و تحقيقات

ترفندی جالب که می توانید قبل از رسیدن پیام یا زنگ به گوشی خود متوجه شوید.

 

 


 

در موبایل بازهای حرفه ای ، دو اصطلاح "تک زدن" و "تک گرفتن" وجود دارد. تک زدن رونق زیادی دارد اما تک گرفتن یک هنر هست که هر کسی از داشتن آن عاجز است! به زبان ساده تر ، شما نیز احتمالأ تاکنون با مزاحم هایی برخورد داشته اید که گاه و بی گاه با زدن تک زنگ آسایش را از شما سلب میکنند. یا شاید دوست داشته باشید هنگامی که شخصی با شما تماس میگیرد ، زودتر از آنکه گوشی شما زنگ بخورد و شماره فرد روی گوشی تان ظاهر شود ، به تماس وی پی ببرید. با ترفندی ساده میتوانید 1 الی 2 ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی تان متوجه شوید که هم اکنون گوشی تان زنگ میخورد و یا SMS دریافت خواهید کرد!

ابتدا لازم به ذکر است این ترفند بر روی سیم کارتهای دارای سرویس GPRS عمل میکند. قابل اجراست.
همچنین برای انجام این ترفند شما نیازمند گوشی با سیستم عامل سیمبین هستید.

برای اینکار:
از منوی اصلی به مسیر زیر بروید:
Settings > Connection > GPRS
سپس مطمئن شوید گزینه GPRS Connection بر روی When Available تنظیم شده باشد.

در این صورت شما در زیر قسمت نمایشگر میزان آنتن ، لوگوی کوچکی به شکل حرف G خواهید داشت (در بعضی گوشی ها حرف E و یک مثلث برعکس).
با فعال بودن این گزینه ، شما از اینترنت استفاده نخواهید کرد ، تنها سرویس GPRS شما فعال است و طبعأ هزینه ای هم نخواهد داشت.
اما اکنون در صورتی که فردی با شما تماس بگیرد ، چند ثانیه قبل از زنگ خوردن گوشی و همچنین دریافت SMS ، روی علامت G یک خط کشیده میشود. (در اصل در فاصله بین فشردن دکمه سبز توسط فرستنده و زنگ خوردن در گوشی گیرنده).
به همین سادگی شما زودتر از زنگ خوردن گوشی میتوانید دریابید که به زودی تماس یا پیامکی خواهید داشت.

به نقل از پرشین موب

چهارشنبه 7/5/1388 - 5:59
خواستگاری و نامزدی

 

با مشکلات شغل همسرمان چطور می توانیم کنار بیاییم؟
من و شما بخواهیم و نخواهیم، بسیاری از ما و همسرانمان باید سرکار برویم؛ کاری که گاهی اوقات ممکن است خیلی دوستش نداشته باشیم. گاهی اوقات هم پیش می آید که شغل همسرمان مورد علاقه ی ما نیست. معمولا زمانی که شغل ما مشکلات یا سختی هایی دارد، کمتر متوجه آن می شویم اما وقتی شغل همسرمان دشواری یا مشکلاتی دارد، بیشتر به چشممان می آید و البته کمتر هم می توانیم با آن کنار بیاییم.اما باید به روشی با آن کنار بیاییم
و با پذیرش شرایط موجود به آرامش خودمان و همسرمان کمک کنیم.
کار نه زندگی
چند سال قبل شاید آرزوی خیلی از افراد داشتن شغل کارمندی آرامی بو د که صبح سر ساعت سر کار بروند و عصر هم سر ساعت راهی خانه شوند. هر چند به دلیل محدودیت های درآمدی، این نوع مشاغل کمتر از قبل طرفدار دارند اما باز هم داشتن برنامه شغلی مشخص و مرتب یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب شغل برای بسیاری از افراد است؛ مثلا بعضی از مشاغل آزاد را در نظر بگیرید؛ مغازه ای که صبح ساعت 9 تا 11 شب باز است و آقای خانه خسته و کوفته ساعت 12 شب به خانه می رسد؛ در این شرایط از طرفی خستگی فردی که چنین شغلی دارد و از طرف دیگر خستگی کسی که به انتظار او در خانه نشسته است، می تواند باعث فرسودگی و ایجاد مشکل در روابط این دو شود. از طرفی بسیاری از مغازه دارها مجبورند روزهای تعطیل را هم سرکار بروند که همین می تواند مشکل را دو چندان کند. البته این مشکل تنها به مشاغلی مثل مغازه داری خلاصه نمی شود، بلکه کارهای دیگری هم می توانند چنین دردسرهایی را به دنبال داشته باشد؛ مثل رانندگان تاکسی. البته گاهی اوقات هم افراد مجبورند برای تامین نیازهای مالی زندگی شان در چند جا کار کنند. این بار اضافه کاری علاوه بر فرسودگی جسمی، فرسودگی روانی زیادی هم به دنبال می آورد.
اگر شغل همسرتان اجازه می دهد که در محل کار به او سر بزنید یا زمانی را پیش او باشید، می تواند باعث شود هم با مشکلات شغلی او بیشتر آشنا شوید و هم موضوعات بیشتری برای صحبت کردن و گپ زدن داشته باشید.

در شغل های آزاد میزان ساعتی که فرد کار می کند، با میزان درآمد او رابطه مستقیمی دارد. واقعیت این است که گاهی اوقات باید بنشینید و دو دو تا چها تا بکنید و ببینید بالاخره شما پول بیشتر می خواهید یا می خواهید لذت بیشتری از زندگی تان ببرید. همین تصمیم گیری اساسی است که تعیین می کند چطور باید برنامه ریزی کنید. داشتن قوانین مشخص کاری – حتی زمانی که کارتان ویژگی «آزاد» دارد – به شما برای برنامه ریزی بهتر کمک می کند.
کارمند شبانه روزی
سنگینی کارها از سویی و استفاده بیشتر از رایانه و اینترنت برای کار، باعث شده تا تعداد بیشتری از افراد کار را با خودشان به خانه ببرند و شیفت دوم کار را در خانه داشته باشند. گاهی اوقات این آوردن کار به خانه در بعضی روزهای خاص اتفاق می افتد؛ مثل روزهای پایانی سال یا پایان سال تحصیلی. کنار آمدن با این موضوع در این شرایط معمولا راحت تر است اما امان از آن وقتی که این مساله تبدیل به عادتی هر روزه شود! نرسیدن به مسائل خانواده از یک طرف و تشدید مشغولیت های ذهنی می تواند باعث فاصله افتادن بین همسران شود؛ موضوعی که تحمل آن واقعا دشوار است.
در مواقعی که موضوع تشدید می شود، شاید مجبور باشید قوانین خانه را با کمک همسرتان کمی تا قسمتی روشن کنید. این وضعیت دقیقا مصداق جنگ اول به از صلح آخر است. گاهی اوقات افراد ترجیح می دهند کج دار و مریز با موضوع کنار بیایند تا زمانی که دیگر طاقتشان طاق می شود اما این رویه در عین حال که باعث می شود تغییر برنامه بعدا سخت تر شود، فشار زیادی را هم به شما وارد می کند.
اگر در خانه می خواهید بخشی از کارتان را انجام دهید، بهتر است مکان خاصی را برای انجام کارهایتان مشخص کنید. انجام کار در آشپزخانه، هال و پذیرایی در عین حال که باعث می شود کارتان بیشتر طول بکشد، نظم خانه تان را هم بیشتر به هم خواهد زد و نارضایتی بیشتری را هم به دنبال خواهد داشت.
خلاف جریان آب
تفاوت در ساعات خواب و بیداری یا تفاوت در روزهای تعطیل به خاطر تغییر شیفت، مشکلات زیادی را برای خانواده ها می تواند ایجاد کند. پزشکان، پرستاران و کادر درمانی از افرادی هستند که بیشتر با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. برای بسیاری از افراد که از بیرون به زندگی این افراد نگاه می کنند، شاید وجود این تفاوت چندان به چشم نیاید یا تصور کنند که این تنها یک تفاوت ساده در برنامه ریزی است اما تصور کنید وقتی مجبور می شوید مهمانی هایتان را لغو کنید ، در ساعاتی که سریال های خوب تلویزیون پخش می شوند آرام و ساکت بنشینید . تلویزیون را روشن نکنید، وقتی همه در حال مهمانی و دید و بازدید یا مسافرت هستند، در خانه به انتظار همسرتان بنشینید و نتوانید همراه اقوام یا دوستان برنامه ای ترتیب دهید، چه فشاری به شما می آید.
شاید خیلی کار راحتی نباشد و اصلا گاهی اوقات انجام پذیر نباشد اما سعی کنید تا حد امکان برنامه هایتان را با برنامه همسرتان تنظیم کنید. اینکار شانس اینکه زمان های مشترک بیشتری را بتوانید در کنار هم باشید، افزایش می دهد. اگر زمان مشترک مفید با همسرتان هر روز هم نباشد، ایرادی ندارد اما سعی کنید که حتما در طول یک هفته 2 یا 3 برنامه مشترک داشته باشید.
احتمالا برنامه های کاری شما با وجود تمام بی نظمی هایش، دارای نظم ترتیب خاصی است. اگر این برنامه هر ماه مشخص می شود، بهتر است خانواده و به ویژه همسرتان را از وضعیت برنامه خود در کوتاه ترین زمان ممکن مطلع کنید.

نصب برنامه روی در یخچال و اطلاع داشتن همه از برنامه می تواند هم به برنامه ریزی بهتر خانواده کمک کند و هم از ایجاد مشکل جلوگیری کند.
کار با سفر اضافه
از قدیم این نوع شغل ها وجود داشتند؛ دریانوردان قدیمی ای که مجبور بودند چند ماهی را روی دریا بگذرانند و تنها چند روزی کنار خانواده باشند. حالا در این روزها چنین مشاغلی انواع و اقسام مختلفی پیدا کرده اند؛ از رانندگان جاده ای بگیرید تا مهندس هایی که در پروژه هایی دور از شهرها کار می کنند. زمانی که بچه ها کوچکند معمولا مادری که تنهاست، دردسرهای زیادی دارد به ویژه اگر خودش هم شاغل باشد. اول از همه، درست است که وضعیت خانه شما خاص است اما باز هم این دلیل نمی شود که وظایف خانه تقسیم نشود و تمام کارها به عهده یک فرد باشد. سعی کنید بخشی از کارها را حتما تقسیم کنید بد نیست که در این مورد خیلی شفاف با همسرتان صحبت کنید.
شما این مدت دور از شهر و خانه تان بوده اید، کلی کار عقب افتاده دارید، دلتان برای خانواده تان تنگ شده و از طرفی دوستان و اقوامتان را هم ندیده اید. یکی از اشتباهاتی که افرادی مثل شما می کنند این است که تاریخ آمدن خودشان را از چند روز قبل به همه اعلام می کنند و برنامه های زیادی مثل مهمانی یا قرار ملاقات با دوستان یا فامیل و اقوامشان می گذارند. بد نیست قبل از برنامه ریزی برای روزهای محدود حضورتان، با همسرتان هم صحبتی داشته باشید. در عین حال، یادتان باشد زمان بندی تان به صورتی باشد که حداقل 2 برابر زمانی که برای دیدار با دوستان و اقوام در نظر می گیرید، برای خانواده و به ویژه همسرتان در نظر بگیرید.

چهارشنبه 7/5/1388 - 5:56
دانستنی های علمی

 7 عکس جالب از قدرت خداوند

نام مقدس الله که توسط ابر ها تشکیل شده است

بقیه عکسها در ادامه مطلب بسیار جالب


نمایی از یک کندوی زنبور عسل که در آن نام مقدس الله دیده می شود



در آیه سی و هفت سوره مبارکه الرحمن ذکر شده است که کهکشان به صورت یک گل رز و قرمز است و انسان می تواند با ابر تلسکوپ مشاهده نماید

این ماهی توسط یک لبنانی مسیحی صید شده است که نام مقدس الله و محمد بر روی آن دیده میشود

شهری در شصد کیلومتری استانبول که پس از وقوع زلزله همه خانه ها تخریب ولی مسجد پابرجاست

اگر نموداری بر اساس تعداد آیات سوره قرآن رسم کنیم خواهم دید که حاصل نام مقدس الله است

نمایی از یک جنگل در آلمان که به صورت جمله لا اله الا الله مشاهده می شود

سه شنبه 6/5/1388 - 7:30
دانستنی های علمی
شکسپیر وجود خارجی ندارد! زنی به نام شکسپیر
جان هادسون محقق و شکسپیرشناس اعلام کرد با انجام پژوهشی به این نتیجه رسیده است که ویلیام شکسپیر شخصیتی خیالی است و تمام آثاری هم که به او نسبت داده شده متعلق به زنی یهودی و ایتالیایی تبار است.این محقق انگلیسی در تحقیق خود بر این نکته تاکید کرده است که "امیلیا بوسانو لانی یه" خالق شخصیت شکسپیر ، شاعر و نمایشنامه نویس شهیر انگلیسی است و این شخصیت تنها به سبب نوشتار پدید آمده است.
جان هادسون ادعا كرده است:امیلیا بوسانو دختر زن و مردی فقیر و یهودی بوده که در سال 1611 میلادی مجموعه ای از شعرهایش را با نام slave dues rex judaeorum منتشر کرده است. هادسون تشابه های زیادی میان این اشعار و غزلهای شکسپیر پیدا کرده است.

این پژوهشگر گفته است: این زن نام یک مرد (ویلیام شکسپیر) را بر خود نهاد تا بتواند به کار خود که همان شعر و نوشتن در حوزه ادبیات بوده است ادامه دهد و همچنین از هر گونه حمله احتمالی در زمان خود که به زنان پدیدآورنده آثار بدیع روا داشته می شد ، دور بماند.

تا کنون چند پژوهشگر دیگر به جز هادسون ادعا کرده اند که شخصیتی به نام شکسپیر وجود خارجی نداشته و تنها آثاری که به او نسبت داده شده اند واقعی هستند. برخی نیز وجود شکسپیر را باور داشته ولی تعدادی از آثار منتسب به او را متعلق به وی نمی دانند.
سه شنبه 6/5/1388 - 7:25
آموزش و تحقيقات
آیا میدانید که :
1 ــ کوکا کولا در اصل سبز رنگ است!!

 

2 ــ اسم قاره ها با همان حرفی که آغاز میشود ، پایان میابد!!

3 ــ شما نمی توانید با حبس نفستان ، خود کشی کنید!!

4 ــ محال است آرنج دستتان را بلیسید!!

5 ــ وقتی عطسه میکنید ، مردم به شما عافیت باش میگویند ، چون قلب شما به مدت یک ملینلیونیم ثانیه می ایستد!!

6 ــ خوکها به دلیل فیزیک بدنی ، قادر به دیدن آسمان نیستند!!

7 ــ قد شما ، برابر با فاصلۀ دو انگشت وسطی درحالیست که دو دستان کاملاً باز می باشد!!

8 ــ طول کف پای شما ، برابر با طول مچ تا آرنج شماست!!

سه شنبه 6/5/1388 - 7:19
خواستگاری و نامزدی
حقیقتی کوچک

حقیقتی کوچک برای آنانی که می خواهند زندگی خود را 100% بسازند!!!

اگر

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

برابر باشد با

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

 (تلاش سخت) Hard work

 H+A+R+D+W+O+ R+K

8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98%

*

(دانش) Knowledge

K+N+O+W+L+E+ D+G+E

11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96% 

*

(عشق) Love

L+O+V+E

12+15+22+5=54%

*

خیلی از ما فکر میکردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟!!!

پس چه چیز 100% را میسازد؟؟؟

(پول) Money

M+O+N+E+Y

13+15+14+5+25= 72%

*

(رهبری) Leadership

L+E+A+D+E+R+ S+H+I+P

12+5+1+4+5+18+ 19+9+16=89%

*

پس برای رسیدن به اوج چه کنیم؟ 

(نگرش) Attitude 

1+20+20+9+20+ 21+4+5=100% 

*

اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی 100% خواهد شد.

نگرش همه چیز را عوض میکند، نگرشت را عوض کن همه چیز عوض میشود...

سه شنبه 6/5/1388 - 7:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته