• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 196
تعداد نظرات : 16
زمان آخرین مطلب : 4000روز قبل
طنز و سرگرمی
چهارشنبه 6/6/1392 - 11:23
طنز و سرگرمی
چهارشنبه 6/6/1392 - 11:22
طنز و سرگرمی
چهارشنبه 6/6/1392 - 11:20
مد و لباس
لباس مناسب
▪ دور کمر: با ترکیب مناسب پیراهن، شلوار و کمربند، راه‌ەای زیادی برای استتار میان تنه کوتاه یا بلند وجود دارد.
▪ میان تنه کوتاه: اگر پاهای‌تان کشیده و بلندتر از میان‌تنه است، از لباس‌های کمردار استفاده نکنید. گرچه این یک امر ژنتیکی است اما می‌توانید با در نظر گرفتن دستورالعمل‌هیا زیر، آن را به‌راحتی بپوشانید.
▪ شلوار جین را تا روی کمر بالا نکشید.
▪ بهتر است به‌جای پیراهن تی‌شرت یا پلیور بپوشید و هرگز آن را توی شلوار نکنید تا کمر یا میان تنه را بپوشاند.
▪ تی‌شرت‌های بلند بپوشید.
▪ رنگ پیراهن یا تی‌شرت را با رنگ کمربند ست کنید. این هماهنگی میان تنه را بلندتر نشان می‌دهد.
▪ سوئی شرت و ژاکت‌هائی بپوشید که حداقل تا روی میان تنه را بپوشانند.
▪ پوشیدن لباس‌های رسمی (کت و شلوار) نسبت به لباس‌های اسپورت یا راحت هم کمک می‌کند تا میان تنه کوتاه به چشم نیاید. برای شروع می‌توانید با ست کردن رنگ ژاکت، شلوار و پیراهن ظاهری آراسته و جذاب داشته باشید. به بیان دیگر، پوشیدن رنگ‌های متضاد مثل صورتی با سیاه میان تنه کوتاه را بیشتر به چشم می‌آورد.
▪ یک حقه دیگر این است که به خیاط بگوید ۵/۲ سانت به قد کمر اضافه و از آن طرف ۵/۲ سانت از درز شلوار کم کند به این ترتیب شلوار به راحتی روی میان تنه می‌ایستد، بدون این‌که پاچه آن روی زمین کشیده شود. شلوارک هم میان تنه را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.
● قسمت پشت
با میان تنه بزرگ یا کوچک چه کنیم؟ چگونه با لباس مناسب شکم بزرگ را پنهان کنیم؟
معمولاً آقایان به نسبت خانم‌ها زیاد به قسمت پشت بدن توجه نمی‌کنند اما به هر حال اگر میان تنه بزرگی یا خیلی کوچکی داشته باشید باید به طریقی با لباس مناسب آن را بپوشانید.
میان تنه صاف (تخت): برخی افراد میان تنه صاف را دوست دارند اما برخی نیز از آن متنفرند چرا که شلوار به زحمت روی تن‌شان می‌ایستد و یا تی‌شرت به شکل بی‌قواره‌ای پشتشان آویزان می‌شود.
برای پوشاندن این عیب اصلاً سراغ شلوارهای بگی و گشاد نروید. به‌جای این که مدام فکر کنید، کاش میان تنه بزرگتر داشتم بهتر است انواع جین یا شلوارهائی بپوشید که دقیقاً قالب کمرتان باشد و فاق بلند داشته باشد. شلوارهای فاق بلند میان تنه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. شلوارهای راسته لوله تفنگی هم بیشتر توجه افراد را به کشیدگی پاها جلب می‌کند تا میان تنه کوچک.
▪ میان تنه بزرگ: لزوماً میان تنه بزرگ منشأ بدهیکلی نیست. اما اگر هنوز از داشتن آن ناراحتید می‌توانید بیشتر شلوارک یا دامن بپوشید. علاوه بر این می‌توانید شلوارهای جین نسبتاً گشاد را با تی‌شرت یا پلیور که روی آن را بگیرد، بپوشید.
اگر می‌خواهید راحت لابس بپوشید حواستان باشد شلوارهائی که کمرشان پهن است نپوشید چرا که پهنی کمرشان طول میان تنه را بیشتر نشان می‌دهد.
بهتر است از پوشیدن شلوارهای پیله‌دار بپرهیزید چرا که بزرگی میان تنه را بیشتر توی چشم می‌آورد.
▪ میان تنه بلند:
معمولاً در میان تنه‌های بلند، پاها کوتاه و بالاتنه بلند است، با کمی هماهنگی در پوشیدن لباس می‌توان این عیب را به‌راحتی پوشاند.
▪ صاف بایستید. کوتاه یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تأثیر زیادی دارد.
▪ تی‌شرت، پیراهن یا ژاکت‌هائی بپوشید که رنگش با شلوارتان تضاد داشته باشد.
▪ برعکس میان تنه کوتاه، باید شلوار را تا کمر بالا کشید.
▪ پیراهن، تی‌شرت یا هر چه بالاتنه می‌پوشید را توی شلوار بزنید.
▪ برای افرادی با این میان تنه بهترین نوع پوشش کت یا مانتوهای چهار دکمه است. به این ترتیب نظر افراد بیشتر به لباس‌تان جلب می‌شود تا پاهای کوتاه.
▪ استفاده از بند جوراب در خانم‌ها یا بند شلوار در آقایان هم کمک می‌کند تا پاها کشیده‌تر به‌نظر برسند. همچنین کمربندهای نقش‌دار با سگگ بزرگ هم مناسب هستند.
● شکم بزرگ:
چگونگی پنهان کردن شکم بزرگ، هنری است که همه به‌خصوص آقایان باید به‌خوبی داشته باشند. خوب چاره این جاست. بهتر است لباس‌های نخی سبک‌با رنگ‌های تیره بپوشید. اول از همه دور پارچه‌های پشمی، فاستونی، فلانل و نمونه‌های دیگر پارچه‌ سنگین را خط بکشید. بهتر است سراغ از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌های تیره و مات بروید که البته باید یک رنگ باشد.
وقتی برای سر کار رفتن، لباس راحتی می‌پوشید بهتر است زیر تی‌شرت‌تان زیرپوش بپوشید و آن را توی شلوار بزنید. سپس روی آن سوئی‌شرت یا پلیور بپوشید. زیر پوش شکم را ثابت نگه می‌دارد و پلیور تا حدودی بزرگی آن را می‌گیرد. سعی کنید کمتر تی‌شرت بپوشید.
تی‌شرت‌های بگی و گشاد فقط شکم را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و البته از آن طرف تی‌شرت‌های جذب و تنگ هم بزرگی شکم را بیشتر توی چشم می‌زنند. پیراهن آستین بلند بهترین مدل لباس برای شکم‌های بزرگ است و بدن را متناسب‌تر نشان می‌دهد.
هیچ‌گاه شلوار را زیر شکم نپوشید یعنی بهتر است کمربند روی آن باشد، در غیر این صورت توجه بیشتری به بزرگی جلب می‌شود.
وقتی نوبت به لباس‌های رسمی مثل کت و دامن یا کت و شلوار می‌رسد متأسفانه کارشناسان به توافق نمی‌رسند. برخی بر این باورند که کت‌های چهار دکمه بهترین گزینه است. اما به عقیده برخی دیگر گشادی کت‌های معمولی بزرگی شکم را کمتر به چشم می‌آورد.
بهترین پیشنهاد: بهتر است با یک خیاط ماهر یا فروشنده زبردست برای بهترین برش لباس‌تان مشورت کنید.
لباس مناسب هیچ وقت نمی‌تواند ب‌طور کامل عیوب شما را برطرف کند. اما همیشه می‌توانید کسانی را تصور کنید که با سلیقه خوب‌شان بسیار کم ایراد به‌نظر می‌رسند.

مجله زندگی ایده آل
سه شنبه 5/6/1392 - 13:41
سلامت و بهداشت جامعه

روشهای انتخاب کمربند و استفاده از آن

با اینکه ممکن است جزء کوچکی از ستِ لباس به نظر آید، اما تناسب و زیبایی کمربند، نقش بسیار مهمی در لباس پوشیدن مردها ایفا می کند.
پیچیدگی طریقه ی استفاده از کمربند باعث می شود که اکثر آقایون به طرز نادرستی آن را به شلوار ببندند. پس اگر می خواهید با انتخاب و استفاده صحیح از کمربند، جلوه و شکوه بیشتری به لباسهایتان دهید و خوش تیپ تر به نظر آیید، با ما در این مقاله همراهی کنید.
● انواع کمربند
به طور کلی دو نوع کمربند داریم: نوع معمولی و نوع رسمی. با یک حساب سرانگشتی می توانید این دو نوع کمربند را از هم تشخیص دهید.
اگر کمربند به پهنای انگشت شستتان بود، معلوم می شود که کمربند مخصوص لباسهای رسمی است. هر کمربندی که از این اندازه پهنتر باشد نوع معمولی است و به درد لباسهای رسمی و فرمال نمی خورد. اگر نتوانستید با کمک این راهنمایی کمربندها را به خوبی از هم تشخیص دهید، باید بدانید که از ظاهر کمربند نیز میتوانید پی به نوع آن ببرید. کمربندهای اسپرت معمولاً رنگ هایی براق دارند، درصورتیکه کمربندهای رسمی رنگ و بافت هایی صاف و مات دارند. خوب است که حداقل یکی از هر نوع را در کمد لباسهایتان داشته باشید.
● سه رنگ اصلی
انتخاب رنگ کمربند کاری بسیار ساده است، چون فقط سه رنگ اصلی برای آن وجود دارد: مشکی، قهوه ای و قهوه ای سوخته. خوب است که از هر سه رنگ هم کمربند اسپرت داشته باشید و هم کمربند رسمی، اما اگر در وسعتان نبود، خوب است که کمربند اسپرتتان را به رنگ قهوه ای یا قهوه ای سوخته و کمربند لباسهای رسمی خود را به رنگ مشکی انخاب کنید.
کمربند رنگ های روشن برای نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است اما برای افراد مسن تر زیاد جالب به نظر نمی رسد.
● انواع چرم کمربند
نوبت به جنس کمربند که می رسد، انتخاب آن کمی مشکل می شود.
▪ چرم گوساله:
تقریباً اکثر کمربندهایی که در فروشگاه ها و بوتیک های لباس مردانه دیده می شود، انواع مختلفی از چرم گوساله است. فکر نکنید زیاد بودن آن نشاندهنده ی عدم مرغوبیت آنهاست. برعکس چرم گوساله برای کمربند، هم برای کمربندهای صاف و براق رسمی و هم کمربندهای پهن و کلفت اسپرت بسیار عالی و مناسب است.
▪ چرم شترمرغ:
می توان گفت که زیباترین و خوشرنگ ترین چرم کمربند، چرم شترمرغ است. از آنجا که ساخت این نوع کمربند بسیار دشوار است، حداقل چند صد هزار تومان قیمت دارد و هرکسی استطاعت خرید آن را ندارد. بستن چنین کمربندی نشانه ی خوشتیپی و کلاس است.
▪ چرم سوسمار:
می توان گفت این نوع کمربند گرانترین نوع است. قیمت کمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن یعنی چرم تمساح و کروکودیل، حداقل تا ۸۰۰ هزار تومان هم می رسد. ظاهر این چرم بسیار زیبا و فریبنده است.
● خرید کمربند
هر کمربند برچسبی دارد که روی آن سایز کمربند نوشته شده. اندازه دور کمرتان را بگیرید، و کمربندی با یک شماره بزرگتر از آن بخرید. مثلا اگر اندازه دور کمرتان، ۳۳ یا ۳۴ است، اندازه کمربندتان ۳۶-۴۰ خواهد بود.
کمربند همیشه باید بعنوان لوازم فرعی کمر لباستان باشد، نه مهمترین جزء لباستان. پس با اینکه دوست دارید چشم دیگران را با برق کمربند چرم کروکودیل خود خیره کنید، دنبال کمربندهایی نروید که قیمتش از کفش یا حتی خدای نکرده از کت و شلوارتان نیز گرانتر باشد.
پس در نتیجه اگر قیمت کت و شلوارتان حدود ۳۰۰ هزار توماناست، قیمت کمربندتان باید چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان باشد نه بیشتر. مارک هایی مثل گوچی یا دیزل معمولاً کمربندهای خوبی با قیمت های مناسب تولید میکنند.
● سِت کردن کمربند با لباس
خوب، پس کمربند کل هفته روی قفسه ی کمربندها در کمدتان بوده و همه ی هفته منتظر بودید که امروز برسد تا آن را بسته و به دوستانتان فخر بفروشید؟ اما صبر کنید! کمربندتان سیاه است، درحالیکه می خواهید کفش های قهوه ای بپوشید. واقعاً فکر نمی کنید که سِتِ مضحکی از کار درمیاید؟
ساده ترین قانون برای سِت کردن کمربند با لباس این است که رنگ کمربند باید همواره با رنگ کفش ها یکی باشد. خیلی ساده است: کفش سیاه براق، یک کمربند سیاه براق می خواهد، همین!
کمربندهای عادی و اسپرت، دست شما را در این زمینه بازتر می گذارد. کمربندتان چه سیاه باشد، چه قهوه ای و چه سوخته، به خوبی با جین و کفش کتانی جور درمیاید، مگر اینکه بخواهید چکمه پایتان کنید چون در این حالت انتخاب کمربند کمی مشکل می شود.
تقریباً همه ی چکمه ها، بدون توجه به قیمت آن، جزء کفش های اسپرت و عادی به حساب می آیند. اما از آنجا که از چرم ساخته شده اند، باید از قانون لباسهای رسمی برای انتخاب کمربند استفاده کنید، و رنگ کمربند باید حتماً با رنگ چکمه ها جور باشد.
حواستان به اندازه ی سگک یا قلاب کمربند هم باشد. هرچه سگک بزرگتر باشد، کمربند اسپرت تر است. قلاب های کوچک و صاف مخصوص لباسهای رسمی هستند.
● طریقه ی نگاهداری کمربند
اگر ۸۰ هزار تومان خرج خرید یک کمربند گوچی کرده باشید، حتماً کمی دیگر هم خرج می کنید تا کمربندتان سالم نگاه داشته شود. کمربندها باید همیشه به صورت عمودی و دور از نور آفتاب آویزان شوند تا چرم آنها خشک و خراب نشود.
اکثر مردها عادت دارند که کمربندهای خود را روی شلوار نگاه داشته و جداگانه آویزان نمی کنند. اما خوب است بدانید که نگاهداری کمربند به مدت طولانی در این شرایط، چرم آنرا خم کرده و ظاهر آن را از بین می برد. خوب است که محلی جداگانه برای آویزان کردن کمربندها در کمد لباستان داشته باشید و اگر نه می توانید آنها را در همان قسمت کراواتها آویزان کنید.
● نبایدها
مغزتان از شنیدن این همه حرف در مورد سگگ کمربند، انواع مختلف کمربند و انواع چرم آن در حال منفجر شدن است؟ اشکالی ندارد، در اینجا چند نمونه از نبایدهای مربوط به استفاده ی کمربند را آورده ایم و بعد دیگر بحث را خاتمه می دهیم. پس کمی دیگر هم تحمل کنید!
سگک های بزرگ پر زرق و برق را برای همان کابوی ها نگاه دارید.
کمربندهای زنجیری فلزی مدل S&M را به همان سال ۱۹۹۸ واگذار کنید.
هیچوقت کمربند مخصوص لباسهای رسمی را با شلوار جین نپوشید و هیچوقت هم کمربندهای اسپرت را با کت و شلوار نبندید.
هیچوقت نگذارید دیگران شما را درحالی ببینند که پیرهنتان را در شلواری گذاشته اید که رویش کمربند نبسته اید.
هیوقت خودتان روی کمربند سوراخ نزنید. اگر دور کمرتان بزرگتر شده است، یا بروید باشگاه و اضافه وزنتان را کم کنید و یا یک کمربند دیگر بخرید که به سایزتان بخورد.
● مراقب کمربند بستنتان باشید
▪ یادتان باشد: خرید کمربند آسان است اما استفاده ی درست و مناسب از آن دشوار. به این دلیل باید کاملاً مراقب باشید تا استفاده ی نامناسب و نادرست از کمربند، تیپتان را به کلی خراب نکند

ویستا

سه شنبه 5/6/1392 - 13:39
امر به معروف و نهی از منکر
نکته‌های چادری

نکته‌های چادری

در بعضی از چادرها، تنوع رنگی هم رعایت شده؛ به نحوی كه می‌توانید رنگ قسمت‌های شبه آستین آن را با رنگ روسری و مقنعه هماهنگ كنید. طراحی این نوع چادر به نحوی است كه دست خانم‌ها هنگام رانندگی، خرید، بغل كردن كودك و صحبت كردن با تلفن كاملا آزاد و راحت‌ است. سراسر قسمت جلوی این چادر را می‌توان با دكمه یا زیپ بست. در روی سر هم جای دكمه تعبیه شده تا آنهایی‌ كه می‌خواهند رویشان پوشیده‌تر باشد بتوانند آن را با دكمه تنظیم كنند. با این چادر حتی می‌توانید از روبند هم استفاده كنید.
معمولا در مكان‌های مختلف از چادرهای مختلف استفاده می‌شود. این تفاوت و گوناگونی، هم به طرح و هم به پارچه‌ی مورد استفاده مربوط می‌شود. چادر هم مانند دیگر پوشش‌های بانوان می‌تواند در مجالس رسمی، غیر رسمی، در محیط‌های كاری و در محافل خانوادگی، جنس و نوع متفاوتی داشته باشد.
پارچه‌های تمام ابریشمی و پارچه‌هایی كه ابریشم هم در آن كار شده باشد یك حس رسمی را منتقل می‌كند. اگر عازم یك مراسم رسمی هستید، بهتر است از آن دسته از پارچه‌های چادری استفاده كنید كه نقش و گل‌های ریز ابریشمی داشته باشد. هرچه نقش‌ها و گل‌های چادر ریزتر باشند، چادر رسمی‌تر تلقی می‌شود. پارچه‌هایی كه بافت ریز و لطیف دارند جلوه‌ زیباتری دارند و برای مراسم رسمی ایده‌آل هستند.
در محیط‌های كاری، اولویت با پارچه‌های چادری سبك و نخی است كه هم گرمای زیادی ایجاد نمی‌كند، هم آن‌قدرها سنگین نیست كه بعد از مدت كوتاهی باعث خستگی و كلافگی شود. استفاده از پارچه‌هایی كه از روی سَر، سُر نمی‌خورند در چنین مكان‌هایی بهتر است. به علاوه، می‌توان از طرح‌ها و مدل‌هایی از چادر استفاده كرد كه آستین یا جای دست داشته باشد و بتوان آن را روی سر با كش یا دكمه‌ای محكم كرد.
بدیهی است كه در فصل بهار و تابستان چادرهایی با پارچه‌های سبك و خنك‌ مناسب‌ترند و بر عكس، در پاییز و زمستان بهتر است از پارچه‌هایی كه ضخامت بیشتری دارند استفاده شود تا عایقی برای حفظ گرمای بدن باشد.
رنگ چادری كه در محافل دوستانه و صمیمی استفاده می‌كنید می‌تواند از بین رنگ‌های روشن انتخاب شود. پارچه‌های چادری سفید كه دارای بافت‌های ظریف هستند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. یادتان باشد كه تركیب پارچه سفید با نخ‌های رنگی ابریشمی جلوه بسیار زیبایی دارد.
اگر چهره‌ای تیره دارید بهتر است در پارچه چادر از طرح‌‌های ریز ابریشمی ولی با فاصله زیاد از هم استفاده كنید. ‌‌پارچه‌ چادری ‌سفید ‌با‌ طرح گل‌های ریز ابریشمی و با تضاد كم زیبا خواهد شد.
اگر چهره‌ای سفید و روشن دارید بهتر است از طرح‌های ابریشمی بزرگ و نزدیك به هم استفاده كنید. اگر انتخاب‌تان پارچه سفید است، بهترین تركیب رنگی‌ای كه به پوستتان هم بیاید طرح‌هایی با تضاد رنگی زیاد است كه بهترین آنها در طیف آبی روشن و گلبهی یافت می‌شود.
رنگ مشكی در روانشناسی رنگ‌ها‌، نمادی از وقار و متانت به حساب می‌آید و چادر مشكی نیز نماد قدرت و شخصیت زن مسلمان ایرانی است. البته چادر تنها در طیف رنگ‌های تیره و خصوصا رنگ مشكی عرضه نمی‌شود اما برای رفت و آمد در بیرون از منزل و در محل كار معمولا خانم‌ها رنگ مشكی را ترجیح می‌دهند. درست همان طور كه برای هر نوع لباسی و در هر مناسبتی، یك طیف از رنگ‌ها از بقیه مناسب‌تر است، برای چادر بیرون از منزل نیز رنگ مشكی ترجیح داده می‌شود.
بسیاری از خانم‌های ایرانی، چادر را نه صرفا نوعی پوشش، كه وسیله‌ای برای حفظ بنیان خانواده می‌دانند. چادر نوعی حس امنیت را به زن مسلمان ایرانی القا می‌كند و از همین رو، علاوه بر اینكه پوششی كامل و زیبا محسوب می‌شود، در سلامت روحی بانوان و سلامت جامعه نیز نقش مهمی ایفا می‌كند

مجله الکترونیکی ویستا.‌‌

سه شنبه 5/6/1392 - 13:37
سلامت و بهداشت جامعه
یک شلوار و ۱۲ نکته

یک شلوار و ۱۲ نکته۱) انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند كه می‌گوید: <شما آن چیزی هستید كه به تن دارید.> چارلی چاپلین نیز در مورد نقش جاودانه <چارلی> می‌گوید: <هیچ تصوری از آن نقش نداشتم تا اینكه آن لباس‌ها را پوشیدم. آن لباس‌ها همه چیز را در مورد نقش چارلی برایم روشن كرد.>
۲) قیمت هر لباسی را چند امل اصلی تعیین می‌كند: كیفیت پارچه، طراحی لباس و كیفیت دوخت آن. پس از در نظر گرفتن این چند عامل، تازه باید این سوالات اساسی را از خود بپرسید: اول اینكه آیا این لباس، هر چند هم خوب و عالی، از نظر قیمت با درآمد من تناسب دارد یا نه؟ و دیگر اینكه: آیا در این لباس احساس راحتی می‌كنم؟
۳) لباس یعنی پارچه. پس، قبل از خرید شلوار، جنس پارچه را بررسی كنید و ببینید كه آیا چیزی هست كه بتوانید بدون زحمت زیاد، از پس نگه‌داری،‌ شستشو و اتو كردنش برآیید یا نه. پارچه را دقیق لمس كنید. جنس آن باید طوری باشد كه پوست‌تان چه از داخل چه از خارج با آن مشكلی نداشته باشد. تكه‌ای از پارچه را در مشت بگیرید و فشار دهید و ببینید به چه میزان و با چه سرعتی چروك می‌شود. پارچه‌های كتان،‌‌ نخی، ابریشم و ابریشم مصنوعی ممكن است آب بروند، لَخت شوند، رنگشان برود یا رنگ پس بدهند.
۴) شلوارهای با كیفیت معمولا دكمه‌های خوبی دارند. جا دكمه‌ای‌ها نیز می‌تواند شاخص خوبی برای شناسایی یك شلوار باكیفیت باشد. به درزهای شلوار هم دقت كنید. درزهای عریض شاخص یك لباس خوب، و درزهای خیلی باریك، نشان دهنده كیفیت پایین لباس است.
۵) تزیینات و آرایه‌های لباس باید با رعایت تمام جزییات، پرداخت شده باشد. استفاده از مقوا و یا پلاستیك‌های نرم در قسمت كمر شلوار به جای طلق، نشان‌دهنده كیفیت پایین كار است. قسمت‌های توگذاشتگی شلوار باید عریض بوده و ترجیحا با دست دوخته شده باشد. به آستر شلوار نیز دقت كنید. اگر آستر با دست كوك زده شده باشد، بهتر است.
۶) شلوار خیلی تنگ، حتی اگر به نحو خارق‌العاده‌ای هم برازنده‌تان باشد، باز هم مناسب نیست چون در آن احساس ناراحتی خواهید كرد. به علاوه، لباس تنگ زودتر فرم و حالتش را از دست می‌دهد و به اصطلاح می‌شكند اما مشكل شلوار تنگ فقط این نیست و تهویه پوست را هم دچار مشكل می‌كند و شانس ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. انواع و اقسام حساسیت‌های پوستی را هم ایجاد می‌كند، مخصوصا نوعی از آن كه به درماتیت عصبی معروف است.
۷) افرادی كه اندازه دور كمرشان زیاد است باید شلواری انتخاب كنند كه قسمت كمرش پهن باشد و روی آن كمربندی ساده بزنند. برعكس، افرادی كه دور كمرشان باریك است، بهتر است شلوار فاق كوتاه بپوشند و كمربندی بزنند كه به لباس بالاتنه بیاید.
۸) آنهایی كه پایین تنه برجسته دارند نباید شلوار‌های چسبان بپوشند و در عوض از انواع راسته استفاده كنند. به علاوه، این دسته از افراد باید از شلوارهایی كه جیب‌های عقبشان بزرگ، فانتزی یا پرزرق و برق است نیز پرهیز كنند. این نوع جیب‌ها به درد كسانی می‌خورد كه پایین‌تنه‌ای تخت دارند. اگر ران‌های لاغری دارید، شلواری بپوشید كه جیب‌های جلویی آن از نوع تكه‌دوزی شده و یا بگی باشد.
۹) آنهایی كه چاقند و شكم‌‌های برآمده‌ای دارند، می‌توانند شلوارهایی بپوشند كه كمرشان كشی است. یادتان باشد كه شلوار چنین آدمی نباید زیپ كناری یا پشت داشته باشد. اگر هیچ دكمه‌ای هم نداشته باشد كه چه بهتر.
۱۰) برای اینكه لاغرتر و بلندتر جلوه كنید، شلواری بپوشید كه دقیقا اندازه‌تان باشد، نه تنگ باشد و نه گشاد. سعی كنید رنگ شلوار نیز یكدست تیره و جنس آن نرم باشد. جیب‌ها هم باید كاملا عمودی باشد، نه اریب. بهتر است دمپای شلوارتان نیز تو زده باشد، یعنی دوبل نباشد.
۱۱) یك راهنمایی دیگر برای آنها كه قدی كوتاه دارند: دور كمر شلوارتان نباید از اندازه‌های طبیعی و معمول خیلی كمتر باشد. اگر در این حالت دچار مشكل شدید، از بند شلوار استفاده كنید. در این صورت بهتر است بند شلوارتان به جای گیره، دكمه داشته باشد.
۱۲) اگر درشت هیكل و قد بلند هستید، هرگز از شلوارهایی كه جلویشان پیلی دارد استفاه نكنید.
مهرنوش پاك‌اندام

روزنامه سلامت

ویستا 

سه شنبه 5/6/1392 - 13:34
سلامت و بهداشت جامعه
روش مسواک زدن مهم‌تر از نوع مسواک

روش مسواک زدن مهم‌تر از نوع مسواکدر سال‌های اخیر، در بازار متنوع وسایل بهداشتی دهان و دندان، مسواك‌های برقی‌ جای بزرگی را برای خود اشغال كرده‌اند. انواع گوناگون مسواك‌هاو خواص متنوعی كه سازندگان این‌گونه مسواك‌ها برای آن تبلیغ می‌كنند، خواه ناخواه ذهن افراد را به استفاده از مسواك‌های برقی معطوف می‌كند. نتایج مربوط به ۴۲ پژوهش كه بر روی ۳ هزارو۸۵۵ نفر انجام شده بود نشان داد كه مسواك‌های برقی طی ۳ ماهه اول استفاده، به طور معنی‌داری نتیجه‌ بهتری را در برداشتن پلاك میكروبی و تمیزی دندان‌ها نشان می‌دهند، اما بعد از ۳ ماه این تاثیر دیگر به صورت معنی‌دار آشكار نیست و تفاوتی در استفاده از مسواك‌های برقی و یا مسواك‌های معمولی دستی وجود ندارد.واقعیت آن است كه بهداشت خوب دهان ودندان و روش صحیح مسواك‌زدن نقش بسیار مهم‌تری را نسبت به نوع مسواك در میزان سلامت دهان و دندان بازی می‌كند.
اگر مسواك‌های برقی در ایجاد انگیزه در افراد برای مسواك زدن موثر باشد، وسیله خوبی است و نقش مهمی را در حفظ سلامت دهان و دندان بازی می‌كند اما در اغلب موارد پس ازچند ماه استفاده از مسواك برقی، انگیزه استفاده از آن كاهش می‌یابد و همانند مسواك‌های دستی خواهد بود.
تنها موردی كه استفاده از مسواك‌ برقی به صورت خاص توصیه می‌شود، افرادی هستند كه به هر دلیلی قابلیت‌ها و مهارت‌های دستی آنها كاهش یافته است (نظیر افراد معلول)، در این گونه افراد مسواك‌های برقی كمك بسیار خوبی در حفظ سلامت دهان ودندان خواهد بود.در كل روش صحیح مسواك زدن بدین گونه است كه مسواك زدن باید از یك منطقه خاص از دندان‌ها (به صورت عادتی) مثلا از آخرین دندان پائین سمت چپ آغاز شود، دندان‌ها به صورت ۳ تا ۳ تا یا گروه‌هایی دوتایی تقسیم شده مسواك با زوایه ۴۵ درجه نسبت به محور طولی دندان در ناحیه اتصال لثه و دندان‌ها قرار گیرد و پس از چند حركت لرزشی افقی مسواك به سمت سطح جونده حركت داده شود. این حركت‌ها برای سه سطح بیرونی، جونده و داخلی دندان‌ها باید انجام شود و لااقل ۳ تا۴ دقیقه مسواك‌زدن كل دهان باید طول بكشد. استفاده از نخ دندان جهت تمیز كردن ناحیه بین دندان‌ها ضروری است (لااقل روزی یك‌بار) و استفاده از خیمردندان فلورایددار به استحكام دندان‌ها كمك می‌كند.
البته لازم است كه برای آشنایی بیشتر با روش صحیح مسواك زدن یك‌بار از دندان‌پزشك یا بهداشت‌كار دهان و دندان خواهش كنید تا آن را به صورت عملی بر روی ماكت به شما نشان دهد. برای سلامت و بهداشت دهان و دندان یك مسواك زدن صحیح و طولانی مهم است، فرقی نمی‌كند كه مسواكتان برقی باشد یا دستی!‌
پایگاه اطلاع رسانی استان گلستان
سه شنبه 5/6/1392 - 13:30
اطلاعات دارویی و پزشکی

1) حداقل زمان مسواك زدن در هر نوبت سه دقیقه است.
۲) خواب آلودگی در ساعات آخر شب سبب سستی در مسواك زدن می‏شود. قبل از آنكه كاملا سست و بی‏حال شوید، دندانها را مسواك نمایید.
۳) از آنجا كه افراد راست دست، دندانهای سمت راست و افراد چپ دست دندانهای سمت چپ دهان خود را كمتر مسواك می‏كنند، لازم است به این مكانها كه به طور ناخود آگاه كمتر مسواك می‏شوند، توجه بیشتری داشته باشیم.
۴) هنگام مسواك كردن سطح بیرونی دندانهای آسیای بزرگ در فك بالا، از بازكردن دهان به میزان زیاد خودداری نمائید. این عمل مانع از رسیدن مسواك به آن نواحی شده، لذا دندانها در این قسمت خوب تمیز نمی‏شوند. عده‏ای از بیماران معمولا مسواك كردن سطح داخلی دندان‏های فك پایین را فراموش می‏كنند. باید دقت كنیم كه این سطوح نیز حتما مسواك شوند.

ویستا 

سه شنبه 5/6/1392 - 13:28
اطلاعات دارویی و پزشکی

معالجات ارتودنسی فقط برای بهبود وضعیت دندانها و تصحیح روابط اسكلتی بیمار نیست بلكه بر سیستم عضلات نیز تأثیر بسزایی دارد.
● اثر درمانهای ارتودنسی بر عضلات بدین ترتیب است:
۱) اثرات نامطلوب عضلات را بر دندانها و اسكلت فكی صورتی از بین می‏برد.
۲) موجب به وجود آمدن یك سیستم دندانی ایده‏آل می‏گردد.
با استفاده از وضعیت اولیه فك پایین، اثرات سیستم دندانی غیر هماهنگ از بین برده می‏شود به طوری كه یك نتیجه بالینی پایدار به وجود می‏آید. چون اختلالات سیستم دندانی باعث تغییرات در مفصل گیجگاهی فكی و سیستم عضلانی می‏گردد، بنابراین معالجات ارتودنسی می‏تواند كنترل دقیقی بر حركات فك پایین به وجود آورد.
● سایر تغییرات عضلانی كه همراه معالجات ارتودنسی ایجاد می‏شود عبارتند از:
۱) اصلاح وضعیت لبها
۲) اصلاح وضعیت زبان
۳) اصلاح موقعیت فك پایین
۴)ضربات جویدن
۵) اصلاح در وضعیت تنفس

مجله الکترونیکی ویستا

سه شنبه 5/6/1392 - 13:26
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته