• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 180
زمان آخرین مطلب : 5699روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
مایكروسافت ساختن دارو با پرینتر را امكان پذیر می كند. یكی از مدیران ارشد مایكروسافت در نشستی در اندونزی گفت، بزودی كاربران كامپیوتر می توانند از پرینتر خود برای ساختن داروها كمك بگیرند.مایكروسافت ساختن دارو با پرینتر را امكان پذیر می كند. یكی از مدیران ارشد مایكروسافت در نشستی در اندونزی گفت، بزودی كاربران كامپیوتر می توانند از پرینتر خود برای ساختن داروها كمك بگیرند.
Craig Mundie
مدیر واحد تحقیقات مایكروسافت اعلام كرد، این تكنولوژی بدین صورت عمل خواهد كرد كه به جای قرار دادن كارتریج جوهر در پرینتر، كارتریجی شامل اجزای اصلی تشكیل دهنده داروها در پرینتر قرار خواهد گرفت و بر اساس دستوری كه برای پرینتر ارسال می شود این اجزا با یكدیگر تركیب خواهند شد و داروها را تشكیل خواهند داد. وی تولید موبایلی را كه با تست تنفس افراد می تواند وضعیت جسمانی فرد را تشخیص دهد از دیگر برنامه های شركت خود دانست. وی اعلام كرد : این تكنولوژی ها در كنار یكدیگر قادر خواهند بود با گرفتن اطلاعاتی مانند سن، جنس، وزن و... بیماری فرد را تشخیص داده و داروی مناسب را برای فرد تولید كنند. وی اعلام كرد : هر چند این موارد هنوز در حد ایده هستند اما سرمایه گذاری در حوزه سلامت در برنامه مایكروسافت قرار دارد.   روزنامه ایران
شنبه 7/10/1387 - 22:33
کامپیوتر و اینترنت
یك گروه امنیتی ایرانی مدعی شد كه به بیش از ۳۰۰ وب سایت دولتی و نظامی كشورهای مختلف بخصوص آمریكایی نفوذ كرده است.یك گروه امنیتی ایرانی مدعی شد كه به بیش از ۳۰۰ وب سایت دولتی و نظامی كشورهای مختلف بخصوص آمریكایی نفوذ كرده است. این گروه كه ISCN نام دارد با ارسال ایمیلی به ایتنا اعلام نموده: «با افزایش روزانه فشارهای بین المللی بر ایران عزیز گروه امنیتی ISCN جهت اعتراض به رفتارهای خلاف نزاكت بین المللی قدرت های بزرگ جهانی با توسل به رسانه های جمعی با هدف شناساندن توانایی های ایرانیان در عرصه های علمی اقدام به نفوذ به بیش از ۳۰۰ وب سایت دو لتی و نظامی كشورهای مختلف به خصوص آمریكا و وب سایت رسمی سازمان ملل نموده است... » این گروه همچنین مدعی شده كه در حملات انجام شده، هیچگونه آسیبی به اطلاعات این سایت ها وارد نشده و فقط پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن نفوذ گذاشته شده است. به گفته این گروه، این حمله توسط حفره امنیتی كشف شده در نرم افزار نصب شده بر روی سرورها می باشد.  روزنامه ابرار
شنبه 7/10/1387 - 22:32
کامپیوتر و اینترنت
غول ژاپنی سخت افزار جهان در جدید ترین نوآوری سال جدید میلادی خود پرظرفیت ترین دستگاه دی وی دی پلیر و دی وی دی رایتر جهان را وارد چرخه تولید انبوه كرد.غول ژاپنی سخت افزار جهان در جدید ترین نوآوری سال جدید میلادی خود پرظرفیت ترین دستگاه دی وی دی پلیر و دی وی دی رایتر جهان را وارد چرخه تولید انبوه كرد.
به نقل از اینفورمیشن ویك، جدید ترین دستگاه دی وی دی پلیر و دی وی دی رایتر كه دو روز پیش اولین سری آن در تعداد محدود وارد بازار آمریكا شد ۵۰۰ گیگابایت ظرفیت دارد.
جدیدترین محصول سونی از نظر بعضی از یك ایراد مهم دارد و آن هم این است كه تنها دارندگان BRAVIA TV می توانند از آن استفاده كنند و این دستگاه ۵۰۰ گیگی سازگار با برندهای دیگر تلویزیون های موجود در بازار نیست.
طبف اعلام سونی، قابلیت اتصال USB و سازگاری با دی وی دی های بلو ری از جمله ویژگی های این دستگاه جدید است.  
شنبه 7/10/1387 - 22:31
کامپیوتر و اینترنت
مطمئنأ همگی شما با نرم افزارهای Outlook، Excel، Word، PowerPoint و Access از مجموعه نرم افزاری آفیس آشنایی دارید. نرم افزارهایی که از اهمیت بالایی برخوردارند. اما در آفیس به جز این چند نرم افزار ، برنامه هایی هستند که به صورت ناشناخته مانده اند. در این ترفند قصد داریم این برنامه های ناشناخته را معرفی کنیم.معمولا Microsoft Office‌ به خاطر برنامه‌های كاربردی اصلی آن یعنی Outlook، Excel، Word، PowerPoint و Access‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اگر از 2003 Office ‌استفاده می‌كنید، صرف‌نظر از نسخه انتشاری، ابزارهای مفید دیگری را می‌توانید از منوی Start ویندوز و در گروه Microsoft Office Tools‌‌‌‌›‌‌Microsoft Office ‌بیابید.اگر به هنگام نصب از تنظیمات پیش فرض Office ‌استفاده كنید، تمامی ‌8 یا 9 ابزار آن در منوی مذكور ظاهر خواهند شد. توجه داشته باشید كه ابزار Microsoft Office Access Snapshot Viewer‌ فقط در نسخه‌هایی نصب می‌شود كه شامل Access‌ باشند. برخی از گزینه‌های موجود در این منو به برنامه‌هایی اشاره می‌كنند كه روی هارددیسك قرار دارند و بقیه اقلام منو قبل ازاینكه برنامه مربوطه برای اولین بار اجرا شود، آن را نصب می‌كنند (بنابراین CD نصب Office را در دسترس قرار دهید یا از محل قرارگیری فایل‌های مربوطه روی شبكه آگاهی داشته باشید.) در این مقاله هر كدام از این ابزارها را به طور مختصر معرفی می‌كنیم. ‌ابزار Microsoft Office Picture Manager ‌: ایـــــن برنامه بـا وجود امكانات ویرایشـــــی كمتر نسبت به برنامه Photo Editor‌ كه با نسخه‌های قبلی Office‌ عرضه می‌شد، به خوبی جایگزین آن شده است. همان‌طور كه از نام آن نیز پیداست، Picture Manager‌ بیشتر برای مدیریت عكس‌هـا و تصاویر كاربرد دارد تا ویرایش آنها. در حقیقت این ابزار مشابه برخی از برنامه‌های مدیـریت آلبوم است كه همراه اسكنرها و دوربین‌هـا عرضه می‌شـــــود و از قابلیت‌هـــــای همسانی نیز برخوردار است. همچنین قابلیت‌های بیشتـــــری نسبت به امكـــــانـــــات ســـــاده برنامه‌هـــــایـــــی چون Fax Viewer‌ Windows Picture and دارد. ایـــــن برنامه نه تنها ابزار مناسبی برای مدیـــــریت و مشاهده تصاویر است، بلكه امكـــــان ویرایش ساده تصاویـــر بـــــرای قالب‌هـــــای TIFF، PNG، JPEG، GIF، EMF‌، BMP و WMF ‌را فراهم می‌كنـــــد. بـــــه علاوه از این نرم‌افزار می‌توانید جهت فشرده سازی فایل‌هـــــا در اكثر قالب‌هـای ذكر شده و تبدیل تصاویر از یك قالب به قالب دیگر استفاده كنید.
Picture Manager
‌ظاهری شبیه به Windows Explorer‌دارد كه ‌آن را در نمای Thumbnails(منوی View‌، گزینه Thumbnails) تنظیم كرده باشید،‌اما دارای امكانات بیشتری است. پنجره سمت چپ Picture Manager ‌بر خلاف Explorer،‌ ‌نمودار سلسله مراتبی از پوشه‌هـــــای موجود در هارددیسك را نمایش نمی‌دهـــــد، بلكه به جای آن حاوی میانبرهـــــای مربوطه به پوشه‌های خـــــاص است. اگــــر تصاویر مورد نظـــــر شما در پوشه‌های مختلفی پراكنـــده شده‌اند، می‌توانید با اضافه كردن یك میانبر برای هر پوشه، مستقیما به آنها دسترسی داشته باشید.
اگر می‌خواهیـــــد در تمـــــام قسمت‌هـــــای یك درایو پیمایش كنید، می‌توانید یك میانبر از پوشه‌ای كه دارای زیر پوشه است، تهیـه كرده و میانبر مورد نظر را انتخاب كنید و به زیر شاخه‌های آن وارد شوید. به عنوان مثال اگر یك میانبر برای درایو C ‌ایجاد كنید، می‌توانید به تمام قسمت‌های درایو C‌ دسترسی داشته باشید. ‌برای اضافه كردن یك میانبر ‌از منوی File، گـــــزینه Add Picture Shortcut ‌را انتخاب كنید. در پنجره باز شده پوشه مورد نظر جهت تخصیص میانبـــــر را انتخاب كـــــرده و روی دكمه Add‌ كلیك كنیـــــد. برای اینكه میانبرهـــا به صورت خودكار اضافه شوند، از منوی File گزینه Locate Pictures ‌را انتخاب و در پنجره سمت راست، از منـــوی كشویی look in‌ درایو مورد نظر را انتخاب كرده و روی دكمه OK‌ كلیك كنیـــــد. اگـــــر در این منو، ‌گزینه Local Drives‌ را انتخــاب كنید،‌Picture Manager ‌برای همه پوشه‌هــــای موجـــود در هارددیسك كـــــه حاوی فایل‌هایی در قالب‌های موردنظر باشند، میانبــــر ‌تهیه می‌كنـــــد. برای حذف یك میانبـــر، روی آن كلیك راست كنیــــد (یا پس از انتخاب آن، كلیدهای Shift+F10 ‌را بفشارید) و گزینه Remove Shortcut‌ را انتخـاب كنید. توجــه داشته باشید كه روی گزینـــــه Delete كلیك نكنیـــــد،‌ چرا كـــــه اصل پــــوشـــــه و محتویـــــات آن را از روی هــــارددیسك پاك می‌كند.
از دیگر امكانات Picture Manager ‌قابلیت تبدیل فایل‌هـــــا از یك قالب به قالب‌های دیگر است؛ برای ایـــــن منظوربعد از انتخاب فایل یا فایل‌های مورد نظر، در منوی File ‌روی گزینه Export‌ كلیك كنید. سپس از فهرست كشویی Export With This File Format، ‌قالب نهایی را كه یكــــی از موارد PNG،‌JPG، GIF،‌BMP ‌یا TIF است، مشخص كنید.
شما همچنین می‌توانید از ابزارهای ویرایشی Picture Manager ‌كـــــه در منوی Picture‌ قرار دارنـــــد، استفاده كنیـــــد. این ابزارها امكاناتی نظیر حذف قرمزی چشم، تنظیم روشنایی و كنتـــــراست، چرخاندن تصویر، ‌تغییـــــر اندازه و فشرده‌سازی را فراهم می‌كنند. اگر از تغییراتی كه در تصویر خود ایجاد كرده‌ایـــد، راضی نبودید، با استفاده از گزینه Undo‌ در منوی Edit‌ می‌توانید به مرحله قبل از تغییرات بازگردید. مهم‌تـــــر آنكه تا زمانی كه تغییرات خود را به‌وسیله گزینه Save ‌از منوی File ‌ذخیره نكرده‌ باشید، این تغییرات ثابت و پایدار نمی‌شوند. به هنگام بستن Picture Manager‌، اگر فایل ویرایش شده را ذخیره نكـــــرده باشید، برنامه از شما درباره ذخیره آن سوال خواهد كرد. ‌‌ابزارهــــــای Microsoft Office Document Scanning‌ و Microsoft Office Document Imaging‌: ایــــــــن دو ابـــــــــزار با هم كار می‌كننـــــد؛ بدیـــــن تـــــرتیب كـــــه وقتی یك صفحــه توسط Document Scanning ضبط می‌شود، جهت نمایش و ویرایش به ابزار Document Imaging‌ ارســـــال می‌شـــــود و در مقـــــابل Document Imaging‌ بــــــــــرای انجـــــام فـــــرآینـــــد اسكـــــن، ‌از Document Scanning‌ استفاده می‌كنــد. این دو ابزار از آن جهت حائز اهمیت هستند كه در تركیب با ویندوز XP، برخی قابلیت‌ها جهت مدیریت اسناد را در اختیار می‌گذارند.
هنگامی ‌كه Document Scanning‌ را باز می‌كنید، درباره اسكنر مورد استفاده از شما سوال خواهد كرد.اگر این پرسش انجام نشد و شما در سیستم خـــــود بیشتر از یك اسكنر نصب كرده‌اید، روی دكمه Scanner ‌كلیك كنیـــد و از فهرست موجود، اسكنر دلخـــــواه را انتخـــاب كنیـــــد. در ایـــــن پنجـــــره دو كـــــادر علامتـــــی ‌نیـــــز مشاهده می‌كنیـــد. بـــــرای اینكـــــه قبل از هر بـــــار اسكن بتوانیـــــد تنظیمات را بررسی كنیـــــد یـــــا آنهـــــا را تغییـــــر دهیـــــد، گـــــزینـــــه Show Scanner Driver Dialog Before Scanning ‌را فعال كنید. ‌از طریق ویژگی Preset برنامه می‌توانید بسیاری از تنظیمـــــات را كنترل كنید. برای مشاهده این تنظیمات، روی هر كدام كلیك كرده و دكمه Preset Options‌ را بفشارید. در پنجـــــره باز شده روی Edit Selected Preset‌ كلیك كنیـــــد. (بـــــا استفـــــاده از گزینـــه Create New Presets ‌می‌توانید نوع جدیدی از تنظیمات را ایجاد كنید.) برای مشاهده تنظیمات یا تغییر آنها بـــــا زبانه‌های مختلف و همچنیـــــن گزینه‌های قـــــابل دستیابی از طریق دكمه Advanced ‌كار كنید.
در این بین، دو گزینـــــه اهمیت بیشتری دارند. زبانـــــه General‌ را انتخاب كنید تا دكمه Create Shortcut در دسترس قرار گیرد. با كلیك روی ایـــــن دكمـــــه می‌توانیـــــد یك میانبـــــر از Preset جاری در دسك‌تاپ خود بسازیـــــد. بدین ترتیب با دابل كلیك روی میانبر به‌سادگی عملیات اسكن طبق تنظیمات آن Preset انجام می‌شود. در زبانه Processing ‌گزینه OCR ‌را می‌بینید كه می‌توانــد متن را در یك سند اسكن شده تصویری، تشخیص دهــــد. ویژگی OCR ‌فــــایل اسكن شده را در Document Imaging قابل جست‌وجــــو كـــــرده و آن را بـــــرای Indexing Service ویندوز XP جهت ارائه قابلیت‌های ابتدایی مدیریت سند، قابل خواندن می‌كند. بدین ترتیب می‌توانیـــــد در یك سنـــــد اسكن شـــــده نیز بــا بهره‌گیری از ویژگی جست‌وجوی ویندوز به دنبال عبارت موردنظر بگردید.
همچنیـــــن می‌توانید بـــــا استفاده از منوی Tools و انتخــاب گزینه Send Text to Word، یـــــك سنـــــد را از Document Imaging بـــــه Word منتقل كنیـــــد (البتـــــه اگـــــر در هنگـــــام اسكن، متـــــن تشخیص داده نشـــــده است، ابتـــــدا باید از منـــــوی Tools، گزینه Recognize Text Using OCR را انتخاب كنید.)
یكی دیگر از امكانات مفیـــــد Document Imaging ‌آن است كه می‌توانیـــــد در یك سند چند صفحــه‌ای ترتیب صفحات را از طریق درگ كردن و رها كردن (drag&drop) تغییر دهیـد. همچنین می‌توانید صفحاتی را از یك پنجره Document Imaging‌ به پنجره‌ دیگر درگ كنید. برنامه Document Imaging ‌از دو نوع قالب فایلــی پشتیبانی می‌كند: TIFF‌ و MDI برای به اشتراك گذاشتن فایل‌ها بهتر است از قالب TIFF‌ استفاده كنید. اما توجـه داشته باشید كه اگر فایلی را در قالب TIFF ‌ذخیره كنید، اطلاعات متنی آن در صورتی كه با OCR تشخیص داده شده باشد، از بین خواهد رفت و بنابراین باید مجددا آن را تشخیص دهید. MDI‌ از ایـــــن مزیت برخورداراست كه فایل‌هایـــــی با حجم كمتر تولیـــــد می‌كند. مثلا اگر فایلـــــی در قالب TIFF ‌حجمـــی برابر 112‌ مگابایت اشغــال كند، حجم این فایل در قالب MDI‌ به 333 كیلو بایت ‌كاهش می‌یابد.ابزار Microsoft Clip Organizer‌ : همان‌طور كه از نام آن برمی‌آید، ابزاری است برای مدیریت و گردآوری كلیپ‌های هنــری كه برخی از آنها روی سیستم نصب می‌شوند و برخی دیگر توسط گزینه Clips Online‌ از منوی Tools قابل دریافت هستند.
گزینه Add Clips To Organizer‌ از منوی File‌ هماننـــــد مورد مشابه در بـــــرنامـــــه Picture Organizer‌ امكــــان اضافه كردن كلیپ‌ها بــه‌صورت دستی یا خودكار را فراهم می‌كند. در اینجا نیز می‌توانید به آسانی با كاوش در منوها و بررسی هر یك از گزینه‌ها،‌ ‌كار با این برنامه را یاد بگیرید. به علاوه گزینه Search‌ از منوی View به شما امكان می‌دهد كــه با استفاده از یك كلمـه كلیدی در یك مجموعـه هنری و یا بین مجموعه‌های مختلف به جست‌وجـــــو بپردازیـــــد. برای حذف یك كلمه كلیـــــدی یا تغییر آن، روی كلیپ موردنظر كلیك راست كرده و از منوی باز شده Edit Keywords‌ را انتخاب كنید.ویزارد Microsoft Office 2003 Save My Settings Wizard : این ویزارد ‌تنظیمات برنامه‌های Office‌ را ذخیره می‌كند. همچنین می‌توانید تنظیمات ذخیره شده قبلی را نیز بازنشانی كنید. هنگامی ‌كه تنظیمـــــات مورد نظـــــر را در یك فــایل ذخیره می‌كنید، تنها با انتقال این فایل به یك كامپیوتر دیگر می‌توانید در یك لحظـــــه تمام این تنظیمات را در برنامه‌های 2003 Office آن سیستـم ‌اعمـــــال كنیـــــد. مثلا هنگـــــام ارتقـــــای كامپیوتـــــر خود بـــــا بهره‌گیری از ایـــــن ویژگی می‌توانید تنظیمات سیستم جدید را سفارشی كنید. ‌ابزار Microsoft Office Application Recovery : ایــــــــن ابزار ‌اجرای برنامه‌‌های Office‌ را كه دچار اشكال شده و اصطلاحا قفل كرده‌اند،‌ خاتمه می‌دهد. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید كارهای خود را بازیابی كنید.ابزار Language Settings 2003 Microsoft Office‌: این ابزار بـــــه شما امكان می‌دهـد كه گزینه‌های زبانی مـــــورد استفـــــاده در برنامه‌هـــــای Office ‌و همچنیـــــن زبـــــان پیش‌فرض را بـــــا حذف یا اضافـــــه كـــــردن زبـــــان مورد نظـر در لیست Enabled تغییـــــر دهیـــــد. بــه عنـــــوان مثال اگـــــر زبان Office ‌را از (.English (U.S‌ به English (.U.K) تغییـــــر دهیـــــد، ویژگـــــی spell-checker، عبارت colour ‌را به عنوان یك كلمـــــه صحیح و لغت color ‌را بــه عنوان كلمه اشتباه علامت گذاری می‌كند.ابـــــــــــــزار Snapshot Viewer Microsoft Office Access‌: ایـــن ابـــزار بـــه شمـــا امكان تهیه تصویر از گزارشات Access‌ را می‌دهد. البته Snapshot Viewer در نسخه‌های Office شامل Access موجود است. تهیه تصویر از گزارش ها زمانی مفید است كـــه بخواهیـــد ایــــن اطلاعـــات را بـــا افرادی كـــه Access ‌ندارنــــد، به اشتراك بگذارید: بـــرای این منظور باید یك كپــــی از Viewer‌یا یك پیوند اینترنتـــی برای دریافت برنامه را همراه با تصاویر ارسال كنیـــــد. بــــه‌صـــورت پیش‌فرض فایل Snapview.exe ‌در مسیـــــر
C: program filescommon files microsoft sharedsnapshot viewer
قرار دارد. این برنامه از سایت مایكروسافت نیز قابل دریافت است.ابزار Digital Certificate for VBA Projects: ‌ایـــن ابزار به شما امكان می‌دهد كه یك گواهینامه دیجیتالی تهیه كنید. بدون این گواهینامه سیستم امنیتی ماكروهای Office، ‌با ماكروهایی كه ایجاد كرده‌اید، به عنوان ماكروهای غیر معتبر برخورد می‌كند و بسته به تنظیمات امنیتی Office‌، ممكن است با هر بار باز كردن فایل حاوی ماكرو از شما بپرسد آیا مایلید ماكروها را فعال كنید و یا به سادگی آنها را غیرفعال می‌كند. با استفاده از این ابزار می‌توانید ماكروهای خود را برای نرم‌افزار Office ‌معتبر كنید.
به هـــر حـــال شمـــا بـــا بـــــرخـــــی از برنامه‌هــــــای مفیـــــد و اغلـــــب فراموش‌شده‌ای كه در منوی Microsoft Office Tools‌ قرار دارند، آشنا شدیـــــد؛ برنامه‌هایی كـــه بـــرای مدیـــریت عكس‌هـــــا و دیگر فایل‌هـای تصویـــری، تنظیم یك سیستم مدیـــریت اسناد، ایجـــاد گواهینامه برای ماكروها و یا انتشار اطلاعات مـــربوط به Access ‌مفید هستند. هنگام كار با این ابزارها، بیشتر به اهمیت و ارزش آنها پی خواهید برد(به نقل از مجله وب) 
شنبه 7/10/1387 - 22:31
کامپیوتر و اینترنت

آیا می دانید شما قادر به تغییر درجه سرعت تمامی فن های داخل كامپیوتر خود مانند فن ‍CPU ، فن GPU و ... هستید با صرف هیچ هزینه ای ؟!‌ شما می توانید فن های خود را با سه درجه سرعت متفاوت (‌ پایین – متوسط و بالا ) تنها با تنظیمات درست استفاده كنید ! ما در این مقاله آموزشی قصد ارائه دستورالعمل این كار را داریم كه شما با همراهی ما تا آخر مقاله می توانید با كنترل بر روی فن های كامپیوتر خود ، صدای آزار دهنده كمتری را داشته باشید ! معمولا فن ها می توانند 2 الی چهار سیم داشته باشند . در جدول پایین شما تكفیكی از كاركرد هر پین و معمول ترین رنگی كه برای سیم آن استفاده می شوند را مشاهده می كنید كه دو نكته مهم در مورد آن ها لازم به ذكر است . یكی اینكه رنگ های یاد شده تنها مشهور ترین آن ها هستند و ممكن است بسته به نوع شركت تولیدكننده  رنگ آن ها نیز تغییر كند و نكته دوم اینكه با توجه به 12 ولتی بودن اكثر فن ها و اینكه بیشتر فن ها سیم 12 ولتی خود را قرمز رنگ می كنند باید توجه داشت كه با سیم فرمز پاور اشتباه نشود ! زیرا در اكثر منابع تغذیه رنگ قرمز نمایانگر 5 ولت است نه 12 ولت !  

 

لازم به ذكر است كه ما در این مقاله مثال های خود را روی فن CPU می زنیم و باید توجه كنید كه این مثال ها برای كلیه فن های دیگر كامپیوتر مانند فن GPU و ... صادق است . در تصاویر زیر به ترتیب شما می توانید رابط های سه پین و چهار پین را كه با توجه به تعداد رابط های سر آن ها شمارش می شوند ببینید .      

 

در این شكل زیر می توانید محل اتصال رابط های فن با مادربورد را مشاهده كنید :       در تصویر بالا دو پین اول برای تغذیه ولتاژ مورد نیاز برای چرخش فن است و پین سوم برای اتصال با سنسور سرعت فن می باشد كه این سنسور سرعت فعلی فن را به مادربورد گزارش می دهد كه برای دیدن این سرعت می توانید در نهایت به ستاپ مادربورد برید ( شكل پایین )‌ یا بوسیله نرم افزار های مانیتورینگ مانند "Motherboard Monitor"  مشاهده كنید و در آخر پین چهارم هم برای كنترل سرعت فن هست كه معمولا با نام PWM (Pulse Width Modulation ) كنترل ، شناخته و توسط مادربورد عرضه می شود . این پین معمولا با بالا رفتن سرعت لود CPU یا GPU و ... سرعت فن را خودكار زیاد می كند .      

 

پس در صورتی كه فن شما دارای 4 سیم است شما نیازی به آموزشی كه ما قصد داریم در این مقاله دهیم ندارید زیرا فن شما دارای مدار كنترل سرعت می باشد . پس برای همین به ستاپ مادربورد خود رفته و در صورتی كه برای پردازنده این كار را می خواهید انجام دهید و یا مطمئن شوید به دنبال گزینه "CPU Smart Fan Control" بگردید و آن را Enable (‌فعال ) یا در حالت Auto ( خودكار ) قرار دهید تا متناسب با لود CPU شما سرعت فن زیاد تر شود .  همچنین در صورتی كه مادربورد شما به صورت پیشفرض از PWM پشتیبانی نمی كند می توانید با برداشتن پین چهارم و اجرای آموزش این مقاله این مشكل را به راحتی رفع كنید ! بدین صورت كه ما با دادن ولتاژ كمتری به فن سرعت آن را پایین تر می آوریم به عبارتی دیگر در این مقاله ما قصد توضیح و آموزش چگونگی برداشتن و اتصال ندادن  سیم های تغذیه فن به پین ها و متصل كردن مستقیم آن ها به یكی از برق رسان های جانبی پاور است كه شما در این صورت قادر خواهید بود با دادت 5 ولت سرعت پایین ، با دادن 7 ولت سرعت متوسط و با دادن 12 ولت سرعت زیاد را روی فن های خود داشته باشید . منبع : shahrsakhtafzar
شنبه 7/10/1387 - 22:29
دعا و زیارت
برترین عبادت پاکدامنی است
شنبه 7/10/1387 - 22:24
کامپیوتر و اینترنت
مانیتور از تجهیزات مهم و اصلی كامپیوتر است كه به عبارتی می‌توان گفت رابط عینی بین انسان و كامپیوتر به حساب می‌آید.با توجه به اهمیت مانیتور هنگام خرید این كالا باید به نكاتی توجه شود. مانیتور از تجهیزات مهم و اصلی كامپیوتر است كه به عبارتی می‌توان گفت رابط عینی بین انسان و كامپیوتر به حساب می‌آید.با توجه به اهمیت مانیتور هنگام خرید این كالا باید به نكاتی توجه شود.
به گفته اصلانی یك فروشنده مانیتور، خریداران مانیتور باید دقت داشته باشند كه مانیتور را بر اساس نیاز خود تهیه كنند. به عنوان مثال معمولا افرادی كه با تصویر سر و كار ندارند مانیتورهای CRT و افرادی كه با متن و تایپ سر و كار دارند مانیتورهای LCD را ترجیح می‌دهند. چرا كه مانیتورهای CRT رنگ‌ها را واقعی‌تر نشان می‌دهند و رنگ‌ها را به خوبی از هم متمایز می‌كنند.
به گفته این فروشنده، برای داشتن تصویر بهتر در مانیتور LCD، باید رزولوشن مانیتور را با توجه به سایز مانیتور تنظیم كنیم.
وی بهترین رزولوشن را برای مانیتورهای ۱۵ اینچ ۷۶۸×۱۰۲۴ نقطه در اینچ و برای LCDهای ۱۸ و ۱۹ اینچ ۱۰۲۴×۱۲۸۰ نقطه در اینچ اعلام كرد.
وی افزود: كنتراست هم از مشخصه‌های كیفیت تصویر در LCDها است و تفاوت شدت نور بین روشن‌ترین رنگ سفید و تیره‌ترین رنگ سیاهی را كه LCD نمایش می‌دهد، مشخص می‌كند.
روشنایی صفحه نمایش را باید طوری تنظیم كرد كه چشم‌ها راحت باشند و نور هم خیره‌كننده باشد.
به گفته این فروشنده، اگر LCD پورت ورودی دیجیتال داشته باشد، بهتر است؛ زیرا در صورتی كه كارت گرافیكی هم پورت خروجی دیجیتال داشته باشد، دیگر لازم نیست اطلاعات از آنالوگ به دیجیتال و بالعكس تبدیل شود و در نتیجه كیفیت تصویر بهتر خواهد شد. آخرین مشخصه هم زاویه دید LCD‌ها است.
در مانیتورهای LCD برای اینكه تصویر واضح‌تری داشته باشید، باید روبه‌روی آن بنشینید و هرچه زاویه‌دارتر به آن نگاه كنید، تصویر وضوح كمتر دارد.
زاویه دید برای LCD‌های ۱۵ اینچ، ۱۲۰ درجه كافی است؛ ولی برای LCD‌های ۱۷ این مقدار باید ۱۵۰ درجه باشد.
نكته آخر و مهم‌ترین عامل برای خرید LCD، چشم‌هایتان است كه می‌تواند بهتر از همه چیز و هر كس به شما در خرید مانیتور كمك كند.

یادداشت : روزنامه دنیای اقتصاد

شنبه 7/10/1387 - 22:24
کامپیوتر و اینترنت
کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتما نام فتوشاپ ، نرم افزار معروف Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و ۲۵ ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.نکته ۱ :
چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم :
وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود . اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید .
نکته ۲ :
اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید :
در ابتدای تاریخ فوتوشاپ ( زمان زندگی دایناسورها ) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فوتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد . یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهید به طور مثال ۴ تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید .
نکته ۳ :
حالت ارائه طرح به مشتری در فوتوشاپ :
زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فوتوشاپ کار کرده اید . دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید : (( با فوتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد )) و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد . برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فوتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید .
مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.
نکته ۴ :
رفت و آمد بین اسناد :
اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد رفت و آمد کنید .
نکته ۵ :
مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها :
اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید . این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید . برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید .
نکته ۶ :
ایجاد انتخابهای دایره شکل :
زمانی که یک دایره رسم می کنید فوتوشاپ دایره را به طور پیش فرض از نقطه ای که کلیک می کنید رسم می کند . شما می توانید با نگاه داشتن کلید Alt در زمان رسم دایره ، دایره را از مرکز رسم نمائید . اگر می خواهید دایره شما کاملا گرد باشد می توانید از کلید Shift استفاده کنید .
نکته ۷ :
حذف راهنماهای خط کشی :
اگر در طرحتان ده ها راهنما برای خط کشی دارید و اکنون قصد حذف کردن آنها را دارید لازم نیست آنها را یکی یکی به بیرون از محیط سند درگ کنید ، بلکه می توانید از منوی View گزینه Clear Guides را انتخاب کنید .
نکته ۸ :
تغییر تنظیمات Quick Mask :
اگر می خواهید رنگ قرمز در محیط Quick Mask محل انتخاب شما باشد یا اگر می خواهید از رنگ دیگری برای محیط Quick Mask استفاده کنید کافی است بر روی آیکنی که توسط آن وارد این محیط می شوید دابل کلیک کنید .
نکته ۹ :
حرکت لایه انتخابی در بین لایه ها :
با استفاده از کلید ]+Ctrl می توانید لایه انتخابی خود را به زیر لایه زیرین خود انتقال دهید و با کلید [+Ctrl می توانید لایه انتخابی را به بالای لایه های بالایی انتقال دهید .
نکته ۱۰ :
مخفی کردن حالت انتخاب :
برای این کار کافی است پس از انجام عمل انتخاب کلیدهای Ctrl+H را بفشارید . در این حالت انتخاب شما حذف نمی شود بلکه تنها از دید پنهان می گردد و با هر بار نگاه داشتن کلید موس بر روی آن یا درگ کردن آن دوباره ظاهر می گردد .
نکته ۱۱ :
خلاص شدن از پیکسل های لبه ای سیاه یا سفید :
اگر روی تصویری با ترکیبی از عکس های مختلف کار می کنید و تصویری را به آن اضافه می کنید که دارای زمینه سفید یا سیاه بوده است احتمالا لبه های آن دارای پیکسل های سفید یا سیاه است . برای خلاص شدن از این پیکسل ها از منوی Layer گزینه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر یکی از گزینه های Remove White Matte یا Remove Black Matte را انتخاب کنید .
نکته ۱۲ :
▪ RGB
و CMYK را همزمان ببینید :
اگر در حال کار روی یک سند RGB هستید و می دانید که تصویر به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد ، برای مشاهده تصویر نهایی در حالت CMYK و مقایسه آن با سند RGB فعلی می توانید از منوی Windows گزینه Document و سپس New Windows را انتخاب کنید . با این کار یک نمای دیگر از سند موجود باز می شود . به سند اصلی خود برگردید و به کار خود ادامه دهید . مشاهده می کنید که آنچه انجام می دهید روی سند CMYK شده نیز اعمال می شود .
نکته ۱۳ :
راهنما ی خط کشی را در محل دلخواه خود قرار دهید :
اگر محل دقیقی را که می خواهید خطوط راهنما را روی آنها قرار دهید می دانید می توانید با استفاده از منوی View و گزینه New Guide و وارد کردن محل قرارگیری آنها در کادر محاوره این خطوط را در محل دقیق خود قرار دهید .
نکته ۱۴ :
برگرداندن آخرین انتخاب :
اگر انتخابی انجام داده اید و سپس از انتخاب خارج شده اید و حال پس از انجام یک سری عملیات متوجه شده اید که به انتخاب خود نیاز دارید ، در صورتی که انتخاب دیگری پس از آن انجام نداده باشید می توانید با انتخاب Reselect از منوی Select آخرین انتخاب خود را ظاهر کنید .
نکته ۱۵ :
تولید کپی ها :
زمانی که دکمه یا زبانه یا هر چیز دیگری به وجود آوردید می توانید به سرعت آن را کپی کرده و به تعداد زیاد تکثیر کنید . ابتدا کلید Ctrl را نگه دارید و سپس روی لایه ای که می خواهید آن را کپی کنید کلیک نمائید . ( این کار انتخابی پیرامون هر آنچه در لایه است ایجاد می کند.) ، سپس Alt+Ctrl را نگه دارید و هر تعدادی که می خواهید درگ کنید .
نکته ۱۶ :
سریعترین راه از پیوند خارج کردن لایه ها :
اگر تعداد زیادی از لایه ها را به هم پیوند( Link ) کرده اید و می خواهید سریعا آنها را از حالت پیوند خارج کنید فقط کافی است کلید Alt را نگه دارید و مستقیما روی آیکن قلموی کوچک در دومین ستون کنار لایه فعال کلیک کنید . این کار بلافاصله تمام لایه های متصل شده به لایه مذبور را از حالت پیوند خارج می کند .
نکته ۱۷ :
برگشت به حالت های پیش فرض فوتوشاپ :
احساس می کنید که می خواهید تمام تنظیمات فوتوشاپ به حالتی که Adobe در ابتدا تنظیم کرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه دارید و سپس فوتوشاپ را ببندید .
یک کادر محاوره از شما می پرسد که آیا می خواهید تنظیمات فوتوشاپ به صورت پیش فرض برگردد .
نکته ۱۸ :
چطور متن های کوچک خود را بسازیم تا در وب واضح باشند :
این امکان که Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تایپ قرار دارد که با دو عدد حرف a در کار یکدیگر نشان داده شده ست و حالت پیش فرض آن بر روی گزینه Sharp است . شما می توانید با تغییر این گزینه ها فونت کوچک خود را واضح تر کنید .
نکته ۱۹ :
ترسیم خطوط مستقیم :
اگر در ترسیم خطوط مستقیم با ابزارهای فوتوشاپ مشکل دارید در هنگام رسم این خطوط کلید Shift را نگه دارید .
نکته ۲۰ :
خط راهنمای خط کشی را تغییر جهت بدهید :
اگر یک خط راهنمای خط کشی افقی دارید و می خواهید سریعا آن را تبدیل به یک خط راهنمای عمودی نمائید کافی است کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط راهنما کلیک کنید .
نکته ۲۱ :
ایجاد لایه جدید در زیر لایه انتخابی :
کافی است هنگام کلید بر روی آیکن New Layer کلید Ctrl را نگه دارید .
نکته ۲۲ :
حذف لکه ها یا خراش های تصویر :
اگر تصویری دارید که سطح آن دارای لکه ، نقاط یا خراشهایی است یک ترفند کوچک برای حذف آنها وجود دارد . روی ابزار Blur کلیک کنید. در نوار Options میزان Opacity ابزار را روی ۲۰ % تنظیم و حالت Blend را به Lighten تغییر دهید و شروع به نقاشی روی خراش ها کنید . پس از چند ضربه متوجه می شوید که خراش ها به تدریج ناپدید می شوند .
نکته ۲۳ :
ادغام لایه های مرئی در یک حرکت :
برای این کار کافی است کلید های Ctrl+Shift+E را همزمان فشار دهید .
نکته ۲۴ :
گردش روی تصویر :
در حالت Full Screen برای پرش به بالای تصویر کلید PageUp و برای پرش به پائین تصویر کلید PageDown را فشار دهید . برای پرش به سمت چپ تصویر کلید Ctrl+PageUP و برای پرش به سمت راست تصویر کلید Ctrl+PageDown را فشار دهید . برای پرش به گوشه بالای سمت چپ کلید Home و برای پرش به گوشه پائین سمت راست کلید End را فشار دهید .
نکته ۲۵ :
کنترل Tracking :
Tracking
عبارت است از فضای بین یک گروه از حروف یا کلمات . برای تنگ کردن این فاصله به صورت بصری ( نه به صورت عددی ) یعنی حذف فاصله بین یک گروه از حروف ، ابزار Type را بردارید و متن را هایلایت کنید و سپس کلید جهت چپ + Alt را برای کم کردن فاصله و کلید جهت راست + Alt را برای اضافه کردن این فاصله فشار دهید .

 

شنبه 7/10/1387 - 22:22
کامپیوتر و اینترنت
آیا تا به حال با موارد زیر بر خورد کرده اید : شبیه ساز پرواز هواپیما در Google Earth 4.2 ظرف شویی آشپزخانه مرورگر فایر فاکس کنترل گوی بازی پین بال ( Pinball ) با موس صدای آواز سایت Yahoo کتابی از موزیلا ( Mozilla ) در مرورگر فایرفاکس شبیه ساز پرواز هواپیما در Google Earth 4.2
در آخرین ورژن نرم افزار Google Earth یعنی ورژن 4.2 دکمه های Ctrl+Alt+A را به طور همزمان فشار دهید . بعد از انجام این کار شبیه ساز پرواز نرم افزار Google Earth به شما اجازه انتخاب یک فرودگاه ٬ نوع هواپیما و پرواز در Google Earth را می دهد . برای دریافت آخرین ورژن نرم افزار Google Earth می توانید به این آدرس مراجعه کنید .* ظرف شویی آشپزخانه مرورگر فایر فاکس ( Firefox )
در نوار ابزار مرورگر فایر فاکس ( Firefox ) عبارت about kitchensink را تایپ کنید و منتظر بمانید تا صفحه باز شود . بعد از باز شدن صفحه می توانید ظرف شویی آشپزخانه مرورگر فایر فاکس را ببینید .کنترل گوی بازی پین بال ( Pinball ) با موس ( ترفندی بسیار جالب )
ابتدا بازی پین بال ( Pinball ) را در ویندوز ایکس پی ( XP ) اجرا کنید . بعد از اینکه بازی به طور کامل اجرا شد بروی صفحه کلید عبارت hidden test را به طور صحیح تایپ کنید . کیلک چپ موس را نگه دارید و آنرا بروی صفحه بازی تکان دهید . مشاهده می کنید با تکان خوردن موس گوی بازی پین بال نیز به حرکت در می آید و به راحتی می توانید با موس این گوی را کنترل کنید . به نظر خود من ترفند بسیار جالبیه !!!! صدای آواز سایت Yahoo
بعد از ورود به سایت یاهو ( www.yahoo.com ) بروی علامت تعجب لوگوی سایت یاهو که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید . بعد از کلیک بروی علامت تعجب می توانید صدای آواز یاهو را بشنوید . خیلی جالبه  ولی از دید بسیاری از کاربران سایت یاهو مخفی مونده

کتابی از موزیلا ( Mozilla ) در مرورگر فایرفاکس (Firefox )
برای دسترسی به این کتاب عبارت about:Mozilla را در نوار آدرس مرورگر فایر فاکس تایپ کنید .

شنبه 7/10/1387 - 22:21
کامپیوتر و اینترنت
حتماً تا به حال نام WindowsMedia Player را زیاد شنیده اید، یکی از بهترین و معروفترین نرم افزارهای مایکروسافت برای پخش فرمتهای صوتی و ویدویویی. اما ممکن است اطلاعات کافی پیرامون آن نداشته باشید. در اینجا قصد داریم تا شما را با ۲۰ ترفند مفید این نرم افزار آشنا کنیم. Windows Media Player یکی از برنامه های پخش کننده صوت و تصویر است که به صورت آماده همراه با سیستم عامل ویندوز در کامپیوتر نصب می شود. گرچه این برنامه در تمام ویندوزها وجود دارد ولی شاید کمتر کاربری به صورت کامل با آن آشنا باشد. کاربران معمولاً برای شنیدن یا دیدن (سرسری) فایل های صوتی و تصویری از این برنامه استفاده می کنند و اگر بخواهند به طور جدی یا حرفه ای با یک فایل چندرسانه ای کار کنند، به سراغ نرم افزارهای دیگری چون Winamp,JetAudio,RealPlayer و غیره می روند.البته شاید هم حق با این کاربران باشد. چرا که WMP تا قبل از نسخه 11 برنامه زیاد خوش دست وپرامکاناتی نبود. ولی با عرضه نسخه 11 این برنامه، قضیه فرق کرده است. حالا برنامه خیلی برنامه خیلی زیباتر شده و امکانات زیادی دارد. ولی برای کسانی که به نسخه ۹ عادت کرده اند، با این نسخه جدید شاید کمی سردرگم شوند. جای منوها و ابزارها عوض شده و عموماً به منوی View رفته اند. حتی Color Chooser هنوز هم وجود دارد و حالا می توانید طیف رنگ و میزان پربودن صفحه را خودتان انتخاب کنید. به جای انباشته کردن آن هم آیکون کوچک در صفحه Library، حالا یک دکمه More Info گذاشته شده که اطلاعات آلبوم و هنرمند را روشن یا خاموش می کند. دیگر مجبور نیستید یک Codec اضافی MP۳ روی سیستم نصب کنید یابا یک برنامه دیگر آهنگ های خود را Pi کنید. مایکروسافت هنوز هم برفرمت WMA خود اصرار می ورزد.
ولی یک MP۳ Codec هم به نام Fraenhofer در برنامه گذاشته که می تواند با هرBit Rate به ریپ کردن آهنگ ها بپردازد. ۱) منوها
اگر بخواهید درویندوز WMP، تغییری ایجاد کنید، اول باید منوی مربوطه را بیابید. با استفاده از دکمه کرکره ای کنار دکمه های کوچک ـ بزرگ کردن پنجره کلیک راست کنید. اگر دوست داشته باشید، می توانید منوهای استاندارد پنجره را فعال کنید و امکانات بیشتری را ببینید. برای این منظور، از منویView، گزینه Menu Bar Options را انتخاب کنید. در این حالت، اگر گزینه Show Menu Bar را انتخاب کنید، منوها فعال می شوند و اگر گزینه Autohide Menu Bar را انتخاب کنید، با بردن ماوس به قسمت منوها، آن قسمت ظاهر و سپس پنهان می شود.۲) تغییر به MP۳
برای کنار گذاشتن فایل های WMP، از منوی Tools گزینه Option را انتخاب کرده و سپس به صفحه Rip Music بروید. در این حالت، از قسمت Format گزینه MP۳ را انتخاب کنید. کیفیت صوت به طور پیش فرض روی ۱۲۸kbps تنظیم شده است. ولی اگر بخواهید، با حرکت کردن دکمه لغزان مربوطه، کیفیت را بهترکنید. درهمین صفحه، باکلیک روی دکمه File Name مشخص کنید که کدام اطلاعات در اسم فایل ها برایتان درج شود.۳) تغییر نام فایل ها
تنظیماتی که در منوی Tools، گزینه Option در صفحه Library وجود دارد، تعیین می کنند که برنامه چه تغییراتی را می تواند روی فایل های ریپ شده ایجاد کند. مثلاً اگر گزینه Retrieve Additional Information را تیک بزنید، اطلاعات ناقص را از طریق اینترنت کامل می شود.۴) تغییر ترتیب فایل ها
اگر بخواهید آهنگ های خود را در فولدرهای مجزا براساس آلبوم یا نام هنرمند دسته بندی کنید، باید گزینه Rearrange Music را علامت بزنید. درهمین جا می توانید با انتخاب گزینه RenameMusic Files، از برنامه بخواهید با درج اطلاعات جدید آهنگ ها، اسامی فایل ها را اصلاح کند. این کارمخصوصا ًزمانی خوب است که فایل های خود را با ابزارهای مختلف و روش های متفاوت نام گذاری، ریپ کرده باشید و حالا بخواهید آن ها را یک دست کنید.۵) مقایسه محتوا
قسمت Info Center که اطلاعات بیشتری درباره آلبوم یا تراک می دهد، حالا جزئی از سرویس های اینترنتی WMP۱۰ شده است. بنابراین اگر از یک سرویس، اطلاعات کافی به دست نمی آورید، می توانید سرویس دیگری را امتحان کنید. مثلاً سایت Napster بیوگرافی کاملی درباره هنرمندان دارد.۶) رادیو کجاست ؟
رادیوی اینترنتی حالا به قسمت Media Guide رفته است. از صفحه Guide گزینه Radio را انتخاب کنید تا فهرستی از ایستگاه های رادیویی و لینکی را ببینید که صفحه Radio Tuner را باز می کند. این صفحه تمام ایستگاه های موجود در اینترنت را نشان می دهد. اگر لینک Radio Tuner را در ستون سمت راست پیدا نکردید، پایین بروید و روی لینک InternationWindowaMedia.com کلیک کنید و حالا دوباره صفحه Guide را باز کنید. اگردوست ندارید تنظیمات بین المللی خود را تغییر دهید، می توانید ازنشانی Windowsmedia.com /MyRadio.asp مستقیماَ به صفحه Radio Tuner بروید. بعد از انتخاب ایستگاه مورد نظر، روی دکمه Play کلیک کنید.۷) آهنگ های جوانی
با استفاده از فهرست Year Released می توانید به آهنگ های زمان جوانی خود مراجعه کنید، یا فقط آهنگ های امسال را لیست کنید. گزینه By Year هم هنگام ساخت Auto Playlist خیلی به درد می خورد. اصلاً مجبور نیستید تاریخ همه تراک هایی که ریپ کرده اید یا خریده اید را تایپ کنید. ویندوز WMP خودش این کاررا انجام می دهد.۸) Playlist آسان
تراک ها را به قسمت Now Playing بیندازید یا یک پلی لیست خودکار به صورت تصادفی درست کنید. بعداز این که آهنگ هایی را مرتب کردید که می خواهید نگه دارید، با کلیک روی دکمه Now Playing List گزینه Save Playlist As را انتخاب کنید. با استفاده از منوی فرعی New List در همان منو،می توانید بدون اینکه مجبور باشید به قسمت سمت راست پنجره بروید، به ساخت پلی لیست بپردازید.۹) افزودن سریع
دکمه کوچکی که در کنار کرکره Now Playing List قراردارد، انتخاب های فعلی را به فهرست Now Playing اضافه می کند. اگر کشیدن و انداختن برایتان سخت است، می توانید از این راه اقدام کنید.۱۰) پلی لیست های مجزا
اگر فکر می کنید ساختن پلی لیست از طریق دیالوگ باکس راحت تر از کشیدن و انداختن است، با کلیک روی Now Playing List و سپس Edit using Playlist Editor دیالوگ Edit Playlist بلافاصله باز می شود.۱۱) تنظیم عکس
Wmp-
۱۰ عکس ها را هم می توانید مرتب کند. اما تا وقتی دستگاه قابل حملی را به کامپیوتر خود وصل نکنید که عکس ها را به سیستم منتقل می کند، گزینه All Picture در صفحه Library ظاهر نمی شود. علت این است که خود برنامه هیچ امکانی برای کارکردن روی عکس ها ندارد. یعنی نه می توانید نمایش اسلایدی درست کنید، نه نمایش بند انگشتی. داشتن کتابخانه عکس فقط به این درد می خورد که انتقال عکس ها به دستگاه قابل حمل آسان تر می شود. گزینه های All Video و All TV از این جهت در هر سیستمی هستند که تماشای ویدئو و برنامه های ضبط شده تلویزیونی در کامپیوتر امکان پذیر شود.۱۲) ستون های دلخواه
با کلیک راست روی فهرست تراک های یک آلبوم یا هنرمند در صفحه Library منویی از ستون ها را ظاهر می کند که قابل حذف و اضافه هستند. همچنین می توانید از کرکره Library Option گزینه Choose Columns را انتخاب کنید که امکاناتی را برای تعیین زمان پخش شدن پلی لیست می دهد. بنابراین اگر بخواهید، می توانید فهرست خود را براساس آهنگ هایی مرتب کنید که در تعطیلات آخر هفته گوش می کنید.۱۳) دیواره آتش
اگر می بینید برنامه هنگام پخش موسیقی آنلاین هرچندوقت یکبار چند ثانیه مکث می کند، بد نیست ببینید برنامه دیواره آتش شما بسته های UDP را متوقف می کند یا نه. WMP برای Streaming محتوا، از این بسته ها استفاده می کند. اگر چنین باشد، برنامه مجبور است از پروتکل HTTP استفاده کند. اگر می خواهید بفهمد برنامه ازچه پروتکلی استفاده می کند و آیا این پروتکل مشکلی ایجاد می کند یا نه، درهمان حالی که آنلاین هستید، از منوی View گزینه Statistics را انتخاب کنید و صفحه Advanced را ببینید.۱۴) از هدفون استفاده کنید
فیش هدفون روی درایو سی دی فقط برای پخش آنالوگ قابل استفاده است و آهنگ های دیجیتالی که ویندوز WMP پخش می کند، از طریق این فیش شنیده نمی شوند. اما اگر بخواهید همین آنگ های دیجیتال را از طریق هدفون بشنوید،کافی است به Media Player بگویید آهنگ ها را به صورت آنالوگ پخش کند. برای این منظور، از منوی Tools، گزینه Option را انتخاب کنید و به صفحه Devices بروید. درایو سی دی خود را انتخاب کرده و از صفحه Audio گزینه Playback to Audio را علامت بزنید.۱۵) روشن کنید
امروزه بیشتر کیبوردها دکمه پخش، مکث، صدا و...دارند. اگر شما چندین صفحه کلیدی ندارید، بازهم می توانید از طریق صفحه کلید، Media Player را کنترل کنید. F۱۰ صدا را زیاد، F۹ صدا کم، و F۸ صدا را قطع می کند.CTRL +P شروع به پخش یا مکث می کند، و CTRL+S پخش را قطع می کند. با CTRL+F به تراک بعدی بروید و با CTRL+B به تراک به تراک قبلی. کلیدهای میان برمتعدد دیگری هم وجود دارد که می توانید آن ها را از منوی Help پیدا کنید.۱۶) فشرده کردن فایل ها
اگر به خاطرکیفیت بهتر، فایل های ریپ شده را با فرمت WMA آزاد ذخیره می کنید،می توانید هنگام انتقال آنها به پخش کننده قابل حمل، کاری کنید که فایل ها کوچک تر شوند. برای این منظور، از منوی Tools گزینه Option را انتخاب کرده و به صفحه Devices بروید. در این حالت، دکمهAdvanced را کلیک کنید و گزینه Allow Audio Files to Convert را علامت بزنید. با این کار، Media Player هنگام انتقال فایل ها به دستگاه قابل حمل، فایل ها را فشرده می کند.۱۷) فضای دیسک
حاصل فشرده کردن فایل ها به صورت نامحسوس این است که وقتی دستگاه قابل حمل خود را به سیستم وصل می کنید، لازم نیست خیلی صبر کنید تا فایل ها تبدیل شوند. اگر قصد دارید تعداد زیادی فایل را تبدیل کنید، ببینید Media Player فضای کار برای این کار داشته باشد. برای این منظور، از منوی Tools گزینه Option را انتخاب کنید. به صفحه Devices بروید، دکمه Advanced را کلیک کنید، و سعی کنید Amount of disk space را اضافه کنید.۱۸) آهنگ هارا انتخاب کنید
حتی اگر۴۰ Player گیگا بایتی داشته باشید، باز هم بعید است بتوانید همه آهنگ ها، فیلم ها و عکس های خود را داخل آن جای دهید. اگرگزینه سنکرون خودکار را فعال کرده باشید، WMP موسیقی را نسبت به عکس و عکس را نسبت به فیلم اولویت می دهد. بدون وصل کردن دستگاه به سیستم هم می توانید آهنگ هایی را تعیین کنید که دوست دارید به دستگاهتان منتقل شوند. کافی است هر آهنگی را که دوست دارید، به صفحه Sync بیندازید تا هروقت دستگاه را وصل کردید، به طور خودکار از این صفحه به دستگاه منتقل شوند.۱۹) حذف برنامه
اگر فکر می کنید نسخه
۹را بیشتر از ۱۰دوست دارید، می توانید WMP۱۰ را از سیستم حذف کنید. البته لازم نیست نسخه قبلی را مجدداً نصب کنید.
اگر سرویس پک
۲ را نصب کرده باشید، باید ابتدا گزینه Show updates در بالای لیست را علامت بزنید. فقط عیب این کار این است که نما توانید آهنگ های حفاظت شده را با نسخه های قبلی پخش کنید. چون WMP۱۰ از DRM متفاوتی استفاده می کند .
شنبه 7/10/1387 - 22:20
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته