• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 3170
تعداد نظرات : 1048
زمان آخرین مطلب : 4377روز قبل
طنز و سرگرمی

به یه نفر ميگن: با «كيشميش» يك جمله بساز، گفت: من پسر عموش ميشم، تو كيش ميشي؟ 

به یه نفر ميگن: با «لوبيا» جمله بساز، ميگه: كوچولوبيا!


به یه نفر ميگن: با «ماشين» جمله بساز. ميگه: چقدر خوبه كه شما بياييد همسايه ماشين!

به یه نفر ميگن: با «مينا» جمله بساز. ميگه: با قاسم‌اينا رفتيم بيرون!

شنبه 22/2/1386 - 14:4
دانستنی های علمی
لقمان حكيم : اگر خوراك انسان اندك باشد ،زياد زنده مي ماند .
شنبه 22/2/1386 - 13:51
بیماری ها

امام علي (ع) : هر كس مي خواهد هيچ غذايي به او زيان نرساند تنها هنگامي غذا بخورد كه گرسنه شده و معده او از خوراك پيشين پاك شده باشد .

شنبه 22/2/1386 - 13:50
بیماری ها
آلبالو
آلبالو ، مسكن تشنگي است و شربت آلبالو بهترين دارو براي افرادي است كه عطش فراوان دارند. هسته آلبالو ، ضد اسهال و قابض خوبي است و ضد فشار خون نيز ميباشد . آلبالو ، ضد مواد صفراوي ، ضد حالت تهوع و ضد سنگ كليه است . آلبالو ، اشتها آور بسيار خوبي است .
ضماد و مرهم آلبالو براي باز شدن رنگ رخسار و چهره موثر و مفيد است. مصرف آلبالو براي گرم مزاجان و مبتلايان به فشار خون و افرادي كه چربي زيادي در شكم دارند سودمند است . مصرف آلبالو براي افرادي كه خارش پوستي دارند موثر و مفيد است .

آلبالو خواص گيلاس را دارد و مصرف آن ، اعصاب را آرامش ميدهد ، ولي در هر حال نبايد در مصرف آن زياده روي كرد. آلبالو براي سوء هاضمه هاي لجوج بسيار مفيد است . آلبالو ميوه اي نرم كننده (ملين ) است .
مصرف چند روز متوالي شربت يا مرباي آلبالو براي معالجه نارسائي هاي كبد مفيد است . شربت يا مرباي آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده موثر است
.
شنبه 22/2/1386 - 13:41
دانستنی های علمی

امام علي (ع) : برشما باد ميانه روي در خوردني ها چرا كه اينكاراز اسراف دورتر است و مايه سلامت بيشتر تن مي گردد ودر پرستش بيشتر ياري مي رساند .

شنبه 22/2/1386 - 13:39
دانستنی های علمی
 
امام علي (ع) : هر كس خوراكش كم باشد ،انديشه اش صفا مي يابد .
شنبه 22/2/1386 - 13:38
دانستنی های علمی
پيامبر اكرم (ص): هركس خوراكش فراوان باشد تنش بيمار و دلش سخت مي گردد .
شنبه 22/2/1386 - 13:37
دانستنی های علمی
تشويق به كم خوري
 
پيامبر اكرم (ص) : نزديكترين حالت بنده به خدا زماني است كه شكمش سبك باشد
شنبه 22/2/1386 - 13:36
بیماری ها
خواص ازگيل
ازگيل سينه را نرم مي كند و عطش را فرو مي نشاند و ضد صفرا است. ضماد آن جوش هاي بدن را از بين مي برد. زادگاه اوليه ازگيل ايران و نواحي معتدل آسيا و اروپا است.
تقريباً خواص آن با زالزالك يكسان است. داراي ويتامين «آ» و ويتامينهاي «ب» و «ث» بوده و سرشار از تانن است و ميوه و برگ ازگيل به عنوان قابض و رفع التهاب معده توصيه و تجويز شده است. ميوه رسيده ازگيل داراي قند و جوهر ليمو است.
براي معالجه اسهال خوني مي توان دويست تا سيصد گرم آن را بدون پوست خورد مي توان يك كيلو از ميوه ازگيل با كمي شكر به صورت شربت در آورده، و چهار روز متوالي، روزي يك چهارم آن را بخوريد.
هسته ازگيل به علت داشتن كمي اسيد سيانيدريك، عنصري سمي است و خوردن آن خطرناك است، ولي هسته ازگيل از اين سم خيلي كمتر داشته، و خوراكي است اگه آن را بكوبيد و گرد آن را به مقدار يك قاشق چايخوري با چاي يا شربت ريشه جعفري ميل كنيد سنگ هاي كليه و مثانه را از بين مي برد.
قلندران و درويشان از قديم چوبدستي و چماق خود را از چوب ازگيل درست مي كردند، و معتقد بودند كه در دست داشتن چوب اين گياه خواص زيادي دارد يكي از پزشكان اروپايي در تحقيقي اعلام كرده است كه اگر زنان باردار گردن بندي از چوب ازگيل به گردن آويزان نمايند، از سقط جنين آنها خودداري خواهد شد و براي اين كار آمار زيادي نشان داده است.
ايران
منبع:
http://fda.mui.ac.ir/Content/wfContent.aspx?ContentId=543&ContentParentId=517
شنبه 22/2/1386 - 13:17
دانستنی های علمی

گياه آويشن كوهي

 

آويشن كوهي يكي از گياهان زيبا و معطر است كه در اكثر مناطق معتدله رويش دارد. نمونه اهلي اين گياه آويشن شيرازي است كه بصورت كشت داده شده مورد بهره برداري قرار مي گيرد و در شيراز كشت مي شود.
از نظر شكل ظاهري و طعم اين دو نوع آويشن با هم فرق دارند. البته خواص درماني آويشن كوهي بسيار بيشتر از آويشن شيرازي است.
اين گياه بوي بسيار مطبوع و مزه تندي دارد و به خاطر خاصيتش در شدت دادن به جريان خون، به هر عضوي كه ماليده شود خون به آن طرف سرازير مي شود. براي ريزش مو، جوشانده اين گياه استفاده مي شود تا جريان خون را در آن قسمت بيشتر كرده و پياز مو تغذيه شود.
اين گياه داروي بسيار خوبي براي دستگاه تنفسي و بيماريهايي از قبيل زكام، برونشيت، آسم، گريپ و .... است. همچنين اين گياه داروي خوبي براي معده مي باشد و ناراحتيهاي معده را از نظر هضم، نفخ به طور كلي برطرف مي كند.
اين گياه از جمله گياهان نيروزا است و همچنين ضد ترشح و ضد عفونت نيز مي باشد.
براي مصرف اين گياه تقريباً ۱٠ گرم آن را با يك ليتر آب مخلوط مي كنند و به صورت جوشانده مورد استفاده قرار مي گيرد كه مصرف خوراكي دارد.
جوشانده ٥٠ گرم از اين گياه به علاوه يك ليتر آب به صورت غليظ براي مصرف موضعي مورد استفاده قرار مي گيرد.
 


شنبه 22/2/1386 - 13:12
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته