• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 216
تعداد نظرات : 166
زمان آخرین مطلب : 3912روز قبل
محبت و عاطفه
گامهای نرسیدن فرصتی نمانده . پاهایم خسته است . باید رفت .باید رها شد از حصار تنهایی و اینجسارت مرده . نمیدانم چگونه این چراها در مقابل دیدگانم ریلی به امتداد تمام زندگی ساخته اند؟شبانه آرزوهایم را در ژرف ترین نقطه ی ذهن كابوس زده ام دفن میكنم و با بقچه ی خا كستری خاطراتمراهی شهر رویایی خیال میشوم واز جاده ی پر از ابهام و تردید میگذرم . گامهای لرزانم سكوت شب رامیشكنندو من در برهوت تنهایی خویش به شمارش گامهایم میپردازم.
شنبه 8/12/1388 - 22:28
دانستنی های علمی

مهربانی در كلام اعتماد می افریند!

مهربانی در فكر كردن بصیرت كامل خلق میكند!

مهربانی در بخشش عشق بوجود می اورد !

شنبه 8/12/1388 - 22:24
طنز و سرگرمی

مضرات امتحانات : افزایش بار علمی به طور نا خواسته!

كمبود شدید خواب و كاهش زمان لالا از هفت ساعت به هفت د قیقه !

رواج فرهنگ غلط پاچه خاری برای معلمان !

چپ و چول شدن چشمها بر اثر روش های غلط تقلبی !

سردرد حاصل از تمركز!

شنبه 8/12/1388 - 22:22
دانستنی های علمی

در عشق مثل خورشید باش

در مهربانی مثل باران

و در صداقت مثل چشمه

در پناه حضور سبز تو ، طوفان غم ، مرا جا می گذارد .

در كنارت ژرفای آرامش را احساس میكنم

و بی تو سیل بی رحم تنهایی مجالم نمی دهد

پلكهای مرطوب مرا باور كن ، ا ین باران   نیست كه مبارد، صدا ی خسته ی من است كه از چشمانم بیرون میریزند !

شنبه 8/12/1388 - 22:18
محبت و عاطفه
کاش هیچ كودك فقیری دیگر خواب نان تازه وداغ را نمی دید كاش دلهایمان دریایی می شد كاش می فهمیدیم زندگی زیباست و لذت می بردیم تا نهایت كاش میدانستیم كه ما نمی دانیم فردا برایمان چه اتفاقی می افتد كاش بهانه ای برای ناراحت كردن دلهای زخم خورده نبود،کاش..............
جمعه 7/12/1388 - 11:17
طنز و سرگرمی
دنیا هم به آدمهای خوش بین تیاز دارد هم به آدمهای بد بین چون افراد خوش بین هواپیما میسازند،افراد بد بین چتر نجات!
جمعه 7/12/1388 - 11:11
طنز و سرگرمی
از یك دیوونه میپرسن چرا دیوونه شد ی؟ میگه : من یه زن ی گرفتم كه یه دختره 18 ساله داشت، دخترزنم با بابام ازدواج كرد، در نتیجه، زن من، مادرزن پدرشوهرش شد، از طرفی دختر زن من كه زن بابام بود،پسری به دنیا آورد كه میشد برادر من و نوه ی زنم،پس نوه ی منم میشد، در نتیجه من پدربزرگ برادرناتنی خودم بودم،چند روز بعد زن من پسر ی به دنیا اورد كه زن پدرم، خواهر ناتنی پسرم و مادربزرگ اوشد،در نتیجه پسرم، برادر مادربزرگ خودش بود، از طرف ی چون مادر فعلی من یعنی دختر زنم،خواهر پسرمبود، در نتیجه من خواهرزاده ی پسرم بودم!!
جمعه 7/12/1388 - 11:8
محبت و عاطفه
 خدائیش قدیمیا یه چیزی حالیشون بوده!آلبرت انیشتین میگه ؛ عشق مثله یه ساعت شنی می مونه ، همزمان كه قلبت رو پر میكنه عقلت روخالی میكنه.
جمعه 7/12/1388 - 11:6
محبت و عاطفه
من دل به زیبا ی، به خوبی میسپارم؛دینم این است . من مهربانی را ستبیش میكنم ؛آیینم این است .من رنجها را با صبو ری میپذیرم؛ من زندگی را دوست دارم؛ انسان و باران و چمن را میستایم . انسان وباران و چمن را میسرایم ،،،در این گزرگه ... بگزار خود را گم كنم ......... بگزار از این ره بگزرم با

دوست...با دوست....

جمعه 7/12/1388 - 11:3
خواستگاری و نامزدی

نخست بهتر است شخص با اراده و فرد بی ‏ثبات و فاقد اراده را توصیف كنیم. شخص با اراده كسی است كه وقتی در مورد كاری، به خوبی تأمل كرد، تصمیم به انجام آن می‏گیرد و با فعالیت و ثبات قدم، آن را به اجرا در می‏ آورد. بنابراین پافشاری بر تصمیمی غلط یا داشتن میلی قهرمانانه، ثبات قدم نخواهد بود. در مقابل فرد سست اراده، با كمترین مشكلی از انجام دادن كار، دلسرد شده و كوشش جهت تحقّق آن را متوقف می‏كند. كسی كه اراده قوی دارد، آنچه را كه با تأمل خواسته است، باكوشش و ثبات قدم به دست می‏ آورد. شخص با اراده كسی است كه دارای هدفی معقول بوده و تا موقعی كه به آن نرسیده است، از تعقیب آن باز نمی‏ ایستد. مشكلات و موانع روانی یا مادی، به اراده و عزم او لطمه نمی‏ زند و از پیشرفتش جلوگیری نمی‏ كند. راهكارهای زیر برای تقویت اراده سفارش می‏شود:
یك. تعیین هدف یا اهداف؛ ابتدا هدف و یا اهداف دقیق و مشخص خود را از زندگی یا كاری كه می‏خواهد انجام دهد، برای خود ترسیم كنند. طبیعی است این هدف، باید شفاف، معقول، قابل دست یابی، بدون افراط و تفریط، مطابق توان و استعداد خود واقع بینانه باشد؛ نه آرمانی و بلند پروازانه و خارج از توانایی ‏های وی! در غیر این صورت وقتی با مشكلات و سختی‏ های طاقت فرسا و خارج از توان خود، رو به رو شوید و با شكست‏ های احتمالی به هدف مورد نظر دست نیابید؛ ناامید و دلسرد شده و از ادامه كار منصرف می ‏گردید. همچنین از انجام كارهای دیگر منصرف شده و خود را ناتوان و بی ‏اراده می‏ بینید!!
دو. شناخت توانایی ‏ها و استعدادها؛ همه ما در وجود خود، از استعدادهایی برخورداریم؛ كافی است این نیروها را بشناسیم و برای رسیدن به هدف، آنها را به كار گیریم.
سه. برنامه ‏ریزی؛ باید برای تمام كارها و فعالیت ‏های شبانه روزی، برنامه‏ ای مدون و منظّم داشته باشید. بدین منظور از جدولی استفاده كنید كه در ستون افقی آن، ساعات شبانه روز و در ستون عمودی، ایام هفته را یادداشت و تمام كارهای روزانه را در آن درج كنید (از خواب و استراحت تا عبادت، ورزش، مطالعه و ...). هر فعالیتی را در زمان خاص خود در جدول بنویسید و هیچ زمانی را بدون كار خالی نگذارید. هر روز صبح با نگاهی به آن برنامه، به اجرای دقیق آن بپردازید و شب‏ها قبل از خواب، آن را محاسبه و ارزیابی كنید. شایسته است همچون یك محاسبه ‏گر جدی و قاطع، فعالیت‏های روزانه و میزان موفقیت خود در انجام دادن آنها بررسی كنید. در صورت موفقیت، خود را تشویق و در صورت تخلّف و سهل ‏انگاری در اجرا، تنبیه كنید.
چهار. تلقین؛ تلقین به خود در تقویت اراده، اثر قابل ملاحظه ‏ای دارد؛ بنابراین هر روز جملاتی را به خود تلقین كنید؛ مانند: «من اراده لازم برای انجام كارهایم را دارم»، «هیچ چیز نمی ‏تواند اراده ام را متزلزل كند»، «آنچه را كه به نظرم انجام دادنی است، انجام می‏ دهم و هیچ قدرتی نمی ‏تواند مرا از آن باز دارد»، «اراده من هر روز محكم‏تر می ‏شود»، «بر من لازم است كه موفق شوم؛ زیرا موفقیت از آن نیرومندان است» و ... .
پنج. تدریجی بودن تقویت اراده؛ برای به دست آوردن اراده‏ای قوی و محكم، توجه به تدریجی بودن آن و نیاز به تمرین و ممارست، امری بایسته است. گمان نكنید می‏ توانید به طور دفعی و بدون هیچ تلاشی، به آن دست یابید.

پنج شنبه 6/12/1388 - 14:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته