• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1275روز قبل
ایرانگردی


فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار به مرحله اجرای اقدامات تکمیلی رسید.
به گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهندس علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار شامل مسیرهای تندروی بخش حدفاصل پل شهید مزینانی تا تقاطع ثامن عمدتا در مرحله اجرای اقدامات تکمیلی از قبیل خط کشی و نصب علائم ترافیکی بوده و همزمان تلاش برای تکمیل گردش های ترافیکی تقاطع بزرگراه های شهید نجفی رستگار و آزادگان ادامه دارد.
وی در عین حال از کمبود سیمان به منظور ساختن بتن و نیز محدودیت هایی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در کارگاه پروژه ایجاد شده است، به عنوان بخشی از مهمترین موانع اجرایی فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار نام برد و در عین حال ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود با اتخاذ تمهیدات اجرایی مناسب برطرف شوند.
گفتنی است بهره برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار ضمن تفکیک ترافیک ترانزیتی و بزرگراهی از رفت و آمدهای محلی، سبب کاهش بار ترافیک میدان بسیج، بزرگراه بسیج، بزرگراه بعثت و بخش شرقی بزرگراه آزادگان خواهد شد. این کارکردهای مهم ترافیکی، نتیجه تلاش توامان مدیریت شهری در زمینه اجرای عملیات عمرانی و البته تملک و آزادسازی املاک معارض است.

شنبه 3/8/1399 - 13:32
ایرانگردی

 

طی اقدامی نوآورانه و به منظور توسعه فرهنگ و بازدید عموم از تاریخ پست ایران، جمعه‌بازار تمبر و فیلاتلیک ایران با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و موزه ملی پست راه‌اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، روز دوم آبان‌ماه، طی اقدامی نوآورانه جمعه‌بازار تمبر و فیلاتلیک ایران با حضور رمضانعلی سبحانی‌فر، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست، سعید شاهمیر معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 12 و برخی مقامات سازمان میراث فرهنگی در محل موزه ارتباطات واقع در خیابان امام‌خمینی، کوچه پست برگزار شد.
در این مراسم سبحانی‌فر طی سخنانی گفت: از سال‌های بسیار دور در ایران روزهای جمعه در خیابان امام خمینی، مبادله تمبر انجام می‌شود که صورت خوش و امکانات مناسبی هم نداشت. از سوی دیگر بیش از ۳۷ سال است که موزه پست بسته بوده و امسال به کمک و همت شهرداری منطقه ۱۲ در جنوبی موزه باز شد.
به گفته مدیرعامل شرکت پست، با بازگشایی موزه به منظور ساماندهی این گروه و رفاه حال آنها محلی، در داخل ساختمان طراحی شد که در اختیار انجمن تمبر ایران قرار گرفت تا بتوانند روزهای جمعه مبادلات را در فضای بهتری انجام دهند.
او ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۲ که تلاش و همکاری خوبی در این زمینه داشته، ابراز امیدواری کرد: این مکان محلی خوبی برای علاقه‌مندان این صنعت و بازدید مردم باشد.
علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ یک روز قبل از افتتاح این جمعه‌بازار طی سخنانی در کلیپ ارائه‌شده در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به اینکه این منطقه سرشار از ابعاد تاریخی است، در این باره گفت: موضوع صنعت ارتباطات و مسأله پست و ارسال مرسولات در سراسر کشور سابقه طولانی دارد که ریشه‌های آن را در مرکز و غرب تهران شاهد هستیم.
او اضافه کرد: مسأله تمبر و همکاری تنگاتنگی که در سال اخیر میان شهرداری منطقه ۱۲ و مجموعه پست و ارتباطات برقرار شده، نویدبخش اقدامات جدید و نوآوری‌هایی در این حوزه است و ان‌شالله، روز دوم آبان‌ماه اولین جمعه بازار تمبر ایران، با همکاری شرکت پست و شهرداری منطقه ۱۲ در مجموعه موزه ملی پست در خیابان امام خمینی افتتاح خواهد شد.
شهردار منطقه ۱۲ گفت: امیدواریم این محل شاهد حضور شهروندان و علاقه‌مندان به موضوعات فرهنگی باشد و بتواند فتح بابی برای اقدامات نوآورانه بعدی باشد.
سعید شاهمیر معاون اجتماعی شهرداری منطقه 12 در حاشیه افتتاح جمعه‌بازار تمبر و فیلاتلیک ایران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه گذر مقابل موزه ارتباطات فضایی بی‌دفاع شهری به شمار می‌رفت و متأسفانه شاهد حضور جمعی از معتادان متجاهر و افراد آسیب‌دیده در این بافت تاریخی بودیم، گفت: ورودی موزه ارتباطات پس از 37 سال، هم‌زمان با روز جهانی پست در ماه گذشته بازگشایی شد و از آنجا که این محل می‌تواند مکان مناسبی برای نمایش انواع تمبرها در پایتخت باشد، برای ایجاد جمعه‌بازار تمبر و ساماندهی فروشندگان در آن برنامه‌ریزی شد.
موزه ارتباطات یا پست متشکل از ۷ سالن، ۲ نگارخانه و حیاط مرکزی و راهروهایی مملو از عکس تاریخی است. این موزه در خیابان باغ ملی تهران واقع شده که به همت این اقدام مشترک جایگاهی برای مبادلات تاریخی پست نیز خواهد بود. فیلاتلیک هر چیزی (از تمبر گرفته تا سکه و اسکناس) را که به پست و تلگراف مربوط می‌شود، شامل می‌شود. از این پس تمبرهای ایرانی و خارجی که سال‌های سال روزهای جمعه در خیابان پشت موزه پست، کنار خیابان خرید و فروش می‌شدند، به صورت رسمی در داخل موزه پست ایران مبادله خواهند شد.

شنبه 3/8/1399 - 12:51
ایرانگردی

 

کلاس های آموزشی بوستان ترافیک منطقه 15 هم زمان با هفته سلامت زنان در راستای توانمندسازی بانوان در فضای مجازی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مسعود لواف زاده معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت: این دوره های آموزشی با توجه به عدم امکان آموزش حضوری و برگزاری تجمعات و گردهمایی ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می شود.

او با اشاره به اینکه این دوره ها برای ارتقای نشاط اجتماعی، شادابی روحیه، سواد سلامت و ترافیکی شهروندان با بهره مندی از اساتید مجرب هر حوزه برگزار می شود، افزود: برگزاری دوره های روانشناسی ترافیکی نظیر حل مساله و مدیریت هیجان از جمله این برنامه هاست.

لواف زاده اضافه کرد: این مجموعه همچنین کلاس های آموزشی یوگا را به منظور اهمیت سلامت روان در کنار سلامت جسم و هماهنگی بیشتر جسم و روان درکنار برگزاری کلاس های روانشناسی در فضای مجازی به صورت آنلاین و آفلاین با اولویت بانوان همراه در گروه ها برگزار می کند.

او گفت: انتخاب این رشته ورزشی با هدف پیوند جسم و روان در شرایط فعلی با وجود استرس ها و نگرانی ها و کاهش تاثیرات منفی حاکم بر خانواده ها در دوران کرونا و همچنین عدم امکان تفریح افراد خارج از منزل بوده است.

برپایه این گزارش؛ علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی و عضویت در این گروه ها می توانند با شماره 09386323210 تماس حاصل کنند.



شنبه 3/8/1399 - 12:47
ایرانگردی


دوره آموزشی مجازی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با نرم افزار BINJO به زودی در منطقه 13 آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده ، شهردار منطقه ، مشارکت شهروندی را کلید ارتقای فرهنگ ترافیکی برشمرد و افزود : در حوزه آموزش شهروندی ، استفاده از ظرفیت سازمان ها در حوزه اجرای آموزش ، می بایست به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد : معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 با تعامل دانشگاه علمی و کاربردی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ترافیکی کرده است.
وی افزود : این دوره آموزشی که به صورت دو روز در هفته وبا ظرفیت نامحدوده ، از هفته آینده دوشنبه 5 آبان ماه برگزار می شود ، موضوعات روانشناسی ترافیک و آشنایی با قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی ارائه می شود.
به گفته وی شرکت در این دوره ها به صورت مجازی ، رایگان بوده و در پایان این دوره ها گواهی نامه دانشگاه علمی و کاربردی ارائه می شود.
گفتنی است ، عناوین این دوره آموزشی شامل آموزش دوچرخه سواری شهری، آموزش قوانین و مقررات عبور و مرور ایمن شهری، بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، آشنایی با حقوق قوانین و رفتارهای شهروندی در حوزه ترافیک ، آشنایی با روش های صحیح استفاده از مدل های حمل و نقل عمومی، آشنایی با ایمنی عبور و مرور عابرین پیاده، امداد اولیه در سوانح رانندگی ، آموزش رانندگی با سیمیلاتور و درک خطر، تکنیک های رانندگی در شرایط بحرانی(زلزله -سیل و...)، آموزش مفاهیم محیط زیست در حمل و نقل و ترافیک و.. بوده که علاقه مندان می توانند برای ثبت نام در این دوره ها ، به سرای محله نزدیک سکونت خود مراجعه کنند.

شنبه 3/8/1399 - 12:39
ایرانگردی

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست  شهرداری منطقه 2 از اجرای عملیات به زراعی در فضاهای سبز معابر، بزرگراه ها و بوستان های این منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2،علی اکبر کریمی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2با اعلام این خبرگفت: به منظور ارتقای آراستگی شهری و ایجادفضای مطلوب شهری عملیات هرس وبه زراعی شامل کندوکوب،برداشت خاک مازادوخاک دهی،ترمیم تشتک ها،ترمیم تنه، قیم گذاری،کنده کشی،هرس درختان و درختچه هاو ...اجراشد
وی  افزود: این عملیات در راستای توسعه فضای سبز شهری، با کاشت انواع درخت و درختچه از نوع گونه های مختلف سازگار با آب و هوای منطقه 2 آغاز و در حال انجام است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: تا کنون واکاری و کاشت درختچه در فضای سبزمنطقه به طول 20 هزار متر مربع در بلوار ها و بوستان ها  اجرا و دیگر فضاهای سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.
کریمی پور در پایان خواستار همراهی و مشارکت بیش از پیش شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز شهری شد .

شنبه 3/8/1399 - 12:28
ایرانگردی

 

شرایط کرونایی کشور برگزاری رویداد جایزه بازی‌های جدی 1399 را هم آنلاین کرد. رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی در چهارمین دوره‌اش قرار بود در پاییز و زمستان و به‌صورت حضوری برگزار شود؛ اما بنا به اعلام دبیرخانه این رویداد و بر اساس تصمیم‌گیری شورای سیاست‌گذاری آن، به دلیل شرایط کرونایی کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این رویداد به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، شرایط حضور در هکاتون بازی‌های جدی 1399، سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399، اختتامیه جشنواره بازی جدی سال 1399 و مراسم اختتامیه رویداد جایزه بازی‌های جدی 1399 برای تمام علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان به‌صورت آنلاین فراهم خواهد شد و مخاطبان نیز می‌توانند به‌صورت آنلاین به تماشای این رویداد بپردازند. در خصوص نحوه حضور ارائه‌دهندگان مقالات، داوران، سخنرانان و برندگان در بخش‌های مختلف رویداد، متعاقباً تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی که هر سال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی این صنعت و با جذب حامیان این حوزه برگزار می‌شود، امسال نیز شامل سه بخش اصلی، جشنواره بازی جدی سال 1399، هکاتون بازی‌های جدی 1399 و سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 است.

این رویداد در چهارمین دوره برگزاری خود در تلاش است تا زیرساخت‌های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش‌ازپیش بازی‌های جدی در کشور فراهم و حلقه‌های توسعه را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت تقویت کند و مانند سال‌های گذشته با شبکه بزرگی از حامیان و همکاران، فرصتی برای مشارکت در رشد بازی‌های جدی در کشور را فراهم آورد.

ازآنجایی‌که تا 30 آبان‌ماه فرصت ارسال اثر، ارسال مقاله و ثبت‌­نام فردی یا گروهی برای شرکت در این رویداد وجود دارد، خوب است دوباره بخش‌های مختلف چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی 1399 را مرور کنیم:

بخش جشنواره بازی جدی سال 1399  در این دوره نیز میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به‌روزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره)  برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند. پس از دریافت آثار ارسالی، بازی‌های جدی در سه مرحله مورد داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی قرار می‌گیرند و پس از بررسی‌های داوران، تیم‌های منتخب در فینال، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت. درمجموع بیش از 200 میلیون تومان جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود. برای ارسال اثر به جشنواره بازی جدی سال 1399 اینجا کلیک کنید.

بخش هکاتون بازی‌های جدی 1399 یک رویداد بازی‌سازی سه‌روزه است که در تهران، تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد. امسال به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا و همچنین توجه به مدیریت فردی در این شرایط به‌عنوان مسئله‌ای مهم، وزارت ورزش و جوانان با ارائه موضوع «مهارت‌های زندگی: مواجهه با همه‌گیری بیماری‌ها» حامی مالی و طراح مسئله این رویداد در این سه استان است. قرار است از بهترین بازی‌های رومیزی یا دیجیتالی در این بخش نیز تقدیر شود و درمجموع بیش از 100 میلیون تومان جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود. برای ثبت‌­نام فردی یا گروهی در هکاتون بازی­‌های جدی 1399 اینجا کلیک کنید.
بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 پذیرای مقالات تخصصی و کارگاه­های آموزشی در حوزه بازی‌های جدی است و به میزبانی دانشکده مدیریت و حسابداری علامه طباطبائی برگزار خواهد شد. مقالات ارسالی به این بخش حتماً باید به زبان انگلیسی باشند و داوری مقالات با هدف افزایش کیفیت مقالات ارسال شده، سخت‌گیرانه و در سطح مقالات علمی-پژوهشی خواهد بود. درمجموع بیش از 20 میلیون تومان جایزه به مقالات منتخب در این بخش تعلق خواهد گرفت و مقالات پذیرفته شده برای نمایه‌سازی به پایگاه استنادی IEEE Xplore ارسال خواهد شد. برای ارسال مقاله به سمپوزیوم بازی‌های جدی 1399 اینجا کلیک کنید.

شنبه 3/8/1399 - 12:26
ایرانگردی

 

 

مشکلات و مطالبات محله دولتخواه طی نشستی با حضور معاون فرماندار تهران و جمعی از مقامات و مسئولین پایتخت در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، در این نشست که سردار سادات حسینی معاون قرارگاه ثارالله، حسین سروری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران،  مالک حسینی رئیس سازمان خدمات اجتماعی تهران و علی توکلی شهردار منطقه 19حضور داشتند در خصوص مهمترین مسائل و نیازهای محله دولتخواه بحث و گفت و گو شد.

در این نشست همچنین سرهنگ احمد یوسف پور فرمانده ناحیه ابوذر، منصوری فرمانده کلانتری ۱۵۲، جعفر شایگان رئیس کمیته امداد جنوب تهران و مرتضی آقا محمدی رابط شورایاری منطقه 19 و دبیر و  شورایاران محله دولتخواه نیز حاضر شدند و به طرح و بررسی مهمترین مسائل محله  از جمله رسیدگی به وضعیت کوره پزخانه ها و آسیب های اجتماعی موجود در آن ها، رفع مشکل آسفالت معابر دولتخواه، تأمین سرانه های فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی پرداختند.

پس از این نشست نیز مسئولین از معابر شهرک دولتخواه از جمله خیابان های پاییزان، پیروز، خیابان 12 متری و کوره های اطراف شهرک بازدید کردند.

براساس این گزارش به منظور تسریع در رسیدگی و رفع موضوعات مطرح شده، نشست دیگری در فرمانداری تهران برگزار و برنامه ریزی و تقسیم وظایف در قالب تشکیل کارگروه هایی به ریاست فرمانداری و با عضویت مسئولین حوزه های مرتبط انجام می شود. درهمین راستا هریک از کارگروه ها موظف به بررسی و رفع مشکلات در قالب سه پروسه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهند بود. 

شنبه 3/8/1399 - 12:22
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 گفت: به منظور رفاه و امنیت خاطر شهروندان این منطقه حدود 7000 نقطه از معابر منطقه 4 از   جانوران موذی و مضر شهری پاکسازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت:  در روزهای کرونایی کنونی که بهداشت و سلامت شهر از دغدغه های مدیریت شهری به حساب می رود، به منظور مبارزه با جانوران مضر شهری (موش) و آلودگی های زیست محیطی و افزایش میزان رضایتمندی شهروندان در شش ماهه اول سال 1399 نسبت به شناسایی و طعمه گذاری حدود 7200  مورد اقدام شد.

او با بیان اینکه وجود کلونی ها یکی از عوامل اصلی زاد و ولد اینگونه جانوران موذی به حساب می آید، افزود: به منظور کاهش تولید مثل جانوران موذی حدود   1900  مورد کلونی مسدود گردید.

فرخی تصریح کرد: در ادامه فعالیت های اداره ساماندهی نسبت به توزیع و قرار دادن حدود 2000   مورد تله چسبی در سطح منطقه 4  اقدام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه4 در ادامه گفت:  این طرح ضربتی در محورهای عملیاتی نواحی 9 گانه بصورت مجزا از ابتدای سال در حال اجراست.

فرخی در پایان گفت: شهروندان می توانند در رابطه با مشکلات و خواسته های خود در این رابطه  با سامانه 137 و یا 1888 تماس گرفته و درخواست خود را با ذکر آدرس اعلام کنند.

شنبه 3/8/1399 - 12:20
سلامت و بهداشت جامعه

 

بلال آب پز : ضد سرطان
بلال کبابی : سرطان زا

🔸قسمت های سوخته بلال روی آتش باعث ورود کربن به بدن میشوند و درنهایت فرد با مصرف زیاد آن مستعد ابتلا به سرطان های کبد و معده میشود.

🔸 ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و مصرف آن به صورت آبپز فواید بی شماری برای بدن انسان دارد.

 

شنبه 3/8/1399 - 10:52
سلامت و بهداشت جامعه

 

⭕️عوارض خوردن نوشابه برای هر یک از اعضای بدن :

👈 قلب : خطر سکته
👈 مغز :کاهش حافظه
👈 کلیه ها : سنگ کلیه
👈 دندان ها : پوسیدگی
👈 معده : زخم معده و نفخ
👈 استخوان ها : پوکی استخوان

🍃 

شنبه 3/8/1399 - 10:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته