• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1306روز قبل
ایرانگردی




ساماندهی ترافیک شمال تهران با هدف توسعه و ایجاد فضا سازی مناسب برای داشتن شهری انسان محور و ارتقاء پیاده راه ها، با اجرای رینگ ترافیکی محقق می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ سید حمید موسوی شهرداری این منطقه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ترافیکی شمال تهران با سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح رینگ ترافیکی منطقه یک در محورهای غربی، شرقی و مرکزی این منطقه بررسی شده است که باید برای اجرای آن از مشارکت سرمایه گذاران و تشویق آنها به همراهی در این پروژه کمک بگیریم تا وضعیت ترافیکی این منطقه ساماندهی و روان سازی شود.
وی افزود: این طرح در قسمت شرق منطقه با هدف اتصال خط 1 به 3 مترو و تشویق شهروندان به استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی، در بخش مرکزی با هدف اجرای پیاده راه خیابان شهرداری و تعریض خیابان حمید و در بخش غربی، احداث پایانه گردشگری و اتصال آن به مجموعه توچال با استفاده از یک مد جدید حمل و نقلی ارائه شده است.
موسوی تصریح کرد: با اجرای طرح های فوق رینگ ترافیکی شمال تهران در پارک وی، خیابان ولیعصر (عج)، میدان تجریش، خیابان شهرداری، میدان قدس، خیابان شریعتی و بزرگراه شهید آیت الله صدر شکل می گیرد و نقش مهمی در روان سازی تردد در این منطقه خواهد داشت.
وی مشارکت سرمایه گذاران را در اجرای این پروژه موثر دانست و گفت: با حضور و مشارکت سرمایه گذاران در اجرای این پروژه می توان ظرفیت های بیشتری را در مراحل اجرایی آن ایجاد کرد

يکشنبه 18/3/1399 - 13:43
ایرانگردی

 

فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در بازدید میدانی ای که با همراهی رحمانی شهردار و جمعی از معاونین و مدیران شهری منطقه21 از پروژه های این منطقه داشت، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در صنایع و کارخانجات سطح محدوده را نکته بارزی از تحقق شعار تهران، شهری برای همه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، فخاری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن حضور در منطقه21 و بازدید از پروژه های سطح این منطقه گفت: منطقه21 به لحاظ بافت صنعتی-مسکونی که دارد از سایر مناطق مجزا بوده و این امر مسئولیت مدیریت شهری این منطقه را دوچندان می کند.

وی در خصوص بحث حمل و نقل عمومی در منطقه21 که یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری شهرداری تهران است، عنوان کرد: مدیریت شهری منطقه21 با تدابیر ویژه ای که در این خصوص در نظر گرفته، تا حد چشمگیری این مسئله را در این نقطه از پایتخت محقق کرده است.

فخاری در ادامه، با تأکید بر لزوم تعامل میان مدیریت شهری مناطق و صاحبان صنایع اظهار داشت: ایجاد فضاهای مناسب از سوی مدیریت شهری منطقه21، به منظور تولید و تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز در شرایط بحرانی کرونا، از جمله اقدامات موردتوجه این منطقه، در راستای ایجاد تعامل مؤثر با مجموعه کارخانجات و صنایع موجود بوده که دستاورد بزرگی را در زمینه راه اندازی خط تولید اقلام بهداشتی و تأمین مواد بهداشتی موردنیاز در محل کارخانجات سطح محدوده، رقم زده است.

این مقام مسئول همچنین، با اشاره به افتتاح پروژه فرامنطقه ای و مشارکتی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید لشگری-بلوار کرمان خودرو ( دوگاز ) افزود: گشایش پروژه مشارکتی و عمرانی-ترافیکی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید لشگری-بلوار کرمان خودرو ( دوگاز )، به لحاظ دسترسی های خوبی که با شهرک های اقماری و شهرستان های همجوار ایجاد کرد، اقدام مثبتی در راستای کاهش حجم ترافیک و سهولت در تردد شهروندان بود و بهره برداری از این پروژه فرامنطقه ای را میتوان نمونه ای بارز از انجام پروژه های عمرانی در سایه ی مشارکت نام برد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان، ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموعه مدیریت شهری منطقه21 تصریح کرد: منطقه21، در امر تسهیل گری مسئولیت اجتماعی و ایفای آن در صنایع و کارخانجات سطح محدوده بسیار موفق عمل کرده و از منظر جلب مشارکت مدنی و مسئولیت اجتماعی صاحبان صنایع و مشاغل در این منطقه، می تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر مناطق شهرداری تهران باشد.

 

 

يکشنبه 18/3/1399 - 13:41
ایرانگردی

 

 

معاون امور مناطق شهرداری تهران با حضور در منطقه 19 ضمن بازدید از تعدادی از پروژه های این منطقه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، شاپور رستمی معاون امور مناطق شهرداری تهران با همراهی علی توکلی شهردار ، جمعی از مدیران شهرداری منطقه و رابط شورایاران منطقه ضمن بازدید از تعدادی از پروژه های این منطقه، طی نشستی به ارزیابی این پروژه ها و بررسی وضعیت درآمدی منطقه پرداخت.

 او با تأکید بر اولویت تکمیل پروژه های نیمه تمام گفت: در عین حال که اقدامات قانونی پروژه های جدید به لحاظ زمانبر بودن باید پیگیری شود، با توجه به اهمیت پروژه های نیمه تمام نیز اعتبار لازم به منظور اجرای آن ها تأمین می شود.

این مسئول در بخش دیگری با بیان اینکه ارزیابی عملکرد در مناطق بر مبنای مقایسه عملکرد 6 ماهه دوم با 6 ماهه اول سال صورت گرفته و در همین راستا نیز منطقه 19 از ارتقاء خوبی برخوردار بوده است.

رستمی با اشاره به لایحه درآمدی خواستار ارائه نقطه نظرات درخصوص این لایحه برای حل مشکلات آن شد و  اظهار کرد: عدد درآمدی در سال 99 نسبت به سال قبل افزایش یافته و سعی ما براین است که این افزایش متناسب با مسائل موجود باشد.

علی توکلی شهردار منطقه نیز در ادامه این نشست با اشاره به پیگیری مجدانه لایحه درآمدی با برگزاری جلسات اختصاصی در هر ناحیه به منظور تحقق و حسن اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تلاش ما بر بهره مندی حداکثری شهروندان از بسته تسهیلات تشویقی و اطلاع رسانی لازم برای پرداخت بموقع عوارض است.

به گفته او این منطقه از فرصت های درآمدی خوبی برخوردار است که ازجمله آن ها کوره های آجرپزی هستند. این کوره ها در سنوات گذشته خرد و تفکیک شده اند اما به دلیل آماده نبودن زیرساخت های آن رشد چندانی نداشته است.

براساس این گزارش معاون امور مناطق شهرداری تهران با حضور در منطقه 19 از  تعدادی از پروژه های این منطقه از جمله تعریض خیابان گلستان، خروج از بن بست خیابان شهامت، مقبره شهدای بوستان شقایق، بوستان نعمت آباد، بازار میوه و تره بار پونه و نیز پروژه آسفالت شهرک وصال و سبلان بازدید کرد و در ادامه طی بازدیدی از واحد شهرسازی و معماری منطقه در جریان پرونده های این حوزه قرار گرفت.

يکشنبه 18/3/1399 - 13:24
ایرانگردی

 

شهردار منطقه چهار تهران با اشاره به توافقات اولیه با ارتش در خصوص احداث یکی از زیباترین بوستان های تهران در پادگان تاریخی 06 گفت: بر اساس این توافقات مقرر شد بوستان 35 هکتاری ارتش با حفظ بناهای تاریخی در پادگان 06 احداث شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "محمد محمددوست" با اعلام این خبر افزود: مساحت پادگان 06 حدود 50 هکتار است و با توجه به مصوبات کمیسیون ماده پنج و تأیید در شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر شد که 35 هکتار از آن عرصه به فضای سبز و بوستان عمومی تبدیل شود و در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

وی یکی از ویژگی های بارز این پروژه را دسترسی آسان از طریق مترو عنوان کرد و افزود: شهروندان تهرانی می توانند از تمامی نقاط تهران و از طریق ایستگاه شهید صیاد شیرازی به این بوستان دسترسی پیدا کنند.

شهردار منطقه چهار اضافه کرد: با توجه به حجم درختان و وجود بناهای تاریخی تلاش می شود تا با استفاده از کارشناسان فضای سبز طراحی های خوبی صورت گرفته و به درختان کمترین آسیب وارد شود و درختان موجود حفظ شوند.

محمددوست افزود: محدوده 35 هکتاری صرفا به بوستان، فضای سبز عمومی و گردشگری اختصاص یافته است و پروانه ساخت صادر نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این محدوده 35 هکتاری بوستان بالغ بر 70 هزار متر بنا مانند سربازخانه و مقر فرماندهی و ... وجود دارد که با هماهنگی میراث فرهنگی مقرر شده بناهایی که بافت ارزشمند قلمداد شده اند، بازسازی و برای کاربری های مورد نیاز مانند نمایشگاه، موزه، گالری و ... جهت ارائه خدمات به شهروندان استفاده شود

يکشنبه 18/3/1399 - 13:22
موبایل

 

 

گوشی هوشمند Huawei Y7P با داشتن ویژگی‌های شاخصی نظیر دوربین سه‌گانه، یکی از خوش‌قیمت‌ترین محصولاتی به حساب می‌آید که به سرویس‌های موبایلی هوآوی مجهز شده است.

برندهای قدرتمندی در بازار گوشی‌های هوشمند، همواره دنبال رو کردن برگ‌های برنده‌ای هستند تا خریدارهای بیشتری را جذب کنند و فروش بیشتری برای خود رقم بزنند. یکی از تضمین‌شده‌ترین روش‌ها برای برتری بر رقبا در این بازار پر هیاهو، تولید محصولی است که علی‌رغم بهره‌مندی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سطح بالا، قیمت مناسب و اقتصادی داشته باشد تا تهیه آن برای اقشار مختلف جامعه امکان‌پذیر شود. هوآوی از برندهایی است که با پیروی از این سیاست، توانسته جایگاه مناسبی را برای خود ایجاد کند.

 

Huawei Y7P میان‌رده جذاب هوآوی از همین محصولات است. این گوشی هوشمند از صفحه‌نمایش ۶.۳۹ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ بهره می‌برد که با نسبت صفحه به بدنه ۹۰.۱۵ درصدی، نمای جذابی را مقابل کاربر قرار می‌دهد. در این بخش، حفره‌ای که در بالا و سمت چپ گوشی قرار گرفته دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را در خود جا داده است.

در بخش مؤلفه‌های سخت‌افزاری، استفاده از چیپ‌ست ۱۲ نانومتری HiSilicon Kirin 710F کنار پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4 با فناوری GPU Turbo 3.0 به چشم می‌آید. چهار گیگابایت رم کنار ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی (قابل افزایش با استفاده از کارت حافظه جانبی) در این محصول، استاندارد قابل قبولی است.

 

Huawei Y7P به عنوان محصولی میان‌رده، از ترکیب دوربین سه‌گانه مجهز به هوش مصنوعی در پشت بهره می‌برد. در این ترکیب دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 کنار دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با مشخصه f/2.4 و زاویه پوشش ۱۲۰ درجه و بالاخره دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. این محصول، یکی از خوش‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند هوآوی با حالت عکاسی Super Night و امکان ضبط ویدئوهای آهسته با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه است.

باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این محصول از قابلیت شارژ سریع 10 واتی (۵ ولت - ۲ آمپر) از طریق میکرو یو‌اس‌بی پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در این گوشی هوشمند، امکان استفاده از ارتباط بلوتوثی سه‌گانه است. در بخش اسلات سیم‌کارت هم سه فضای مستقل قرار گرفته تا بدون تداخل، امکان استفاده از دو سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی را به طور هم‌زمان داشته باشید.

در قسمت نرم‌افزاری رابط کاربری EMUI 9.1 بر پایه اندروید ۹ به طور پیش‌فرض روی دستگاه نصب شده است که اندروید ۱۰ و آپدیت EMUI 10.1 نیز برای آن عرضه شده و کاربران می‌توانند آن‌ها را به‌روزرسانی کنند. با اینکه برخی سرویس‌های گوگل نظیر Play Store در این گوشی در دسترس نیست، ولی Huawei AppGallery نیازهای کاربر را برای دریافت و نصب برنامه‌های مختلف، مرتفع می‌کند.

 

گوشی جدید و اقتصادی Huawei Y7p با ابعاد ۱۵۹.۸ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر در رنگ‌های سیاه و آبی به بازار عرضه شده است.

 

يکشنبه 18/3/1399 - 12:42
ایرانگردی

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران از آماده سازی و بهره برداری مسیر ویژه دوچرخه سواری خیابان امام خمینی (ره) به طول 850 متر تا پایان مرداد امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، عبدالمطلب توجهی با بیان این که احداث این مسیر در راستای اهداف توسعه شبکه دوچرخه سواری درسطح منطقه اجرایی شده است؛ گفت: با هدف ایجاد زیر ساخت های شهری برای ترویج دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل پاک ، مسیر دوچرخه سواری خیابان امام خمینی(ره) در دست ساخت است.

توجهی افزود: دسترسی مسیر دوچرخه سواری در راستای شرقی– غربی منطقه و با اتصال به ایستگاه مترو دانشگاه امام علی و خیابان ولیعصر(عج) تکمیل می شود.

به گفته توجهی احداث مسیر دوچرخه سواری با عرض تقریبی 5/1 متر مسیر درجه یک جدا شده به طول 850 متردر خیابان امام خمینی-حد فاصل میدان حرتا خیابان ولیعصر(عج) در حال انجام است که تا پایان مرداد امسال تمام می شود.

او همچنین بیان کرد: احداث 10 ایستگاه بیدود در نیمه شمالی منطقه نیز انجام شده  است که هر ایستگاه با طول تقریبی 8 متر ظرفیت بین 10-13 عدد دوچرخه را دارد و راه اندازی این ایستگاهها باعث تشویق کاربران و ساکنین در سطح منطقه به دوچرخه سواری،عدم استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری و توسعه حمل و نقل پاک شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 در باره فاز دوم این پروژه گفت: ادامه پروژه خیابان امام خمینی در فاز دوم  حد فاصل خیابان ولی عصر (عج) تا میدان حسن آبادخواهد بود که اوایل تیر ماه آغاز می شود.

يکشنبه 18/3/1399 - 12:36
سلامت و بهداشت جامعه

 

هر صبح صورت خود را با آب خنک بشویید

با اینڪار رگ‌های زیر چشم به یڪباره بر اثر سردی آب منقبض و متورم می شوند
▪ خون رسانی نیز افزایش یافته و کبودی زیر چشم از بین می رود.

يکشنبه 18/3/1399 - 7:7
بهداشت روانی

 

 

کودک را زود از خود جدا نکنید !😴

وقتی كودك تا دو سالگی كنار مادر بماند، مراحل رشد كه وابستگی و چسبندگی است را طی خواهد كرد و به موقع جدا خواهد شد و گرنه همه عمر تشنه محبت خواهد بود.

يکشنبه 18/3/1399 - 7:4
سلامت و بهداشت جامعه

 

پرکاری و کم کاری تیروئید هر دو می توانند موجب بی اشتهایی شوند !🍔

غده تیروئید مسئول ترشح هورمون هایی در جریان خون است که سوخت و ساز را تنظیم می کنند و بروز تغییر در این روند می تواند موجب بروز تغییر در اشتها شود.

 

يکشنبه 18/3/1399 - 7:0
سلامت و بهداشت جامعه

 

توصیه جدید WHO: "همه مردم" در اماکن عمومی ماسک بزنند !😷

▫️هم‌اکنون برخی کشورها پوشیدن ماسک در اماکن عمومی را اجباری کرده و شماری نیز به مردم توصیه می‌کنند در اماکن شلوغ ماسک بزنند

▫️ماریا وان کرکوف متخصص ارشد WHO گفت: توصیه به مردم این است که از ماسک پارچه‌ای«ماسک غیر پزشکی» در مناطقی که خطر انتقال بیماری وجود دارد، استفاده کنند

+ توصیه ما به دولت‌ها این است که مردم را به استفاده از ماسک در اماکن عمومی ترغیب کنند

 

 

يکشنبه 18/3/1399 - 6:57
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته