• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6910
تعداد نظرات : 98
زمان آخرین مطلب : 3452روز قبل
خواص خوراکی ها


کارشناسان مسئول گیاهان دارویی در جدیدترین یافته های خود نشان دادند موز در رفع عفونت مجاری ادرار و ناراحتی های گوارشی و نفخ شکم موثر است.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ مخلوط موز و عسل و مصرف منظم و مرتب آن در برطرف شدن تب و سرما خوردگی بسیار موثر است.
بررسی ها نشان می دهند مصرف موز برای بدن هیچ ضرری ندارد ولی مصرف بیش از حد آن باعث حالت سستی توام با خستگی می شود و حتی گاهی مصرف بیش از 2 موز در روز باعث خواب عمیق گنگی و بی حسی می شود.
خوردن موز اگر چه در پیشگیری از مسمومیت های غذایی موثر است و از ترش شدن جلوگیری می کند.حتی برای تسکین درد دندان موثر است و از ضد عفونی کردن دندان ها و نابود شدن باکتری ها درون سیستم گوارش پیشگیری می کند.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:36
سلامت و بهداشت جامعه
راهی طلایی برای رفع تشنگی؛


مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد در روزهای گرم تابستان اگر زیاد تشنه می شوید و احساس گرما می كنید زبانتان را از دهانتان بیرون بیاورید.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ روی سقف دهان و زبان پرزهایی وجود دارد كه در برابر كم آبی كم طاقت اند و هنگام تشنگی طاقت ما را سر می آورند.

بررسی ها نشان می دهند، با بیرون آوردن هراز گاهی زبانتان از دهانتان می توانید تا حدودی تشنگی خود را درمان كنید.

وقتی سقف دهان یا زبان در برابر هوا قرار می گیرد این پرزها با هوا واكنش می دهند و تا حدودی بزاق دهان ما را افزایش می دهند، و با انجام این واكنش تشنگی برای حدود چند دقیقه برطرف می شود.
ناگفته نماند این عمل باعث افزایش متابولیسم بدن شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در نتیجه هم تشنگی تان برطرف می شود و هم چربی هایتان سوزانده می شود.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:36
تغذیه و تناسب اندام


پزشکان در بررسی روانشناسانه ی کودکان دریافته اند که کودکان برخی از طعم ها را اصلاً دوست ندارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اغلب والدین دچار مشکل با کودکان خردسال خود که تازه می خواهند غذا بخورند هستند زیرا آن ها بعضی از غذاها را اصلاً دوست ندارند.

گفتنی است پزشکان توصیه می کنند تا برای رفع مشکل بدغذایی کودک از روشها و راه کارهای نوآورانه استفاده کنند.

بررسی ها نشان می دهند، از جمله اقداماتی که والدین می توانند انجام دهند جلوگیری از تند و یا شور شدن غذا است زیرا کودکان طعم اصلی غذا ها و همین طور طعم شیرینی را دوست دارند.

همینطور والدین اجازه دهند تا کودک با غذا بازی کند زیرا سبب می شود تا بالاخره شروع به خوردن غذا بکند.

از جمله اقدامات بسیار مفید که می تواند توسط والدین صورت گیرد قرار دادن کودک در میان گروهی از کودکان هم سن و سال خود است زیرا بدین صورت کودک از رفتارهای آن ها کپی برداری کرده و غذای خود را می خورد.

والدین نباید با حالت زور غذا را به کودک خود بدهند بلکه در زمانی که احساس کردند کودک می تواند قاشق را بدست بگیرد باید اجازه دهند تا خودش غذا بخورد و تنها نقش نظارت و مراقبت و تشویق را داشته باشند.

يکشنبه 23/4/1392 - 20:36
رمضان


خوش خلقی در ماه رمضان از اهمیت زیادی برخوردار است تا جایی که گاهی تمام دین هم از خوش اخلاقی دانسته شده است.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اصول ارزش اخلاقی در ماه رمضان امری لازم و ضروری است که همه باید با شادی و نشاط و صداقت و راستی ماه رمضان پر باری را برای خود رقم بزنند.

روزه برای بهداشت جسم و روح فواید بسیار زیادی دارد و در سلامت معده و پاکسازی آن از انواع غذاها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

روانشناسان در جدیدترین یافته‌های خود دستورات خاصی را برای تقویت حافظه ارائه می‌دهند.

بررسی‌های آنان نشان داده است؛کسانی که روزه میِ‌گیرند نیازی به تقویت حافظه ندارند.

روزه در حقیقت روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت می‌کند اگر چه قسمتی‌هایی هم دارد اما در کل باعث آرامش روح و نفس می‌شود و در سلامتی و رسیدن به روح و روان معنوی به انسان بسیار کمک می‌کند.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:35
تغذیه و تناسب اندام


سفره صبحانه شما شامل چه خوراکی هایی می شود؟ نان و پنیر، کره مربا و عسل، تخم مرغ یا املت، کیک و شیر، اصلا اهل صبحانه خوردن هستید؟

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ اگر به هر دلیلی این دوره غذایی را از برنامه غذایی تان حذف کرده اید دوباره دست به کار شوید و یک لقمه هم که شده صبحانه خوردن را شروع کنید.

براساس بررسی های محققان انگلیسی حذف صبحانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی خطرناک را افزایش می دهد.

در واقع این عادت نادرست غذایی به چاقی و ذخیره بیشتر چربی و در نتیجه افزایش میزان کلسترون خون منجر می شود.فاکتورهای خطر ناکی که می توانند زمینه ساز بروز بیماری های قلبی باشند در حالی که خوردن صبحانه سرشار از پروتئین می تواند انرژی لازم را برای شروع یک روز خوب تامین کند و مانع ریزه خواری و اضافه وزن شما در طول روز شوید.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:35
دانستنی های علمی


پژوهشگران به تازگی در یافته‌اند که هر سلول در مغز افراد بر انجام فعالیت‌های روزمره فعالیت‌های دیگری نیز انجام می دهند
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در مغز افراد هر سلول علاوه بر انجام فعالیت‌های محوله برای خود فعالیت‌های دیگری مانند تنظیم زمان را انجام می دهند.

گفتنی است؛ هر سلول مانند یک ساعت می باشد و با دقت و سرعت عمل در زمان‌های خاصی هر یک از فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که این ساعت درونی سلول‌ها با ساعت درونی مغز فرق دارد.
از جمله ویژگی‌های جدید کشف شده در رابطه با مغز رقابت سلول‌های مغزی با همدیگر است که سعی می‌کنند تا فعالیت‌های بیشتری انجام دهند.از منابع خون و اکسیژن و مواد مغذی بیشتر استفاده کنند.

گفتنی است؛ این رقابت سبب می شود تا افراد هر یک در یک فعالیت یا یک نوع حس قوی‌تر باشند به نسبت سایر فعالیت‌ها یا حواس پنجگانه.

البته این ویژگی‌ها به پارامترهای ژنتیکی و نوع فعالیت و زندگی و عادات غذایی فرد نیز بستگی دارد اما در عین حال رقابت سلول ها و بخش‌های مختلف مغز نیز بدون تاثیر نخواهند بود.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:35
خواص خوراکی ها


پسته سرشار از آهن است بنابراین معرف آن برای افراد کم خون مناسب است.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ افرادی که غلظت خونشان بالاست بهتر است کمتر از بستنی پسته ای مصرف کنند

پسته باعث کاهش کلسترول خون می شود پسته حاوی قابل توجهی از نوع ماده اکسیدان به نام لوتئین است،پسته باعث افزایش خون در رگ ها می شود و این به هرچه بهتر شدن عملکرد قلب کمک می کند.

مصرف تعدادی پسته به طور منظم در هر روز باعث سلامتی قلب و عروق می شود و از تجمع چربی به دور قلب جلوگیری می کند.

گفتنی است از مواد غذایی کم کالری که در آن ها از پسته استفاده شده است زیاد مصرف کنید زیرا پسته اگر با ماده ای شیرین یا شور مصرف شود سبب به وجود آمدن خطراتی می شود و سلامتی بدن به خطر می افتد.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:35
سلامت و بهداشت جامعه
با نور خورشید؛


یک مطالعه نشان می دهد افرادی که در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند در مقابل فشار خون و سکته مغزی مقاوم اند.
به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از Mashy،محققین پوست دانشگاه ادینبرو اسکاتلند با هدف نظارت بر فشارخون در دو جلسه،شرکت کنندگان در معرض نور خورشید و در جلسه بعدی شرکت کنندگان در یک محیطی که تابش نور خورشید نبود قرار گرفتند،در نتیجه افرادی که در تابش نور خورشید بودند فشار خونشان کاهش یافت.

گفتنی است تابش نور خورشید منجر به آزاد شدن ماده ای به نام نیترات اکسین باعث جذب ویتامین D می شود.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:30
رمضان


افراد سالمند باید تحت نظر پزشک روزه بگیرند زیرا در بعضی از سالمندان روزه داری بسیار مفید و در برخی از افراد بسیار خطر آفرین است.
خدیجه جهانی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: سالمندان روزه دار بایستی بیشتر به وعده های غذایی خود اهمیت دهند و از مایعات بسیاری هنگام سحر و افطار استفاده کنند که باعث سرگیجه و کاهش قند خون نشوند و دچار شدن به این بیماریها برای سالمندان بسیار خطرناک است.

وی افزود: افراد سالمند بایستی از سبزیجات، میوه جات، لبنیات خصوصا شیر کم چرب، بسیار استفاده کنند.

وی عنوان کرد: هنگام سحر و افطار از غذاهایی همچون سوپ، آش نیز باید استفاده کنند به این ترتیب تعادل در بدن تنظیم می شود و دچار بیماری نمی شوند.

وی تصریح کرد: روزه گیری در برخی از سالمندان موجب به وجود آمدن عوارض و در نهایت تشدید بیماری می شود ولی در برخی از افراد سالمند روزه گیری هیچ عوارضی را به وجود نمی آورد و برایشان مفید نیز بوده است.

وی در خاتمه گفت: بایستی افراد سالمند با مشاوره و تحت نظر پزشک روزه را انجام دهند.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:24
رمضان
چاقی یا لاغری ناگهانی در ماه رمضان؛


چاقی یا لاغری بدن در حد نیم کیلو در ماه رمضان به دلیل کم یا زیاد شدن مایعات بدن است ما تغییر ناگهانی ظرف مدت یک روز نداریم.

سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران افزود: روزه گرفتن برای چاق شدن یا لاغر شدن نیست بلکه به منظور طهارت روحی و تقوا است.

وی گفت: افرادی که روزه می گیرند سوخت و ساز بدن کنترل و در سلامتی بسیار موثر است ولی فردی که در سحر یا افطار این غذا نخوردن را جبران کند و وعده زیادی مصرف کند منجر به چاقی در فرد می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: چاق یا لاغری های ناگهانی در حد نیم کیلو به هنگام روزه داری به دلیل کم یا زیاد شدن مایعات بدن است و تغییر وزن ناگهانی در عرض یک روز نداریم.

سعیدی اظهار کرد: رژیم غذایی به طور طبیعی و در ماه رمضان باید ترکیبی از پروتئین، قند و چربی باشد ترکیبات کربو هیدرات حدود 55 تا 60 درصد ترکیبات پروتئینی 20 درصد و چربی 30 درصد را باید تشکیل دهد.

وی ادامه داد: در کنار این رژیم باید ویتامین ، املاح و عناصر کمیاب که در میوه ها، سبزیجات و مغزها است مصرف شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز بدن در طول روز به مایعات 1 تا 2 لیتر است که این بسته به شغل فرد یا محیط گرم یا سردی که در آن است متفاوت است این مایعات باید از طریق آب، چای و نوشیدنی های مختلف به هنگام سحر و افطار مصرف شود.
يکشنبه 23/4/1392 - 20:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته