• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4363
تعداد نظرات : 2608
زمان آخرین مطلب : 3490روز قبل
دعا و زیارت

پایگاه خبری تقریب - سرویس ادیان: یک دانشمند ژاپنی کشف کرده است که آب زمزم دارای خصوصیات منحصر به فردی است که در آبهای معمولی دیگر یافت نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تقریب، دکتر "مساروا ایموتو"، دانشمند ژاپنی تأکید کرد: تحقیقات علمی بسیاری که به وسیله تکنولوژی نانو بر روی آب زمزم انجام شده است، نشان می دهد هیچ یک از خواص این آب قابل تغییر نیست و اگر یک قطره از آب زمزم به 1000 قطره از آبهای معمولی اضافه شود، آن آبها خواص آب زمزم را به دست خواهند آورد.

این دانشمند تحقیقات بسیاری را بر روی آب زمزم انجام داده و به این نتیجه رسیده است که آب زمزم، آبی با برکت و منحصر به فرد است و بلورهای آن شبیه هیچ آب دیگری نیست و به هیچ وجه خواص آن تغییر نمی کند.

وی که پایه گذار نظریه تبلور ذرات آب است، می گوید: جمله "بسم الله الرحمن الرحیم" که در قرآن کریم وجود دارد و مسلمانان آن را در ابتدای کارهای خود یا در هنگام غذاخوردن و یا موقع خواب بر زبان می آورند، تأثیر عجیبی بر بلورهای آب دارد.

به گزارش سایت محیط، وی می افزاید: زمانی که بسم الله الرحمن الرحیم گفته می شود، تغییرات عجیبی در بلورهای آب رخ داده و آنها بسیار زیباتر می شوند، لذا می توان با گذاشتن کاستی از تلاوت قرآن کریم در کنار آب، آن را زیباتر و با صفاتر نمود.

 

 


شنبه 24/1/1387 - 12:43
موبایل

بخشهایی از اینترنت كه توسط سیمها و كابلهای مسی پوشش داده می‌شوند تنها برای حمل حجم معینی از صوت طراحی شده است اما افزایش حجم ارتباطات ویدیویی از طریق اینترنت خطر بروز مشكل اضافه بار برای این خطوط را به شدت جدی كرده است.
فارس: كارشناسان اینترنت هشدار دادند كه احتمال دارد اینترنت در دو سال آینده تحت فشار شدید درخواست برای فیلمهای آنلاین دچار مشكلات اساسی قرار گیرد و سرانجام متوقف شود.

به گزارش دیلی‌تلگراف، افزایش روز افزون بینندگان سایتهای حاوی فایلهای ویدیویی و تصویری مانند یوتیوب و بی بی سی آی پلیر، كابلهای اینترنتی را تحت فشار شدیدی قرار داده است.

كارشناسان هشدار داده‌اند كه تا زمانی كه میلیاردها پوند هزینه به روز كردن تجهیزات اساسی اینترنت نشود سرعت اینترنت هر روزه كندتر می‌شود تا زمانی كه به توقف كامل برسد. ذوب اینترنت می‌تواند آثار مخربی را بر اقتصاد جهان داشته باشد.

«لری آیروینگ» رئیس اتحادیه ابداعات اینترنتی یك شركت آمریكایی كه در جهات بهبود جهانی وضعیت اینترنت فعالیت می‌كند گفت:" خیابانهای ما هم در شهرهایی مثل لندن و نیویورك برای حجم معینی از ترافیك طراحی شده‌اند. در زمانهایی خیابانها خلوت و زمانی اوج ترافیك است. اینترنت نیز دقیقا شبیه این مكانیزم است."

بخشهایی از اینترنت كه توسط سیمها و كابلهای مسی پوشش داده می‌شوند تنها برای حمل حجم معینی از صوت طراحی شده است اما افزایش حجم ارتباطات ویدیویی از طریق اینترنت خطر بروز مشكل اضافه بار برای این خطوط را به شدت جدی كرده است.

وی هشدار داد كه ترافیك اینترنت در آمریكا سالانه 50 درصد افزایش می یابد در حالیكه ظرفیت آن تنها 40 درصد رشد می‌كند. بریتانیا نیز با مشكلی مشابه روبرو خواهد بود كه البته كار در بریتانیا به توقف كامل نرسیده و تنها بسیار كند می‌شود.

آمارها حاكی از افزایش 178 درصدی بازدید كنندگان سایتهای ویدیویی طی 12 ماه اخیر در بریتانیا است. سال گذشته هم اعلام شد كه تنها ترافیك سایت یوتیوب برابر ترافیك كل اینترنت در سال 2000 بوده است.

 

 


شنبه 24/1/1387 - 12:40
بیماری ها
همه ی افراد در طول عمر خود، افسردگی را تجربه می کنند. این احساس که معمولا به دنبال فقدان یا ناکامی ایجاد می شود، در شرایط طبیعی پس از چند ساعت یا چند روز از بین می رود؛ اما هر گاه حالت افسردگی ادامه پیدا کند و در سلامتی فرد تاثیر معنی داری بگذارد، در آن صورت مداخله ی درمانی و کمک حرفه ای الزامی خواهد بود.

تاریخچه ی افسردگی:
این اختلال از زمان بابلی ها مورد شناسایی قرار گرفته بود. کلمه ی ""Depression یا افسردگی از عبارت لاتین Deprimere به معنای در هم فشرده شدن گرفته شده است. از این رو افسردگی به معنای احساس در هم فشرده شدن روح، غم یا بی ارزشی است. در اواخر قرون وسطی، رهبران مذهبی اروپا بر این عقیده بودند که افسردگی به واسطه ی نفوذ و تسلط ارواح شیطانی بر انسان به وجود می آید. مارتین لوتر، اصلاح طلب مذهبی آلمانی نوشت:"تمامی سنگینی روح و مالیخولیا از شیطان سرچشمه می گیرد". در واقع همین اصطلاح مالیخولیا یا ملانکولیا، به افراد افسرده اشاره داشت و چنین افرادی جن زده، شیطانی، مالیخولیای یا ملانکولیک خوانده می شدند. به همین دلیل سالیان دراز افسردگی، با روش هایی مانند شلاق زدن(برای خرج کردن ارواح شیطانی و جن)، حجامت، جن گیری و سال های اخیر با دوش گرفتن آرامش بخش تحت درمان قرار می گرفت. در نهایت با کشف داروی ضد افسردگی در دهه ی 60 میلادی و تسکین افسردگی با تجویز این داروها، کم کم روش های خرافی برچیده شد.

افسردگی چیست؟
در زبان روزمره اصطلاح افسردگی برای اشاره به یك حالت احساسی، واكنش به یك موقعیت و شیوه رفتار مختص به فرد به كار می رود. افسردگی اغتشاشی در خلق است كه با درجات متفاوت غمگینی، یاس، تنهایی، ناامیدی، شك در مورد خویشتن و احساس گناه مشخص می شود. بنابراین با این توضیحات بایستی احساس افسردگی را از اختلال تفكیك نمود. همه ی ما گاهی احساس دلتنگی و غم می كنیم. این احساس ها جزء طبیعی موجود انسان است و بنابراین در مقاطعی كوتاه، فرد را تحت تأثیر قرار می دهند. ولی افسردگی به عنوان یك اختلال در دوره های زمانی طولانی تری تداوم می یابد و شكل ناسازگارانه ای از افسردگی است كه اثرات پایداری بر روی عملكرد فرد باقی می گذارد.

انواع افسردگی :
همان طور كه گفته شد افسردگی درجاتی از یك حالت احساسی زود گذر تا یك اختلال شدید را در برمی گیرد. برای فهم بهتر این نكته، لازم است اشاره ای به انواع افسردگی داشته باشیم:

1- احساس افسردگی: كه معمولا به عنوان اندوه شناخته می شود و در اثر تغییرات موقعیتی و شرایط جدید یا برخوردهای مقطعی ایجاد می شود. این احساس معمولا بعد از برطرف شدن موقعیت و سازگار شدن شخص با شرایط تازه، به سرعت از بین می رود.

2- داغدیدگی یا واكنش سوگ: غمی است كه در اثر فوت نزدیكان بوجود می‌ آید. وقتی رابطه ی مهمی پایان می یابد، بیشتر بازماندگان حالتی را تجربه می كنند كه معمولا این حالت نیز كاملا عادی است، مگر آنكه واكنش های سوگ به صورت طولانی باقی بماند.

3- اختلال سازگاری با خلق افسرده: مواجهه ی فرد با یك موقعیت قابل توجه گاهی منجر به این حالت می شود. در چنین وضعیتی، انتظار می رود با كاهش تأثیر موقعیت، حالت های بیمار گونه نیز از بین برود.

4- اختلال افسردگی عمده و افسردگی خویی: زمانی كه شدت علائم افسردگی به حدی باشد كه كلیه ی عملكردهای آدمی را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث تأثیرات عمده در عواطف، رفتار، تفكر و روابط اجتماعی می گردد، اختلال افسردگی عمده نامیده می شود. در صورتی كه شدت علائم افسردگی به اندازه ای باشد كه عملكردها كمتر آسیب ببینند، اختلال افسرده خویی وجود دارد.

5- اختلال دو قطبی و ادواری خویی: نوسانات خلقی شدیدی كه بین دوره های شیدایی (شادی و خوشی افراطی كه به نشئه تعبیر می شود) و افسردگی به وجود می آید، نشان دهنده و شاخص اصلی این اختلال است. در صورتی كه نوسانات خفیف باشد و كمتر بر عملكرد آدمی تأثیر بگذارد، به آن اختلال خلقی ادواری یا ادواری خویی گفته می شود.

6- اختلال دلبستگی واكنشی: وابستگی های بیمار گونه ی دوران كودكی كه از آن به عنوان افسردگی های دوران كودكی یاد می شود، تحت این گروه طبقه بندی می شود.

7- اختلال خلقی یا افسردگی فصلی : نوعی یا دوره ای از افسردگی است كه معمولا در پاییز و زمستان تجربه می شود و یكی از عوامل مهم آن نور ناكافی است. احتمالا نور ناكافی تغییرات معنی داری را در سطوح برخی از هورمون ها به ویژه "ملاتونین" ایجاد می كند و از طرفی تغییرات دما و نور موجب به هم خوردن ساعت درونی بدن كه الگوهای خواب و بیداری را كنترل می كند، می گردد و این تغییرات منجر به بروز این اختلال می شود.

علائم و نشانه های افسردگی :
افسردگی ممکن است به صورت های زیر زندگی آدمی را تحت تأثیر قرار دهد:

1) تغییرات در احساسات و ادراکات:

- گریه های مکرر یا فقدان پاسخ دهی عاطفی

- ناتوانی از لذت بردن از هر چیزی

- احساس نا امیدی یا بی ارزشی

- احساس افراطی گناه یا خود سرزنشی

- فقدان صمیمیت نسبت به خانواده و دوستان

- بدبینی نسبت به آینده

- احساس درماندگی

– افکار خودکشی

- غمگینی، اضطراب، خشم و دیگر عواطف ناخوشایند

2) تغییرات در رفتار و نگرش:

- فقدان علاقه به فعالیت های قبلی و کناره گیری از دیگران

- غفلت از مسئولیت ها و توجه نکردن به ظاهر شخصی

- تحریک پذیری و به آسانی دستخوش خشم شدن

- فقدان انگیزه به منظور پیگیری اهداف

- نارضایتی کلی از زندگی

- کاهش توان حافظه، ناتوانی در تمرکز، بلا تصمیمی و آشفتگی

- تغییرات شناختی

- کاهش توانایی رویارویی با مسائل روزمره

3) تغییرات جسمانی و شکایات بدنی:

- خستگی مزمن و فقدان انرژی

- فقدان کامل اشتها یا خوردن اجباری

- بی خوابی، بیداری زود هنگام صبحگاهی یا خواب بیش از حد

- سردردها ، پشت دردها و سایر شکایات مشابه بدون دلیل

- مشکلات گوارشی شامل درد معده، تهوع، اشکال در هضم و تغییر در کارکردهای روده ای مثل یبوست

- کاهش یا افزایش غیر متعارف وزن

توجه به این نکته ضروری است که با توجه به علائم و انواع افسردگی گفته شده، وجود برخی از علائم در افراد، دلیل بر بیماری و اختلال نیست، بلکه هدف صرفا شناسایی انواع افسردگی می باشد و تشخیص بایستی صرفا توسط افراد متخصص صورت گیرد.

منبع : سایت پزشکان بدون مرز

شنبه 24/1/1387 - 12:25
بیماری ها

قسمت اول

1- نوشیدن فراوان آب را فراموش نكنید.

اغلب مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند، بنابراین به دفعات احساس گرسنگی می‌كنند و به اصطلاح ریزه‌خواری می‌كنند. بنابراین دفعه بعدی كه احساس گرسنگی كردید ابتدا آب بنوشید. نوشیدن آب به شما احساس سیری هم می‌دهد. بعضی از كارشناسان معتقدند كه باید قبل از خوردن غذا آب بنوشید. با عادت كردن به نوشیدن آب نه تنها جلوی احساس كاذب گرسنگی را می‌گیرید، بلكه مایعات مورد نیاز یك روز خود را به راحتی تامین می‌كنید.

 

2- هدف‌های واقع بینانه و قابل دسترس تعیین كنید.

كم كردن نیم یا یك كیلو وزن در هفته امكان‌پذیر است. برنامه‌های رژیمی سخت معمولا در ابتدا باعث كاهش 7 تا 8 كیلو وزن می شوند، ولی این كاهش وزن در حدود 6 ماه قبل از رژیم بعدی جبران می‌شود. در صورتی كه با كاهش وزن تدریجی به راحتی و بدون هیچ‌گونه فشاری به بدن و بدون این كه بازگشت وزنی برای آن وجود داشته باشد، می توانید به وزن ایده‌آل برسید.

همیشه اهدافی را برای خود انتخاب كنید كه دسترسی به آن امكان‌پذیر باشد.

 

3- فقط نخورید، بلكه استراحت هم بكنید.

با عجله غذا خوردن باعث پرخوری می‌‌شود. هر وقت خواستید چیزی بخورید میز را بچینید. آگاهانه جایی برای نشستن انتخاب كنید و لقمه‌ای را كه می‌خورید، مزه مزه كنید تا طعم هر غذایی را كه می‌خورید، احساس ‌كنید. تند تند غذا را فرو ندهید. غذا را به آرامی و با مكث بخورید و بین لقمه‌های خود استراحت كوتاهی كنید.

غذاها را كاملا بجوید و از هر غذا به مقدار لازم در ظرف خود بكشید و به همان مقدار اكتفا كنید، به ‌طور مثال سعی كنید كمی از چیپس داخل پاكت به طور جداگانه در یك كاسه بریزید و همان مقدار را میل كنید و از پاكت چیپس جهت خوردن استفاده نكنید. یا به مقدار لازم، برنج در بشقاب خود كشیده میل كنید و به همان یك مرتبه اكتفا كنید و با آرامش همان مقدار را بخورید.

4- ده دقیقه صبر كنید.

تحقیقات نشان می‌دهد كه میل شخص به خوردن به ‌طور متوسط 10 دقیقه طول می‌كشد، بنابراین قبل از این كه تسلیم امیال خود شوید، 10 دقیقه فكر خود را به جای دیگری معطوف كنید. به فهرست كارهایی كه باید انجام دهید مراجعه كنید و كاری كه شما را ارضا می ‌كند انجام دهید. از آشپزخانه و محیطی كه غذا هست خارج شوید تا این زمان طی شود. می ‌توانید از نوشیدن آب هم در طی این ده دقیقه كمك بگیرید. پس از این مدت خواهید دید كه اشتها و تمایل شما به غذا خوردن از بین رفته یا شدیدا كم شده است.

 

5- به دفعات و در حجم كم غذا بخورید.

كسانی كه وزن خود را ثابت نگه می ‌دارند، به طور متوسط در طی روز 5 مرتبه غذا می‌خورند. خوردن غذا به دفعات و با حجم كم باعث كم شدن اشتها، افزایش انرژی، بهتر شدن روش غذا خوردن و حتی تسریع متابولیسم می‌شود، زیرا فرآیند هضم باعث سوختن كالری می‌شود. با این كار نه تنها كالری مورد نیاز خود را با فاصله كم‌تر تامین می كنید و هیچ‌گاه دچار گرسنگی شدید نمی‌شوید، بلكه خود را عادت می‌دهید كه با حجم كم‌تر غذا به راحتی احساس سیری كنید.

6- برنامه‌های خود را هفته به هفته تهیه كنید.

برنامه غذایی خود را به طور روزانه تنظیم نكنید، زیرا اگر ناگهان تغییرات زیادی به وجود آید، موفق به اجرای آن نخواهید شد. در عوض هر هفته یك تغییر جهت ایجاد تنوع در آن به وجود آورید؛ مثل تغییر در نوع ناهار، خوردن میوه و ... . با این كار خود و بدن خود را به كار و روشی یكسان عادت می‌دهید و از پرخوری دور می مانید.

 

7- میزان مصرف پروتئین را كمی بالا ببرید.

تحقیقات نشان می‌دهد كه پروتئین نسبت به كربوهیدرات‌ یا چربی‌، احساس سیری طولانی ‌تری به انسان می ‌دهد. تحقیقات انجام شده در اسكاتلند، دانمارك، سوئد و انگلستان نشان می ‌دهد كسانی كه هنگام صبحانه یا ناهار از پروتئین بیشتری استفاده كنند، در وعده‌های غذایی بعدی كمتر گرسنه می‌شوند. هم‌چنین پروتئین‌ها برای هضم به كالری بیش‌تری نیاز دارند. به هر حال عجله نكنید و از منابع پروتئینی كم‌چربی بیش‌تر استفاده كنید، مانند لبنیات كم‌چرب به خصوص ماست كم‌چرب و گوشت‌های كم‌چرب مثل ماهی.

 

8- از نوشابه‌های گازدار پرهیز كنید.

نوشیدنی‌های گازدار بدون ارزش غذایی و پركالری هستند. مایعات به اندازه جامدات اشتهای انسان را ارضا نمی ‌كنند. طی یك تحقیق در دانشگاه وردو معلوم شد كسانی كه روزانه از آب‌نبات و پاستیل، 450 كالری می‌گیرند، نسبت به كسانی كه نوشابه خورده‌اند، كم‌تر چاق شده‌اند، بنابراین اگر دوست دارید چیز بیش‌تری بخورید بهتر است آن چیز جویدنی باشد نه نوشیدنی. اگر واقعا تشنه هستید به جای نوشابه آب یا چای تلخ بنوشید.

 

9- یاد بگیرید كه كالری غذاها را محاسبه كنید.

قضاوت صحیح در مورد اندازه پروتئین‌ها و میزان كربوهیدارت‌ها و چربی‌ها و در نهایت میزان كالری غذاها كار ساده‌ای است. از قاشق‌ها و پیمانه‌های مخصوص استفاده كنید. می‌توانید از راهنمای میزان كالری و مقدار مواد مغذی كه در كتاب‌های تغذیه ای موجود است، استفاده كنید. هرگاه دانستید كه هر میوه یا هر تكه نان یا هر غذای دلخواهی، چه میزان كالری دارد به راحتی می‌توانید میزان مصرف خود را تنظیم كنید.

 

10- جایگزین‌های مناسب را پیدا كنید.

پس از شناخت كالری غذاها، به دنبال جایگزین‌های غذاهای كم‌ كالری به جای غذاهای پرچرب و شیرین باشید. به‌طور مثال از كشمش به جای شكلات و یا از ذرت بو داده به جای سرخ شده استفاده كنید و یا در كیك‌های شكلاتی، به جای شكلات از توت‌ فرنگی یا سایر میوه ها استفاده كنید.

شنبه 24/1/1387 - 10:47
بیماری ها

«دوتا قرص بخور و صبح به من زنگ بزن» این جمله‌ای است كه بعضی وقت‌ها از پزشكان خود شنیده‌ایم اما مرگ دردناك چندین ستاره مشهور در سال‌های اخیر نشان داد كه این تجویز ساده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
دكتر بروس گلدبرگر، مسئول مركز پزشكی فورنسیك در دانشگاه فلوریدا می‌گوید:«ما شاهد افزایش واضح مرگ و میر ناشی از مصرف داروها در بین مردم هستیم. این مشكل كم كم دارد به اتفاقی عادی تبدیل می‌شود.»

هرساله شركت‌های دارویی داروهای جدیدی را به پزشكان معرفی می‌كنند. این داروها به‌طور مجزا می‌توانند باعث بهبود بیماری‌ها شوند یا دردهای مختلف را تسكین دهند اما استفاده همزمان از همین داروهای مفید می‌تواند مضر و حتی مرگبار باشد. بنابراین اگر می‌خواهید از داروهای بدون نسخه استفاده كنید بد نیست به موارد زیر نگاهی داشته باشید.

1- به پزشك خود بگویید كه چه داروهایی مصرف می‌كنید

این مسئله به پزشك شما كمك می‌كند تا دیدگاه بهتری نسبت به تاریخچه پزشكی شما پیدا كند. فایده این قضیه پرهیز پزشك از تجویز داروهایی است كه ممكن است با داروهای دیگر تداخل اثر داشته باشند، بخصوص اگر شما همزمان توسط چند پزشك مختلف تحت درمان باشید.

دكتر وتسال تاكار استادیار دانشكده پزشكی بخش روانپزشكی دانشگاه نیویورك می‌گوید: «مردم باید بدانند هرچقدر برای درمان یك بیماری داروهای بیشتری دریافت كنند باید بیش از پیش تحت نظارت پزشكان معالج خود باشند.»

در این موارد هم برای شما و هم برای پزشكتان مهم است كه درباره داروهای تجویز و مصرف شده اطلاعات مورد نیاز را تبادل كنید.

2- ‌برنامه مصرف داروها را بنویسید

در یك برگه تعداد و مقدار داروهای مصرفی خود در شبانه روز را بنویسید. سعی كنید همه چیز دقیقاَ مشخص باشد.

در این برگه عوارض جانبی معروف و روش نگهداری هر دارو را نیز از روی برگه مشخصات دارو یادداشت كنید. البته اغلب داروها را باید در محیط خشك و خنك و به دور از یخ زدگی نگهداری كنید. جالب اینكه بر خلاف تصور رایج حمام و آشپزخانه برای نگهداری داروها محیط مناسبی نیستند چراكه حرارت و رطوبت می‌تواند باعث تخریب داروها و كاهش تأثیر آنها شود.

3- پرهیز آگاهانه

می دانید چطور ممكن است آب گریپ فروت با آن‌همه خاصیت، برایتان مضر باشد؟ اگر آن‌را با یك داروی اشتباهی تركیب كرده و مصرف كنید.

مصرف الكل و كافئین، برداشتن بارهای سنگین و سپس مصرف داروهای مسكن از قبیل استامینوفن و ایبوپروفن درصورت همزمانی با مصرف داروهای نادرست می‌توانند فعالیت‌هایی خطرناك تلقی شوند. حتماَ با پزشك خود روراست باشید و دستورات او را برای پرهیز از برخی غذاها، داروها و فعالیتهای خطرناك رعایت كنید.

4- داروهایتان را با كسی شریك نشوید

در مدرسه به ما آموزش داده‌اند كه اموالتان را با دیگران تقسیم كنید، چون باعث دوستی و محبت می‌شود. اما وقتی پای دارو به میان می‌آید بهتر است به آموزشهای دوران مدرسه بی‌توجه باشیم!

دكتر دونا سیگر مدیر مركز سم شناسی تنسی می‌گوید: «دو بیمار می‌توانند دقیقامقدار مساوی از یك دارو رامصرف كنند؛ یك نفر كمی خواب آلود می‌شود اما دومی به كما می‌رود. نحوه عملكرد دارو در بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

دارو برای هر فرد به‌طور اختصاصی تجویز می‌شود، بنابراین هرگز داروی خود را با كسی شریك نشوید و از داروی افراد دیگر استفاده نكنید چون ممكن است عوارض مرگباری داشته باشد. اگر هم چنین عوارضی بروز نكند مطمئنا تأثیر درمانی دارو به طرز چشمگیری كاهش خواهد داشت.»

5- ‌صبور باشید

داروهای مختلف از راههای متفاوتی در بدن تأثیر خود را اعمال می‌كنند. برخی از داروها بلافاصله بعد از مصرف جذب شده و خیلی سریع تأثیر خود را نشان می‌دهند؛اما تعداد دیگری از داروها دیرتر تأثیر می‌كنند و بیمار حتی دیرتر متوجه تأثیر دارو و بهبود بیماری خود می‌شود.

شاید خیلی از بیماران فكر كنند كه بجای صبر كردن باید دوز دارو را بیشتر كنند تا دارو سریعتر اثر كند. بیمار باید بداند كه برخی از داروها دیرتر اثر می‌كنند و باید حتما برای دریافت بهترین نتیجه درمانی كمی صبور باشد.

6- داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید

هرگز داروهای تاریخ مصرف گذشته را در جعبه داروها نگه ندارید و به‌محض انقضای تاریخ مصرف دارو بدون تردید آن‌را دور بریزید. برخی از داروها بعد از گذشت تاریخ مصرف به دلیل واكنش‌های شیمیایی می‌توانند باعث مسموم شدن بیمار شوند.

7- داروها را در تاریكی مصرف نكنید

اگر نور محیط آنقدر كم است كه نمی‌توانید برچسب روی دارو را بخوانید دارو را مصرف نكنید، بخصوص اگر همه داروها را در یك محل نگهداری می‌كنید. در چنین شرایطی احتمال اشتباه داروها با هم بسیار زیاد است. مثلا ممكن است به جای 2 عدد استامینوفن 2عدد از داروی دیگری مصرف شود كه عوارض خطرناكی را به دنبال خواهد داشت. پس هر زمان كه خواستید دارویی را مصرف كنید دقیقامطمئن شوید كه همان دارو را به دهان می‌برید.

8- قرص را نجوید، نشكنید و خرد نكنید

بزرگ بودن برخی از قرصها بیمار را به فكر شكستن یا خرد كردن قرص می‌اندازد تا مصرف آن راحت‌تر باشد اما همین كار باعث می‌شود تا بخشی از دارو سریعتر از بخش‌های دیگر جذب شود و طبعا تأثیر دارو دچار اختلال خواهد شد. حتی احتمال دارد وضعیتی شبیه اوردوز دارو ایجاد شود.

9-لیست داروهای خود را همراه داشته باشید

اگر داروهای زیادی مصرف می‌كنید فهرستی از نام و مقدار مصرف آنها را در جیب خود داشته باشید تا اگر احیانابیرون از منزل دچار یك وضعیت اورژانس شدید، بتوانید به تیم پزشكی درباره داروهایی كه مصرف می‌كنید توضیح دهید. چنین فهرستی در ملاقات با پزشك هم مفید خواهد بود چون بدین ترتیب دیگر نام و دوز داروهای مصرفی را فراموش نخواهید كرد.

10- بیشتر، همیشه بهتر نیست

بعضی وقتها كه به شدت بدحال هستید شاید استفاده از مقدار بیشتر دارو شما را وسوسه كند اما به یاد داشته باشید كه این كار مفید نبوده و حتی در برخی موارد خطرناك خواهد بود. به این نكته مهم توجه داشته باشید كه بسیاری از اوقات بدحالی و ضعف شما به دلیل استرس یا تغذیه نادرست است.

در چنین شرایطی شاید بهبود تغذیه و شرایط روحی و ذهنی مفیدتر از مصرف انواع و اقسام قرص و دارو باشد، بنابراین همواره در اولین گزینه به سراغ دارو نروید. اگر هم وضعیت بیماری شما به گونه‌ای است كه باید از داروهای خاصی استفاده كنید بهترین كار مشورت با پزشك است. اما اگر امكان چنین مشورتی وجود ندارد و شما درباره دارو اطمینان دارید دوز دارو را بیشتر نكنید.



خانواده سبز

 

 


شنبه 24/1/1387 - 8:2
ورزش و تحرک

بیست دقیقه پیاده‌روی در روز ضامن سلامتی است و امكان بیماری‌های قلبی – عروقی را كاهش می‌‌دهد، خواب افراد را تنظیم كرده و در كل به طراوت و شادابی فرد و همچنین تقویت روحیه كمك می‌‌كند.
چگونه شروع كنیم تا بتوانیم؟

كوتاه شروع كنید برای مثال پانزده تا بیست دقیقه با سرعت متوسط راه بروید. كشش‌ها باید آرام و با مكث باشد و فشار بیش از حد برماهیچه‌ها وارد نكند. بگذارید دست‌هایتان آزادانه در كنارتان بیفتد و عضلات خود را آزاد كنید. قدم‌های خود را به صورت پاشنه و پنجه بردارید و در طول یك هفته، پنج دقیقه به زمان پیاده‌روی خود اضافه كنید.

از هر فرصتی برای بیشتر راه رفتن استفاده كنید. عدم ثبات یكی از دلایل اصلی بروز صدمات ورزشی است. امكان این‌كه در جلسه اول پیاده‌روی در ماهیچه‌های خود احساس كوفتگی كنید، زیاد است به همین دلیل مراقب باشید كه زودتر از زمان مناسب، سرعت و مسافت پیاده‌روی خود را افزایش ندهید.

مزایای پیاده‌روی

پیاده‌روی، قلب را سالم نگه می‌‌دارد. اگر از بی‌خوابی رنج می‌‌برید، پیاده‌روی اثر بزرگی برای داشتن یك خواب خوب دارد. پیاده‌روی از پوكی استخوان جلوگیری می‌‌كند، البته اصولا هر ورزشی استخوان‌های بدن را سالم نگه می‌‌دارد همچنین خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت، سكته قلبی و فشارخون بالا را كاهش می‌‌دهد.

شیرازی

خانواده سبز

شنبه 24/1/1387 - 8:1
بیوگرافی و تصاویر بازیگران

امیرمهدی ژوله كه به همراه محراب قاسم خانی و خشایار الوند با سرپرستی پیمان قاسم خانی، بخشی از داستان‌های سریال تلویزیونی «مرد هزار چهره» را نوشته است، درباره اظهار نظرهای اخیر نسبت به این مجموعه در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: هر ساله در دنیا نمایشگاه‌هایی با نام هنرهای مفهومی برگزار می‌شود كه اثری را در آن نمایشگاه قرار می‌دهند و هركس برداشت خود را از آن اثر دارد كه اكثر آنها به واقعیت شباهتی ندارد و منظور هنرمند از ساختن اثر، آن تعابیر نبوده است.
وی افزود: در مورد سریال «مرد هزار چهره» نیز همین اتفاق افتاد. هیچ كس راجع به كمدی این كار كه آیا ضعیف بود یا قوی، متن‌ها چطور بود، كارگردانی اثر متفاوت بوده است یا خیر؟ حضور این همه بازیگر و قصه پر و پیمان و ... حرفی نزد و همه مشغول تفسیر بودند.
وی در ادامه گفت: موقعیتی كه این سریال در میان مخاطبان بدست آورد، بیشتر شبیه لیست خریدی بود كه مسعود شصت‌چی آن را خواند و روشنفكرنما‌ها شروع به تعبیر آن با افكار خود كردند. قطعا این كار نیز حرف‌هایی برای گفتن داشت، پرفكر و پرمغز بوده و نقادانه ولی تعبیرات خیلی بیشتر از آنكه ما انتظار داشتیم پراكنده و تعجب برانگیز بود.
وی در ادامه درباره شكل گیری داستان این سریال نیز گفت: ما در همان ابتدای كار یك ماه و نیم برای طراحی كلیت كار و طراحی موقعیت‌هایی كه این فرد باید در آن‌ها قرار می‌گرفت وقت گذاشتیم و در نهایت 6 موقعیت برای این شخصیت تعریف كردیم كه به خاطر اینكه برخی از آنها كشش بیشتری داشت و طولانی‌تر شد ما به 4موقعیت اكتفا كردیم كه شامل موقعیت پزشكان، نیروی انتظامی، شعرا و موقعیتی كه درگیر یك آدم ربایی می‌شد، بود كه برای موقعیت آدم ربایی با «امین حیایی» و «نیلوفر خوش‌خلق» صحبت شد ولی پس از جرح و تعدیل‌ بخش‌ گروگانگیری این موقعیت به بخش مافیا تبدیل شده و در نتیجه حضور این دو بازیگر نیز منتفی شد.
ژوله با بیان اینكه انتخاب موقعیت‌ها براساس جذابیت آنها برای مخاطب بود، اظهار داشت: در كمدی جابه‌جایی باید موقعیتی كه یك آدم در آن قرار می‌گیرد به اندازه كافی جذاب باشد و ما به این فكر كردیم كه یك كارمند اداره بایگانی كه خیلی ساده و شریف است، در چه موقعیت‌هایی قرار بگیرد، جذاب خواهد بود و بر آن اساس موقعیت‌ها را تعریف كردیم.مسعود شصت‌چی اگر در چه موقعیت‌هایی قرار بگیرد خیلی دور از شخصیت واقعی اوست و آن تضاد كمدی اتفاق می‌افتد؟ به همین دلیل او را در موقعیت پزشكان، یك فرد ناشی، یك فرد ساده و ترسو در موقعیت نیروی انتظامی، یك فردی كه هیچ اطلاعاتی در زمینه شعر و ادبیات ندارد و یك فرد ضعیف در مافیا قرار دادیم و قرار بود این شخصیت در این موقعیت‌ها در معرض 4 وسوسه شهرت، قدرت، محبوبیت و ثروت قرا بگیرد.
وی ادامه داد: از همان ابتدا قرار شد موقعیت شاعران براساس داستان «موخوره» نوشته «عزیز نسین» باشد كه بر این اساس است كه یك شاگرد نانوا در یك كافی‌شاپ در جمع شعرا قرار می‌گیرد و مجبور می‌شود شعری از خود بخواند و چون شعری ندارد، لیست خرید نانوایی را خوانده و مورد تعریف و تمجید شاعران قرار می‌گیرد كه چه شعری است و چقدر حرف دارد پس او را به غار خودشان می‌برند و در آن موقعیت با او هستند. در همین خلال قرار می‌شود مجله‌ای بزنند و در ادامه همه كاسه كوزه‌ها را سر او خراب كرده و در نهایت رهایش می‌كنند. ما تا یك جاهایی نعل به نعل داستان رفتیم اما در جاهایی به دلیل كمبود زمان، چون موقعیت شاعران آخرین موقعیت بود نتوانستیم آن را كامل كنیم.
وی تصریح كرد: ما این مسیر را رفتیم و هیچ شخصیت حقیقی در كار مدنظرمان نبود. ما داستان اصلی را با جامعه خودمان تطبیق دادیم و حواشی را كه به جامعه شاعران و روشنفكران تعلق دارد مانند شاعر نماها و روشنفكر نماها را نقد كردیم و این نقد به جامعه شاعرنماها، انقلابی‌نماها و كسانی كه فقط ادا در می‌آورند و هیچ هنری ندارند بود و كسانی كه یا از زمان خود عقب و یا دچار توهم هستند و فقط به جای توانایی ادعا دارند را نقد كردیم و هیچ فرد خاصی مد نظر ما نبوده است.
این نویسنده در ادامه گفت و گو با فارس گفت: در بخش كلانتری نیز قرار گرفتن یك آدم ضعیف در بحث قدرت مد نظر ما بود و تنها كسی كه در آنجا كار خلاف انجام می‌داد، «مسعود شصت‌چی» بود كه رفتارهای غلطش باعث شناسایی‌اش شد.
ژوله درباره بخش‌های حذف شده سریال نیز گفت: قرار بود بخش شاعران دو قسمت كامل باشد كه به دلیل كمبود وقت، این قصه جمع‌وجور و تبدیل به یك قسمت و چند سكانس شد. در یك مقطع ما كم آوردیم و در مقطع دیگر جمع‌بندی ماجرا بود. بخش‌هایی كه به قسمت دوم شاعران اضافه شد، باعث شد، آن قسمت‌ها هم كمرنگ‌تر شود البته از اول قرار بود سریال در 14 قسمت بعلاوه یك قسمت پشت صحنه ساخته شود كه این اتفاق نیافتاد.
وی درباره تیزرهای تبلیغاتی این سریال با حضور رضا رشیدپور در دفتر قزاقه‌مندیان و نام محمدرضاحسینیان در تیتراژ سریال نیز گفت:بخش‌های مربوط به حضور رضا رشیدپور و محمد رضا حسینیان نیز شوخی با فیلم پدرخوانده بود كه در بخشی از آن سربریده یك اسب را در رختخواب یكی از شخصیت‌ها قرار می‌دهند.
در آن بخش‌ها نیز داستان از این قرار بود كه رضا رشیدپور بعنوان یك مجری نزد پدرخوانده می‌آید و از حسینیان كه مجری و رقیب اوست گله و شكایت می‌كند. عوامل پدرخوانده برای تهدید آقای حسینیان یك كله مرغ در رختخواب او می‌اندازند و او از دیدن این صحنه وحشت می‌كند.
وی ادامه داد: انتهای ماجرا نیز قرار بود زمانی كه شصت‌چی از زندان آزاد می‌شود، علی پروین به استقبال او بیاید كه به دلیل اینكه به مسافرت رفته و از دسترس خارج شده بود و ضبط سكانس به عید افتاده بود، ما از رشیدپور به جای او استفاده كردیم. همین تغییر انتها باعث شد شوخی مربوط به رشیدپور و حسینیان حذف شود.
وی درباره سایر تعابیری كه از بخش‌های مربوط به شعرا شده بود نیز گفت:درباره این بخش یكسری سوءتفاهمات پیش آمد. مثلاً زمانیكه قرار بود بخش شاعران را بنویسیم، تصمیم گرفتیم كه آنها یك حلقه داشته باشند و چون خانه پیمان قاسم‌خانی در منطقه دروس تهران واقع است، قرار شد اسم این حلقه را دروس بگذاریم یا در دادگاه سروش صحت بعنوان شاكی حاضر شده بود و كمدی‌اش این بود كه با اینكه بعنوان شاكی حاضر شده، ولی آنجا خود معترض است و دلایل دادگاه را زیر سؤال می‌برد، این شوخی در همین حد بود كه متأسفانه تعبیرپذیر شد.
وی افزود: همچنین ما با اسامی مستعار شاعران شوخی كردیم و نام شاعری كه بزرگداشتش بود را از روی پلاك ماشین انتخاب كرده بودیم یا گریم سعید پیردوست شبیه انیشتن بود ولی تعبیر پیدا كرد در حالیكه من تأكید می‌كنم كه ما به هیچ‌وجه در نگارش داستان‌ها به افراد حقیقی توجهی نداشتیم و فقط یكسری رفتارهای مدعیان شاعری، روشنفكری، عرفان‌های سطحی و... نقد شده بود و ما با نگارش این بخش‌ها فكر كردیم كه شاعران و روشنفكران حقیقی به یاد حواشی اطراف خود میافتند و كلی هم دلشان از دیدن این تصاویر خنك می‌شود.
وی در پایان گفت:ما معمولاً در كارهای مشتركمان با مهران مدیری تم ثابتی داریم كه نقد خودمان و مردم است و قصد داریم یك آینه‌ای جلوی خودمان بگذاریم و رفتارهای ناشایست خودمان را در آن ببینیم كه یك جور كارهای روانشناختی و روانشناسی و اجتماعی است و ربطی به مسائل سیاسی و..... ندارد.

امیر کمالی

شنبه 24/1/1387 - 7:57
بیماری ها

برای کنترل اشتهایتان می توانید از این راه ساده و کاملاً عملی استفاده کنید.

خواب کافی

محرومیت از خواب توازن برخی از هورمون های بدن مثل گرلین (هورمون بالا برنده اشتها) و لپتین (هورمون پایین آورنده اشتها) را برهم می زند. وقتی ما خواب کافی نداشته باشیم، میزان گرلین در بدن ما بالا رفته (که منجر به اضافه وزن می شود) و میزان لپتین در بدنمان پایین می آید (گرسنگی ما بیشتر می شود). به همین دلیل گفته می شود که افراد بزرگسال باید در شبانه روز حداقل 7 ساعت خواب مفید داشته باشند.

استفاده از فیبر و پیروتئین در وعده های غذایی

پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات زمان بیشتری برای هضم مصرف می کند و درنتیجه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد. فیبر با جذب آب و سپس حجیم شدن در معده باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید و جای کمتری برای خوردن غذای بیشتر در شکمتان باقی بماند.

تنوع کمتر، سیری بیشتر

اگر در خانه تان تنوع کمتری از تنقلات را نگهداری کنید کمتر هم به خوردن این گونه مواد علاقه پیدا می کنید. تحقیقات نشان داده است که هرچه تنوع موادغذایی انتخابی بیشتر باشد، اشتهای شما نیز بیشتر خواهد شد.

اجتناب از تاریکی

وقتی برای خوردن شام به رستوران می روید، در محلی بنشینید که از نور کافی برخوردار باشد. این به آن دلیل است که وقتی در یک محیط روشن غذا می خورید، کالری کمتری مصرف خواهید کرد. در چنین شرایطی حواستان بیشتر به خودتان و چیزهایی که می خورید هست. اما در گوشه تاریک رستوران، شاید هر چیزی که با دستتان برخورد کند را توی دهانتان بگذارید.

بازی فکری

غذای خود را در بشقاب های کوچک سرو کنید و به این طریق حتی مقدار کمی غذا، خیلی زیاد به نظر خواهد آمد. حتماً تنقلات را دور از چشمتان نگه دارید چون از قدیم گفته اند "از دل برود هر آنکه از دیده برفت." همچنین خوب است موقع غذا خوردن یا عطر نافذ و خوشبو به خودتان بزنید یا سر میز غذا از شمع های عطری استفاده کنید چون بوی خوب و نافذ باعث می شود کمتر به غذا توجه داشته باشید.

 

 


شنبه 24/1/1387 - 7:55
بیماری ها

جام جم آنلاین: افراد افسرده حداقل 20 دقیقه در هفته کارهای منزل را انجام دهند و یا به گل و باغچه برسند تا وضعیت روانی بهتری پیدا کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، نتایج پژوهش ها نشان می دهد: فعالیت های جسمی، در کاهش سطح اضطراب موثرند اما پژوهشگران درباره نوع فعالیت و مدت زمان آن، اختلاف نظر داشتند.

براساس مطالعه ای که موسسه بررسی بهداشت در اسکاتلند روی 20 هزار زن و مرد انجام داد، مشخص شد، حتی 20 دقیقه فعالیت جسمی در هفته بدون در نظر گرفتن نوع آن، برای کاهش تنش های روحی و بهبود شرایط بهداشت روانی فرد مفید است.

کارهای منزل از قبیل تمیز کردن منزل، شستن ظروف و رسیدگی به گل ها می تواند سطح تنش روانی را تا 20 درصد کاهش دهد.

 

 


شنبه 24/1/1387 - 7:54
اخبار

100935630155.jpg


جام جم آنلاین: کاخ های صدام حسین ، دیکتاتور معدوم عراق به اماکن تفریحی تبدیل می شود.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، کاخ های ریاست جمهوری صدام حسین ، دیکتاتور معدوم عراق که روزی شهروندان عراقی رویای وارد شدن به آنها را در سر می پروراندند به اماکن تفریحی برای دانش آموزان و دانشجویان عراقی تبدیل خواهد شد.

پس از اشغال عراق، این کاخ ها به پادگان های نظامیان آمریکا تبدیل شده بود.

به گزارش عبدالقادر سعدی خبرنگار شبکه العربیه در تکریت ، 166کاخ صدام حسین در کنار رودخانه دجله در آینده نزدیک به تفریگاه های عمومی و گردشگری تبدیل خواهد شد.

مسوولان محلی در استان صلاح الدین عراق می خواهند با سرمایه گذاری در این کاخ ها، آنها را به تفریگاه های عمومی تبدیل کنند.

حمد حمود القیسی، استاندار استان صلاح الدین گفت :ما درصدد هستیم که بخشی از این کاخ ها را که در اثرحمله هوایی آمریکایی ها آسیب دیده بازسازی کنیم و در کنار این کاخ ها هتل درجه یک بسازیم.

سرمایه گذاری جدید در بخش های تفریحی تاثیر مثبتی بر کاهش بیکاری بالای این استان خواهد داشت و قرار است شهروندان عراقی اداره این مراکز را به عهده گیرند.

 

 


شنبه 24/1/1387 - 7:52
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته