• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4363
تعداد نظرات : 2608
زمان آخرین مطلب : 3580روز قبل
اخبار

جمعی از دانش آ موزان ایلامی بر ضرورت دستیابی به انرژی هستهای تا کید کردند 17/11/1384
جمعی از دانش آموزان ایلامی در راهپیمایی گسترده بر ضرورت دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی هسته ای صلح آ میز تا کید کردند . این دانش آموزان که تعدادشان به 400 نفر می رسید با در دست داشتن پلاکارد و پرچم و سردادن شعارهای مرگ بر آ مریکا و مرگ بر اسرائیل بر ضرورت دستیابی ایران به انرژی هسته ای صلح آ میز تاکید کردند . یکی از این دانش آموزان گفت : کشورهای غربی مبخواهند با استفاده از تمامی امکانات جمهوری اسلامی را از دستیابی به انرژی هسته ایی صلح آمیز محروم کنند ولی دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد . رضا باپیری دانش آموز سال سوم دبیرستان افزود: امروز همه ملت سرافراز ایران بویژه دانش آموزان وظیفه دارند که از این حق مسلم کشور و نظام دفاع کنند. دانش آموز دیگری معتقد است : ما در سایه وحدت مردم و با تبعیت از ولایت ودر سایه احکام نورانی قران محکم و استوار در مقابل تمامی هجمه ها می ایستیم.

دوشنبه 26/1/1387 - 9:4
موسيقي
 نویسنده: ماكس مولر
منبع:روزنامه ایران


ماكس مولر (۱۹۰۰ ـ ۱۸۲۳) مورخ ادیان وازپیشگامان مطالعات تطبیقى ومقایسه اى ادیان، یكى از علماى بزرگ زمان خود محسوب مى شد. علاقه اصلى اش دین هاى هند بود وبعضى ازكتابهاى مهم ادیان هند ازجمله او پانیشادها را از زبان اصلى ترجمه كرد. مولر پس از ترجمه چند متن دینى هند، به دانشگاه آكسفورد رفت وبه تدریس دررشته ادیان وزبان شناسى تطبیقى مشغول شد و تا پایان عمر درآنجا ماند. او محقق ونویسنده اى پركار بودكه علاقه اش موضوعات مختلفى را دربرمى گرفت . چنانكه اشاره شد یكى از كارهاى مهم او ترجمه متون مذهبى بود كه ازجمله آنها مى توان به ترجمه مجموعه « كتابهاى مقدس شرق» مابین سالهاى ۹۴ ـ ۱۸۷۹ ومجموعه« كتابهاى مقدس بوداییان» درسال ۱۸۹۵ اشاره كرد. مولر به طور كلى براین عقیده بود كه دین، توانایى انسانى براى درك وفهم وجود نامتناهى (the infinite) است و اینكه همه ادیان به درجاتى، دربردارنده حقایق ازلى وسرمدى مربوط به اعتقاد به خدا، جاودانگى نفس و كیفر و پاداش اخروى اند. آنچه دراینجا بیان مى شود ترجمه پاره اى ازسخنان ماكس مولر برگرفته ازمجموعه آثار اوست كه درسال ۱۹۰۵ دركتابى به نام زندگى و دین توسط همسرش تدوین ومنتشر شد ودرسال ۱۹۹۵ چاپ دوم آن انتشار یافت. ماكس مولر را محققى دقیق و تحلیلى دانسته اند اما درسخنانى ازاو كه دراین كتاب گرد آمده است شور و گرمى و اشتیاق شایانى جریان دارد كه شاید درنوشته هاى تحلیلى ومحققانه كمتر مجال بروز مى یابند.

هنرزندگى:
هنر بزرگ زندگى این است كه یاد بگیریم یكدیگر را بفهمیم و بشناسیم، و« پذیرفتن متفاوت بودن» بهترین درس علم الادیان تطبیقى است. بزرگترین همه هنرها، هنرزندگى است و بهترین موسیقى، آواى روح هاست . اگر مى خواهى با خودت درصلح و صفا باشى با دنیا درجنگ نشو.

مرگ:
به خداوند اعتماد كن . عمل اوخیراست. حیات و هستى مان ازاو ودر اوست. غم ها وشادى هایمان ، بهروزیها ورنج هایمان تحت مشیت اوست. مرگ بربعد الهى درونمان دستى ندارد. مرگ ما را تغییر مى دهد ومصفا مى سازد وكمال مى بخشد وبه خدا نزدیك ترمان مى كند. خداوند به ما آموخته است كه مرگ آنچنان كه براى بسیارى ازانسانها به نظر مى رسد، دهشتناك نیست. مرگ چیزى نیست مگر روزهاى كوتاه جدایى و آنگاه ابدیتى كه درانتظارمان است. ما دراینجا درخانه اى كوچك اقامت داریم كه دیوارهایش ازهرسو ما را درخود مى فشرند. با این حال مى پنداریم این كل عالم است. اما چون درخانه گشوده شود ومحبوبى به بیرون گام نهد وهرگز بازنگردد درآستانه در مى ایستیم و به دوردستها خیره مى شویم به افقى بى انتها كه از وراى درگشوده پیش روى ماست. اینجاست كه درمى یابیم تنگى این خانه را و عظمت بیكرانه عالمى زیبا را كه دربیرون خانه این دنیا درانتظارمان است.

الوهیت:
دلایل تاریخى ( اثبات) وجود خدا كه ادیان جهان در طول تاریخ دراختیارمان نهاده اند هرگز رد نشده ونمى تواند رد شود. این دلایل وبراهین، بنیان همه دلایل وبراهین دیگر را تشكیل مى دهند. هستند كسانى كه مى گویند براى وجود خدا به هیچ دلیل وبرهانى نیاز ندارند واگر هم داشته باشند آن را دروحى (revelation) مى یابند نه جاى دیگر. اما دراینجا توسل جستن به وحى ثمرى ندارد مگر آنكه مقصود از وحى روشن شود. تاریخ ادیان به مامى آموزد كه همین توسل جستن به یك وحى خاص ، نه فقط از سوى مسیحیان بلكه توسط پیروان آئین بودا، زرتشت و اسلام هم صورت گرفته است. پیروان هریك ازاین ادیان قائل به خصلت وحیانى منحصر به فرد دین خودشان هستند. تردیدى نیست كه وحى وجود دارد كه ما درعمق وجودمان بدان متوسل مى شویم اما پیش از توسل جستن به آن، نیازمند دلایل وحجت هاى متفاوتى براى ایمان به آن هستیم. درزبان انسانى هیچ تعبیر وعبارتى وجود ندارد كه شایسته خدا باشد. همه آنچه درباره او مى توانیم بگوییم همان است كه اوپانیشادها ( ازكتابهاى مقدس آئین ها وادیان هند) راجع به او گفته اند: نه، نه. به این معنى كه اگر خدا قادر مطلق خوانده شود ما باید بگوییم نه زیرا هر درك وتصورى از قدرت وقدرتمندى داشته باشیم درقیاس با قدرت خدا هیچ است. اگر خدا عالم مطلق نامیده شود باز باید بگوییم نه چون آنچه ما از علم وحكمت مى فهمیم نسبتى با علم و حكمت خدا ندارد. اگر خدا مقدس نام بگیرد مجدداً باید بگوییم نه زیرا تصورى كه از قداست داریم درسنجش با وجود قدسى خدا به حساب نمى آید. این آن چیزى است كه متفكران او پانیشادها مقصودشان بود وقتى مى گفتند همه آنچه درباره خدا مى توانیم گفت واژه نفى است: نه،نه. هرنامى راست است اگر ما راست باشیم. هر نامى ناراست است اگر ما ازراستى به دور باشیم. اگر راست باشیم و پیرو حقیقت، دینمان برحق است . اگر به حقیقت پشت كنیم دینمان راستین نیست. یك بت پرست صادق ازیك پاپ است هزاگر هم بهتر است.

تردید:
چه بسیار انسانها درهمه كشورها وهمه اعصار كه ملحد وخدانشناس (atheist) خوانده شدند نه به این دلیل كه وجود هر چیزى فراتر از دنیاى محسوس ومتناهى را رد مى كردند یا به این دلیل كه معتقد بودند وجود این جهان را مى توان بدون توسل جستن به علت وهدف و خدا تبیین وتوصیف كرد بل اغلب به این دلیل كه دیدگاههاى آنان با دیدگاههاى رایج زمانشان راجع به الوهیت وخدا فرق داشت و مى كوشیدند راجع به خدا به نگرشى بهتر ازآنچه دركودكى شان آموخته بودند برسند.
هرگز نباید انسانى را ملحد بنامیم وبگوییم كه به خداوند اعتقاد ندارد تا وقتى كه نفهمیده ایم او با چه تصورى ازخدا بارآمده و چه نوع خدایى را رد مى كند. چه بسا بهترین انگیزه ها درپس این رد وانكارها بوده است. نباید فراموش كنیم كه سقراط را ملحد مى خواندند یا مسیحیان اولیه جملگى ملحد وخدانشناس شمرده مى شدند ونیز برخى ازبهترین وبزرگترین مردمان این جهان چنین انگى برنامشان نهاده شده بود. لحظاتى درزندگى وجود دارد كه وقتى آنان كه با شور و اشتیاق درجستجوى پروردگار هستند گمان مى كنند كه خداوند آنان را رها كرده وازآنان روى برگردانده است. وقتى به سختى از خود مى پرسند « پس آیا به خدا اعتقاد دارم یا نه؟» نگذارید ناامید شوند. درباره آنان با تندى قضاوت نكنید. ناامیدى آنها ممكن است بهتر ازبسیارى اعتقادات باشد. تردید صادقانه عمیق ترین سرچشمه ایمان صادقانه است. فقط آن كه ازدست داده است مى یابد. باید یقیناً بدانیم كه سركوب كردن تردید به معناى سركوب كردن و واپس راندن روح ایمان است .
تردیدى كه آزادانه وازروى صداقت است عموماً تردیدى است كه حل مى شود. اما این كار نیازمند سخت كوشى وجدیت فكرى است كه بیش از هر چیز دیگرى درزندگى اهمیت دارد. آنگاه قادر خواهیم بود ازمیان آن به افق هاى عالى تر گام نهیم. خداوند ما را دركوشش هایمان یارى مى كند.
ایمان: پس از ایمان به خداوند هیچ چیزى به اندازه ایمان خلل ناپذیر به بشریت براى رشد وشكوفایى كل وجودمان ضرورى نیست. به خداوند ایمان وامید داشته باشیم. تنها اوست كه به حیات و هستى ما بركت ومعنا مى بخشد. اگر ازاو روى برنگردانیم از ما روى برنمى گرداند. نمى توانیم به كنه عشق و محبت او پى ببریم اما مى توانیم به آن امید و ایمان داشته باشیم.

بعد الهى انسان:
عشق و محبت حقیقى نه در دل بستن به امور فانى و زودگذر، بل در كشف و دوست داشتن آن چیزى است كه در آدمى جاودان و فنا ناپذیر است. در زبان سانسكریت آن جزء یا بعد جاودانى و ابدى با نامهاى بسیار خوانده مى شود، اما به نظر مى رسد بهترین آنها آتمان (Atman) است. ما آن را به Soul (نفس، روح) ترجمه مى كنیم، اما آتمان حتى از نفس یا روح عالى تر و خالص تر است. مى توان آن را به خوبى به Self (خود، خویشتن) برگرداند. خودى یا خویشتن حقیقى ما هیچ گاه ضعیف نمى شود و نمى میرد. آتمان همان بعد نامتناهى وجود ماست كه فیلسوفان پیوسته در تاریكى در جست و جویش بوده اند، هرچند «او از هیچ یك از ما دور نیست» و بعد الهى یا خداگونه آدمى است. من به استمرار و جاودانگى روح قائل ام. اگر خود آگاهى فردى مان از بین مى رفت یا یكسره دگرگون مى شد، شاید شخص دیگرى مى شدیم، اما دیگر خودمان نبودیم. من شخصاً هیچ تردیدى در مورد بقاى روح پس از مرگ ندارم. نمى توانم بپندارم كه گل سرسبد خلقت به دست آفریدگارش نابود شود. نمى گویم این امر غیر ممكن است. بر ما نیست كه در این باره حكم كنیم و با آرى یا نه به آن پاسخ دهیم. تنها باید ایمان داشته باشیم و امید بورزیم، اما آن امید و ایمانى كه در نهاد ما سرشته شده است و با هر چیزى در پیرامونمان قوت مى گیرد. 
دوشنبه 26/1/1387 - 9:2
ورزش و تحرک
درد عضلانی ممنوع
حركات ایروبیك رشد مویرگ‌های كوچك در عضلات را تحریك كرده و این پدیده به رساندن موثرتر اكسیژن به عضلات كمك كرده و در دفع محصولات زائد سوخت‌وساز مثل اسید لاكتیك كه تجمع آنها در عضلات باعث درد عضلانی می‌شود، كمك می‌كند.
به خاطر داشته باشید حركات ایروبیك شاید دشوار باشد، ولی دردناك نیست. بنابراین اگر پس از انجام حركات دچار دردعضلانی یا مفصلی شدید (البته به جز روزهای اولی كه این ورزش را شروع كرده‌اید) بهتر است چند روزی به خودتان استراحت بدهید و یا با پزشك یا مربی ورزشی مشورت كرده و یا ورزش دیگری از گروه ورزش‌های ایروبیك را جایگزین قبلی كنید. همچنین ورزش‌هایی مثل دوچرخه سواری و شنا به شما كمك می‌كنند مفاصل خود را تقویت كنید، چون در حین انجام این فعالیت‌ فشار زیادی به مفاصل وارد می‌شود.

یك لیوان شادی لطفا
انجام حركات  ایروبیك به همراه شنیدن موزیك شاد، شما را سرحال می‌آورد و افسردگی را از بین می‌برد. همچنین در پایان یك روزكاری پرمشغله به شما كمك می‌كند تا احساس آرامش كنید.
ایروبیك چند ساعت؟
اینكه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیك اختصاص دهید بستگی به هدف و شرایط فیزیكی شما دارد اما زمان 10 تا 60 دقیقه مناسب به نظر می‌رسد.
اگر هدف شما كاهش وزن اضافی بدنتان است و شرایط جسمانی بدنتان اجازه می‌دهد، می‌توانید مدت بیشتری ورزش كنید. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند كه شما با تمرینات منظم 10 دقیقه‌ای،‌2 یا 3 بار در روز و حداقل 5 روز در هفته، می‌توانید آمادگی جسمانی مناسبی داشته باشید.

ورزش ایروبیك مناسب من
ورزش‌های ایروبیك شامل گروه وسیعی از ورزش‌هاست كه شما باید با توجه به علاقه خود و شرایط جسمانی خود و با مشورت یك مربی ورزشی یكی از آن‌ها را انتخاب كنید. پیاد‌ه‌روی،‌دویدن،‌شنا، دوچرخه سواری ، ‌قایقرانی ،‌اسكی و حركات موزون از جمله گزینه‌های در اختیار شما هستند. در ضمن شما باید دشواری تمرینات خود را تنظیم كنید. یكی از ساده‌ترین روش‌هایی كه می‌توانید متناسب بودن دشواری تمرینات را برای خود حدس بزنید، تست صحبت نام دارد، شما باید قادر باشید وقتی كه تمرین می‌كنید، به راحتی هم صحبت كنید.

توصیه‌ها و تجربه‌ها
علاقه و تنوع: فراموش نكنید شما قرار است 2 تا 3 بار در هر هفته حركات ایروبیك را انجام دهید، بنابراین سعی كنید ورزشی را انتخاب كنید كه به آن علاقه‌مندید، درغیر این صورت پس از مدتی خسته می‌شوید و دست از ایروبیك می‌كشید. همچنین در طول مدت تمرین دریك روز هر چند دقیقه حركات خود را عوض كنید و از انجام فعالیت‌های تكراری خودداری كنید.
لباس مناسب بپوشید: لباسی را برای ورزش ایروبیك انتخاب كنید كه راحت باشد و قابلیت كشش داشته باشد. همچنین امكان انتقال هوا از لابه‌لای الیاف آن ممكن باشد و به اصطلاح در آن دم نكنید، لباس شما باید از عضلات‌تان حمایت كند. بهتر است ضمن انجام حركات ایروبیك، كفش ورزشی مناسبی بپوشید تا از آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف كف پایتان، پاشنه و پنجه و مچ درحین حركات ورزشی جلوگیری كنید. كفش مناسب،‌كفشی است كه سایز پایتان باشد همچنین در كف آن یك لایه بالشتك مانند نرم برای حفاظت از كف پاهایتان موجود باشد.
فراموش نكنید یك بلوز گرم‌كن برای جلوگیری از سرماخوردن وقتی عرق كرده‌اید،‌همراه خود داشته باشید تا روی لباس‌هایتان بپوشید.
با موزیك حركات ایروبیك را انجام دهید: مطالعات نشان می‌دهند افرادی كه در حین ایروبیك به موزیك گوش می‌دهند،‌دیرتر خسته شده و حركات دشوار را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند.
یك همراه پیدا كنید: مطالعات نشان می‌دهند یكی از دلایل اصلی چسبیدن افراد به حركات ایروبیك در سال اول، همراه بودن آنها با دوستان و افراد خانواده‌شان در حین انجام حركات ایروبیك است. اگر در انجام ایروبیك از حمایت یك دوست برخودار باشید، موفق‌تر بوده و مشوق یكدیگر خواهید بود. مثلا می‌توانید در پایان روزكاری با همكارتان تا خانه پیاده‌روی كنید و یا از همسرتان بخواهید با شما در منزل ورزش كند و یا در روزهای آخر هفته با خانواده‌تان به كوهنوردی بروید.   
دوشنبه 26/1/1387 - 9:0
کنکور

چگونه باید برای کنکور درس بخوانیم ؟


یکی از بزرگترین دقدغه های ذهنی داوطلبان این است که به چه روشی باید برای کنکور، درس بخوانند .
آیا باید متفاوت از دوران مدرسه درس بخوانند ؟
آیا حتما" باید از کلاسهای کنکورو روشهای تستی استفاده کنند؟
آیا باید از کتابها و جزوات خاصی استفاده کنند؟
آیا باید خط به خط مطالب را حفظ کنند؟
آیا باید شب و روز درس بخوانند؟
آیا باید از خواب و خوراک و ورزش و تفریح بگذرنند؟
چه باید کرد ؟ کدام راه به موفقیت در کنکور ختم می شود ؟ و .....
از این به بعد سعی می کنم ، جواب این سوالات را به همراه مطالب جدید و دانستنیهای مفید در هر مقاله بگنجانم .
ولی برای شروع، اضطرار بحث چگونگی درس خواندن ، بیشتر محسوس است .

اولا" به علت مهم بودن معدل در کنکورهای سال آینده، باید در طول تحصیل بسیار خوب و عمیق درس بخوانید و با معدل عالی دیپلم بگیرید ، در راستای همین برنامه سازمان سنجش هم با مفهومی کردن سوالات در یکی دو سال اخیر داوطلبان کنکور را به خواندن دقیق کتب درسی و عدم استفاده از روشهای کوتاه و تستی تشویق کرده است .

این جملات را شاید خیلی شنیده باشید :
کنکور خیلی سخت بود !!!
سوالات وقت گیر بود ، هر چی حل می کردم به جواب نمی رسیدم !!!
همه ی اونارو حفظ بودم ولی نمی تونستم از 4 گزینه یکی رو انتخاب کنم !!!
بعضی سوالا اصلا" از کتاب نبود !!! و....
چرا ؟
چرا اینگونه شده ؟
چرا داوطلبان نمی توانند آن طور که باید و شاید به سوالات جواب دهند؟
بعد از بررسی سوالات 10 سال گذشته ی کنکور و مقایسه و تحلیل روند سوالات به این نتیجه رسیدیم که سوالات به سمت مفهومی و دقیق شدن پیش می روند ، یعنی کاملا" از کلیشه ای بودن خارج شده اند .

همچنین سازمان سنجش تصمیم گرفته است، دقیقا" فقط از متون ،مثالها و تمارین کتب درسی و مطالب مفهومی وابسته به آنها سوال طرح کنند .
گزینه ها را طوری طراحی کنند که فقط کسانی که آن مطلب را کامل فهمیده و یادگرفته اند، بتوانند از بین گزینه ها درست ترین را انتخاب کنند .
در سوالات ، کاملا" مشهود است که داوطلبان باهوش تر ، پرتلاش تر ،ماهرتر، دقیقتر و بهتر را غربال خواهند شد .

متاسفانه چون برخی مراکز پیش دانشگاهی و دبیرستانها و مخصوصا" کلاسهای کنکور دانش آموزان را به سوی سطحی خواندن و حفظ کردن مطالب سوق می دهند و دانش آموزان به جای اینکه دروس را تشریحی و دقیقتر بیاموزند و نقاط ضعف خود را مرتفع کنند ، روش تستی خواندن و نحوه ی تست زدن را می آموزند.

در این میان سازمان سنجش برای مقابله با این نظام غلط و غیر اصولی ، سیاستهایی ( مفهومی ترکردن سوالها و تاثیر معدل نهایی سال سوم متوسطه ) را در پیش گرفته است تا داوطلبان برای فراگیری دقیق و عمیق درسها ارزش بیشتری قائل شوند .

سازمان سنجش ادعا کرده :
سوالات به طور متوسط در سطح پاسخگویی 20تا25درصد از داوطلبان است که از سطح علمی خوبی برخوردارند و برای ما توان پاسخگویی آنها مهم است .
در حقیقت در کنکور سراسری سوالی خوب و استاندارد است که در یک گروه آزمایشی بین 10تا30 درصد داوطلبان بتوانند به آن پاسخ صحیح بدهند.

حال با این اوصاف ، پس باید برای موفقیت در کنکور 86 چگونه درس بخوانیم ؟!!!

امروز اولین روز بقیه  ی عمر شماست . " رابرت گرسیولد"
 
 
 
چند نکته مهم:
احمقانه است که بخواهی از اشتباهات دیگران در امان باشی . چنین کاری غیر ممکن است . فقط سعی کن از اشتباهات خودت در امان باشی .
2
هر کس به چیزهای بی اهمیت بی اعتنا باشد ، به زندگی خوب دست می یابد.
3
عادت کن که به سخنان دیگران دقت کنی .
4
راستی پیشه کن پیش از آنکه ترا به راه راست بیاورند.
 
 
 

دوشنبه 26/1/1387 - 7:32
خواستگاری و نامزدی
امروز اولین روز بقیه  ی عمر شماست . " رابرت گرسیولد"
دوشنبه 26/1/1387 - 7:31
کامپیوتر و اینترنت
آیا تا به حال به سایتی برخورد کرده اید که به نظر میرسد load شدن آن هیچوقت به پایان نمی رسد ؟    8 آبان 1382   آیا تا به حال به سایتی برخورد کرده اید که به نظر میرسد load شدن آن هیچوقت به پایان نمی رسد ؟ یا اینکه ابتدا backgrand را می بیند و بعد از دقایقی تمام متن را به یکباره مشاهده می کنید‌؟ آیا تا به حال جواب این سوالات را از خود پرسیده اید؟ بسیاری از افراد برای ساختن یک website ساخت یافته از جداول استفاده می کنند ولی تعدادی از آن ها زحمت ساختن جداول جدید را به خود نمی دهند ، بلکه یک جدول می سازنند و آنرا cell های مختلف تقسیم می کنند و محتویات مربوطه را در داخل آن ها جای می دهند. اگر تعداد تصاویر کم باشد یا اصلا تصویری وجود نداشته باشد متد بالا ممکن است عمل کند ولی اگر سایت شما دارای محتویات زیادی باشد ، این متد یکی از بهترین متدهائی خواهد بود که بازدید کنندگان سایت را برای همیش ه از سایت شما دور خواهد کرد. پس به نظر میرسد که شما نیاز به جداول جداگانه ای دارید تا content ها را جدا کنید . دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد : در ابتدا شما باید بدانید که یک مرورگر وب چگونه یک جدول را می خواند .    در یک صفحه html معمولی ، مرورگر وب ، متن و تصویر را وقتی load می شوند نشان می دهد . ولی در یک جدول ، مرورگر صبر می کند تا همه محتویات جدول load شود و سپس آنرا نشان می دهد بنابراین یک تصویر گرافیکی بزرگ در یک جدول باعث می شود که به فرض سرعت به نمایش در آمدن صفحه از ١٥ ثانیه به یک دقیقه طول بکشد. بنابراین شما باید تصویر گرافیکی را به قطعات مختلفی تقسیم نمائید و هرکدام از آن را در table های جداگانه ای بگذارید و مقدار cell padding , cell spacing , borden آنرا صفر بگذ ارید. در یک website ، یکی از راه ها برای تقسیم کردن داده ها ، ساختن دو جدول یکی در بالا که دارای logo و هرگونه اطلاعات دیگری که مربوط به header می شود ، خواهد بود ویکی درپایین که داده های واقعی درآن قرار می گیرند ،‌ این متد ، متد خوبی می باشد ، زمانیکه بازدید کننده logo شما و بعضی از قسمت های دیگر را می بیند منتظر load شدن بقیه صفحه خواهد ماند.      یکی دیگر از راه ها ساختن جداول تو در تو می باشد ، که شامل یک جدول اصلی ویکسری subtable ها می باشد ، که در حقیقت جداولی ، داخل جدول اصلی هستند. این راه حل ، load شدن صفحه را به طور قابل ملاحظه ای سریعتر می کند و وقتی که sub-table ها در حال load شدن هستند . برای بینندگان سایت شما ، مطالبی برای خواندن به نمایش خواهد گذاشت . مسئله بعدی ای ن است که وقتی مامی توانیم برای انجام کاری از java scrptاستفاده کنیم از به کاربردن shock wave , java یا Activex دریک جدول خوداری می کنیم ، زیرا java script از نظر load شدن و اجرا شدن سریعتر می باشد. نکات دیگری که در طراحی خوب موثر هستند : * سایت وب باید به خوبی سازمان یافته باشد قبل از شروع به انجام طراحی یک طرح اجمالی از آنرا مد نظر داشته باشیم. * از به کار بردن تصاویر غیر ضروری در سایت بپرهیزیم. * رنگ background نباید باعث آزار چشم شود. * رنگ متن های رنگی در تضاد با رنگ background باشند ، از این طریق خوانائی آن افزایش می یابد. * طول خطی که در آن نوشته ها قرار می گیرند از 5inch بیشتر نشود. * اگر ازفایل های صوتی یا فیلم استفاده می کنیم به بازدید کننده حق انتخاب برای م شاهده کردن یا عدم مشاهده آن را بدهیم . * برای متن معمولی از رنگ آبی استفاده نکنیم ، رنگ آبی معمولا نشان دهنده link می باشد. * خوانائی متن را چک کنیم ، متن را در یک صفحه cut,world و past کنیم . spelling و گرامر آنرا چک کنیم . * همیشه از خود بپرسیم چرا این اطلاعات مشخص شده را در صفحه می گذاریم ، اطلاعات را مختصر ومفید بگذاریم و اگر می خواهیم به بازدید کنندگان اطلاعات بیشتر بدهیم امکان downloadکردن بقیه اطلاعات را مثلا به صورت یک فایل pdf به آنها بدهیم . * همیشه اطلاعاتی درمورد تماس در سایت قراردهیم ، آدرس email، تلفن و ..... *email طراح سایت را در صفحه قید کنیم زیرا از این طریق بازدید کنندگان می توانند ، مشکلات احتمالی سایت را email کنند. مقاله از خانم ماندانا سلیمی  
دوشنبه 26/1/1387 - 7:29
کامپیوتر و اینترنت
هفت روش حرفه ای برای ایجاد رمز عبور   
1.برای ایجاد كلمه عبور، از حروف بزرگ و كوچك و به صورت یك در میان استفاده كنید. مثال: cOmPuTeR 2.حروف اول كلمات یك جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب كنید.                                                                                                                  مثلاًدر جمله:"If sentence is longer password would be safer " كه رمز عبور آن به این صورت تبدیل می شود: " Isilpwbs " 3.عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دكمه Shift تایپ كنید. مثلاً : تاریخ: 13.06.2002 با دكمه Shift به این كلمه تبدیل می شود: !#>)^>@))@ 4.لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه كلید قرار دارد، بنویسید: مثال: Hardware تبدیل می شود به: Jstfestr 5.لغت یا تركیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند “24Oktober” و بعد آن را بهم بریزید به این صورت كه حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24r4eObkot 6.لغات یك جمله را به اختصار بنویسید این اختصارات را خود شما تعیین می كنید و از قاعده خاصی پیروی نمی كنند. مثلاً عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به: “whtmtwtcabge7.در رمز عبور از علائم ویژه استفاده كنید. مثال: “c/Om%u §E~r منبع ابن مطلب PersianWebmaster  
دوشنبه 26/1/1387 - 7:28
خاطرات و روز نوشت

سرانجام دعابرای باران به وقوع پیوست وروزگذشته درمشهد شاهد بارش بالطافت بهاری باران بودیم

جای شماخالی

دوشنبه 26/1/1387 - 7:22
دانستنی های علمی
بارش ماهی!
باران ماهی، موضوعی عجیب در بین مردم هندوراس نیست. این اتفاق هر ساله بین ماه های می و جولای در منطقه «دیپارتا منتو دیورو» رخ می‌دهد. شاهدان می‌گویند این پدیده با آمدن ابرهایی در آسمان منطقه آغاز می‌‌شود و سپس رعد و برق و طوفان شدیدی روی می‌دهد و باران به شدت می‌بارد. این طوفان و باران حدود 2 الی 3 ساعت به طول می‌انجامد و وقتی تمام می‌شود می‌توان ماهی‌های زنده زیادی را روی زمین پیدا کرد.مردم این منطقه این ماهی‌ها را جمع می‌کنند و با آنها غذا می‌پزند. از سال‌ 1998 نیز هر ساله در شهر «یورو»، «جشنواره باران ماهی» برگزار می‌کنند و در آن غذاهایی که با این ماهی پخته شده‌ را می‌خورند.

 
دوشنبه 26/1/1387 - 7:19
هوا و فضا
باران سرخ
در فاصله 25 جولای تا 23 سپتامبر سال 2001 چندین باران عجیب در ایالت کرالا واقع در جنوب کشور هند بارید. این باران‌ها از این جهت عجیب خوانده می‌شوند که رنگ‌ آنها سرخ بود و وقتی قطرات آن بر روی لباس‌ها می‌چکید مثل آن بود که خون بر روی آنها باریده است. در این مدت باران‌های سبز، زرد و سیاه هم گزارش شده است. اوایل گفته می‌شد رنگین شدن قطرات باران به خاطر انفجار یک شهاب سنگ در آن منطقه است ولی بعدها و پس از تحقیقات سازمان‌های دولتی هند، اعلام شد که این رنگ‌ها به دلیل هاگ‌های هوایی و جلبک‌‌های دریایی فراوان موجود در آن منطقه می‌باشد. درسال 2006 توجه جهان ناگهان به این موضوع جلب شد و دو دانشمند به نام‌های «گادفری لوییس» و «سانتوش کومار» اعلام کردند باران سرخ منشا زمینی دارد و به مقادیر بالای کربن و نیتروژن به این رنگ درآمده است.


دوشنبه 26/1/1387 - 7:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته