• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1336روز قبل
اخبار

 

🔴 دو واکسن جدید کرونا وارد تست انسانی شد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأیید کرده است که دو واکسن بیماری کووید-۱۹ وارد مرحله اول کارآزمایی بالینی انسان شده‌اند و ۶۰ واکسن دیگر نیز در مراحل پیش از بالینی قرار دارند.

دوشنبه 18/1/1399 - 9:10
اخبار

🔴تهرانی‌ها نیاز به تست فوری کرونا دارند

رئیس شورای شهر تهران:
🔹امکان دسترسی شهروندان به تست آسان و در دسترس کرونا ضرورت دارد.

🔹متاسفانه این امکان به ویژه در تهران برای شهروندان فراهم نشده و از شهردار پایتخت درخواست داریم این شرایط را فراهم کنند.

دوشنبه 18/1/1399 - 9:8
اخبار

 

🔺 ابتلای ۱۵۵ تن از تروریست‌های ناوهواپیمابر آمریکایی «روزولت» به کرونا

🔹پس از آنکه از ۴۴ درصد از نیروهای ناوهواپیمابر آمریکایی «تئودور روزولت» تست ابتلا به کرونا گرفته شد مشخص شد که ۱۵۵ نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

دوشنبه 18/1/1399 - 8:58
خواص خوراکی ها

سلامتی

صبحانه درمانگر، ️️نشاط آور، ️تقویت سیستم ایمنی !👌🏻

▫️عسل 1 قاشق غذاخوری
▫️پرتقال1 عدد
▫️دارچین1 قاشق چای خوری

+ پرتقال به 6 قسمت تقسیم، روی آن عسل و دارچین بریزید و ناشتا میل کنید

 

دوشنبه 18/1/1399 - 8:56
ایرانگردی


صدور حواله بین بانکی ساتنا ازطریق سامانه جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت با هدف توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعه مشتریان به شعب فراهم شد.
 
 

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، مشتریان این بانک می توانند از این پس از خدمت صدور حواله بین بانکی ساتنا مطابق با شرایط فعلی سقف مبلغ حواله‌های غیرحضوری بانک، به صورت تجمیعی با سایر حواله‌ها روزانه حداکثر تا مبلغ یک میلیارد ریال حواله بین بانکی ساتنا صادر کنند.
براین اساس، حداقل مبلغ برای صدور حواله بین بانکی ساتنا ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۱ ریال است و برای مبالغ کمتر از این عدد، باید از حواله بین بانکی پایا استفاده شود.
این گزارش می افزاید، با افزایش سقف مبلغ خدمات غیرحضوری در بانک ملت و در دسترس بودن سامانه های متنوع غیر حضوری مانند همراه بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک و ...، مشتریان قادرند بسیاری از امور بانکی خود را بدون مراجعه حضوری به شعبه انجام دهند تا در شرایط خاص فعلی، از شیوع بیشتر ویروس کرونا پیشگیری شود.

يکشنبه 17/1/1399 - 15:49
ایرانگردی

 

 

20گروه مجازی شورای سلامت منطقه 15 به منظور ارائه راهکار مقابله با شیوع بیماری کرونا تشکیل شد.

به گزارس روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵ ، اکبر مختاری معاون اجتماعی فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت:  20گروه مجازی شورای سلامت به همت اداره سلامت با همکاری مسئولین خانه های سلامت محله ها با توجه به اهمیت ضرورت پیشگیری و کنترل انتشار کرونا ویروس تشکیل شد.

به گفته وی: این گروه متشکل از افراد تاثیر گذار، آشنا به محله و معتمد محلی نظیر مدیر اداره سلامت ، مدیر اجتماعی ناحیه، مسئول خانه سلامت ، مدیر محله ، شورایاری، کارشناسان آتش نشانی و پایگاه سلامت ،سازمانهای مردم نهاد و بسیج شکل گرفته است.

مختاری با اشاره به اینکه گروه شورای سلامت هر هفته در فضای مجازی راجع به نیاز ها و مشکلات هر محله که خطر انتشار ویروس را افزایش می دهند، به بحث و تبادل نظر می پردازد؛ افزود: در اسرع وقت موارد و مشکلات مطرح شده با همکاری ارگان های مربوطه برطرف می شود.

شایان ذکر است؛ تاکنون 20 شورای سلامت مجازی تشکیل و ۹۰ مصوبه نیز صادر شده است که بیشتر مصوبات در راستای گندزدایی اماکن پر تردد و کمک به اقشار کم برخوردار در فراهم نمودن لوازم بهداشتی است و ۹۰ درصد مصوبات در حال اقدام است.

 
 

 

يکشنبه 17/1/1399 - 15:42
ایرانگردی



۴ آوریل برابر با ۱۶ فروردین به عنوان «روز جهانی ویتامین ث» نامگذاری شده است.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ «ویتامین ث» از جمله ویتامین‌هایی است که قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد و در بالا بردن سیستم ایمنی و دفاعی بدن نقش دارد و برخی از میوه‌ها، صیفی‌جات و سبزیجات، سرشار از آن هستند.

بر اساس این گزارش، «ویتامین ث» در محصولاتی همچون مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین و لیمو ترش، خانواده کلم‌ها، طالبی و خربزه و گرمک، انواع فلفل ریز و دلمه‌ای، آناناس، سیب زمینی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، شلغم، کدو حلوایی، انبه و سبزیجاتی مانند جعفری، شاهی، پیازچه، ریحان و گشنیز، وجود دارد.
این گزارش می‌افزاید، «ویتامین ث» علاوه بر حفظ سلامتی و افزایش کارآیی بدن، در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز موثر است و البته این ویتامین را بدن انسان تولید نمی‌کند، بلکه از طریق مصرف مواد غذایی از جمله میوه‌هایی که حاوی «ویتامین ث» هستند، می‌بایست تامین شود.
گفتنی است، در حال حاضر انواع میوه‌ها و محصولات فرنگی تازه که حاوی «ویتامین ث» هستند، در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند و تهیه این محصولات با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برای عموم شهروندان از این مراکز امکان‌پذیر است.

يکشنبه 17/1/1399 - 15:38
ایرانگردی

 سازمان ورزش شهرداری تهران برای سرگرمی و تشویق شهروندان برای ماندن در خانه لیگ بازی های رایانه ای را با جوایز ۱۰۰میلیونی طراحی کرده که تا اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.



به گزارش شهر نوشت؛ برگزاری لیگ بازی های رایانه ای توسط سازمان ورزش شهرداری تهران و با همکاری وزارت ورزش و جوانان که با حضور دو هزار و ۵۰۰ نفر از بازیکنان حرفه ای موبایلی انجام می شود، هشت هفته به طول می انجامد و از آن جا که مرحله مقدماتی تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت، علاقمندان به شرکت در این مسابقات فرصت دارند با مراجعه به سایت www. Elgo.ir ثبت نام کنند.

مراحل نیمه نهایی و نهایی لیگ بازی های رایانه ای که جوایز ۱۰۰ میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده، اردیبشهت ماه سال ۱۳۹۹ به انجام می رسد و نفرات برتر این رقابت ها مشخص خواهند شد.

تهیه یکصد کلیپ آموزشی 120 ثانیه ای «ورزش در خانه »، کلیپ های «بازی در خانه » و برگزاری :لیگ بازی های رایانه ای"، از دیگر برنامه ها هستند.
کلیپ های ورزشی، انواع نرمش های هوازی و کششی سبک – متناسب با شرایط منزل – را به مخاطبین آموزش می دهند.

همچنین کلیپ های «بازی در خانه» با هدف حفظ روحیه نشاط و شادابی بین خانواده ها و ترویج و احیای بازی های بومی و سنتی ،از دیگر اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران در ایام خانه نشینی های اجباری است که هم در سایت سازمان ورزش شهرداری تهران و هم در شبکه های اجتماعی به طور وسیعی منتشر شده است.

تهیه و انتشار کلیپ های ورزشی و بازی در خانه، تا پایان دوران قرنطینه ادامه خواهد داشت.

تعطیلی 415 مجموعه ورزشی تحت پوشش شهرداری تهران که سالانه سه میلیون نفر از شهروندان از آن استفاده می کردند سبب شده تا این سازمان برنامه های جایگزین و ویژه ای را در دستور کار قرار دهد.

يکشنبه 17/1/1399 - 15:33
ایرانگردی

 

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با توجه به بازگشایی ادارات و آغاز سفرهای شهری، متروی تهران شلوغ ترین روز كاری خود را در سال جدید  با جابجایی ۲۸۸ هزار نفر پشت سرگذاشت.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه نوبخت با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش حجم فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: با توجه به افزایش تعداد مسافران اگرچه طبق برنامه ریزی های انجام شده باید با هفتاد درصد ظرفیت به مردم خدمات رسانی می كردیم، اما ظرفیت جابجایی مسافر را افزایش دادیم تا مسافران بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت كنند.
وی تصریح كرد: روز ۱۶ فروردین ماه ۹9 بیش از ۲۸۸ هزار نفر مسافر مترو بوده‌اند، كه این آمار نسبت به ایام  تعطیلات نوروزی ۳ برابر افزایش داشته است .
نوبخت با اشاره به اینكه میزان مسافران مترو نسبت به اولین روز كاری در سال گذشته بیش از هشت درصد كاهش داشت افزود: اگر روند افزایش مسافر در روزهای آینده ادامه داشته باشد امكان اجرای طرح فاصله اجتماعی در مترو امكان پذیر نیست. 
مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان كرد: میزان جابجایی مسافر روزانه در متروی تهران بیش از یك میلیون و هشتصد هزار نفر است اما در این شرایط كه تنها برخی از دستگاه‌های خدماتی و ضروری، کادر درمانی و بیمارستان‌ها، اورژانس و فعالیت ۳۰ درصد کارکنان دستگاه های اداری، در حال انجام است انتظار می رود تا تردد های غیر ضرور انجام نشود، چرا كه ظرفیت واگن های مترو مشخص است و برای رعایت فاصله اجتماعی وقتی تعداد مسافران بالا رود هر چقدر هم خدمات رسانی را افزایش دهیم این امر محقق نمی شود.
وی در پایان گفت: همچنان تمامی قطارها و ایستگاه ها به صورت روزانه شستشو و ضد عفونی می شود اما از شهروندان و مسافران محترم می خواهیم حتماً در زمان استفاده از مترو مسائل بهداشتی را رعایت کرده، فاصله اجتماعی را مدنظر قرار داده و از ماسک استفاده کنند.
نوبخت افزود: مسافرانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند درخواست داریم  از این شبکه برای تردد استفاده نکنند. همچنین مسافران از دستفروشان خرید نکنند و اگر کار واجبی ندارند از خانه بیرون نیایند و از شبکه مترو استفاده نکنند.

يکشنبه 17/1/1399 - 15:28
ایرانگردی



 شهرداری تهران برای جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر کمک می کند اما متولی این کار نیست و دستگاههای ذیربط باید این مساله را در روزهای مقابله شهر با کرونا ساماندهی کنند.

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (17 فروردین 1399) شورای شهر در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره حضور معتادان متجاهر در سطح شهر و جمع آوری آنها گفت: شهرداری تهران برای جمع آوری معتادان کمک می کند اما متولی این کار نیست. در ابتدای شیوع کرونا برخی مراکز نگهداری و باز‍پروری این معتادان را رها کردند چون مراکز تجمع آنها ممکن بود به کانون شیوع و سرایت ویروس کرونا تبدیل شود. اما شهرداری تهران گرمخانه را فعال تر کرد تا افرادی که به هر دلیلی جایی برای خوابیدن ندارند اسکان یابند. نکته جالب توجه این است که تاکنون گزارش آلودگی ویروس کرونا در گرمخانه ها نداشتیم و تلاش می کنیم در این شرایط کمک کنیم.
او درباره وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز گفت: در بخش حمل ونقل عمومی در حال ایجاد تعادل هستیم و کل شهر را تعطیل نکردیم. تجربیات هم نشان می دهد که اقشاری از مردم لازم است سر کار بروند. پرستاران و پزشکان و اقشار دیگری هستند که باید حمل و نقل عمومی به آنها خدمات دهد. ما باید کاری کنیم که در ساعات اوج در ایستگاهها و بخشهای حمل و نقل عمومی ازدحام نشود.
حناچی افزود: همچنین تا 20 فروردین طرح ترافیک اجرا نمی شود تا مردم از خودروی شخصی استفاده کنند گرچه شاید علت ترافیک باشد اما در مجموع تابع مصوبات ستاد کرونا هستیم و اگر پیشنهادی داشته باشیم آنجا مطرح می کنیم. به نظر می رسد با توجه به شرایط کشور باید با رعایت پروتکل ها، کارها را ساماندهی کنیم . بخشهایی که مایحتاج مردم را تهیه می کنند باید فعال باشند و دستوراالعمل هایی که کرونا را کنترل می کند را رعایت کنند.
شهردارتهران درباره دیدار نوروزی با رییس قوه قضاییه گفت: استفاده از همه ظرفیت هایی که ما را از بحران خارج کند در دستور کار ماست. این ملاقات به دلیل دیدار سال نو و مشکلات حقوقی و تشکر از پیگیری های حقوقی برای رعایت منافع عمومی و پیشنهادهایی برای رضایت مندی و به حداقل رساندن درگیری های احتمالی بخش هایی از مدیریت شهری با مردم بود.
او در پایان درباره تامین مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی برای کارگران شهرداری گفت: در این زمینه طبعا مثل بقیه بخشها با کمبودهایی مواجه ایم ولی تلاش کرده ایم که این اقلام را برای کارگران فراهم کنیم و تا حد زیادی هم فراهم شده است.

منبع : شهرنوشت

يکشنبه 17/1/1399 - 15:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته