• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 399
زمان آخرین مطلب : 6026روز قبل
دعا و زیارت
اللهم عجل لولیک الفرج

« أعظَمَ اللهُ اُجُورَنا وَ اُجُورَکُم بِمُصابِنا وَ مُصابِکُم لِلتَّخریبِ البُقعَةِ العَسکَرییّن »فاجعه دلخراش هتک حرمت و تخریب حریم و گنبد مطهر و منوّر عسکریین (علیهماالسلام) را خدمت حضرت حجة بن الحسن العسکری(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان و دوستداران آن بزرگواران،تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

 


                  

                   ** یـابـن الـحـسـن بیا،دلها کباب است **
                                            **
گـنـبـد جـدّ و پــدرت،خـراب است **

                   ** آه و واویــلا ... وای از ســامـراء **
                                            **
خـون قـلب زهـرا(س) و آل پیمبر(ص) **

      ** یا صاحب الزمان عجل ظهورک **

 

                   ** بی حرمـتی نمود،دشـمن خونخوار **
                                            **
به کـعبـۀ عـشـقِ ،شـیـعـۀ خـونـبار **

                   ** از ایـن جـنـایـت ... شـــاه ولایــت **
                                            **
گریان با سوز دل ، تا روز محشر **

     ** یا صاحب الزمان عجل ظهورک **

جمعه 12/11/1386 - 6:9
دعا و زیارت
اَللَّهُمَّ العَن اَوَّلَ ظَالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد

«أعظَمَاللهُاُجُورَناوَاُجُورَکُمبِمُصابِناوَمُصابِکُملِلتَّخریبِالـبـُقـعَـةِالـعَـسـکـَریـیـّن»

۲۳ محرّم الحرام، سالروز فاجعه دلخراش هتک حرمت و تخریب حریم و گنبد مطهر و منوّر امامین الشریفین العسکریین (علیهماالسلام) به دست فرقه ضالّه وهابیت، را خدمت حضرت حجة بن الحسن العسکری(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی شیعیان و دوستداران آن بزرگواران، تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

 

 

                   ** یـابـن الـحـسـن بیا،دلها کباب است **
                                            **
گـنـبـد جـدّ و پــدرت
،خـراب است
**

                   **
آه و واویــلا ... وای از ســامـراء
**
                                            **
خـون قـلب
زهـرا(س) و آل پیمبر(ص) **

       ** یاصاحب الزّمان عجّل ظهورک **

 

                   ** بی حرمـتی نمود،دشـمن خونخوار **
                                            **
به کـعبـۀ عــشـقِ شـیـعـۀ خـونـبار **

                   ** از ایـن جـنـایـت ... شـــاه ولایــت **
                                            **
گریان با سوز دل، تا روز محشـر **

       ** یاصاحب الزّمان عجّل ظهورک **


 ***********************

 «ســامــراء»

سامراء شهریست کنار دجله که سی فرسخ با بغداد فاصله دارد. این شهر به «سرُّ مَن رَأی» معروف است. اماکن متبرک و مقدس بسیاری در سامراء وجود دارد که همواره قلوب مؤمنین و محبین اهل بیت(علیهم السلام) را به خود جذب نموده است.

بارگاه ملکوتی دو پیشوای بزرگ شیعیان، امام دهم حضرت امام هادی(علیه السلام) و امام یازدهم حضرت امام حسن عسکری(علیه السلام) نورانیت خاصی به این شهر بخشیده است.

همچنین قبور مطهر و نورانی سیده حکیمه(علیهاالسلام) دختر حضرت امام جواد(علیه السلام) و حسن بن الهادی(علیهماالسلام) و والده ماجده امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، حضرت نرجس(علیهاالسلام) و فرزند بزرگ امام هادی(علیه السلام)، محمد بن الهادی(علیهماالسلام) وجود دارد. بزرگان دیگری نیز در سامراء مدفون میباشند.

از مکان های مقدس بسیار مهم دیگر این شهر، سرداب مقدس امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) که محل عبادت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و پدر و جدّ بزرگوارش می باشد، وجود دارد. در آنجا اولیاء و عرفاء بسیاری به محضر آن حضرت شرفیاب شده اند.

جمعه 12/11/1386 - 6:7
خانواده

یک جمعه هم گذشت اقا کی میایی ؟؟

جمعه 12/11/1386 - 5:56
سينمای ایران و جهان

حامد بهداد، نامزد نمایندگی مجلس

 
حامد بهداد از جمله بازیگران جوانی است كه توانست خیلی زود برای خود در سینما و تلویزیون جایی باز كند و به قول معروف راه صد ساله را یك‌شبه طی كند.
این بازیگر 34 ساله در مدتی كوتاه در 14 فیلم سینمایی و چند سریال تلویزیونی حضور پیدا كرد.«آخر بازی»، «این زن حرف نمی‌زند»، «بوتیك»، «كافه ستاره»، «صحنه جرم، ورود ممنوع!»، «رقص با ماه»، «باغ فردوس، پنج بعدازظهر»، «حس پنهان»، «آدم»، «هر شب تنهایی»، «مجنون لیلی»، «تسویه‌حساب» و سرانجام بازی او در فیلم سینمایی «دایره زنگی» و «روز سوم» حاكی از آن است كه بهداد دغدغه‌اش بازیگری است و نقش‌هایش را آگاهانه انتخاب می‌كند.
او این روزها هم مشغول بازی در سریال «زخم‌های رویا» به كارگردانی «حسین سهیلی‌زاده» است؛ بازی در نقشی متفاوت كه باز هم توانایی‌هایش را محك می‌زند.
  •  در سریال «زخم‌های رویا» چه نقشی را بر عهده دارید؟
 نقش مردی كه می‌خواهد نماینده مجلس شود.
  • پس شما نقش یك نماینده مجلس را بازی نمی‌كنید، نقش مردی را بازی می‌كنید كه رویای نماینده مجلس شدن را در سر می‌پروراند.
   بله.
  •   به نظرتان نقشی متفاوت‌تر از نقش‌های گذشته‌تان است؟
بله، در مذاكرات اولیه با تهیه‌كننده و كارگردان فهمیدم كه قرار است این نقش را بازی كنم بدم نیامد در نقشی بازی كنم كه قبلاً كسی را در آن قالب ندیده است.
  • چرا شما را برای این نقش انتخاب كردند؟
   راستش را بخواهید دوستی بسیار قدیمی با مهران رسام تهیه‌كننده این كار یكی از دلایل اصلی پذیرفتن نقش بود. از چندی پیش قول داده بودم كه در یكی از سریال‌هایش بازی كنم. خودم هم خیلی دوست داشتم این كار را انجام دهم.
  • نقش شما مثبت است یا منفی؟
  تا جایی كه فیلمنامه را خواندم هم مثبت است و هم منفی، آدمی كه می‌خواهد به هر قیمتی كه شده نماینده مجلس شود. طی پخش سریال بینندگان می‌فهمند كه برای خدمت به مردم بوده است یا برای رسیدن به منافع شخصی.
  • ابعاد نقشتان را پیدا كرده‌اید؟
  هنوز هفته‌های اول كار هستیم و ابعاد نقش را پیدا نكرده‌ام و به قول معروف در آن غرق نشده‌ام. راستش كارمان هم آن چنان پیشرفتی نداشته. درگیر شدن با دیگر بازیگران و اینكه آنها هم نقش خود را بیابند زمان می‌خواهد.
  • آن‌قدر فرصت دارید كه برای رسیدن به نقشتان فكر كنید؟
   سعی می‌كنیم در همین فرصتی كه به ما داده‌اند این كار را انجام دهیم. باید دید چه از آب درمی‌آید.
  •   گریم‌تان چطور است؟
  گریم خاصی روی من انجام نمی‌شود. خودم هستم و تنها جزئیات صورتم فرق می‌كند.
  • برای آینده به كاری دعوت نشده‌اید؟
   فعلاً كه سر این سریال هستم و به كار دیگری فكر نمی‌كنم. اما اگر خبری شد شما را هم در جریان می‌گذارم.
 
جمعه 12/11/1386 - 5:27
شعر و قطعات ادبی
 

آدینه آمد از راه،یاران در انتظارند

با آرزوی دیدار در انتظار یارند

جاری به لبها،در جمعه های زیبا

در انتظار مهدی،عجل فرج خدایا

ای عشق تو خدایی پنهان زما چرایی؟

چشمان ما به راه است،شاید که تو بیایی

ای مظهر هدایت،ای ناجی خلایق

بردار پرده ها را تا روشن شود حقایق

با قلب عاشق خود امشب ببستم عهدی

تا در مناسک حج گیرم دو دست مهدی

شاید خدا ببخشد این بنده ی خطا کار

دیگر ز خواب غفلت بیدار بمان،بیدارشای

جمعه 12/11/1386 - 5:15
شعر و قطعات ادبی

باز باران، با ترانه...

رعد

باز باران با ترانه

می خورد بر بام خانه

یادم آید كربلا را

دشت پر شور و نوا را

گردش یك روز غمگین      

گرم و خونین

لرزش طفلان نالان

زیر تیغ و نیزه ها را

باز باران با صدای گریه های كودكانه

از فراز گونه های زرد و عطشان

با گهرهای فراوان

می چكد از چشم طفلان پریشان

پشت نخلستان نشسته

رود پر پیچ و خمی در حسرت لب‌های ساقی

چشم در چشمان هم آرام و سنگین

می چكد آهسته از چشمان سقا

بر لب این رود پیچان       

باز باران

باز باران با ترانه

آید از چشمان مردی خسته جان

هیهات بر لب

از عطش در تاب و در تب

نرم نرمك می چكد این قطره ها روی لب 

شش ماهه طفلی    

رو به پایان

مرد محزون

دست پر خون می فشاند

از گلوی نازك شش ماهه

بر لب های خشك آسمان با چشم گریان                

باز باران

باز هم اینجا عطش

آتش شراره

جسمها افتاده بی سر پاره پاره

می چكد از گوشها باران خون و كودكان بی گوشواره

شعله در دامان و در پا می خلد خار مغیلان

وندرین تفتیده دشت و سینه ها برپاست طوفان

دستها آماده شلاق و سیلی

چهره ها از بارش شلاق‌ها گردیده نیلی

دراین صحرای سوزان

می دود طفلی سه ساله             

پر زناله

پای خسته

دلشكسته

روبرو بر نیزه ها خورشید تابان

می چكد از نوك سرخ نیزه ها

بر خاك سوزان          

باز باران باز باران      

قطره قطره می چكد از چوب محمل 

خاك‌های چادر زینب به آرامی شود گل

می رود این كاروان منزل به منزل

می شود از هر طرف این كاروان هم  سنگ باران

آری آری     

باز سنگ و باز باران

آری آری     

تا نگیرد شعله ها در دل زبانه

تا نگیرد دامن طفلان محزون را نشانه

تا نبیند كودكی لب تشنه اینجا اشك ساقی

بر فراز خیمه برگونه ها

بر مشك ساقی

كاش می بارید باران

                                                                                                      علی اصغر كوهكن

پنج شنبه 11/11/1386 - 6:6
دعا و زیارت

استخاره و تفأل؛ آری یا خیر؟

قرآن

درباره‌ی استخاره سه دیدگاه وجود دارد‎

‏1 دیدگاه افراطی: كه این دیدگاه از آنِ‎ ‎كسانی است كه عقل را محدود دانسته و ‏مشورت را نیز رایزنی با عقل‌های محدود تلقی‎ ‎می‌كنند. از نظر این گروه در همان ابتدای ‏كار باید به سراغ تسبیح یا قرآن رفت و از‎ ‎خداوند راه صحیح و خیر را طلب نمود‏‎.‎

‏2 دیدگاه تفریطی: این دیدگاه به كلی منكر‎ ‎استخاره و تفأل است.‏‎ 

‏3‏‎ ‎دیدگاه معتدل: كه صاحبان آن معتقدند با توجه به جایگاه‎ ‎عقل و مشورت، استخاره و ‏تفأل عین خردورزی است. بسیاری از روایات وجود دارد كه در‎ ‎آن‌ها استخاره و تفأل مورد ‏تأیید و سفارش امامان معصوم ـ علیهم السلام ـ واقع شده‏‎ ‎است. در این نوشتار ضمن ‏تبیین مفهوم استخاره دلایل جواز استخاره با قرآن را ذكر می‌نماییم و نیز روایاتی راكه در ‏آن‌ها تفأل به قرآن مورد نهی واقع شده است را بررسی می‌نماییم‎.

 

معنای استخاره

استخاره دو معنی دارد: یكی از آن‌ها معنای حقیقی‎ ‎استخاره است (یعنی استخاره‌ی ‏مطلق) و در اخبار و روایات(1) ‎ما از آن بیشتر نام برده شده و پیش خواص، متعارف است و ‏آن،‎ ‎طلب خیر نمودن از خدا است. این نوع استخاره در تمام كارهایی كه انسان می‌كند، ‏خوب و‎ ‎مستحب است‎.‎‏ ‏‎

معنای دیگر استخاره این است كه پس از آن ‌كه انسان به كلی در امری متحیر و‎ ‎وامانده ‏شد، به طوری كه نه عقل خودش وی را به خوبی و بدی آن راهنمایی كرد، و نه عقل‏‎ ‎دیگری راه خیر و شر را به او فهماند، و نه خدای جهان در باره‌ی آن كار، تكلیفی و‎ ‎فرمانی ‏داشت كه راهنمای او باشد، در این صورت كه هیچ راهی برای پیدا كردن خوب و بد‎ ‎در كار ‏نیست، اگر یكی پیدا شود و انسان را به یك سوی كار، دلگرم كند و با اراده‌ی‎ ‎راسخ و ‏امیدوارانه به كار وادار كند، چه منّت بزرگی به انسان دارد. ‏

اینجا‎ ‎دین‌داران می‌گویند: خدای عالم كه پناه بیچارگان و دادرس افتادگان است، در حالت‎ ‎تحیر و دو دلی، یك راه امیدی بر روی انسان باز كرده و اگر انسان با این حال اضطرار‎ ‎به او ‏پناه ببرد و از او راهنمایی جوید، خدای جهان كه قادر بر پیدا و نهان است، یا‏‎ ‎دل او را به ‏یك‌سو می‌كشاند و راهنمای قلب او می‌شود (در استخاره قلبی) كه او مقلب‎ ‎القلوب ‏است، یا دست او را به یك طرف تسبیح می‌اندازد (در هنگام استخاره با تسبیح)‏‎ ‎یا به ‏وسیله‌ی قرآن، دل او را گرم می‌كند (در استخاره با قرآن)‏‎.‎‏(2)‏

لازم به ذكر است كه از روایات، صحّت هر دو‎ ‎معنی استفاده می‌شود‎. ‎

دلایل جواز استخاره با قرآن‎

در باره‌ی استخاره با‎ ‎قرآن روایاتی از پیشوایان معصوم ـ علیهم السلام ـ نقل شده است ‏كه به برخی از آن‌ها‎ ‎اشاره می‌شود‎: 

‏1ـ روایت شده است كه: یَسع بن عبدِالله قمی به امام صادق ـ علیه‎ ‎السلام ـ عرض كرد: ‏گاهی می‌خواهم كاری انجام دهم ولی متحیر هستم كه آیا انجام دهم‎ ‎یا نه؟ امام صادق ‏ـ علیه السلام ـ به او فرمود: هنگام نماز ـ كه شیطان از هر وقت‎ ‎دیگر از انسان دورتر ‏است ـ قرآن را بگشا، اولین آیه‌ای كه در آغاز صفحه دست راست‎ ‎می‌بینی، عمل كن‎.‎‏(3)‏‎ 

‏2‏‎ ‎ـ از رسول‎ ‎خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل شده است كه فرمود: هنگام ‏استخاره با قرآن،‎ ‎ابتدا سه بار سوره‌ی توحید را بخوان سپس سه بار صلوات بر محمد و ‏آلش بفرست، سپس‎ ‎بگو: «اللهم تفألتُ بِكِتابكَ و تَوكلتُ عَلیكَ فَأرِنی مِن كِتابكَ مَاهُو ‏مَكتومٌ مِن سِركَ المَكنونِ‎ ‎فِی غَیبكَ». یعنی: خدایا به كتاب تو تفأل می‌زنم، و بر تو توكل ‏می‌كنم و از كتابت‎ ‎آنچه را كه در نهان غیب تو، پوشیده شده به من بنمایان.» پس از این ‏دعا، قرآن را‎ ‎بگشا و از سطر اول، صفحه‌ی سمت راست، مقصود خود را به دست آور‎.‎‏(4)‏‎ 

‏3ـ وقتی خبر تولد زید را به پدر بزرگوارش‎ ‎امام سجاد ـ علیه السلام ـ، امام ـ علیه السلام ‏ـ به اصحاب خود رو كرد و فرمود:‏‎ ‎نام این كودك را چه بگذارم؟ هر كس، نامی گفت، حضرت ‏قرآن طلبید قرآنی را به آن حضرت‎ ‎دادند، قران را باز كرد، این آیه آمد: «و فضل اللهُ ‏المجاهدینَ علی القاعدینَ اجراً‏‎ ‎عظیماً»(5)‏‎ 

بار دیگر قرآن را‎ ‎گشود، این بار در آغاز صفحه‌ی اول قرآن، این آیه آمد: «اِن اللهَ اشتَرَی مِنَ ‏المؤمنینَ‎ ‎اَنفسَهم وَ اَموالَهُم باَنَّ لَهُم الجَنّةَ یُقاتِلونَ فِی سَبیلِ اللهِ... وَ ذلك هِو الفَوزُ ‏العَظیم»(6).‏‎ ‎امام سجاد ـ علیه السلام ـ به این‎ ‎دو آیه نظر انداخت و دید هر دو در مورد ‏جهاد در راه خدا است و از آنچه كه رسول خدا‎ ‎ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و علی ـ ‏علیه السلام ـ در مورد «زید» فرموده بودند‎ ‎كه در صلب امام سجاد ـ علیه السلام ـ پدید ‏می‌آید، دریافت كه این كودك همان زید‎ ‎است، آنگاه مكرّر به حاضران فرمود: «سوگند به ‏خدا این همان «زید» است و نام او را‎ ‎زید گذاشت».(7)‏

 

روایتی كه از تفأل به‎ ‎قرآن نهی می‌كند‎

شیخ بزرگوار كلینی (ره) از امام صادق ـ علیه السلام ـ روایت‎ ‎كرده است كه «به قرآن ‏تفأل مكن».(8)‏‎ 

علامه مجلسی (ره) می‌فرماید: « این حدیث را تأویل ‌كرده‌اند به این كه از فال‎ ‎گشودن ‏قرآن برای استنباط احوال آینده از آیات [پیشگویی] نهی شده است، چنان كه برخی از ‏جاهلان،‎ ‎این روش را وسیله‌ای برای كسب روزی خود قرار داده‌اند و به این صورت، مردم را ‏فریب‎ ‎می‌دهند و ممكن است مقصود، نهی از تفألی باشد كه بیشتر مردم از دیدن یا ‏شنیدن بعضی‎ ‎امور اعتقاد پیدا می‌كنند و برخی را مبارك و برخی دیگر را شوم می‌گیرند، ‏بدین صورت‎ ‎كه از آیات قرآن كریم نیز فال نیك و فال بد گرفته شود. و شاید یك حكمتش ‏این باشد كه‎ ‎اگر موافق نیفتاد باعث كم اعتقادی مردم به قرآن نگردد‎.‎‏(9)‏‎

تذكر این نكته نیز لازم است كه كسانی كه با قرآن، انس و‎ ‎الفتی ندارند و محكم و ‏متشابه آن را نمی‌شناسند و از علم تفسیر، بهره‌ای ندارند،‎ ‎باید از استخاره و تفأل با ‏قرآن، سخت بپرهیزند و آیات خدا را به بازی نگیرند، شاید‎ ‎این حدیث شریف در اصول ‏كافی، خطاب به این دسته از افراد باشد. زیرا استخاره و فال‎ ‎معمولاً معنای یكسانی ‏دارند، چنان‌كه در دعای استخاره با قرآن می‌گوییم: «اللهم‎ ‎تفألتُ بكِتابكَ، یعنی خدایا به ‏كتاب تو فال می‌زنم» شاید بتوان این فرق را هم قائل شد‎ ‎كه از میان انواع استخاره، ‏استخاره‌هایی كه ابزار محسوسی مثل قرآن، تسبیح، دیوان،‎ ‎شعر، كاغذ و.... دارند، آنها ‏را فال هم می‌گویند؛ و استخاره‌هایی كه هیچ ابزاری جز‎ ‎دعا و قلب ندارند، آنها را فقط ‏استخاره می‌گویند؛ مثل استخاره‌های مطلق، قلبی،‎ ‎مشورتی‎.‎‏(10)‏‎

 

معرفی منابع جهت‎ ‎مطالعه بیشتر

‏1ـ شیخ میرزا ابوالمعالی، الاستخاره، (قم؛ مؤسسة الامام المهدی،‎ ‎ج 1، 1411، هـ).‏‎

‏2ـ بهاءالدین خرمشاهی، دانشنامة قرآن، تهران،‎ ‎انتشارات دوستان، 1377، ج 1، ص 198‏

 


 

‏1‏‎ ‎ر.ك: وسائل الشیعه، باب صلوة‎ ‎استخاره‎.

‏2‏‎ ‎ابوالفضل‎ ‎طریقه‌دار، كندوكاوی در باره‌ی استخاره و تفأل، قم، انتشارات مدین، چاپ ‏دوم، 1374،‎ ‎ص 98 الی 100، به نقل از كشف اسرار، امام خمینی، قم، انتشارات پیام ‏اسلام، ص 89‏‎. 

‏3 مجلسی، محمد باقر، مفاتیح‎ ‎الغیب، ص 42 و 43‏‎. 

‏4 مجلسی،‏‎ ‎محمد باقر، بحارالانوار، ج 91، ص 241‏‎. 

‏5 نسأ/ 95‏‎. 

‏6 توبه/ 111‏‎. 

‏7 ابوالفضل طریقه‌دار، استخاره و تفأل، ص 26 به نقل از عیون‏‎ ‎اخبار رضا، ج 1، ص 195‏‎. 

‏8‏‎ ‎كلینی، محمد بن یعقوب، اصول كافی، ج 2، ص 629‏‎. 

‏9 مجلسی،‎ ‎محمد باقر، مفاتیح الغیب، ص 42 و 43‏‎. 

‏10 ابوالفضل طریقه‌دار، كندوكاوی در باره‌ی‎ ‎استخاره و تفأل، قم، انتشارات مدین، چاپ ‏دوم، 1374، ص 21‏‎.‎

پنج شنبه 11/11/1386 - 6:2
خانواده

یاری ام ده تا اگر در بند دشمنان درمانده ام

یا ازبار خطاها رنجور و دلخسته ام

هراسی به خود راه ندهم که تو پناهی

دستگیرم شو که عمری بر باد داده ام

و روزگار به بیهودگی سر آورده ام

اما همچنان به رحمت تو امیدوارم

که تو زیان دیدگان را نیز خریداری

پس مرا شادی از خود رهیدن

و بال و پر سوخته به سوی تو پریدن،عطا کن.

آمین، یا رب العالمین .

پنج شنبه 11/11/1386 - 6:0
شعر و قطعات ادبی

قسم

موعود

به فریاد قسم و به سوگنامه دل

زخمی‌ام و خسته

نه دل ماند و نه دلدار

چشمم چنان مست باریدن است که گیوه‌هایم در گل مانده

زبانم به شن نشسته

و دستانم در باتلاق زندگی فرو رفته و معذور از نوشتن‏

بگویید کجایند آدمیان و پیغمبران و امامان

آنان پاک بودند و استوار

آنان به درد دنیا خم نمی‌شدند

در چشمشان دنیا حقیر بود و پست

آری همین پست دنیا زهر بر آنان داد

سرشان بر نیزه هدیه داد و میخ در بر سینه‌شان کوبید

پستی دنیا تیغ بر فرق فرود آورد و گوشواره از گوش کشید

و این دنیای پست است که عشق را گریزان کرد و بشر را خودنما

حرمت را برچید و غیرت را خرد کرد

شرف را بر باد داد و حیا را تکه تکه کرد

این دنیای پست است که انسانیت را سر برید

موعود

برای چه ماندیم و برای چه نسل بعد از خود را می‌زاییم

که هر چه پیش می‌رویم بیشتر به گل می‌نشینیم

و سرمان را مغرورتر بر آسمان می‌کشیم

پس چه شد که اکنون همه به نمایش خود مشغولند

چه شد که همه خود را رنگین به دیگری می‌شناسانند

چه شد که دیگر از آن خود نیستیم

هیچ کس در طرح خود نیست

هیچ کس پایبند عهد ازلی‌اش نیست

هیچ کس خود را که نه، خدایش را نیز نمی‌شناسد

چه شد ما در پس پرده، پرده‌ای دیگر بر خود کشیدیم

چرا وجودمان را با رنگ ننگین می‌کنیم

چرا فراموش کرده‌ایم وجود کیستیم و چه در وجودمان جاری است‏

به خود آییم

آنگاه که زمان می‌آید و مکان نابود می‌شود

دیگر دستگیری نمی‌یابیم

موعود

کجایی ای دستگیر

تنها ماندیم، در نابودها بودنی نیافتیم

نیمی از آمدنت ترس دارند و نیمی تردید و اندکی با حضور قلب، آمدنت را طلب ‏می‌کنند

تنهاییم و قدممان یارای رفتن ندارد‏

هر آن وجود منجی‌ات را بیشتر خواهانیم

ما را به حال خود وامگذار

ما را دستگیری جز تو نیست

هان ای پرنده انسان باز ای به این پست خاک

و ما را رهنمون باش

پنج شنبه 11/11/1386 - 5:58
خانواده
 

الهی:از بد سزای خود در دردم و از ناکسی خود به فغان،دردم را درمان ساز ای درمان ساز همه دردمندان ای پاک صفت از عیب ای عالی صفت از شوب ای بی نیاز از خدمت ای بی نقصان از حسابت من به جای رحمتم ،ببخشای بر من،اسیر بند هوای خویشم،بگشای مرا از این بند

خواجه عبدا...انصاری
پنج شنبه 11/11/1386 - 5:56
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته