• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1300روز قبل
ایرانگردی

 

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام ویژه برنامه های پاسداشت یوم الله سیزده آبان گفت: شهرداری تهران با برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی با محوریت نوجوانان و جوانان، نمایشگاه های فرهنگی هنری (در قالب عکس، فیلم، نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور) و تسهیل حضور راهپیمایان به استقبال یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می رود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان با اشاره به فرارسیدن روز دانش آموز اظهار داشت: برنامه های فرهنگی شهرداری تهران جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان ماه در شهر تهران در راستای دانش افزایی و شناخت شهروندان نسبت به وقایع 13آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی و بهره گیری از ظرفیت های محله ای در برگزاری برنامه های پیش بینی شده با تعامل و مشارکت مردم، اجرا می شود.

وی با اعلام برگزاری 9 ویژه برنامه در یوم الله سیزده آبان تاکید کرد: امسال بناداریم ضمن تعامل و همکاری با تشکل های مردم نهاد  دانش آموزی و دانشجویی و کانون های فعال محلات برای برنامه ریزی و اجرای برنامه های روز مراسم، برنامه های ابتکاری و خلاقانه ای را به ویژه در گروه مخاطبین جوانان و نوجوانان اجرا کنیم.

 

استقرار ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی سیزده آبان

شجاع پوریان از استقرار ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی با محوریت نوجوانان و جوانان خبر داد و گفت: در این ایستگاه ها بخشی از محتواها در زمینه حقوق بشر آمریکایی، معرفی جنایات و بدعهدی های آمریکا علیه ایران و جهان به زبان فارسی و سایر زبانهای بین المللی، داعش ارمغان آمریکا، ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: همچنین روایت سیر تاریخی تسخیر لانه جاسوسی، تبعید حضرت امام(ره) و روز دانش آموز، مقاومت در برابر تحریم و معرفی دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی، دیدگاه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درباره 13 آبان و دستاوردهای علمی،فناوری و... از دیگر موضوعات این ایستگاه های فرهنگی به شمار می رود.

 

برپایی نمایشگاه عکس، فیلم و کاریکاتور و اجرای سرودهای انقلابی توسط دانش آموزان

وی با اعلام برپایی نمایشگاه های فرهنگی- هنری در مسیر راهپیمایی 13 آبان خاطرنشان کرد: در کنار ایستگاه های فرهنگی ویژه برنامه هایی نیز در قالب برپایی نمایشگاه های فرهنگی،هنری( عکس، فیلم، گرافیک، کاریکاتور، نقاشی، خوشنویسی و...)، اجرای سرودهای انقلابی و ملی توسط گروه های دانش آموزی، اجرای مسابقات فرهنگی، ورزشی، هنری و علمی و توزیع محصولات فرهنگی توسط معاونتهای امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 11 و7 و6 و4  صورت می گیرد.

شجاع پوریان، فراهم کردن زمینه جهت تسهیل حضور راهپیمایان را از دیگر اقدامات ویژه این روز تاریخی دانست و افزود:   هماهنگی و اتخاذ تمهیدات شایسته جهت اطلاع رسانی و تسهیل حضور شهروندان، دانش آموزان و دانشجویان در مراسم راهپیمایی از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه و ستاد مدیریت محله صورت گرفته است.

 

بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان در برگزاری مراسم 13 آبان مدارس پایتخت

وی از برگزاری پویش "اگر من  در سال 1357 دانش آموز بودم" خبر داد و گفت: مشارکت در برگزاری مراسم 13 آبان در مدارس با محوریت سرودها و نمایش های انقلابی، معرفی و تجلیل از شهدای دانش آموز در مدارس شهر تهران و حضور بر مزار شهدای دانش آموز از دیگر برنامه هایی است که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه  و اداره کل آموزش های شهروندی اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تدارک مسابقه ای با عنوان «انقلاب دوم» گفت: فراخوان دریافت داستان کوتاه و خاطرات شهروندان از اتفاقات ایام الله 13 آبان از سوی معاونتهای امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22 گانه و ستاد مدیریت محله انجام می شود و پس از اعلام نتایج به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.

 

نمایشگاه «آمریکا بدون رتوش» در سرای محلات شهر تهران

وی از برپایی نمایشگاه «آمریکا بدون رتوش» در سرای محلات شهر تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه با موضوعات فرهنگی، هنری در قالب عکس،کاریکاتور، نقاشی،خوشنویسی،گرافیک و...) با محوریت مفاهیم دشمن شناسی، استکبارستیزی، بدعهدی های آمریکا، حقوق بشر آمریکایی و... در سراهای محلات میزبان بازدیدکنندگان است.

شجاع پوریان با اشاره به تهیه و تولید محصولات فرهنگی گفت: اداره کل فرهنگی شهرداری تهران محصولاتی چون پرچم کوچک دستی،کلاه، دستبند و جلیقه مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

 

شب شعر و مسابقه کتابخوانی با موضوع سیزده آبان

وی از برپایی شب شعر و مسابقه کتابخوانی با موضوع ایام ا... 13آبان در سرای محلات خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در راستای هویت بخشی سیمای بصری پایتخت نیز فضاسازی تبلیغی در ساختمان و مراکز تحت پوشش مناطق و محل برگزاری راهپیمایی 13آبان با محوریت بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با بهره گیری از طرح های فاخر هنری صورت گرفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تبیین نقش و جایگاه دانش آموزان و دانشجویان در تحولات و مقاطع تاریخی ومهم انقلاب اسلامی، بازشناسی وتبیین دستاوردهای سیزده آبان برای نسل نوجوانان و جوانان، تبیین رویکرد استکبارستیزی به عنوان یکی از ارکان هویتی انقلاب اسلامی، تبیین و تشریح دیدگاههای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص نقش و اهمیت رویداد مهم 13 آبان در استحکام و اقتدار بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تشریح نقش و اهمیت یوم ا... سیزده آبان در تقویت وحدت و انسجام ملی را از اهداف برنامه های این روز ملی برشمرد.

شنبه 12/8/1397 - 18:19
ایرانگردی

 

 

 

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران از آغاز ثبت نام دانش آموزان مدارس پایتخت برای کاندیداتوری در بیستمین دوره انتخابات «شهردار مدرسه» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرتضی توکلی با اشاره به رویکرد گسترش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، گفت: این طرح ضمن شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان با تأکید بر اهمیت آنان به عنوان آینده سازان جامعه، آنان را از طریق بر عهده گرفتن وظایف مشخص گروهی، نسبت به تمرین مهارت های  اجتماعی و فعالیت های مشارکت پذیر آماده می سازد.

وی اعلام کرد: بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه تا پایان آبان ماه جاری در 440 مدرسه مقطع متوسطه دوره اول مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران و نواحی 1 و 2 شهر ری برگزار می شود.

توکلی، آشنا شدن دانش آموزان با حقوق، وظایف و مسئولیت های شهروندی، یادگیری تصمیم گیری جمعی ، آشنایی با مفهوم انتخابات و شرایط انتخاب شوندگان و همچنین آشنایی با سرفصل های فعالیت و ماموریت مدیریت شهری را از دیگر اهداف طرح شهردار مدرسه برشمرد.

وی مراحل قبل از انتخابات طرح شهردار مدرسه را شامل انعقاد تفاهم نامه بین مناطق 22 گانه شهرداری با ادارات آموزش و پرورش مناطق، انعقاد تفاهم نامه با مدارس مجری طرح، آگاه سازی دانش آموزان  نسبت به جزئیات این طرح، اعلام شرایط داوطلبین برای کاندیداتوری توسط مربی پرورشی، ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری و تبلیغات توسط کاندیداها از یک هفته قبل تا یک روز قبل از انتخابات اعلام کرد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به فرآیند تشکیل تیم اجرایی و ثبت نام داوطلبان گفت: پس از تشکیل تیم اجرایی انتخابات، ثبت نام داوطلبان شهردار مدرسه و معاونین توسط نماینده تیم اجرایی انجام می شود و پس از تکمیل فرم های خود ارزیابی توسط دانش آموزان، تیم اجرایی ظرف مدت یک هفته پس از اتمام ثبت نام، نسبت به دگر ارزیابی و اعلام نتیجه اقدام می کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شرایط این دوره از انتخابات شهردار مدرسه، آن دانش آموزانی که حدنصاب نمرات ارزیابی ها را کسب کرده باشند واجد شرایط احراز برای کاندیداتوری، شناخته شده و دانش اموزان می توانند از بین این افراد ، یک نفر را به عنوان شهردار مدرسه  انتخاب کنند.

شنبه 12/8/1397 - 18:9
ایرانگردی



اولین جشنواره گل و گیاه در نیمه اول آذر ماه در روستای کشار بالا(حریم منطقه۲۲) برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه22، اولین جشنواره گل و گیاه در نیمه اول آذر ماه در روستای کشار بالا(حریم منطقه۲۲) برگزار می‌شود که شامل معرفی انواع گل و گیاه مختلف روستا و عرضه مستقیم صنایع دستی و سوغات روستای کشاربالا است.
هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ و آداب روستا ، معرفی اقوام و تولیدات محصولات کشاورزی و دامی و باغی به مردم شهر تهران است که علاوه برآن برگزاری این جشنواره‌ها باعت تقویت رابطه شهر و روستا، آشنایی با جاذبه های گردشگری حریم منطقه22 و تقویت اقتصادروستا است.

شنبه 12/8/1397 - 18:8
ایرانگردی



طرح پویش، حفاظت و پاكسازی از محیط زیست، حریم روستاهای هدف گردشگری منطقه22 در نیمه دوم آبان ماه انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه22، امروزه مشکلات محیط زیستی رو به رشد بوده و فعالان محیط‌زیست ایده‌های جدید برای حفظ اکوسیستم ارائه می‌کنند، اما تهدید اکوسیستم از جهات مختلف همچنان ادامه داشته و ممکن است در نهایت موجب از بین رفتن آن شود.
در این راستا شهرداری منطقه22 با مشارکت نهاد های مردمی فعال در حوزه محیط زیست و دهیاری روستاه‌های کشار بالا، کشار پایین و سولقان با هدف پاکسازی روستاه‌های حریم منطقه از زباله و نخاله، ترویج حفظ محیط زیست و منابع طبیعی "طرح پویش و حفاظت از محیط زیست حریم روستاهای هدف گردشگری منطقه22" را اجرا می‌کنند.

شنبه 12/8/1397 - 18:6
ایرانگردی


 
 
 
 

جواد قربانی اصیل قائم مقام شهردار منطقه 2 از مرحله سوم آزاد سازی شمال غرب معبر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، جواد قربانی اصیل قائم مقام شهردار منطقه 2 با بیان این مطلب اظهار داشت :  با هدف رفع تعرض از پیاده راه های حاشیه این دانشگاه خبر داد و افزود :با توجه به طرح تفضیلی شهر تهران این بخش از حاشیه دانشگاه که تصرف این واحد بوده جزئی از معبر اصلی می باشد که احداث این دیوار باعث عدم دسترسی خودرو های اضطراری شهری از جمله خودروهای اورژانس ،آتش نشانی و امدادرسان به برخی از کوچه های این محله و همچنین ایجاد نابسامانیهای عبور و مرور شهری و پارک خودروهای دانشجویان شده بود .

قائم مقام شهردار منطقه 2 در ادامه گفت :این بخش آزاد سازی شده یک معبر اصلی به حساب می آید که از سال 1374 پرونده اجرایی آن کلید خورد و با تلاش مجددانه عوامل شهرداری منطقه 2 به ویژه ناحیه دو این منطقه رفع تعرض شد .

شنبه 12/8/1397 - 18:5
ایرانگردی

 

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 15 از برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی  و ورزشی متنوع همزمان با فرارسیدن یوم ا... 13 آبان در مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری ضمن تبریک به دانش آموزان به مناسبت فرارسیدن یوم ا... 13 آبان " روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" گفت: این برنامه ها از فردا با برگزاری شب شعر با موضوع مبارزه با استکبار جهانی و مسابقات کتابخوانی با موضوع 13 آبان، مسابقه و فراخوان دریافت داستان و خاطرات شهروندان از روز 13 آبان با عنوان انقلاب دوم، برپایی نمایشگاه فرهنگی در قالب عکس ،کاریکاتور، نقاشی،  خوش نویسی و گرافیک با موضوع 13 آبان و آمریکا بدون روتوش و برگزاری پویش “اگر من در سال 1357 دانش آموز بودم ...” در مدارس آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح برنامه های ورزشی پرداخت و افزود: برگزاری همایش پیاده روی دانش آموزان و المپیاد ورزشی با حضور دانش آموزان و والدین، برگزاری مسابقات دارت و طناب کشی، بازی های فکری، برگزاری مسابقات اسکیت نمایشی ویژه دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی، برگزاری مسابقات کاراته (کاتا)، مسابقات نمایشی ژیمناستیک ویژه دانش آموزان دختر و اعزام دانش آموزان اسکیت کار به مسابقات جنوب شرق به همت اداره تربیت بدنی انجام می شود.

مختاری اضافه کرد: اطلاع رسانی در فضای مجازی به شهروندان برای حضور در راهپیمایی و اعزام شهروندان و دانش آموزان از  مدارس و سراهای محله  به مسیر راهپیمایی انجام می شود.

سرپرست معاونت امور اجتماعی فرهنگی منطقه 15 در پایان خاطرنشان کرد: با هدف هویت بخشی سیمای بصری، پوستر و بنرهای تبلیغاتی با موضوع یوم ا... 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  در معابر و ساختمان های منطقه نصب شده است.

شنبه 12/8/1397 - 18:4
ایرانگردی

 

 

شهردار منطقه شش از از آمادگی كامل منطقه برای میزبانی مراسم 13 آبان واتخاذ تمهیدات متعدد و در نظر گرفتن برنامه های گوناگون در حوزه های مختلف با هدف هر چه باشكوهتر برگزار شدن آیین گرامیداشت تسخیر لانه ی جاسوسی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه 6 ، محمد رضا دهداری پور توضیح داد: مسیر راهپیمایی از محل دانشگاه تهران تا لانه جاسوسی واقع در خیابان طالقانی آماده سازی شده و تمهیدات ترافیکی مخصوص برای مبادی ورودی و خروجی منتهی به محور طالقانی و مسیرهای جایگزین این محور در نظر گرفته شده است.

دهداری پور همچنین از تمهیدات اندیشیده شده در حوزه خدمات شهری خبر داد و گفت: مسیر راهپیمایی نظافت و پاکیزه سازی شده و در طول و بعد از راهپیمایی نیز نیرو های خدمات شهری درحال خدمت رسانی خواهند بود.

دهداری پور با اشاره به اجرای برنامه های ویژه فرهنگی در روز 13 آبان گفت: اجرای تئاتر در خصوص جنایات آمریکا و اسرائیل و پخش تصاویر و فیلم های مرتبط در خصوص تسخیر لانه جاسوسی امریكا از جمله ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز است.

شهردار منطقه شش با اشاره به برپایی غرفه های معاونت فرهنگی و اجتماعی در طول مسیر راهپیمایی گفت: غرفه های مختلف نظیر مبارزه با استكبار جهانی، انزجار از سیاست های منحوس ایالات متحده ی آمریكا با موضوع خوشنویسی شعارهای مرتبط ، ثبت حضور با موضوع برپایی ایستگاه عكاسی از حضور شهروندان در راهپیمایی 13 آبان ، بازی های رایانه ای و آموزشی ساخت ایران، روایت تصویر آگاهی رسانی در خصوص واقعه تاریخ ساز تبعید حضرت امام خمینی(ره)، غرفه های ورزشی و سلامت از جمله غرفه های برپا شده است.

دهداری پور ادامه داد: دیوار نگاره ای نیز با موضوع تصاویر مرتبط با روز 13 آبان با موضوع آگاهی رسانی در خصوص 3 واقعه تاریخ ساز تبعید حضرت امام خمینی(ره) ،13 آبان 1343 و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در طول مسیر راهپیمایی برپا می شود.

دهداری پور همچنین از استقرار نیروهای آتش نشانی، اورژانس در مسیر راهپیمایی خبر داد. 
 
 
 

 
 
 

شنبه 12/8/1397 - 18:0
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 13 از برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری با محوریت مفاهیم دشمن شناسی ، استکبار ستیزی و بد عهدی های آمریکا به مناسبت پاسداشت یوم ا... سیزده آبان – روز ملی مبارزه با استکبار جهانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13 ، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه با اشاره به هماهنگی و اتخاذ تمهیدات شایسته جهت اطلاع رسانی وتسهیل حضور شهروندان ،دانش آموزان و دانشجویان در مراسم راهپیمایی گفت: از مردم فهیم و ولایتمدار منطقه 13 دعوت می نمایم تا با حضور در راهپیمایی۱۳ آبان، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز و حماسه ای آگاهانه را به معرض نمایش گذارند.

به گفته وی با توجه به برگزاری پویش "اگر من در سال 1357 دانش آموز بودم " ، این منطقه مشارکت لازم را برای برگزاری مراسم در مدارس با محوریت سرودها و نمایش های انقلابی،معرفی و تجلیل از شهدای دانش آموز در مدارس شهر تهران و حضور بر مزار شهدای دانش آموز خواهد داشت.

شهردار منطقه استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در انتقال پیامها و برنامه های اجرایی، برپایی شب شعر و مسابقه کتابخوانی با موضوع ایام ا... 13 آبان در سرای محلات، فراخوان دریافت داستان کوتاه و خاطرات شهروندان از اتفاقات ایام ا... 13 آبان و اهداء جوایز به برگزیدگان و فضا سازی تبلیغی در ساختمانها و مراکز تحت پوشش مناطق و محل برگزاری راهپیمایی 13 آبان با محوریت بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با بهره گیری از طرح های فاخر هنری را از دیگر برنامه های منطقه به مناسبت یوم ا... سیزده آبان برشمرد.

شنبه 12/8/1397 - 17:59
ایرانگردی


سرپرست مرکز خدمات اجتماعی منطقه 21 با رد ادعای مرگ دو کارتن خواب بر اثر سرمازدگی گفت: فوت افراد مذکور طبق صورتجلسه عوامل انتظامی و گزارش پزشک اورژانس حاضر در صحنه، به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر (متادون و شیشه) بوده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، نرگس مصطفوی با اشاره به اینکه زمان گزارش مشاهده و پیدا شدن اجساد ساعت 22 اعلام گردیده است افزود : طبق اظهار نظر کارشناسان اورژانس و پزشکی قانونی زمان فوت، مربوط به ساعات قبل از آغاز شب بوده و مرگ آنان هیچ ارتباطی به موضوع سرما و محل مددسرا ندارد.
مصطفوی تصریح کرد: مددسرای منطقه 21 با هدف آماده سازی جهت فصل سرما و خدمت رسانی، بازسازی و تعمیر شده است و در مدت تعمیرات نیز به منظور جلوگیری از خلا احتمالی در خدمت رسانی، عوامل شهرداری این منطقه به صورت مستمر در شبانه روز اقدام به شناسایی و جمع آوری و ساماندهی معتادین و بی خانمان ها در سطح منطقه نموده اند و این فعالیت تا آماده سازی کامل محل مددسرا در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه مردم می توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب با گشت 137 تماس بگیرند از آنان خواست تا بدون اطلاع و آگاهی کامل از یک موضوع یا خبر، از انتشار و یا باز نشر آن در فضای مجازی جدا خودداری نمایند.
گفتنی است که 2 روز قبل، خبر فوت دو کارتن خواب بر اثر سرما در فضای مجازی منتشر شد که طبق بررسی های انجام شده و اعلام مسئولین صحت نداشت.

شنبه 12/8/1397 - 17:59
ایرانگردی



گزارش مقایسه‌ای میزان عرضه 4 محصول پر مصرف سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه فرنگی در میادین و بازارهای میوه و تره بار در بهار و تابستان 96 نسبت به بهار و تابستان 97 و همچنین مقایسه میانگین قیمت مصوب سازمان مدیریت میادین طبق گزارش بانک مرکزی، نشان دهنده افزایش عرضه در مقابل کاهش میانگین قیمت این 4 محصول در نیمه نخست سال جاری نسبت به نیمه نخست سال گذشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ عرضه پیاز در نیمه اول سال 97 در مقایسه با نیمه اول سال 96 با 12 درصد افزایش از 15 هزار و 369 تن به 17 هزار و 246 تن، گوجه فرنگی با 10 و نیم درصد افزایش از 18 هزار و 283 تن به 20 هزار و 216 تن، خیار با 2 و نیم درصد افزایش از 15 هزار و 800 تن به 16 هزار و 188 تن و سیب زمینی با 2 درصد افزایش از 20 هزار و 685 تن به 21 هزار و 155 تن رسید.
از سوی دیگر، میانگین قیمت پیاز در نیمه اول سال 97 در مقایسه با نیمه اول سال 96 با 31 درصد کاهش از 2011 تومان به 1388 تومان، سیب زمینی با 11 و نیم درصد کاهش از 1636 تومان به 1450 تومان و قیمت گوجه فرنگی با یک درصد کاهش از 2124 تومان به 2108 تومان رسید و در مقابل، میانگین قیمت خیار از 1622 تومان به 2670 تومان افزایش یافت.
در مجموع عرضه 4 محصول پر مصرف سیب زمینی، پیاز، خیار و گوجه فرنگی در میادین و بازارهای میوه و تره بار در نیمه نخست سال جاری با 7 درصد افزایش نسبت به نیمه نخست سال گذشته از 70 هزار و 137 تن به 74 هزار و 805 تن رسید.
گفتنی است، عرضه این 4 محصول با توجه به اختلاف قیمت قابل توجه میادین و بازارهای میوه و تره بار با سطح شهر، نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش نیز یافت و نقش سازمان مدیریت میادین در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت و تنظیم بازار را بیش از پیش آشکار کرد.

شنبه 12/8/1397 - 17:58
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته