• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1274روز قبل
ایرانگردی

 

مدیر HSEشهرداری منطقه 19 از بررسی وضعیت ایمنی ایستگاه و سرپناه های اتوبوس در معابر پنجگانه منطقه 19 توسط کارشناسان این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه19، محمدرضا مهرانگیز مدیر HSE با اشاره به اینکه 139 ایستگاه اتوبوس در نواحی پنجگانه وجود دارد گفت: با هدف پیشگیری،کاهش حوادث و افزایش ایمنی با همکاری تمام معاونت ها وحضور نماینده HSE شهرداری تهران، نماینده اداره HSE منطقه، نماینده از ناظرین پیمانکار و نماینده از اداره ها، وضعیت ایمنی ایستگاه و سرپناه های اتوبوس بررسی شد.

مهر انگیز ادامه داد: در راستای اجرای الزامات ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پیشگیری از خطرات ایستگاه های اتوبوس با مواردی چون حذف زوائد فیزیکی، عدم شکستگی شیشه ها، تأمین روشنایی، ایمنی و امنیت محل نصب جایگاه سرپناه وایستگاه اتوبوس بررسی می شوند.

مهر انگیز با اشاره به اینکه پیمانکار برای تایید صورت وضعیت باید موارد عدم انطباق ها را برطرف کند، یادآور شد: تمامی فعالیت پیمانکاری درحوزه حمل و نقل و ترافیک بر اساس چک لیست ها، بازدید و موارد ایمنی و عدم انطباق بررسی و اعلام شد.

مدیر HSE منطقه خاطر نشان کرد: تمام عدم انطباق ها ارزیابی و براساس اهمیت اولویت بندی می شوند و موارد خطر آفرین به معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام تا در وقت معین نسبت به رفع خطر اقدام و پس از آن، بازدید مجدد انجام می شود.

این گزارش می افزاید:یک پایانه اتوبوسرانی مجهز( شهید سروری) در محله عبدل آباد،13 خطوط اتوبوسرانی، 139 ایستگاه اتوبوس، 92 سرپناه در معابر و مسیر عبور اتوبوس ها در سطح نواحی پنجگانه به منظور رفاه شهروندان  
 
 
 

سه شنبه 15/8/1397 - 19:6
ایرانگردی



جلسه مشترک میان مدیران ارشد شركت بهره برداری متروی تهران وحومه و مدیران ارشد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت فضای های تبلیغاتی مترو برای فرهنگ سازی در زمینه بیهنه سازی مصرف سوخت برگزار شد.

جلسه مشترک میان مدیران ارشد شركت بهره برداری متروی تهران وحومه و مدیران ارشد شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای شناسایی ظرفیت فضای های تبلیغاتی مترو برای فرهنگ سازی در زمینه بیهنه سازی مصرف سوخت برگزار شد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه، جلسه مشترک میان شركت بهره برداری متروی تهران وحومه و شرکت بهینه سازی مصرف صبح امروز سه شنبه 15 آبان ماه 97 در ساختمان مركزی شركت برگزار شد. حسین طاهری مشاور مدیر عامل و مدیر فرهنگ سازی شركت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: این جلسه در راستای ارتقا فرهنگ بهینه سازی مصرف سوخت و همكاری مشترك با شركت بهره برداری متروی تهران و حومه برای استفاده از فضاهای تبلیغاتی ایستگا های متروی تهران و حومه برگزار شد. وی تصریح كرد: با توجه به فضاهای مناسب ایستگا های مترو كه روزانه پذیرای مخاطبان زیادی است در تلاش هستیم تا با همكاری شركت بهره برداری متروی تهران وحومه گام موثری درجهت فرهنگ سازی در زمینه بیهنه سازی مصرف سوخت برداریم. در ادامه ساسان کاظمی نژاد مدیربخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت;پذیر و ارتقای نظام مالی کشور كه با متروی تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تکلیف شده است وی افزود: د ر این طرح، تعداد 2 هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) اضافه خواهد شد. کاظمی نژاد در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: در ازای توسعه واگن های مترو، ما بر اساس مقدار توسعه، کمک مالی خواهیم کرد؛نحوه محاسبه ما بر اساس نفر سفر است هرچه قدر مترو در این کلانشهر ها بتواند نفر سفرهای بیشتری را سرویس دهی کند، شورای عالی اقتصاد به ما اجازه داده است كه 9.8سنت دلار آمریكا به ازاء هر نفر سفر به متروی این شهرها پرداخت کنیم. وی افزود: البته سقف عددی که می توانیم در مترو سرمایه گذاری کنیم 2.6 میلیارد دلار است كه 1.425میلیارد دلار برای تهران و حدود 1.2میلیارد دلار برای سایر كلانشهرها که در بازه زمانی 10 ساله برای تهران و 15 ساله برای کلانشهرها پرداخت می شود. درپایان این جلسه از ایستگاه تئاترشهر واقع در خط 4 مترو نیز دیدن كردند تا از نزدیك با ظرفیت ایستگاه های مترو جهت فرهنگ سازی در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت آشنا شوند.

سه شنبه 15/8/1397 - 19:0
ایرانگردی

 

 

محمد حسن مقدسی رییس اداره بازرسی شهرداری منطقه 17 از رسیدگی به 77درصد از پیامهای ثبت شده در سامانه 1888 در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه17، محمد حسن مقدسی با اعلام این خبر افزود: در شش ماهه نخست سال جاری نزدیک به 393پیام در سامانه 1888 ثبت شده که نزدیک به 23درصد نسبت به زمان مشابه افزایش داشته است و از این میان 77درصد از پیامها به طور کامل رسیدگی شده است.

مقدسی اتمام رسیدگی 77درصدی را گام موثری در پاسخگویی به شهروندان دانست و افزود:  در مدت شش ماه به کلیه پیامها رسیدگی شده که از این میان 77درصد از این پیامها با رسیدگی نهایی، مختومه اعلام شده است. نزدیک به 10درصد این پیامها در حال رسیدگی ست و گاسخگویی مستمر به شهروندان صورت گرفته است و بقیه پیامهای ارسالی نیز در مسیر رسیدگی و حصول نتیجه قرار دارد.

گفتنی ست تعدا پیامهای ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 23درصدی داشته است.

سه شنبه 15/8/1397 - 18:50
ایرانگردی

 

 

 

 

حسین فرزین زاد رئیس اداره بازرسی منطقه 21 از برگزاری مستمر کارگاه های آموزشی 1888 در "مساجد شاخص، مدارس منتخب و سرای محلات سیزده گانه ورودی غربی پایتخت" خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21، حسین فرزین زاد رئیس اداره بازرسی منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: این کارگاه های آموزشی با توجه به لزوم آموزش در بین شهروندان به ویژه دانش آموزان به عنوان جامعه هدف در امر فرهنگ سازی و آموزش پذیری به طور ویژه و متمرکز در سطح "مساجد شاخص، مدارس منتخب و سرای محلات سیزده گانه ورودی غربی پایتخت" با هدف آشنایی هر چه بیشتر شهروندان و دانش آموزان با نحوه عملکرد و فعالیت های سامانه نظارت همگانی 1888 و ارتقای سطح مسئولیت پذیری و مشارکت آنان در اداره امور شهری برگزار شده است.

رئیس اداره بازرسی منطقه 21 در ادامه افزود: در این کارگاه های آموزشی علاوه بر بیان وظایف این سامانه، راه های ارتباطی با سامانه های نظارتی شهرداری تهران از جمله تلفن 1888، پیام کوتاه و سایت به شهروندان و دانش آموزان آموزش داده شد و در ادامه جلسه پرسش و پاسخ با شهروندان و دانش آموزان برگزار و بروشور و هدایای تبلیغاتی بین آنان توزیع شد.

لازم به ذکر است؛ آموزش های شهروندی سامانه 1888 منطقه21 در فواصل زمانی معین و با هدف آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با نحوه عملکرد و فعالیت های سامانه نظارت همگانی 1888 شهرداری تهران برپا می شود.

 

 

 

سه شنبه 15/8/1397 - 18:42
ایرانگردی

 

 

بوستان المهدی واقع در ضلع جنوبی میدان آزادی در ورودی غربی پایتخت به امکانات ویژه توان یابان تجهیز  شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9،سید علی مفاخریان شهردار منطقه9 با اعلام این خبر گفت: با توجه به موقعیت خاص بوستان المهدی و مجاورت آن با میدان آزادی و فرودگاه مهر آباد و پایانه غرب  و حجم بالای تردد در منطقه 9 شهری این بوستان به عنوان بوستان ویژه توان یابان انتخاب شد.

وی افزود:وجود دریاچه،شهربازی،پارک آموزش ترافیک، مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز ،مزرعه

خانواده،ساختمان شورایاری و فضاهای آموزشی آن از امکانات متنوع تفریحی و ورزشی و آموزشی موجود در  بوستان المهدی  جهت استفاده شهروندان می باشد که در این راستا با مناسب سازی های مورد نظر توسط معاونتهای اجرایی منطقه9 امکان استفاده از این بوستان  برای توان یابان مهیا شده است.

شهردار منطقه9 با اشاره به امکانات موجود در بوستان المهدی جهت توان یابان اظهار داشت: تهیه ویلچر و ایجاد ورودی ویلچررو مناسب ویژه توان یابان در ضلع  شرقی ،غربی و شمالی بوستان المهدی، احداث پاركینگ و سرویس بهداشتی مردانه وزنانه و نیز جانمایی مناسب  ست های ورزشی ویژه توان یابان در ضلع شمال شرقی بوستان المهدی از جمله امکانات  ویژه توان یابان در بوستان المهدی می باشد.

وی نیز به دیگر امکانات بوستان ویژه توان یابان در ورودی غربی پایتخت اشاره کرد و بیان داشت: ایجاد رمپ های ورودی مناسب به داخل بوستان و  حاشیه دریاچه المهدی، ایجاد رمپ های مناسب جهت تردد توان یابان به كلینیك گل وگیاه و ساختمان شورایاری، مناسب سازی آلاچیق ها و  ایجاد رمپ مناسب  جهت ورود به آن، نصب تابلوهای راهنما، نیمکت ، سطل زباله ، دستگیره و زنگ خطر در سرویس های بهداشتی جهت خدمات مطلوب به توان یابان  از دیگر امکانات  موجود در بوستان المهدی به عنوان بوستان ویژه توان یابان در ورودی غربی پایتخت می باشد.

مفاخریان در خاتمه خاطر نشان کرد:همچنین در این راستا اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه9 با همکاری مرکز آموزش گل و گیاه بوستان المهدی در جهت مشارکت و استفاده شهروندان توان یاب  منطقه از مزرعه خانواده ضلع شمال بوستان اقدام به احداث فلاور باکس کاشت گل و گیاه جنب مزرعه خانواده جهت کاشت سبزیجات کرده است تا شهروندان توان یاب علاوه بر استفاده ار امکانات موجود در بوستان با حضور در کلاس های آموزشی  با روشهای کاشت ، داشت و  برداشت آشنا شده و  همانند سایر شهروندان در مزرعه خانواده به کاشت سبزیجات بپردازند.

 

سه شنبه 15/8/1397 - 18:37
ایرانگردی

 

شهردار منطقه 15 در دیدار با سید محمدصادق زاده معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) از آمادگی این منطقه برای احداث نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس با حمایت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، محمدی درباره این دیدار گفت: این دیدار با هدف استفاده از انرژی ها نو درمنطقه انجام گرفت که خوشبختانه با استقبال معاون محترم وزیر نیرو همراه شد.

به گفته وی منطقه 15 با داشتن 165 کیلومتر حریم و نیز پایانه های بزرگ چون خاوران آمادگی دارد تا از این نیروی ارزشمند خدادادی در پروژه های بزرگ مقیاس بهره مند شود.

وی افزود: همچنین با استقرار زیرساخت های مناسب در ساختمان های اداری می توان برق مورد نیاز ادارات را تامین کرد.

در این جلسه دکتر صادق زاده از توجه شهردار منطقه 15 برای بهره مندی از انرژی خورشیدی تشکر کرد.

سه شنبه 15/8/1397 - 18:25
ایرانگردی

 

جایگزینی سموم گیاهی به جای سموم شیمیایی موجب حمایت از دشمنان طبیعی و افزایش گونه های پارازیت کننده و شکارگرهای طبیعی سفیدبالک و به تبع آن مهار جمعیت این حشره  در منطقه شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، امیر رشیدی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن اعلام این خبر با اشاره به اقدامات کنترلی آفت سفید بالک در دو بازه زمانی 6 ماهه گفت: در برهه اول زمانی با توجه به ظهور برگ درختان توت، طی پایش های صورت گرفته کانون ها و درختان آلوده شناسایی و پس از مشاهده مراحل اولیه زندگی آفت، عملیات درختشویی درختان توت با صابون و محلول گیاهی پالیزین صورت می گیرد که این عملیات سبب نابودی این حشرات می شود.

وی با اشاره به زمستان گذرانی آفت سفیدبالک بر روی درختان زیتون افزود: جمع آوری برگ های خزان شده توت درون کیسه های سربسته و از بین بردن آنها، حذف تنه جوش و پاجوش و روغن پاشی درختان زیتون برای نابودی مراحل زیستی حشره و هرس درختان زیتون و توت از دیگر اقدامات مهار کننده جمعیت آفت است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: جایگزینی سموم گیاهی به جای سموم شیمیایی و استفاده حداقلی از کارت و نوار زرد جاذب حشرات موجب حمایت از دشمنان طبیعی شد که خوشبختانه گونه های پارازیت کننده و شکارگرهای طبیعی سفیدبالک در سطح منطقه مستقر و افزایش پیدا کرد.

رشیدی افزود: نتیجه تلاش بی وقفه تیم تحقیقاتی کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز کاهش جمعیت این آفت و همچنین کاهش مصرف سموم شیمیایی است که در نهایت رضایتمندی شهروندان از وضعیت موجود آفت در شهر و عملکرد فضای سبز را در پی داشت.

سه شنبه 15/8/1397 - 18:20
اخبار

براساس اعلام اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ایران زمین با رتبه کاملا مطلوب جزو بانکهایی بوده که از ابتدای سال 1397 استانداردهای لازم در محصولات کارتی را رعایت کرده است.

به گزارش تبیان و به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، براساس بررسی‌های انجام شده و در خصوص کد محصولات کارتی بانکها، عملکرد بانک ایران زمین کاملا مطلوب ارزیابی شده است.

طبق این گزارش این رتبه بندی براساس میزان مغایریت محصولات کارتی انجام شده است.

سه شنبه 15/8/1397 - 12:4
ایرانگردی



 

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به همراه گروهی از حامیان حیوانات از روند زنده گیری سگ های بدون صاحب بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، حمیدرضا تحصیلی، در بازدید شبانه خود از روند زنده گیری حیوانات شهری در منطقه شهران، ضمن قدردانی از زحمات عوامل این امر، اظهار داشت: شهرداری بین دیدگاه مثبت و منفی پیرامون کنترل حیوانات بدون صاحب در شهر تهران قرار دارد به همین منظور در راستای رفاه حال شهروندان بهترین اقدام را جمع آوری این حیوانات می داند.
تحصیلی یادآور شد: این شرکت در راستای رفاه شهروندان در سطح شهر جمع آوری و نگهداری این حیوانات در محیطی امن و مطمئن را در دستور کار خود دارد.
وی به حضور گروه های طرفدار حیوانات در محل زنده گیری سگ های بدون صاحب اشاره کرد و گفت: این شرکت در نظر دارد در راستای کمک به محیط زیست و حمایت از حیوانات به خصوص سگ ها از کمک گروه های حامی حیوانات استفاده کند و بعد از جمع آوری این گروه را در جریان روند نگهداری حیوانات قرار دهد.
مدیرعامل شرکت ساماندهی تاکید کرد: گروه های حامی حیوانات دوست دارند که این موجودات را به صورت آزادانه در خیابان و در کنار خود داشته باشند اما باید پذیرفت که بیشتر مردم از این موجودات بی آزار می ترسند و مدام به ما شکایت می کنند به همین دلیل نمی توانیم آنها را در سطح شهر رها کنیم. 

دوشنبه 14/8/1397 - 19:3
ایرانگردی

 

"تهران" برای دومین بار همزمان با بیش از یكصد شهر در دنیا، در رویداد بین المللى Climathon 2018با تاکید بر "تغییرات اقلیمی" با محوریت "مدیریت پسماند" و "بازیافت زباله" شرکت کرد.

دومین رویداد کلیماتون در تهران با عنوان کلیماتون 2018 تهران (Climathon 2018) به همت موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم روزهای جمعه و شنبه 4 و 5 آبان ماه 97 در شهر تهران، محل مرکز همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران، نمایندگانی از شهرداری تهران، بخشداری تهران، شورای اسلامی شهر تهران، دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و علم و صنعت، مرکز خدمات ایرانیان خارج از کشور، انجمن دوستی ایران و ساحل عاج، موسسه ترویج توسعه محصول سالم، شبکه محصولات سالم و نشریه کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی کار و بن (حامی رسانه‌ای رویداد) در رویداد کلیماتون 2018 تهران حضور داشته و  از آن حمایت معنوی نمودند.

موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم با نامه رسمی از سوی مجموعه Climate-KIC به عنوان برگزارکننده و مدیر رویداد کلیماتون 2018 تهران و مهندس زهرا گلیج  متخصص کارآفرینی و مدیر عامل موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم  و مهندس بهاره رضایی آلمان قدیم مدیر كسب و كار و روابط بین الملل موسسه كارآفرینان توسعه هزاره سوم به عنوان مدیران اجرایی Climathon 2018تهران معرفی شدند. این دومین باری است که چنین رویدادی توسط موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم برگزار می‌شود با اجرای دومین دوره رویداد کلیماتون در تهران، موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم به اعضای موسسه Climate-KIC خواهد پیوست.

این موسسه بزرگترین شریک اروپا در بخش نیمه دولتی (دولتی ـ خصوصی) است که در حوزه نوآوری با تاکید بر تغییرات اقلیمی فعالیت می‌کند. نماینده دکتر صدر اعظم نوری از شورای اسلامی شهر تهران، مهندس سروری بخشدار مرکزی تهران و دکتر بازگیر از سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاحیه این رویداد بین المللی و جهانی، روز جمعه 4 آبان 97 سخنرانی کردند.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در برگزاری این رویداد دو روزه با موسسه کارآفرینان توسعه هزاره سوم همکاری و مشارکت کرد. در این رویداد دکتر سمانه عابدی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان دبیر علمی کارگروه تخصصی رویداد Climathon 2018 تهران از سوی موسسه تعیین شدند و با اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی،علم و صنعت، سازمان پسماند شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران ایده‌ها را داوری کردند.

در این ماراتون ایده‌یابی، که همزمان در 120 شهر دنیا اجرا شد پس از دو روز رویداد، 7 ایده از 7 گروه به مرحله داوری رسید و 3 ایده با محوریت پسماند و بازیافت زباله‌ها به عنوان گروه برتر شناخته شد. روز دوم دوره با ارائه طرح‌های تکمیل شده توسط شرکت کنندگان در دوره به صورت تیم‌های دو تا سه نفره معرفی شدند و تیم‌ها در جمع هیات داوران حاصل تلاش جمعی خود را در این مدت یک روز به صورت ایده، مدل کسب و کار و سپس نمونه اولیه و پروتوتایپ بیان کردند.

گروه داوری شاخص‌هایی همچون توجیه اقتصادی، را برای ارزیابی در نظر داشتند و براساس آن شاخص‌ها که کاملاً با دقت و حساسیت برگزیده شده بود سه ایده در حوزه پسماند با عنوان ایده "سطل کاغذی"، "تولید کود ارگانیک از پسماند تر خانواده و تره بار" و "بازیافت فیلتر سیگار" مورد توجه هیات داوران قرار گرفت و امتیاز لازم را کسب کرد.

در مراسم اختتامیه از نفرات و گروه‌های برتر با اهدای هدایا تقدیر و همچنین "بهداد سلیمی" قهرمان وزنه برداری ایران و جهان به عنوان "سفیر محیط زیست با شعار پاک زمین پاک" انتخاب شدند.

دوشنبه 14/8/1397 - 18:41
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته