• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 13516
تعداد نظرات : 591
زمان آخرین مطلب : 1297روز قبل
آموزش و تحقيقات
يکشنبه 23/8/1395 - 17:33
ایرانگردی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در برنامه تلویزیونی پایش اعلام کرد:تاکنون حتی یک وام نوسازی بر مبنای مصوبه دولت به متقاضیان اعطا نشده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عبادالله فتح اللهی، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با توجه به پتانسیل هایی که در دهه اخیر در هوشمندسازی شهر متمرکز کرده است، نقش هماهنگی و مسئولیت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران را با تنفیض ستاد ملی بازآفرینی شهری بر عهده گرفته است تا نقش مدیریت هماهنگ  را برای نوسازی بافت های فرسوده شهر ایفا نماید.

دبیرستاد بازآفرینی شهر تهران با اشاره به رویکرد اجتماعی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: نوسازی در ابتدا امری انسانی- اجتماعی است، لذا ضروری است ساکنان محله هایی که در آن ها سرانه های زندگی پایین تر است و افت کیفیت زندگی در آنجا وجود دارد، دست به دست هم داده و اقدام به نوسازی نمایند.

به گفته ی فتح اللهی، شهرداری تهران در دهه اخیر 2 هزار و 250 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت ها در ابعاد اجتماعی و فرهنگی از قبیل احداث سرای محله، زمین چمن و ... در بافت های فرسوده و ناکارآمد پایتخت هزینه کرده است و 532 میلیارد تومان نیز تخفیف عوارض نوسازی در صدور پروانه اعمال کرده است و یک ریال از مردم در بافت فرسوده هزینه دریافت نمی کند و مختصر هزینه هایی که دریافت می شود نیز  بر مبنای قانون مربوط به عوارض آموزش  و پرورش، بیمه و نظام مهندسی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، افزود: نوسازی را می توان به دو عرصه خصوصی و عمومی تقسیم کرد. عرصه عمومی، عرصه ای است که در مالکیت مردم است و مردم اختیار آن را دارند. در اینجا فصل مشترک همکاری بین مردم، نهادهای مردمی، نهادهای تسهیل گری، مدیریت شهری و دولت شکل می گیرد و دولت محترم تصمیم گرفته تا مردم را با اعطای وام در این زمینه یاری نماید.

فتح اللهی یادآور شد: 50 دفتر خدمات نوسازی نیز در این راستا به عنوان نهادهای خصوصی و اتاق فکر واسط میان دولت، نهادهای توسعه گر، مردم و شهرداری در محلات بافت های فرسوده مستقر شده اند و به صورت رایگان به متقاضیان نوسازی مشاوره و خدمات می دهند. 

وی ادامه داد: ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز در این راستا اقدام به تهیه بسته های تشویقی هدفمند نوسازی کرده است و در بحث وام نیز شهرداری تهران، یارانه وام نوسازی را به همان میزانی که دولت پرداخت می کند، تقبل نموده است، به این ترتیب وام نوسازی با یارانه هایی که دولت و شهرداری می پردازند برای متقاضیان بصورت قرض الحسنه می شود.

فتح اللهی در رابطه با اعطای وام های نوسازی افزود: سه سال قبل دولت محترم مصوب کرد که سالانه 300 هزار وام نوسازی اعطا شود. هنوز بانک مسکن در اعطای وام نوسازی بر اساس نرخ بانک مرکزی عمل می کند و تاکنون حتی یک قرارداد از بانک مسکن که مصوبه دولت در آن لحاظ شده باشد، منعقد نگردیده است. ما 2ماه قبل به بانک مسکن  نامه زده ایم که شهرداری آماده است سهم یارانه وام نوسازی را به حساب بانک واریز نماید تا در قراردادهای بانکی متقاضیان اعمال شود، ولی متأسفانه بانک مسکن تاکنون هیچ شماره حسابی را اعلام نکرده است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با بیان این که 5% مساحت تهران را بافت های فرسوده در برگفته است، عنوان کرد: 22% پلاک ها و 15%جمعیت تهران در این مساحت واقع شده است که نشان از تراکنش جمعیت بالا در این محدوده ها دارد.  

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ضمن تقدیر از معاونین محترم استانداری تهران، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید توانستیم به ادبیات مشترک مدیریتی در مبحث نوسازی دست پیدا کنیم و با شکل گیری ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، 32 دستگاه اجرایی دولت و مدیریت شهری که در نوسازی بافت های فرسوده مسئولیت داشتند دور یک میز جمع شدند.

فتح اللهی، خاطرنشان کرد: منظور از نوسازی در عرصه خصوصی، نوسازی، بازآفرینی شهری و ارتقاء سرانه ها است که وظیفه حاکمیتی اعم از دولت مرکزی و شهرداری است.

وی با بیان این که 32 دستگاه در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده مسئولیت دارند، گفت: شهرداری در بحث ارتقا سرانه ها از جمله ایجاد فضای سبز، آتش نشانی، رفت و روب، سرانه های ورزشی و غیره مسئولیت خود را ایفا می کند ولی ضروری است دستگاه ها و نهادهای دیگر همچون وزارت بهداشت، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و غیره نیز در مباحث بهداشت، ایجاد شغل، ارتقاء حرفه و ... وظایف خود را در این رابطه ایفا نمایند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که برخی از وزارت خانه ها همچون وزارت نیرو در بحث نوسازی محلات، نقش بسزایی دارند، عنوان کرد: هزینه تعریض یک متر مربع کوچه در بافت های فرسوده سه میلیون تومان است که تاکنون 87 هکتار در بافت فرسوده کوچه تعریض و معبر آزاد شده است. این معبر آزاد شده برای ادامه فرآیند نوسازی در اختیار همکاران دستگاه های آب، برق، گاز قرار می گیرد اما وقتی می خواهند اقدام به نوسازی نمایند هنوز تیرهای برق در وسط کوچه ها باقی مانده است.

فتح اللهی ضمن تأکید بر ضرورت ارائه برنامه مشخص وزارت خانه ها یادآور شد: بحث نوسازی بافت های فرسوده در راستای عدالت خواهی انقلاب و کم کردن فاصله اقشار اجتماعی، از ضرورت های خدمت بی منت به مردم است، لذا توقع ما از ستاد ملی بازآفرینی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این است که وظایف هر وزارت خانه و نهاد در بافت فرسوده را مشخصاً اعلام نمایند تا این دستگاه ها بتوانند با بودجه های موظف به تکالیف خود عمل نمایند.

گفتنی است این برنامه با حضور محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد.

 

 
يکشنبه 23/8/1395 - 16:5
ازدواج و همسرداری

(ازدواج با هم کفو))

اهل دل دلبرگزینند بهرحفظ روح وجان

همسربا دین یقین آرامش روح و روان

گر که هم کفـــو باشـد و هــم اهــل دین

بهترین است درکنارت شادباش ودرامان

فی البداهه: منصور مقدم 23/8/1395

يکشنبه 23/8/1395 - 16:3
ایرانگردی

 


با گذشت یک ماه از شروع تورهای تفریحی و فنی پاییزه ستاد گردشگری شهرداری تهران ، بیش از 2000 نفر در 43 تور تهرانگردی برگزار شده شرکت کردند.


به گزارش روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از روند رو به رشد استقبال دانشگاهیان و اقشار خاص از تورهای فنی و تفریحی تهرانگردی اداره توسعه گردشگری این ستاد خبرداد و افزود: استقبال بیش از 2000 نفر از دانشگاهیان و اقشار خاص از تورهای تخصصی تهرانگردی پاییزه در بازه زمانی یک ماهه بی نظیر بود و نشان از علاقه قشر فرهیخته جامعه به آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر تهران است.


فرزاد هوشیار پارسیان با تاکید بر رویکرد شهرداری تهران نسبت به توسعه گردشگری در پایتخت اظهار کرد: «استقبال دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان حوزوی و دانشگاهی از تورهای تهران گردی به گونه ای بود که تقویم تورهای فنی این ستاد تا ماه آینده اختصاص یافته و این استقبال ادامه دارد» وی ادامه داد:« بازدید از دستاوردهای فرهنگی، تفریحی مدیریت شهرداری تهران و پروژه های فنی و عمرانی در حال ساخت شهری از ویژگی های خاص تورهای فنی بود که مورد توجه دانشگاهیان واقع شد.»


هوشیار در توضیح شیوه هماهنگی حضور در این تورها گفت: «دانشجویان و علاقه مندان به شرکت در تورهای تخصصی و عمومی تهرانگردی میتوانند با مراجعه به سایت www.visit.tehran.ir و همچنین تماس با شماره تلفن های 137 و 96001111 از خدمات گردشگری شهرداری تهران بهره مند شوند.»

يکشنبه 23/8/1395 - 15:59
ایرانگردی

 

 

شب گذشته دومین گروه از خدام الحسین(ع) شهرداری تهران پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء طی مراسم بدرقه باشکوهی از بوستان ولایت با بیش از 35 دستگاه اتوبوس به طرف عتبات عالیات اعزام شدند .

رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران پس از اقامه نماز جماعت مغرب در جمع معنوی خادمین اربعین حسینی ضمن تشریح وضعیت کشور عراق گفت : احترام وتکریم زوار حضرت اباعبدا...(ع) توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود و جایگزینی برای آن نمی توان یافت .

حجت الاسلام صادق زاده خطاب به خدام الحسین(ع)شهرداری تهران ؛ صبر و تحمل در برابر مشکلات و سختی ها را لازمه این سفر و کسب فیوضات معنوی آن دانست و افزود: برترین خدمت ها ، سخت ترین آنهاست.

مشاور شهردار تهران اظهار داشت : البته نباید از تلاش وافر و فداکاری ملت و مردم عراق از استان های مختلف در برپائی موکب های مردمی و گسیل کلیه امکانات مادی و معنوی خود نیز غافل شد چراکه با این حجم و فشردگی جمعیت ، نه دولت عراق و نه هیچ نهاد عمومی و دولتی نمی توانست کاری از پیش ببرد .

ایشان همچنین با اشاره به ضرورت شکرگزاری خداوند جهت فراهم نمودن  زمینه خدمت به زوار اربعین حسینی گفت ببینید چه کار ارزشمندی در زندگی انجام داده اید که این توفیق الهی نصیب شما شده است . همچنین باید از شهردار جهادی تهران نیز تشکر نمود که اسباب خدمت به زوار اربعین حسینی را مهیا نمود .

حجت الاسلام صادق زاده در پایان با ذکر مطلبی در رابطه با یکی از خدمتگزاران شهرداری تهران در رفت و روب کربلا در اربعین سال گذشته گفت : پیرمردی در پاسخ به شهردار تهران که چرا علی رغم کهولت سن با این شوق و اشتیاق فراوان در حال رفت و روب می باشید در عین حال که نیروهای جوان تر نیز حضور دارند ؛ در حالی که قطرات اشک بر دیدگان او جاری بود گفت: این نخستین باری است که توفیق تشرف به کربلا برای من فراهم شده است و این کمترین کاری است که می توانم انجام دهم .

رئیس کمیته منابع انسانی ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران نیز طی سخنانی در این مراسم ، آمادگی حداکثری کارکنان خدوم شهرداری تهران برای خدمت رسانی به زائران سید وسالار شهیدان را یادآور شد و گفت : امسال ، چهارمین سالی است که کارکنان شهرداری تهران، توفیق خدمت به زوار اربعین حسینی را می یابند لذا باید با استفاده از تجربیات سال های گذشته ، بهترین خدمت رسانی را فراهم آوریم .

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان این مطلب که در این مرحله ، حدود 1500 نفر از همکاران گرامی به عتبات اعزام می شوند، گفت : در مرحله اول و در روز دهم آبان حدود 600نفر از کارکنان خدوم شهرداری تهران به همراه تجهیزات و ماشین آلات لازم، جهت خدمت رسانی به شهرهای مقدس نجف و کربلا اعزام شدند .   

قدیمی با اشاره به برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با شهرداران و مسئولین عراقی که از ماه ها قبل انجام گرفت گفت : مردم عراق سالهاست که توفیق این خدمتگزاری را از پدران خود به شکل میراث تاریخی گرفته اند لذا باید با درنظر گرفتن شرایط کشور عراق و در کمال احترام و تحمل صبر به وظایف خود عمل کنیم .

 

برگزاری نشست آموزشی روحانیون اعزامی به اربعین حسینی

روحانیون شهرداری تهران مستقر در مواکب و حسینیه ها در مرزهای سه گانه و عتبات عالیات حضوردارند تا ضمن پاسخگوئی به سوالات شرعی به اقامه نماز جماعت اول وقت نیز بپردازند .

حجت الاسلام صادق زاده ضمن اعلام خبر فوق در نشست آموزشی روحانیون اعزامی به مراسم اربعین حسینی در سالن ایران زمین گفت : اهتمام زائران حسینی به اقامه نماز جماعت اول وقت از پیام های اصلی نهضت عاشوراست چراکه اقامه نماز از سوی حضرت در ظهر عاشورا و در شرایط سخت جنگی این پیام را برای همیشه به شیعیان و پیروان داد که در هر زمان و مکان و در هر شرایطی نماز برپا کنند . 

 

توزیع بیش از 200هزار جلد ویژه نامه به زبان عربی در مواکب اربعین  

همزمان با اربعین حسینی و در راستای معرفت افزائی و تبیین اهداف و انگیزه قیام حضرت سیدالشهداء(ع)، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران نیز همگام با کاروان اربعین ، اقدام به برگزاری دومین دوره طرح فرهنگی هیهات مناالذله می نماید.

محصولات فرهنگی فوق شامل ویژه نامه اربعین حسینی و گرافیک های اطلاع رسان از نهضت عاشورا که به دو زبان فارسی و عربی به تایید کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور نیز رسیده است جهت توزیع در میان زوار اربعین حسینی به مرزهای سه گانه و موکب های شهرداری تهران مستقر در شهرهای مقدس نجف و کربلا و مسیر راهپیمائی ارسال شده است . 

زائران گرانقدر اربعین سید وسالار شهیدان جهت شرکت در بخش مسابقه مکتوب (آنلاین اینترنتی)، پس از مطالعه این ویژه نامه تا پایان ماه صفر به آدرس پایگاه اینترنتی شهرداری تهران www.tehran.ir مراجعه نموده و ضمن پاسخگوئی به سوالات ، از جوایز مادی و معنوی آن بهره مند می گردند . همچنین روحانیون و خدام الحسین(ع) شهرداری تهران مستقر در مرزها و مواکب حسینی ،آمادگی لازم جهت راهنمائی زائران و پاسخگوئی به سوالات شرعی عزیزان زائر را دارند .

يکشنبه 23/8/1395 - 15:57
اهل بیت

((پیاده روی اربعین))

گر پیاده ره کنــی سوی حرم

کنج معنی باز یابـــی محترم

یا حسینی گو ی ،پا نه درسفر

اربعیــــن یابی یقین دُری ز یَم

فی البداهه: منصور مقدم 22/8/1395

شنبه 22/8/1395 - 18:1
ایرانگردی

 

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 با تشریح برنامه های هفته دیابت گفت: ویژه برنامه های مشاوره ای، پزشکی و تغذیه ای به مناسبت هفته ملی دیابت با شعار «چشم ها به دیابت» در این منطقه اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20، حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت:ویژه برنامه های هفته ملی دیابت امسال با شعار « چشم ها به دیابت»  از  22 تا 28 آبان با هدف اطلاع رسانی و افزایش آگاهی شهروندان درمورد بیماری دیابت و عوارض آن با اولویت پیشگیری ،در خانه های سلامت محلات ، مدارس،مساجد و بوستانها اجرا می شود.

مسلمی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای جلب مشارکت نهادها و سازمانها و افراد دارای دیابت در اجرای برنامه های هفته دیابت از دیگر  اهداف ویژه برنامه های هفته دیابت است گفت: برگزاری ورزش صبحگاهی در بوستانها و مدارس، پیاده روی نمادین و تشکیل حلقه آبی در فرهنگسرای ولاء، برگزاری جشنواره صبحانه سالم در سرای محلات، ارائه برنامه های آموزشی در مدارس ویژه  اولیاء دانش آموزان از برنامه های پیش بینی شده برای جلب مشارکت شهروندان است.

وی ارائه خدمات سلامت محور تست قندخون ویژه شهروندان در بوستانها و زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع)،تست قند و فشار خون ویژه خانواده شهدا و شهروندان محلات کم برخوردار، پایش قد و وزن افراد دیابتی در مساجد ، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی در سرای محلات، برپائی پایگاه های غربالگری دیابت ویژه پرسنل شهرداری و تقدیر از دبیران محلی  منطقه ای و اعضای فعال کانونهای دیابت را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

مسلمی تصریح کرد: برگزاری تور گردشگری و بازدید از میدان مشق و کاخ گلستان و گردش با لکوموتیو در محوطه میدان ارگ به میزبانی منطقه 12 و تجمع بزرگ  انسانی اعضای کانون دیابت در روز جمعه 28 آبان در میدان آزادی از برنامه هایی است که به صورت فرا منطقه ای اجرا خواهد شد.

وی توجه به سلامت شهروندان را از اولویت های اجتماعی و فرهنگی برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر 20 کانون دیابت و 1712 نفر عضو فعال کانون های پیشگیری از دیابت در خانه های سلامت محله های بیست گانه  منطقه 20 فعال هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 20 اظهار داشت : روز شمار هفته ملی دیابت با شعار دیابت و سازمان های مردم نهاد، دیابت  و مدرسه، دیابت، بیماری های غیرواگیر و نظام سلامت، دیابت و رسانه، دیابت و مردم، دیابت و ورزش و دیابت و ائمه جمعه و جماعات اجرا می شود.

شنبه 22/8/1395 - 17:17
ایرانگردی

 

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 6 از احداث پل عابر پیاده در تقاطع خیابان ولیعصر فاطمی خبر داد و گفت: به منظور حفظ ایمنی و رفاه حال شهروندان ساخت این پل در دستور کار قرار گرفته است تا عابرین پیاده و شهروندانی که از مترو خارج می شوند به سهولت از ضلع جنوبی خیابان فاطمی به ضلع شمالی خیابان ولیعصر دسترسی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، ولی مسگر نجاتی با اشاره به اینکه ساخت این پل مکانیزه جزو اولویت های معاونت حمل و نقل و ترافیک است ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در دستور کار قرار دارد مکانیزه کردن پل عابر پیاده مقابل داروخانه 13 آبان در محدوده هفت تیر است چراکه بیشتر افرادی که به داروخانه 13 آبان مراجعه می کنند دارای بیماری خاص هستند و رفاه و آسایش حال آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

نجاتی همچنین از مکانیزه کردن پل عابرپیاده خیابان حافظ ولدی خبر داد و تصریح کرد: این خیابان نیز  تردد بسیار بالایی دارد و جزو محل های پرخطر است و مکانیزه کردن این پل در دستور کار قرار دارد.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 6 همچنین از رصد وضعیت تمام پل های منطقه توسط عوامل شهرداری منطقه 6 خبر داد و گفت: اگر مشکل خاصی در سطح پل های منطقه دیده شود در اسرع وقت حل می شود.

 

 

شنبه 22/8/1395 - 16:50
ایرانگردی

 

معاون فنی و عمرانی منطقه 19 از پیشرفت 46 درصدی پروژه توسعه درمانگاه شهرداری منطقه و اتمام این پروژه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، شهنام جوادیان گفت: این درمانگاه با داشتن امکانات پیشرفته و پزشکان متخصص در راستای ارائه خدمات درمانی و ارتقاء سطح سلامت شهروندان ایجاد شده و با توجه به نبود بیمارستان در این منطقه ضرورت توسعه درمانگاه و ارائه خدمات پزشکی بیشتر جهت رفاه حال شهروندان در برنامه سال جاری قرار گرفته است.

به گفته وی پروژه توسعه درمانگاه شهرداری این منطقه به مساحت 900 متر مربع در سه طبقه در حال انجام است و با اتمام آن بخش هایی که در فاز اول با محدودیت فضا روبرو بودند گسترش و یا بخش های جدید ایجاد خواهد شد.

جوادیان به فعالیت احداث معبر درسطح منطقه اشاره و بیان کرد: این فعالیت شامل روسازی، پیاده رو سازی و احداث نهر و کانیو است که در حال حاضر در معابر فرعی خیابان سبلان در حال اجرا است.

معاون شهردار منطقه در بخش دیگری با بیان اینکه فعالیت ایجاد کانال شقایق با هدف جمع آوری آب های سطحی رو به اتمام است تصریح کرد: این پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا 45 روز دیگر به اتمام برسد.

جوادیان به پروژه دیگری در خصوص جمع آوری آبهای سطحی اشاره و بیان کرد: کانال جمع آوری آبهای سطحی معبر شکوفه جهت جمع آوری آبهای سطحی باند شمالی بلوار شکوفه در حال ایجاد  و با 230 متر طول تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیش بینی می شود این پروژه تا یک ماه دیگر به اتمام برسد.

 

شنبه 22/8/1395 - 16:45
ایرانگردی

 

 

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 12 تهران از برنامه ریزی مدیریت شهری جهت اعطای بسته های تشویقی ویژه به ساکنان محله های محروم تهران قدیم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12 تهران ؛ مهدی صالحی با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران با هدف برداشتن بار اضافه از روی دوش مالکان املاک فرسوده و همچنین اعطای وام ، وارد عمل شده و این دو هدف در قالب بسته‌های تشویقی به مالکان منطقه 12 اعطا خواهد شد با این تفاوت که با توجه به فقر اقتصادی برخی از محله های این منطقه ، بسته‌های تشویقی اعطایی با مناطق دیگر متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است که در سال اول 40 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده اعطا شود ، همچنین طبق تاکید شهردار تهران قرار است که این بودجه به صورت متمرکز در منطقه 12 هزینه شود.

 به اعتقاد معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه  12 ، اگر قرار است تسهیلات نوسازی با بهره پایین به مردم پرداخت شود ، بهتر است به جای اینکه این تسهیلات به صورت پراکنده در مناطق مختلف تخصیص داده شود ؛ به صورت متمرکز در منطقه 12 هزینه شود.

وی با اشاره به برنامه های ناموفق مدیریت قبلی شهرداری تهران در خصوص احیای بافت فرسوده منطقه 12 بیان کرد: سال‌ها قبل برای حل مشکل احیاء بافت فرسوده در تهران و به صورت ویژه در این منطقه ، شرکت عمران بهسازی به منظور احیای بافت فرسوده تاسیس شد ، این شرکت در راستای احیای بافت فرسوده در دوره‌های قبلی مدیریت شهری اقدام به خرید ملک در محله سیروس نمود که اکنون به صورت مخروبه باقی مانده است.

به اعتقاد وی ؛ این اقدام شرکت عمران بهسازی نه تنها مشکل بافت فرسوده را در این محله حل نکرد ؛ بلکه باعث فرسوده‌تر شدن محله شد و اماکن نا امن و بی‌دفاع شهری را در برخی از محله‌های منطقه 12 ایجاد نمود.

معاون شهردار منطقه 12 تهران با بیان اینکه در سال‌های بعد این زمین‌ها به کانون‌هایی برای آسیب‌های اجتماعی و تجمع معتادان در محله سیروس تبدیل شد ؛ تاکید کرد: سیاست‌گذاری اشتباهی که در اوایل ده 80 انجام شد دامن محله عودلاجان را نیز گرفت ، به عبارت ساده‌تر پاک کردن صورت مساله بافت‌های فرسوده توسط عوامل ذیربط نتوانست مشکل مرمت و نوسازی این بافت‌ها را در منطقه 12 حل کند.

 مهدی صالحی درباره رویکرد جدید مدیریت شهری در احیای بافت‌های فرسوده در تهران به ویژه در منطقه 12 یادآور شد: این دوره مدیریت شهری تهران با نگاه به تجربه‌های ناموفق گذشته تصمیم گرفت تا نسخه ی دیگری برای این کار در نظر بگیرد ، به این صورت که مردم نوسازی بافت‌های فرسوده خود را شروع کرده و در این میان شهرداری از ساکنان این بافت‌ها حمایت کند.

 

شنبه 22/8/1395 - 16:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته