• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 2
زمان آخرین مطلب : 2825روز قبل
کامپیوتر و اینترنت

 کارتریج و شارژ کارتریج چیست؟

در ابتدا لازم است کارتریج را تعریف کنیم؛ کارتریج به آن دسته از مواد و لوازم مورد مصرف پرینترها گفته می شود که به دو صورت در بازار وجود دارند. نوع اول که به صورت تونر بوده و به آن ها کارتریج های لیزری گفته می شود؛ و نوع دوم کارتریج های جوهر افشان می باشند. در این مطلب میخواهیم برای شما عزیزان انواع راه های شناسایی کارتریج های مختلف را از یکدیگر توضیح دهیم.

شما می توانید برای شارژ کارتریج در محل با آگهی های فوق تماس حاصل نمایید.

 

روش های شناسایی انواع مختلف کارتریج های لیزری اورجینال hp

لازم به ذکر است که برای شناسایی انواع کارتریج های اورجینال hp راه های متفاوتی وجود دارد.

مرحله ی اول: اولین و مهمترین مرحله برای شناسایی یک کارتریج اورجینال، شناسایی و تشخیص فیزیکی کالا است. کارتریج های فابریک و اورجینال دارای چند نشانه ی فیزیکی می باشند؛ اولین و نیز مهمترین نشانه ی این کارتریج ها، وجود هولوگرام امنیتی بصورت اتمی می باشد. لازم به ذکر است که در نمونه های چینی این کارتریج ها، هولوگرام بصورت برچسب بوده و چنانچه سعی کنید که آن را از سطح کارتن جدا کنید، هولوگرام به سادگی و به طور سالم همچون یک برچسب پلاستیکی از روی کارتن کارتریج جدا می شود. همچنین شما می توانید برای اطمینان خاطر نسبت به کارتریج خریداری شده، شماره هولوگرام را در سایت چک نمایید.

 

مرحله ی دوم: در دومین مرحله، باید این نکته را بررسی نمایید که سریال ثبت شده در پشت جعبه ی کارتریج با کاست کارتریج مطابقت و هماهنگی داشته باشد؛ زیرا در بعضی موارد مشاهده شده است که کارتن کارتریج خریداری شده، به صورت اورجینال بوده اما کاست آن طرح می باشد.

 

شارژ کارتریج

 

لازم به بیان این مسیله نیز می باشد که کمپانی hp هر چند وقت یکبار، تغییرات عمده ای را در کارتن و در کاست  کارتریج های تولیدی خود برای جلوگیری از هرگونه جعل انجام می دهد که در مطالب آینده به بحث درباره ی این موضوع خواهیم پرداخت.

شارژ کارتریج اصل بسیار بهتر از شارژ مدل های تقلبی می باشد.

روش های شناسایی انواع مختلف کارتریج های جوهرافشان اورجینال hp

در بحث شناسایی کارتریج های جوهرافشان hp به مانند شناسایی کارتریج های لیزری عمل خواهیم کرد؛ اما در این قسمت برای آشنایی بهتر شما، بهتر است به تصاویر زیر دقت نمایید.

 

شارژ کارتریج

 

در عکس زیر، به نمونه هایی از هولوگرام های چینی توجه کنید که علاوه بر شباهت بسیار زیاد به نمونه های اورجینال، می توانید جدا شدن آسان و بی عیب و نقص آن ها را از کارتن کارتریج نیز تست نمایید، شارژ کارتریج چینی ممکن می باشد ولی یک کارتریج اصل را چندین بار می توانید شارژ نمایید و در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

 

شارژ کارتریج در محل

 

انواع مختلف هولوگرام کارتریج های hp

 

شارژ کارتریج در محل

شارژ کارتریج های اصلی بهتر از شارژ کارتریج نوع تقلبی آن می باشد.

بررسی تفاوت های انواع مختلف کارتریج های چینی:

لازم به ذکر است که در کشور ایران، بازار فروش مواد و تجهیزات مورد مصرف پرینترها بسیار گسترده است. در بازار پرینترها، تعداد زیادی از وارد کنندگان و فروشندگان این کالا، از علامت گارانتی مخصوص به خود حمایت می کنند و همانطور نیز که می دانید وجود گارانتی برای یک محصول، اعتماد به نفس ویژه ای به خریدار آن محصول و کاربر خود می دهد؛ اما در اکثر مواقع افراد از داخل کارتن کارتریج بی خبر می باشند! و نمی دانند که آیا واقعا علامت گارانتی کالا بر روی کاست کارتریج نیز وجود دارد یا خیر که این موضوع گاها باعث بروز اختلافاتی نیز می شود. این گونه کارتریج ها، ارزان ترین و فراوان ترین نوع کارتریج ها در بازار می باشند که تولید کشور چین بوده و بیشتر تاجران ایرانی، اینگونه کارتریج ها را خریداری می کنند و وارد بازار ایران می نمایند.

مشخصه ی گویا برای تشخیص این گونه از کارتریج ها، این است بر روی کاست کارتریج هیچ نام و نشانی قید نشده و تنها بر روی آن یک لیبل وجود دارد که آن لیبل نیز در ایران چسبانده شده است! کارتریج های چینی نیز خود به درجات مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ برای نمونه کارتریج های چینی درجه ی یک دارای مشخصاتی می باشند که این مشخصات در نمونه های دیگر این محصول وجود ندارد. مشخصه ی اصلی در کارتریج های طرح چین درجه ی یک، یکی بودن و تطابق شماره سریال و تاریخ کارتریج و کارتن کارتریج می باشد که این موارد به صورت حک مشخص می شوند. این نکته لازم به ذکر است که در نمونه هایی از کارتریج های طرح چینی نامرغوب، شماره سریال با مهر داغ شده بر روی کاست کارتریج یکی شده است! که این حالت کاملا مشهود می باشد. مشخصه ی بعدی تشخیص کارتریج های طرح چینی درجه ی یک، کشور سازنده ی آن کارتریج است که بایستی این مورد بر روی کاست کارتریج حک شده و با کارتن نیز مطابقت داشته باشد.

مهم ترین و عمده ترین تفاوت بین کارتریج های چینی درجه ی یک با دیگر کارتریج های چینی و شارژی، درکیفیت چاپ پرینتر و تعداد برگ های چاپی آن می باشد. در اینجا باید این مورد را نیز بیان کنیم که کارتریج های چینی نامرغوب، می توانند برای دستگاه پرینتر شما خطرناک بوده و به برد پرینتر شما آسیب جدی برسانند. همچنین این گونه کارتریج های نامرغوب بالا بردن میزان برق مصرفی، باعث ایجاد نوسانات برق در دستگاه پرینتر شما می شوند.

کارتریج های طرح چینی درجه ی یک بایستی دارای 3 مشخصه باشند؛

  1. یکی بودن و مطابقت شماره سریال و تاریخ کارتن کارتریج و کاست کارتریج (به صورت حک شده)
  2. ثبت نام کشور سازنده ی کارتریج (به صورت حک شده)
  3. مشخصات ثبت شده بر روی کارتریج به صورت لیبل نبوده و حک شده باشند. (لیبل را می توان به آسانی از روی کارتریج جدا کرد!)

 

برای آشنایی کامل و جامع با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را نیز مطالعه فرمایید.

آشنایی کلی با تفاوت های انواع مختلف کارتریج ها و شارژ کارتریج در محل

روش های شناخت کارتریج های اورجینال در ابتدای مطلب توضیح داده شد؛ اما به دلیل وجود تحریم های گوناگون و افزایش قیمت دلار، خرید و استفاده از کارتریج های اورجینال در برخی از مدل های لیزری، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشند.

گستردگی و تنوع کارتریج های موجود در بازار ایران به قدری زیاد است که افراد متخصص در این کار و آن های که سال ها سابقه و تجربه ی خرید و فروش کارتریج را دارند گاهی اوقات دچار اشتباه می شوند. این نکته را بدانید که در بازار وسیع ایران، مدل های مختلفی از کارتریج ها از نظر کیفیت وجود دارد؛ پس مهمترین موضوع، تشخیص یک کارتریج با کیفیت درجه ی یک از میان انواع مختلف است. زیرا گاهی اوقات این اتفاق پیش آمده که کارتریج خریداری شده با نام کارتریج درجه ی یک، دارای کیفیت بسیار پایینی بوده و تعداد برگ های چاپی آن نیز کمتر بوده است. در این قسمت برای شما همراهان، تفاوت های کارتریج های درجه ی یک را با دیگر کارتریج ها توضیح می دهیم.

در ابتدا بایستی تمامی مشخصات کارتن کارتریج با کاست آن یکسان و مطابق بوده و ثبت این مشخصات به صورت حک شده باشند، نه به صورت برچسب و لیبل که به توان آن را به آسانی جدا کرد. (مشخصات شامل شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگوی کارتریج)

نمونه ای از کارتریج های نامرغوب چینی که بدون کارتن و به صورت خام وارد می شوند را در خیلی جاها ممکن است مشاهده کرده باشید!

 

لیبل (برچسب) هایی که بر روی کارتریج های نامرغوب چینی چسبانده می شود با نمونه های فوق تفاوت دارند.

 

نمونه کارتریج اورجینال که تمامی مشخصات (از جمله شماره ی سریال، شماره ی فنی، تاریخ و لوگو) کارتریج و کارتن کارتریج به صورت حک شده و نه به صورت برچسب، یکسان و مطابق می باشند.

 

نمونه ای از کارتریج نامرغوب با برچسب

 

شارژ کارتریج در محل

 

نمونه ای از کارتریج درجه ی یک با مشخصات حک شده

 

شارژ کلرتریج در محل

شارژ کارتریج از خرید کارتریج به صرفه تر می باشد و پیشنهاد می کنیم اگر قصد شارژ کارتریج خود را دارید به آگهی های بالای صفحه نگاهی بیاندازید.

شنبه 15/8/1395 - 21:31
تزیینات و دکوراسیون

حتما دوران شیرین کودکی خود را به یاد دارید! اواخر اسفند ماه که می شد گر چه اواخر فصل سخت امتحانات مدرسه بود و غرق در درس و مشق بودیم؛ و سرمای ته مانده ی روزهای زمستانی پاهای مان را سوزن سوزن می کرد؛ اما با شوق بی پایان کودکی، پاچه ی شلوار مان را بالا می زدیم و کاسه ی آب به دست، قالی خیسی که وسط حیاط بزرگ خانه مان پهن شده بود، را با خنده می شستیم و این دلخوشی های ساده ی زندگی را بسیار دوست داشتیم.

قالیشویی

یاد باد روزگاران گذشته که خبر از  فصل خانه تکانی و موسم بهار را با دیدن قالی های رنگ به رنگ آویزان بر پشت بام خانه ها می گرفتیم...

امروزه دیگر از حس و حال قدیم خبری نیست؛ دیگر آن حال و هوای دوست داشتنی رنگارنگ تمام شده است. حالا ما به صفحات نیازمندی روزنامه های سیاه و سفید اکتفا می کنیم و حتی دیگر از قالی های رنگارنگ بر پشت بام منازل هم خبری نیست! بلکه امروز صدای زمخت آیفون تصویری در خانه می پیچد و پشت در، مردی با یک وانت پر از قالی های خسته...

حالا زندگی روزمره ی ماشینی جای تمام خاطرات رنگارنگ کودکی را گرفته و تجربه ی زیبای کودکی به یکی از الزامات زندگی ماشینی امروزی تبدیل شده است؛ قالیشویی های صنعتی. قالیشویی هایی که از اوایل اسفند ماه تا فرارسیدن موسم بهار و سال جدید، مسیول شست شوی های قالی های خانه های امروزی هستند!

شاید این سوال ها و نگرانی های حاصل، برای شما نیز پیش آمده باشد؛ کدام قالیشویی برای شستن فرش ها و قالی هایمان مناسب و قابل اعتماد است؟ فرش ها و قالی های گران قیمت مان را به کدام قالیشویی بسپاریم تا در عین تمیز شدن، خراب نشوند؟ برای شستن فرش ها و قالی های خانه مان چقدر باید هزینه کنیم؟ چقدر زمان برای شستن و آماده شدن فرش ها مورد نیاز است؟

در این مطلب برای شما عزیزان، راهنمایی را آماده کرده ایم تا بتواند پاسخگوی سوالات شما در این موضوع باشد.

شست و شوی فرش ها به روش سنتی مناسب است صنعتی؟

بهتر است در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که شست و شوی زیاد فرش، به خصوص فرش های قدیمی و فرش هایی که توسط انگشتان هنرمندانه ی اساتیدی بزرگ بافته شده است و در دل تار و پود آن ها، خاطره های بسیار وجود دارد؛ به هیچ عنوان کاری عاقلانه نیست و می توان با بهره گیری از روش های دیگر به تمیز کردن این فرش ها اقدام نمود. شما با اقداماتی ساده می توانید پاکیزگی نسبی را به این فرش ها باز گردانید؛ می توانید با جارو برقی گرد و غبار و خاک را از دل تار و پود این فرش های با ارزش بگیرید و سپس با بهره گیری و استفاده از شامپو های مخصوص و مناسب برای فرش، پاکیزگی و درخشندگی را به فرش های منزل خود بازگردانید.

اما زمان هایی نیز وجود دارد که به جز قالیشویی انتخاب دیگری وجود ندارد و بایستی فرش هایتان را برای تمیز شدن به دست شرکت های قالیشویی بسپارید! این زمان ها عمدتا هنگامی هستند که یا فضای کار مناسبی در اختیار نداریم و یا وقت کافی برای انجام این کار نداریم. اما چنانچه شما دارای فضای مناسب و نیز امکانات لازم برای انجام این کار می باشید؛ می توانید با استفاده از مواد شوینده ی مناسب و آشنایی با نحوه ی درست و صحیح آب گیری فرش ها، آستین بالا زده و خاطرات کودکی خود را زنده نمایید! اما در غیر در این صورت می توانید از خدمات قالیشویی های مجاز در سطح شهر که نحوه و سطح کار آن ها توسط اتحادیه ی صنف قالیشویان شهر تایید شده است و دارای مجوز های لازم برای انجام این خدمات هستند، استفاده نمایید.

شست و شوی فرش و موکت در قالیشویی ها، چقدر هزینه دارد؟

در رابطه ی با این کار، مرجعی رسمی به نام اتحادیه ی صنف قالیشویان در هر شهر وجود دارد که این اتحادیه در طول سال، هر شش ماه یک بار، قیمتی مصوب و رسمی را برای شست و شوی فرش و قالی و موکت به قالیشویان اعلام می کند و تمامی قالیشویان موظف به رعایت و اعمال این قیمت ها می باشند. همان طور که می دانید شست و شوی فرش، قالی و موکت در قالیشویی ها براساس متر مربع محاسبه می شود.

لازم به ذکر است که در این میان، موردی نیز به نام قیمت توافقی وجود دارد؛ شاید شما نیز از این موضوع اطلاع داشته باشید که قیمت های درج شده در آگهی های منتشر شده با صورتحساب و قیمت واقعی پرداخت شده ی نهایی تفاوت دارد.

به طور کلی می توان گفت هزینه ی شست و شوی فرش، قالی و موکت براساس متر مربع از سوی اتحادیه قالیشویان مشخص و تعیین شده است؛ اما در برخی موارد، هزینه ی نهایی به صورت توافقی می باشد بدین ترتیب که طرفین پس از صحبت با یکدیگر، در قیمتی مشخص به توافق می رسند؛ لازم به ذکر است که قیمت به دست آمده به دستور العمل یا مصوبه ی خاصی بستگی ندارد. مواردی همچون شست و شوی تابلو فرش یا فرش های قدیمی و نفیس و یا در صورتی که شست شوی فرش شما نیازمند خدماتی خاص و اضافی باشد... توصیه می شود حتما در نحوه ی توافق، دقت لازم و کافی را داشته و سندی از توافق خود در اختیار داشته باشید.

قالیشویی

قالیشویی های مجاز و غیر مجاز!

به شما توصیه می کنیم وقتی به آگهی های چاپ شده ی قالیشویان در نیازمندی های روزنامه ها نگاه می کنید و یا با مشورت با دوستان و آشنایان خود، یکی از قالیشویی های شهر خود را انتخاب می کنید، بهتر است قبل از دادن آدرس به قالیشویی و تحویل فرش های خود به آن ها، کمی حوصله به خرج داده و اتحادیه قالیشویی شهر محل اقامت خود تلفن کرده و یا به وب سایت اینترنتی آن اتحادیه مراجعه نمایید. چنانچه نام قالیشویی انتخابی توسط شما، در بین لیست اسامی قالیشویان مورد تایید و مجاز آن اتحادیه وجود داشت، می توان گفت 50 درصد کار انجام شده است و باقی موارد به دقت انتخاب شما بستگی دارد. اما چنانچه نام آن قالیشویی را در فهرست اسامی اتحادیه ندیدید! آن قالیشویی را برای شست و شوی فرش های خود بیخیال شده و دوباره به جست و جو بپردازید تا گزینه ی مناسبی را بیابید.

اما این سوال پیش می آید که دلیل حساسیت بالای ما در انتخاب قالیشویی چیست؟ پاسخ این است که اگر فرش های ما نفیس و گران قیمت باشند! بایستی بدانیم که فرش های خود را به چه کسی می سپاریم و از عاقبت کار خود، نگران و دلواپس نباشیم.

صورتحساب فرش های خود را به دقت مطالعه کنید!

براساس یک سنت و رسم قدیمی در میان ما ایرانی ها، فرش دستباف جزو سرمایه های اصلی زندگی محسوب می شود؛ پس توصیه می شود قبل از تحویل دادن سرمایه های خود به دست قالیشویی مجاز انتخاب شده توسط شما، قرارداد یا فاکتور ارایه شده را به دقت مطالعه کرده و از سوال کردن درباره آن، اصلا خجالت نکشید؛ چنانچه قرارداد ارایه شده برای شما قانع کننده نبود می توانید با دفتر شرکت قالیشویی تماس بگیرید و حتی در نهایت می توانید از نظرات کارشناسان اتحادیه قالیشویان استفاده نمایید.

این نکته را فراموش ننماید که به هیچ وجه عجله نکنید و با اعتماد کامل و خونسردی تمام فرش هایتان را تحویل داده و تحویل بگیرید.

در قرارداد برخی از شرکت های قالیشویی، بندی وجود دارد که در آن نوشته شده است: هر گونه خسارت احتمالی بر عهده مشتری است.

زیرا معمولا فرش های دستباف و نفیس دارای ارزش مادی بالایی می باشند؛ بنابراین هرگز این بند از قرارداد را نپذیرید؛ توصیه می شود چون از خدمات قالیشویی های مجاز استفاده می کنید بنابراین قبل از امضای قراردادی با بند فوق، حتما در ابتدا با اتحادیه قالیشویان تماس گرفته و این موضوع را با کارشناسان آن مرکز در میان بگذارید و پس از دانستن نظر و تایید آن ها، اقدام به امضای قرارداد نمایید.

همچنین توصیه می شود قالیشویی ای را انتخاب نمایید که در ازای دریافت مبلغی اضافی، فرش های شما را بیمه نماید تا در صورت ایراد خسارت به فرش های شما، بیمه خسارت شما را بپردازد و دچار مشکلات بیشتری نشوید.

به یاد داشته باشید تمام اطلاعات درج شده در رسید قالیشویی را چک کرده و صحت اطلاعات را با کارت یا مشخصات قالیشویی مطابقت دهید؛ زیرا رسید قالیشویی تنها سند نزد شما خواهد بود. همچنین توصیه می شود به هیچ عنوان، رسید بدون مهر واحد قالیشویی یا امضا را قبول نکنید.

در آخرین مرحله، توصیه می شود حتما مشخصات کامل و شماره تماس مامور تحویل گیرنده ی فرش و همچنین شماره پلاک خودرو اش را در پشت برگه ی رسید یادداشت نمایید.

شنبه 15/8/1395 - 21:20
تزیینات و دکوراسیون

برترین ویژگی های سقف کاذب کناف و pvc و مشبک سبک بودن آن می باشد، تولید صنعتی این نوع مصالح باعث می گردد ویژگی های فنی و استاندارد های ساختمانی در آن ها حفظ شود و تمامی ضوابط را در تولید اینگونه سقف ها حفظ شود.

پس اینگونه سقف های کاذب بهترین جایگزین برای سقف های غیر استاندار از جمله رابیتس و سقف های گچی دست ساز می باشد. سقف کاذب کناف بر خلاف سقف رابیتس که دارای زیرسازی سنگین همچون میلگرد و ساختار فلزی می باشد زیر سازی سقف کاذب کناف از فولاد سبک دارای سطح مقطع U L C F ساخته شده است. صفحاتی نیز که روی سازه های زیر سازی سقف کاذب نصب می شوند نیز صفحات گچی می باشند که با روکش یک یا چند لایه پوشانده شده است.

صفحات گچی سقف کاذب کناف توسط پیچ روی سازه ها سوار می شود و درزهایی که بین این صفحات گچی بوجود می آید توسط نوار بتونه و بتونه کناف پوشانده شده و سپس نقاشی می گردد تا سطحی یکدست و تمیز بدست آید. همچنین می توان این سطوح را برای کاغذ دیواری و دیگر پوشش های سقف کاذب و دیوار استفاده نمود.

در صورت نیاز می توان فاصله این سقف تا سقف و یا دیوارهای کاذب را با مواد عایق کننده پوشاند و همچنین امکان دسترسی به لوله های فاضلاب، تاسیسات الکتریکی و ... محیا می باشد. در سقف کاذب کناف دریچه هایی نیز نصب می گردد تا امکان دستری به سطوح مختلف از جمله تاسیسات محیا باشد و در صورتی ایجاد خرابی در تاسیسات رد شده از سقف بتوان آن ها را تعمیر نمود.

سقف کاذب کناف به دو مدل ساده و دکوراتیو تقسیم بندی می شود، هر طرحی را می توان با استفاده از این مصالح اجرا نمود از طرح های سه بعدی دکوراتیو تا سقف های کاملا صاف و بدون طرح با کناف قابلیت اجرایی دارد.

ویژگی های سقف کاذب کناف

این نوع سقف سرعت اجرایی بسیار بالایی داشته و هزینه آن نیز پایین می باشد و نیازی به صرف زمان جهت خشک شدن گچ و... را نیز ندارد.

سقف کاذب کناف دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد به طوری هر طرحی را می توان با استفاده از کناف اجرایی نمود.

وزن مجموع این نوع سقف کاذب بسیار پایین بوده و پانل هایی که در آن نیز استفاده می شوند همانند آن سبک می باشند.

دسترسی راحت به تاسیسات این سقف با یک دریچه امکان پذیر است.

سقف کاذب مشبک

سقف کاذب مشبک دارای یک زیر سازی فلزی به همراه تایل های 60 در 60 سانتیمتری می باشند که روی این سازه ها نصب می گردند و امکان دسترسی به بالای آن به راحتی امکان پذیر می باشد و می توانید به تمام تاسیسات دسترسی داشته باشید.

تایل های مورد استفاده از قبل رنگ آمیزی شده اند و یا دارای روکش می باشند که جنس روکش آن ها PVC یا آلومنیوم می باشد. به دلیل عدم نیاز به رنگ آمیزی سرعت اجرایی این نوع از سقف بسیار بالا بوده و دارای قیمت پایینی نیز می باشد.

در برخی مکان ها که تاسیسات زیادی از سقف عبور کرده است و یا امکان آتش سوزی و گرمای زیاد وجود دارد باید از تایل های با روکش آلومنیوم استفاده نمود که در مقایسه با تایل های PVC کمی قیمت آن ها بالاتر می باشد.

خود این تایل ها نیز به دو نوع آکوستیک و غیر آکوستیک (ساده) تقسیم بندی می گردند، در مکان هایی همانند سینما ، آمفی تئاتر و دیگر مکان هایی که نیاز به عایق صوتی وجود دارد از تایل های آکوستیک استفاده می گردد.

نحوه نصب سقف کاذب مشبک

ابتدا نبشی هایی دور تا دور مکان مورد نظر نصب می گردد که حکم اولین سازه های باربر را دارند، سازه بعدی سقف کاذب مشبک سپری می باشد که دارای انتهای کلیک بوده و به یکدیگر متصل می گردند و توسط سوراخ هایی که در آن ها وجود دارد به سقف اصلی متصل می گردند.

مبانی طراحی زیرسازی سقف کاذب کناف

تعیین وزن این نوع سقف بر اساس نوع پوشش کاری

برای این منظور از نمودار زیر استفاده می شود. بدین ترتیب که پس از تعیین نوع پوشش کاری بر روی محور X ‏. از نقطه مربوطه عمودی بر خط مورب ترسیم و از محل آنلاقی این دو خط، عمود دیگری بر محور y ‏ها ترسیم می شود. محل تقاطع این عمود با محور y ‏، نشتکر وزن سقف کاذب (وزن پنل + زیر سازی) می باشد.

سقف کاذب

شنبه 15/8/1395 - 21:8
ایرانگردی


مسئول سامانه 1888 شهرداری منطقه دو از ثبت 11099 پیام در سامانه 1888 منطقه دو خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو:
" داوود نجاری" با اعلام این خبر گفت : از ابتدای سال 92تاکنون 11099 که این تعداد پیام بیشترین موضوعات مد نظر شهروندان در حوزه معاونت خدمات شهری و امور مدیریتی می باشد که به ترتیب 481 و 333 پیام را به خود اختصاص دادندودر خواست های بعدی شهروندان نظافت معابر با 309، مزاحمت های صنفی صنایع و مشاغل مزاحم،نصب مخزن زباله تر با 269 پیام و رعایت ضوابط و قوانین شهرسازی با 227 پیام ذکر نمود.

نجاری گفت : در سال 95 تعداد پیامهای ورودی به منطقه 2 از ابتدای سال تاکنون 1845 پیام می باشد که از این تعداد 104 پیام مربوط به سد معبر دستفروشان ،85 پیام مزاحمت صنفی و 79 پیام آبیاری درختان اشاره نمود و کمترین درخواستهای شهروندان در سال 95 سوزاندن زباله ها و ضایعات ، ساماندهی حریم کارگاه عمرانی و همسطح سازی پلهای روی معابر را اشاره نمود.

وی در ادامه تصریح کرد : از مجموع 1845 پیام سال 95 حدود 95 درصد پاسخگویی شده است و 10 درصد باقیمانده پیامها مربوط به ارسال ماده صد و کمسیون بند 20 می باشد که در حال سیر مراحل قانونی می باشد.

شایان ذکر است در آخرین جلسه ارتباط مستقیم شهرداری تهران که در تاریخ 27/7/95 که با حضور نظری شهردار منطقه دو ، معاونین و مدیران ایشان برگزار شد که  تعداد 75 تماس توسط شهروندان برقرار شد که از مجموع 36 تماس تقدیر و تشکر از شهردار ی منطقه دوثبت شد.

شنبه 15/8/1395 - 17:13
ایرانگردی

 

ایوو کومشیچ شهردار سارایوو که در راس هیاتی چهار نفره برای امضای تفاهم نامه و عقد پیمان خواهرخواندگی تهران و سارایوو به ایران سفر کرده بود، مورد استقبال مولایی شهردار منطقه 22،معاونین و مدیران شهری منطقه قرار گرفت و ضمن بازدید از پروژه های عمرانی این منطقه از دریاچه شهدای خلیج فارس و مجموعه تفریحی آبشار تهران دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22، ایوو کمشیچ شهردار سارایوو با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفت در مدیریت شهری شهر تهران و اجرای پروژه های عمرانی آن اظهار کرد: اولین باری است که به تهران سفر می کنم و طی این سفر این شهر را بسیار زیبا، مدرن و برخوردار از دانش روز دنیا در حوزه شهرسازی دیدم و منطقه 22 را با توجه به برخورداری از فضاهای بکر گردشگری و ساختمان هایی که با توجه به تکنولوژی روز دنیا ساخته شده مقصدی بسیار مناسب برای سفرهای گردشگری گردشگران داخلی و خارجی ایران دیدم.

 

وی ادامه داد: توجه به فضای سبز و توسعه تفرجگاه های تفریحی شهر تهران آنهم با وجود کم آبی های زیادی که در شهر تهران وجود دارد، بسیار قابل تحسین است و می توان توسعه پروژه های مدرن شهری در کنار مراکز تفریحی، پارک ها و بوستان ها را سمبل و نماد شهر تهران عنوان کرد. همچنین گستردگی و توسعه خطوط عظیم ریلی تهران نشان از برخورداری این شهر از یک مدیریت قوی و است.

کومشیچ عنوان کرد: به عقیده من امضای یادداشت تفاهم با شهردار تهران و پیمان خواهر خواندگی بین این دو شهر فضای مناسبی برای گسترش مناسبات فرهنگی، علمی و تجاری خواهد بود و با توجه به ظرفیت هایی که بین دو شهر وجود دارد، زمینه‌های همکاری بین این دو شهر در زمینه گردشگری و فرهنگی ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به بازدید از مرکز کنترل ترافیک شهر تهران گفت: یکی از مکان‌هایی که من را به شدت تحت تاثیر قرار داد،مرکز کنترل ترافیک شهر تهران بود که با استفاده از دانش روز و پیشرفته دنیا در حال پیگیری است و باید بگویم این مرکز به خوبی توانسته است بنا به گفته مسوولان روزانه تردد میلیون ها مسافر و حجم عظیم سفرهای درون شهری را در شهر تهران را به خوبی کنترل نماید.

 

شهردار سارایوو در پایان سخنان با بیان اینکه در اروپا تصویر واقعی از مردم ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تبلیغاتی که در دنیا در مورد ملت ایران وجود دارد، تبلیغاتی منفی و مغرضانه است و طی این چند روز سفرم در تهران مردم ایران را مهمان نواز و معتقد به آدام و رسوم ملی و مذهبی خود دیدم.

 

شنبه 15/8/1395 - 17:7
سلامت و بهداشت جامعه

یک دکترای علوم و مهندسی صنایع غذایی گفت: مصرف روزانه 250 گرم ماست و محصولات لبنی پروبیوتیک طی 14 روز پیایی تاثیرگذار 

 

 

 

 

 

به گزارش جام جم آنلاین، یوسف رمضان، دکترای علوم و مهندسی صنایع غذایی در گفتگو با برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت با اشاره به اینکه برای نگهداری مواد غذایی روش های مختلفی همچون تخمیر وجود دارد، گفت: در فرآیند تخمیر، بر خلاف سایر روش های نگهداری مواد غذایی برای طولانی مدت، تعداد میکروب ها با هدف ارتقای کیفیت مواد افزایش می یابد که البته منظور، میکروب های مفید است.

وی افزود: برای تهیه ماست با استفاده از مایه ماست که سرشار از باکتری های آغازگر است، فرآیند تخمیر انجام می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم دارویی تهران با بیان اینکه مصرف مواد لبنی برای بعضی افراد مشکلات گوارشی به همراه دارد، ادامه داد: به عنوان مثال، نژاد زرد با مصرف شیر دچار مشکل می شوند؛ به گونه ای که اگر نوزاد تا ساعات طولانی بعد از نوشیدن شیر از شیر مادر استفاده نکند، آنزیمی در بدنش از بین می رود.

رمضان در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که مصرف محصولات تخمیری لبنی ارزش افزوده غذایی بسیاری برای افرادی که نمی توانند شیر را به راحتی مصرف کنند، به همراه دارد.

این دکترای علوم و مهندسی صنایع غذایی افزود: با تبدیل شیر به ماست، پروتئین ها دچار تغییر می شوند و برخی از قندهای موجود در شیر به اسید لاکتیک در ماست تبدیل شده اند.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه PH شیر خنثی است،؛ اما ماست PH پایین دارد و بنابراین احتمال رشد میکروب های بیماری زا در ماست کمتر است؛ اما این به معنای عدم فاسد شدن این محصول لبنی نیست.

رمضان با تاکید بر این که دریافت کلسیم با مصرف قندهای ساده تر ارتباط مستقیم دارد، گفت: پروبیوتیک به معنای «برای زندگی» است. با افزایش باکتری های مفید در دستگاه گوارش، قطعا بدن سالم تری خواهیم داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به محصولاتی پروبیوتیک اطلاق می شود که مقدار باکتری های مفید در میلی لیتر برابر با میلیون در لحظه مصرف باشد و در روده جایگزین شود. 

شنبه 15/8/1395 - 17:7
سلامت و بهداشت جامعه

یخچال یا انباری. باز یا به صورت بسته‌بندی؟ بسیاری در مورد نگهداری مواد غذایی دچار اشتباه می‌شوند که نه‌تنها باعث از دست رفتن کیفیت، مزه، عطر و طعم آن می‌شود، بلکه براثر فاسد شدن زودهنگام باید آن را دور ریخت

 
 
 
 
 
 
 

به گزارش جام جم آنلاین ، خیار عاشق ظرف میوه است. نگهداری خیار در کنار سایر میوه‌ها باعث حفظ ویتامین‌ها و همچنین کپک‌نزدن آن می‌شود. خیار اما از گوجه‌فرنگی و سیب زیاد خوشش نمی‌آید، زیرا گازهایی که از آن‌ها خارج‌می‌شوند باعث تسریع روند رسیدن آن می‌شود.

لیمو و دیگر مرکبات در مناطق گرمسیر و معتدل رشد می‌کنند و تحمل سرما و نگهداری در یخچال را ندارند. لیمو حتی اگر بریده شده است را هم بهتر است در یک ظرف نگهداری کنیم.

پنیر را در پلاستیک نگهداری نکنید زیرا در آن عرق می‌کند. برای نگهداری کوتاه مدت از کاغذ استفاده کنید. یک قطعه پنیر را می‌توان تا ۳ هفته با کمک پارچه‌ای که در آب نمک خوابانده و دور آن پیچیده شده، نگهداری کرد. هر دو تا سه روز یک‌بار باید پارچه را دوباره با آب نمک خیس و پس از چلاندن پنیر را در آن قرار داد. بریدن پنیر در جایی که قبلا نان بریده شده، باعث کپک‌زدن سریع پنیر می‌شود.

کرفس را معمولا در بسته‌های پلاستیکی می‌فروشند. به محض خرید برای جلوگیری از پلاسیده شدن سریع باید آن را از پلاستیک خارج کرد. دمای یخچال برای نگهداری کرفس بسیار مناسب است.

در فروشگاه‌های مواد غذایی آلمان ریحان را در گلدان می‌فروشند. بسیاری به این گلدان یا آنقدر آب می‌دهند که باعث "غرق شدن" ریحان می‌شود یا اینکه براثر کمبود آب می‌خشکد. ریحان آفتاب زیادی نیاز دارد و خاک گلدن هم باید همیشه نم داشته باشد. اگر برگ‌های ریحان را چیدید، آن را در درون یک پارچه نم‌دار پیچیده و در یخچال نگهداری کنید.

گرچه در قسمت بالای در یخچال جایی برای نگهداری تخم مرغ درنظرگرفته شده، اما این یک خطای تکنیکی است. در این قسمت تخم مرغ به علت باز و بسته شدن در یخچال به‌ویژه در مناطق گرمسیری دائما با تناوت دما و گرم و سرد شدن روبرو است. تخم مرغ بهتر است در محوطه درونی یخچال نگهداری شود. برای نگهداری طولانی بهتر است نوک تیز تخم مرغ به طرف پایین قرار گیرد.

سیب‌زمینی خام را در یخچال نگهداری نکنید. روشنایی زیاد، گرما و رطوبت هم برای نگهداری سیب‌زمینی مناسب نیست.

سیر باید نفس بکشد و به همین خاطر نگهداری در یخچال و یا جای گرم برای آن مناسب نیست. بهترین راه نگهداری سیر در یک ظرف باز در یک قفسه است.

پیاز را در جای خنک و نه سرد (یخچال) نگهداری کنید. در عین حال باید جای نگهداری پیاز تاریک و خشک هم باشد.

سیب و موز را هیچگاه در کنار هم نگهداری نکنید. گاز اتیلنی که از این دو میوه خارج می‌شود باعث رسیدن سریع متقابل آن‌ها درون ظرف می‌شود. در عین حال موز را بهتر است به‌صورت آویخته (آنگونه که روی درخت است) نگهداری کرد.

برخی دانه‌های قهوه را برای تازه ماندن در یخچال نگهداری می‌کنند و این درست نیست. نگهداری آن در یک قفسه یا کمد کافی است. البته برای نگهداری طولانی‌مدت و حفظ عطر و طعم می‌توان قهوه را در فریزر نگهداری کرد.

گوجه را به هیچ عنوان در یخچال نگهداری نکنید زیرا طعم و ویتامین‌های آن از بین می‌رود. از گوجه نیز گاز اتیلین زیادی ساطع می‌شود و به همین دلیل از نگهداری به‌ویژه کاهو در نزدیکی آن خودداری کنید، زیرا کاهو در کنار گوجه به‌سرعت پلاسیده می‌شود.

فلفل دلمه‌ای علاقه زیادی به سرما ندارد و نباید به هیچ عنوان آن را در یخچال نگهداری کرد و بهتر است در کنار دیگر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری شود.

آووکادو از میو‌های گرمسیری است و در دمای پایین امکان "رسیدن" ندارد. اگر آووکادو را پوست گرفته‌اید، قدری آب لیمو جلوی قهوه‌ای شدن رنگ آن را می‌گیرد.

بی دلیل نیست که اکثر مردم دنیا نان را در جعبه‌ای در آشپزخانه نگهداری می‌کنند. این جعبه باید بعد از مدتی تمیز شود. برای جلوگیری از خشک شدن نان، می‌توان آن را در کاغذ یا پارچه پیچید. نان اضافه را می‌توان بصورت یخ‌زده در فریزر نگهداری کرد و در صورت نیاز آن را دوباره در فر اجاق یا توستر داغ کرد.

هنگام خرید ماهی، حتما به تاریخ مصرف آن توجه داشته باشید. دقت کنید که "زنجیره سرد ماندن" خرید از فروشگاه و حمل به منزل قطع نشود. گوشت ماهی در سرمای ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد را می‌توان در یک ظرف شیشه‌ای یا چینی حداکثر یک روز نگهداری کرد. فاصله زمانی نگهداری ماهی دودی در یخچال نیز بین دو تا چهار روز است.

گوشت گاو را می‌توان بین ۳ تا ۴ روز، گوشت گوساله و خوک بین ۲ تا ۳ روز و گوشت مرغ را بین یک تا ۲ روز در یخچال نگهداری کرد. گوشت چرخ کرده بسیار حساس است و سعی ‌کنید آن را در همان روز خرید سرخ کنید. به تاریخ مصرف گوشت‌های بسته‌بندی شده حتما دقت کنید. 
شنبه 15/8/1395 - 17:6
ایرانگردی

 

 

 

معاون امورخدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 از حفر 30 چاه جذبی در نقاط آب‌گیر قلب تهران خبر داد و گفت: با توجه به شروع فصل بارندگی و لزوم جمع‌آوری آب‌های سطحی از معابر، حفر چاه‌های جذبی در نقاط مختلف این منطقه از ابتدای مهرماه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6 ، افشین خدامی با بیان اینکه عملیات حفر چاه های جذبی تا پایان سال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: هدف از این اقدام تسهیل در جمع‌آوری و هدایت و دفع ‌آب‌های سطحی است تا در فصل بارندگی شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

خدامی با بیان اینکه تمامی نقاط آب گیر‌ منطقه توسط کارشناسان شناسایی شده است، ادامه داد: با حفر چاه های جذبی تا حد زیادی از آبگرفتگی معابر جلوگیری می شود.

معاون امورخدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از سرازیر شدن آبهای سطحی در سطح معابر گفت: طرح توسعه و ساماندهی شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی دراولویت برنامه ها قراردارد.

شنبه 15/8/1395 - 17:5
سلامت و بهداشت جامعه

یک روان شناس گفت: تردید، اضطراب، پریشانی و بی قراری از ویژگی های اصلی فردی است که دروغ می گوید.

 
 
 
 
 
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نیسا محمودی کارشناس ارشد روان شناسی درباره علائمی که دست فرد دروغگو را رو می کند، بیان کرد: راه ها و ترفند های بسیاری برای شناسایی افراد دروغگو وجود دارد ولی هیچکدام از آنها قطعی نیستند و نمی توان افراد را به دلیل داشتن این نشانه ها متهم کرد، ولی به طور کلی می توان تردید، اضطراب، دستپاچگی، پریشانی و بی قراری را از نشانه های اصلی افراد در هنگام دروغ گفتن دانست.
محمودی با اشاره به این موضوع که اضطراب و پریشانی افراد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، ادامه داد: افراد دروغگو معمولا هنگام مواجه شدن با پرسشی که دست آنها را رو می کند، دستپاچه می شوند، نگاهشان را می دزدند و مردمک چشمشان بزرگ می شود.
وی اظهار داشت: برای شناسایی فرد دروغگو دو دسته علائم زبانی و غیر زبانی وجود دارد که از جمله نشانه های غیر زبانی آن می توان به علائمی نظیر پلک زدن سریع، نفس عمیق کشیدن، گاز گرفتن لب و جمع کردن دست ها به داخل اشاره کرد.
این روان شناس با بیان اینکه زنان و مردان تقریبا به یک اندازه دروغ می گویند، گفت: افرادی که دروغ می گویند معمولا لبخند مصنوعی بر لب دارند و در خصوص تفاوت لبخند مصنوعی و واقعی این نکته لازم به ذکر است که در خندیدن واقعی تمام اجزای صورت و ماهیچه ها درگیر می شوند در حالی که در لبخند مصنوعی فقط لب افراد تکان می خورد و بقیه اجزای صورت بی حرکت است.
محمودی حرف زدن بیش از حد و یا بسیار مختصر حرف زدن را از نشانه های زبانی فرد دروغگو دانست و عنوان کرد: افرادی که دروغ می گویند کمتر از واژه «من» استفاده می کنند و بیشتر در جمله هایشان از ضمیر دوم و سوم شخص استفاده می کنند.
وی با تاکید بر این موضوع که افراد معمولا به کسانی که دوستشان دارند کمتر دروغ می گویند، اذعان داشت: کمبود اعتماد به نفس و احساس کهتری مهمترین دلیل دروغگویی افرادی است که قصد فریب دیگران را ندارند و به جهت جلب توجه دیگران و بزرگ نشان دادن خودشان دروغ می گویند.
این روانشناس متذکر شد: در دنیای امروز و با به وجود آمدن شبکه های مجازی و وسایل ارتباط جمعی جدید احتمال دروغگویی افراد بسیار بالا رفته است، چرا که افراد در برخورد مستقیم و رو در رو کمتر دروغ می گویند. 
شنبه 15/8/1395 - 17:5
سلامت و بهداشت جامعه

امروزه به دلیل مشغله‌های کاری و کمبود وقت، بسیاری از خانواده‌ها برای شست‌وشوی لباس‌های زیر خود از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند.

 
 
 
 
 
 
 
به گزارش جام جم آنلاین ، یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار میکروب‌ها در ماشین لباسشویی همین لباس‌های زیر هستند.

لباس‌های زیر با اندام‌های تحتانی در تماس‌اند و براساس تحقیقات انجام شده، روی هر لباس زیر حدود یک‌‌دهم گرم مدفوع وجود دارد که منبع باکتری‌های مدفوعی هستند و می‌توانند محیط مرطوب ماشین لباسشویی را به انواعی از باکتری‌ها بخصوص باکتری ایکولای، سالمونلا و ویروس هپاتیت A آلوده کنند و در نوبت‌های بعدی شست‌وشو، به سایر البسه انتقال پیدا کنند و افراد را به عفونت‌های مختلف مبتلا سازند.

خوب است بدانید این باکتری‌ها با شوینده‌های معمولی نابود نمی‌شوند و تنها مواد سفیدکننده و ضدعفونی‌کننده قوی و آب داغ می‌تواند تا حدودی این میکروب‌ها را از بین ببرد. البته اگر پس از شست‌وشوی لباس‌های زیر، محفظه خالی داخل ماشین لباسشویی را با مواد ضدعفونی‌کننده بشویید شاید بتوانید تا حدودی از شر این میکروب‌ها در امان بمانید.

توصیه بر این است که لباس‌های زیر با دست شسته و زیر نور آفتاب در مکانی به دور از گرد و غبار هوا‌ خشک و سپس اتوکشی شوند.

همان گونه که لباس‌های زیر می‌توانند محفظه لباسشویی و سایر البسه را آلوده کنند، کثیفی لباس‌های دیگر نیز می‌تواند به لباس‌ زیر سرایت کرده و سبب تحریک پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی شود. اگر برای شست‌وشوی لباس‌های زیر مجبور به استفاده از ماشین لباسشویی شدید، حتما آنها را مجزا از البسه دیگر و با آب داغ بشویید و پس از آن که شست‌وشوی لباس‌ها توسط ماشین تمام شد بلافاصله لباس‌ها را از ماشین خارج کرده و پهن کنید.

به این نکات توجه کنید

تحقیقات نشان داده است باقی ماندن لباس‌های خیس داخل ماشین باعث تکثیر و رشد کپک‌ها و بسیاری از باکتری‌های آلرژی‌زا در منافذ البسه می‌شود که می‌تواند سبب بروز خارش و ناراحتی‌های پوستی شود. این علائم در افراد مبتلا به آسم و حساسیت شدید‌تر ظهور می‌کند.

هیچ‌گاه ماشین لباسشویی را سبد لباس‌های چرک نکنید و پس از هر بار شست‌وشوی لباس‌ها، در ماشین را کاملا باز بگذارید تا هوا و بخار از محفظه آن خارج شود و محیط خشکی درون ماشین به وجود بیاید. خشک کردن لاستیک دور در ماشین به جلوگیری از رشد و تکثیر کپک‌ها کمک می‌کند.

به دلیل آن که محیط‌های مرطوب به رشد و تکثیر کپک و قارچ‌ها کمک می‌کند در نتیجه بهتر است ماشین لباسشویی را به جای گذاشتن در حمام در محیط آشپزخانه قرار دهید.

متاسفانه اغلب افراد کفش‌های کتانی و کیف‌های پارچه‌ای‌شان را با ماشین لباسشویی می‌شویند. لازم است بدانید میکروب‌های پنهان در این وسایل، بسیار آلوده و تا مدت‌ها داخل ماشین لباسشویی باقی مانده و به مرور باعث افزایش بار میکروبی لباسشویی و نفوذ آن به البسه بخصوص لباس‌های زیر می‌شود. 
شنبه 15/8/1395 - 17:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته