• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1297روز قبل
ایرانگردی

 

با حضور مولایی شهردار منطقه 22 اولین مرحله اعزام نیروهای خدمات شهری این منطقه به نجف اشرف و کربلای معلی برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی از محل معاونت امور شهری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 22، در این مراسم مولایی شهردار منطقه در سخنانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرداری تهران مسئولیت میزبانی از عاشقان و زائرانی که در روز اربعین برای شرکت در مراسم پیاده روی بزرگ اربعین در کشور عراق حاضر می شوند را بر عهده دارد، تلاش خواهیم کرد با توجه به حساسیت موضوع و تاکیدات دکتر قالیباف شهردار تهران در برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد و خدمات ویژه ای را به زائرینی که برای  سفر به شهر مقدس کربلا حضور پیدا می کنند، ارائه نماییم.

وی یادآور شد: بحمدالله امسال توفیق پذیرایی و تهیه مقدمات سفر زائران امام حسین(ع) در روز اربعین در شهر سامرا نصیب منطقه 22 شد، هر چند زمان لازم برای انجام هماهنگی ها در این خصوص کوتاه بود اما از هفته گذشته در بحث زیرساخت ها، سرویس های بهداشتی و امکاناتی که مورد نیاز برای زوار است تلاش شد تا از ظرفیت خیرین استفاده شود و بتوانیم خدمات در خور زائران در شهر سامرا به نمایندگی از شهرداری تهران و دکتر قالیباف شهردار تهران ارائه نماییم و با توجه به تدابیر و تاکیدات شهردار تهران در بحث میزبانی از زوار تلاش خواهیم کرد تا بیشترین خدمات را آماده سازی نماییم تا زائران بتوانند با فراغ بال بیشتری از فضای زیارتی شهر سامرا استفاده نمایند.

گفتنی است در این مرحله از اعزام نیروهای خدمات شهری منطقه بیش از40 نفر از نیروهای خدماتی برای خدمات رسانی و ارائه خدمات به زائرین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راهی کربلا و نجف شدند.

 

شنبه 22/8/1395 - 16:43
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 ، از اجرای عملیات نورپردازی 5 ساختمان سرای محله این منطقه در راستای زیباسازی مناظر شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، مهرداد زنگنه فر معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت : نور پردازی در ایجاد زیبایی بصری معماری ساختمان های مختلف نقش مهمی را ایفا کرده و ایجاد نورکافی در فضاها یکی از ارکان اصلی معماری و شهرسازی است.

وی در خصوص اهمیت ویژه ی زیباسازی بصری نماها و المان های شهری افزود : پروژه نورپردازی پنج ساختمان سرای محلات موجود در  تهرانسر شمالی ، تهرانسر شرقی ، چیتگر شمالی ، وردآورد و شهرک فرهنگیان-آزادی  با به کارگیری با کیفیت ترین نوع چراغ های " LED " با نور سفید با قابلیت ضد آب به اجرا در آمده که در مقابل نفوذ آب ایمن می باشد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 همچنین تصریح کرد : استفاده از نور به زیبایی هر چه بیشتر فضاهای معماری و زیبایی فرم ها کمک خواهد کرد و نورپردازی ساختمان های جدیدالاحداث سرای محلات علاوه بر نمایان کردن هرچه بیشتر زیبایی های سازه ای این ابنیه در سطح محدوده منطقه 21 ؛ به جلوه گری نوع معماری خاص ایرانی- اسلامی که در طراحی این ساختمان ها به کار رفته است کمک شایانی کرده و منجر به خلق زیبایی بصری بیشتر در نمای این ابنیه شده است .

زنگنه فر در پایان خاطر نشان کرد : با اقدامات انجام گرفته توسط اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 در زمینه ی نورپردازی ساختمان های اصلی که در محدوده پرتردد جمعیت شناور و ساکن این منطقه قرار دارد، چهره شبانه منطقه طی سال های اخیر متحول شده و  روز به روز بر زیبایی های شبانه آن افزوده می شود.

 

 

 

شنبه 22/8/1395 - 16:41
ایرانگردی

 معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو  از ایمن سازی پل های عابر پیاده منطقه دو  در آستانه فرارسیدن فصل سرما و آغاز  بارندگی ها با نصب کفپوش  مناسب  خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه دو ، "عباس صمدیان" با اعلام خبر گفت : از آنجایی که پل های هوایی عابر پیاده یکی از ملزومات اساسی برای حفظ سلامتی و ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده در سطح شهرها هستند ؛ بنا بر این بایستی این پل ها شرایط مطلوبی برای تردد شهروندان داشته باشند .

وی در خصوص اهمیت رسیدگی های مستمر به وضعیت پل های عابر پیاده افزود : با عنایت به نزدیک شدن به فصول بارش ، رفع لغزندگی از پل های عابر پیاده در فصل زمستان و هنگام بارش برف و باران یکی از موارد بسیار مهم و ضروری مد نظر اداره زیباسازی شهرداری منطقه دو است .
صمدیان گفت  : در این راستا اداره زیباسازی منطقه با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اقدام به ایجاد پوشش اپوکسی (که این پوشش از سطحی زبر برخوردار بوده و مانع لغزندگی و سر خوردن عابرین می شود) به متراژ 400 متر مربع بر روی 3 پل عابر پیاده( پل یادگار امام (ره) تقاطع خیابان زنجان، پل میدان صنعت و پل میلاد نور) نموده تا از لغزنده بودن پل ها جلوگیری شود.
وی در پایان تصریح کرد : به منظور حفظ ایمنی در تردد و به لحاظ وضعیت ظاهری پل ها که شامل ناهمواری سطح ، احتمال جراحت و آسیب دیدگی حاصل از سیم پیچ های تابلو های تبلیغاتی و غیره بوده ؛ تمامی پل های عابر پیاده محدوده منطقه 2 مورد بازدید و بررسی قرار گرفته و مشکلات آنها رفع شد
شنبه 22/8/1395 - 16:39
ایرانگردی

شهردار منطقه 11 تهران گفت: پروژه لاین کند رو بزرگراه نواب بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است وتا پایان بهمن ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11،نصراله آبادیان ضمن بیان این مطلب در ارتباط با اهداف پروژه کندرو نواب گفت: با توجه به حجم ترافیک محدوده جنوب به شمال بزرگراه نواب و نیاز به دسترسی بهتر به خروجی های بزرگراه ، فاز اول لاین کندرو  نواب به طول 400 متر  رمپ و لوپ حد فاصل اسکندی تا پل قزوین با 70 درصد پیشرفت فیزیکی از سوی معاونت فنی و عمرانی این منطقه در دست اجرا است.
وی همچنین از پروژه ساماندهی ترافیک پل حق شناس خبر داد و در ارتباط با فاز دوم این پروژه خاطر نشان کرد: فاز دوم پروژه کندرو نواب با هدف ساماندهی ترافیک پل حق شناس،از میدان حق شناس آغاز و تا خیابان راه پیما به طول 800 متر ادامه خواهد داشت.
شهردار منطقه 11 ابراز امیدواری کرد که با احداث کندرو جنوب به شمال نواب از حجم ترافیک این بزرگراه کاسته شود و دسترسی مطلوب تری به معابر متقاطع با بزرگراه نواب برای شهروندان فراهم شود.
شنبه 22/8/1395 - 16:28
ایرانگردی


 به منظور خدمات رسانی مناسب به زائرین اربعین حسینی و نگهداشت شهر کربلا و نجف کاروان اربعین شهرداری منطقه یک همراه با سایر نیروهای شهرداری تهران عازم این دو شهرمقدس شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری این منطقه، با اعلام خبر فوق اظهار داشت : بیش از 80 نفر از نیروهای انسانی خدمات شهری شهرداری منطقه یک با هدف نگهداشت شهر کربلا ، نجف و خدمات رسانی مناسب به زائران اربعین حسینی به این شهرها اعزام شدند.
وی گفت:  این کاروان در قالب دو اتوبوس- جمعه 21 آبان ماه -  به سمت عراق حرکت کرده و پس از رسیدن ، به دو گروه جداگانه در دو شهر کربلا و نجف مستقر می شوند تا آماده خدمات رسانی به زائرین شوند.
معاون شهردار منطقه یک خدماتی چون رفت و روب، پاکسازی معابر، لایروبی انهار، جمع آوری زباله و... را از جمله اقدامات این نیروها دانست که در  8  ساعت کاری انجام می شود.
وی حضور موثر نیروهای شهرداری تهران در قبل و بعد از مرزهای کشور عراق در زمینه خدمت رسانی به زائرین حرم حسینی(ع) را نشان دهنده عشق و ارادات نیروهای خدوم شهرداری تهران دانست که به صورت شبانه روزی از ده روز قبل تا چند روز بعد از اربعین حسینی به زائران حرم امام حسین(ع) و حضرت علی (ع) ، امکانات رفاهی، فرهنگی و درمانی ارائه می دهند و نیروهای شهرداری منطقه یک نیز در کنار سایر همکاران خود به نگهداشت، پاکیزگی و رفت و روب شهرهای کربلا و نجف می پردازند.
شنبه 22/8/1395 - 16:28
ایرانگردی


 
ماموران سرشماری نفوس و مسکن تا پایان بیست و چهارمین روز سرشماری؛ به درب منزل 144 هزار و 22 خانوار منطقه 15 مراجعه کردند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، دکتر انجمنی شهردار منطقه 15 با اعلام مطلب فوق افزود: 174 مامور سرشماری منطقه که از 28 مهرکار عملیاتی و میدانی سرشماری را در محلات منطقه با مراجعه به درب منزل شهروندان آغاز کرده اند؛ تا پایان روز بیست و چهارم (جمعه 21 آبان ماه) موفق شدند تعداد 144 هزار و 22خانوار را فهرست کنند.
وی افزود: از مجموع این تعداد، 86 هزار و 82  خانوار مصاحبه کرده و اطلاعات لازم را به آمارگیران ارائه داده اند. 42 هزار و 621 خانوار نیز با توجه به ثبت نام اینترنتی که داشتند، کد آماری خود را ارائه دادند و ده هزار و 412 خانوار هم در زمان مراجعه ماموران در منزل حضور نداشتند که مجدد برای ثبت اطلاعات آنان مراجعه می شود، چهار هزار و 907 خانوار نیز در دسته سایرین ( ناتوانی در ارائه اطلاعات، عدم همکاری و ...)  قرار گرفتند.
شهردار منطقه یادآور شد: سرشماری از سایر خانوارهای منطقه نیز طی برنامه پیش بینی شده تا 28 آبان ماه ادامه خواهد داشت و ماموران سرشماری تا مهلت مقرر به درب منازل شهروندان مراجعه واطلاعات خانوارهای ساکن در منطقه را ثبت می کنند.
شنبه 22/8/1395 - 16:27
ایرانگردی

 

نماز جمعه این هفته شهرستان خرمشهر در موکب شهید همدانی شهرداری تهران در مرز شلمچه به امامت حجت الاسلام و المسلمین موسوی، امام جمعه‌ی شهرستان خرمشهر اقامه شد.

به گزارش ستاد خبری شهید ارغوانی در مرز شلمچه، حجت الاسلام و المسلمین سید نبی موسوی در خطبه های نماز جمعه توصیه هایی درباره زیارت اربعین برای زوار داشته و توضیحاتی در خصوص مسائل شرعی این زیارت را بیان کردند.

گفتنی است امام جمعه خرمشهر در بازدید از موکب شهید همدانی با تقدیر از تلاش های صورت گرفته شهرداری تهران گفت: خدمات مدیریت شهری تهران آبادانی خرمشهر را به ارمغان آورده و باعث توسعه زیرساخت ها در خرمشهر و مرز شلمچه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی شهرداری منطقه 6 را مبدا و مرکز توسعه مرز شلمچه و خرمشهر دانست و گفت: اقدامات دو سال گذشته شهرداری تهران سبب شده استان های دیگر هم اقداماتی را برای توسعه خدمت رسانی به زائرین حسینی در مرز شلمچه داشته باشند.

امام جمعه خرمشهر در حاشیه این بازدید با مدیران شهرداری منطقه 6 گفت و گو و از تلاش های صورت گرفته شهرداری تهران تقدیر کرد.

شنبه 22/8/1395 - 16:25
ایرانگردی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از اجرای نخستین مانور برف روبی منطقه خبر داد و گفت: با اجرای این مانور  سایت های برف روبی منطقه 4 برای بارش های ناگهانی پاییزی در آماده باش قرار گرفتند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4، حسین سیگارودی با اعلام این خبر افزود: با توجه به آغاز فصل پاییز و احتمال بارش های ناگهانی باران و برف و جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی معابر و خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان، سایت های برف روبی نواحی 9 گانه تجهیز و در آماده باش کامل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این فصل اهم وظایف اداره خدمات شهری و نواحی نه گانه جلوگیری از مسدود شدن راه ها در صورت بارش هاست، افزود: کلیه تمهیدات لازم و کافی در این خصوص اندیشیده و تجهیز کامل صورت گرفته است.
سیگارودی خاطرنشان کرد: در این راستا از ابتدای فصل پاییز تمامی سایت های برف روبی سطح منطقه به کانکس های مخصوص اسکان عوامل انسانی برف روبی تجهیز شده اند.
وی در ادامه از جانمایی و  نصب مخازن شن در سطح معابر محلی و بزرگراهی خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال شهروندان 4000 تن شن مخصوص برف روبی در سطح منطقه جانمایی شد.
معاون خدمات شهری منطقه در پایان با اشاره به تامین 30 درصد ماشین آلات برف روبی گفت: در این راستا 50 دستگاه ماشین برف روبی برای اجرای مناسب و به موقع برف روبی آماده به خدمت است.
                                                                                           
شنبه 22/8/1395 - 16:21
ایرانگردی


معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه از افزایش حجم پسماندخشک و به تبع آن کاهش حجم زباله تر از طریق سرمایه گذاری در زمینه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی مبانی اصولی مدیریت پسماندها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، امیر رشیدی ضمن اعلام این خبر، افزایش دانش شهروندان در موضوعات زیست محیطی را در جلب مشارکت آنان برای ارتقاء سطح بهداشتی و کاهش هزینه های مدیریت پسماند حائز اهمیت برشمرد و افزود: با سرمایه گذاری در زمینه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی مبانی اصولی مدیریت پسماندها خصوصاً تفكیك از مبدا و همچنین آشناسازی خردسالان، كودكان و نوجوانان با مفاهیم مربوط به پسماندها از ابتدای سال جاری حجم پسماندهای خشک در مدت مشابه نسبت به سال گذشته 21 درصد افزیش داشته و از رقم 6521 با 21 درصد افزایش به 8252 تن در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت رفع معضل پسماند، از طریق تعامل با شورایاران و آموزش خانواده ها، اصناف و اقشار مختلف جامعه، تغییر نگرش مردم به مقوله زباله و پسماند و کمک نهادهای مردمی را از اهم اقدامات منطقه برشمرد و افزود: برهمین اساس علاوه بر ارائه مشوق ها، طی سال جاری با برگزاری 1870 کارگاه آموزشی 64200 نفر در خصوص تفکیک زباله از مبدا آموزش دیده اند.

به گفته وی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و همایش های مختلف و نصب پلاکاردهای آموزشی در مدارس و سایر مکان های پرجمعیت از دیگر اقدامات آموزشی این منطقه در جهت کاهش زباله تر بوده است.

وی افزایش ساعات کار برخی غرف بازیافت، اجرای منسجم طرح ملودی، اجرای تورهای گردشگری به اماکن زیست محیطی، اجرای مسابقات و طرح های مبتکرانه و استمرار برگزاری کلاس های آموزشی را از دیگر اقداماتی برشمرد که توسط اداره بازیافت منطقه صورت می گیرد و افزود: با فعالیت همیاران بازیافت تاکنون 350 نفر در این تشکل به عنوان عضو فعال ثبت نام کرده اند.

رشیدی در ادامه درباره اجرای طرح تفکیک در ساختمان های بلند مرتبه نواب گفت: با همکاری اداره فضای سبز و برای ترغیب و تشویق ساکنان ساختمان های نواب علاوه بر افزایش مخازن،  فضای سبز محوطه این ساختمان ها به صورت رایگان باپیرایی می شود.

 

شنبه 22/8/1395 - 16:20
ایرانگردی

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در دومین گردهمایی آموزشی خادمین اباعبدالله الحسین(ع) از اعزام گروه دوم پاکبانان و حضور 2100نفر نیروی خدمات شهری برای نظافت، پاکسازی و رفت‌وروب عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، دکتر جعفری مدیرعامل سازمان در دومین گردهمایی آموزشی خادمین اباعبدالله الحسین(ع) که برای آموزش و توجیه پاکبانان اعزامی به شهرهای کربلا و نجف در فرهنگسرای بهمن برگزار شد؛ با اشاره به اعزام گروه دوم نیروهای خدمات شهرداری در شامگاه جمعه ۲۱ آبان ماه به عتبات عالیات، تصریح کرد: در نوبت قبل 600 و در سری جدید 1500 نفر از نیروهای پاکبان راهی کشور عراق شدند.

وی در ادامه از نظافت، پاکسازی و رفت‌وروب شهرهای نجف و کربلا توسط 2100 نفر از نیروهای شهرداری تهران خبر داد و گفت: تجهیزات و وسایل لازم برای فعالیت خادمان حسینی به عراق ارسال شده که همگی سه روز پس از برگزاری مراسم اربعین نیز به کشور بازگردانده خواهند شد.

در ادامه این گردهمایی، مهندس عبدلی قائم مقام سازمان مدیریت پسماند به تامین کامل تجهیزات فردی موردنیاز پاکبانان در طول اقامت خود در عتبات عالیات خبر داد و افزود: دو ساک دستی حاوی ملزومات کار و لوازم بهداشتی شخصی در اختیار نیروهای خدمات شهری اعزامی به کربلا و نجف گذاشته خواهد شد.

شایان ذکر است؛ معاون حراست حوزه خدمات شهری و محیط زیست هم‌چنین یکی از کارشناسان شرکت شهر سالم نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بودند که با ارائه آموزش‌ها و توصیه‌های لازم، بر اجرای دقیق نکات ایمنی و امنیتی توسط پاکبانان طی مدت فعالیت در ایام اربعین حسینی، تاکید کردند.

هم‌چنین مراسم بدرقه گروه دوم نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران شامگاه روز جمعه بیست و یکم آبان ماه با حضور دکتر جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در بوستان ولایت برگزار شد.

در این مراسم دکتر جعفری با آرزوی سفری سلامت برای تمام نیروهای اعزامی به عتبات عالیات، اظهار کرد: خدمت به زائران حسینی توفیق بزرگی است و اجر همه خادمان با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: تمامی نیروهای شهرداری که به امر نظافت و پاکسازی شهرهای کربلا و نجف در ایام اربعین اقدام می‌نمایند، نماینده‌ای از کشورمان در آن‌جا به شمار می‌روند؛ لذا به همه پاکبانان توصیه می‌شود تا با رعایت شئونات اخلاقی وجهه ایران را در این رویداد فرهنگی بزرگ حفظ نمایند.

در پایان، نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران پس از برگزاری مراسم بدرقه و خداحافظی با خانواده‌هایشان با 40دستگاه اتوبوس راهی نجف اشرف و کربلای معلی شدند.

شنبه 22/8/1395 - 16:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته