• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 180
زمان آخرین مطلب : 5654روز قبل
دعا و زیارت

 حوادث ماههای پیش از ظهور

 حوادث ماههای ربیع الاول و ربیع الثانی ۱۴۲۸                   حوادث ماه رمضان ۱۴۲۸

پیامبر اسلام (صلی­الله­علیه­وآله)، در بیان حوادث ماههای سال پیش از ظهور امام مهدی (علیه­السلام)، می­فرماید:

... سپس در دو ماه ربیع، قبیله ها با یكدیگر

 اختلاف پیدا می­كنند...

(الفتن، ص ۱۵۳، جزء ۳، ح ۶۱۱)

چنان كه می­دانید، از ربیع الاول ۱۴۲۸(۲۱ مارس تا ۱۸ آوریل ۲۰۰۷) به این سو، اختلاف میان قبایل، احزاب ، دولتها و ملتها رو به فزونی نهاده است و بی تردید، نتیجه این اختلافات، بروز جنگ، خونریزی و ضعف دولتها و سقوط آنهاست.

همچنین، بنا بر روایات اسلامی و پیشگوییهای نوسترادموس، در ربیع­الاول و ربیع­الثانی ۱۴۲۸( ۲۱مارس تا ۱۷ مه) كه بخش عمده فصل بهار در سال ۱۳۸۶ را تشكیل می­دهند، باید شاهد افزایش صاعقه­ها، سرما و بارندگی و سیل و نیز وقوع زلزله­های پیاپی و خرابی در مناطق مختلف جهان باشیم.

ابو سعید خِدری می­گوید:

هر گاه زمان ظهور نزدیك شود، صاعقه­ها زیاد می­شوند.

(الفتن، ص ۴۱۹، جزء ۹، ح ۱۳۵۴)

امام صادق (علیه­السلام) فرمود:

بی گمان، پیشاپیش قائم(علیه­السلام) سالی پُر باران خواهد بود كه در آن سال، میوه­ها و خرما روی درخت خراب می­شوند. پس در این امر شك نكنید.

(الارشاد، ج ۲، ص ۳۷۷)

در حدیثی از پیامبراسلام (صلی­الله­علیه­وآله) سال پیش از ظهور این گونه وصف شده است:

... سالی پر از زلزله ها و سرما...

(المعجم الصغیر، جزء ۲، ص ۳۶، باب میم)

نوسترادموس، پیشگوی بزرگ مغرب زمین، درباره بهار پیش از ظهور منجی، چنین می­گوید:

... زمین حركت طبیعی خود را ازدست می­دهد و به سبب تیرگیهای مداوم، در فصل بهار ویران شده، بیشترین دگرگونیها را به دنبال داشته، حكومتها عوض می­شوند و زلزله ای بزرگ رخ می­دهد...

(متن فرانسوی آثار نوسترادموس، نامه به هانری دوم)

دوشنبه 9/10/1387 - 23:48
دعا و زیارت
 

 گرانی قیمتها

در آخرالزمان، بر اثر گناهان مردم، ستم حاکمان، ثروت اندوزی تاجران، بروز بلایای طبیعی و جنگها، قیمتها رو به فزونی می نهند.

بی تردید، گرانی شدید قیمتها از جمله نشانه های نزدیک شدن ظهور امام مهدی (علیه السلام) است. با افزایش قیمتها، از قدرت خرید مردم کاسته می شود و آنان که درآمد کمتری دارند، از دسترس آسان به نیازمندیهای ضروری زندگی، به ویژه مواد غذایی، باز می مانند و دچار گرسنگی می شوند.

محمد بن مسلم می گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که می فرمود:

بی گمان پیش از قائم، آزمایشی از سوی خداوند خواهد بود. گفتم: فدایت شوم، آن آزمایش چیست؟ آن حضرت آیه «و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین» را قرائت نمود و سپس فرمود: ترس از پادشاهان فرزندان فلانی، گرسنگی به خاطر گرانی قیمتها، کاهش مالها به علت کسادی تجارتها و کمی رشد آنها، کاستی جانها به خاطر مرگی شتابان و فراگیر، کم شدن میوه ها به علت رویش اندک کشته ها و کمی برکت میوه ها ، سپس فرمود: در این هنگام، شکیبایان را به شتابان شدن خروج قائم (علیه السلام) مژده بده.

                                    ( قرآن کریم، سوره بقره، آیه ۱۵۵و الارشاد، ج ۲ ، ص ۸ـ۳۷۷)

کعب بن حارث از کاهنی به نام «سَطیح» نقل کرده است:

             در آن هنگام ... قیمتها در همه جا افزایش می یابند...

                                                                             (بحارالانوار، ج ۵۱،ص۱۶۳)

مفضّل بن عمر می گوید:

از امام صادق (علیه السلام) در باره گفتار خدای عزّ و جلّ « و البته ایشان (نافرمانان) را پیش از عذاب سخت تر، از عذاب سبکتر، می چشانیم تا شاید باز گردند» پرسیدم، فرمود: عذاب سبکتر گرانی نرخ، و عذاب سخت تر مهدی با شمشیر  است.

                             (قرآن کریم، سوره سجده، آیه ۲۱ و بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۵۹، ح ۵۵)

چنان که می دانید، امام مهدی (علیه السلام) و شمشیرش برای نافرمانان عذاب، و برای مومنان رحمت است.

در اینجا شایسته یادآوری است ، چنان که در کتاب «مژده ظهور ۱»، مبحث «نشانه های نجومی»، صفحه ۹ـ۹۸، گفته ایم، میان دو ستاره زهره و زحل، در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۸۶ (۱ ژوئن ۲۰۰۷)، مقارنه ای با جداییِ زاویه ای  صفر درجه و ۴۳ دقیقه رخ خواهد داد.

بر اساس احکام نجومی، نزدیکی زهره و زحل از سختی زندگی و تنگدستی توده مردم و گرانی نرخها و قحطی خبر می دهد.

همچنین، به گفته یکی از دانشمندان نجوم ایران، در پی نزدیکی زهره و زحل، میان زورمندان و سیاستگذاران جنگ با اهل طرب و عیش و  نوش، سازش و اتحادی برقرار می شود که به جنگ دامن می زنند و فقر اقتصادی و فساد جنسی را رواج می دهند. به طور کلی، پس از این مقارنه، فقر مردمان و روابط  نامشروع، خصوصا بین جنسهای موافق، آشکارتر می شود.

دوشنبه 9/10/1387 - 23:45
دعا و زیارت
همه ی این احادیثی که در یازده قسمت به شما عزیزان و کاربران محترم تبیان ارائه شد از کتاب نهج الفصاحه می باشد
دوشنبه 9/10/1387 - 23:40
دعا و زیارت
101) بهترین مردم کسانی هستند که قرآن بهتر بخوانند ودرکار دین داناتر باشند واز خدا بیشترترسند وبه نیکی بیشتر امر کنند واز بدی بیشتر جلوگیری کنند وبا خویشاوندان بیشتر نزدیک شوند.

102) هرکس از شما نا شایسته ای بیندبه دست خویش مانع آن شودواگرنتواندبه زبان مانع شود واگر نتواند به دل مانع شود که حدّاقل ایمان همین است.

103) وقتی دیدید نمی توانید چیزی را تغییر دهید صبرکنیدتا خدا آنرا تغییر دهد.

104) دومستی شما را خواهد گرفت : مستی عیش دوستی وعلاقه به نادانی درآن هنگام امر به معروف ونهی از منکر نکنید.

105) امنیت وسلامت دو نعمت است که بسیاری ازمردم درآن مغبونند.

106)هر کسی خشمی را که تواند آشکار کند ؛فروبرد، خدا وی را از امنیت وایمان سر شار کند.

107)هر که تنش سالم است ودر جماعت خویش ایمن است قوت روز خویش داردجهان سراسر مال ا
اوست.

108)کسی به بهشت می رود که امید آن دارد وکسی از جهنم دور می ماند که از آن بیمناک باشد ،خداوند فقط به کسی رحم میکند که رحم کند.

109)هر که خاص خدا شود خدا همهء حاجات او را کفایت کند واز جایی که انتظار ندارد روزیش دهدوهر که خاص دنیا شود خدا او را به دنیا واگذارد.

110)انتظار گشایش از جانب خداوند عبادت است وهرکه به روزی اندک راضی باشد خداوند از او به عبادت اندک راضی می شود.

111)وقتی گناهان بنده فزونی گیرد وکار نیک آن قدر نداشته باشد که گناهان را جبران کند خداوند او را به غم مبتلا سازد تا گناهانش را جبران کند.

112)به زیارت قبرها برو تا آخرت را به یاد آری و مردگان را غسل بده زیرا زیرورو کردن جسد موعظه ای کامل است . بر مردگان نماز گزار،شاید بدین وسیله غمگین شوی زیرا شخص غمگین روز رستاخیز در سایه خدا در معرض همه نیکی هاست.
دوشنبه 9/10/1387 - 23:37
دعا و زیارت

91)هر که امانت ندارد ایمان ندارد و هر که پیمان نگه ندارد دین ندارد.

92)سه چیز است که هیچ کس به ترک آن مجاز نیست: نیکی با پدر و مادر مسلمان باشند یا کافر، وفای به عهد برای مسلمان یا کافر، و رد امانت مسلمان یا کافر.

93) اگر می خواهید که خدا و پیغمبر او شما را دوست بدارند وقتی امانتی به شما سپردند ردّ کنید و همین که سخن می گوئید راست گوئید و با همسایگان خود به نیکی رفتار کنید.

94) امانت موجب رزق است و خیانت باعث فقر.

95) خداوند برای این امت آسانی را پسندیده و سختی را نپسندیده است.

96) بهترین امت من دانشمندان هستند، و بهترین دانشمندان امت من دانشمندان بردبار هستند.

97) آن که به کار نیک فرمان می دهد مانند کسی است که آن را انجام می دهد.

98) لبخند زدن تو روی برادر خویش برای تو صدقه است و ترغیب به نیکی و جلوگیری از بدی صدقه است و راهنمایی کسی که راه را گم کردهاست صدقه است و دور کردن سنگ و خار و استخوان از راه برای تو صدقه است.

99) جهاد چهار قسم است: امر به معروف و نهی از منکر و راستی در موقع صبر و تنفر از فاسق.

100) امر به معروف کنید و گرچه خودتان نکنید و نهی از منکر کنید گر چه از همه آن اجتناب نکنید.

دوشنبه 9/10/1387 - 23:36
دعا و زیارت
81) نام نیک و ملایمت و اعتدال یک جزء از بیست و چهار جزء پیغمبری است.

82) میانه روی در خرج یک نیمه معیشت است و دوستی با مردم یک نیمه عقل است و خوب پرسیدن یک نیمه دانش است.
83) هرکه مشورت کند پشیمان نشود و هر که میانه روی کند فقیر نگردد.

84) چه نیک است اعتدال هنگام بی نیازی، چه نیک است اعتدال هنگام نداری، و چه نیک است اعتدال در عبادت.

85) از افراط در کار دین بپرهیزید که پیشینیان شما از افراط در کار دین هلاک شدند.

86) هیچ کس نزد خدا از پیشوایانی که چون گوید راست گوید و چون حکم کند عدالت کند برتر نیست.

87) با کسی که تو را امین می داند به امانت رفتار کن و با کسی که به تو خیانت کرده است خیانت مکن.

88)وقتی در برادر خود سه صفت دیدی به او امیدوار باش : حیا و امانت و راستی و اگر این صفات را ندارد از او امیدی نمی توان داشت.

89) شش چیز را از طرف خود برای من تعهد کنید تا من بهشت را برای شما ها تعهد کنم : وقتی سخنی می گوئید ، راست گوئید. وقتی وعده می کنید، وفا کنید. وقتی امانت به شما سپردند، ردّ کنید (به صاحبش برگردانید) خویشتن را از آمیزشهای نا پاک حفظ کنید. چشم های خود را ] از نگاه های نا روا[ ببندید و دست خویش را ] از اعمال ناپسند[ نگه دارید.

90) به تو سفارش می کنم که در نهان و عیان پرهیزکار باشی وقتی بدی کردی نیکی کن و از کسی چیزی مخواه، امانت مگیر و میان دو کس قضاوت مکن.
دوشنبه 9/10/1387 - 23:35
دعا و زیارت

71) هرکه میانه روی کند خدا بی نیازش کند و هر که اسراف کند خدا فقیرش کند و هرکه فروتنی کند خدایش بالا برد و هرکه بزرگی فروشد خدایش در هم شکند.

72) هر که یک وجب از جماعت دور شود خدا طوق مسلمانی از گردن وی بردارد.

73)محکمترین دستاویزهای اسلام این است که کسی را برای خدا دوست داری و کسی را برای خدا دشمن داری.

74) بهترین ایمان آن است مردم از تو در امان باشند و بهترین اسلام آن است که مردم از دست و زبان تو به سلامت باشند.

75)بهترین اقسام صدقه آن است که میان دو کس را اصلاح کنی.

76)می خواهید شما را از چیزی که بهتر از روزه و نماز و صدقه است خبر دهم؟ اصلاح میان افراد، زیرا فساد میان مردم مایه هلاکت است.

77) هر که روابط خویش را با خدا نیکو نماید، خداوند روابط او را با مردم به اصلاح دارد، و هر که پنهان خویش را اصلاح کند خدا ظاهرش(عیان) او را به صلاح آورد و هر که برای آخرت خویش کار کند، خدا دنیای وی را کفایت کند.

78) اطاعت هیچ کس در معصیت خدا روا نیست، اطاعت فقط در کار نیک است.
79) بهترین کارها در پیش خدا آن است که بینوایی را سیر کنند، یا قرض او را بپردازند یا زحمتی را از او دفع نمایند.

80) هر که مسلمان گرسنه ای را غذا دهد، خدا از میوه های بهشت به او بخوراند.

دوشنبه 9/10/1387 - 23:35
دعا و زیارت

61) کرامت انسان به دین اوست و مروت وی به عقل اوست و شرف وی به اخلاق اوست.

62) هر گناه نزد خدا توبه ای دارد مگر بدخویی که بدخوی از گناهی باز نگردد مگر به بدتر از آن رو کند.

63) هیچ پدری مالی بهتر از ادب نیک، به فرزند خود نداده است.

64) شش صفت را برای من تعهد کنید تا بهشت را برای شما تعهد کنم: هنگام تقسیم ارث به یکدیگر ستم مکنید، با مردم به انصاف رفتار کنید، هنگام جنگ با دشمن ترسان مباشید، در غنائم خیانت مکنید،و ظالم را از مظلوم دفع کنید.

65) هر که به دانش از دیگران پیش تر است، قیمتش بیشتر است.

66) استغفار وسیله ی محو گناهان است.

67) با استغفار هیچ گناهی کبیره نیست، و با اصرار هیچ گناهی، صغیره نیست.

68) هر که استغفار کند، خدا برای او از هر غمی گشایشی و از هر تنگنایی مفّری پدید آرد. و او را از جایی که انتظار ندارد روزی دهد.

69) هر دردی را دوایی استو دوای گناهان آمرزش خواستن است.

70) یکی از اقسام اسراف یان است که هرچه می خواهی بخوری.

 

دوشنبه 9/10/1387 - 23:34
دعا و زیارت

51)از همه مردم ایمان آن کس کامل تر است که اخلاقش نیک تر است و با کسان خود بهتر رفتار می کند.

52) بد گویی و بدزبانی از صفات اسلام نیست و از همه مردم، اسلام آن کس بهتر است که اخلاقش نیکو تر است.

53) هر کس از شما خوش خلق تر است پیش من محبوب تر است.

54) هر کجا هستی از خدا بترس, به دنبال گناه ،کار نیک انجام بده ، تا آن را محو کند و با مردم خوش اخلاق و نیکو رفتار باش.

55) اخلاق خوب در ده چیز است: راستی گفتار، پای مردی در جنگ، عطای سائل، نیکی در عوض نیکی، حفظ امانت، پیوند خویشان، حمایت همسایه، حمایت دوست، مهمانداری و سرسلسله آن حیا است.

56) خداوند این دین را خاصّ خود کرده است، با دین شما جز بخشش و خوش خلقی سازگار نیست؛ دین خود را به این دو صفت آرایش دهید.

57) بنده به وسیله خوش خلقی به مقام روزه دار و نمازگزار می رسد.

58) میانه روی یک نیمه معیشت است و خوش خلقی یک نیمه دین است.

59) فقری سخت تر از نادانی نیست. مالی سودمندتر از خرد نیست. تنهایی موحش تر از خودپسندی نیست. شرفی چون نیک خویی نیست. عبادتی چون تفکر نیست.

60) اساس عقل بعد از ایمان به خدا، حیا و نیک خویی است.

دوشنبه 9/10/1387 - 23:33
دعا و زیارت

41) هر که میان روی کند فقیر نشود.

42) وقتی حکم می کنید به عدل رفتار کنید و وقتی سخن می گویید نیک گویید زیرا خداوند نیک است و نیکو کاران را دوست دارد.

43) نیکی آن است که خدا را چنان پرستش کنی که گویی او را می بینی اگر تو او را نمی بینی ، او تو را می بیند.

44) خداوند نیکو کار است شما نیز نیکویی کنید.

45) احمق به واسطه حماقت ، بیشتر از بدکار گناه می کند.

46) ایمان خویش را خالص کن تا اندک عبادت تو را کفایت کند.

47) خداوند از عبادات جز آنچه که خاصّ او با شد و به خاطر او انجام گیرد نمیپذیرد.

48) هر کس از شما اخلاقش نیک تر ، ایمانش بهتر.

49) مال شما به همه نمی رسد پس با اخلاق خود همه را خرسند کنید.

50) خوش اخلاقی گناه را محو می کند چنانچه که آفتاب یخ را ذوب می کند.

 

دوشنبه 9/10/1387 - 23:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته