• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5028
تعداد نظرات : 1664
زمان آخرین مطلب : 3991روز قبل
دعا و زیارت

شهادت مظلومانه باب الحوائج موسی ابن جعفر علیه السلام را به آقا صاحب الزمان و ولی نعمتمون

امام رضا علیه السلام و تمام شیعیان تسلیت عرض می کنم.

سلام بر تو ای هفتمین فروغ امامت! سلام بر تو ای وارث شهادت! سلام بر تو ای قبله نیازمندان! سلام بر تو ای آزادترین اسیر و ای آزاده ترین زندانی! تو که زندان، گلستان عبادت و خلوت تو شده بود و زندانیان سنگ دل، اسیر کرامت و زرگواری ات. تو که زنجیرهای ستم و تازیانه های دشمنی و کینه، قبل از شکنجه و آزار تو به سجده افتادند و دل بی رحمشان در برابر خلق نیکوی تو به رحم آمد. سلام خدا بر تو ای امام هفتمین که تن رنجیده و روح بلندت، شاهد مظلومیت خاندان توست. سلام و درود بی پایان الهی بر تو و دودمان پاک تو باد.

امام موسی کاظم (ع)

ابوالحسن موسی بن جعفر (ع) امام هفتم از ائمه اثنی عشر (ع) و نهمین معصوم از چهارده معصوم (ع) تولد آن حضرت در ابواء (محلی میان مکه و مدینه) به روز یکشنبه هفتم صفر سال 128 یا 129 ق واقع شد.

موسی ابن جعفر علیه السلام

چگونگی به امامت رسیدن آن حضرت:
در زمان حیات امام صادق (ع) کسانی از اصحاب آن حضرت معتقد بودند پس از ایشان اسماعیل امام خواهد شد. اما اسماعیل در زمان حیات پدر از دنیا رفت ولی کسانی مرگ او را باور نکردند و او را همچنان امام دانستند پس از وفات حضرت صادق (ع) عده ای چون از حیات اسماعیل مأیوس شدند پسر او محمد بن اسماعیل را امام دانستند و اسماعیلیه امروز بر این عقیده هستند و پس از او پسر او را امام می دانند و همینطور به ترتیب و به تفضیلی که در کتب اسماعیلیه مذکور است. پس از وفات حضرت صادق (ع) بزرگترین فرزند ایشان عبدالله نام داشت که بعضی او را عبدالله افطحمی دانند این عبدالله مقام و منزلت پسران دیگر حضرت صادق(ع) را نداشت و به قول شیخ مفید در”ارشاد” متهم بود که در اعتقادات با پدرش مخالف است و چون بزرگترین برادرانش از جهت سن و سال بود ادعای امامت کرد و برخی نیز از او پیروی کردند اما چون ضعف دعوی و دانش او را دیدند روی از او برتافتند و فقط عده قلیلی از او پیروی کردند که فطحیه موسوم هستند. ـ برادر دیگر امام موسی کاظم (ع) اسحق که برادر تنی آن حضرت بود به ورع و صلاح و اجتهاد معروف بود اما برادرش موسی کاظم (ع) را قبول داشت و حتی از پدرش روایت می کرد که او تصریح بر امامت آن حضرت کرده است. ـ برادر دیگر آن حضرت به نام محمد بن جعفر مردی سخی و شجاع بود و از زیدیه جارودیه بود و در زمان مامون در خراسان وفات یافت اماجلالت قدر و علو شأن و مکارم اخلاق و دانش وسیع امام موسی کاظم (ع) بقدری بارز و روشن بود که اکثریت شیعه پس از وفات امام صادق (ع) به امامت او گرویدند و علاوه بر این بسیاری از شیوخ و خواص اصحاب حضرت صادق (ع) مانند مفضل ابن عمر جعفی و معاذین کثیر و صغوان جمال و یعقوب سراج نص صریح امامت حضرت امام موسی الکاظم (ع) را از امام صادق (ع) روایت کردند و بدین ترتیب امامت ایشان در نظر اکثریت شیعه مسجل گردید.

 

 شخصیت اخلاقی:

او در علم و تواضع و مکارم اخلاق و کثرت صدقات و سخاوت و بخشندگی ضرب المثل بود. بران و بداندیشان را با عفو و احسان بیکران خویش تربیت می فرمود.

شبها بطور ناشناس در کوچه های مدینه می گشت و به مستمندان کمک می کرد. مبلغ دویست، سیصد و چهارصد دینار در کیسه ها می گذاشت و در مدینه میان نیازمندان قسمت می کرد. صرار (کیسه ها) موسی بن جعفر در مدینه معروف بود. و اگر به کسی صره ای می رسید بی نیاز می گشت معذلک در اطاقی که نماز می گذارد جز بوریا و مصحف و شمشیر چیزی نبود.

 

برگرفته از سایت صدا و سیما
پنج شنبه 17/4/1389 - 10:3
اخبار

[تصویر: 13299_704.jpg]

امام جمعه مهریز:
کارهای فرهنگی در زمینه مبارزه با بدحجابی نتیجه معکوس داده
به نظر می‌رسد تاکنون در برخی استان‌ها و برخی مراکز کارهای فرهنگی و تلاش‌های روحانیون در زمینه مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی نتیجه معکوس داده است به همین دلیل بهتر است روش‌ها عوض شود
امام جمعه مهریز با انتقاد از رواج بدحجابی در جامعه گفت: مردم تا ریشه بدحجابی را در جامعه نخشکانند، انقلاب بیمه نمی‌شود.

به گزارش فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: بی‌حجابی بسیاری از تبعات دیگر از جمله بی‌بند و باری جنسی را در جامعه به دنبال دارد و همین امر جوان‌ها که اصلی‌ترین سرمایه‌های این انقلاب هستند را از خط انقلاب دور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بسیاری از دختران بدحجاب ما در دانشگاه‌ها و مراکز علمی به آزادی آمد و شد می‌کنند، تصریح کرد: این افراد بدحجاب که تعبیر من سیاه‌بخت‌های جامعه هستند، فرهنگ فاطمه زهرا (س) را لگدکوب کرده‌اند.

برهان ادامه داد: حضرت زهرا (س) عفت را در جامعه نهادینه کرد اما بی‌حجاب‌ها بی‌عفتی را رواج دادند و هم خود و هم جوانان دیگر را به گناه و فساد می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در رسانه ملی و به ویژه فیلم‌های سینمایی نیز بدحجابی به گونه‌ای ترویج می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید هرچه سریع‌تر از خواب غفلت بیدار شوند و برای این امر مهم کار فرهنگی انجام دهند.

برهان تصریح کرد: به نظر می‌رسد تاکنون در برخی استان‌ها و برخی مراکز کارهای فرهنگی و تلاش‌های روحانیون در زمینه مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی نتیجه معکوس داده است به همین دلیل بهتر است روش‌ها عوض شود و حجاب به عنوان یک ارزش در جامعه معرفی شود.

وی خطاب به نمازگزاران و مردم انقلابی بیان داشت: شما انقلابی‌ها خون دادید اما نتوانستید با مسائل جنسی مقابله کنید و غیرت شما نتوانست حریف فحشا شود و اینها همه به دلیل بی‌حجابی و بی‌حیایی عده‌ای در جامعه است.

برهان با انتقاد از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها نیز عنوان کرد: شماها نیز تاکنون نتوانسته‌اید آن‌ گونه که باید در این زمینه کارساز باشید و نتوانستید تمام عیار یک نبرد فرهنگی علیه فحشا، بی‌حیایی و بی‌حجابی را آغاز کنید.

وی تاکید کرد: انقلاب هرگز و هرگز شکست نمی‌خورد مگر از راه مسائل جنسی و فحشا و بی‌حجابی دختران و همگان باید در جلوگیری از این منکرات پیشگام باشند.

برهان با انتقاد از دانشگاه آزاد به عنوان یک مرکز علمی و آموزشی در کشور اسلامی بیان داشت: ما خوبی‌ها و محاسن دانشگاه آزاد را می‌بینیم و همواره قدردان آن بوده‌ایم اما در برخی شهرها دانشگاه آزاد به دلیل آزاد گذاشتن دانشجویان خود همچنین اختلاط دختران و پسران در مسائل فساد و فحشا پیشرو بوده است و بسیاری از خانواده‌ها و حتی مسئولان معتقدند تا زمانی که دختران آنها پا به دانشگاه آزاد نگذاشته بودند، عفیف‌تر و با حجاب بودند.

امام جمعه مهریز از مسئولان به ویژه مسئولان مراکز آموزش عالی خواست؛ هر چه سریع‌تر و تا دیر نشده ریشه بدحجابی را در جامعه بخشکانند و اجازه ندهند فساد و فحشا در جامعه فراگیر شود.


چهارشنبه 16/4/1389 - 18:41
خانواده
وبلاگ "دختران خمینی کبیر "

[تصویر: A0384722.jpg]
هر زن چادری؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران
خبرگزاری فارس: یکی از مقامات بلند پایه آمریکا می‌گوید: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم.

به گزارش "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، سعیده‌سادات تقی‌زاده نویسنده وبلاگ "دختران خمینی کبیر "، مطلبی را با عنوان "هر زن چادری ؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران " در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش در بخشی این مطلب آمده است:

* دل + عمل
یکی می‌گفت: دلت پاک باشه؛ حجاب رو بی‌خیال.
دوستش پاسخ داد: پس برو مردم آزاری کن و بعد بگو دلم پاک بود.
دروغ بگو و توجیه کن که دلم پاک بود.
آیا کسی این توجیه رو از شما می پذیرد؟
عمل انسان ناشی از عقیده ای است که در دل دارد.
نمی شود کسی دلش پاک باشد و عملش ناپاک.

* بدحجابی و ماشین ژیان!
یکی می گفت: مهم هدف انسان است و گرنه حجاب نقشی در زندگی ندارد.
دوستش پاسخ داد: برای رسیدن به هدف باید از وسیله مناسب استفاده کرد. اگر هدف جلوه گری و مشغول کردن فکر دیگران به خود و بر هم زدن آسایش خانواده هاست، وسیله آن بدحجابی است؛ ولی اگر هدف پیشرفت و زندگی آرام و احترام به حقوق دیگران است وسیله آن پوشش.
چرا که در صورت بدحجابی تضمینی برای رسیدن به هیچکدام از اهداف ذکر شده وجود ندارد. نمی شود برای رسیدن به فضا از ماشین ژیان استفاده کرد بلکه باید سوار بر سفینه فضایی شد.

* دامن کوتاه به جای بمب
مارتین ایندیک از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه اخیراً اعلام کرده است: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.
یکی از مقامات بلند پایه آمریکا می‌گوید: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم.
میشل هوئلیک، نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آنها می‌توان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن ها ی کوتاه فرو بریزیم.
جیمز لادن خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی با خوشحالی اعلام کرد: مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود؛ عمومیت یافته؛ و زنها حجاب را تعدیل می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود.
نخست وزیر اسبق اسرائیل در کنگره آمریکا اعلام می دارد: ترویج بی بند و باری و زندگی مادی و جنسی عواملی هستند که پخش آنها ازطریق برنامه های تلویزیونی ماهواره ای می تواند نقش بسیار تعیین کننده در حکومت ایران داشته باشد.
چهارشنبه 16/4/1389 - 18:31
اخبار
ه گزارش شیعه آنلاین، روزنامه «واشنگتن پست» چاپ ایالات متحده آمریکا دو روز پیش در مطلبی نوشت: اخیرا در سایت اینترنتی face book صفحه‌ای راه‌ اندازی شده که برای افزایش تعداد درخواست کنندگان دیدن چهره پیامبر اسلام (ص)، عضو می‌پذیرد. اعضای این صفحه اینترنتی که تاکنون به 8500 نفر رسیده اند، با انتشار درخواستنامه‌ای، در اقدامی عجیب خواستار فهمیدن شکل چهره حضرت محمد (ص) شده‌اند.



در همین راستا روزنامه «واشنگتن پست» پس از اعلام این خبر، ضمن انتقاد از چنین کاری به سرنوشت و عاقبت چنین افرادی اشاره کرد. این روزنامه در مطلب جالب توجه و کم سابقه خود، به عاقبت افرادی که تلاش می‌کنند چهره حضرت محمد (ص) را ترسیم کرده و آن را به تصویر بکشند، اشاره کرد و نوشت: کشیدن چهره پیامبر اسلام توسط دین اسلام تحریم شده است. تجربه نشان داده هر فردی که تلاش کند این کار را انجام دهد، سرنوشت و عاقبتش مرگ خواهد بود.



این روزنامه آمریکایی در ادامه به مشکلات و سختی‌های نقاشانی که تلاش کردند چهره پیامبر اسلام (ص) را به تصویر بکشند، اشاره کرد و نوشت: همه نقاشان و کاریکاتوریست‌هایی که تلاش کرده‌اند عکسی از چهره پیامبر مسلمانان را بکشند، طی مدت کوتاهی جان خود را از دست داده‌اند.



«واشنگتن پست» همچنین نوشت: برای نمونه می‌توان به نقاش و هنرمند بزرگ، خانم «مولی نورییس» اشاره کرد. وی سالیان سال زندگی آرامی را پشت سرگذاشت تا اینکه چهره [حضرت] محمد را نقاشی کرد. با اینکه نیتش به هیچ وجه به تمسخر گرفتن و یا اهانت به پیامبر مسلمانان نبود اما مدتی بعد فورا جان خود را از دست داد.
چهارشنبه 16/4/1389 - 18:29
خانواده
شبکه ایران: خداوند در قران کریم با اشاره صریح با این مطلب می‌فرماید:‌ قل للمومنین یغضوا من ابصارهم... و قل للمومنات یغضضن من ابصارهن ....
حفظ نگاه توسط زنان و مردان مومن یک مبارزه منفی با زنان جلوه‌گر است و چون چنین زنانی را مورد بی‌توجهی قرار دهند یک اثر تربیتی دارد آنها متوجه خواهند شد که تنها با این وضع مورد توجه بیمار دلانی قرار خواهند گرفت که خود فاقد ارزش انسانی هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان در این باره می‌گوید: متأسفانه در بیشتر کلان شهرهای کشور وضعیت بدحجابی گسترش داشته به‌گونه‌ای که گروه‌های مذهبی در حالت انفعال قرار گرفته و توسط مفسدان شهوانی کاملا به عقب رانده شده‌اند.
این خطیب مشهور می‌افزاید: ما به خاطر بی‌حجابی‌ها و فسادهای ناشی از آن با حکومت شاه در افتادیم و اگر بنا بود دوباره این اوضاع را داشته باشیم این همه شهید نمی‌دادیم.
وی اضافه می‌کند: حالا که دین دارد به خطر می‌افتد باید بایستیم تا این وضع اصلاح شود.

امر به معروف وظیفه همه است
برخی گمان می‌کنند که امر به معروف و نهی از منکر از وظایف سخنرانان و وعاظ است در حالی که تمامی اقشار جامعه می‌توانند با مدیریت اعمال و برخورد خود، آسیب‌های اجتماعی منکرات را کم کنند.
از وظایف فردی ماست که در برخورد با مخلان جامعه به اقتضای شرایط آن عکس‌العمل نشان دهیم.
به تصور گروهی- ایفای مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند موجبات کاهش عمر و یا نقصان درآمد فرد را فراهم سازد اما امیرالمؤمنین درباره این موضوع فرموده است: امر به معروف و نهی از منکر- مرگ انسان را نزدیک ‌نمی‌کند و رزق او را کاهش نمی‌دهد.
از پیامبر(ص) پرسیدند: برترین مردم کیست؟ پیامبر(ص) فرمودند: آنکه از خدا بیشتر بترسد و بیشتر صله ارحام را به جای آورد و بیشتر امر به معروف و نهی از منکر کند.
قرآن خطاب به مسلمانان می‌فرماید: شما بهترین امتی هستید که بر مردم ظاهر شده‌اید به شرط آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنید. امر به معروف کاری است که خدا انجام می‌دهد چنانکه امر به منکر کار شیطان است.
قرآن می‌فرماید: تمامی مردان و زنان با ایمان نسبت به یکدیگر حق ولایت دارند تا یکدیگر را به "معروف" سفارش کنند و از منکر بازدارند.
البته همواره در قرآن امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است تا بفهماند کارها را از راه مثبت پیگیری کنید و تنها در جامعه انتقاد کننده نباشید.
پیامبراکرم(ص)فرموده‌اند: آمران به معروف جانشینان خدا در زمین هستند.
حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: همه کارهای خیر و حتی جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف مثل رطوبت دهان است نسبت به آب دریا.
حضرت علی(ع)همچنین می‌فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر برای عموم مردم یک مصلحت است (تا انگیزه آنها را به کارهای خیر زیاد کند) و نهی از منکر برای افراد نابخرد که گرایش به انحراف در آنها زیاد است وسیله کنترلی قوی‌ای است. حضرت امام محمدباقر(ع)در مقام شکایت می‌فرمایند: بهترین دوست آن است که هنگام خلاف مانع تو شود و بدترین دوست آن است که به تو تذکر ندهد.
حضرت امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: بهترین دوست من کسی است که عیب‌های مرا به من هدیه کند.
ایشان همچنین فرموده‌اند: کسی که بتواند جلوی مفاسد را بگیرد ولی نگیرد گویا دوست دارد که خداوند متعال معصیت شود چنین کسی اعلام دشمنی با خدا کرده است.
رسول خدا(ص)فرموده‌اند: گروهی هستند که نه پیامبرند و نه شهید ولی مردم به مقام آنها به خاطر امر بمعروف بدست آورده‌اند غبطه می‌خورند.

توقع همسایگی با پیامبر در بهشت با بی‌خیالی در مقابل منکرات منطقی نیست
در بخشی از خطبه‌ تاریخی‌ حضرت‌ سیدالشهدا(ع) در منا آمده است: شما با هیبت‌ پادشاهان‌ و یا بزرگواری‌ اشراف‌ راه‌ می‌روید. مگر نه‌ این‌ است‌ که‌ همه‌ اینها را به‌ سبب‌ این‌ که‌ مردم‌ از شما انتظار دارند که‌ به‌ وظیفه‌ الهی‌ قیام‌ کنید.
پس‌ شما در حق‌پیشوایان‌ استخفاف‌ کردید، شما حق‌ افراد ناتوان‌ را تباه‌ و حق‌ خودتان‌ را به‌ خیال‌ خودتان‌مطالبه‌ کردید، شما نه‌ در راه‌ خدا مالی‌ صرف‌ کردید و نه‌ جان‌ خود را در راه‌ کسی ‌که‌ شما را آفریده‌ به‌ مخاطره‌ انداختید و نه‌ در راه‌ خدا با خویشاوندان‌ خود دشمنی‌ کردید.
شما از خدا بهشت‌ و همسایگی‌ پیامبران‌ و در امان‌ بودن‌ از عذاب‌ توقع‌ دارید.
ای‌ کسانی‌ که‌ ازخدا توقع‌ بی‌جا دارید! من‌ ترسیدم‌ عذابی‌ از عذاب‌های‌ خدا بر شما نازل‌ شود، زیرا به‌ خاطر کرامت‌ خدا به‌ مقامی‌ رسیدید که‌ از دیگران‌ برتر شدید و مورد احترام‌ قرار گرفتید و شما به‌ خاطر خدا در میان‌ بندگانش‌ مورد احترام‌ قرار گرفتید.
در ادامه خطبه آمده است: در حالی‌ که‌ شما می‌بینید که‌ پیمان‌های‌ خدا گسسته‌ شده‌ و شما اصلاً از این‌ حادثه ‌وحشت‌ نمی‌کنید، ولی‌ برای‌ گسستن‌ پیمان‌های‌ بعضی‌ از پدرانتان‌ ناراحت‌ می‌شوید.

مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده
آیت‌الله سید احمد خاتمی، خطیب موقت نماز جمعه‌ تهران، در خطبه‌ی نماز جمعه‌ی این هفته تهران با انتقاد شدید از وجود مظاهر بدحجابی در جامعه، تاکید کرد که ملت مسلمان ایران با قدرت و قاطعیت در برابر جلوه‌های بدحجابی و بی‌حجابی خواهد ایستاد.
وی گفت:« از ‌20 سال پیش این جنگ نرم در حوزه‌ی فرهنگی شروع شد و پیوسته تا امروز ادامه داشته است. هدف نهایی جنگ نرم دشمن در حوزه فرهنگی همان هدف جنگ نرم در حوزه سیاسی است. البته در شکل دیگری که خود را با ابتذال در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه فیلم، هنر، تئاتر، ورزش در حوزه برخی از روزنامه‌ها و مجلات نشان می‌دهد و در هر جا که بتواند سعی می‌کند راه پیدا کند که یکی از این حوزه‌های گسترش فساد بدحجابی است، که در برخی از جاها برخی دارند کشف حجاب را تجربه می‌کنند.»
خاتمی گفت:« خطابم به خانم‌هایی است که رعایت حجاب و عفاف را نمی‌کنند. از آنها می‌پرسم که آیا شما نمی‌خواهید در جامعه امن زندگی کنید؟ بدحجابی امنیتی روانی، اخلاقی و اجتماعی جامعه را به هم می‌زند و دودش توی چشم شما هم می‌رود. هر دینی که دارید، مسلمان و یا غیر مسلمان و می‌خواهید در یک جامعه امن زندگی کنید، باید این مساله را رعایت کنید. بی‌حجابی فقط ضرر به دین نمی‌رساند، بلکه به خود شما نیز ضرر می‌رساند.»
وی خار نشان کرد: حداقل خواست مردم از مسوولین این است که این قانون را اجرا کنید و تعلل نکنید. مردم از این بی‌حجابی‌ها جان‌شان به لبشان رسیده است. مسوولان محترم بدانند مردم حزب اللهی که من می‌بینم، به هیچ وجه تعلل در اجرای این قانون را نمی‌پذیرند.

عاقلانه برای لذت دیگران عذاب الهی بخرید
دزدان عفاف، از دیوار کوتاه بدحجابی و بی‌حجابی، راحت‌تر به حریم کرامت زنان و دختران دستبرد می­زنند. اما زنان با حجاب، به خاطر آنکه در سنگر حفاظتی عفاف و پوشش­اند، از اینگونه تعرض­ها و وسوسه­های شیطانی مصون‌ترند. خوشا آنان که نگهبان مزرعه نجابت و باغ حیا و عفافند و با پوشش صحیح و کامل، محیط را هم برای خودشان ایمن و سالم می­سازند، هم وسیله هوسبازی و به گناه افتادن دیگران نمی­شوند.
آنانکه زیبایی­های خود را در معرض دید و تماشای عموم می­گذارند، بیماردلان و هوسبازان را به وسوسه گناه و شعله فساد می­اندازند و در آلودگی آنان شریکند. خودشان نیز از دستبرد اهل طمع مصون نمی­مانند.
آنان که از بی‌حجابی و برهنگی و خودنمایی لذت می­برند، شاید فراموش کرده­اند که دستگاههای دقیق خدا، این صحنه‌ها را ضبط می­کند و فردای قیامت مورد سوال قرار خواهد داد.
برای لذت دیگران، عذاب الهی را برای خود خریدن، عاقلانه نیست. عاقل آن است که اندیشه کند پایان را
چهارشنبه 16/4/1389 - 18:25
دانستنی های علمی
حجاب زنان در طول تاریخ، فراز و نشیب‏های بسیار دیده و در سایه فرهنگ‏ها و سلیقه‏های حاکمان و متنفّذان مذهبی تشدید یا تخفیف پذیرفته، ولی هماره تداوم یافته و هیچ‏گاه به طور کامل از میان نرفته است. بسیاری از مؤرّخان به گستردگی دامنه حجاب و رواج آن در بین زنان اشاره کرده‏اند. پایگاه 598 به دلیل اهمیت موضوعی حجاب و عفاف، گفتگویی را با حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد رهنمایی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام داده است که در ذیل به آن می پردازیم:

به نظر حضرتعالی بد حجابی و بی حجابی چه آسیب هایی به جامعه وارد می کند؟

این سوال بسیار مهم بوده و جواب آن نیز روشن و با اهمیت است چون به هر حال وقتی چنین مسیری برای انحراف جوانان وجود دارد به خصوص برای افرادی که با جامعه درگیر هستند، مهمترین عامل در ضربه زدن به روحیه مذهبی جوانان می باشد. البته بد حجابی مختص به زنان جامعه نیست بلکه آقایان نیز می توانند بد حجاب باشند به طوریکه با ایجاد ذهنیت در جنس مخالف با پوشش خلاف عرف، خود مروج بد حجابی باشند، چون انسان را درگیر هوس هایی می کند که زیاد پایدار نیستند.

دشمن برای دستیابی به مقاصد خود در حیطه مرز های جمهوری اسلامی طی سه دهه گذشته مطالعات بسیاری در زمینه های مختلف داشته است تا بتواند نسل جوان را به انحراف بکشاند که نتایج بررسی های آنها در این خلاصه می شود که سوق دادن جوانان به حیطه مسائل غیر اخلاقی بهترین راهکار برای مقابله با نظام اسلامی ایران می باشد. مسئولین فرهنگی کشور باید با ایجاد زمینه های مناسب، به مبارزه عملی با جریان بپردازند نه اینکه آنرا به دست تحقیق و پژوهش بسپارند. ضمنأ ما با مقایسه دو جامعه که در یکی از آنها مردم به ارزش های الهی مانند حجاب پایبند بوده و در دیگری نیستند، به راحتی به اثرات مخرب بد حجابی دست پیدا کرد.

آیا برخورد قهر آمیز مانند ایجاد گشت ارشاد می تواند در جلوگیری از بد حجابی مؤثر باشد یا اثر عکس دارد؟

هر اقدامی که به جا باشد قطعأ مؤثر است، حتی گاهی اوقات باید برخورد قهرآمیز با افرادی که برخورد های ارشادی تحولی را در آنها ایجاد نمی کند، صورت بگیرد. برخی مواقع بیماری تا حدی پیشرفت می کند که باید یک جراحی بزرگ انجام داد. زیرا باید بعضی افراد را که به صورت علنی به شعائر اسلامی بی اعتنایی می کنند را باید از آزادی های عمومی محروم کرد حتی اگر به صورت قهرآمیز باشد. البته با طبقه بندی کردن افراد می توان بر اساس عمل و رفتار آنها برخورد های مناسب با هر طبقه را انجام داد.به طور مثال با افراد جاهل به احکام دینی می توان با ارشاد زبانی در آنها تأثیر گذاشت که ما نمونه های فراوانی از این دست را مشاهده کرده ایم. اما در مواردی مانند اینکه افرادی آگاهانه به ترویج مسائل خلاف شرع مبادرت بنمایند، باید با برخورد جدی و قاطعانه با آنها مقابله کرد.نهاد های مختلف به ویژه آموزش و پرورش با یک سری آموزش های مناسب می توانند زمینه گرایش نوجوانان و جوانان را به بد حجابی و بی حجابی از بین ببرند.

بنده به یاد دارم که در سال 1371 بخشنامه ای به ادارات دولتی ابلاغ شد که همه کارمندان را موظف به رعایت حجاب کرده بود.اما متأسفانه چون عزم جدی برای اجرای بخشنامه وجود نداشت، این ابلاغیه به بایگانی سپرده شد و با تأسف باید اذعان کرد که بد حجابی از خود ادارات دولتی و صدا و سیما شروع گردید.باید این نکته را در نظر داشت که وقتی مردم صدا و سیما را منتسب به نظام اسلامی می دانند و از آن الگو برداری می کنند و صدا و سیما نیز با نشان دادن فیلم هایی که در آنها موازین شرعی رعایت نمی شود، خود در ترویج بد حجابی و بی حجابی نقش بسزایی پیدا می کند. لذا در این زمینه باید علاوه بر طبقه بندی افراد، باید عوامل سبب ساز در رواج بد حجابی را شناسایی کرده و با آنها نیز برخورد جدی صورت بگیرد.به طور مثال گاهی اوقات آتش در بین مواد قابل اشتعال رسوخ کرده و کاری جز خاموش کردن آتش نمی توان انجام داد،اما در بعض اوقات تنها زمینه آتش سوزی مهیا شده که شخص می تواند با اندکی کوشش از پیشرفت آتش جلوگیری کرد.

ما شاهد بودیم که در دهه اول انقلاب فضای معنوی جامعه اجازه بروز بی حجابی را نمی داد،اما بعد از شروع دوران سازندگی تا به امروز شاهد پسرفت در موضوع حفظ حجاب بودیم،چه عواملی در این ماجرا دخیل هستند؟

با اتمام جنگ متأسفانه جهت آرمان های ما تغییر کرد و این از ناحیه مسئولین شروع گردید و علی رغم سفارشات و رهنمود های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر ایجاب حفظ عفت عمومی،یک عده این مسائل را به بازی گرفتد.وقتی قبله دل و امیال ما عوض شود، طبیعی است که ارزشها به تدریج رنگ می بازد.البته منظور ما از بیان این گفتار این نیست که این اتفاق در سطح عمومی جامعه اتفاق افتاده است، بلکه الحمد لله هنوز هم با گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب،در بسیاری از حضور هایی که بانوان در جامعه دارند، می توان اوج حجاب و عفت را در آنان مشاهده کرد.اگر هم اکنون نیز مقام معظم رهبری یا دیگر مسئولان اعلام کنند که افراد محجبه در یک رزمایش حجاب شرکت کنند، به راحتی می توان دید که حجاب همچنان با قوت در جامعه وجود دارد.مقام معظم رهبری فرمایشی دارند که "فصل رویش ها و ریزش ها در انقلاب اسلامی"که منظور سخن این است که بالاخره یک عده ای به علت تغییر میل قلبی دچار ریزش شدند.اما اگر به آن روی سکه هم نگاهی بیندازیم رویش جوانانی را شاهد هستیم که به قول حضرت آقا "در شور انقلابی از نسل اول انقلاب نیز جلوتر هستند". در مجموع این مسائل ریشه تاریخی دارد و هیچگاه چنین نبوده است که اشخاص در طول تاریخ تغییر نکنند.
چهارشنبه 16/4/1389 - 18:24
دانستنی های علمی

جوان: یکی از این نشانه‌ها حرف X سفید رنگ در زمینه سیاه است که شما حتما آن را تحت عنوان بوگیر در زیر آینه خودروها مشاهده فرموده اید.

در ابتدای رواج این نماد شیطانی، شفاف سازی‌های اندک و بعضا به لحاظ اپستمولوژیستی نادرست از سوی برخی از جراید صورت گرفت و حقیر نیز تذکر لسانی در برخی از سخنرانی هایم در جمع دانشگاهیان را کافی قلمداد نمودم.

لیکن گسترش بیش از حد این نشانه و با توجه به اهمیت و مفهوم خاص آن در کشور امام زمان (عج) حقیر را به نوشتن این جستار واداشت:

پیش از ظهور، بروز و گسترش ادیان آسمانی و حتی همزمان با آنها بنا به مستندات قطعی و محکم دینی، تاریخی و حتی یافته‌های باستان شناسی متاسفانه انسانهایی ارتباط با اجنه به عنوان موجودی هوشمند را تجربه نمودند.

عموماً این افراد را جادوگران، کاهنان و روحانیون مذهبی تشکیل می‌دادند که البته گفتنی است این نوع ارتباط کماکان نیز وجود دارد. چنان که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است:
«قالوا سبحانک أنت ولینا من دونهم بل کانوا یعبدون الجن أکثرهم بهم مؤمنون».

ترجمه: منزهى تو اى پروردگار از این نسبتهاى ناروا، ما (ملائکه) به هیچوجه با این گروه ارتباط نداشته ایم، تنها تو ولى ما هستى آنها ما را پرستش نمی‌کردند، بلکه جن را مى پرستیدند و اکثرشان به جنیان ایمان داشتند. (آیه 41 سوره سبأ)

این مسأله در عموم تمدنهای بشری از جمله هند و چین، یونان، ایران، رم، مصر، مایاها و.. به وضوح قابل شهود و رد یابی است تا جایی که بسیاری از الهه‌ها و خدایان الحادی باستان در واقع شیاطینی از جنس جن بودند (ایشتر،ناگا، مردوک و...)

یکی از این تمدن‌ها مصر باستان است و همانگونه که در مقاله "اسطوره‌های ماسونی مصر باستان" اشاره نمودم دستگاه فراماسونری به شدت تحت تاثیر آموزه‌های پاگانیستی و الحادی این تمدن قرار دارد.

یهودیانی که در این سرزمین زندگی می‌کردند هنگام هجرت عظیمشان از مصر در زمان حضرت موسی(ع) تمام این سنت‌های کفر آمیز و جادو گونه را که "کابالا" نام داشت به تدریج وارد دین جدید خود نموده و به مرور زمان چنان تحریفی در یهودیت ایجاد نمودند که زبان از بیان آن شرم دارد.
این شبکه و جریان سرطانی به رشد مخفی و زیر زمینی خود ادامه داد تا جایی که امروز با استفاده از نهاد‌ها و سازمانهای خود ساخته اش مانند فراماسونری، ایلومیناتی، باشگاه رم و... سیطره کامل برجهان پیدا کرده است و البته حقیر اعتقاد راسخ دارم که نفس‌های آخرینش را می‌کشد.
گفتنی است در میان تمدنهای بشری کمتر تمدنی همچون مصر نماد گرا و سمبولیک است و فراماسونری از این حیث وامدار مصریان باستان است.

یکی از این نماد‌ها در مصر باستان دو خط متقاطع (شبیه به حرف X) است که درآموزه‌های شیطانی مصریان نماد خضوع، بندگی و پرستش شیطان، و ظهور اوست.

کاهنان مصر باستان همیشه هنگام ادای احترام دستان خود را به صورت ضربدری در مقابل سینه شان می‌گرفتند و یا در نگاره‌ها و مجسمه‌های پادشاهان مصری (فراعنه) عموما آنها را با همین حالت مشاهده می‌فرمایید که به معنای احضار شیطان و بندگی و پرستش اوست.


[تصویر: 56531_685.jpg]

[تصویر: 56532_961.jpg]

این نماد همراه با سایر آموزه‌های شیطانی کابالا(سنت شفاهی جادو و جن گیری ) نسل به نسل منتقل گشت تا اینکه در سال 1600 میلادی یک کابالیست و کیمیاگر آلمانی به نام JACOB BOMEH آنرا دوباره در اروپا باب نمود.


[تصویر: 56533_252.jpg]


«بومه» که خود را کشیشی کاتولیگ معرفی می‌نمود!!! و در واقع از یهودیان آنوسی بود در سخنی عجیب اعلام داشت: من از تابش نور آفتاب در ظرف مفرغی حقیقتی را دریافتم که بسیار بسیار جذاب تر از ارتباط بین خدا و بشر و خوبی و بدی است. آری تابش نور آفتاب در داخل این ظرف فلزی حرفی شبیه X را به وجود آورده بود و «بومه» این اتفاق را گشوده شدن دروازه ورود ابلیس به دنیای مادی می‌دانست.

پس از بومه این علامت به صورت مخفیانه و به شکل یک کد ارتباطی سالیان دراز در بین صهیونیستها، کابالیستها، فراماسونها و شیطان پرستان استفاده می‌شد تا اینکه اخیرا به صورت گسترده و علنی و تحت عناوین مختلف(فیلم، بازی رایانه‌ای و...) از آن استفاده می‌شود و همانگونه که عرض نمودم این علامت نشان ظهور و احضار ابلیس و بندگی اوست. خود این مسئله (استفاده علنی از علامت X پس سالها مخفی کاری) خبر از طرحی شیطانی برای جهانیان دارد.
آری ظهور شیطان و حکمرانی او بر انسانها و پرستیده شدن او از سوی ایشان.

لذا بدین جهت است که دستگاه شیطانی صهیونیزم تصمیم به استفاده آشکار از این نماد گرفته که این خود به معنای تجسم شیطان و آماده کردن جهان و جهانیان برای بردگی و بندگی اوست.
و آنگونه که نیک می‌دانید این مسئله از نشانه‌های ظهور حضرت ولی عصر (عج) بوده و از ان دو برداشت می‌شود:

1- ظهور و تجسم شیطان به معنای رواج پرستش این ملعون رانده شده به صورت علنی (SATANISM) و گسترش اعمال شیطانی در بین انسانها (همجنس بازی، جنگ و کشتار مردم بی گناه، سنت قربانی کردن انسان به صورت وسیع- و...)

2- لزوم برقراری نظم نوین جهانی که در آن به صورت فیزیکی شاهد حاکمیت شیطان بر جهان باشیم! (گفتنی است فراماسونها و شیطان پرستان سال 2012 را سال برقراری نظم نوین جهانی اعلام نموده‌اند)

شاید برای خوانندگان محترم جالب به نظر برسد که چرا حرف ایکس نماد اصلی متغیر مجهول در ریاضیات گشته است.
عده‌ای بر این باورند که چون جن موجودی نا مرئی و مجهول است به همین جهت از حرف ایکس به جای متغیر مجهول استفاده شده است.

اما نتیجه تحقیقات حقیر در این زمینه چیز دیگری را نشان می‌دهد:
ریاضی دانان ایرانی به ویژه خوارزمی برای نشان دادن مجهول از کلمه «شی» مترادف «چیز» و به معنی ارزش عددی و متغیر مجهول استفاده می‌کردند.

برای نمونه برای نشان دادن رابطه جبری 2X+4X=12 (X=2) از عبارت جبری 2شی +4شی = 12 (شی = 2) استفاده می‌نمودند، پرتغالی‌ها هنگام ترجمه این متون از آن جهت که «شی» در زبان پرتغالی XI نوشته می‌شود به جای واژه شی از XI استفاده نمودند، فرانسوی‌ها نیز هنگام ترجمه این متون از پرتغالی به فرانسوی تنها به نوشتن حرف اول آن یعنی (X) اکتفا نمودند و اینگونه ایرانیان بنیانگذار این نماد در روابط جبری گشتند.
شاید هم هردو دلیل توامان درست باشد.

چهارشنبه 16/4/1389 - 18:20
دعا و زیارت

من می خوام نماز آشتی بخوانم من می خواهم رشته دوستی با تو را

 گره بزنم من آمده ام تا گذشته ها را با هم فراموش کنیم من با تو هزار

 حرف ناگفته دارم هزار نماز ناخوانده ، هزار نامه نا نوشته ، ای کسی

 که اسرار قلبها بر تو روشن است و راز دل کوچک مرا هم می دانی ...

 تو می توانی راه مرا به سوی خود هموار کنی ...

ای رها کننده اسیران از بند غم و تنهایی ای مشتاق گناهکاران ای

منتظر ما راه گم کردگان ، ای نگران حال غریبان ای کسی که بارانها را

 می فرستی و مردگان را زنده می کنی ، قلب مرده مرا به باران رحمت

 و عشق خود زنده کن ای کسی که از مرده زنده می آفرینی

چهارشنبه 16/4/1389 - 17:59
شعر و قطعات ادبی

سهم ما در گردش دنیا چه فرقی میکند؟

زندگی یا مرگ بعد از ما چه فرقی می کند؟

ماهیان روی خاک و ماهیان روی آب

وقت مردن ساحل و دریا چه فرقی می کند؟

سهم ما از خاک وقتی مستطیلی بیش نیست

جای ما اینجاست یا آنجا چه فرقی میکند؟

یاد شیرین تو دنیا را برایم تلخ کرد

تلخ و شیرین جهان اما چه فرقی می کند؟

هیچ کس هم صحبت تنهایی یک مرد نیست

خانه من با خیابانها چه فرقی میکند؟

مثل سنگ زیر آب از خویش می پرسم مدام

ماه پایین است یا بالا چه فرقی می کند

فرصت امروز هم در وعده فردا گذشت

بی وفا امروز با فردا چه فرقی می کند؟

چهارشنبه 16/4/1389 - 17:57
دعا و زیارت

"هنگامی که کارها سخت گره خورده و هیچ راه چاره ای نمییابی بدان که

 به زمان گشایش نزدیک شده ای"


 

چهارشنبه 16/4/1389 - 11:0
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته