• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1426روز قبل
تاریخ

 

بگفته ماریا دقاق، بسیاری از منابع اهل سنت واقعه غدیر خم را نقل کرده‌اند اما قائل به این موضوع نیستند که غدیر دلالت بر تعیین علی به عنوان جانشین سیاسی پیامبر مسلمانان داشته‌است. اهل سنت معتقدند که عده‌ای از تقسیم غنایم در اردوکشی به یمن که توسط علی انجام شده ناراضی بودند و محمد در پاسخ به آن‌ها علی را دوست خویش معرفی کرد تا ناخشنودی آنان را فرونشاند.

چهارشنبه 7/6/1397 - 12:15
تاریخ

 

چون مراسم مزبور به اتمام رسید عمر بن خطاب علی(ع) را دیدار کرد و گفت:

«هنیاء یا بن أبی طَالِبٍ أَصْبَحْتَ وَأَمْسَیْتَ مولی کل مُؤْمِنٍ و مؤمنةٍ» گوارایت باد ای فرزند ابوطالب که اینک مولای من و هر مرد و زن با ایمان هستی.
حسان به ثابت شاعر معروف مسلمانان نیز از پیامبر اجازه خواست و اشعاری در این زمینه سرود که در کتاب‌های تاریخی نقل شده‌است.

پس از این سخنرانی و انجام این مسئولیت الهی رسول خدا و همراهان به مدینه بازگشتند.

فاصله رحلت رسول خدا تا آغاز خلافت ظاهری و زمامداری علی حدود بیست و پنج سال طول کشید که در این مدت زمامداری مسلمین و خلافت در دست ابوبکر و عمر و عثمان بود و امیرالمؤمنین بیشتر به کار زراعت و احداث قنوات و ایجاد زمین‌های کشاورزی و وقف آن‌ها برای حاجیان و زائران مکه و مدینه و مردم فقیر و مستضعف مشغول بود که به نام آبار علی مشهور بوده و مجموع آن‌ها از صد و پنجاه چشمه و مزرعه تجاوز می‌کرده.

چهارشنبه 7/6/1397 - 12:12
تاریخ

 

در سال دهم هجری (۶۳۲ میلادی) که آخرین سال زندگانی محمد(ص) بود، به همه مناطق مسلمان‌نشین و طوایف و قبایل مسلمانعربستان خبر داد، که وی در این ماه به مکه خواهد رفت و حج کامل را به‌جای خواهد آورد. بدین‌ترتیب بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان شکل گرفت، که به حجةالوداع معروف است.

و با پایان حج، محمد(ص) به سرعت دستور حرکت جهت اجتماع در غدیر خم را دادند. حتی ۱۲۰۰۰ از اهل یمن - که برای رفتن به وطن خود باید راه دیگری را می‌رفتند - به دستور او با کاروان مسلمانان همراه شدند.

در میان راه مکه و مدینه در غدیر خم، آیه تبلیغ فرو فرستاده شد:

یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ

«ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت بر تو نازل شده [به مردم] برسان. اگر این کار را نکنی، رسالت الهی را به انجام نرسانده‌ای و خداوند از مردم نگاهت خواهد داشت.»
در پی نزول این آیه، پیامبر کاروانیان در آن محل گرد هم آیند، و در همان‌جا پیامبر خطابهٔ طولانی غدیر را ایراد کرد.

برخی بخش‌های این سخنرانی- که به گفته شیعیان در معرفی مقام علی است - چنین است:[نیازمند منبع]

ای مردم! بدانید که خداوند علی را ولی و امام شما قرار داده و اطاعت او را بر مهاجران و انصار و کسانی که به نیکی از آنان پیروی کنند، و بر شهری و روستایی و عجم و عرب و آزاد و مملوک و بزرگ و کوچک و سفید و سیاه واجب کرده‌است. آگاه باشید که «امیرالمؤمنین» غیر از این برادرم کسی نیست و پیشوایی مؤمنان پس از من بر کسی جز او روا نخواهد بود. او جانشین من در امتم و پیشوای کسانی است که به من ایمان آورده‌اند و نیز جانشین من در تفسیر کتاب خدا است. خداوند دین شما را به واسطه امامت او کامل گردانید. به دستورهای او گوش فرا دهید تا در سلامت بمانید و از او پیروی کنید تا هدایت شوید. ای مردم! من «صراط مستقیم» ام، که خداوند شما را به پیروی آن امر فرموده‌است. آن‌گاه پس از من، علی و پس از او، فرزندانم از نسل او.

من [از جانب خداوند] دستور یافته‌ام که از شما دربارهٔ آنچه که از سوی خداوند دربارهٔ علی امیرالمؤمنین و اوصیای پس از او آوردم، بیعت بگیرم و دست شما را بفشارم. خداوند به من دستور داده که از زبان‌های شما در مورد آنچه بیان نمودم - راجع به علی امیرالمؤمنین و امامانی که پس از او می‌آیند و از من و از اویند، اقرار زبانی بگیرم و چنان‌که خبرتان دادم، نسل من از صلب علی است. همگی بگویید: شنیدیم و اطاعت می‌کنیم و خرسندانه - در مقابل آنچه از سوی پروردگار ما و خویش دربارهٔ امامت علی امیرالمؤمنین و امامانی که از صلب او به دنیا می‌آیند، به ما رساندی - سر تسلیم فرود می‌آوریم. بر این باور زنده‌ایم و با آن می‌میریم و با آن [در قیامت] محشور می‌شویم. تغییر نمی‌دهیم و تبدیل و انکار نمی‌کنیم، تردید به دل راه نمی‌دهیم و از این باور برنمی‌گردیم و پیمان نمی‌شکنیم.
در جایی از خطبه رسول خدا علی را آن قدر روی دست بلند می‌کند که پاهای علی محاذی زانوهای رسول خدا قرار می‌گیرد آنگاه پیامبر می‌گوید:

ای مردم، این مرد برادر و وصی و نگهدارنده علم من و جانشین من است، بر هر کس که به من ایمان آورده و بر من است تفسیر کتاب پروردگارم.


به روایت شیعه پس از پایان خطابه، آیه اکمال دین بر پیامبر فرو فرستاده

امروز کافران از دین شما ناامید شدند. پس از آنان نهراسید و از من (پروردگار) بترسید. امروز دینتان را برایتان کامل کردم و نعمتم را بر شما تمام داشتم و اسلام را به‌عنوان دینتان پسندیدم.
مراسم بیعت مسلمانان با پیامبر و علی سه روز طول کشید ودو خلیفه اول و دوم و حتی بانوان با قراردادن دست خود در ظرف بزرگ آبی که در سوی دیگر آن در درون خیمه، دست علی قرار داشت، بیعت خود را اعلام می‌کردند. ودر در این روز پیامبر اسلام عمامه خود را بر سر علی گذاشت در دیدگاه شیعه، منافقین که گروه قابل‌توجهی را تشکیل می‌دادند، در ماجرای غدیر و به اراده الهی، نتوانستند نیات خود را آشکار و عملی کنند؛ اما در میان جمعیت شبهه افکنی‌هایی نسبت به اقدام پیامبر انجام می‌دادند و شخصی به نام «حارث فهری» را تحریک کردند تا نزد رسول بیاید و برخلاف همه تصریحات حضرت در ضمن خطبه، سؤال کند که آیا آنچه دربارهٔ علی بن ابی طالب گفتی از جانب پروردگار بود یا از جانب خود؟ پیامبر در پاسخ گفت: «خداوند به من وحی کرده‌است و واسطه میان من و خدا جبرئیل است و من اعلام‌کننده پیام خدا هستم و بدون اجازهٔ پروردگارم، خبری را اعلام نمی‌کنم.»

چهارشنبه 7/6/1397 - 12:10
تاریخ

 

«غدیر خم» نام ناحیه‌ای در میان مکه و مدینه است که بر سر راه حاجیان قرار دارد و به خاطر وجود برکه‌ای در این محل که در آن آب باران جمع می‌شده‌است، به این نام شهرت یافته‌است. غدیر در ۳–۴ کیلومتری جحفه واقع شده و جحفه در ۶۴ کیلومتری مکه قرار دارد که یکی از میقات‌های پنجگانه‌است. در جحفه راه اهالی مصر، مدینه، عراق و شام از یکدیگر جدا می‌شود. غدیر خم به سبب وجود آب و چندین درخت کهنسال، محل توقف و استراحت کاروانیان بود؛ اما گرمایی طاقت‌فرسا داشت.

چهارشنبه 7/6/1397 - 12:8
تاریخ

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که محمد(ص)، پیامبر اسلام، در ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری (مطابق با ۲۸ اسفند سال ۱۰ خورشیدی) علی بن ابی طالب را «ولی» مؤمنان اعلام کرد. سال روز این واقعه میان شیعیان به عید غدیرشهرت دارد.

محمد، پیامبر اسلام، در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع کرد و خطبه‌ای ایراد که عبارت معروف مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌ مَولاه (ترجمه: هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست) قسمتی از آن می‌باشد. ولی یا مولا به معنای رهبر یا دوست قابل اعتماد و با کلمه ولایت (با کسر واو) یا وَلایت (با فتح واو) که حکومت، غلبه معنوی و قدرت معنی می‌دهد، مرتبط است. وقوع این رخداد و بیان سخنان با تفاوت‌هایی در عبارات حدیث متواتر مورد قبول بین شیعه و سنی می‌باشد. اما، در تفسیر حدیث غدیر خم در بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد. شیعیان معتقدند که او در ...آنجا علی بن ابی‌طالب را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد. اهل سنت تنها آن را به‌منزلهٔ اظهار نزدیکی پیامبر به علی و دعوت به دوستی با او می‌دانند و اینکه علی به عنوان پسر عمو و فرزندخوانده اش جانشین او در مسئولیت‌های خانوادگی اش پس از مرگ شود.

چهارشنبه 7/6/1397 - 12:7
ایرانگردی



 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ این مجموعه در نظر دارد با هدف تقویت توان حرفه‌ای موزه های ایران، در جهت شناسایی و رفع خطرات و همچنین اتخاذ راهکارهای موثر در مواجهه با بحران، کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران را برگزار کند. این کارکاه با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران، برای نخستین بار از طرف شورای بین‌المللی موزه‌ها در کشور برگزار می‌شود.

 

در این دوره تعدادی از اساتید برجسته بین‌المللی به تدریس می‌پردازند که از جمله آنها می‌توان به فرناندو ساموئلار مدیر موزه مرکز اسناد از کشور گواتمالا، سوزی ماری حکیمیان از موسسه میم مینرال موزوگرافی از کشور لبنان، ادواردو کارلوس وسکوز سورانو هماهنگ کننده و ظرفیت ساز شورای بین المللی موزه ها، دکتر منیژه هادیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی اشاره کرد.

کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران از تاریخ 20 الی 22 شهریور 97 و از  ساعت 9 الی 5 عصر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. حداکثر ظرفیت این کارگاه 25 نفر است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 88657026 داخلی 882 و 09120238477 تماس حاصل نمایند. در پایان این دوره، از سوی شورای بین المللی موزه‌‍‌ها به فراگیران، گواهینامه بین‌المللی اعطا خواهد شد.

سه شنبه 6/6/1397 - 18:18
ایرانگردی

 

 

سرپرست دبیرخانه ستاد مرکزی راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محلات تهران از آغاز طرح «سینمای محله» شب گذشته با نمایش  انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در دو سرای محله شهید کاظمی و یاخچی آباد خبر داد و گفت: اکران این انیمیشن با استقبال گسترده اهالی این دو محله به خصوص خانواده ها همراه بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهدی شیرزاد در این باره گفت: در طرح «سینمای محله» قرار است با همکاری انجمن سینمای جوان که متولی سینمای سیار در کشور است، در سرای محلاتی که مجهز به سالن نمایش استاندارد هستند، اکران نوبت دوم فیلم ها برگزار شود. در انتخاب سراهای محله برای اکران دوم شاخص هایی  چون وضعیت اقتصادی محلات، دسترسی به سالن‌ها و پردیس‌های سینمایی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که این طرح را با اکران یک فیلم ویژه کودکان آغاز کنیم که پس از بررسی، انیمیشن «فیلشاه» را که در اکران دوم قرار دارد، انتخاب کردیم.

سرپرست ستاد مدیریت محله اظهار کرد: یکی از محاسن مهم فیلم‌های اکران دوم این است که این فیلم ها هنوز بر روی پرده نمایش قرار دارند و وارد شبکه تماشای خانگی نشده اند و بنابراین دارای جذابیت بیشتری برای مخاطبان هستند.

شیرزاد در پایان با اشاره به این موضوع که متاسفانه مشغله‌های زندگی روزمره و مشکلات اقتصادی فراوان، باعث ایجاد فاصله میان اعضای خانواده شده تصریح کرد: همراهی کودکان و خانواده‌ها در محیطی شاد، آشنایی مردم محله با خدمات ارائه شده در سرای محلات، ارتقای حس تعلق اجتماعی و محله‌ای و همبستگی اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

سه شنبه 6/6/1397 - 17:3
ایرانگردی

 

 

شهردار منطقه۲۲، گفت: آمارها و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها ثبت و ضبط نمی‌شود. همانطور که در دوره مدیریت شهری قبلی بسیاری از آمارها در مورد پسماند و استفاده شهروندان از وسایل عمومی شهری هر سال با تناقض اعلام می شد و این خود یکی از دلایل عدم اعتماد مردم به مدیریت شهری است.

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، دکتر علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲ در جلسه ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه منطقه۲۲، طی سخنانی خاطر نشان کرد: هدف از ارزیابی‌های مدیریتی و اخذ استاندارها در منطقه برای بهبود روند‌کاری و عملکرد مطلوب سازمانی است و قصد هیچگونه تظاهر و خلاف واقع را نداریم.

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینکه منطقه۲۲ از بدو شکل گیری دارای استاندارهای جهانی زیست محیطی بوده است گفت: در حال حاضر هم از لحاظ تئوری و نظری در موضوعات ایمنی، بهداشت، حمل و تقل و فضای سبز نسبت به سایر مناطق پیشرو و پیشگام هستیم.
وی با یادآوری تصدیش در وزارت کشور در دهه هفتاد ادامه داد: در مرکز مطالعات وزارت کشور، پروژه تحقیقاتی شاخص های بهره بری را در دستور کار قرار دادیم و به نتایج مطلوبی رسیدم و توانستیم استانداردهای و شاخص های بهره‌وری را که تا آن زمان فقط مخصوص ارگان‌های صنعتی بود، برای شهرداری‌ها و سازمان‌های خدمت رسان هم تعیین کنیم.
نوذرپور عدم ثبت فعالیت‌ها را در شهرداری‌ها یکی از ضعف‌های اداری در نهاد خدمات رسان دانست و بیان کرد: آمارها و فعالیت‌ها در شهرداری‌ها ثبت و ضبط نمی‌شود. همانطور که در دوره مدیریت شهری قبلی بسیاری از آمارها در مورد پسماند و استفاده شهروندان از وسایل عمومی شهری هر سال با تناقض اعلام می شد و این خود یکی از دلایل عدم اعتماد مردم به مدیریت شهری است.
شهردار منطقه۲۲، بی اعتمادی را سم مهلک دانست و عنوان کرد: باید با تغییر رویه و استفاده از استانداردهای جهانی در فعایت‌های شهرداری اعتماد شهروندان به مدیریت شهری را کم کنیم.
نوذرپور در ادامه یکی از شاخصه‌های منطقه۲۲ را برای رسیدن هرچه بهتر به حضور مردم در برنامه‌ریزی‌های شهری، برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: بسیاری از کارشناسان حوزه اجتماعی برگزاری جشن‎ها و جشنواره های را که از سوی شهروندان و شورایاری‌های محلات مدیریت می‎شود، کاری بسیار نیک در حوزه مشارکت‏‎های اجتماعی می دانند؛ شهروندان با فراغ بال و برخاسته از خواسته درونی و ایمان قلبی در این مراسم شرکت می‎کنند و برای برگزاری آن تلاش می‎کنند که این مهم جای توجه دارد.
نوذرپور با بیان اینکه منطقه۲۲ به دلیل دارا بودن فضای سبز، نزدیکی به ارتفاعات البرز و هوای سبک و خنک از موقعیت مناسبی برای بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین محیط زیست برخوردار است گفت: بسیاری از ایده‌های تکنولوژی‌های نوین در منطقه با رویکرد محیط زیستی از جمله پارک‌های ایمنی و اکوپارک در حال اجرا است.
شهردار منطقه۲۲،گفت: ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه گردشگری و تفرج در منطقه۲۲، برای جذب گردشگر و توریست در کل تهران و حتی ایران وجود دارد، به شکلی که در سطح منطقه شاهد وجود مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی هستیم؛ به شکلی که شهروندان می‌توانند به جای رفتن به توچال از طبیعت بکر و کوه‌های این منطقه برای کوهپیمایی استفاده کنند.
وی افزود: یکی از فضاهای تفریحی و جالب این منطقه دریاچه مصنوعی چیتگر است که روزانه و شبانه میزبان بسیاری از تهرانی‌ها و مسافران به خصوص در فصل تابستان است.
نوذرپور گفت: در منطقه ۲۲ شاهد حضور بوستان‌هایی همچون خرگوش دره، وردآورد، بوستان جنگلی لتمال کن هستیم. علاوه بر اینها بوستان چیتگر نیز وجود دارد که مجموعه این بوستان‌ها ظرفیت طبیعی منحصر به فردی را در منطقه فراهم کرده است.
شهردار منطقه۲۲، با اشاره به وجود پیست دوچرخه سواری در بوستان چیتگر، از احداث مسیر دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر به طول ۲۲ کیلومتر و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از این مسیر ساخته شده و ۱۰۰۰ متر زمین در کنار استادیوم آزادی در این مسیر وجود دارد که پس از تملک آن و آماده سازی این قطعه، می‌توان گفت که مسیر ۲۲ کیلومتری دوچرخه سواری از میدان آزادی تا بوستان چیتگر تقریبا آماده خواهد بود.

 

سه شنبه 6/6/1397 - 17:0
ایرانگردی

 

 

شهرداری منطقه ۲۲ اولین منطقه در بین کلان شهرهای کشور است که موفق به دریافت گواهینامه ISO ۹۰۰۱ با ویرایش ۲۰۱۵ شده و همچنین گواهینامهISO ۱۴۰۰۱ را برای دومین بار با ویرایش ۲۰۱۵ تمدید کرد.

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، جلسه افتتاحیه و اختتامیه ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت یکپارچه(IMS) منطقه ۲۲ با حضور دکتر نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ ، مدیران شهری منطقه، نمایندگان ستاد محیط زیست شهرداری تهران و ممیزین شرکت QUALITY AUSTRIA اتریش برگزار شد.
 شهرداری منطقه ۲۲ اولین منطقه در بین کلان شهرهای کشور است که موفق به دریافت گواهینامه ISO ۹۰۰۱ با ویرایش ۲۰۱۵ شده و همچنین گواهینامهISO ۱۴۰۰۱ را برای دومین بار با ویرایش ۲۰۱۵ تمدید کرد.
 سر ممیز شرکتQA ضمن تبریک این موفقیت از سوی منطقه ۲۲ گفت کرد: فعالیتهای کمی و کیفی شهرداری منطقه ۲۲ در بخش های ایمنی ، زیست محیطی ، آموزش، مالی ،تشکیلات ،بودجه وفرایندها مورد ارزیابی و ممیزی قرار گرفت و هیچگونه عدم انطباقی با استانداردها مشاهده نگردید.
 وی ادامه داد: این منطقه الگوهای توسعه پایدار شهری است و دارای نقاط قوت و مثبت بسیار زیادی می‌باشد.
 همچنین این منطقه ۲۲ تا کنون موفق به دریافت و تمدید گواهی نامه های مدیریت کیفیت ISO۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ ، ایمنی و بهداشت شغلی ISO۱۰۰۰۴ ویرایش ۲۰۱۵، ISO۱۸۰۰۰ ویرایش ۲۰۰۸ و استانداردهای ۱۰۰۱۵ ،۱۰۰۰۲--۱۰۰۰۴-۱۰۰۱۳ شده است.

 

سه شنبه 6/6/1397 - 16:57
ایرانگردی

 

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15 از راه اندازی 4 کاروان به منظور احیای سنت حسنه غدیر و بازسازی و مستند سازی و اشاعه این سند به نسل های آینده طی دو روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری سرپرست معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: حرکت نمادین دو کاروان پنج شنبه همزمان با روز عید غدیر از مساجد المهدی(عج) ناحیه دو و محمدی در ناحیه یک انجام خواهد شد.

وی افزود: دو کاروان دیگر جمعه 9 شهریور از مسجد حضرت علی اکبر واقع در ناحیه دو و مسجد النبی ناحیه یک با پوشش و ساز و برگ تاریخی واقعه غدیر را به نمایش خواهند گذاشت.

مختاری گفت: هر 4 کاروان راس ساعت 15 از چهار نقطه به سمت فرهنگسرای خاوران حرکت کرده و ساعت 17 در فرهنگشرای خاوران به اجرای برنامه می پردازند.

سرپرست حوزه اجتماعی در ادامه ضمن دعوت از شهروندان تهرانی، مسیر حرکت این کاروان ها را تشریح کرد: مسیر یک مسجد المهدی(عج)- خیابان آقاجانلو- خیابان نصر- فرهنگسرای خاوران و مسیر دوم مسجد محمدی (ص)- خیابان طیب- میدان خراسان- خیابان خاوران- فرهنگسرای خاوران است که روز عید غدیر اجرا خواهند داشت.

وی افزود: مسیر سوم مسجد النبی(ص)- خیابان رضایی(منصور)- خیابان هاشم آباد- خیابان خاوران- فرهنگسرای خاوران و مسیر چهارم مسجد حضرت علی اکبر- خیابان عباس کاشی- خیابان هاشم آباد- خیابان خاوران- فرهنگسرای خاوران خواهد بود که روز جمعه اجرا خواهند داشت.

مختاری با اشاره به برپایی جشن عید غدیر گفت: جشن "ترنم غدیر" با همکاری و هماهنگی امور مساجد، بنیاد شهید، ناحیه مقاومت مالک اشتر و فرهنگسرای خاوران 7 شهریور همزمان با شب عید غدیر از ساعت 20:30 در سالن 3000 نفری سوم خرداد فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

 سرپرست معاونت اجتماعی فرهنگی در پایان به برنامه های این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری استیج، برپایی غرفه های فرهنگی جهت ارائه محصولات واقعه غدیر و ایستگاه های صلواتی در مسیر های از پیش تعیین شده برای راهپیمایان از جمله دیگر برنامه های این مراسم  خواهد بود.

سه شنبه 6/6/1397 - 16:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته