رئیس گروه تحقیقاتی ژاپنی بعد از اینکه
مطمئن شدند قرآن کریم 1427 سال قبل از آنان نتیجه ی پژوهش آنها را بیان کرده است اسلام
آورد.
دکتر طه ابراهیم خلیفه، استاد بخش گیاهان
داروئی دانشگاه الأزهر مصر و رئیس قبلی این دانشگاه در مورد ماده ی متالویثوندز می
گوید :
این ماده ایست که مخ انسان و حیوانات دیگر
به میزان بسیار کمی ترشح می کنند. این ماده ی پروتئینی دارای گوگردی می باشد که به
راحتی می تواند با روی ، آهن و فسفر مخلوط گردد. این ماده برای زنده ماندن انسان بسیار
مهم می باشد. ( کاهش کولسترول – جنبه ی غذائی – تقویت قلب و تنظیم تنفّس )
ترشح این ماده از مخ انسان بعد از سن
15 سالگی تا سن 35 سالگی افزایش می یابد. و بعد از این سن تا 60 سالگی ترشح آن کم می
گردد. بنابراین این ماده در انسان به راحتی قابل دستیابی نمی باشد.
در حیوانات دیگر نیز میزان این ماده بسیار
کم است. از این رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی این ماده ی سحرآمیز که
باعث از بین رفتن عوارض پیری می شود در میان گیاهان کردند و تنها این ماده را در دو
گیاه پیدا کردند :
انجیر و زیتون
و راست گفته است خداوند متعال در آنجا که
فرموده است : ﴿ و التین والزیتون (1) وطور سنین(2) وَهَذَا الْبَلَدِ الْأَمِین
(3) لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ (4) ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ
سَافِلِینَ ﴾
دکتر طه ابراهیم در این قسم خداوند متعال
به انجیر و زیتون و ارتباط آن با خلقت انسان در بهترین زمان و برگرداندن آن به بدترین
زمان می اندیشد...
بعد از نتیجه گیری از انجیر و زیتون فهمید
که به کارگیری آن از انجیرِ تنها یا از زیتون تنها فایده مورد نظر را برای سلامتی انسان
ندارد پس باید آن دو را باهم مخلوط کرد.
دانشمندان ژاپنی نیز بهترین میزان را برای
بهترین تأثیر در میزان ( یک انجیر و هفت زیتون ) یافتند.
استاد طه ابراهیم خلبفه به جستجو در قرآن
کریم ادامه داد و فهمید که انجیر یک بار در قرآن کریم ذکر شده و زیتون 6 بار به صورت
صریح و یک بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده است آنجا که می فرماید
: ﴿ و شجرة تخرج من طور سیناء تنبت بالدهن وصبغ للآكلین ﴾ استاد ابراهیم طه تمام اطلاعاتی
را که از قرآن کریم جمع آوری نموده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد . و بعد
از اطمینان این گروه از اینکه قرآن کریم 1427 سال قبل از آنان به نتیجه ی علمی آنان
رسیده است رئیس آن گروه اسلام آورد و مجوز این کشف بزرگ را گروه ژاپنی به دکتر طه ابراهیم
خلیفه داد.
rohama.org
یک نمونه از شگفتی های عددی قرآن این است که کلمه ی ( شهر .. ماه ) در قرآن 12 بار
به تعداد ماه های سال تکرار شده است و کلمه ی ( یوم ) در قرآن 365 بار به تعداد روزهای
سال تکرار شده است.
و انتقادی که بارها
بر این حقایق شنیده ایم این است که این ارقام بافته شده و نادرست است ، و بهانه مى
آورند كه تمامى كلمات مشتق مربوط به ( شهر )
مانند ( شهرین ) و ( شهور ) حساب نشده ....
و همچنین تمامی کلمات
مشتق و مربوط به ( یوم ) مانند ( أیام ) و ( یومكم ) ... پس نتیجه این است که کلمات
، انتخاب شده و خوشه چینی شده و اثری از هیچ معجزه نیست!!!
اشکال در این است دوستانم
، که تمامی این انتقاد کنندگان به كلیه ى این تحقیق قرآنی آگاه نشده اند و فقط قسمتی
از آن را بریده اند و هرگز بر منهج محقق و روشی که در بحث بر آن اعتماد شده دقت نکرده
اند.
ما می گوییم کلمه ی
( شهر ) با صیغه ی مفرد 12 بار تکرار شده است و در قرآن بشکل 3 صورت آمده است:
1- شهر 4 بار.
2- الشهر 6 بار.
3- شهراً 2 بار.
و همانطور كه مى بینیم
تمامى آنها كلمات مفرد هستند و متعلق به ضمیر خاصى نیستند.و براى تأكید بر صدق این
عدد ، 12 آیات را همانطور كه در قرآن آمده مى نویسیم:
1- شَهْرُ رَمَضَانَ
الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآَنُ
2- فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ
الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ
3- الشَّهْرُ الْحَرَامُ
4- بِالشَّهْرِ الْحَرَامِ
5- یَسْأَلُونَكَ عَنِ
الشَّهْرِ الْحَرَامِ
6- وَلَا الشَّهْرَ
الْحَرَامَ
7- وَالشَّهْرَ الْحَرَامَ
وَالْهَدْیَ وَالْقَلَائِدَ
8- إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ
عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا
9- وَلِسُلَیْمَانَ
الرِّیحَ غُدُوُّهَا شَهْرٌ
10- وَرَوَاحُهَا شَهْرٌ
11- وَحَمْلُهُ وَفِصَالُهُ
ثَلَاثُونَ شَهْرًا
12- لَیْلَةُ الْقَدْرِ
خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ
دقت فرمایید عزیزان
چگونه الله تعالی در کتابش 12 بار به تعداد ماههای سال از ماه نام برده است! و تأكید فرموده است كه تعداد ماهها 12 است در
این سخن الله تعالى:
(إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِنْدَ اللَّهِ اثْنَا
عَشَرَ شَهْرًا) ، آیا این توافق و نظم ، تصادفى آمده است؟ كسى كه این آیات قرآنى را
با تأمل مطالعه مى كند متوجه مى شود نظام بسیارى
در آن است:
1- ما مى دانیم كه رمضان
بهترین ماه سال است و بهترین شبهایش شب قدر است ، و عجیب این است كه الله تعالى اولین آیه از این آیات را با ذكر ماه رمضان
شروع فرمود (شَهْرُرَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآَنُ ) ،
و آیات را با سخن از
شب قدر تمام كرد در حالیكه در ماه رمضان است (لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ
شَهْرٍ ) ، یعنى زنجیره ى آیات با كلمه ى ( شهر ) در آیه ى اول شروع شد ( شَهْرُرَمَضَانَ
الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآَنُ ) و با كلمه ى ( شهر ) در سخن الله تعالى در آیه
ى آخرى تمام شد : (لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ) !!! آیا این نظم
، تصادفى آمده است؟
2- ملاحظه مى نماییم
كه كلمه ى ( ماه ) دو نوع آمده است ، نوع اول بصورت معرفه با الف و لام ( الشهر ) و
نوع دوم بدون الف و لام بدینصورت ( شهر ، شهراً ) ، و با تأمل بیشتر متوجه ى توازن
دقیق بین دو حالت مى شویم ، زیرا كلمه ى ( الشهر ) بصورت معرفه 6 بار تكرار شده ، و
كلمه ( شهر ، شهراً ) بدون تعریف نیز 6 بار تكرار شده بهمان تعداد ، آیا این توازن
نیز تصادفى آمده است؟
همچنین اعتراضی از طرف
بعضی علما در مورد تکرار کلمه ی ( یوم ) در قرآن وجود دارد ، می گویند چرا کلمه ی
( أیام ) و كلمه ی ( یومكم ) را به حساب نیاورده اید ؟ می گوییم عزیزان ! هرگاه تکرار
یک کلمه را بررسی می کنیم بدون مشتقاتش حساب می گیریم ، و كلمه ى ( یوم ) با اشكال
متعددى وارد شده است : (یوم، بیوم، لیوم، یوماً، الیوم، فالیوم، بالیوم ) اما براى
مثال كلمه ى ( یومین ) در حقیقت از مشتقات كلمه ى ( یوم ) است و بر همین اساس منهجى
آن را به حساب نمى گنجیم.
و با پیروی از این منهج می بینیم کلمه ی ( الیوم ) 365 بار دقیقاً
به تعداد روزهاى سال تكرار شده است ، شما را به الله قسم این چه تصادفی ست که کلمات
را به گونه ای قرار می دهد که با این توافق
عجیب تکرار شود؟
شگفتی غیر منتظره !
عزیزانم! بیست سال قبل
موضوع علم شگفتی عددی قرآن را کاملاً رد مى كردم! ولى اراده ى الله بر این شد كه بر
بعضى از نوشته ها در این مجال علمى آگاهی یافتم ، و سعى خودم را در اثبات اینكه اعجاز
عددى قرآن نادرست است ، شروع كردم ! ولى نتیجه اش چه شد؟!
برای خودم مقررات سخت
و محکمی قرار دادم تا بتوانم به هدفم برسم ، براى همین هیچ عددی را قبول نمی کردم مگر
اینکه مثل روشنی آفتاب واضح باشد و شکی در آن نباشد و دو نفر در آن شک نکنند.
و گفتم اگر معجزه ای یافتم که انسان با هر نوع سعی و تلاش هم قادر به انکارش نباشد پس این علم
را قبول خواهم کرد و بدان قانع خواهم شد و الا از سرسخت ترین دشمنان آن خواهم شد!
و خواست الله تعالی
بر این شد که به یک آیه ی عظیم شروع کنم که
خداوند در آن انس و جن را به مبارزه خوانده که همتایی شبیه این قرآن بیاورند
، و این آیه را بسیار تكرار مى كردم و به آن متأثر مى شدم و این سخن الله تعالى مى
باشد:
(قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ
الْإِنْسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَنْ یَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآَنِ لَا یَأْتُونَ
بِمِثْلِهِ وَلَوْ كَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرًا ) سورة الإسراء : 88 .
بگو اگر تمامی انس و
جن با هم شوند تا شبیه این قرآن را بیاوردند هرگز مانندش را نخواهند آورد حتی اگر همه
همراه و پشتیبان هم شوند.سوره اسراء : ۸۸
به شمارش كلمات این
آیه پرداختم و دیدم 19 کلمه بود، سپس به شمارش حروفش پرداختم دیدم 76 حرف است، و آنچه
نظرم را جلب کرد این بود که عدد 76 از مضاعفات عدد 19 است و چنین است:
76 = 19 × 4
و به فکر کردن مشغول
شدم که آیا این اتفاقی ست؟ و به تدبر ادامه دادم ، و این سؤال را مطرح كردم : چند حرف
از حروف لغت عربی در این آیات است؟ و هنگامی که به شمارش پرداختم دیدم دقیقاَ 19 حرف !!و آن حروف اینها بود : (ق ل ی ا ج ت م
ع ن س و ب ث هـ ذ ر ك ض ظ ) ، گفتم سبحان الله
، چگونه ممکن است اتفاق و تصادف باعث این توافق و نظم عجیب شود؟
ولی من تحقیق را ادامه
دادم و خود را در مقابل 3 اعداد دیدم همانطور که دیده می شود:
- تعداد کلمات در این
آیه 19 کلمه است.
- تعداد حروف در این
آیه 76 حرف است.
- تعداد حروفی که آیه
از آن تشکیل شده بجز تکرار ، 19 حرف است.
و به خود گفتم چرا الله
تعالی دقیقاً این تعداد را انتخاب فرموده است، و چه ارتباطی با قرآن دارد؟
زیرا این آیه ، انس و جن را به مبارزه مى خواند كه
همتایى بمانند قرآن بیاورند؟و هنگامیکه به جمع این 3 اعداد پرداختم نتیجه ى غیرمنتظره این بود كه مجموع
3 اعداد مساوى با تعداد سوره هاى قرآن بود!
19 + 76 + 19 = 114
عدد سوره های قرآن كریم!!!
این آیه باعث شد اندیشه
و فكرم بسوى شگفتی های عددی قرآن تغییر یابد و شروع به تحقیق نمودم و مثالها آنقدر متراکم شد که جایی برای شک باقی نگذاشت که
این علم وجود دارد و نمی توانیم آن را انکار کنیم.
و شما عزیزانم را به خواندن این تحقیقات دعوت می کنم که
عظمت اعجاز عددی قرآن را آشکار می سازد و در حقیقت عظمت نازل کننده ی این معجزات ،
سبحانه و تعالی را آشکار می نماید.
آیا یقین و تسلیم شدنمان
به الله تعالی بیشتر می شود؟
ملاحظه : در این آیه
" واو عطف " را تابع کلمه ی بعدش می شناسیم و نه کلمه ای مستقل. باوجود اینکه
در این آیه معجزه ای ست حتی با شمردن واو العطف
به عنوان کلمه ای مستقل ، و این از عظمت شگفتی های قرآن است .
به کتاب " إشراقات الرقم سبعة فی القرآن الكریم " ( فی كل آیة معجزة
)
بقلم عبد الدائم الكحیل