• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 39
زمان آخرین مطلب : 4377روز قبل
ازدواج و همسرداری

این است جایگاه زن:


1)(... و عاشِرُوهُنَّ بالمعروف...)؛ «با زنان به نیکی (و مهربانی) رفتار

کنید»."سوره نساء"



2)رسول اکرم(ص):«ما اَکْرَمَ النِّساءَ اِلاّ الْکَریمُ وَ لا اَهانَهُنَّ اِلاّ اللّئیمُ.»

«تکریم نمی کند زنان را مگر فرد کریم و اهانت روا نمی دارد به آنان

مگر فرد فرومایه و پست».


(لا تُکْرِهُوا الْبَناتِ، فَاِنَّهُنَّ الْمُؤنِساتُ الغالِیاتُ)

«از این که فرزند شما دختر باشد کراهت نداشته باشید به درستی که

 دختران مونس انسان می باشند و گرانبها هستند».

3)امام صادق(ع):(اَلْعَبْدُ کَلَّما اَزدادَ لِلْنِساءِ حُبّا اِزْدادَ فِی الایمانِ فَضْلاً)

«انسان آن گاه که زنان را بیش تر دوست داشته باشد ایمانش فزونی می یابد.»

4)حضرت علی"(ع):(اللّهَ، اللّهَ فِی النِّساءِ وَ ما مَلَکَتْ اَیْمانُکُمْ، فَإنَّ آخِرَ

ما تَکَلَّمَ بِهِ نَبِیُّکُمْ أَنْ قَالَ: اُوصیکُم بِالضَّعیفَیْنِ؛ النِّساءِ وَ ما مَلَکَتْ

اَیْمانُکُمْ).

«خدا را خدا را، نسبت به زنان و بردگان، زیرا آخرین سخن پیامبر بر شما

 این بود که شما را نسبت به زنان و بردگان سفارش می کنم.»

چهارشنبه 21/4/1391 - 15:34
سياست

میشل هولباگ(نویسنده فرانسوی) گفته است : جنگ علیه

اسلام گرایی با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد ، فقط با

فاسد کردن آن ها می توان به این پیروزی دست یافت . پس

باید به جای بمب ، بر سر مسلمانان دامن های کوتاه فرو

بریزید .

يکشنبه 28/3/1391 - 0:54
اخبار
نتانیاهو گفته بود حکومت ایران را می توان به وسیله سریال‌هایی که زندگی‌های پر زرق و برق و روابط نامشروع دختر‌ و پسر‌ را نشان می‌دهد ساقط کرد.
«سعید مستغاثی» منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با  فارس  در خصوص ترویج مصرف‌گرایی در تبلیغات تلویزیون اظهار داشت: مصرف‌گرایی به طور کلی مذموم است و یکی از محور‌های روش زندگی غربی است.
وی در ادامه افزود: من جمله معروفی از یک تئوریسین غربی به یاد دارم که در سال 1986 و مقارن با عملیات کربلای 5، در کنفرانس اورشلیم گفت: «برای اینکه بتوانیم در مقابل رزمندگان ایرانی بایستیم، باید میل شهادت طلبی آنان را به مصرف‌زدگی تبدیل کنیم». این تئوری از آدمی است که فرد کمی نیست و تئوریسین بزرگی است.
مستغاثی گفت: حرف این تئوریسین را چندین سال بعد نتنیاهو در سالگرد 11 سپتامپر در یک کمیته‌ای به نام کمیته صلح آمریکایی تکرار کرد و گفته بود که آمریکا باید با تلویزیون به ایران حمله کند و این صحبت 6 ماه قبل از حمله آمریکا به عراق بود. او گفت آمریکا با دو رژیم عراق و ایران باید چه کاری انجام دهد. گفتند باید به عراق حمله نظامی کنند اما به ایران باید به وسیله سریال‌هایی که زندگی‌های پر زرق و برق و لباس‌های آنچنانی و روابط نامشروع بین دختر‌ها و پسر‌ها را نشان می‌دهد، می‌توان حکومت ایران را ساقط کرد و این مطلب هنوز هم وجود دارد.
این منتقد سینمایی افزود: در اینجا متوجه می‌شویم که مصرف‌زدگی چقدر می‌تواند در پیشبرد اهداف غرب موثر باشد و کشور‌های جهان سوم را از ایدئولوژی و هویت خود دور کند. در ضمن اینکه مصرف‌زدگی در کشور ما می‌تواند هویت ایرانی اسلامی، قناعت و معنویات را از ما دور کند و پای کمپانی‌های آمریکایی و غربی به کشور باز می‌شود.
مستغاثی خاطرنشان کرد: مصرف‌گرایی یکی از حربه‌های غربی است برای فروپاشی ایدئولوژی جوامع تا آنان را از اعتقادات‌شان تهی کنند. این مسأله از زمان طاغوت در کشور باب شد تا دوران جنگ خیلی تاثیر‌گذار نبود اما بعد از سال‌های جنگ به جای اینکه از این فرصت برای تولید اقتصادی استفاده کنیم برای واردات کالا استفاده کردیم و مصرف‌زدگی در تمام شهر‌های ما رواج پیدا کرد.
وی در خصوص نقش رسانه‌ها در راستای ترویج مصرف‌گرایی، گفت: استفاده از بیلبورد‌ها، تلویزیون، روزنامه‌ها و ... برای تبلیغات کالا باب شده اما من زمانی را به خاطر دارم که تلویزیون خیلی از فیلم‌های سینمایی را که مشکل تجملاتی داشتند، تبلیغ نمی‌کرد اما در حال حاضر همه فیلم‌های سینمایی تبلیغ می‌شوند.
مستغاثی راهکاری برای جلوگیری از مصرف‌زدگی در جامعه ارائه داد و گفت: بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی، راهکار مقابله با مصرف‌زدگی است، ما برای چه انقلاب کردیم؟ برای آنکه گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه جاری شود، برای آنکه گفتمان امام و مقام معظم رهبری در جامعه جاری شود، انقلاب کردیم تا دور شویم از خور و خوابی که زمان طاغوت وجود داشت، جامعه اسلامی و اصل تمدن اسلامی همین است.
وی در ادامه افزود: هدف این است که انسانی داشته باشیم که به قرآن و سیره اهل بیت علیهم‌السلام پایبند باشد و این موارد را در زندگی پیاده کند. باید بازگردیم به این اخلاقیات. دین اسلام در حال جذب همه افراد در سراسر دنیا است و باید به فرهنگ اسلام بازگردیم تا مصرف‌زدگی در کشور برطرف شود.
پنج شنبه 11/3/1391 - 11:9
محبت و عاطفه

بـه واسـطه آزمـایشـات گـونـاگون تـفاوتهای ابراز عشق در دو جنس مرد و زن مشخص گردیده اند. برای مثال مشـخص شده کـه زنـان در عـشـق بـه دوسـتی و منافع مـشـتـرک بـیـشتـر بـها می دهند و بـیـشتر از مـردها از حـسادت رنـج بـرده و وابـستگی بیشتری به فرد مقابل خود پیدا می کنند. در زیـر به سبـک های مـخـتـلف عشـق اشاره گردیده است.

 

1- اروس(EROS): عشق شهوانی - عـشق بـه زیبایی - فاقد منطق - عشق فیزیکی که بواسطه جذابیت و کشش های جسمانی و یا ابراز آن بطور فیزیکی نمایان میگردد -همان عشق در نگاه اول - با شدت آغاز شده و بسرعت فروکش میکند. 

 

2- لودوس(LUDUS): عـشق تـفننی - ایـن عشـق بـیـشتـر مـتعلق به دوران نوجوانی میباشد - عشق های رمانتیک زودگذر - لودوس ابراز ظاهری عشق میباشد - کـثرت گرا نسبت به شریک عشقی - به اصطلاح فرد را تا لب چشمه برده و تشنه بازمی گرداند -رابطه دراز مدت بعید بنظر میرسد. 

3- فیلو(PHILO): عشق بـرادرانـه - عـشـقـی کـه مبتنی بر پیوند مشترک می باشد -عـشقی کـه بـر پـایـه وحـدت و هـمـکاری بـوده و هـدف آن دسـتـیـابی بـه منافع مشترک میباشد. 

4- استورگ(STORGE): عشق دوستانه - وابسته به احترام و نگرانی نسبت به منافع مـتقابل - در این عشق همنشینی و همدمی بیشتر نمایان می باشـد - صـمـیـمـانـه و متعهد- رابطه دراز مدت است - پایدار و بادوام - فقدان شهوت. 

 

5- پراگما(PRAGMA): عشق منطقی - این مختص افرادی است که نگران این موضوع میباشند که آیا فرد مقابلشان در آینده پدر یا مادر خوبی برای فرزندانشان خواهند شد؟ عشقی که مبتنی بر منافع و دورنمای مشترک می باشـد - پـایـبند بـه اصـول مـنـطـق و خردگرا میباشد - همبستگی برای اهداف و منافع مشترک. 

 

6-مانیا(MANIA): عشق افراطی - انحصارطلب، وابسته و حسادت برانگیز - شیفتگی شدید به معشوق - اغلبا فاقد عزت نفس -عدم رضایت از رابطه - مانند وسوسه میماند و میتـواند بـه احساسات مبالغه آمیز و افراطی منجر گردد - عشق دردسر ساز - عشق وسواس گونه. 

7-اگیپ(AGAPE): عشق الهی - عشق فداکارانه و از خودگذشته-عشق نوعدوستانه (تمایل انجام دادن کاری برای دیگران بدون چشمداشت) - عشق گرانقدر . 

پژوهشها حاکی از آن میباشد که زنان بیشتر به عشق از نوع پراگما، استورگ و مانیا و مردان به لودوس و اروس گرایش دارند. 

مثلث عشق 

 

تجربه عشق شامل عملکرد اجزاء صمیمیت، هوس(شهوت) و تعهد میباشد. شما برای دسـتـیـابـی بـه یک رابـطه سـالم و پـایدار مـی بــاید اعتدال را میان این سه عنصر برقرار سازید. اکنون به تعریف آنها میپردازیم: 

 

تعهد: تا چه اندازه شما خود را وقف آن میکنـید که رابطه یتان را شاداب و با طراوت نگاه دارید؟ و یا تا چه اندازه با یارتان صادق می بـاشـید؟ شـامل مسئولیت پذیری، وفاداری و وظیفه شناسی میباشد. تعهد در رابطه به مفهوم آن است که اکـثر موانع و مشکلات را می توان با کمک یکدیگر از میان برداشت - وفادار حتی در سخت ترین شرایط. 

صمیمیت: نزدیکی در رابطه - اموری که شما  یارتان در آن سهیم می بـاشـیـد اما فرد دیـگری از آنـها آگـاهـی ندارد - رازها و تجربـیات فردی و مشترک - صمیمیت امری فراتر از نزدیکی جنسی و فیزیکی می باشد. تا چه اندازه شـما در کنـار یـارتان احـساس راحت بودن میکنید؟ آیا قادر به بیان عقاید و نقطه نظرهای خود میباشید ؟ بـدون آنـکه از مـورد انتقاد قرار گرفتن و نکوهش شدن واهمه داشته باشید؟ آیا هنـگامی کـه صحبت میکنید واقعا به حرفهای شما گوش میدهد؟ 

هوس و شهوت: انرژی بخش رابطه ها یتان می بـاشد. تمایل بـه بازگشت به منزل، تـنها برای کنار یار بودن - هوس فوریت ، شهوت و تمایلات جنسی، رمانتیک بودن، اشـتـیـاق برای در کنار هم بودن و رفع سریع موانع برای وصال میباشد - احساسات شدید -جاذبه جسمانی. 

اکـنـون به ابعاد متفاوت عشق در شرایط وجود و یا فقدان سه خصیصه فوق در یک رابطه توجه کنید: 

تعهد+صمیمیت و فقدان هوس: ایـن رابـطـه در خـطـر فروپاشی قرار ندارد اما نیازمند خلاقیت و انگیزه برای شعله ور ساختن مجدد عشق میباشد. 

تعهد+هوس و فقدان صمیمـیت: ایـن رابـطه عذاب آور است - گـاهـی اوقـات انـگـیـزه شدیدی آنها را جذب یکدیگر میکند اما سرانجام به یاس و ناکامی منجر میگردد زیرا قادر به آن نمیباشند که رابطه یشان را عمیق تر سازند. یا آنکه افکار،علایق و آرزوهای قلبی یکدیگر را بشناسند. 

صمیمیت+هوس و فقدان تعهد: این رابطه یک شبه است-کشش و اشتیاق شدیدی حکمفرماست اما عدم امنیت از آنـکه رابـطـه تـا چـه مـدت دوام خـواهـد آورد هر دو فرد را مایوس میسازد. عشق رمانتیک. 

صمیمیت و فقدان هوس و تعهد: علاقه. 

هـوس و فـقـدان صـمـیـمیـت و تعهد: عشق شیدایی. 

تعهد و فقدان صمیمیت و هوس: عشق تو خالی و راکد. 


هوس+صمیمیت+تعهد = عشق کامل و مطلوب

سه شنبه 2/3/1391 - 11:42
اخلاق

یه روز یه ترکه، اسمش ستار خان بود، شاید هم باقر خان...؛ خیلی شجاع بود، خیلی نترس...؛ یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد. جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما یه روزی تو این مملکت آزاد زندگی کنیم.

یه روز یه رشتیه، اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی؛ برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلقه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدائی نکنه؛ اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد.

یه روز یه لره بود، کریم خان زند؛ ساده زیست، نیک سیرت و عدالت پرور بود و تا ممکن می شد از شدت عمل احتراز می کرد.

یه روز ما همه با هم بودیم...، ترک و رشتی و لر و اصفهانی و تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند و قفل دوستی ما رو شکستند...؛ حالا دیگه ما برای هم جوک می سازیم، به همدیگه می خندیم !!! و اینجوری شادیم !!!! این از فرهنگ ایرونی به دوره. آخه این نسل جدید نسل قابل اطمینان و متفاوتی هستند؛ پس با هم بخندیم نه به همدیگه.

پنج شنبه 31/1/1391 - 19:10
طنز و سرگرمی
http://www.namaknews.ir/wp-content/uploads/2012/03/nuclear.jpg
چهارشنبه 17/12/1390 - 9:17
اخبار
به گزارش فارس،‌روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور در گزارشی درباره انتخابات ۱۲ اسفند،‌ نوشت:‌ «رسانه های جهان در طول روز رای گیری به طور پیوسته از رای دهندگان این عبارت را نقل کردند که شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف بوده و نشانه وفاداری آنان به جمهوری اسلامی است».

این روزنامه برای گزارشی که در همین باره منتشر کرد، تیتر «خدایا! این رای را از من بپذیر"‌را برگزید؛‌ عبارتی که پیرمرد ۹۵ ساله دماوندی در حین انداختن رای خود به صندوق آن را بر زبان آورد و سپس جان به جان آفرین تسلیم کرد.

گفتنی است،‌پیرترین مرد "کیلان" پس از حضور در پای صندوق اخذ رأی و شرکت در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از دنیا رفت.

مرحوم علی جان ‏اخگری در حالی که انگشت آغشته به جوهرش خشک نشده بود و رأیش را به صندوق انداخت، به ملکوت پیوست.

پیرمرد کیلانی که آمده بود تا آخرین دینش به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری ادا کند، در لحظه جان دادن، کلامی زیبا، معنادار و شنیدنی بر زبان جاری کرد: خدایا این رأی را هم از من بپذیر...

شهر کیلان با جمعیت پنج هزار نفری و وسعتی حدود دو هزار و ۸۰۰ هکتار، در فاصله ۷۰ کیلومتری تهران بزرگ، جنوب شرقی شهرستان دماوند و دامنه‏های بلندی قره آقاج(درخت سیاه) قرار دارد.
شنبه 13/12/1390 - 2:30
سخنان ماندگار
برنا: حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در پاسخ به این سوال که «چرا از مرگ می‌ترسیم؟» پاسخ داده است: راننده زمانی در جاده می ترسد که یا بنزین ندارد یا قاچاق حمل کرده یا اضافه سوار کرده یا با سرعت غیر مجاز رفته یا جاده را گم کرده یا در مقصد جایی را آماده نکرده و یا همراهانش نااهل باشند.

اگر انسان برای بعد از مرگ خود، زاد و توشه لازم را برداشته باشد، کار خلاف نکرده باشد، راه را بداند، در مقصد جایی را در نظر گرفته باشد و دوستانش افراد صالح باشند و حرکتش طبق مقررات و مجاز باشد، نگرانی نخواهد داشت.
جمعه 5/12/1390 - 17:3
خاطرات و روز نوشت

محمد ذوقی در وبلاگ سخن دل نوشت:

از محافظ سید حسن نصر الله سوال کردند: چقدر سید حسن را دوست داری؟

گفت: آنقدر که امر کند الان بمیر؛ می میرم.

در سوال بعد پرسیدند چقدر امام خامنه ای را دوست داری؟

گفت: آنقدر که اگر امر کند سر سید حسن رو بیار؛ می برم.

 

به این میگن ولایتمداری

http://www.jahannews.com/vdcgw79xyak9zu4.rpra.html

پنج شنبه 4/12/1390 - 15:41
اخبار
همشهری‌آنلاین: سعید تاجیک به جرم توهین به هاشمی رفسنجانی و فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

فارس نوشت: سعید تاجیک به جرم توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به ‌هاشمی رفسنجانی و ایجاد مزاحمت برای دختر وی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

در حکم محکومیت تاجیک آمده است: در خصوص اعتراض و تجدیدنظر خواهی آقای سعید تاجیک فرزند حسین از دادنامه شماره ۱۲۲۰ مورخ ۲۷/۹/۹۰ صادره از شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومی جزایی تهران که به موجب آن نامبرده به اتهام توهین و فحاشی و استعمال الفاظ رکیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عضو خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایجاد مزاحمت نسبت به فائزه هاشمی با استعمال الفاظ رکیک و توهین و فحاشی در حرم عبدالعظیم(ع) شهر ری و اماکن اطراف آن که بابت توهین به آیت‌الله هاشمی به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری و از بابت مزاحمت بانوان (برای فائزه هاشمی) به تحمل ۴ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعزیری محکومیت یافته است. با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه تجدیدنظر خواه و اینکه از ناحیه ایشان ایراد و اشکال موجه و موثری که مسابق شقوق مندرج در ماده ۲۴۰ قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری سبب بی‌اعتباری و در نتیجه نقض دادنامه صادره و رسیدگی بیشتر را فراهم نماید، مطرح نگردیده است. عمده مطالب آورده شده در لایحه اعتراضیه تکرار مطالب بدوی است بنابراین دادنامه بدوی از نظر رعایت اصول و تشریفات دادرسی و مبانی استدلال خالی از ایاد و نقص قانونی است. لذا دادگاه مستنداً به بند الف از ماده ۲۵۷ قانون مارالذکر ضمن رد تجدید نظرخواهی به عمل آمده دادنامه معترض عنه را عینا تایید می‌نماید. رای صادره به استناد ماده ۲۴۸ همین قانون قطعی است.

فائزه هاشمی دختر دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز چندی قبل از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران ‌به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی محکوم شد‌.

علت محکومیت دختر هاشمی رفسنجانی مصاحبه وی با یک سایت ضدانقلاب بود. فائزه هاشمی در این مصاحبه ضمن توهین به برخی مسئولان، آنان را ‌‌عده‌ای اراذل و اوباش و لات و رجاله خوانده بود.

فائزه هاشمی ‌در این گفت‌وگو مدعی شده بود: "در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دسته‌اش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله‌ها و لات‌ها با مخالفان خودشان برخورد می‌‌کردند. حالا هم متاسفانه همان ادبیات و همان روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرف‌ها انجام می‌شود. اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است."

‌بعد از این مصاحبه فائزه هاشمی رفسنجانی به دادگاه احضار شد و ‌قرار بود جلسه‌ رسیدگی به اتهامات ‌وی یکشنبه ۲۳ مرداد‌ماه برگزار شود اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال وکیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تاخیر افتاد.

‌‌شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی 13 دی‌ماه سال جاری پس از گذشت حدود 4 ماه از پایان استمهال یک‌ماهه فائزه هاشمی رفسنجانی، حکم محکومیت وی را ‌به ریاحی وکیل او ابلاغ کرد.

‌‌براساس این حکم فائزه هاشمی ‌به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام تنها به شش ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد که این حکم با اعتراض وکیل وی روبرو شد و به همین دلیل پرونده وی به دادگاه تجدیدنظر رفت.

‌غلامعلی ریاحی وکیل فائزه هاشمی رفسنجانی امروز در گفت‌وگو با ‌فارس گفته که ‌پرونده موکل خود ‌به دادگاه تجدیدنظر رفته اما هنوز ‌نتیجه آن معلوم نیست ‌و حکمی نیز ابلاغ نشده است.

‌فائزه هاشمی پرونده دیگری ‌نیز به اتهام حضور در اغتشاشات خیابانی در جریان فتنه ۸۸ دارد که ‌با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده بود.


کلیه حقوق مادی و معنوی این مطلب متعلق به موسسه همشهری است.
منبع: همشهری آنلاین
سه شنبه 2/12/1390 - 18:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته