• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 164
تعداد نظرات : 34
زمان آخرین مطلب : 4716روز قبل
شهدا و دفاع مقدس
در اقدامی تامل برانگیز؛
شورای شهر سوسنگرد نماد مقاومت را از چهره این شهر پاك كرد

خبرگزاری فارس: شورای شهر سوسنگرد در اقدامی تامل برانگیز یك دستگاه تانك به جا مانده از دوران دفاع مقدس كه به عنوان نماد پایداری و مقاومت این شهر شناخته می شد را از چهره شهر سوسنگرد حذف كرد.


به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس، باشگاه خبرنگاران نوشت: شهر سوسنگرد از جمله شهرهایی است كه در طول جنگ تحمیلی به دفعات به محاصره دشمن درآمد اما با مقاومت مثال زدنی مردم این شهر و دیگر رزمندگان اسلام همه حملات متجاوزین بعثی به این شهر به شكست انجامید.

شورای شهر سوسنگرد به بهانه اعتراض برخی از كسبه محل كه این تانك را مزاحم فعالیت خود می دانستند طی هفته گذشته اقدام به برداشتن این تانك از چهارراه طالقانی سوسنگرد كرد.

این تانك مدل تی 72 از سی و یك سال پیش تاكنون به عنوان نماد مهم مقاومت و پایداری سوسنگرد در دوران دفاع مقدس محسوب می شد و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را در اذهان بینندگان زنده می كرد.

در همین رابطه ناصر ربیعه عضو هیئت رزمندگان ثارالله این شهرستان ضمن ابراز تاسف عمیق از چنین اقدامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مردم انقلابی ما از حذف نابجای این نماد مهم مقاومت، بسیار ناراحت هستند و انتظار دارند این نماد هر چه سریعتر به جای خود بازگردانده شود.

وی تاكید كرد: مسئولین امر هنوز هیچ اقدامی در جهت رسیدگی به خواست مردم انجام نداده اند اما ما همچنان تا رسیدن به هدف خود این مسئله را پیگیری خواهیم كرد.

يکشنبه 2/5/1390 - 17:21
سينمای ایران و جهان
وبلاگ خاطرات جبهه؛
كپی‌برداری مستقیم "نابرده رنج " از "اخراجی‌ها "

خبرگزاری فارس: در اخراجی ها كارگردان فیلم چون خودش در جبهه بوده دل سوزی و حساسیت خاصی نسبت به ثبت حقیقت جبهه دارد، ولی كارگردان نابرده رنج كه به دلایل منطقی خودش جنگ را ندیده، جبهه را دست مایه حادثه ای و جذاب كردن فیلم خود نموده است.


به گزارش خبرنگار فضای مجازی خبرگزاری فارس، حمید داوود آبادی در پست تازه وبلاگ خاطرات جبهه نوشت: حدود 13 سال پیش، هنگامی كه فیلم سینمایی "آژانس شیشه ای " توسط "ابراهیم حاتمی كیا " ساخته و پخش شد، مقاله ای با عنوان " آژانس شیشه ای یا گیشه ای " در نشریه "شلمچه " نوشتم. در آن جا به كپی برداری مستقیم و كامل از فیلم آمریكایی "بعد ازظهر یك روز سگی " كه سال ها پیش از آن ساخته شده بود، پرداختم. آقای حاتمی كیا در دو سه مصاحبه و برنامه تلویزیونی خود را به در و دیوار كوبید تا این موضوع را تكذیب كند. حتی مدعی شد كه اصلا فیلم "بعد ازظهر یك روز سگی " را ندیده است! ولی بعدا در تلویزیون گفت كه آن فیلم را دیده و فقط كمی از سوژه آن الهام گرفته است!

اخیرا آقای "علی رضا بذرافشان " كارگردان محترم سریال كمدی "نابرده رنج "، در تازه ترین مصاحبه خود با هفته نامه همشهری جوان، خیلی قاطعانه كپی برداری و حتی شباهت ساخته اش به فیلم سینمایی اخراجی ها را رد كرده و برای دوقبضه كردن ادعایش، مدعی شده است:

"از اخراجی ها خوشم نمی آید و نمی خواهم كه سریال نابرده رنج با اخراجی ها مقایسه شود ... من از اخراجی ها خیلی بدم می آید و تلاش ندارم فیلمی مثل آن بسازم. اگر كامبیز دیرباز بازیگر نقش اول نابرده رنج نبود كسی به اخراجی ها گیر نمی داد وگرنه الان دوسه سریال دهه شصتی دیگر هم روی آنتن است ولی كسی مقایسه ای نمی كند. كار من هیچ ربطی به اخراجی ها ندارد. در آن جا عده ای آدم بد دهن و اراذل راه می افتند و به جبهه می روند و شوخی هایی می كنند و الكی متحول می شوند. "

خب حق دارید! البته بنده قصد مقایسه ندارم چون اخراجی ها كجا و سریال كمدی نابرده رنج كجا!!!
و صد البته جای تشكر دارد كه مثل دیگران، مدعی نشده است كه سوژه اخراجی ها اول در ذهن او متولد شده و دهنمكی آن را از مغز او به سرقت برده است!

با همه احترامی كه برای آقای بذرافشان به عنوان یك هنرمند و كارگردان قائلم، ولی چون از دروغ و ادعای واهی بدم می آید، قصد كردم تنها گوشه ای از كپی برداری های آشكار و چندتایی تفاوت های اخراجی ها و نابرده رنج را بنویسم.
ان شاالله دیگر دوستان هنرمند! وقتی خواستند از روی دست دیگران فیلم بسازند، دقت بیشتری به خرج دهند.
شاید هم سوژه و موضوع تمام شده كه اینها به كپی برداری افتاده اند!

شباهت های اخراجی ها و نابرده رنج:
در هر دو:
نقش اصلی و محوری داستان مجید - اسد با "كامبیز دیرباز " است.
تیپ ظاهری و حتی گریم مجید - اسد "كامبیز دیرباز " یك سان است.
نقش مادر مجید - اسد را "مینا جعفرزاده " بازی می كند.
تیپ ظاهری و حتی گریم مادر مجید - اسد "مینا جعفرزاده " یك سان است.
مادر مجید - اسد پیرزنی دل سوز فرزندش با لهجه آذری است.
نام خواهر مجید - اسد "مرضیه " است.
خواهر مجید - اسد مجرد است و خواستگار دارد.
وقتی مجید - اسد به جبهه می رود، پدرش فوت كرده و او مرد خانه است.
مقطع پایانی جنگ مورد توجه فیلم ساز است.
جنگ در منطقه غرب كشور مورد توجه است.
مجید - اسد با مادر و خواهرش زندگی می كند و هیچ برادر یا خواهر دیگری ندارد.
مجید - اسد در منطقه "پامنار " در جنوب تهران زندگی می كند.
مجید - اسد لات بی خطری است.
مجید - اسد مدتی در زندان بوده است.
مجید - اسد در قسمتی از فیلم موتور "سوزوكی 250 " - كه نسلش ورافتاده - سوار می شود.
مجید - اسد برای رسیدن به هدف شخصی و خاص، به نیتی دیگر راهی جبهه می شود.
مجید - اسد در جبهه تحت تاثیر موقعیت قرار می گیرد و متحول می شود.
مجید - اسد و همراهش نماز نمی خوانند!
مجید - اسد بدون این كه آموزش نظامی ببیند به جبهه می رود.
مجید - اسد در جبهه "تیربارچی " است.

گوشه ای از تفاوت های "اخراجی ها " با "نابرده رنج ":
در اخراجی ها صحنه های جنگی شباهت بسیار زیادی به واقعیت دارد و بر همین اساس بر مخاطبان تاثیر زیادی می گذارد.
در نابرده رنج تمامی صحنه های جنگی "كمدی " و "مضحك " است كه فقط مورد خنده بینندگان قرار می گیرد ولی به عنوان یك فیلم "خنده آور " مورد پذیرش است.

در اخراجی ها پرداختن به تصویر دشمن و نیروهای عراقی، بسیار نزدیك به واقعیت است ولی در نابرده رنج آدم های دست و پا چلفتی ای هستند كه هر چه بیشتر از آنها كشته می شود مثل قارچ می رویند! مثلا در درگیری روستای "سلمت آباد " فقط 3 جیپ حامل سربازان عراقی به روستا می آیند، ولی تعداد كسانی كه كشته شدند و بقیه كه سالم ماندند، چند برابر آنهاست!

در اخراجی ها در 2 ساعت بیننده به نتیجه مطلوب می رسد، ولی در نابرده رنج بیننده مجبور است آب بستن و كش دادن های غیر منطقی برای زیاد شدن شمارگان قسمت ها و صدالبته دستمزد! را تحمل كند.

در اخراجی ها كارگردان فیلم چون خودش در جبهه بوده دل سوزی و حساسیت خاصی نسبت به ثبت حقیقت جبهه دارد، ولی كارگردان نابرده رنج كه به دلایل منطقی خودش جنگ را ندیده، جبهه را دست مایه حادثه ای و جذاب كردن فیلم خود نموده است.

در یك كلام:
داستان اخراجی ها كاملا واقعی است، ولی داستان نابرده رنج فقط زاییده ذهن نویسنده اش است.

يکشنبه 2/5/1390 - 17:20
شهدا و دفاع مقدس
در مراسم تشییع شهید رضایی‌نژاد؛
مهدی‌نژاد:با شهادت رضایی‌نژاد مدال دیگری در حوزه علم و فناوری كسب كردیم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم خاطرنشان كرد: به خود می‌بالیم كه در حوزه علم و فناوری مدال دیگری كسب كردیم و به كوری دشمنان از خون این شهید لشكری از نخبگان در جبهه علمی به تلاش و كوشش خواهند پرداخت.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تشییع پیكر داریوش رضایی‌نژاد كه ظهر امروز در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد گفت: از جانب وزیر علوم، شهادت این دانشجوی ممتاز را به خانواده و جامعه دانشگاهی تبریك و تسلیت عرض می‌كنم.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی دلبسته این بودند كه نخبگان و جوانان ما را جذب خود كنند و از درون انقلاب اسلامی علیه نظام اقدام كنند و اكنون با شكست این پروژه خود دست به حذف فیزیكی و ایجاد رعب و وحشت می‌زنند.

مهدی‌نژاد خاطرنشان كرد: امروز جبهه علم، خط مقدم مقابله با دشمن است و دشمنان نظام اسلامی سعی دارند با نفوذ در این جبهه علمی، دانشجویان و اساتید كشورمان را حذف فیزیكی كنند، همان‌طور كه در شنیع‌ترین اقدام شهید رضایی‌نژاد را مقابل همسر و دختر خردسالش به شهادت رساندند.

معاون وزیر علوم با بیان اینكه دشمنان انقلاب اسلامی با افرادی همچون این دانشجوی شهید دشمنی شخصی ندارند، اما سعی دارند با این گونه اقدامات تروریستی، توسعه علمی كشورمان را متوقف كنند، تأكید كرد: به كوری دشمنان نظام اسلامی از خون این شهید لشكری از نخبگان در جبهه علمی به تلاش و كوشش خواهند پرداخت.

وی در پایان خاطرنشان كرد: به خود می‌بالیم كه در حوزه علم و فناوری مدال دیگری كسب كردیم و امیدواریم به بركت خون این شهیدان عزم نخبگان كشورمان برای رشد و ارتقاء علم و فناوری بیشتر شود.

يکشنبه 2/5/1390 - 17:18
داستان و حکایت
اسطوره فلسطین به روایت محقق اسراییلی-10

خبرگزاری فارس: پیش از نیمه شب 25 نوامبر سال 1987 میلادی یك ت به آرامی و با پاراگلایدر از مرز لبنان عبور كرد و در جاده‌ای بین روستای "قیرات شموناه " و یك پادگان نظامی فرود آمد و با استفاده از اصل غافلگیری و وحشت حاكم بر پادگان كه منجر به فرار نگاهبانان شده بود، 6 سرباز اسرائیلی را كشته و بیش از ده نفر را مجروح كرد!


به گزارش خبرگزاری فارس، اخیرا انتشارات "لیونز " كتابی را با نام "شكار مهندس " منتشر كرده است كه به بررسی چگونگی ردیابی و شهادت "مهندس یحیی عیاش "، از مبارزان فلسطینی، اختصاص دارد. آنچه در این سلسله گزارش‌ها ملاحظه می‌كنید، ترجمه این كتاب با ویرایش خبری است كه خبرگزاری فارس برای مخاطبان خود فراهم آورده است. این كتاب توسط "ساموئل ام. كاتز " و با دیدگاه آمریكایی - صهیونیستی به نگارش درآمده است.

قسمت دهم این مجموعه از نظر خوانندگان محترم می گذرد:

*شین‌بت متوجه خطر حماس می‌شود

در اوایل سال 1982 میلادی، شین‌بت متوجه شد كه دشمن دشمنش، دیگر دوست او نیست لذا نظارت بر منزل نه چندان بزرگ شیخ احمد یاسین در نزدیكی "صبرا " را افزایش داد.
این نظارت‌ها دیگر شامل گزارش‌ از رفت و آمد احتمالی اعضای تشكیلات خودگردان فلسطین و سایر گروه‌های وابسته و شبیه به آن نظیر "حبش "، "جبریل "، هواتمه " و ... كه از اساس مخالف یاسین بودند به منزل وی نبود، بلكه نظارت بر منزل یك دشمن خطرناك بود.

*حماس شاخه نظامی تشكیل می‌دهد

با حمله اسرائیل به لبنان، حماس دست به تشكیل یك شاخه نظامی زد كه در ابتدا به نظر می‌رسید مستقل بوده و هم‌پیمان اخوان‌المسلمین باشد. این شاخه نظامی كه "مجاهدین فلسطین " نام داشت با هدف ضربه زدن به اهداف نظامی و غیرنظامی اسرائیلی در محدوده مناطق اشغالی تاسیس شده بود. سرانجام در سال 1983 و در پی برخی اخبار ارائه شده از سوی خبرچینان، شین‌بت با حمله به منزل شیخ احمد یاسین موفق شد مقادیر زیادی اسلحه‌های AK-47 و نوعی سلاح نیمه خودكار مصری، نارنجك، مواد منفجره و انواع دستگاه‌های جاسوسی مربوط به گرد‌آوری اطلاعات را كشف و ضبط كند.

*آرامش عجیب پس از بازداشت شیخ احمد یاسین

بدیهی بود كه مقامات اسرائیلی دیگر از كنار چنین اتفاقی نمی‌توانستند با بی‌تفاوتی عبور كنند، لذا یاسین را به اتهام راه‌اندازی تشكیلات تروریستی بازداشت كردند. وی پس از دستگیری، محاكمه و به دوازده سال زندان محكوم شد.
با این حال وی از زندان نیز به موعظه یاران خود می‌پرداخت و المجمع را هدایت می‌كرد، اما شاید برای آغاز عملیات جهادی هنوز قدری زود بود. فرماندهان اسرائیلی مستقر در نوار غزه، انتظار آن را می‌كشیدند كه با دستگیری و محكومیت یاسین، این منطقه به صحنه ناآرامی و جنگ خیابانی تبدیل شود اما به طور غیرمنتظره‌ای با نوعی سكوت مواجه شده بودند كه توضیحی برایش نمی‌یافتند.
انگار در غزه كسی عین خیالش هم نبود كه یاسین دستگیر شده است! این آرامش قبل از طوفان بود، انگار دشمنی كه زمین خورده است از جا برخاسته، لباس‌های خاكی‌اش را تكانده و در چشمان غالب فعلی زل زده و می‌گوید، این بار با قدرت بیشتری به جنگت خواهم آمد!

*احمد جبریل، یاسین را آزاد می‌كند

عصر روز 19 ماه مه سال 1985 میلادی، به شیخ احمد یاسین خبر داده شد كه قرار است فردا آزاد شود. این آزادی را "احمد جبریل "، ستیزه‌جوی معروف جبهه خلق برای آزادی فلسطین ترتیب داده بود و قرار شده بود تا یاسین را با چند سرباز اسرائیلی دربند آزاد كند.
جبریل قدرت اسلام و توانایی عمیق آن در ضربه زدن به اسرائیل را به خوبی می‌شناخت. وی كه یك سرهنگ سابق ارتش سوریه بود و شاید تنها فرماندهی چند تبهكار تفنگ‌به‌دست را برعهده داشت، به واقع یك شطرنج‌باز حرفه‌ای در انقلاب فلسطین به حساب می‌آمد. او به خوبی شكست را می‌پذیرفت و به موقع عقب‌نشینی می‌كرد، هیچ وقت دست خود را رو نمی‌كرد و كسی نمی‌دانست كه زمانش را چگونه سپری می‌كند اما در همین شرایط حریفش را به گوشه رینگ می‌راند.
این تكنوكرات را باید یك رنسانس در عملیات چریكی به حساب آورد. وی متخصص در ساخت و به كارگیری بمب‌های مسلح به دستگاه سنجش فشار هوا بود كه دارای "زمان‌سنج جوی " بوده و می‌توانستند به راحتی هواپیماهای مسافربری را سرنگون كنند. وی در حمله نظامی به اهداف غیرنظامی زبردست بود و اتفاقا حمله به مدارس و اتوبوس‌ها از علایق ویژه جبریل محسوب می‌شدند!

*تقاضای آزادی 1150 فلسطینی در برابر سه سرباز اسرائیلی

به نوشته كاتز، جبریل سه نظامی اسرائیلی را در سال 1982 در لبنان به اسارت گرفته بود. وی كه در گروگان گرفتن افراد و معاوضه آنها با زندانیان استاد بود، این بار خواستار آن بود تا اسرائیل در مقابل این سه سرباز، 1150 تروریست را كه در سراسر كشور و در مكان‌های فوق‌سری نگه‌داری می‌شدند، آزاد كند. دو تن از كسانی كه احمد جبریل خواستار آزادی آنها شده بود، یكی "كوزو اوكاموتو "، یكی از باقی‌مانده‌گان نه‌چندان مشهور واقعه فرودگاه لاد در تاریخ 30 ژوئن سال 1972 و دیگری همین شیخ احمد یاسین بودند. جبریل به خوبی می‌دانست كه یاسین نه یك ستیزه‌جوی معمولی است و نه یك روحانی كه نسخه‌ای از قرآن را به دست گرفته و در مسجد خود در نوار غزه به درس و موعظه بپردازد.

*اسرائیل، دشمنی كه می‌توان شكستش داد

شیخ احمد یاسین، در دوران حبس خود در زندان اسرائیلی‌ها هر چیزی نفهمیده بود، متوجه یك موضوع شده بود و آن اینكه: "اسرائیل، دشمنی است كه می‌توان شكستش داد. " وی كه در دوران زندان به خوبی دیده بود كه اسرائیلی‌ها چه‌كسانی را پشت میله‌ها و سیم‌های خاردار زندان‌های خود نگه‌داری می‌كنند، به قصور و اشتباهات موجود در نبرد مسلحانه پی برده بود.
بسیاری از فلسطینی‌هایی كه در زندان‌های اسرائیل نگه‌داری می‌شدند، افرادی فاسد، اصلاح‌ناپذیر و روان‌پریش بودند. صرف تمایل به قتل اسرائیلی‌ها برای عضویت در درجات مختلف سازمان‌هایی نظیر فتح، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه دموكراتیك و ده‌ها گروه دیگری كه در زمره تشكیلات خودگردان قرار می‌گرفتند، كافی بود. این افراد تنها برای منفعت یا لذت شخصی دست به كشتار اسرائیلی‌ها می‌زدند. ناامیدی در سراسر نوار غزه و كرانه باختری رود اردن سایه افكنده بود، چرا كه رهبری در تبعید فلسطین، از ملزومات اساسی و اخلاقی لازم برای آزادسازی فلسطین از اشغال بی‌بهره بود. لذا یاسین در زندان به این اطمینان رسید كه اسلام تنها راه نجات فلسطین است.

*حماس فعالیت خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهد

یاسین با آزادی از حبس اسرائیل، قول داد كه دیگر دور و بر سیاست و تروریسم نچرخد اما با این وجود همچنان به تبدیل گروه تحت امر خود به گروهی نظامی‌تر، متمایزتر و مرگ‌آورتر متعهد بود.
المجمع رسما به حماس تبدیل شد و یاسین برای منحرف ساختن افكار شین‌بت از این گروه و حامیان مالی آن، دستور داد تا دفتری در عمان برای گروهش تاسیس شود، جایی كه اخوان‌المسلمین توانسته بود به دست‌آوردهای بزرگی دست یابد. حماس برای جلب حمایت جوامع فلسطینی و اسلامی در سراسر جهان دست به تاسیس دفاتری زد كه اروپا و آمریكای شمالی از جمله آنها بودند. دفاتر حماس در اروپا در لندن و در آمریكا در آرلینگتون و ویرجینیا قرار داشت. حماس در سال‌های اولیه فعالیت خود موفق شد كمك‌هایی از كشورهایی همچون عربستان سعودی و حتی ایران شیعی‌مذهب به خود جلب كند تا آنجا كه این كمك‌ها به سی میلیون دلار رسید. به این ترتیب بار دیگر حماس توانست شبكه ارتباطی خود را تقویت كرده و برای خود تسلیحات جمع‌آوری كند.
حماس هنوز به عنوان گروهی تروریستی شناخته نمی‌شد لذا فعالان آن به راحتی می‌توانستند در بیشتر مناطق اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی بدون مشكل رفت و آمد كنند. بسیاری از اعضای این گروه از دید شین‌بت پنهان بودند اما كل این ماجرا در سال 1987 تغییر یافت.

* "احمد جبرییل " با یك مجاهد اسراییل را تحقیر می كند

پیش از نیمه شب 25 نوامبر سال 1987 میلادی، احمد جبریل یكی از موفقیت‌آمیزترین و تاریخی‌ترین عملیات‌های تروریستی تاریخ نبرد اعراب و اسرائیل را انجام داد. در این عملیات، یك تروریست تنها كه با مصرف آمفتامین جرات زیادی نیز یافته بود و مسلح به سلاح خودكار و مواد منفجره بود، به آرامی و با پاراگلایدر از مرز لبنان عبور كرد و در جاده‌ای بین روستای "قیرات شموناه " و یك پادگان نظامی فرود آمد.
وی در یك آتش‌باری دیوانه‌وار كه از فراز بلندترین نقطه این پایگاه نظامی انجام شد و با استفاده از اصل غافلگیری و وحشت حاكم بر پادگان كه منجر به فرار نگاهبانان شده بود، پیش از آنكه توسط نیروهای اسرائیلی از پای درآید، 6 سرباز اسرائیلی را كشته و بیش از ده نفر را مجروح سازد! این صحنه، یكی از تحقیرآمیزترین صحنه‌ها در تاریخ قوای مسلح اسرائیل بود. این عملیات تروریستی پیامدهایی داشت كه هنوز هم در خاورمیانه ادامه دارند!

يکشنبه 2/5/1390 - 7:4
اخبار
خاطره یكی از زنان زندانی در ابوغریب

خبرگزاری فارس: بسیاری از زندانیان زن ابو غریب طعمه هوی و هوس‌های نظامیان آمریكایی بودند یا این كه به عنوان گروگان در زندان نگهداری می‌شدند تا خانواده‌هایشان را تحت فشار عمل به خواسته‌هایشان قرار دهند.


به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الشرقیه، از جمله اقشار و گروه‌هایی عراقی كه به شدت در زندان مخوف ابو غریب آسیب دیده و لطمات بزرگی متحمل شدند، زنان بی‌پناه عراقی بودند كه بهای سنگینی را به خاطر ددمنشی و حیوانیت نظامیان آمریكایی پرداخت كردند و بسیاری از آنها پس از آزادی از زندان برای رهایی و نجات یافتن از ننگی كه آنها را دنبال می‌نمود، دست به خودكشی زدند.

* تعرض به زنان پاك و بی‌گناه

هیچ‌كس نمی‌تواند،‌ احساس زنی بی‌گناه را درك كند كه بی‌هیچ دلیل و جرمی مورد تعرض مشتی حیوانات وحشتی انسان‌نما قرار می‌گیرد و عفت و كرامت خود را به خاطر بالهوسی و ددمنشی نظامیان اشغالگر آمریكایی از دست می‌دهد و با گریه و زاری مرگ خود را از آنها درخواست می‌كند.

* زنان ابو غریب یا گروگان بودند یا قربانی هوی و هوس

بسیاری از زنانی كه در زندان ابو غریب بازداشت شده بودند،‌ مرتكب هیچ جرم و گناهی نشده بودند و بخش قابل توجهی از آنها به عنوان طمعه یا گروگان در زندان نگهداری می‌شدند تا همسران یا برادران یا پدران آنها را وادار به تسلیم كنند، برخی نیز به دلیل مقاومت در برابر بازجویی‌های شبانه و ناگهانی نظامیان آمریكایی از خانه‌هایشان و برخی نیز به خاطر امیال و هوس‌های شیطانی این نظامیان در زندان نگهداری می‌شدند، غیر از آن در میان آنها زنان و دختران مقامات رژیم سابق نیز دیده می‌شدند.

* خاطره یكی از زنان زندانی در ابو غریب

همانگونه كه گفته برخی از این زنان قربانی هوی و هوس‌های نظامیان آمریكایی شده بودند، بگونه‌ای كه یكی از آنها در بیان دلیل بازداشت خود می‌گوید كه با همسرش در ماشینی كنار یكی از مراكز ایست و بازرسی ایستاده بودند كه چشم یكی از نظامیان به وی افتاد و پس از بیرون كشیدن همسرش از ماشین و شلیك كردن گلوله‌ای به سرش و كشتن وی در برابر چشمانش، به اتهام عدم توجه به مركز ایست و بازرسی و توقف در برابر آن پیكرش را به گوشه‌ای انداخته، ماشین را توقیف و او را بازداشت كردند و نیات واقعی و شیطانی خود را به اجرا گذاشتند.

* طلب كمك از مسلمانان جهان

در گزارش منتشره توسط خبرگزاری "الشرق الاوسط " مصر در 22 می 2004 آمده است كه یكی از زندانیان زن عراقی زندان مخوف ابو غریب كه موفق شده بود، نامه‌ای را از این زندان به بیرون ارسال كند، از مسلمانان جهان برای كمك به زنان موجود در این زندان كمك خواسته بود، وی همچنین در بخشی از نامه خود نوشته بود كه تمام زنان زندان مورد تعرض نظامیان آمریكایی قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها باردار شده‌اند و نمی‌دانند و با ننگی كه با خود حمل می‌كنند، چه كنند.
اما در مطلب دیگری كه روزنامه مصری "الاسبوع " در 4 می 2004 منتشر كرد، از تمام آزادگان و مسلمانان جهان خواسته شده بود، برای آزادی زنان زندان ابو غریب كه در چنگال ننگ و عار نظامیان آمریكایی گرفتار آمده‌اند، اقدام كنند.

* انتقاد فرستاده حقوق بشر بلر از نظامیان آمریكایی

وحشی‌گری و ددمنشی نظامیان آمریكایی در حق زنان عراقی زندان ابو غریب به حدی بود كه حتی فرستاده حقوق بشر "تونی بلر " نخست وزیر وقت انگلستان هم لب به سخن گشود و از اقدامات و شكنجه‌های نظامیان آمریكایی انتقاد كرد، وی در حین انتقادات خود گفته بود كه در زندان ابو غریب دیده كه چگونه زندانبانان آمریكایی پیرزنی را واداشته بودند كه چون الاغ چهار دست و پا راه برود و یكی از سربازان آمریكایی را بر پشت خود حمل كند.

يکشنبه 2/5/1390 - 7:2
اخبار
عضو كمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با فارس مطرح كرد:
هشدار نسبت به هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان برای مشغول كردن دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به هجمه‌های تبلیغاتی بیگانگان و دشمنان برای مشغول كردن جوانان و دور كردن آنان از اعتقادات و هویت اصلی خود، باید مسئولان برنامه‌ریزی‌های دقیق و متنوعی را برای پر كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام دهند.


طیبه صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره اوقات فراغت دانش‌آموزان و ارزیابی آن از گذشته تاكنون اظهار داشت: با توجه به اینكه اوقات فراغت دانش‌آموزان بحث بسیار مهم و حساسی است، باید نسبت به این مقوله توجه خاصی را نشان دهیم؛ در حوزه تعلیم و تربیت این مقوله اهمیت بیشتری دارد اما متأسفانه آموزش و پرورش برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان چندان موفق عمل نكرده است.

وی ادامه داد: با توجه به هجمه‌های تبلیغاتی بیگانگان و دشمنان برای مشغول كردن جوانان و دور كردن آنان از اعتقادات و هویت اصلی خود، باید مسئولان برنامه‌ریزی‌های دقیق و متنوعی را برای پر كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان انجام دهند.

* لزوم نیازسنجی و نیاز آفرینی برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان

وی ادامه داد: برای پر كردن اوقات فراغت دانش‌آموزان باید از آنها نیاز‌سنجی صورت گیرد و با توجه به نیازهای آنها در حوزه‌های مختلف برنامه‌های لازم تدوین شود؛ در كنار این نیاز‌سنجی باید نیاز‌آفرینی نیز صورت گیرد تا دانش‌آموزان با توجه به نیازها و تخصص‌های خود از اوقات فراغت به بهترین شكل بهره ببرند.

* برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان باید هدفمند باشد

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینكه متأسفانه اوقات فراغت دانش‌آموزان تنوع و انگیزه خاصی را در آنها ایجاد نمی‌كند، تصریح كرد: با توجه به اینكه برخی از برنامه‌های اوقات فراغت پرهزینه است و برخی از خانواده‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند باید برنامه‌های مؤثر و مفید كم هزینه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و نسبت به اوقات فراغت دانش‌آموزان به صورت هدفمند نگاه شود.

* لزوم تشكیل ستادهای ویژه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

صفایی در ادامه با بیان اینكه اوقات فراغت باید به رشد مادی و معنوی دانش‌آموزان كمك شایانی كند، عنوان كرد: متأسفانه چون در این مقوله به صورت یكجانبه و تك‌بعدی تصمیم‌گیری می‌شود، خروجی مثبتی نداردو

وی ادامه داد: باید ستاد‌های ویژه‌ای با همكاری چندین دستگاه در سراسر كشور برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان تشكیل شود و در این مقوله نیز بودجه‌های خوبی توسط مسئولان در نظر گرفته شود چرا كه هرچقدر در این مقوله هزینه شود، نه تنها هدر نرفته است بلكه ارزش افزوده‌ای است كه اثرات مثبت آن در آینده نمایان خواهد شد.

* نقش آموزش و پرورش در مقوله اوقات فراغت دانش‌آموزان بیشتر از نهاد خانواده است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به نقش خانواده و آموزش و پرورش در ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان اشاره و اظهار داشت: در این مقوله باید تعامل نهاد خانواده و وزارت آموزش و پرورش بیشتر باشد و با توجه به اینكه دانش‌آموزان بیشتر تمایل دارند تا با همسالان خود ارتباط داشته باشند، این وظیفه آموزش و پرورش است كه با توجه به نیاز روز دانش‌آموزان و آنچه كه به سود آنهاست، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پر كردن اوقات فراغت آنها انجام دهند بنابراین آموزش و پرورش نقش بیشتری نسبت به خانواده برای ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان دارد.

وی تصریح كرد: بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان باید برای مسئولان یك دغدغه باشد و این دغدغه باید با برنامه‌ریزی و هدفمند بودن همراه بوده و دانش‌آموزان را به سوی رشد و پیشرفت سوق دهد؛ خروجی این برنامه‌ریزی‌ها نباید تنها محدود به فعالیت‌های سرگرم‌كننده دانش‌آموزان باشد بلكه باید خروجی این برنامه‌ریزی‌ها آینده آنها را بسازد.

* آموزش و پرورش باید كانون‌های مرتبط با اوقات فراغت دانش‌آموزان را فعال كند

صفایی اضافه كرد: با توجه به اینكه آموزش و پرورش كانون‌های مختلفی دارد، باید در طول تابستان از این كانون‌ها در جهت رشد و پیشرفت دانش‌آموزان استفاده كند؛ بسیج نیز در این مقوله وظیفه خطیری دارد و در گذشته نیز نشان داده در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای مختلف و برنامه‌های متنوع، شاد و پرطراوت می‌تواند در شخصیت دانش‌آموزان بسیار موثر باشد، بنابراین یكی از اثرات اوقات فراغت باید بالا بردن شخصیت دانش‌آموزان باشد؛ نكته دیگری كه در این زمینه باید دیده شود توجه به مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان در اوقات فراغت است چرا كه در طول دوران تحصیل، دانش‌آموزان معمولآ از مهارت‌ها بی‌بهره هستند بنابراین در اوقات فراغت باید نسبت به بالا بردن مهارت آنها تلاش جدی صورت گیرد.

يکشنبه 2/5/1390 - 6:58
اخبار
توطئه غرب برای تبدیل منازعه اسرائیلی - عربی به عربی - ایرانی

خبرگزاری فارس: دبیر كل جنبش اسلامی همبستگی ملی هشدار داد كه كشورهای غربی و در راس آنها آمریكا و رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل دشمن عربی- صهیونیستی به دشمن عربی- ایرانی هستند.


"زهیر عبدالهادی المحمید " دبیر كل جنبش اسلامی همبستگی ملی كویت در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با گرامیداشت نام و یاد شهید "محمد البوعزیزی " كه با خودسوزی جرقه انقلاب‌های عربی را برافروخت، تحولات اخیر برخی كشورهای عربی خاورمیانه و شمال آفریقا را "انقلاب‌های كرامت انسانی " خواند و گفت: البوعزیزی با خودسوزی به نمادی برای انتفاضه‌های ضد استبدادی ملت‌های آزاد درآمد.

*انقلاب‌های عربی تا دستیابی كامل به كرامت انسانی ادامه دارد

وی با بیان اینكه ملت‌های عربی با الهام گرفتن از انقلاب‌های اسلامی به ثمر رسیده و مبارزات خود را برای دستیابی به حقوق و كرامت انسانی دنبال می‌كنند‌، ‌افزود: به نظر می‌رسد كه ملت‌های مسلمان دوشادوش همه آحاد كشورشان، عزم خود را برای به ثمر نشاندن مبارزات خود جزم كرده‌اند و در پی بی‌كفایتی احزاب حاكم در راستای اعمال تغییر و اصلاحات اساسی در روند سیاسی كشورشان برآمده‌اند.


*انتفاضه بحرین ریشه دار و قدیمی است

رئیس مركز مطالعات استراتژیك كویت با اشاره به انتفاضه بحرین كه از چندین سال پیش آغاز شده ولی در چند ماه گذشته از نیروهای اشغالگر موسوم به نیروهای سپر جزیره سركوب شد،‌ تظاهرات ملت بحرین را مسالمت‌آمیز خواند و تاكید كرد كه تحولات اخیر بحرین با مشاركت همه آحاد این كشور صورت گرفته و به هیچ روی نمی‌توان آنها را مخصوص یك گروه مذهبی نسبت داد.
دبیر شورای ارتباطات اسلامی مسیحی اشغال بحرین از سوی نیروهای خارجی كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس را غیرقانونی دانست و تاكید كرد كه مطالبات مردمی منامه ادامه خواهد یافت و معتقدم كه با مشت آهنین نمی‌توان جلوی سیل مردم را گرفت همانگونه كه رژیم حسنی مبارك نیز نتوانست با قدرت نظامی و حمایت قدرت‌های خارجی در مقابل اراده ملت مصر مقاومت كند و در نهایت سرنگون شد.


*اصرار انقلابیون بر مسالمت آمیز بودن قیام‌

عضو انجمن مدیریت استراتژیك آمریكا و انگلیس با بیان اینكه انقلابیون عرب اصرار داشتند كه به صورت مسالمت‌آمیز به خواسته‌های خود دست یابند؛ عدم توجه نظام‌های حاكم به خواسته ملت‌ها را باعث بروز خشونت و ریخته شدن خون بیگناهان دانست و افزود: در اثر سركوب تجمعات مسالمت‌آمیز توسط نیروهای نظامی، ملت‌ها شعار بارز خود مبنی بر اینكه "ملت سرنگونی نظام را خواستارند " را سردادند.


*نماز جماعت مظهر شعائر اسلامی انقلاب‌های اخیر

وی با اشاره به برگزاری نمازهای جماعت در میادین تظاهرات انقلابی، تحولات اخیر شورای عربی را خیزشی اسلامی خواند و افزود: فعالیت‌ها و شعارهای انقلابیون، نشاط، بالندگی و سرزندگی آن ملت‌ها را نشان می‌دهند كه همه عزم خود را جهت دستیابی به نظام‌های دموكراتیك با آزاد و متمدن جزم كرده تا بدین وسیله در سایه نظام‌های جدید به عزت،‌ كرامت و استقلال برسند.


*علت قیام‌های فراگیر مردمی علیه دیكتاتورها

دبیر كل جنبش اسلامی همبستگی ملی در پاسخ به سؤالی درباره علل قیام‌ ملت‌ها علیه رژیم‌های حاكم گفت: این قیام‌ها یك شبه بوجود نیامده بلكه با گذر سالیان و بالا گرفتن ظلم و ستم دیكتاتورهایی كه سرنوشت ملت‌ها را به بازی گرفته‌اند؛ سركوب همه مطالبات مشروع مردم توسط حاكمان و همچنین تن دادن دولت‌ها به معاهدات ننگین با دشمن صهیونیستی باعث شد كه روز به روز شكاف میان رژیم‌ها و ملت‌ها بیشتر شده و شرایطی بوجود آمده كه دیگر تحمل این شرایط برای مردم ممكن نبود و خشم و غضب مردم از آن نظام‌ها در انتفاضه و انقلاب تجلی یافت.


*هشدار درباره توطئه‌ آمریكایی صهیونیستی در ایجاد اختلاف میان ایران و كشورهای عربی

وی با هشدار نسبت به دخالت‌های دشمن صهیونیستی و آمریكا جهت به انحراف كشاندن انقلاب‌های منطقه از مسیر اصلی خود گفت: كشورهای غربی و در راس آنها آمریكا و رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل دشمن عربی- صهیونیستی به دشمن عربی- ایرانی هستند و شایسته است در اینجا مواضع سران رژیم اشغالگر قدس را یادآوری كنیم كه در راستای ایجاد ائتلافی عربی برای صف‌آرایی عرب‌ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان سخن رانده‌اند. ولی تاكید می‌كنیم كه چنین توطئه‌ای هیچ گاه موفق نمی‌شود زیرا ملت‌های عربی ایران اسلامی را عمق استراتژیك می‌دانند.


*انقلاب ملت یمن یك انقلاب مردمی تمام عیار است

دبیر كل جنبش اسلامی همبستگی ملی كویت در پاسخ به سئوالی درباره تحولات یمن گفت: مردم یمن نیز همانند سایر ملت‌های عربی كه علیه دیكتاتورهای خویش قیام كردند؛ به پا خواسته و در طول مدت زمان گذشته حكمت و عقلانیت خود را به اثبات رساندند زیرا كشور یمن یكی از كشورهایی است كه همه آحاد مردم به انواع تسلیحات جنگی مسلح هستند ولی برای اینكه هیچ بهانه به دست حاكمان خود ندهند با سینه‌های عریان و تنها با در دست گرفتن پرچم كشور و شاخه‌های گل به جلوی تفنگ‌های رژیم حاكم ایستاده‌اند و این امر مسالمت آمیز بودن خواسته‌های ملت یمن را می‌رساند.
وی افزود: مردم یمن به رغم همه اقدامات سركوبگرانه رژیم صنعاء كه همه روزه شماری از انقلابیون را به كام مرگ می‌كشاندند؛ هیچ وقت اسلحه‌های خود را به دست نگرفتند. معتقدم كه تحولات یمن یك انقلاب مردمی تمام عیار بوده زیرا توسط جایی و یا گروهی تحریك نمی‌شوند بلكه انتفاضه‌ای مردمی و فراگیر كه به منظور به دست آوردن عزت و كرامت صورت گرفته است.
المحمید در پایان تاكید كرد: انقلاب تونس اولین انقلاب جهان عرب بوده و انقلاب مصر مهمترین و بزرگترین آن انقلابها بوده كه رسانه‌های بسیاری سهم بسزایی در پوشش رسانه‌ای تحولات آن داشتند و می‌توان گفت كه انقلاب لیبی با خشونت‌ترین انقلاب‌های عربی به شمار می‌رود. در همه این نظام‌ها كه سرنگون شده‌اند؛ طبقات حاكم فرتوت شده‌ بودند. نكته‌ای كه در اینجا مایلم آنرا اضافه كنم این است كه ملت‌های عرب قدرت خود را در چنگ زدن به روند سیاسی جهت دستیابی به آزادی ثابت كرده و توانستند برخی از نظام های استبدادی را سرنگون كنند.

يکشنبه 2/5/1390 - 6:56
سياست
تكرار/آیت‌الله مهدوی‌كنی در همایش جامعه روحانیت مبارز:
جدا كردن صف از جامعتین همان چیزی است كه دشمن می‌خواهد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مهدوی كنی گفت: اعلامیه‌ای منتشر شد كه جمعیت دیگری مقابل این جمعیتی كه جامعتین جمع كردند تشكیل شده‌، من آنها را نهی می‌كنم؛ جدا كردن صف همان چیزی است كه دشمن می‌خواهد.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیركل جامعه روحانیت مبارز پنج‌شنبه در همایش بزرگ جامعه روحانیت تهران كه در دانشگاه امام صادق علیه السّلام برگزار شد، اظهار داشت: امروز در زمانی قرار گرفته‌ایم كه دشمنان خارجی و دشمنانی از داخل، انقلاب اسلامی ما را تهدید می‌كنند.

وی گفت: همان‌گونه كه از سال‌های قبل از انقلاب، روحانیت با حفظ وحدت، هماهنگی، بیداری و بصیرت از اسلام دفاع می‌كرد، امروز نیز باید این سنگر‌های دفاع را مقابل دشمنان حفظ كنیم. بنابراین اگر روحانیت با هم باشد دشمنان نمی‌توانند كاری انجام دهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه امام خمینی(ره) با پیاده كردن نظام ولایت فقیه یك معجزه انجام داد، گفت: ولایت فقیه مسئله‌ای نبود كه امام خمینی(ره) آن را ایجاد كرده باشد، بلكه موضوع ولایت فقیه در كتاب فقهی اصیل اسلام توسط علمای بزرگ بیان شده است كه نوشته‌اند: «ولایت فقیه ولایت بر همه امور را دارا است نه‌اینكه فقط ولی فقیه در مسئله حكومتی صاحب اختیار باشد».

آیت‌الله مهدوی كنی ادامه داد: معجزه امام(ره) از این جهت بود كه علاوه بر اینكه موضوع ولایت فقیه را احیا كردند خود نیز وارد میدان شدند و حكومت ولایت فقیه را در جامعه پیاده كردند و لذا این بیداری اسلامی كه امروز در كشورهای اسلامی به وجود آمده است به دلیل این بود كه امام خمینی(ره) یك حكومتی را تشكیل داد كه برای مسلمانان الگو شد.

وی ادامه داد: كاری كه امام خمینی(ره) انجام داد در طول تاریخ تشیع پس از ائمه علیهم السّلام كسی نتوانست آن كار را انجام دهد. ایشان از اول فرمودند این انقلاب صادر خواهد شد. ایشان روزهای آخر عمر مباركشان علما را دعوت كردند و فرمودند این انقلاب راه خود را باز كرده است و بدانید دشمنان كاری نمی‌توانند بكنند، شاید شما را اذیت كنند، اما نمی‌توانند این انقلاب را از بین ببرند. ولی تداوم این انقلاب به شرط آن است كه شما با هم متحد باشید.

دبیركل جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینكه امام خمینی(ره) دنیا را تكان دادند و حركت ایشان جهانی بود، اظهار داشت: اگر ما این حقایق را درك نكنیم ظلم بزرگی به تشیع و اسلام كرده‌ایم؛ امام راحل فرمودند روحانیت باید با سخن صادقانه و عملش انقلاب را حفظ كند. روحانیت باید مظهر رحمت باشد، بنابراین ما روحانیت باید برای مردم مانند یك پدر بزرگوار باشیم و مردم را در مسائل مادی و معنوی و در مسیر رحمت یاری كنیم، زیرا اگر ما جزء محسنین باشیم خداوند نیز ما را كمك خواهد كرد.

آیت‌الله مهدوی كنی در ادامه سخنانش با لحنی طنزآلود و مهربانانه با بیان این‌كه: من به سن هشتاد سالگی رسیده‌ام و تا سن 120سالگی در خدمت شما خواهم بود "، تاكید كرد: به عنوان یك طلبه این قول را به شما می‌دهم روحانی‌ای كه در خدمت انقلاب و مردم باشد در زندگی وانمی‌ماند و می‌تواند هم خود و هم خانواده خود و هم مردم را اداره كند و این مجرب است. مردم از ما صفا و روحانیت می‌خواهند نه جسمانیت، لذا اگر روحانی هستیم باید نشان بدهیم كه روحانی هستیم كه در این صورت مردم به روحانیت علاقه‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: امام(ره) در سال 35 در مسجد سلمانیه پیش‌بینی پیروزی انقلاب را می‌كردند و فرمودند: من به شما می‌گویم درس بخوانید من آینده‌ای را پیش‌بینی می‌كنم كه در كشور نیاز به علمای باسواد و ملا و روشن‌بین داریم، و من خودم این سخنان را از امام شنیدم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمنان ما در این 30 سال زمانی به ما هجوم می‌آورند كه اختلافات ما داخل كشور زیاد می‌شود ، هر زمان كه میان مسئولان، علما، دولت، مجلس اختلافات زیاد شد، دشمنان هوس اقسام حملات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و . . . را به ما پیدا می‌كنند، ولی زمانی كه با هم متحد بودیم دشمنان ناامید و دور شدند.

آیت‌الله مهدوی كنی در ادامه سخنان خود با تاكید بر اینكه امر به معروف و نهی از منكر وظیفه روحانیت است، گفت: نباید خوبی‌ها، خدمات و كارهای صورت گرفته دولت را فراموش كرد. نباید دولت را تضعیف كرد و طوری صحبت كرد كه دوگانگی و اختلاف برداشت شود، اما اگر در جایی اشكالی دیده شد و محرّمات دیده شد باید آن را گوشزد كرد.

وی گفت: روحانیت باید معارف دین را تبیین و گسترش دهد و با سكوت خود اجازه ندهد كه در حكومت اسلامی منكرات اشاعه پیدا كند. معنای وحدت این نیست كه همگی یكی شویم، بلكه ما باید در مسائل با هم مشورت كنیم و بعد از آن با جمع‌بندی قول اصلح را انتخاب كنیم. و اگر مباحث تمام نشد باید به رهبری مراجعه كرد. لذا واقعیت این است كه نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین و دینی‌ترین حكومت است كه بر محور ولایت فقیه استوار است و امام(ره) فرمودند حفط این نظام از اوجب واجبات است.

دبیركل جامعه روحانیت مبارز افزود: اخیراً نیز مشاهده كردیم كه چند تن از روحانی‌های عزیزی كه اقدام به نهی از منكر كرده بودند در راه اسلام كتك خوردند كه البته این انجام تكلیف برای روحانیت افتخار است.

آیت‌الله مهدوی كنی با اشاره به اینكه: "امسال ما مسئله انتخابات را در پیش داریم "، گفت: جامعتین قصد دخالت در خصوص انتخابات را ندارد و نمی‌گوید فلان آقا نماینده بشود یا نشود، بلكه وظیفه ما این است كه مردم را راهنمایی كنیم كه شاخص‌ها چیست.
ا
وی افزود: باید در مساجد مردم را با شاخص‌ها راهنمایی كرد و البته اگر افراد صالح را می‌شناسیم معرفی كنیم و از مسیر اصولگرایی پشتیبانی كنیم، زیرا اكنون دو دسته هستند كه با اصولگرایان سازگاری ندارند، لذا من به دوستان انقلابی‌مان از اینجا خطاب می‌كنم، چرا كه اعلامیه‌ای منتشر شد كه جمعیت دیگری مقابل این جمعیتی كه جامعتین جمع كردند تشكیل شده است، البته آنها اصولگرا و از برادران ما هستند. ولی من آنها را نهی می‌كنم زیرا كه كار ما مورد تأیید اصولگرایان است. بنایراین جدا كردن صف همان چیزی است كه دشمن می‌خواهد و دیدیم بلافاصله سایت‌ها و روزنامه‌های دشمن كه منتظر بروز انشقاق در اصولگرایان بودند خوشحال شدند.

دبیركل جامعه روحانیت مبارز گفت: من تعجب می‌كنم در آن اعلامیه گفته شد كه دو تن از علمای بزرگوار كه مورد احترام همه ما هستند از آنها دعوت كرده‌اند و در جلسه‌ای به‌خلاف این مسیر تشكیل جلسه داده‌اند، بنابراین به آن عزیزان پیغام می‌دهم كه این كارها را نكنید خوب نیست. این كارها به‌خلاف مصلحت انقلاب است، زیرا با دعوای ما دشمنان برنده میدان خواهند شد.

يکشنبه 2/5/1390 - 6:55
شهدا و دفاع مقدس
درخواست یك شهید از خدا

خبرگزاری فارس: مولای من؛ دوست دارم آنچه را كه تو دوست داری و می‌پسندی. چنانچه جنازه‌ام به دست آمد میل دارم در گلزار شهدای بهشت زهرا دفن شوم تا شاید نسیم صبحگاهی، بوی عطرآگین مزار شهید مظلوم بهشتی را هر صبح به مزارم آورد و آرامش گیرم، و تو نیز به واسطه آن گناهانم را بر من ببخشایی.


به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، شهید حاج مرتضی گركانی از اهالی محله رستم آباد تجریش تهران است. وی در سال های انقلاب اسلامی، فعالیت سیاسی زیادی داشته . به طوری كه حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان می گوید:

«... كار دیگری كه بچه های انقلابی انجام می دادند ، پخش اعلامیه ، آن هم در سطح وسیع ، بود . من شبها در منزلی واقع در خیابان زیبا منبر داشتم كه جمعیت زیادی شركت می كردند و در سطح خیابان می نشستند . در آن جا اعلامیه های فراوانی پخش می شد . من از جوانان خواستم مقداری از اعلامیه ها را هم برای مجلس ظهر بیاورند و در مسجد لاله زار پخش كنند . در این كار شهید اسماعیل كابلی ، از كارمندان وزرات دارایی ، و شهید مرتضی گركانی نقش فعالی داشتند.»

آنچه كه پیش روی شماست وصیت نامه این شهید بزرگوار است كه در آن ماه به شهادت رسیدن خود را تعیین كرده است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمد‌الله رب‌العالمین و صلی‌الله علی محمد و آله‌ الطیبین الطاهرین
السلام علیك یا ابا عبدالله، و علی ارواح‌التی حلت بفنائك، علیك منی سلام‌الله ابدا ما بقیت و بقی‌الیل والنهار ولا جعله‌الله الاخر العهد منی لزیارتكم، السلام علی‌الحسین و علی علی‌بن الحسین و علی اولاد‌الحسین و علی‌ اصحاب‌الحسین والذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه‌السلام.

اگر ایران شكست بخورد اسلام شكست خورده است.

بارالها؛ تو را سپاس می‌گویم كه پس از 1240 روز انتظار، دیگر بار رخصتم دادی تا قطره ناقابل وجودم را به دریای عظیم و مواج راهیان كربلا آمیخته و به سویت ای محبوب دلها پرواز نمایم.

این عزیزی كه عمروبن جموح را پذیرفتی، و دعایش را مستجاب و كتابش را به مهر شهادت زینت‌ بخشیدی، مرا نیز مشمول فیض عظیمت قرار ده (اللهم ارزقنی شهاده فی سبیلك ولا تردنی الی بیتی ابدا).
خدای من؛ مگر نه اینكه عمرو به عشق یاری پدر فاطمه (س) لباس رزم پوشید، من نیز به عشق یاری پسر فاطمه (س) لباس پوشیدم؛ اگر عمرو به سرزمین احد شتافت من نیز به سوی كربلای حسین تو شتابانم و در این راه، اگر قلم تقدیر تو فرمان شهادتم را به امضاء رسانید، چنان كن كه ابتدا مزه فتح را بچشم و دشمنان تو را به ذلت اسارت و شكست دراندازم و آنگاه، از این محیط خراب‌آباد، به سوی ملكوت اعلای تو پرواز كنم؛ اما نه به شوق آن عطایا و مواهب كه در گنجینه فردوس برین ذخیره فرموده‌ای و نه به آرامگاه خویش در جوار مقدس تو، و نه درك كرامت خود در پیشگاه اقدست، و نه به شوق دیدار فرشتگان سپید ‌پوش و وصل حوران بهشت آرا و نهر‌های سرشار از شیر و شهد و شراب و درختان سایه گستر و میوه افشان و ...، بلكه به عشق دیدن یار و نظاره یك لحظه لبخند حاكی از رضایت حسین تو، به سوی ملكوت اعلای تو پرواز كنم.
ای خالق من؛ آیا می‌شود كه به خواب من تحقق بخشی، تویی كه منبع نور و نعمتی، بر من كه در اثر ارتكاب معاصی قلبم سیاه و دلم تاریك است؛ تویی كه بر مبدا و معاد قدرت داری، بر من كه در این عالم فانی، كمترین بلكه هیچم، تویی كه به هرچه مشیت علیای تو تعلق گیرد توانایی، بر من كه اگر تو نخواهی جز لاشه گندیده‌ای بیش نیستم.
ای خالق من؛ تویی كه خواب همسرم را در خصوص علی فرزند خردسالم محقق كردی، خواب مرا نیز به ظهور برسان و آنچه در ذیل درخواست اعزامم نوشته شده بود جامه عمل بپوشان " به دایره شهرستان‌ها معرفی شوند تا این عزیز نیز طلعت خویش را از حسین علیه‌السلام بستاند. "
محبوبم؛ حاشا به كرامت اگر مرا نپذیری و راهم ندهی؛ عزیز دلم من با این اشاره خودم را مهیای لقائت نموده‌ام، آیا ممكن است گوشه چشمی هم به این بنده گنه كار بیندازی (یا محسن قد اتاك المسیء)
خدای من؛ من با دست خالی ولی با دلی پر امید به در خانه تو آمده‌ام، آیا مرا از درگاهت میرانی؟ نه نه، تو مرا هرگز از درگاهت نخواهی راند، زیرا كه علی علیه‌السلام امیرمومنان و نور دیده رسول الله (ص)، و آنكه بیش از هر كسی در این عالم عاشق لقاء تو بود، و اول مظلوم و اول شهید بود، در خطبه 124 نهج‌البلاغه فرمود: "كسانی كه شوق لقاءالله را دارند، همچون تشنه‌ای كه به آب خواهد رسید، به این فیض عظیم نائل می‌گردند. "
ای خالق من؛ به خودت قسم كه من هم تشنه شهادت در راه تو و حسین تو هستم، تا به آن حد كه مایل نیستم در شهادتم به بازماندگانم تبریك و تسلیت بگویند، بلكه دوست دارم فقط تبریك بگویند، زیرا كه شایسته نیست در مقابل لطف و احسان تسلیت گفت، این ناشكری است، این رد احسان است، این نشناختن حقیقت شهادت است، مگر نه این كه شهادت زندگی جاوید است، حقیقت ایمان است، فلاح و رستگاری است، پیوستن به جمع اولیاء و انبیاء است، عالی‌ترین نوع تكامل و مورد رضای تو است؛ و لذا پروردگار من، دوست ندارم در شهادتم كسی لباس سیاه بپوشد، زیرا كه شهید‌ شدن عین سعادت و نیكبختی است، معامله جان است، معامله‌ای كه هرگز زیان ندارد، فدای تو كه با تمام كمبودها و نقصان ها خریدار جانهای عاشقان خودت هستی. حالی كه چنین است معبود من، دوست دارم خودم را در راه تو كشته ببینم، دوست دارم با این معامله كه با من خواهی كرد، پدر و مادر در دنیا سربلند و در آخرت سعادتمند باشند؛ همسرم زینب گونه باشد و رسالت زینبی‌اش را كه تو برعهده‌اش گزارده‌ای به نحو اكمل به انجام برساند، بر فقدان من صبر نموده و استقامت پیشه كند، تا دشمنان اسلام و دین مبین را خجل و شرمنده سازد.
دوست دارم در پشت جنازه‌ام با استواری گام برداشته و در هر قدم استكبار و اقمارش را در زیر گامهایش له نماید. دستان كوچك و معصوم فرزندانم را در دستانش گرفته تا مایه قوت و دلگرمی دوستان گشته و منافقان و سست عنصر‌ها و كافران ببینند كه در این راه تنها نیست و نماینده‌های نسل آینده كه ادامه دهنده راه انقلابمان خواهند بود، او را همراهی می‌كنند.
دختری هشت ساله كه ازهم‌اكنون عاشق شهادت است و این را به زبان خودش بیان كرده كه "باباجون من هم دوست دارم كه شهید بشم، شهیدان زنده‌اند و هرگز نمی‌میرند. " و پسری چهار ساله كه فرزند انقلاب است و پیرو راه علی علیه‌السلام و راضی به رضای تو، و به همین دلیل است كه او را علیرضا نامیده و امیدوارم تحت تربیت مدبرانه مادر مهربان و در سایه رهبر كبیر انقلاب، چنان رشد نماید كه موجب مباهات خانواده و سرباز راستین امام زمانش باشد؛ و چنانچه ضرورت ایجاب نمود، از كشتن و كشته شدن در راه تو حتی برای یك لحظه بیم و هراس به دل راه ندهد؛ چرا كه امیرمومنان علی علیه‌السلام در همان خطبه فرموده است: "مسلم بدانید كه فرار از جنگ خشم الهی و سرافكندگی‌ دایمی و ننگ ابدی را در پی خواهد داشت و نیز هر كس از صحنه جنگ بگریزد به عمرش افزوده نمی‌گردد و فرار مانع از مرگش نمی‌شود. "
مولای من؛ میل دارم در شهادتم از میهمانان همچنان كه در اعیاد و جشن‌ها پذیرایی می‌كنند، استقبال نمایند و در صورت امكان لباس سپید بپوشند و بدون استفاده از حجله چراغان نمایند، و زنها بر مصیبت حسین علیهم‌السلام با خانم فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و مردها با رسول الله(ص) و پدر گرامیش علی علیه‌السلام و برادر جگرسوخته‌اش حسن علیه‌السلام همراهی نموده و گریه كنند، زیرا آنگاه كه من و همرزمانم در جبهه‌ها آب گوارا می‌نوشیدیم، حسین علیه‌السلام در كربلا تشنه بود؛ آن زمان كه من بر زمین قرار گیرم در جمع یاران خواهم بود، لیكن حسین علیه‌السلام تنها و بی‌كس بود.
مولای من؛ امكان آن هست كه بدن ما شناخته شود و اگر در بیابانها بمانیم كسی چشم طمع به لباس ما نخواهد داشت ولی تو خود بهتر می‌دانی كه با حسین علیه‌السلام چه كرده‌اند؛ و لذا مطمئن باشید كه من هم با شما در عزای حسین علیه‌السلام گریه خواهم كرد.
خدای من؛ به لحاظ این كه راه گم نشود، مراسم سالگرد را نفی نمی‌كنم، ولی بیشتر انتظار دارم همه ساله، در سالگرد شهادت حضرت زینب (س)، دوستان گرد هم آیند و بر مصائب آن بانویی كه در یك شب گیسوان سپید كرد و نماز شبش را نشسته خواند گریه كنند؛ تا همسرم بداند و از زبان گویندگان بشنود، كه زینب (س) كه بود و چه كرد، او نیز الگو گرفته، و با قامتی افراشته، در جلو امت بایستد و فریاد بكشد كه ما در راه قرآن و اسلام از كشتن و كشته شدن باكی نداریم و همه چیز و همه كس خود را به خاطر خدا فدا خواهیم كرد.
مولای من؛ دوست دارم آنچه را كه تو دوست داری و می‌پسندی. چنانچه جنازه‌ام به دست آمد میل دارم در گلزار شهدای بهشت زهرا دفن شوم تا شاید نسیم صبحگاهی، بوی عطرآگین مزار شهید مظلوم بهشتی را هر صبح به مزارم آورد و آرامش گیرم، و تو نیز به واسطه آن گناهانم را بر من ببخشایی و خانواده‌ام نیز در صورت امكان آنچنان عمل نمایند كه نسیم صبحگاهی.

محبوبم؛ دوست دارم بر سنگ مزارم بنویسند:

كمال المطلوب لقاء المحبوب

شهید حاج مرتضی گركانی، فرزند محمد علی

عاشقی كه حسین علیه‌السلام را زیارت كرد و به دیدار او شتافت

تولد 10/11/1328، شهادت ..../ 2/ 1365، محل شهادت ....

بار الها؛ من دوستی تو را آرزو می‌كنم و می‌طلبم و دوستی هر عملی كه موجب قرب و نزدیكی و دوستی تو گردد.
خداوندا؛ بر من منت نه، كه روح توكل به تو در من قوی گردد و كارهایم را به تو تفویض و واگذار نمایم.
پروردگارا؛ مرا به حال خودم، حتی لحظه‌ای وامگذار كه كارم زار و عمرم تباه می‌گردد. بارالها؛ امور مرا اصلاح فرما و حوائج شرعیه مرا برآور.
بارالها؛ به آرزوی پدر و مادر و همسرم جامه عمل بپوشان و توفیق زیارت امام امت، این بت‌شكن قرن در ذریه‌ صدیقه كبری فاطمه زهرا (س) را به حق مادر پهلو‌ شكسته‌اش، به ایشان عطا فرما؛ و شما ای پدر و مادر مهربان و همسر خوبم، هرگاه موفق به زیارت حضرتش شدید، سلام من را نیز به ایشان برسانید و بگویید مرتضی عاشق جبهه و شهادت در راه دوست بود و به اختیار این راه را انتخاب كرد و به آرزویش رسید؛ شما نیز ای پسر فاطمه (س)، و ای نائب بر حق امام زمان (عج) از او راضی باش تا در قیامت كه دیر نخواهد بود، در حضور سرور و سالار شهیدان "حسین علیه‌السلام " شرمنده و سرافكنده نباشد.
والسلام علی من‌التبع‌الهدی.

خدایا: خدایا: تا انقلاب مهدی، حتی كنار مهدی، خمینی را نگهدار.
مرتضی گركانی

21/1/1365

يکشنبه 2/5/1390 - 6:52
آلبوم تصاویر
بدون شرح ...!  / كارتون: رسول آذرگون
دوشنبه 27/4/1390 - 19:18
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته