• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 159
تعداد نظرات : 116
زمان آخرین مطلب : 5181روز قبل
دانستنی های علمی

بزرگی گفته:

هیچ کس مطابق دلخواه خود نتوانست به مقامات و مدارجی از این علم(علوم دینی و الهی)

دست یابد مگر انگاه که فقر و تهیدستی به او اسیبی رساند ودر نتیجه

 ناگزیر علم را بر هر چیزی ترجیح داده باشد

شنبه 23/9/1387 - 13:47
شعر و قطعات ادبی

سر ز هوی تافتن از سروری است

ترک هوی قوت پیغمبری است

از جرس نفس براور غریو

بنده دین باش نه مزدور دیو

هر چه خلاف امده عادت بود

قافله سالار سعادت بود

نظامی

شنبه 23/9/1387 - 13:43
سياست

سلام دوستان

شاید زندگی کردن در آرامش و امنیت برای ما عادی شده باشد و قدر ان را ندانیم

شاید پخش مکرر حوادث عراق و افغانستان و پاکستان و فلسطین و هرجایی که امریکا

در انجا حضور دارد از رسانه های ما از حساسیت های ما کاسته باشد و زیاد به بطن انها توجهی

نکنیم

با این همه باز نمی دانم برخی در این کشور دنبال چه هستند؟

چرا دایم دم از ارتباط با امریکا و کسب حمایت انها به هر قیمتی می زنند؟

مگر فراموش کرده اند فرمایش مقام معظم رهبری را که:

دشمنی و مقابله ما با امریکا همیشگی است

و فرمایش امام راحل راکه:

امریکا شیطان بزرگ است

شنبه 23/9/1387 - 12:54
خانواده

دیروز همینکه از اخبار مطالبی در ارتباط با غزه شنیدم به فکر فرو رفتم وگفتم اخر چقدر سنگدلی؟

دین و ایمان مردم دنیا کجا رفته است و مردم دنیا خود به کجا می خواهند بروند؟

اخر چطور میشود دید که یک کودک شیر خواره  و مادرش در اثر نبود مایحتاج زندگی خود

در حال مرگ هستند و هیچ صدایی از هیچ جایی بر نمی اید؟

 "غ"غزه یعنی غیرت مردم ساکن ان که تا اخرین ذره از وجودشان پای دین و اعتقاد وکشور خود ایستاده اند

"ز"غزه یعنی زشتی عمل ننگین صهیونیست های ظالم و

"ه"غزه یعنی هشدار

هشداری برای همه مردم جهان تا باورهای خود را در بوته ازمایش گذارند و ببینند که میتوانند پای ان باورها بایستند یه نه؟

شنبه 23/9/1387 - 12:38
دانستنی های علمی

مقام معظم رهبری:

بنای دانشگاه در کشور ما از ابتدا یک بنای غیر دینی بوده است

باید دین را در دانشگاه زنده کرد

شنبه 23/9/1387 - 12:29
دعا و زیارت

مژده که شام تیرگی بار دگر سر امده

روح زتن جدا شده باز به پیکر آمده

مژده دهید خلق راکه نیست بیم گمرهی

برای رهبریشان یگانه رهبر آمده

ز مقدم گرامیش جهان در التهاب شد

در این کویر بی چمن گلی به نوبر آمده

بار دگر گشوده باب رحمت خدا شده

بهر هدایت بشر سبط پیمبر امده

قدم نهاده در جهان دهم امام شیعیان

که از فروغ چهره اش جهان به زیور آمده

خون علی است در رگش مثل علی است همتش

نام علی است شهرتش قرین حیدر امده

منادی حقیقت و هادی راه حق بود

کسی که ریشه کن کند کاخ ستمگر امده

اوست زنسل مصطفی به صولتست مرتضی

انکه به پیش پای او شیر محقر امده

نور ولای او بود جلوه قلب های ما

به اسمان نه فلک ماه منور امده

از ان امید بخششم ز درگه خدا بود

که او مرا زلطف خود شافع محشر امده

شب ولادتش"نوید"سراید این سرود را

خوش امده خوش امده جلوه کوثر امده

شنبه 23/9/1387 - 12:26
دعا و زیارت

حقایق و معارف را باید از طریق ایمه اطهار کسب کنیم

یک نمونه از ان زیارت ال یاسین است که از طریق حضرت ولی عصر شرف صدور یافته و از طریق ان میتوانیم قلب خود را به اعتقادات و معارف محکم سازیم

شنبه 23/9/1387 - 12:15
دعا و زیارت

امام صادق می فرمایند:

سعی کن چنان از صفات رذیله خود را تزکیه کنی که امام زمان شناس حقیقی باشی

اگر چنین شود دیگر جلو یا عقب افتادن ظهور ان حضرت برای تو ضرری نخواهد داشت

شنبه 23/9/1387 - 12:12
دعا و زیارت

1. فروتنی در آن است که با مردم چنان کنی که دوست داری با تو چنان باشند .
التواضع أن تعطی الناس ما تحب أن تعطاه
المحجة البیضاء ، ج 5 ، ص 225

2. برای خداوند بقعه هایی است که دوست دارد در آنها به درگاه او دعا شود و دعای دعاکننده را به اجابت رساند ، و حائر حسین (ع) یکی از آنهاست .
إن لله بقاعا یحب أن یدعی فیها فیستجیب لمن دعاه ، و الحیر منها
تحف العقول ، ص 510

3. هر کس از خدا بترسد ، مردم از او بترسند ، و هر که خدا را اطاعت کند ، از او اطاعت کنند ، و هر که مطیع آفریدگار باشد، باکی از خشم آفریدگان ندارد ، و هر که خالق را به خشم آورد باید یقین کند که به خشم مخلوق دچار می گردد .
من التقی الله یتقی ، و من أطاع الله یطاع ، و من أطاع الخالق لم یبال سخط المخلوقین . و من أسخط الخالق فلییقن أن یحل به سخط المخلوقین
تحف العقول ، ص 510

4. کسی که چهل روز گوشت نخورد بدخلقی پیدا کند ، و کسی که چهل روز پی در پی نیز گوشت بخورد اخلاقش بد می شود .
من ترک اللحم أربعین صباحا ساء خلقه ، و من أکل اللحم أربعین صباحا ساء خلقه
بحار الانوار ، ج 56 ، ص 326

5. به راستی که خدا ، جز بدانچه خودش را وصف کرده ، وصف نشود. کجا وصف شود آنکه حواس از درکش عاجز است ، و تصورات به کنه او پی نبرد ، و در دیده ها نگنجد ؟ او با همه نزدیکی اش دور است و با همه دوری اش نزدیک . کیفیت و چگونگی را پدید کرده ، بدون اینکه خود کیفیت و چگونگی داشته باشد . مکان را آفریده بدون اینکه خود مکانی داشته باشد . او از چگونگی و مکان بر کنار است . یکتای یکتاست ، شکوهش بزرگ و نامهایش پاکیزه است .
إن الله لا یوصف إلا بما وصف به نفسه ، و أنی یوصف الذی تعجز الحواس أن تدرکه و الاوهام أن تناله و الخطرات أن تحده و الأبصار عن الإحاطة به . نأی فی قربه و قرب فی نأیه ، کیف الالکیف بغیر أن یقال : کیف ، و این الأین بلا أن یقال : أین ، هو منقطع الکیفیة و الأینیة ، الواحد الأحد ، جل جلاله و تقدست أسماؤه
تحف العقول ، ص 510

6. هر که بر طریق خداپرستی محکم و استوار باشد ، مصائب دنیا بر وی سبک آید ، گر چه تکه تکه شود .
من کان علی بینة من ربه هانت علیه مصائب الدنیا و لو قرض و نشر
تحف العقول ، ص 511

7. اگر بگویم کسی که تقیه را ترک کند مانند کسی است که نماز را ترک کرده ، راست گفته ام .
لو قلت إن تارک التقیة کتارک الصلاة لکنت صادقا
تحف العقول ، ص 511

8. شخص شکرگزار ، به سبب شکر ، سعادتمندتر است تا به سبب نعمتی که باعث شکر شده است . زیرا نعمت ، کالای دنیاست و شکرگزاری ، نعمت دنیا و آخرت است .
الشاکر أسعد بالشکر منه بالنعمة التی أوجبت الشکر ، لأن النعم متاع و الشکر نعم و عقبی
تحف العقول ، ص 512

9. خداوند دنیا را سرای امتحان و آزمایش ساخته و آخرت را سرای رسیدگی قرار داده است ، و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت ، و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است .
إن الله جعل الدنیا دار بلوی و الَخرة دار عقبی ، و جعل بلوی الدنیا لثواب الَخرة سببا ، و ثواب الَخرة من بلوی الدنیا عوضا
تحف العقول ، ص 512

10. ستمکار بردبار ، بسا که بوسیله حلم و بردباری خود از ستمش گذشت شود و حق دار نابخرد ، بسا که به سفاهت خود ، نور حق خویش را خاموش کند .
إن الظالم الحالم یکاد أن یعفی علی ظلمه بحلمه و إن المحق السفیه یکاد أن یطفئ نور حقه بسفهه
تحف العقول ، ص 512

11. کسی که خود را سبک می شمارد ، از شر او در امان مباش .
من هانت علیه نفسه فلا تأمن شره
تحف العقول ، ص 512

12. اگر همه مردم مسیری را انتخاب کنند و در آن گام نهند ، من به راه کسی که تنها خدا را خالصانه می پرستد خواهم رفت .
لو سلک الناس وادیا شعبا لسلکت وادی رجل عبد الله وحده خالصا
بحار الانوار ، ج 78 ، ص 245

13. حسد نیکوییها را نابود سازد .
الحسد ماحق الحسنات
مسند الامام الهادی ، ص 302

14. تکبر و غرور ، دشمنی آورد .
الزهو جالب المقت
مسند الامام الهادی ، ص 302

15. فقر آزمندی نفس است و ناامیدی بسیار .
الفقر شره النفس و شدة القنوط
بحار الانوار ، ج 78 ، ص 368

16. بخل ناپسندیده ترین خلق و خوی است .
البخل أذم الأخلاق
مسند الامام الهادی ، ص 302

17. طمع خصلتی ناروا و ناشایست است .
الطمع سجیة سیئة
مسند الامام الهادی ، ص 302

18. امام هادی (ع ) به کسی که در ستایش از ایشان افراط کرده بود فرمودند : از این کار خودداری کن که تملق بسیار ، بدگمانی به بار آورد ، و اگر برادر مؤمنت مورد اعتماد تو واقع شد ، از تملق او دست بردار و حسن نیت نشان ده .
قال ابوالحسن الثالث (ع ) لرجل و قد أکثر من إفراط الثناء علیه : أقبل علی شأنک ، فإن کثرة الملق یهجم علی الظنة ، و اذا حللت من أخیک فی محل الثقة فاعدل عن الملق الی حسن النیة
مسند الامام الهادی ، ص 302

19. هرگاه در زمانه ای عدل بیش از ظلم رایج باشد ، بدگمانی به دیگری حرام است ، مگر آنکه آدمی بدی از کسی ببیند ، و هرگاه در زمانه ای ظلم بیش از عدل باشد ، تا وقتی که آدمی خیری از کسی نبیند ، نباید به او خوش بین باشد .
اذا کان زمان العدل فیه أغلب من الجور فحرام أن یظن بأحد سوء حتی یعلم ذلک منه ، و اذا کان الجور أغلب فیه من العدل فلیس لأحد أن یظن بأحد خیرا ما لم یعلم ذلک منه
مسند الامام الهادی ، ص 304

20. بهتر از نیکی نیکوکار است ، و زیباتر از زیبایی ، گوینده آن است ، و برتر از علم حامل آن است ، و بدتر از بدی ، عامل به آن است ، و وحشتناکتر از وحشت ، آورنده آن است .
خیر من الخیر فاعله ، و أجمل من الجمیل قائله ، و أرجح من العلم حامله ، و شر من الشر جالبه ، و أهول من الهول راکبه
مسند الامام الهادی ، ص 304

21. از کسی که بر او خشم گرفته ای ، صفا و صمیمیت مخواه و از کسی که به وی خیانت کرده ای ، وفا مطلب ، و از کسی که به او بدبین شده ای ، انتظار خیرخواهی نداشته باش ، که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست .
لاتطلب الصفا ممن کدرت علیه ، و لا الوفاء لمن غدرت به ، و لا النصح ممن صرفت سوء ظنک الیه ، فإنما قلب غیرک کقلبک له
مسند الامام الهادی ، ص 305

22. خشم بر زیردستان از پستی است .
الغضب علی من تملک لؤم
مسند الامام الهادی ، ص 304

23. هر که از خود راضی باشد ، خشمگیران بر او زیاد خواهند بود .
من رضی عن نفسه کثر الساخطون علیه
مسند الامام الهادی ، ص 303

24. مقدرات چیزهایی را بر تو نمایان می سازد که به فکرت خطور نکرده است .
المقادیر تریک ما لا یخطر ببالک
مسند الامام الهادی ، ص 303

25. نارضایتی پدر و مادر ، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند .
العقوق یعقب القلة و یؤدی الی الذلة
مسند الامام الهادی ، ص 303

26. مردم در دنیا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند .
الناس فی الدنیا بالأموال و فی الَخرة بالأعمال
مسند الامام الهادی ، ص 304

27. مسخرگی ، تفریح سفیهان و کار جاهلان است .
الهزل فکاهة السفهاء و صناعة الجهال
مسند الامام الهادی ، ص 304

28. وقت جان دادنت نزد خانواده ات را به یاد آر که در آن هنگام طبیبی جلوگیر مرگت و دوستی نفع رسانت نباشد .
أ أذکر مصرعک بین یدی أهلک ، و لاطبیب یمنعک و لاحبیب ینفعک
مسند الامام الهادی ، ص 304

29. جدال ، دوستی قدیمی را تباه می کند و پیوند محکم را می گسلد و کمترین چیزی که در آن است کوشش برای غلبه بر دیگری است ، که آن هم ریشه علتهای جدایی می باشد .
المراء یفسد الصداقة القدیمة و یحلل العقدة الوثیقة ، و أقل ما فیه أن تکون فیه المغالبة ، و المغالبة أس أسباب القطیعة
مسند الامام الهادی ، ص 304

30. حکمت ، اثری در دلهای فاسد نمی گذارد .
الحکمة لا تنجع فی الطباع الفاسدة
مسند الامام الهادی ، ص 304

31. برای نعمتها همسایه خوبی شوید و با شکرگزاری به افزودن آن امیدوار باشید .
ألقوا النعم بحسن مجاورتها ، و التمسوا الزیادة فیها بالشکر علیها
مسند الامام الهادی ، ص 305

32. گلایه کلید گرانباری است ، ولی گلایه بهتر از کینه توزی است .
العتاب مفتاح الثقال ، و العتاب خیر من الحقد
مسند الامام الهادی ، ص 304

33. نادان ، اسیر زبان خویش است .
الجاهل أسیر لسانه
مسند الامام الهادی ، ص 304

34. افسوس کوتاهی کارهای گذشته را با تلاش در آینده جبران کنید .
أذکر حسرات التفریط بأخذ تقدیم الحزم
مسند الامام الهادی ، ص 304

شنبه 23/9/1387 - 11:56
دانستنی های علمی

میلاد امام علی نقی امام دهم شیعیان بر عاشقان و دلدادگان حضرت مبارک باد

امروز شکفته گلبن ازادی

غرق است زمین واسمان از شادی

یک بار دگر مدینه شد مطلع نور

از روی علی بن محمد هادی

شنبه 23/9/1387 - 11:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته