• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5607
تعداد نظرات : 449
زمان آخرین مطلب : 6012روز قبل
دعا و زیارت
 

نخستین جایگاه نور حسین ( ع) پس از ولادت ، دو دست و آغوش پر مهر پیامبر اسلام ( ص) بود .

جمعه 21/10/1386 - 10:36
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 حوائج خود را از كسی درخواست نكن ، مگر از فرد متدین یا جوانمرد یا شریف و نجیب .

لا ترفع حاجتك إلا إلی أحد ثلاثة: إلی ذی دین أو مروة أو حسب .

بحار الانوار، ج 78، ص 118

جمعه 21/10/1386 - 10:35
دعا و زیارت
 

در دنیاى رسانه سالارى ، عاشورا و سیدالشهداء علیه السلام هم مورد هجوم فرهنگى است نه هجوم فیزیكى، و پاسدارى از فرهنگ عاشورا وظیفه ماست.

جمعه 21/10/1386 - 10:35
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 وقتی شنیدی كه كسی به عزت و آبروی مردم تعرض می كند، سعی كن كه تو را نشناسد.

إذا سمعت أحدا یتناول أعراض الناس فاجتهد أن لا یعرفك .

بلاغة الحسین ، ص 284

جمعه 21/10/1386 - 10:34
دعا و زیارت
 

بابا، من دخترى سه ساله‏ام، نمى‏خواهم، پدر نمك بر زخم‏هاى دلت‏بریزم مونس جانم

جمعه 21/10/1386 - 10:34
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 كسی كه گرفتاری و اندوه مؤمنی را برطرف كند و او را آسوده كند، خداوند گرفتاری و اندوه دنیا و آخرت را از او رفع می كند.

من نفس كربة مؤمن فرج الله عنه كرب الدنیا و الَخرة.

بحار الانوار، ج 78، ص 122

جمعه 21/10/1386 - 10:33
دعا و زیارت
 

شكست قامت‏خورشید ...

 

و اینك، بوى قافله عشق، مشام جاده‏ها را نوازش مى‏دهد و حجم اشتیاق، قلب انتظار را مى‏آشوبد و تپه‏ها پشت‏به پشت، سرك مى‏كشند و در آرزوى به آغوش كشیدن قدم‏هاى قافله عشق انتهاى جاده را مى‏پایند و قلب كویر در هرم نگاه آسمان، تبدار است و در عطش دیدار قافله سالار عشق، سر به دامن گذاشته است و آسمان، چشم در چشم كویر، راه سپید مردان حماسه و عشق را دنبال مى‏كند . خورشید، حیاتش را در آینه چشمان خورشید حقیقت مى‏جوید .

 

مردان پر غرور و سرافراز، هم قدم با نسیم و هم نفس با شن‏هاى تفتیده، راه بى انتها را مى‏پیمایند . نبض زمین در التهاب رویش حادثه‏اى عظیم مى‏تپد . اسبان مفتخر به هم گامى خداوندگاران شرف و عزت و آزادگى، نجیب و با وقار گام برمى‏دارند و روح آزاده شان را در زیر پاى آزاده‏ترین آزادگان عالم قربانى مى‏كنند و به آن مى‏بالند .

 

و شتران به نرمى حریر راه مى‏پیمایند تا سختى راه بر لطیف‏ترین روح‏هاى پاك، گران نیاید و جسم عزیز زیباترین حوریان زمینى، مغموم نگردد .

 

و فرزند معرفت، ماه بنى هاشم، بال در بال ملائك، چشم به افق نگاه خورشید امامت دوخته و از پنجره نگاه حسین ( علیه‏السلام)، افق‏هاى دوردست‏حیات با عزت را نظاره مى‏كند و اهل بیتش را از تیررس نگاه هر حادثه‏اى دور مى‏سازد و جان در سر قدومشان مى‏نهد . و تاج عزتش، شرف خدمتگزارى به فرزندان فاطمه ( علیهاالسلام) است .

 

هرم نگاهت دل شیطان شكست

 

آب ز عمق شرفت، مست گشت

 

آب، شرمنده از حجم شرم تو، در آخرین تبسم چشمانت‏به اهل بیت‏حسین ( علیه‏السلام)، و مشك شرمنده از ارتفاع آه تو در آخرین ترنم لبهایت‏براى اهل بیت‏حسین ( علیه‏السلام)، و خاك شرمنده، آنگاه كه صورت مه جبین تو را در خود دید، و چشمه‏هاى عطش خشكید، چون دست‏هاى تو بر ساحل دید، و شكست قامت‏خورشید در آخرین قیام صدایت: «یا اخا ادرك اخا» و ... .

جمعه 21/10/1386 - 10:33
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع)

 بخشنده ترین مردم كسی است كه به كسی بخشش كند كه انتظار آن را ندارد.

إن أجود الناس من أعطی من لا یرجوه .

بحار الانوار، ج 78، ص 121

جمعه 21/10/1386 - 10:32
دعا و زیارت
 

از انقلاب حسینى علیه‏السلام تا انقلاب خمینى قدس‏سره  -قسمت دوم

 

اسلام

 

ارائه چهره جدیدى از اسلام، كه از آن به اسلام حسینى علیه‏السلام یاد مى‏شود، از مهم‏ترین عوامل پیروزى انقلاب اسلامى است. در حقیقت، اسلامى را كه امام حسین علیه‏السلام و امام خمینى قدس‏سره به كار گرفتند، با اسلام عبدالله بن زبیر تفاوت داشت؛ زیرا، این‏گونه اسلام‏ها قادر به انقلاب كردن و جاودانه شدن نبوده‏اند. اما واقعا، چه تفاوتى بین اسلام آنان وجود داشت؟ توجه به موارد زیر، بخشى از تفاوت‏هاى این دو را نشان مى‏دهد:

 

امام حسین علیه‏السلام در نامه‏اى به مردم بصره نوشت: «شما را به كتاب خدا و سنّت پیامبر دعوت مى‏كنم؛ زیرا در شرایطى قرار گرفته‏ایم كه دیگر سنت پیامبر از میان رفته و جاى آن را بدعت گرفته است.» «[امام خمینى قدس‏سره [در ظرف دو دهه توانستند چهره نوینى از اسلام بسازند، چهره‏اى مترقى، انقلابى، مبارز... این اسلام احیا شده همه آن چیزى بود كه رژیم شاه نبود... با چنین تصویرى از... اسلام، [او [توانست میلیون‏ها نفر را در اعتراض و مخالفت با رژیم شاه به حركت درآورد.» اما اسلام حسینى علیه‏السلام و اسلام خمینى قدس‏سره ، چه تفاوت‏هایى با اسلام یزیدى و اسلام پهلوى داشت؟ به برخى از این تفاوت‏ها بنگرید:

 

تقیه: تقیه كه ریشه در قرآن و سنّت دارد، یك حكم قطعى براى همه زمان‏ها و مكان‏ها نیست. به همین دلیل، امام حسین علیه‏السلام و امام خمینى قدس‏سره در مواردى كه اسلام در خطر باشد تقیه را حرام و قیام خود علیه حكومت یزید و شاه را آغاز و ادامه دادند.

ادامه دارد.....

جمعه 21/10/1386 - 10:32
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 كسی كه بخشش كند، آقا و بزرگوار می شود و كسی كه بخل بورزد، خوار و پست می شود.

من جاد ساد، و من بخل رذل .

بحار الانوار، ج 78، ص

جمعه 21/10/1386 - 10:31
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته