• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 2208
تعداد نظرات : 249
زمان آخرین مطلب : 3714روز قبل
موفقیت و مدیریت
سه کلمه شاهکار برای به زبان آوردن از سوی مدیرعامل! «من اشتباه کرده ام»

سه کلمه است که اگر مدیرعاملی بتواند به زبان بیاورد شاهکار کرده است که عبارت است از: "من اشتباه کرده ام"
بعضی از مدیران به بهانه اینکه کشمکش در سازمان نباشد، اجازه بیان نظرات مختلف را نمی دهند. سفارش نویسنده این است که اختلاف نظر را تحمل کنید. زیر دستان مستقیم خود را تشویق کنید به شور و شوق. اختلاف های فکری خود را بیان کنند. جلسه های پر سر و صدا معمولا نشانه ی پیشرفت است. جلسات بی روح غالبا نشانه لاینحل ماندن مسائل مهم است. در برابر جلسه های شخصی موضع بگیرید اما نه آن اندازه که مبادله فکر و اندیشه را ناممکن سازد.
مدیرعامل می خواهد رویین تن باشد: مدیران عامل انسان هایی هستند به نسبت قدرتمند. شکنندگی در برابر همتایان و زیردستان صفت دلچسبی نیست. آنها به خطا گمان می کنند اگر کارکنان بتوانند آزادانه با افکار و نظرهای مدیران مخالفت کنند، ابهت و اعتبارشان در چشم کارکنان زایل می شود، لذا نویسنده این طور توصیه می کند:
کارکنان خود را فعالانه تشویق کنید تا نظر های شما را به چالش بکشند. از حیث شهرت و منیت خود به آنها اعتماد کنید. عالی ترین سطح اعتماد همین است. آنها اعتماد شما را محترمانه و صادقانه باز پس خواهند داد. همراه با شوق به آسیب پذیری در میان همتایان، مدیران عاملی که به حاصل کار بیش از مقام، به مسوولیت خواهی بیش از کسب محبوبیت، به شفافیت بیش از همنوایی و به اعتماد کردن بیش از رویین تنی توجه دارند، بازهم احتمال دارد در کار خود ناکام شوند. اما علت ناکامی آنها فشارهای خارج از اندازه رقابت و بازار خواهد بود.
سه کلمه است که اگر مدیرعاملی بتواند به زبان بیاورد شاهکار کرده است که عبارت است از:"من اشتباه کرده ام"
راه نجات این است که مشتاقانه در خود تامل کنیم و وسوسه ها را فاش کرده و با بی پروایی با آن ها برخورد کنیم.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:39
طنز و سرگرمی

حقیقتی کوچک برای آنانی که می خواهند زندگی خود را 100% بسازند

اگر
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
برابر باشد با
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
(تلاش سخت) Hard work
H+A+R+D+W+O+ R+K
8+1+18+4+23+ 15+18+11= 98%

*
(دانش) Knowledge
K+N+O+W+L+E+ D+G+E
11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5=96%
*
(عشق) Love
L+O+V+E
12+15+22+5=54%

خیلی از ما فکر میکردیم اینها مهمترین باشند مگه نه؟!!!
پس چه چیز 100% را میسازد؟؟؟

(پول) Money
M+O+N+E+Y
13+15+14+5+25= 72%
*
(رهبری) Leadership
L+E+A+D+E+R+ S+H+I+P
12+5+1+4+5+18+ 19+9+16=89%
*
پس برای رسیدن به اوج چه کنیم؟
(نگرش) Attitude
1+20+20+9+20+ 21+4+5=100%
*
اگر نگرشمان را به زندگی، گروه و کارمان عوض کنیم زندگی 100% خواهد شد.
نگرش همه چیز را عوض میکند،
نگرشت را عوض کن همه چیز عوض میشود...

دوشنبه 16/12/1389 - 8:35
کامپیوتر و اینترنت

برداشتن پسورد کاربر جاری بدون دانستن آن

اگه یه موقع پشت کامپیوتری نشستید که کلمه عبورشو بلد نبودید با این ترفند پسوردشو بردارید و هرچی خواستید جاش بزارید.

1| از منوی استارت به گزینه Run برید و توش عبارت control userpasswords2 رو تایپ کنید بعدش اینتر رو بزنید.
2| تو پنجره ظاهر شده یوزر مورد نظر رو انتخاب کنید و Reset Password کلیک کنید تا پسوردش برداشته بشه و بعد OK رو کلیک کنید.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:34
کامپیوتر و اینترنت
Blu-Ray (بلو-ری) چیست؟


 

» Blu-Ray چیست؟
BD یا همان Blu-Ray Discs نسل آینده ی تکنولوژی دیسک های نوری است که با همکاری بزرگ ترین شرکت های IT به تولید رسیده است. برخلاف دستگاه های رایت دیسک های DVD که از نور مادون قرمز استفاده می کنند دیسک های بلوری به وسیله ی نور فرا بنفش (که دارای طول موج کمتری است) نوشته می شوند. این موجب می شود تا علاوه بر کیفیت و دقت بالاتر در مراحل رایت حجم دیسک ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد؛ به گونه ای که یک دیسک DVD یک لایه 4.7 گیگابایت و دو لایه 8.5 گیگابایت اطلاعات ذخیره می کند در حالی که دیسک های جدید بلوری یک لایه 25 گیگابایت و دولایه 50 گیگابایت توانایی ذخیره اطلاعات را دارا می باشند.
اما این فضای وسیع ذخیره سازی به چه کار می اید؟ همانطور که می دانید رابطه ای مستقیم بین کیفیت تصاویر ویدئویی و حجم انها برقرار است. پس برای داشتن فیلم هایی با کیفیت تر نیاز به فضایی بیشتر خواهیم داشت که با تشکر از تکنولوژی بلوری این فضا مهیا گردیده است. فیلم های سینمایی غالبا به وسیله دوربین های 35 میلی متری فیلم برداری می شوند. اما فرمت 35 میلی متری به گونه ای نیست تا بتوان فیلم ها را در قالب ان توزیع کرد. تنها راه ممکن تبدیل نگاتیو های اصلی به فرمتی رایج تر و ارزان تر است. در جریان این تبدیل بخشی از جزئیات تصاویر از بین خواهند رفت چرا که تبدیل فرمت فیلم با فشرده سازی آن همراه است. با افزایش فضای ذخیره سازی اطلاعات نیاز به فشرده سازی کاهش می یابد و این به معنای افزایش کیفیت و جزئیات تصاویر است. ظهور دیسک های بلوری این امکان را فراهم کرده است تا فیلم های سینمایی در قالب فرمت وضوح بالا (High Definition) ارائه گردند.

سایزهای استاندارد BD-Rip ها عبارتند از:

720p : 1280x720
1080p: 1920x1080

در حالیکه ابعاد استاندارد DVD عبارتند از:

480p: 720x480
576p: 720x576

» «وضوح بالا» (HD) چیست؟
تصاویر ویدئویی با حاصلضرب پیکسل های تشکیل دهنده ی شان شناخته می شوند. به عبارت ساده تر حاصلضرب پیکسل های موجود در طول و عرض یک تصویر (رزولیشن) بیانگر میزان دقت و کیفیت ان است. رزولیشن تصاویر تبدیل شده به فرمت DVD معادل 720*480 می باشد در حالی که رزولیشن تصاویر "وضوح بالا" که روی دیسک های بلوری عرضه می گردند تا 1920*1080 قابل دسترسی است. و این به معنای کیفیتی چندین برابر است. وقتی شما فیلمی را با فرمت "وضوح بالا" می بینید جزئیاتی را مشاهده خواهید کرد که قبلا به هیچ وجه تجربه نکرده اید، چرا که هیچ دستگاهی توان نشان دادن ان ها را نداشته است.


» برای دیدن یک فیلم بلوری به چه امکاناتی نیاز داریم؟
دیسک های بلوری نیاز به دستگاه های پخش کننده ی خاص خود دارند. این دستگاه ها در حال حاضر در مقایسه با دستگاه های پخش DVD از قیمت بالایی برخوردارند. اما نگران نباشید شما هم با DVD درایو خود می توانید فیلم بلوری ببینید. کافی است تا یک فیلم با فرمت BD-Rip تهیه کنید. این فرمت نسخه کپچر شده ی دیسک های بلوری می باشد. که به نسبت دارای همان کیفیت می باشد ولی به راحتی روی دیسک های DVD قابل ذخیره سازی است.
یکی از بهترین نرم افزار هایی که می توانند در پخش فیلم های BD-Rip به کمک شما بیایند VLC است. این نرم افزار را از اینجا می توانید دریافت کنید.
علاوه بر امکان مشاهده فیلمهای BD-Rip با کامپیوتر، تعدادی از دستگاه های پخش نیز این فرمت را پشتیبانی می کنند که در اکثر آنها باید هارددیسک یا فلش مموری به دستگاه پخش کننده متصل شود. WD TV و Seagate FreeAgent Theatre دو نمونه از این دستگاه ها هستند.


» جمع بندی:
اگر یک بار فیلمی را با فرمت "وضوح بالا" و روی دیسک های بلوری ببینید؛ اگر یکبار شعله های اتش انفجار را از نزدیک لمس کنید و وحشت کنید؛ و اگر یکبار با دور شدن قطار قرار گرفتن چین و چروک اندوه را روی چهره مادری که در ایستگاه دست تکان می دهد ببینید و اشک در چشمان تان حلقه بزند دیگر تجربه ی دیدن فیلم های "وضوح بالا" را فراموش نخواهید کرد.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:33
ازدواج و همسرداری
وقتی شوهرتان با شما قهر می کند چگونه رفتار کنید؟

تفاوت جنسیت زن و مرد در زندگی احساسی دارای اهمیت است ولی در زندگی های کنونی چندان به آن اهمیتی داده نمی شود زیرا این مطلب ثابت شده که تفاوت انگیزه پنهان عامل بسیاری از هم پاشیدن های زندگی مشترک است.
یک نمونه از اتفاقات چگونگی برداشت زن و شوهر از برخوردهای احساسی را ذکر می کنیم. به طور مثال زنان به واسطه حساسیت های درونی شان بیشتر دچار دلخوری می شوند و این گله کردن ها چیزی است که آقایون به شدت از آن فراری هستند.
یکی از محققان دانشگاه کالیفرنیا می گوید: شوهران همگی از اختلاف خانوادگی ناراحت و منزجرهستند، درحالی که همسرانشان زیاد به آن اهمیت نمی دهند. دلیل اینکه مردها به قهر پناه می برند این است که می خواهند خود را از طغیان احساسات حفظ کنند. او به این نتیجه رسیده است که وقتی مردها قهر را شروع می کنند تعداد ضربان قلبشان حدود ۱۰ ضربه در دقیقه آرام تر می شود و نوعی احساس انفعالی رهایی به وجود می آورد اما تناقضی که اینجا دیده می شود این است که زنان ضربان قلبشان بالاتر می رود و این مساله بسیار جالب است و جای تامل دارد. این واکنش احساسی که هر کدام از دو جنسیت از راههای متضادی در جست و جوی راحت شدن هستند باعث جهت گیری های کاملا متفاوت در مقابل برخوردهای احساسی هر یک از این دو جنسیت می شود.
اما به خاطر داشته باشید وقتی شوهران قهر می کنند باعث تحریک طغیان در زنان می شوند که کاملا احساس بیچارگی به آنها دست می دهد و این حالت تکرار دوره جنگ های خانوادگی را به آسانی بالا می برد، و ممکن است که خیلی زود از کنترل خارج شوند. راه حل پیشنهادی ما به شما این است که زمانی که همسرتان بعد از یک نزاع به حالت قهر سکوت می کند و به لاک خود می رود او را تنها بگذارید تا هم او به آرامشی نسبی برسد و هم خودتان بتوانید با منطق و به دور از طغیان احساسات زودگذر با هم مشکلات زندگی تان را حل کنید.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:33
دانستنی های علمی


راهنمای خرید دستمال کاغذی

در شرایطی که براساس تحقیقات برخی کارشناسان مسایل بهداشتی، ایرانیان در مصرف دستمال های کاغذی بالاترین رتبه را در مقایسه با کشورهای منطقه دارند، سرانه مصرف کاغذهای بهداشتی، به طور کلی، در کشورمان بسیار کمتر از کشورهای توسعه یافته است. در حال حاضر سرانه مصرف این کالاها در ایران حدود ۲۰۰ گرم و این سرانه در کشورهای پیشرفته تا ۳۵ کیلوگرم است اما متاسفانه بیش از ۲۵ درصد تولیدات داخلی، غیربهداشتی و غیراستاندارد است که برخی از آنها به دلیل استفاده از سفیدکننده های نوری، حامل بیماری های خطرناک پوستی هستند. البته امروزه در برخی کشورهای پیشرفته جهان، تولید دستمال کاغذی های ضدویروس در دستور کار کارخانجات تولید کاغذهای بهداشتی قرار گرفته است که استفاده از آنها موجب کاهش شیوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی می شود.


● دستمال کاغذی استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟
دستمال کاغذی در کشورمان از تنوع نسبتا بالایی برخوردار است و تقریبا در تمام مغازه ها انواع آن شامل دستمال کاغذی های ساده و طرح دار ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ عددی (دولا)، دستمال های مرطوب آرایشی و بهداشتی و دستمال های مرطوب و خشک عطری، دستمال های جیبی، رولی (یک قلو و دوقلو) و حتی فله ای دیده می شود که البته بسته به نوع کالا، کشور و کارخانه تولیدکننده و چگونگی بسته بندی قیمت های مختلفی دارند.
یکی از نکات پراهمیت در استفاده از دستمال های کاغذی، کیفیت آن است. دستمال کاغذی مرغوب و مناسب به دستمال کاغذی ای گفته می شود که بعد از خیس شدن، پودر و ریزریز نشود و بعد از چند دقیقه به حالت اولیه خود برگردد. همچنین دستمال کاغذی هایی که بوی نامطبوعی دارند و روی آنها لکه مشاهده می شود از انواع مرغوب به شمار نمی روند. در عین حال، دستمال کاغذی باید از خمیر الیاف سلولزی و به رنگ سفید یا الوان باشد. ویژگی مهم دیگر کرپ شدن آن است. منظور از کرپ، چین خوردگی های سطح دستمال کاغذی است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می شود، به طوری که هنگام تماس با آب و مایعات بعد از حداکثر نیم ساعت حالت اولیه را به دست می آورد. از طرف دیگر یک دستمال کاغذی استاندارد سالم، فاقد پرز، الیاف خرد شده، سوراخ و اجسام خارجی است و هنگامی که یک برگ آن را مقابل نور قرار می دهید باید پراکندگی الیاف به طور یکنواخت دیده شود. رنگ به کار رفته در ساخت دستمال های کاغذی هم باید از رنگ های مجاز و ثابت و با رنگ بسته بندی تقریباهم رنگ یا متناسب باشد.
گاهی دیده می شود که در صورت کشیدن یک برگ دستمال کاغذی همه برگ ها بیرون می ریزند اما هنگام خرید باید به این نکته دقت کنید که دستمال کاغذی استاندارد در بسته باید به طور تا خورده به نحوی بسته بندی شود که به راحتی و تک تک بتوان آنها را از بسته خارج کرد. هنگام خرید باید به نکات زیر توجه کنید:

▪ نام کارخانه تولیدکننده دستمال کاغذی و آدرس باید روی جعبه وجود داشته باشد.

▪ تاریخ تولید و انقضا و شماره سری و پروانه ساخت روی جعبه حک شده باشد.

▪ مشخصات محتوای داخل جعبه شامل تعداد ابعاد برگ ها (مثلا ۲۰×۵/۲۰ سانتی متر)، جنس دستمال (مثلا عبارت ۱۰۰ درصد کاغذ تیشو درجه یک) و علامت استاندارد باید روی جعبه کاملا واضح دیده شود و تمام این موارد ذکر شده روی جعبه باید با محتویات داخل آن مطابقت داشته باشد.

▪ برگ های دستمال کاغذی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و طی مراحل حمل و نقل، شکل ظاهری خود را از دست ندهد.

▪ برگ های دستمال باید در یک بسته و با ابعاد یکسان بسته بندی شوند و تعداد ورق ها نباید کمتر از تعداد مشخص شده روی بسته باشد.

▪ دستمال کاغذی های فله ای (چه به صورت کیلویی و چه در تعداد زیاد با قیمت های پایین) از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و به همین دلیل خانواده ها باید برای خرید این محصولات بهداشتی هزینه و بودجه مناسبی را اختصاص دهند تا به همان نسبت سلامت خود را تضمین کنند.

▪ اگر از کیفیت محصولات خارجی مطمئن نیستید، از تولیدات داخلی با نشان استاندارد استفاده کنید.

نوع دستمال کاغذی را براساس نیاز خود انتخاب کنید. دستمال های مرطوب پاک کننده آرایش صرفا برای همین منظور تولید می شوند و استفاده دیگری ندارند. دستمال های مرطوب کودک استانداردهای خاص خود را دارند و نباید از دستمال های دیگری برای کودکان استفاده کرد. دستمال های آشپزخانه و توالت نسبت به دستمال کاغذی های دیگر جنس محکم و استحکام بیشتری دارند و در موارد دیگر نباید مورد استفاده قرار گیرند.
دکتر مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه «استفاده صحیح از دستمال کاغذی حین بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار حایز اهمیت است»، می گوید: «متاسفانه بیشتر افراد وقتی سرما می خورند و آب ریزش بینی دارند، دستمال های آلوده خود را هر جایی می اندازند و از این طریق آلودگی را منتقل می کنند. در عین حال، استفاده از دستمال کاغذی غیراستاندارد باعث بروز آلرژی، سرفه، مشکلات پوستی و... می شود و به همین دلیل، توصیه می شود که خانواده ها هنگام خرید از باکیفیت بودن محصول، مطمئن شوند. نکته مهم دیگر اینکه این دستمال های کاغذی یک بار مصرف هستند و در صورت کثیف شدن نباید در جیب یا دست نگه داشته شوند و با مخاط بدن تماس یابند. به همین دلیل، هنگام سرماخوردگی حتما باید دستمال کاغذی جیبی به همراه داشته باشید و از تماس مستقیم آنها با چشم، دهان و ناحیه تناسلی جدا خودداری کنید.»

دوشنبه 16/12/1389 - 8:33
خواص خوراکی ها
مقایسه روغن‌های مایع خوراکی

هر چند که بیماری‌های ناشی از شیوه زندگی در سراسر دنیا رتبه اول را دارند، اما هنوز آگاهی مردم برای پیشگیری از بیماری‌ها چندان كافی نیست؛ برای مثال، در چند سال اخیر موج عظیمی برای مصرف نکردن روغن‌های جامد که در بروز بسیاری از بیماری‌ها نقش دارند به راه افتاد و اگرچه تا اندازه‌ای مفید بود، ولی در این هشدارها به این نکته مهم کمتر پرداخته شد که: «فقط مایع بودن روغن کافی نیست، بلکه ما با انواع روغن‌های مایع خوراکی روبه‌رو هستیم که نحوه استفاده‌شان با هم متفاوت است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع ممکن است با مشکل مواجه شویم.»
در حال حاضر، رایج‌ترین روغن‌های مصرفی مایع، گیاهی بوده و شامل کانولا، آفتابگردان، زیتون، سویا، ذرت و هسته انگور هستند.
درباره این روغن‌ها دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، با یک نگاه کلی می‌گوید: «از آنجا که این روغن‌ها همگی از فرآورده‌های گیاهی و به اصطلاح عوام روغن مایع هستند، بر روغن‌های جامد به دلیل سرشار بودن از اسید‌های چرب اشباع ارجحیت دارند. اما در میان روغن‌های فوق، ترکیب اسیدهای چرب کمی با یكدیگر متفاوت است و در دانش تغذیه حفظ یک نسبت متعادل بین دریافت این اسیدهای چرب توصیه شده است.»


¤ کانولا، مقاوم‌ترین روغن
كانولا، روغنی است كه با برخورداری از مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب غیر اشباع، نه تنها باعث افزایش كلسترول خون نمی‌‌شود، بلكه می‌تواند در كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی نیز موثر باشد.
دکتر ابوالفتح شجاعی، فوق تخصص میکروبیولوژی مواد غذایی می‌گوید: این روغن دارای ویتامین E فراوانی است. از آنجا که این روغن بدون کلسترول بوده و اسیدهای چرب غیر اشباع دارد، برای كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.
علاوه بر این ها، نقطه دود این روغن 220 درجه سانتی‌گراد است، طوری كه تا 200 درجه سانتی‌گراد حرارت، هیچ‌گونه پراكسیدی تولید نمی‌‌شود و در بین روغن‌های گیاهی موجود در برابر حرارت دوام بیشتری دارد.


¤ روغن زیتون، نگهبان قلب
اگر از آن دسته افرادی هستید که به جای سس، از روغن زیتون برای طعم و مزه سالاد خود استفاده می‌کنید، دکتر کشاورز، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران به شما می‌گوید:«به این طریق شادابی و طراوت پوست، سلامتی قلب و عروق خود را افزایش می‌دهید. این روغن، عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب مصون نگه می‌دارد. ناگفته نماند كه این روغن سبب افزایش ترشح صفرا و هورمون‌های لوزالمعده می‌‌شود، در نتیجه می‌‌تواند از تشکیل سنگ‌های صفراوی نیز جلوگیری کند.»
به تازگی نتایج تحقیقی نشان داده است که در روغن زیتون نوعی آنتی‌اکسیدان وجود دارد که گلبول‌‌های قرمز خون را از صدمه محافظت می‌‌کند.
اما به رغم تمامی این فواید بهتر است از حرارت دادن زیاد روغن زیتون پرهیز کنید. دکتر کشاورز تاکید می‌کند مواد غذایی حاوی روغن زیتون، باید با حرارت ملایم و آرام پخته شوند. اما در كل نباید فراموش كرد که روغن زیتون (از هر نوعی که باشد)، در مقایسه با روغن‌های دیگر، بهترین است.


¤ روغن آفتابگردان مثل روغن زیتون
این روغن برای سرخ کردن و پخت و پز مواد غذایی، کاربرد گسترده‌ای دارد و حاوی 5 تا 16 درصد اسیدهای چرب اشباع شده است و بر همین اساس برخی متخصصان قلب و عروق آن را در كنار روغن زیتون، از بهترین روغن‌ها برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی می‌دانند. اما متاسفانه مصرف زیاد از حدش نیاز به ویتامین E را بالا می‌برد، بنابراین نباید تنها روغن مصرفی خانواده‌ها باشد.


¤ روغنی از سویا
اگر می‌خواهید از فواید روغن سویا بهره ببرید، از آن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده نکنید، بلكه آن را برای دم کردن برنج، پختن موادغذایی با حرارت پایین و برای سالاد مصرف كنید. دکتر کشاورز می‌گوید:«تحقیقات مشخص کرده اند که مصرف غذاهای حاوی سویا و فرآورده‌هایش، موجب پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، سرطان‌ها از جمله سرطان‌های وابسته به هورمون نظیر پستان و پروستات می‌شود.» بنابراین چه بهتر كه روغن این گیاه نیز در برنامه غذایی روزانه تان، سهمی داشته باشد.


¤ روغن‌ هسته انگور
منبع روغن هسته انگور که از تفاله میوه تهیه می‌شود، شامل ساقه، هسته‌ها و پوست دانه انگور است. دکتر کشاورز می‌گوید: «روغن هسته انگور منبع خوبی از اسیدهای چرب غیر اشباع به شمار می‌رود و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار خون را کاهش می‌دهد.» این روغن سرشار از ویتامین E است، بنابراین با مصرفش احتمال بروز سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی کم می‌شود. این روغن کلسترول ندارد، HDL (کلسترول خوب) را افزایش و LDL (کلسترول بد) را کاهش می دهد.


¤ روغن ذرت
از سال‌ها قبل، روغن ذرت نیز به‌عنوان ماده كاهش دهنده كلسترول شناخته شده، ولی نكته اینجاست كه روغن ذرت هر دو جزء بد و خوب كلسترول یعنی HDL و LDL را كاهش می‌دهد، یعنی به اصطلاح كلسترول کل را كم می‌كند، در حالی كه HDL جزء مفید كلسترول است و چه بهتر كه كاهش داده نشود.
علاوه بر این ها، روغن ذرت برای درمان اگزما و بیماری‌های پوستی نیز مفید است. یادتان نرود كه این روغن دارای پایداری زیادی نسبت به اكسیداسیون بوده و برای مصارف مختلفی از جمله پخت و پز، سرخ كردن و سالاد گزینه مناسبی بوده و دارای مقاومت نسبتا خوبی در برابر حرارت است.

در پایان، تمامی متخصصان فوق بر این نكته تأكید داشتند كه نباید در مصرف روغن‌ها، زیاده روی كرد، زیرا به هر حال انرژی زیادی دارند و به راحتی موجب افزایش وزن می‌شوند. به علاوه در حین مصرف شان باید به اصل تنوع و تناسب توجه داشت و هرگز نباید فقط یك روغن خاص را هر چند سالم است، مورد استفاده قرار داد.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:32
مد و لباس
چگونه لباسهای خاکی رنگ را ست کنیم؟

 

لباسهای خاکی با ارتشی رنگهایی هستند که از قدیم مورد توجه و استفاده عموم قرار میگرفته و هیچگاه از مد نیفتاده. در این مقاله توصیه هایی به شما برای نحوه پوشیدن این لباسها داریم.

• یک شلوار خاکی رنگ که در قسمت کناری آن روبان دوزی شده و یک روبان هم در قسمت کمر آن بسته شده، با یک تی شرت رنگ تیره و همرنگ روبان دوخته شده بر روی شلوارتان، و یک جفت صندل، برای مهمانی ها و برای افراد متاهل هم مناسب است.

• یک شلوار برمودای خاکی رنگ با یک جفت صندل پاشنه بلند، و یک تاپ لمه، قابل ست کردن است.

• لباسهای خاکی رنگ اندام را لاغرتر نشان می دهد و برای تابستان رنگ مناسبی است. همچنین لباسهای خاکی رنگ بسیار راحت هستند مخصوصا اگر شلوار جین خاکی رنگ را با یک بلوز راحت و یک کفش اسپورت بپوشید. یک بلوز آستین بلند طرح دار با یک شلوار برمودا و یک جفت کفش تخت و مسطح قابل ست کردن است.

• یک شلوار راسته خاکی رنگ، با یک کت خاکی رنگ که در قسمت کمر آن کمربندی قرار گرفته با یک کیف با طرح پلنگی و یک صندل پاشنه بلند زیبا به نظر می رسد.

• اگر مایل نیستید شلوار جین بپوشید، یک شلوار پارچه ای نسبتا تنگ برموردای خاکی رنگ با یک تونیک آستین بلند بپوشید.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:32
تزیینات و دکوراسیون
زیبا سازی منزل با رعایت اصول ساده طراحی داخلی

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی داخلی خانه، نقاشی فضای داخلی خانه است که به طور وسیعی در تغییر دکوراسیون منزل موثر است. شما می توانید بنا به سلیقه و خواست خودتان از رنگ های مختلفی برای رنگ کردن دیوارها استفاده کنید.اگر فضای شما کوچک و محدود است بهتر است از رنگ های روشن تر بهره بگیرید چون رنگ های سفید، خنثی یا کم مایه، نور را به بهترین وجه منعکس می کند و از لحاظ بصری دیوارها رابه عقب می راند و فضا را بزرگ تر نشان می دهد.
بهترین حالت، استفاده از رنگ روشن به طور غالب در کنار رنگ های تیره است تا با ایجاد تضاد، فضا را از یکنواختی خارج کند.هم چنین شما می توانید یکی از دیوارهای مهم خانه را با رنگ متفاوت تری از بقیه دیوارها رنگ و سعی کنید در این مورد از رنگی استفاده کنید که با رنگ اثاثیه منزل شما هماهنگ باشد چون باعث می شود فضای خانه شما بزرگ تر جلوه کند.از رنگ های روغنی برای درها و پنجره هایتان استفاده کنید. سعی کنید از رنگ های روشن برای درها استفاده کنید تا فضای شما را بزرگ تر نشان دهد. نوع چینش اسباب و اثاثیه و مبلمان خانه را تغییر دهید.از گل و گیاه برای تزئینات داخلی خانه استفاده کنید شما می توانید از انواع گل ها و درختچه ها برای زیبا کردن فضای داخلی خانه استفاده کنید، به این صورت که با نصب یا آویزان کردن آن ها به فضای خانه حال و هوای تازه و دلچسب تری بدهید.هم چنین می توانید از درختچه های بزرگ تر برای گوشه و کنار اتاق نشیمن استفاده کنید.
لوازم اضافی و دست و پاگیر را از جلوی دید بردارید. ایجاد هماهنگی گاه با حذف برخی از وسایل و گاه تنها با تغییر دادن رنگ لوازم حاضر امکان پذیر است.به جای انتخاب رومبلی های یک رنگ با طرح های درشت از پارچه های مورد علاقه خود کوسن های کوچک و رنگی تهیه کنید تا هم به فضا رنگ ببخشد و هم جای زیادی را اشغال نکند. استفاده از طرح ها و رنگ های شلوغ و غالب در اتاق های کوچک باید با احتیاط انجام شود.

● نکته هایی برای نگهداری دارو در منزل
داروهای بدون برچسب یا داروهای فله ای را هرگز در منزل یا محل کار نگه ندارید و آن ها را دور بیندازید. حداقل هر ۳ ماه یک بار همه داروهای موجود در منزل را از نظر تاریخ مصرف بررسی کنید و داروهای تاریخ گذشته را دور بیندازید. هرگز دارویی را در جعبه داروی دیگری نگذارید. به شرایط نگهداری دارو که روی جعبه دارو یا در بروشور آن ذکر شده است، توجه کنید.باقی مانده محلول سرم، قطره و شربت هایی که به طور ناقص مصرف شده است، قابل نگهداری نیست و باید به طور حتم دور ریخته شود.
داروها را در محلی مناسب و دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این محل باید دور از دسترس کودکان باشد.بهتر است فهرستی از داروهای موجود در منزل تهیه و در محل نگهداری داروها نصب شود و هر چند وقت یک بار این فهرست بازبینی شود. می توان تاریخ انقضای هر دارو را هم در این فهرست نوشت.دارویی را که نمی شناسید، در منزل نگه ندارید. این گونه داروها را می توان به هلال احمر یا موسسات خیریه اهدا کرد. داروها را به افراد فقیر و محتاج ندهید زیرا ممکن است داروها را خودسرانه مصرف کنند و خطرهایی متوجه آن ها شود.به یاد داشته باشیم که مصرف خودسرانه دارو یا تجویز دارو برای دیگران مجاز نیست. برای استفاده از داروهای موجود در منزل، هر بار با پزشک خود مشورت کنیم. سرنگ یا دستکش استریل نیز تاریخ انقضای مصرف دارد، پس از پاره شدن کاغذ پوشش سرنگ یا دستکش در صورت استفاده نکردن، آن را دور بیندازید.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:31
موفقیت و مدیریت
آشنایی با مدیر عصبانی!

برخورد با مدیران همیشه عصبانی یا بداخلاق تجربه ای است که برخی افرادی که مشغول فعالیت در حوزه های اداری هستند با آن روبه رو هستند. تحقیقات نشان می دهد در مدیریت توأم با عصبانیت و خشم در سیستم ارتباطی کارفرما با کارمند، هر دو نفر نقش داشته و با شناخت شخصیت و کسب مهارت مدیریت های ارتباط با دیگران و مدیریت استرس به کنترل درآوردن اوضاع آسان می شود.
در نخستین روزها پس از آشنایی با یک سیستم مدیریتی جدید، برقراری ارتباط با کار فرما باید با دقت و زیرکانه انجام شود. شناخت شخصیت و دیدگاه مدیران و تطبیق پیدا کردن با قوانین جدید احتمالی که وضع می شود در مدیریت بحران و رفتار با مدیر خشمگین مؤثر است. از این رو تا دست نیافتن به این مهارت و شناخت سلایق کارفرما انتخاب گزینه سکوت و گوش دادن به سخنان مافوق مؤثر ترین شیوه است.
مدیریت خشم یکی از دیگر نکاتی است که کارگزاران باید به آن توجه کنند. در سیستم های مدیریتی، عمل کردن از روی احساس و پرخاشگری در مقابل رفتارهای مدیران، در بهبود اوضاع نفعی نخواهد داشت و فضا را بحرانی تر می کند.

دوشنبه 16/12/1389 - 8:31
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته