• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 205
تعداد نظرات : 38
زمان آخرین مطلب : 4577روز قبل
اخبار

شناسنامه‌ همه ایرانیان باطل می‌شود

محمد ناظمی اردکانی از صدور کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان در نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه می‌شود.
کد خبر: ۲۲۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴
رئیس سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد ناظمی اردکانی در مراسم بازدید از اداره کل ثبت احوال خراسان رضوی از صدور کارت ملی هوشمند برای همه ایرانیان در نیمه دوم سال ۹۱ خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک کارت ملی هوشمند جایگزین شناسنامه می‌شود.

او گفت: در۶ ماه اول سال آینده صدور کارت ملی هوشمند بصورت پایلوت در استان قم آغاز می شود و در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ، در نیمه دوم سال نیز اجرای سراسر آن برای همه مردم کشور آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه بهره برداری از کارت ملی هوشمند با سازمان ثبت احوال است گفت: فضای کاربری سایبری و مجازی برای این کار در سازمان آغاز شده است و دیگر دستگاههایی که از کارت ملی هوشمند استفاده خواهند کرد باید زیر ساختهای خود را آماده کنند.

ناظمی اردکانی افزود : کارت ملی هوشمند برای ایرانیان خارج از کشور هم که دارای کارت شناسایی و شناسنامه ایرانی هستند نیز صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشورگفت : طرح کارت ملی هوشمند، هسته اولیه ورود به دولت الکترونیک است به‌طوری که با تحقق و اجرایی شدن این طرح همه خدمات به‌صورت غیرحضوری و با امنیت کامل اجرا خواهد شد همچنین از این کارت می‌توان برای اموری چون تعیین هویت افراد و یا رای‌گیری استفاده کرد ضمن اینکه از جعل و سوءاستفاده از اسناد هویتی جلوگیری می‌شود.

ناظمی اردکانی همچنین گفت : به‌زودی آرشیو همه اسناد موجود در ثبت احوال به‌صورت الکترونیک کامل خواهد شد و دیگر نیاز نیست افرادی که زادگاه و محل سکونتشان با هم فرق می‌کند برای انجام امور ثبتی به زادگاهشان مراجعه کنند.

ناظمی اردکانی افزود : بیش از ۳۰ درصد از طرح آرشیو الکترونیک اسناد کشور که از ابتدای سال ۹۰ آغاز شده اجرایی شده است و تا پایان سال ۹۱ به پایان می رسد.

وی گفت : هم اکنون پایگاه جمعیتی کشور با یک شبکه بسیار مطمئن از ۶۰۰نقطه در سراسر کشور تغذیه می‌شود و تا پایان سال این ظرفیت از ۳۰ ترابایت به ۳۰۰ ترابایت افزایش خواهد یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر،محمد ناظمی اردکانی تشکیل شورای‌ عالی ثبت احوال، اصلاح قانون ثبت، اصلاح ساختار اداری و قضازدایی را از دیگر برنامه‌های سازمان ثبت احوال اعلام کرد .
جمعه 14/11/1390 - 0:31
اخبار
گشت زنی شبانه روزی پلیس فتا در اینترنت
گشت زنی شبانه روزی پلیس فتا در اینترنت، سرقت دو هزار شماره حساب از طریق کافی‌نتها، جریانات اقتصادی اخیر عامل افزایش جرائم اینترنتی، هک روزانه 36 سایت در ایران، مشکل امنیتی 73 درصد از سایتهای دولتی، دستگیری هکر 14 ساله و ... از محورهای نشست خبری رئیس پلیس فتا بود.

به گزارش خبرنگارمهر، سیدکمال هادیانفر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در سال 95، 16 میلیون کاربر اینترنت در دنیا وجود داشتند که این آمار امسال به دو میلیارد نفر رسیده است، این در حالیست که 216 میلیون کاربر تنها در حوزه خاورمیانه فعال هستند. بر اساس آمارها میزان کاربران اینترنت در ایران در بین سالهای 2000 تا 2011 از 250 هزار نفر به 26 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافت.

73 میلیون ایرانی تلفن همراه دارند

وی با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در دنیا و ایران تأکید کرد: هم اکنون این ضریب در دنیا 34 نفر در هر 100 هزار نفر است، اما در ایران این آمار به 48.6 درصد می رسد، ضمن اینکه میزان ضریب نفوذ تلفن همراه در دنیا 78 نفر و در ایران 97 نفر است، بنابراین 73 میلیون نفر در ایران از تلفن همراه استفاده می کنند.

22 درصد از کاربران اینترنت از کافی نت استفاده می کنند

رئیس پلیس فتا با اعلام اینکه 26 میلیون و 280 هزار کاربر اینترنت در ایران جوان هستند، تأکید کرد: 42 درصد کاربران اینترنت از محل سکونت،22 درصد از کافی نت، 14درصد از محل کار و 13 درصد از محل  تحصیل، 4.3 درصد با تلفن همراه، و 3.5 درصد از شیوه های دیگر به اینترنت وصل می شوند. این درحالیست که از این پس 75 درصد مشاغل وابسته به اینترنت خواهد شد، ضمن اینکه این میزان 22 میلیون فرصت شغلی و 18 میلیون شغل مستقیم ایجاد می کند. در حالیکه پیش بینی می شود برای 7 میلیون و 300 هزار فرصت شغلی ایجاد شده نیروی متخصص وجود نداشته باشد.

حفظ حریم خصوصی توسط پلیس فتا

هادیانفر یکی از اهداف مهم پلیس فتا را حفظ حریم خصوصی دانست و گفت: این پلیس دیانت از هویت دینی و ملی، اصرار و اقتدار ملی و سرمایه عمومی و خصوصی را دنبال می کند، فتا یک پلیس عملیاتی است که با رویکرد جلوگیری از جرائم اینترنتی و فضای سایبر، تشکیل شده است.

راه اندازی آزمایشگاه فتا در 10 استان

وی از راه اندازی 10 آزمایشگاه معین عدله دیجیتال خبر داد و افزود: پلیس فتا در 32 استان کشور فعال است اما در 10 استان آزمایشگاه معین به منظور بازیابی اطلاعات، سخت افزار، نرم افزار، رمز شکنی، مخابرات، تلفن همراه و مولتی مدیا راه اندازی شده است. این آزمایشگاه جزء موارد نادر فعال در حوزه سایبر است.

گشت زنی شبانه روزی در اینترنت

رئیس پلیس فتا با بیان گشت زنی شبانه روزی پلیس برای شناسایی حفره و جرائم حوزه سایبر تصریح کرد: به منظور دشوار کردن ارتکاب جرائم علاوه بر گشت زنی شبانه روزی برای شناسایی حفره ها و جرائم سایبری، عملکرد ارائه دهندگان اطلاعات بی نام در کافی نت ها، فروشندگان باگ های امنیتی و اطلاع رسانی را دنبال می کنیم.

وقوع 1 میلیون و 200 هزار جرم اینترنتی در آمریکا

هادیانفر با اعلام اینکه سالانه بیش از 8 میلیون و 200 هزار جرم اینترنتی در دنیا رخ می دهد، تأکید کرد: در آمریکا سالانه 1 میلیون و 200 هزار جرم رخ می دهد، این درحالیست که در چین این آمار به 740 هزار جرم می رسد، ضمن اینکه کره جنوبی در رتبه چهاردهم وقوع جرائم رایانه ای قرار دارد، البته 30 درصد جرائم رخ داده در کشور به پلیس گزارش می شود که آنها نیز 10 تا 15 درصد جرائم را کشف می کنند.

درآمد 105 میلیارد دلاری مجرمان اینترنتی

سردار هادیانفر درآمد سالیانه مجرمان اینترنتی را 105 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: سالانه 3 هزار و 750 میلیارد دلار تبادل و خرید در فضای سایبر رخ می دهد. متأسفانه شاهد وقوع سرقت های هویت هستیم به نحوی که تنها در سال گذشته 8 میلیون نفر در انگلیس هویتشان سرقت شد که این امر 5.2 میلیارد دلار خسارت به بار آورد. روزانه 100 هزار سایت در دنیا متولد می شود که هر در این میان 57 هزار سایت در هفته برای کلاهبرداری شناسایی می شوند.

کلاهبرداران اینترنتی از سال 1977 کار خود را با ویروس شروع کردند اما از سال 2005 به بعد اقدام به جعل و کلاهبرداری سازمان یافته کردند.

جریانات اقتصادی اخیر عامل افزایش جرائم اینترنتی

هادیانفر با اعلام اینکه از فروردین ماه تا آذر امسال شاید کاهش جرائم اینترنتی هستیم، تأکید کرد: متأسفانه از آذرماه به دلیل جریانات اقتصادی اخیر شاهد افزایش جرایم اینترنتی هستیم، از 4 هزار جرم رخ داده در فضای سایبر، 1997 جرم کشف شد این در حالیست که برداشت غیرمجاز از حساب اینترنتی افراد، هتک حیثیت، دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، ترمینیشن، تهدیدات، کلاهبرداری و سرقت رایانه ای مهمترین جرائم رخ داده در فضای سایبر هستند. ضمن اینکه بیشترین جرایم اینترنتی در تهران، خراسان رضوی، البرز، گیلان و کرمانشاه، رخ داده است.

کشف 47.7 درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا

وی از کشف 47.7 درصد پرونده های تشکیل شده خبر داد و گفت: 20 درصد جرایم زیر 10 روز، 23 درصد زیریک ماه، 51 درصد، 6 ماه و 5.4 درصد بالای 6 ماه کشف شده است.

72 درصد پرونده ها جرائم مالی است

رئیس پلیس فتا 72 درصد پرونده های تشکیل شده را با جرائم مالی و برداشت غیر مجاز از حساب مرتبط دانست و گفت: 14 درصد پرونده ها در زمینه موضوعات ضد اخلاقی، 11 درصد کنجکاوی و 3 درصد نیز انتقام شغلی است. ضمن اینکه 46 درصد از این پرونده ها به برداشت های غیر مجاز از حساب، 55 درصد سوء استفاده از رمز، 24 درصد نصب نرم افزار جاسوسی، 9 درصد سرقت کارت و 8 درصد فشینگ آف، در موضوع هتک حیثیت نیز 32 درصد از جرایم در شبکه های اجتماعی، 23 درصد وبلاگ، 22 درصد سایت ها، 21 درصد ارسال ایمیل و 2 درصد نیز چت اختصاص داد.

وی ادامه داد: 61 درصد از پرونده های تهدیدات را ارسال ایمیل، 13 درصد پیامک، 10 درصد وبلاگ و 8 درصد را نیز شبکه های اجتماعی تشکیل می دهند. در موضوع کلاهبرداری نیز 47 درصد جرایم به صورت رایانه ای، 33 درصد از طریق ایمیل و 20 درصد از طریق تبلیغ رخ می دهد.

روزانه 36 سایت در ایران هک می شوند

هادیانفر از هک روزانه 36 سایت خبر داد و افزود: در 3 ماهه نخست امسال 3400 سایت، در 3 ماهه دوم 3500 و در 3 ماهه سوم 5840 سایت هک شده اند.

73 درصد از سایت های دولتی مشکل امنیتی دارند

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه 73 درصد از سایت های دولتی با مشکل حفره امنیتی روبرو هستند که همین عامل باعث ایجاد وسوسه در مجرمان اینترنتی می شود، اظهار داشت: این میزان در خصوص سایت های خصوصی 27 درصد است. متأسفانه 60 درصد از بانک های دولتی کشور مشکلات امنیتی دارند در حالیکه این میزان در بانک های خصوصی 40 درصد است که به نظر می رسد میزان امنیت در بانک های خصوصی بالاتر از بانک های دولتی باشد.

کوتاهی بانک ها در رفع حفره های امنیتی

وی با انتقاد از برخی از بانک ها در مورد رفع نواقص امنیتی سیستم ها تأکید کرد: جلسات منظمی را با بانک ها برگزار کردیم و مشکلات سیستم ها را اعلام کردیم، آنچه ه مورد بحث است، لزوم تغییر روش ها است، متأسفانه جرایم بانکی امروز به جرایم انتقالی تبدیل شده است و پس از طراحی جرایم در کشورهای پیشرفته این جرایم برای اجرا به کشور منتقل می شود، متأسفانه در یکی از موارد افراد با سرقت هویت شهروندان اقدام به کلاهبرداری های بسیاری کردند. در این پرونده افراد با راه اندازی شرکتی مدعی شدند که به شهروندان وام ارائه می دهند به همین دلیل تمامی  مدارک شهروندان را از آنها گرفته و با ساختن هویت جدید اقدام به دریافت وام های کلان از بانک و انتقال حساب می کردند.

دستگیری هکر 14 ساله

وی با اعلام دستگیری یک هکر 14 ساله در کشور در مورد تفکیک سنی مجرمان جرایم اینترنتی گفت: 64 درصد مجرمان بین 17 تا 25 سال، 32 درصد بالای 25 سال و 4 درصد نیز زیر 17 سال سن دارند. این در حالیست که 89 درصد مجرمان اینترنتی را مردان و 11 درصد را زنان تشکیل می دهند.

حضور پلیس فتا در عملیات پانگ آ/ کشف بیش از 9 هزار کالای جنسی

رئیس پلیس فتا به عملیات پانگ آ اشاره کرد و افزود: در این عملیات که با محوریت اینترپل انجام می شود، داروهای غیر مجاز کشف و ضبط می شوند، در عملیات پانگ آ اول که در سال 2008 برگزار شد، تنها 8 کشور حضور داشتند، در حالیکه در عملیات پانگ آ چهار با حضور ایران 74 کشور مشارکت داشتند، در عملیات سال گذشته 3 میلیون دارو کشف و 78 نفر دستگیر شدند در حالیکه در عملیات پانگ آ چهار تنها در ایران 104 سایت شناسایی، 680 قلم کالای غیر مجاز به همراه 9 هزار و 56 کالای جنسی و بیش از 14 هزار داروی نیروزای غیر مجاز کشف و ضبط شد. در همین رابطه 37 پرونده تشکیل و 29 نفر نیز تشکیل شدند.

فشینگ مشکل جدید حوزه فعالیت بانک ها

وی با اعلام اینکه برخی ها اقدام به راه اندازی دامنه های تقلبی برای به دست آوردن رمز افراد می کنند، گفت: هنگامیکه افراد به دامنه های تقلبی بانک ها در فضای مجازی مراجعه می کنند پس از وارد کردن اطلاعات با پیام ورود رمز اشتباه مواجه می شوند، در حالیکه مجرمان تمامی اطلاعات افراد را ثبت می کنند، متأسفانه کاربران تازه وارد به دام مجرمان می افتند و به دلیل اینکه رمزهای بسیار ساده را انتخاب می کنند، با کلاهبرداری روبر می شوند.

رسیدگی به 8 پرونده ترمینیشن

وی با اشاره به سرقت ویپ در بستر اینترنت تأکید کرد: به دلیل وجود سوبسیت زیاد دولتی اینترنت کشور بسیار ارزان قیمت است که همین امر بستر را برای فعالیت مجرمان اینترنتی و جابجایی و قاچاق صوت فراهم می کند، در یکسال گذشته 8 پرونده در خصوص ترمینیشن در پلیس تشکیل شد که در این رابطه تعدادی از مجرمان در داخل کشور که به سرشبکه های خارجی مربوط بودند دستگیر شدند. شاکی اصلی این پرونده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

هکرها را جدا از کراکرها می دانیم

وی با اعلام اینکه هکرها نسبت به کراکرها در درجه دوم قرار دارند، گفت: پلیس با کراکرها یا سارقان اینترنتی برخورد می کنند. هیچ اغماضی در برخورد با کراکرها یا کلاه سیاه ها در اینترنت نداریم اما با کلاه سفیدها (هکرها) نیز در پلیس استفاده می کنیم.

سرقت 2 هزار شماره حساب از طریق کافی نت ها

وی با بیان اینکه 2 هزار شماره حساب توسط مجرمان اینترنتی در کافی نت ها سرقت شده است، تأکید کرد: چندی پیش در یکی از استان ها متوجه نصب نرم افزار جاسوسی در کافی نت ها شدیم، بر این اساس اعضای یک باند حرفه ای که نرم افزار جاسوسی را از کشور کانادا دریافت کرده بودند با نصب این نرم افزار در کافی نت ها اطلاعات شخصی کاربران را سرقت و برای سرکرده باند در کانادا ارسال می کردند، وی نیز به صورت تدریجی رمز اول و دوم را به عوامل داخلی خود واگذار و آنها نیز حساب فرد را تخلیه می کردند، اعضای این باند که به سرقت 2 هزار شماره حساب اعتراف کردند مدعی شدند مقداری از پول های سرقتی را از طریق صرافی ها برای سرکرده باند، واریز می کردند.

جلوگیری از ارسال محصولات غیر فرهنگی از طریق پست

وی با بیان اینکه ارسال محصولات غیر فرهنگی از طریق پست ممنوع است، گفت: مکاتباتی را با مسئولان پست در این زمینه داشته ایم و به تعاملات خوبی دست یافته ایم، پلیس با هر گروهی که جان، مال و دین مردم را هدف قرار دهد برخورد می کند. به عنوان مثال چندی قبل فردی که اقدام به ارسال پیامک های صیغه می کرد، ظرف 15 روز شناسایی و دستگیر شد و از خانه وی ده ها سیمکارت اعتباری کشف و ضبط شد.

سردار هادیانفر با اعلام اینکه رسیدگی به شکایات جرائم سایبر از سال 91 غیر حضوری می شود، تأکید کرد: بر این اساس از بهمن ماه سیستم جامع پلیس فتا راه اندازی شد که همین امر باعث رسیدگی غیر حضوری شده است، البته در استان ها افراد شاکی می توانند، با نوشتن شرح قضایی و باطل کردن تمبر در دادسرا پرونده را در اختیار پلیس فتا قرار دهند.

وی در پایان در مورد اینترنت ملی نیز گفت: ما نیز به اینترنت پاک و ملی اعتقاد داریم و امیدواریم با اهتمام جدی که وجود دارد بتوانیم فضای سایبر را امن کنیم.
جمعه 14/11/1390 - 0:24
ورزش و تحرک

رونمایی از مجهزترین استادیوم جنوب کشور در دهه فجر ؛ عکس
ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز در شرایطی قرار است هم زمان با دهه فجر امسال افتتاح شود که به نظر می‌رسد تکمیل تمام کارهای باقی مانده نیازمند زمانی بیش از این است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از ایسنا، کار چمن ورزشگاه به پایان رسیده و کیفیت آن قابل قبول است، به شکلی که می‌توان هم اکنون در آن یک بازی رسمی اجرا کرد اما نبود دروازه‌های زمین کاملا به چشم می‌خورد که به گفته‌ی مسئولین و مجری قرار است طی چند روز آینده نصب شوند.
پیست دوومیدانی استادیوم نیز حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تنها قسمتی از پیست احداث شده است اما کارهای زیرساختی آن به پایان رسیده و به احتمال فراوان کار آن تا زمان اعلام شده برای افتتاح ورزشگاه به پایان برسد.
صندلی‌های سکوهای تماشاگران به طور کامل نصب شده و نوشته‌ی خوزستان با کلمات لاتین در بین آن‌ها چهره‌ای زیبا به نمای استادیوم داده است. کار در راهروهای استادیوم همچنان ادامه دارد و کارگران مشغول انجام کارهای تکمیلی و نصب سیستم‌های روشنایی هستند که پیش‌بینی می‌شود طی چند روز آینده این کار آن‌ها نیز به پایان برسد.
حال با توجه به اصرار وزیر مسکن و شهرسازی در افتتاح این پروژه همزمان با دهه فجر باید یادآور شد، اتمام هرچه سریعتر ‌کار‌های باقی‌مانده امری ضروری است و انتظار می‌رود این ورزشگاه پس از بهره‌برداری، گرفتار مشکلات پروژه‌های مشابه در سطح کشور نشود.

 

 

 

جمعه 14/11/1390 - 0:22
آلبوم تصاویر

عکس های بسیار دیدنی از ماشین زیبای بی ام و ۶۴۰ دی کوپه ۲۰۱۲ – BMW 640d Coupe 2012

BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و
BMW 640d Coupe,بی ام و کوپه,بی ام و

جمعه 14/11/1390 - 0:20
جهانگردی

صرف غذا در عجیب‌ترین رستوران های جهان +عکس

هفته نامه سیاحت و تجارت نوشت:

سفر بدون مزه کردن غذا‌های محلی آنجایی که به آن سفر کرده‌اید، بی‌معنی است!
این نصیحت پدر‌بزرگ‌هاست که معمواً هم به آن عمل می‌کنیم، اما گاهی بعضی از رستوران‌ها نه به خاطر غذا‌هایش، بلکه به خاطر عجیب بودن محیط و ویژگی‌های‌ اعجاب‌انگیز و شرایط خاصشان انتخاب می‌کنیم.

در این مطلب، به معرفی رستوران‌هایی می‌پردازیم که گردشگران جهان، این رستوران‌ها را به خاطر عجیب و غریب بودنشان انتخاب می‌کنند و به واقع، در فهرست «عجیب‌و غریب‌ترین»‌ها جای می‌گیرند.

صرف غذا در رستوران پرنده
رستوران اسکای، صوفیه، بلغارستان، وقتی شما می‌توانید در یک هواپیمای پارک شده در زمین شام بخورید، شاید بتوانید روی یک میز در آغوش آسمان آبی هم شام بخورید ! این فرصتی است که در رستوران اسکای برای شما فراهم شده است؛ این رستوران در واقع از یک میز و 12 تا 16 صندلی تشکیل شده است. همه وسایل پذیرایی روی میز چیده می‌شود و بعد، ناگهان شما و میز و صندلی‌ها به آسمان می‌روید! در واقع یک جرثقیل شما و میزتان را از جا بلند می‌کند و در نتیجه شما می‌توانید در فاصله 50 متری زمین، شام خود را نوش جان کنید، این ایده در بسیاری از نقاط جهان این روز‌ها متداول شده است.


مواظب باشید یخ نزنید!
رستوران یخی، فنلاند: رستوران یخی در کل آدم را سرد می‌کند! رستورانی که در کنار هتلی به همین نام واقع است و تقریباً در اول ژانویه هر سال میلادی، یا از اول ساخته می‌شود یا مورد باز‌سازی و تعمیر قرار می‌گیرد، زیرا با هر بار آب شدن یخ‌ها در بهار و تابستان، آسیب‌ زیادی به آن وارد می‌شود. این رستوران در داخل قالب‌های بسیاری بزرگ یخ ساخته شده است و دمای آن بین 5 تا 10 درجه زیر صفر است، اما نگران نباشید. غذا‌هایی که در آن طبخ می‌شود، کاملاً گرم است! معروف‌ترین غذای این رستوران خوراک ماهی‌های قطبی است.


بالای یک درخت غول‌پیکر!
رستوران «ال بوندرا» کاستاریکا: یکی از تفریحات دوران بچگی خیلی‌ها بالا رفتن از درخت بود. حالا به یاد آن دوران، می‌توانید سری به رستورانی بزنید که بالای یک دختر غول‌پیکر و در میان شاخه‌های آن ساخته شده و شما باید با یک پله طنابی به آن برسید. در این رستوران درختی، با غذا‌های گیاهی و میوه‌های تازه از شما پذیرایی می‌شود.


صرف غذا در اتاق عمل!
رستوران کلینیک، سنگاپور: صرف غذا در رستورانی که نام «کلینیک» را به خود گذاشته است، از آن چیز‌های عجیب و غریب دنیاست! در این رستوران همه چیز به رنگ سفید است و غذا توسط پرستار‌ها سرو می‌شود و سس غذا که در داخل آمپول است، توسط پزشک سبز‌پوش «!» که همان سرآشپز رستوران است، به غذا اضافه می‌شود. سرو بعضی از غذا‌ها در این رستوران شما را به یاد اتاق‌های عمل و انجام جراحی‌های مهم می‌اندازد!


در میان پرنده‌ها غذا بخورید
رستوران دینگ پود، تایلند: نوع دیگر غذا خورن در هوا را می‌توانید در تایلند تجربه کنید. در رستوران «دینگ پود» شما و مهمانتان سوار یک اتاقک ننو مانند می‌شوید که میز پذیرایی وسط آن قرار دارد. بعد، شما را بالا می‌کشند و در حل معلق، غذای خود را نوش جان می‌کنید! هر وقت هم که بخواهید سفارش غذای جدید بدهید، شما را بالا یا پایین خواهند کرد تا خدمتکار بتواند سرویس‌دهی کند! حسن اصلی غذا خوردن در این رستوران، لذت بردن از منظره جنگلی و تماشای پرنده‌های زیبا و رنگارنگی است که در اطراف شما پرواز می‌کنند.


غذای غیر دریای در عمق دریا
رستوران ایتاها آندرس، مالدیو، این رستوران از آن رستوران‌هایی است که در داخل آن آرامش عجیبی را احساس خواهید کرد، البته اگر از دریا و غواصی می‌ترسید، به این رستوران مراجعه نکنید،. این رستوران در عمق هشت متری زیر آب درست شده است و در زمان غذا خوردن، کلی ماهی و موجودات دریایی دیگر در نزدیک‌ترین فاصله با شما شنا خواهند کرد. کل این رستوران با شده است و جالب اینکه در آن هیچ غذای دریایی سرو نمی شود.


صرف غذا در دل آتشفشان!
رستوران کاله اولهو، هاوایی: رفتن به این رستوران را خیلی توصیه نمی‌کنیم، زیرا تاکنون چند نفر از مراجعان به این رستوران مجروع شده‌اند!
این رستوران در نزدیک‌ترین فاصله به قله آتشفشانی «کاله» ساخته شده است اگرچه این آتش‌فشان غیر فعال است، اما گاهی سنگ و گدازه‌ای از داخل آن به بیرون پرتاب می‌شود که تاکنون چند بار سنگ کوچکی از همین گدازه‌ها به سر مراجعان اصابت و آنها را مجروح کرده است!

جمعه 14/11/1390 - 0:18
اخبار

افشاگری «جمشید مشایخی» پس از 54 سال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمشید مشایخی یكی از بازیگران پیشكسوت و مشهور سینما و تلویزیون، امســـال 78 ســاله شد.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه اعتماد، این هنــرپیشه دوست داشتنی ماجرای جالبی از دیدارش با جهان پهلوان تختی و همچنین ازدواج این اسطوره اخلاق ورزشی تعریف می كند. مشایخی درباره نخستین و آخرین دیدارش با تختی گفت: «فقط یك بار آنهم در سال 36 كه ازدواج كرده بودم مرحوم تختی را دیدم. دوست پدرم ما را به رستورانی دعوت كرد تا به اصطلاح پاگشای مان كند. وارد رستوران كه شدم، دیدم تختی سر یك میز نشسته و روزنامه كیهان می خواهند. آن موقع عاشق او بودم.

همان سال 36 بود كه تازه به اداره هنرهای دراماتیك رفته بودم. پیش خودم گفتم برای اینكه مزاحم خلوتش نشوم، حتی سلام هم نكنم. از طرفی هم می گفتم چطور می توانم به كسی كه عاشقش هستم سلام نكنم و بی تفاوت از كنارش رد شوم؟ مانده بودم چه كنم. بالاخره تصمیم گرفتم سلامی بگویم و فورا خداحافظ كنم. همین كه ابراز ارادت كردم، بلند شد و آمد مرا بغل كرد و دعوت كرد كنارش بنشینم.

گفتم من هم مثل بقیه عاشق شما هستم و فقط می خواستم سلامی كرده باشم. او خیلی به من محبت داشت و رفتار و پهلوانی اش را نشانم داد. همیشه دوست دارم درویشی و فروتنی او را داشته باشم.» مشایخی اما در ادامه درباره همسر تختی می گوید: من قبلاهم گفته ام كه ایشان همسری گرفت كه هم طبقه خودش نبود.

آن خانم فكر می كرد همان طور كه تختی روی تشك كشتی پشت پهلوان ها را به خاك می زند، در زندگی شخصی هم همین طور است. هر وقت در جایی با احترام به تختی می گفتند «جهان پهلوان» همسرش زیاد این لقب را تحویل نمی گرفت. باید منتظر ماند و دید واكنش خانواده تختی به این ناگفته های بازیگر معروف كشورمان چیست.
جمعه 14/11/1390 - 0:14
اخبار

تولد فرزندانی با سه پدر و مادر

در این شیوه از یك تخمك مادر و یك تخمك اهدایی استفاده می‌شود كه هسته تخمك اهدایی با هسته تخمك مادر تعویض می‌شود. در این حالت كودك هویت خود را از پدر و مادر خود به ارث می‌برد اما دی‌ان‌ای میتوکندری خود را از شخص اهداكننده دریافت می‌كند كه به معنی دریافت مواد ژنتیكی از سه انسان است.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، محققان با هدف پیشگیری از انتقال بیماری‌های ارثی به نوزادان روش جدیدی برای لقاح مصنوعی ابداع كرده اند كه در آن از تخمك‌های اهدایی با دی‌ان‌ای سالم استفاده می‌شود.

محققان دانشگاه نیوكاسل بر این باورند كه با استفاده از این شیوه جدید تا سه سال دیگر می‌توان از انتقال بیماریهای ارثی جلوگیری كرد.

در این شیوه از یك تخمك مادر و یك تخمك اهدایی استفاده می‌شود كه هسته تخمك اهدایی با هسته تخمك مادر تعویض می‌شود. در این حالت كودك هویت خود را از پدر و مادر خود به ارث می‌برد اما دی‌ان‌ای میتوکندری خود را از شخص اهداكننده دریافت می‌كند كه به معنی دریافت مواد ژنتیكی از سه انسان است.

محققان انگلیسی اكنون توانسته‌اند شش میلیون پوند بودجه برای ارتقای این درمان پیشگامانه تضمین كنند.  این در حالی است كه این روش مباحث اخلاقی فراوانی را در پی داشته چرا كه در آن از انتقال دی‌ان‌ای والدین به یك تخمك اهدایی استفاده شده و از این رو میزان كمی از برنامه ژنتیكی شخص ثالث منتقل خواهد شد.

قانون‌گذاران در حال حاضر دانشمندان را از كاشت چنین تخمكهایی در بیماران منع كرده‌اند، اما شركت ول‌كام تراست و دانشگاه نیوكاسل از یك كمك مالی 5.8 میلیون پوندی برای تحقیقات آزمایشگاهی به قصد ارزیابی ایمنی این شیوه خبر داده‌اند.

اگرچه 99.8 درصد دی‌ان‌ای انسان از جمله ویژگی‌های قابل مشاهده به طور مساوی از پدر و مادر به ارث رسیده و در هسته سلول‌ها ذخیره می‌شوند، كسر كوچكی در میتوکندری‌ها ساكن شده و تنها توسط مادر به فرزند منتقل می‌شود.

تاكنون محققان آمریكایی موفق به انجام این آزمایش بر روی میمون‌ها و موش‌ها شده‌اند كه از فرزندان سالمی برخوردار بوده و بیماری منتقل نشده است.

محققان انگلیسی نیز تاكنون تنها بر روی تخمك‌های غیر طبیعی و دورریختنی لقاح مصنوعی كار كرده‌اند كه احتمال تبدیل آنها به جنین سالم بسیار كم است اما بودجه جدید به این محققان در برخورداری از شرایط آزمایشی بهتر و تخمكهای سالم كمك خواهد كرد.
جمعه 14/11/1390 - 0:12
اخبار
  • تهمان پیش از این به اعدام محكوم شده بودند
  • تعرض به زن جوان بعد از ربودن مقابل چشمان شوهر
  • حادثه (10) /

  • شرق: اعضای باند زورگیری كه زنی جوان را ربوده و مورد آزار قرار داده‌ بودند برای بار دوم در دادگاه كیفری ‌استان البرز محاكمه شدند. به گزارش خبرنگار ما، مردی 16 اسفند سال 87 به ماموران پلیس خبر داد سه جوان، همسرش را ربوده‌اند و قصد دارند به او تعرض كنند. این مرد از ماموران پلیس كمالشهر كرج خواست همسرش را نجات دهند. پلیس با به دست آوردن شماره پلاك خودرو پرایدی كه مریم -زن جوان- توسط سرنشینان آن ربوده شده ‌بود چند ساعت بعد ماشین را در حالی‌كه دو موتورسوار آن را اسكورت می‌كردند، شناسایی كرد و دو نفر از متهمان به دام افتادند اما راننده پراید توانست فرار كند. البته بعد از چندین روز تحقیق او نیز بازداشت شد. با انتقال متهمان به اداره آگاهی، تحقیقات در این خصوص آغاز شد. ابتدا زن جوان در مورد آنچه اتفاق افتاده بود به ماموران گفت: مدتی بود شوهرم به پیشنهاد دوستش به كرج آمده ‌بود و كار می‌كرد. من هم برای سر زدن به او به کرج آمده ‌بودم. آن روز به محل كار شوهرم رفتم و با هم از آنجا خارج شدیم. داشتیم راه می‌رفتیم كه سه مرد پرایدسوار آمدند. آنها قصد داشتند با شوهرم دعوا كنند اما او درگیر نشد. فحاشی كردند و خواستند سمت من بیایند كه شوهرم با آنها درگیر شد. سروصدای ایجادشده باعث شد مردم جمع شوند اما آنها چاقو كشیدند و كسی حاضر نشد به ما كمك كند. آنها چاقو را زیر گلوی من گذاشتند و در حالی‌كه دو نفرشان هم شوهرم را گرفته ‌بودند مرا سوار ماشین كردند. آن سه نفر در راه به من تعرض كردند. می‌خواستند مرا بكشند اما چون مردی كشاورز آن اطراف بود و آنها را دید از كشتن من پشیمان شدند و بعد هم كه ماموران رسیدند و من را نجات دادند. تحقیقات بیشتر پلیس نشان داد سه جوان سابقه‌دارانی هستند كه شكایت‌های متعددی مبنی بر زورگیری از آنها مطرح شده است. همچنین مشخص شد سه مرد جوان از اشرار منطقه هستند و از مدتی قبل تحت تعقیب پلیس بودند. زمانی كه بازجویی از متهمان آغاز شد آنها اعتراف كردند و توضیح دادند چطور زن جوان را ربودند و به زور مورد آزار قرار دادند. در حالی كه تحقیقات از متهمان در حال انجام بود80 نفر از شهروندان كرجی به ماموران مراجعه و درخصوص زورگیری از متهمان شكایت كردند. پرونده با تكمیل تحقیقات برای رسیدگی به دادگاه كیفری‌ استان البرز فرستاده شد. خرداد سال‌جاری سه متهم پای میز محاكمه رفتند. در ابتدای جلسه محاكمه نماینده دادستان كرج در جایگاه حاضر شد و در توضیح كیفرخواست گفت متهمان علاوه به تجاوز، سرقت و زورگیری هم انجام داده‌اند و من به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حكم قانونی را در این خصوص دارم. در ادامه شاكی برای متهمان درخواست اعدام كرد و گفت نه رضایت می‌دهد و نه آنها را می‌بخشد. سپس حمید متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد. او گفت: روز حادثه قرار بود سرقت كنیم و به همین دلیل هم كمین كرده‌ بودیم كه متوجه زن و مردی شدیم كه از ظاهرشان معلوم بود وضعیت مناسبی ندارند. برای زورگیری جلو رفتیم اما آنها مقاومت كردند. وقتی سروصدا كردند ما زن جوان را ربودیم. البته اول قصد تجاوز نداشتیم اما وقتی كه او را سوار ماشین كردیم و وی را به بیابانی بردیم و مورد آزار قرار دادیم فكر می‌كردیم با این كار ساكت می‌شود اما نشد. در ادامه سایر متهمان از خود دفاع كردند. در پایان جلسه محاكمه هیات قضات وارد شور شدند و متهمان را به اعدام در ملاءعام محكوم كردند اما پرونده درخصوص سرقت باز ماند و وقت رسیدگی مجدد تعیین شد. با این حال پرونده با اعتراض متهمان به دیوان عالی كشور فرستاده شد و قضات دیوان‌عالی ایراداتی را به رای وارد و آن را نقض كردند. با ارسال مجدد پرونده به دادگاه كیفری‌استان البرز پرونده دوباره در شعبه هم‌عرض مورد رسیدگی قرار گرفت. این بار هم نماینده دادستان تهران درخواست مجازات برای متهمان كرد و گفت: متهمان زنی را مورد آزار قرار دادند و زورگیری‌های متعددی كردند بنابراین درخواست اشدمجازات را برای متهمان دارم. در ادامه شاكیان در جایگاه حاضر شدند هرچند 80 نفر از این مردان شكایت كرده‌ بودند، فقط 10 نفر از آنها در دادگاه حاضر شدند و شكایت كردند. شش نفر از این شاكیان زنان بودند. آنها جزییات زورگیری‌ها را توضیح دادند. این بار متهمان اعترافات خود را پس گرفتند و گفتند شاكیان دروغ می‌گویند و بی‌دلیل علیه آنها شكایت كرده‌اند. سپس وكلای متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح و در نهایت هیات قضات ختم جلسه را اعلام كردند و برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
جمعه 14/11/1390 - 0:11
سينمای ایران و جهان

امین حیایی در نقش یک خواننده +عکس

امین حیایی بازیگر سینمای ایران امسال با فیلم سینمایی «خود زنی» در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. او در این فیلم یکی از نقش‌های مکمل را ایفاء می‌کند.
 خبرآنلاین: حیایی در این فیلم در نقش مردی میانسال به نام «عزیز» ظاهر شده که استودیویی زیر زمینی دارد و به کار ساخت کلیپ برای موسیقی‌های زیر زمینی اشتغال دارد. او در مقطعی از داستان با کیانوش شخصیت اصلی فیلم در زندان آشنا می‌شود و این آشنایی تا بیرون از زندان هم تداوم پیدا می‌کند.

 «خود زنی» بر اساس فیلمنامه «احمد کاوری» و به کارگردانی کاوری مقابل دوربین رفته و «اردشیر ایران‌نژاد» تهیه‌کنندگی آن را به عهده داشته‌است.

این فیلم که در سی امین جشنواره فیلم فجر در بخش «آینه سینمای ایران» نمایش داده خواهد شد.



در فیلم خود زنی امیر دلاوری در نقش کیانوش ظاهر شده است. نقش همسر کیانوش هم توسط لعیا زنگنه ایفاء می‌شود. آتیلا پسیانی، محمد رضا شریفی نیا، نیما شاهرخ‌شاهی، تینا آخوندتبار، نادر سلیمانی، سینا رازانی، امیریل ارجمند، امیر غفارمنش، حسام حمیدی و... دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.


خود زنی طی ۷۴ روز در پاییز و زمستان امسال مقابل دوربین رفته و تدوین، ساخت موسیقی و صداگذاری این فیلم به ترتیب از سوی «حسن ایوبی»، «ستار اورکی» و «جهانگیر میرشکاری» انجام شده‌است.

برخی از عواملی که در ساخت این فیلم حضور داشته‌اند، عبارت‌اند از: مدیر فیلمبرداری: محمد تقی پاکسیما، مدیر برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان: کامبیز دارابی،طراح صحنه و لباس: داریوش پیرو، مدیر تولید: طاهر امانی، مدیرصدا: حسن زاهدی، طراح چهره‌پردازی: بابک شعاعی، مدیر جلوه‌های ویژه: حمید رسولیان، مدیر تدارکات: علی رضایی
جمعه 14/11/1390 - 0:10
اخبار

حسادت دختر اروپایی به ایرانی ها! + عکس

واقعا حسادت می‌کنم وقتی می‌بینم در خیابان‌های تهران خانم‌های محجبه بی‌هیچ مشکل و با افتخار رفت و آمد می‌کنند ولی من در کشور خودم چنین آزادی را ندارم.

مشرق--- "وقتی می‌بینیم که ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یک مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در کوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی که اشک‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود که فردا می‌توانم ایشان را از نزدیک ببینم و با ایشان صحبت کنم و صحبت‌هایشان را بشنوم."

اینها سخنان یک بسیجی ایرانی نیست بلکه دختری از قلب اروپا این جملات را برزبان میآورد .او که از سخنان رهبر انقلاب به وجد آمده و اشک ازگوشه چشمانش جاریست میگوید: "من از مردم ایران می‌خواهم که به فریاد ساکنین تنها کشور مسلمان اروپا برسند. ما در کوزوو واقعا تحت فشار هستیم. اجازه زندگی بر طبق سبک زندگی اسلامی به ما داده نمی‌شود و عبادات ما تنها به داخل خانه و مساجد کم تعدادمان محدود شده است. واقعا حسادت می‌کنم وقتی می‌بینم در خیابان‌های تهران خانم‌های محجبه بی‌هیچ مشکل و با افتخار رفت و آمد می‌کنند ولی من در کشور خودم چنین آزادی را ندارم.»

این دختر جوان همچنین به سانسور خبری گسترده در زمینه اسلام‌خواهی مردم اشاره کرد و گفت: «متأسفانه اسرائیل در اروپا به شدت نفوذ دارد و مانع از پخش اخبار ماهیت جنبش بیداری اسلامی می‌شود. اروپایی‌ها تقریبا تصور درستی از اساس این جنبش‌ها ندارند و به تبع تبلیغات رسانه‌ها، این انقلاب‌ها را هم چیزی مانند همه جنبش‌های اعتراضی در سراسر جهان می‌دانند. آن‌ها اصلا خبر ندارند که مسلمانانی که در سال گذشته این حرکت را شروع کردند، می‌خواهند با الگوبرداری از نظام ایران، یک ساختار حکومتی پیشرفته و مبتنی بر رأی آزاد مردم بر اساس احکام و قوانین اسلامی در کشورهای خود ایجاد کنند. در اروپا حتی اخبار مربوط به پیروزی اسلامگرایان در انتخابات پارلمانی مصر هم به شدت سانسور شد.»

وی در پایان هم از قصد خود برای ادامه تحصیل در ایران و حوزه علمیه قم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و بیان داشت: «چهره آقای خامنه‌ای، صدای آقای خامنه‌ای، صحبت‎های شورانگیز آقای خامنه‌ای و در یک کلام شخصیت آقای خامنه‌ای تنها امید ما برای ادامه دادن به زندگی در این شرایط سخت است. وقتی می‌بینیم که ایشان با جدیت و قوت قلب از پیش‌روی اسلام و فراگیر شدن آن در تمام جهان سخن می‌گویند، انگار یک مرهم بر زخم‌های زندگی اجتماعی ما در کوزوو گذاشته می‌شود. -در حالی که اشک‌هایش جاری می‌شود-، من واقعا باورم نمی‌شود که فردا می‌توانم ایشان را از نزدیک ببینم و با ایشان صحبت کنم و صحبت‌هایشان را بشنوم.»
جمعه 14/11/1390 - 0:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته