• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 205
تعداد نظرات : 38
زمان آخرین مطلب : 4577روز قبل
تغذیه و تناسب اندام

مثل آب خوردن وزن کم کنید

اگر تا الان آن طور که باید، از وزنتان کم نشده، می توانید بعد از گذر از این خط پایان، یک بار دیگر برنامه را از ابتدا آغاز کنید. فقط یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه، مهم ترین نکته برای کاهش وزن، ممارست در ورزش و رعایت مداوم برنامه غذایی است.

برترین مجله اینترنتی ایران

برترین ها: کارشناس علوم و صنایع غذایی این هفته بار برداشتن یک قدم دیگر به خط پایان می رسیم. اینجا آخر خط نیست اما خط پایان هفت هفته تلاش و ممارست برای کاهش و کنترل وزن است. منظورم این است که اگر تا الان آن طور که باید، از وزنتان کم نشده، می توانید بعد از گذر از این خط پایان، یک بار دیگر برنامه را از ابتدا آغاز کنید.



اما قبل از آن، با این آخرین برنامه همراه باشید. مثل شب امتحان الان فرصت مرور نهایی روی برنامه غذایی و ورزش و جمع بندی کلی این هفت هفته است. فقط یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه، مهم ترین نکته برای کاهش وزن، ممارست در ورزش و رعایت مداوم برنامه غذایی است.

اول صبحانه

اگر یادتان باشد، چند هفته پیش، یکی از برنامه ها، به طور خاص روی میزان و ضرورت خوردن صبحانه متمرکز شده بود. اگر هم باز یادتان باشد، دلیل این اصرار، تامین قند خون بدن و از طرفی جلوگیری از گرسنگی غیرعادی از فاصله صبحانه تا ناهار و جلوگیری از پرخوری بود. در آخرین برنامه، مروری به چند نوع صبحانه سالم داریم:

*نوع معمولی: این برنامه، صبحانه اغلب ما ایرانی هاست. همان نان و پنیر، گوجه فرنگی یا گردو همراه با چای است. نکته مهم در این صبحانه «نخوردن چای شیرین»، مصرف حداقل میزان «نان» و مصرف کنترل شده پنیر، حداکثر به اندازه یک قوطی کبریت است.



*نوع ویژه: این صبحانه شامل تخم مرغ آبز یا نیمرو، همراه با شیر گرم یا آبمیوه طبیعی است. این صبحانه معمولا زمانی تدارک دیده می شود که یا ما خیلی گرسنه ایم و یا روز تعطیلی است! اما این نوع صبحانه بهترین نوع صبحانه برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم و البته سیری کامل تا زمان ناهار است. در این صبحانه نکته قابل توجه «نخوردن شیر همراه با شکر» و یا «نخوردن آبمیوه صنعتی» است.

*نوع میوه ای: بعضی ترجیح می دهند از میوه طبیعی به عنوان صبحانه استفاده کنند. این نوع صبحانه هرچند خوب است اما باید در انتخاب نوع میوه مصرفی دقت کرد. مصرف همزمان موز و سیب و دیگر میوه های پرکالری، باعث افزایش وزن می شود. بنابراین بهتر است در انتخاب میوه دقت کرده و مثلا موز را همراه نارنگی و یا پرتقال نوش جان کنید.

*نخوردن صبحانه: یکی از عوامل افزایش وزن، نخوردن یا کم خوردن صبحانه است. با نخوردن یا کم خوردن صبحانه، زودتر از زمان طبیعی مصرف میان وعده (مثلا ساعت 10 صبح) دچار گرسنگی کاذب می شویم. این مساله باعث هرزه خوراکی شده و همین، زمینه ساز بروز افزایش وزن می شود.



دوم ناهار

ناهار هم حکایت خودش را دارد؛ به ویژه اینکه اصلی ترین وعده بین وعده های غذایی است. درباره ناهار به این نکته ها دقت کنیم:

*برنج: مصرف برنج را به حداقل برسانیم. برای تهیه برنج هم از کمترین مقدار روغن و نمک ممکن استفاده کنیم. برنج را آبکش نکنیم چون با آبکش کردن برنج ویتاماین های آن از بین می رود.

بنابراین بهتر است به جای آبکش کردن و به خیال خودمان از بین رفتن نشاسته برنج که باعث چاقی می شود، میزان مصرف را کمتر کنیم. علاوه بر اینکه با آبکش کردن برنج، بیشتر ویتامین های آن از بین می رود تا نشاسته.



*نان: مصرف نان بر برنج ارجح است. ترجیح بر این است که از انواع سبوس دار به جای آنهایی که سبوس نداشته و یا سبوس کمتری دارند، استافده کنیم. نان سنگک بالاترین میزان سبوس را در بین نان های سنتی دارد. اما باید میزان مصرف آن را کنترل کنیم. بسته به وزن، از یک تا سه کف دست نان کافی است.

*انواع نوشیدنی های صنعتی: درباره این یکی زیاد توضیح نمی دهم؛ به این دلیل که ناگفته پیداست نوشیدن این نوع خوراکی ها با عث دریافت قند اضافی، انواع افزودنی های نامناسب و... می شود. بنابراین به جای این نوع نوشیدنی ها از آب و دوغ می توان استفاده کرد.

*شورها و ترشی ها: خوردن این نوع چاشنی ها، هم باعث ورود نمک  اضافی به بدن می شود و هم اشتها و خوردن بیش از اندازه را افزایش می دهد. علاوه بر اینکه مصرف انواع صنعتی این خوراکی ها، افزودنی های نامناسب غذایی وارد بدن می کند.

این افزودنی ها زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری ها از مشکلات گوارزشی تا انواع سرطان ها می شود. بنابراین بهتر است از مخلفت سالم مانند سبزی خوردن، ماست، سالاد و... استفاده کنیم.

سوم شام

بعضی معتقدند نخوردن شام، باعث کاهش وزن و لاغری می شود. این تفکر، درست نیست. حذف وعده شام توصیه نمی شود. بلکه به جای آن مصرف شام سبک توصیه می شود. این شام می تواند انواع غذاهای سبک مانند سوپ، آش (به غیر از آش رشته)، انواع سالاد همراه با یک تکه مرغ بخارپز، میوه و... را شامل شود. بهتر است شام حدود ساعت هفت تا هشت شب میل شود. بین زمان خوردن شام تا خواب حداقل باید سه تا چهار ساعت فاصله باشد تا کالری اضافی در بدن باقی نماند.



چهارم میان وعده

این میان وعده شامل دو بخش است؛ میان وعده صبح و عصر. زمان مناسب مصرف این میان وعده صبح ها بین ساعت 9 تا 10 صبح و بعد از ظهر بین ساعت پنج تا شش عصر است. بهترین میان وعده، مصرف انواع میوه، بیسکویت سبوس دار همراه شیر، انواع آجیل خام، توت و کشمش و... است.



دویدن و دویدن

مثل شش هفته گذشته، این هفته نیز ورزش ثابت روزانه پیاده روی است.

اما پنج دقیقه به زمان آن اضافه می شود. به همین دلیل زمان از 35 دقیقه صبح و بعدازظهر، به 40 دقیقه صبح و بعدازظهر تبدیل می شود. برای ورزش های مکمل هم این ورزش ها پیشنهاد می شود:

*شنا: ورزشی که هم باعث ایجاد آرامش و هم باعث کاهش وزن می شود. کنترل وزن با ورزش، باعث کاهش تدریجی وزن، بدون آسیب به پوست و شل شدن آن می شود. از طرفی شنا ورزشی هوازی بوده و به خوبی وزن را پایین می آورد.

*ایروبیک: این ورزش نیز، ورزشی هوازی است این ورزش می تواند به خوبی چربی های اضافی تجمع یافته در نقاط مختلف بدن را از بین ببرد. البته این ورزش بیشتر برای افرادی پیشنهاد می شود که به لحاظ جسمانی توان انجام این ورزش ها را دارند.

*دوچرخه سواری ثابت و متحرک: هوازی بودن این ورزش نیز یکی از ویژگی های مهم آن است. اما این ورزش نیز به افرادی پیشنهاد می شود که از نظر زانو مشکلی نداشته و بتوانند با دوچرخه معمولی یا دوچرخه ثابت، ورزش کنند.
چهارشنبه 19/11/1390 - 0:22
جهانگردی

نماد شهرهای جهان + عکس
 

 

 

به گزارش ایران ویج ، هر شهر برای تعیین هویت شهروندانش نشانه‌هایی دارد که از آن به‌عنوان «نماد» یاد می‌شود. این نمادها که گاه جزو آثار باستانی یا طبیعی و گاه ساخته‌شده هستند، به شهروندان هویت جمعی می دهند و در جذب گردشگران موثرند.


تهران- برج میلاد

برج میلاد بلندترین آسمان‌خراش ایران و ششمین برج مخابراتی بلند در جهان است. این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.


پاریس- برج ایفل

برجی فلزی در میدان شان‌دومارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل امروزه نه‌تنها به‌عنوان نماد پاریس بلکه به‌عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود و پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناهای دنیاست.


مسکو- کاخ کرملین

یک قلعه تاریخی است که به‌صورت مجتمع در قلب شهر مسکو پایتخت روسیه ساخته شده و به رودخانه مسکوا، میدان سرخ و باغ الکساندر مشرف است. بنای این کاخ در سال۱۴۸۷ میلادی به پایان رسید. نام مشهور این کاخ کرملین است (به زبان روسی به معنای دژ است). این کاخ از چهار قصر، کلیسا و دیوار کرملین به همراهی برج‌های کرملین تشکیل شده ‌است.


کوالالامپور- برج‌های دوقلوی پتروناس

از بلندترین آسمانخراش‌های جهان هستند و در کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارند. این برج‌های دوقلو با احتساب آنتن بالای برج‌ها، ۴۵۲‌متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸‌ طبقه است و جمعا ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵‌متر و طول آن ۵۶ متر است.


آتن- معبد پارتنون

معبد پارتنون، نیایشگاهی در آکروپولیس که پریکلس آن را در سده پنجم پیش از میلاد در یونان امروزی بنا کرد. این معبد، جایگزین نیایشگاه قدیمی‌تری شده بود که در سال۴۸۰ قبل از میلاد توسط خشایارشا پادشاه هخامنشی ایران نابود شده بود. آغاز ساخت معبد قدیمی‌تر نیز سال۴۹۰ پیش از میلاد بوده که خود ۲۵سال پس از تخت جمشید ایران است.


ریودوژانیرو- مجسمه مسیح

مجسمه مشهوری است که در برزیل در شهر ریودوژانیرو قرار دارد که مجسمه مسیح منجی است. این مجسمه با ۳۸‌ متر ارتفاع در سال‌۱۹۲۶ میلادی و در ارتفاع ۷۱۰‌متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است. مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح درحالی‌که دستان خود را کاملاً باز کرده‌است نشان می‌دهد که این حالت نشان‌دهنده پذیرش همه انسان‌ها در آغوشش است.


پکن- معبد بهشت

معبد بهشت یا معبد آسمان که بسیار بزرگ‌تر از شهر ممنوعه و کوچک‌تر از قصر تابستانی است، ۲/۷ ‌میلیون متر مربع مساحت دارد و در سال۱۴۲۰ میلادی در دوران سلسله مینگ به‌منظور قربانی کردن در پکن ساخته شد. از آنجا که امپراتوران چین خود را فرزند خدا می‌دانستند جرات نمی‌کردند که محل اقامت خود یعنی شهر ممنوعه را بزرگ‌تر از اقامتگاه خدا بسازند.


قاهره- اهرام ثلاثه

مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده است. هرم بزرگ جیزه تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. چندین هرم کوچک‌تر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰‌سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده است.


لندن- برج ساعت بیگ‌بن

بزرگ‌‌ترین و معروف‌ترین برج ساعت جهان؛ پس از آنکه کاخ وست منیستر، در یک آتش سوزی ویرانگر در تاریخ ۲۲‌ اکتبر سال‌۱۸۳۴ میلادی از بین رفت، چارلز باری، معمار معروف انگلیسی، ساخت مجدد این کاخ را شروع کرد و یک برج ساعت برای ضلع شمال شرقی کاخ در لندن پایتخت انگلستان نظر گرفت. با وجود اینکه ته‌بنای برج بیگ‌ بن، به همراه ساختمان کاخ، در سال‌۱۸۳۴ میلادی نهاده شد اما خود برج، ۱۳‌سال بعد از آن، در سال‌۱۸۵۶میلادی ساخته شد.


سیدنی- خانه اپرا

یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم ازلحاظ هنر معماری به شمار می‌رود که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو ساوت ولز کشور استرالیا قرار دارد که در ۲۰ اکتبر۱۹۷۳میلادی رسما توسط ملکه الیزابت دوم گشایش یافت. «اپراهاوس» شامل ۵ سالن تئاتر، ۵ سالن تمرین نمایش، ۲سالن اصلی، ۱۰ رستوران و کافه و تعداد زیادی فروشگاه است.


آگرا- تاج محل

تاج محل از پرآوازه‌ترین بناهای جهان و آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر آگرا و در ۲۰۰‌کیلومتری جنوب دهلی‌نو پایتخت هند واقع شده‌است و یکی از عجایب هفت‌گانه جدید دنیا به‌شمار می‌رود. این بنا به دستور شاه‌جهان، پنجمین امپراتور گورکانی هند به‌منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش «ممتاز محل» بنا شده‌ است.


مادرید- مجسمه خرس و درخت

مجسمه یک خرس در کنار درختی به نام مادرونو سمبل شهر مادرید و کشور اسپانیا‌ست. این مجسمه ۲۰‌تن وزن دارد و در میدانی با نام پوئرتادوسول قرار دارد. نام این درخت توت فرنگی ترجمه شده زیرا میوه‌هایی شبیه توت فرنگی دارد اما شیرین‌تر از آن است و برای مربا استفاده می‌شود.


نیویورک- مجسمه آزادی

نام رسمی آن «آزادی روشنگر جهان» است. این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به‌صورت نمادی برای خوشامدگویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده‌است. مجسمه آزادی که با رویه‌ای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶میلادی به مناسبت یکصدمین سال استقلال آمریکا از بریتانیا و به‌عنوان نماد دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌است


چهارشنبه 19/11/1390 - 0:18
آلبوم تصاویر

زیباترین کودکانی که تا به حال دیده اید




 

 
 
 











 
 
 
 











 
 
 
 











 
 
 
 











 
 
 
 












چهارشنبه 19/11/1390 - 0:14
آلبوم تصاویر

تصاویر دوچرخه های عجیب و غریب!


















































سه شنبه 18/11/1390 - 0:0
اخبار

زمان برداشت یارانه نقدی مرحله دوازدهم

پرداخت یارانه نقدی از آذرماه سال 89 شروع شد و چهاردهمین دوره واریز یارانه نقدی در بهمن‌ماه خواهد بود.
فارس: مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی بهمن‌ماه به مبلغ هر نفر 45500 تومان روز سه شنبه ۱۸ بهمن به حساب مردم واریز می‌شود.
 
شهروز حیدری فر با بیان اینکه یارانه نقدی بهمن ماه  نسبت به ماههای قبل هیچ تغییری نکرده، گفت: یارانه نقدی به ازای هر نفر ماهانه 45 هزار و 500 تومان روز سه شنبه 1۸ بهمن 90 به حساب مردم واریز و از ابتدای روز  چهارشنبه ۱۹ بهمن قابل برداشت خواهد بود.

 پرداخت یارانه نقدی از آذرماه سال 89 شروع شد و چهاردهمین دوره واریز یارانه نقدی در بهمن‌ماه خواهد بود.

همچنین در حالی که بودجه هدفمندی یارانه‌ها در قانون بودجه سال 90 مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان شامل ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه شرکتها و ۴ هزار میلیارد تومان در بودجه عمومی دولت بود، اما در لایحه بودجه 91 دولت مبلغ 3 هزار و 100 میلیارد تومان برای یارانه نقدی و مبلغ 100 میلیارد تومان بودجه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در قالب بودجه شرکت‌های دولتی برای خرید ساختمان و سایر ملزومات اداری در نظر گرفته است. 
دوشنبه 17/11/1390 - 23:57
اخبار

مبلغ یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها

همزمان با زمزمه های آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها ، گمانه زنی ها درباره میزان یارانه های نقدی تشدید شده است و رقم های مختلفی در این باره مطرح است.
 عصرایران: همزمان با زمزمه های آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها ، گمانه زنی ها درباره میزان یارانه های نقدی تشدید شده است و رقم های مختلفی در این باره مطرح است.

 از جمله هفته نامه پنجره به مدیر مسئولی علیرضا زاکانی نماینده اصولگرای مجلس ، در مطلبی با عنوان "یارانه نقدی 53 هزار تومان می شود" به رقم های احتمالی یارانه ماهانه در مرحله دوم هدفمندی پرداخت و به نقل از وزیر امور اقتصاد و دارایی نوشت: "چنان چه در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به هر نحو ممکن اصلاح قیمتی صورت گیرد، مطمئنا یارانه های نقدی نیز دستخوش تغییر شده و افزایش می یابد.

سید شمس الدین حسینی راجع به چگونگی اصلاح ساختار قیمتی حامل های انرژی در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها همچنین نحوه تغییر یا افزایش شیوه پرداخت نقدی یارانه به خانوارها گفت: پرداخت نقدی یارانه ها، بی تردید متناسب با اصلاح ساختار قیمت حامل های انرژی و موارد دیگر، در فاز دوم هدفمندی یارانه تغییر می یابد که این موضوع هم اکنون در کارگروه طرح در دست بررسی است. مگر می شود فازی از هدفمندی یارانه ها اجرا شود، اما افزایش قیمت صورت نگیرد!

به هر حال سناریوهای مختلفی برای رقم یارانه نقدی مدنظر دولت است که اکنون به طور شفاف و رسمی اعلام نشده است، اما با پیشنهاد حذف 10 میلیون نفر در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و با افزایش 7 هزار و 500 تومانی، به نظر می رسد مبلغ جدید یارانه ها (به ازای هر نفر) 53 هزار تومان باشد.

 البته دولت کار مکاتبه با افرادی که مشمول حذف از لیست یارانه نقدی هستند را آغاز کرده است. با این اوصاف هر افزایشی در مبلغ یارانه نقدی، قطعا در میزان افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر گذار خواهد بود.


به عنوان مثال، اگر مبلغ یارانه نقدی با 20 درصد افزایش از 45 هزار و 500 تومان به 55 هزار تومان به ازای هر نفر در ماه برسد و با توجه به این که 74 میلیون ایرانی- بر اساس گفته رییس مرکز آمار ایران- یارانه دریافت می کنند، ماهانه بیش از 4 هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه خواهد داشت.

چنانچه به این محاسبه توجه شود، خواهید دید که بر اساس این سناریوها، مبلغ یارانه نقدی ماهانه، میزان افزایش یارانه در فاز دوم؛ اعتبار مورد نیاز یارانه در ماه و اعتبار مورد نیاز یارانه در سال چه میزان است.

 هر چه مبلغ یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی بیشتر افزایش یابد، شیب افزایش قیمت حامل های انرژی نیز تندتر خواهد شد. اگر بخواهیم بار مالی وعده های دو و یا سه برابر شدن یارانه ای احمدی نژاد را برآورد کنیم، این طور خواهد شد.

در صورت دوبرابر شدن یارانه نقدی، ماهانه 6 هزار و 734 میلیارد تومان و سالیانه بیش از 80 هزار میلیارد تومان و در صورت سه برابر شدن یارانه نقدی، ماهانه بیش از 10 میلیارد تومان و سالیانه بیش از 121 هزار میلیارد تومان بار مالی به همراه خواهد داشت.
دوشنبه 17/11/1390 - 23:56
دانستنی های علمی

سرنوشت تلخ یک مرد به خاطر ز ذ بودن!

شوهرم هیچ‌گاه با نظرات من مخالفت نکرده است و همین موضوع باعث شده که او جذابیتش را در برابرم از دست بدهد، زیرا همیشه علاقه‌ داشتم شوهرم همانند دیگر مرد‌ها با اقتدار رفتار کند
 ایسنا: «شوهرم هیچ‌گاه با نظرات من مخالفت نکرده است و همین موضوع باعث شده که او جذابیتش را در برابرم از دست بدهد، زیرا همیشه علاقه‌ داشتم شوهرم همانند دیگر مرد‌ها با اقتدار رفتار کند».

زوجی در دادگاه خانواده حضور یافتند و درخواست طلاق توافقی‌شان به قاضی دادگاه ارائه کردند. مرد جوان که 38 سال سن داشت، خطاب به قاضی دادگاه گفت: وقتی با همسرم ازدواج کردم معتقد بودم، همسرم هیچ‌گاه برایم تکراری نمی‌شود اما بعد از گذشت 13 سال از زندگی مشترک‌مان هر دوی ما به این نتیجه رسیدیم که برای یکدیگر جذابیتی نداریم.

 وی در ادامه با بیان اینکه همسرم فرد بسیار مهربانی است، افزود: در این سال‌ها همسرم هیچ‌گاه رفتارهای زننده و بدی با من نداشته است و شاید یکی از دلایل جدایی‌مان مهربان بودن بیش از حد همسرم باشد.


در ادامه جلسه دادگاه همسر مرد جوان، اظهار کرد: شوهرم دیگر برای من جذابیت ندارد و هیچ یک از رفتار‌هایش برایم جالب و غیر منتظره نیست و تمامی کارهای وی را می‌توانم حدس بزنم و این موضوع باعث شده است برای یکدیگر جذابیتی نداشته باشیم.

زن جوان با بیان اینکه شوهرم در طول زندگی مشترک‌مان هیچ‌گاه با من در مورد هیچ موضوعی مخالفت نکرده است، خاطر نشان کرد: همسرم هیچ‌گاه نتوانست همانند دیگر مرد‌ها با اقتدار رفتار کند، هیچ‌گاه نظرات خود را بیان نمی‌کرد و همین امر باعث دلسردی من از زندگی شد.

اما به دلیل وجود پسر 12 ساله‌ام به زندگی ادامه دادم، اما اکنون با این اخلاق همسرم نمی‌توانم به زندگی ادامه دهم، زیرا نیازمند حمایت همسرم در زندگی هستم.


در ادامه شوهر این زن یادآور شد: من همیشه به دلیل علاقه‌ای که به همسرم داشتم، سعی می‌کردم با وی مخالفت نکنم، زیرا فکر می‌کردم با این رفتار می‌توانم علاقه‌ام را به او ثابت کنم، اما همسرم علی‌رغم مهربانی‌اش،‌نتوانست با این موضوع کنار بیاید. اکنون نیز به دلیل علاقه‌ به همسرم با جدایی مخالفتی ندارم.

قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به جلسه‌ای در‌آینده موکول کرد. 
دوشنبه 17/11/1390 - 23:55
دانستنی های علمی

چند درصد از جوانان ایرانی جوگیر هستند؟

جوگیر شدن همان چیزی است که در زبان شناسی اجتماعی به آن نفوذ اجتماعی گویند یعنی یک فرد یا گروه تحت تاثیر شرایط و محیط قرار گیرند.
مهر: یک آسیب شناس اجتماعی گفت: براساس تحقیقات انجام شده 65 درصد از جوانان ایرانی دچار حالت جوگیری می‌شوند.

دکتر مجید ابهری با اشاره به اینکه یکی از فرآیندهای رفتاری که باعث ایجاد تغییرات در حرکات افعالی و حتی  ظاهر افراد می شود حالتی است به نام جو زدگی، افزود: از نگاه رفتارشناسی جو زدگی یعنی یک حالت هیجانی و جوگیر شدن همان چیزی است که در زبان شناسی اجتماعی به آن نفوذ اجتماعی گویند یعنی یک فرد یا گروه تحت تاثیر شرایط و محیط  قرار گیرند.

وی گفت: در این فرآیند رفتاری، فرد در فضایی قرار می گیرد که نمی تواند در برابرش مقاومت کند. در روانشناسی به جای جوزدگی از واژه "هیسترویونیک" یعنی خود نمایش استفاده می شود.

به گفته این استاد دانشگاه، مهرطلبی و درخواست جلب توجه از ویژگیهای افرادی است که جوگیر می شوند.

همچنین  همرنگی با جماعت، اطاعت رفتاری و ظاهری از بعضی از افراد و گروهها از نشانه های جوگیرشدن است.


ابهری اظهار داشت: متاسفانه برخی دیگر از جوانان و نوجوانان به دلیل جوگیر شدن به طرف سیگار یا مواد مخدر کشیده می شوند و بعضی از آنها به گروه سارقان و بزه کاران جذب می شود.

وی گفت: هر دو گروهی که هم افراط و تفریط رفتاری دارند در جامعه دچار جو زدگی می شود. چه افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند و چه کسانی که اعتماد به نفس ضعیفی دارند بنابراین از نگاه رفتارشناسی اجتماعی جو گیر شدن کورکورانه و پیروی بدون آگاهی از یک موضوع می تواند برای فرد و خانواده اش مشکل ساز شوند.

به گفته وی، چون فردی که به راحتی تحت تاثیر جو مثبت قرار می گیرد به همان سادگی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

این آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری گفت: برای پیشگیری از رفتار جو زدگی در نوجوانان و جوانان آموزش مهارتهای زندگی مخصوصا مدیریت احساسات و کنترل هیجانهای رفتاری توسط والدین و آموزش و پرورش ضروری ترین حرکت است.

ابهری اظهار داشت: پوشیدن لباسهای غیر متعارف، آرایش و پیرایش خارج از حد استاندارد رفتاری، انجام حرکات غیر معقول و رفتارهای مشابه آنها نشانه بارز جوزدگی و جوگیر شدن است. 
دوشنبه 17/11/1390 - 23:54
بیماری ها

شایع ترین مسائل سرطان سینه در زنان چیست؟

سه نسل: دکتر مریم طباطباییان در گفت و گو با سلامت نیوز گفت:« شایع‏ترین بیماری های پستان و علل مراجعه زنان به کلینیک های پستان ، بیماری‏های خوش خیم پستان می باشد.»

«توده های خوش خیم پستان به دو دسته تقسیم می شوند دسته ای از این توده های خوش خیم همراه با تغییرات سلولی نیستند به این معنی که احتمال مبتلا کردن فرد به سرطان را ندارند و در آینده نیز نیاز به چکاب و بررسی اضافه ندارند که سردسته آن کیست های پستانی هستند.»

وی ادامه داد:«کیست های پستانی توده های خوش خیمی هستند که حاوی مایعات آبکی است و ممکن است رنگ های شفاف و یا قهوه ای و خاکستری داشته و ایجاد درد کند اما ارتباطی با سرطان ندارد و با سونوگرافی مشخص می شود و این کیست ها نه خود سرطانی هستند و نه به سرطان تبدیل می شوند.» یک درصد از کیستها که عموما با سایز بزرگتر از 3 سانتی متر ویا جدار ضخیم در هنگام معاینه و سونوگرافی تشخیص داده میشوند امکان بدخیمی داشته و نیاز به نمونه برداری دارند.

این متخصص و جراح سرطان سینه افزود:«فیبروآدنوم از دیگر انواع تومورهای خوش خیم پستان است که به صورت توده های منفرد یا متعدد بروز می کنند و در میان دختران جوان معمول است و در میان سنین 17 سالگی تا 35 سالگی شایع است و اندازه این توده ها از چند میلی متر با چند سانتی متر متفاوت است و به صورت توده های متحرک در سینه احساس می شود و این توده ها ارتباطی با سرطان ندارند و در صورتی که از 5/2 سانت بزرگ تر باشند نیاز به بررسی دارند و اگر بزرگ تر از 4 سانتی متر باشند اکثرا نیاز به جراحی دارند اما این توده ها در افراد زیر 35 سال معمولا نیاز به جراحی پیدا نمی کنند.»

این هماهنگ کننده فعالیت های کنترل سرطان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد:«لیپوم از دیگر توده های خوش خیم پستان هستند که به صورت توده های چربی بوده و خطری ندارند و برخی ضایعات خوش خیم هم  در اثر عفونت و التهاب موضعی ایجاد می شوند و خطر بدخیمی ایجاد نمی کنند و به علا ایجاد علامت نیازمند درمان هستند.»

نوع دیگر از توده های خوش خیم پستانی هایپرپلازی است که به سه نوع خفیف، متوسط و شدید تقسیم بندی می شود و کم و بیش در آینده احتمال ایجاد سرطان پستان در مبتلایان به این توده ها وجود دارد.

در بیمارانی که نوع خفیف این بیماری را دارند احتمال ابتلا به سرطان در این افراد 2 تا 1.5برابر افراد عادی است و افرادی که به نوع متوسط این بیماری مبتلا می شوند 3 تا 4 برابر و مبتلایان به نوع شدید این بیماری 6 تا 8 برابر احتمال ابتلا به سرطان پستان را نسبت به افراد عادی خواهند داشت.»

دکتر مریم طباطباییان خاطرنشان کرد:«افراد مبتلا به هایپرپلازی در صورتی که در خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان پستان را دارند بایستی دائما تحت نظر پزشک باشند اما این بیماران نیازی به شیمی درمانی ندارند چرا که این توده ها خوش خیم هستند اما احتمال ابتلا به سرطان در مبتلایان به این توده ها وجود دارد و با در نظر گرفتن ریسک فاکتورهایی همچون اشعه درمانی، سابقه فامیلی و یا سرطان سینه مقابل این افراد بایستی چکاب و غربالگیری دقیق تری نسبت به سایر افراد  شوند.»

وی تاکید کرد:«بیماره های خوش خیم پستان به مراتب از بدخیمی ها شایع تر هستند اما تشخیص و تعیین نوع ضایعه به عهده جراح پستان بوده و زنان باید به محض مشاهده هر علامت جدید به پزشک مراجعه کنند.چون تشخیص بموقع بدخیمی های پستان تنها راه درمان موثر بیماری است.»

دوشنبه 17/11/1390 - 23:48
سينمای ایران و جهان
پیوند اعضا بهانه ای برای تعریف قصه لیلا است
کارگردان "یکی می خواد باهات حرف بزنه" عنوان کرد: موضوع پیوند اعضا که در این فیلم به آن پرداخته می شود بهانه ای برای تعریف قصه لیلا (آنا نعمتی) است.

نشست نقد و بررسی فیلم "یکی می خواد باهات حرف بزنه" امروز با حضور منوچهر هادی کارگردان و نویسنده آنا نعمتی، یکتا ناصر و هانیه غلامی بازیگران فیلم، فرشته مهدی زاده، تهیه کننده حامد ثابت آهنگساز و پرویز آبنار صداگذار برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرشته مهدی زاده عنوان کرد: خوشحالم از اینکه توانستم به عنوان یک زن تهیه کننده این کار را بسازم و مجددا بعد از چند سال به این حوزه برگردم. یکی می خواد باهات حرف بزنه یک فیلم شریفی است که من در ساخت آن همکاری داشته ام.

آنا نعمتی در ادامه افزود: امیدوارم فیلم را دوست داشته باشید. من هم اولین بار بود که آن را می دیدم. به تک تک همکارانم خسته نباشید می گویم. همکاری و آرامشی که در طول فیلمبرداری برای من فراهم کردند تشکر می کنم. آنها فضایی را در اختیار من قرار دادند تا بتوانم از پس بازی در این نقس حسی در بیاییم.

در ادامه پرویز آبنار افزود: خوشحالم از اینکه توانستم با کارگردان جوانی همکاری کنم که این فیلم دومین اثر وی است و سعی کردم در طول کار در خدمت فیلم باشم.

هادی درباره موضوع این فیلم گفت: در"یکی می خواد باهات حرف بزنه" پیوند اعضا را بهانه ای قرار دادم برای تعریف کردن قصه لیلا تا از این طریق به گذشته وی برسیم. قصه را دوست دارم امیدوارم توانسته باشم این بهانه را به خوبی به تصویر بکشم.

وی ادامه داد: در فیلمنامه اولیه اساسا قرار نبود شهاب حسینی بازی کند و تمام قصه با نعمتی رقم می خورد. وقتی به حسینی متن را دادیم و ایشان قبول کردند گفتند باید کارگردان را ببینم. فیلمنامه را خیلی دوست داشتند اما از من خواستند سکانس بسیار زیبایی که متعلق به نعمتی بود را به وی بدهند تا در این فیلم بازی کند.

هادی افزود: خوشحالم از اینکه ایشان در فیلم من حضور داشتند بعد از این اتفاق سعی کردم پایان فیلم را طوری بسازم که به قصه اصلی لطمه ای وارد نکنم و امیدوارم عمل عمل کرده باشم.

یکتا ناصر درباره گرفتن جایزه مکمل زن عنوان کرد: من جایزه را دوست دارم اما همین تعریف امروز شما در این جلسه برای من ارزشمند است و فکر می کنم جایزه ام را از فیلم "یکی می خواد باهات حرف بزنه" گرفته ام.

نعمتی در ارتباط با نوع بازی خود گفت: خوشحالم که شما کارهای من را دیده اید من نقد را می پذیرم و به آن احترام می گذارم سعی کرده ام در این سال ها که در سینما حضور داشتند با شرایطی که در آن حاکم است در نقشی بازی کنم که آن را دوست دارم. در این فیلم من بی نهایت در حس این نقش قرار گرفته بودم که البته لزومی ندارد که عنوان کنم که چه اتفاقی در این نقش برای من افتاد.

وی افزود: همیشه سعی می کنم در سینما نقش هایی را انتخاب کنم که شبیه هم نباشند و مطمئنم بعد از فیلم "آل" در نقشی بازی نکردم که شبیه آن فیلم باشد. سعی کردم به این تفاوت برسم. نقد شما را با جان و دل می پذیرم و سعی می کنم در انتخاب هایی که مجاب به آن هستم و به من پیشنهاد می شود این موضوع را در نظر بگیرم. از 18 سالگی وارد سینما شده ام و سعی کرده ام نیم پله بالا بیاییم.

مهدی زاده درباره همکاری خود با هادی گفت: خوشبختانه ما از اول با هم توافق داشتیم. حس خوبی به سناریو داشتم. من و هادی ماهها درباره فیلمنامه با هم صحبت کردیم می توانم بگویم این کار حاصل یک همکاری جمعی است و فکر می کنم باز هم روی فیلمنامه کم کار کردیم و امیدوارم در آینده بتوانیم فیلنامه های خوبی را به ثمر برسانیم.

هادی تاکید کرد: من فکر می کنم شاید بهترین فیلم را ساخته ام اما قطعا نظر شما به عنوان منتقدان برای من مهم است و از آنها قطعا استفاده می کنم.

ناصر در ادامه این جلسه درباره بازی نعمتی توضیح داد: من سر صحنه مدتها با ایشان کار کرده ام بار حسی و فشار زیادی بر روی وی بود اگر قرار بود مدام شما اشک و ناله از این بازیگر می دیدید قطعا مشکل پیش می آمد و این گونه به نظر می رسید که ما می خواستیم فیلم هندی بسازیم. ایشان بخشی از اشک های خود را پشت صحنه می ریختند و تلاش کردند جلوی دوربین بیشتر پیام فیلم را منتقل کنند.

هادی عنوان کرد: شخصیت لیلا در این فیلم 17 سال است که از همسر خود جدا شده است با اینکه مهریه را گرفته است اما به تنهایی زندگی خود را گذرانده است. ما درباره لحظه به لحظه فیلم با یکدیگر توافق داشتیم من این نوع بازی نعمتی را دوست دارم.

در پایان ثابث آهنگساز فیلم نیز گفت: ما برای رسیدن به این موسیقی با کارگردان مشورت های زیادی داشتیم به هر حال همان طور که اعلام کردند این موضوع خیلی خطر داشت تا ما نزدیک یک فیلم هندی شویم به همین خاطر خیلی مواظب بودیم تا به موسیقی مورد نظر فیلم برسیم.

دوشنبه 17/11/1390 - 23:45
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته