• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1412
تعداد نظرات : 428
زمان آخرین مطلب : 5603روز قبل
دانستنی های علمی

پیاز به خانواده ای از گیاهان به نام آلیوم ها تعلق دارد، که شامل تره فرنگی، سیر و پیاز کوهی است. سلول های پیاز پیوندهای گوگردی و آنزیم های دیگری دارند. تا وقتی که آنها با ایمنی کامل در سلولهای پیاز گرفتارند، اشکی وجود ندارد. وقتی شما غشای سلولهای پیاز را می برید، باعث می شوید که این مواد فرار آزاد شوند. آنها با هم ترکیب می شوند و اسید سولفوریک می سازند که یکی بعد از دیگری به گاز تبدیل می شود و این گاز است که چشم های شما را آزار می دهد.

دو نظریه در مورد چیزی که باعث آزار چشم ها می شود وجود دارد. عده ای عقیده دارند که گاز با آب درون چشم های شما ترکیب و اسید سولفوریک خفیفی تولید می شود، و این اسید است که باعث سوزش و آبریزش می شود. عده ای دیگر معتقدند که خود گاز به تنهایی باعث می شو د که اعصاب منتهی به قرنیه وادار به واکنش سریع با پاسخ اشک ریزی در مجرای لنفی می شود. از سوی دیگر اشکها مواد آزار دهنده را می شویند. خیلی از متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که هنگام یاز خرد کردن از عینک اسکی استفاده کنید ولی این کمی زیاده روی است.

پنج شنبه 22/6/1386 - 11:8
دانستنی های علمی
گرچه دو قلوهای یکسان (دو قلوهایی که هر دو از یک سلول تخم هستند) DNA یکسانی به ارث می برند، ولی هنگامی که اندامی رشد می کند ژنوم(DNA) دچار تغییراتی می شود. با اینکه دو قلوهای یکسان وقتی بزرگ می شوند بسیار شبیه به هم هستند، ولی ژنوم تک تکشان ممکن است کمی متفاوت باشد (به دلیل جهش و چیدمان دوباره تکه های DNA) که وقتی سلول تخم به صورت خیلی نادر به دو قسمت تقسیم شد در هر یک این تفاوت رخ داده است. ژنوم تحت تاثیر عوامل محطی نیز هست در نتیجه ژن های یکسان می توانند به شکل های متفاوت  در هر کدام دیده شوند.

این دو قلوها وقتی به وجود می آیند که یک سلول تخم به دو قسمت تقسیسم می شود و هر کدام از آنها یک جنین را در حم تولید کند. در نتیجه، دو قولهای یکسان همیشه هم جنس اند، و همیشه DNA مشابهی در هسته هایشان دارند. اما، DNA در قمست دیگری از سلول، یعنی در میتوکندری نیز هست. وقتی تخم به دو سلول جدید تقسیم می شود تا جنین دو قلوها را تشکیل نمی شود. پس اگر نرازهای DNA و یا ژنتیک آنها را با هم مقایسه کینم، دو قلوهای به اصطلاج یکسان نیز کاملاً شبیه هم نیستند. آیدنتیکال یعنی شبیه به هم در خیلی از موارد.

پنج شنبه 22/6/1386 - 11:7
دانستنی های علمی

تئوری مخصوص اینیشتن که نسبیت نام دارد اظهار می دارد که هیچ شیئی  نمی تواند با سرعتی بالاتر از نور که 300 میلیون متر با ثانیه است سفر کند. توضیحش به این شرح است: ما همه به این امر آشنا هستیم که هر چه جسم سنگین تر باشد ما باید کار بیشتری انجام دهیم تا به تغییرات مورد نظر در سرعت جسم برسیم. به همین دلیل است که موتور کامیونها بزرگتر از موتور اتومبیل هاست. در حقیقت همانطور که اینیشتن تشخیص داده است فقط جرم جسم نیست که تعیین کننده سرعت جسم است بلکه انرژی آن نیز هست.

این انرژی شامل انرژی جسم در هنگامی که ساکن است نیز می شود(انرژی سکون"Restenergy" متناسب است با جرم در فرمول معروفE=mc2 ). به علاوه انرژی جنبشی که جسم با توجه به حرکتش دارد. هر چه شیئی سریع تر حرکت کند انرژی اش بیشتر است و از این رو مقاومتش در برابر بالا رفتن سرعتش در آینده بیشتر می شود. یعنی ما احتیاج داریم  که کار بیشتری انجام دهیم تا به سرعت بیشتری برسیم. این چرخه از کنترل سرباز می زند. همانطور که سرعت شیئی به سرعت نور می رسد، در آن مقدار نامحدودی از انرژی به سرعت شیئی می افزایند تا به سرعتی بیش از سرعت نور دست یابد.

پنج شنبه 22/6/1386 - 11:6
دانستنی های علمی
دلتنگی هایت را فقط با خدا در میان می گذاری.
برای خوشحال بودن، هزاران دلیل خوب پیدا می کنی.
خودت و دیگران را می بخشی.
به کسب روزی حلال اعتقاد داری.
به موفقیت دیگران حسادت نمی کنی بلکه از دیدن آن خوشحال می شوی.
فقط خوبی های دیگران را به خاطر می سپاری.
روزت را با عبارت های تاکیدی شادی بخش و امیدوار کننده شروع می کنی.
"همیشه خندیدن"را به بزرگ ترها فقط به بزرگترها یاد می دهی زیرا)بچه ها از تو هم بهتر می دانند که چگونه "همیشه بخندند" می دانم که خودت هم "همیشه خندیدن" را از بچه ها یاد گرفته ای!)
پنج شنبه 22/6/1386 - 11:3
دانستنی های علمی
در بسیاری از موارد زنان و مردان دارای نقاط مشترکی هستند اما به جرات می توان گفت که زنان حساس تر از مردان هستند و همسری موفق تر است که به این حساسیت ها توجه کامل داشته باشد.
1- وحشتناک ترین سوالی را که می توان از یک زن پرسید، سن اوست. بنابر این توصیه می شود هیچ گاه از خانم ها در مورد سنشان سوال نکنید و در ضمن حواستان باشد هیچ جا سن همسر خود را فاش نسازید!
2- خانم ها بر روی جهیزیه شان حساسیت فوق العاده ای دارند و آن را جزیی از وجودشان می دانند. تحقیر یا تمسخر جهیزیه همسرتان در حقیقت تحقیر یا تمسخر خود اوست.
3- در حضور همسرتان از هیچ زنی تعریف نکنید. حتی اگر آن زن هشتاد ساله باشد.
4- برای یک مرد موفق دستپخت همسرش، بهترین است، حتی اگر این چنین نباشد. اگر یک روز غذا طعم خوبی نداشت، در حین صرف غذا مثل همیشه آن را با میل بخورید و در یک فرصت مناسب عیب آن یک وعده را با بیانی خوش بازگو کنید. هر چه باشد یک روز که هزار روز نمی شود، می شود؟
5- همسر شما برای شما مدل یا رنگ موهایش را عوض می کند. چنان چه رنگ یا مدل موی او مورد پسندتان نبود، یک باره این مساله را عنوان نکنید، بلکه در همان لحظه از مدل یا رنگ جدید تعریف و تمجید کنید و در یک فرصت مناسب با چنین جملاتی، نظر واقعی تان را بگویید:" راستی عزیزم فکر نمی کنی مدل موی قبلی ات خیلی بیشتر به تو می آمد و جوان تر نشانت می داد" یا " عزیزم باید اعتراف کنم رنگ موی قبلی ات زیبایی ات را چند برابر می کرد."
6- با همسر خود مشورت کنید. این کار در بسیاری از موارد راهگشاست و حتی اگر سودی هم نداشته باشد با این کار به همسرتان احساس موجودیت می بخشید.
7- روز تولد همسرتان و همچنین سالگرد ازدواجتان را فراموش نکنید. هدیه و نوع آن چندان اهمیتی ندارد؛ برای همسرتان مهم این است که شما این دو روز را به خاطر داشته باشید. اگر شده فقط به او تبریک بگویید.
8- برای همسران مهم است که احترام خانواده های یکدیگر را نگاه دارند، اما قبول کنید که خانم ها روی این قضیه به خصوص بر روی مادرشان حساسیت فوق العاده ای دارند. مرد زرنگ و موفق سعی می کند بیش از همسرش به او نزدیک شود.
9- هیچ گاه به عقاید و اعتقادات همسرتان توهین نکیند، اگر چه آن عقاید مسخره و خرافی باشند، نه این که بر این عقاید غلط صحه بگذارید اما از راه صحیحش وارد شوید.
10- هیچ گاه در مقابل همسرتان ابراز عجز و ناتوانی نکنید. اگر ازدواج را خانه ای فرض کنید، مرد ستون این خانه را تشکیل می دهد که اگر خللی در آن بوجود آید، خانه یک باره فرو می ریزد. همیشه سعی کنید در مشکلات قوی باشید و این قدرت را به همسرتان نیز انتقال دهید و دلگرمش سازید.
11- هیچ گاه با همسرتان لجبازی نکنید، جون از پیش بازنده اید!
12- چنانچه همسر شما نقطه ضعفی دارد به رخش نکشید. شما و همسرتان رفیق هم هستید نه رقیب.
13- سعی نکنید همسرتان را با کسی مقایسه کنید مگر این که هدفتان این باشد که بین آن دو کینه و دشمنی به وجود آورید. هر کسی خصوصیاتی دارد، و هیچ کس با آن دیگری قابل قیاس نیست.
14- هیچ گاه سعی نکنید جلوی گریه و اشک ریختن همسرتان را بگیرید. خانم ها به مراتب بیشتر از مردان گریه می کنند و با اینکار به آرامش می رسند.
15- بیش از آن که شوهر همسرتان باشید، دوست او باشید.
پنج شنبه 22/6/1386 - 11:1
دانستنی های علمی
میدانيم که آب یکی از مهمترین عناصر حیاتی برای انسان است تا حدی که می توان گفت بدون آب زندگی برای هیچ جانداری امکان پذیر نیست. آب به جز حیات بخشی کارکردهای دیگری دارد از جمله شکل گیری تمدن ها واستقرار پیشینیان ما در کنار نهرها و رودخانه ها; از این رو هرکجا که آب باشد آبادی و آبادانی نیز هست.

دیگر از آب چه می دانیم؟ این که مایعی است بی رنگ و بی بو و به هرشکلی که بخواهیم در میآید و این که از دو اتم هیدروژن و يک اتم اکسیژن تشکیل شده است و ...

ولی آیا انسان با وجود پیشرفت علم و فناوری تا آنجا که در مریخ نیز به دنبال آب می گردد همه چیز را درباره آب می داند؟

دکتر ماسارواموتو(Masaru Emoto)    چهره علمی ژاپنی دارای مدرک دکترای طب مکمل یا جایگزین (Alternative Medicine)  و فارغ التحصيل از دانشگاه یوکوهاما و دانشگاه بین المللی طی 15 سال تحقیق و آزمایش به همراه تیمش به این نتیجه رسیده است که آب به غیر از ویژگیهای شناخته شده دارای خواص شگفت انگیزتری هم هست.

او با چاپ و انتشار 3 کتاب  پیام آب 1 و پیام آب 2 و پیام مخفی آب که با تیراژ 40 هزار نسخه در ژاپن به فروش میرسید, کشفیات جالب خود درباره آب را به جهان عرضه کرده است.

اموتو با انجام آزمایشهای علمی اثبات کرده است که آب نسبت به شرایط محیط اطرافش واکنشهای متفاوتی از خود نشان می دهد. این مایع حیاتی نسبت به احساسات , عقاید, کلمات , موسیقی, عبادت, حوادث, محبت, تنفر, وسایر عوامل پیرامون خود واکنش نشان می دهد.

اساس آزمایشهای علمی اموتو بر مبنای مقایسه دو تصویر از کریستال یا بلور آب که قبل و بعد از انجام آزمایش تهیه شده است استوار است. به این صورت که ابتدا قطره ای از آب رامنجمد کرده  و از بلورهای آن عکس تهیه می کنند و سپس یکی از شرایط تاثیر گذار مذکور را برای آب فراهم کرده و مجددا قطره ای از آن را منجمد کرده و از بلورهای آن عکس جدیدی تهیه می کنند که نتایج به دست آمده حیرت انگیز است.

در زیر چند نمونه از عکسهای تهیه شده از بلورهای آب در حالات مختلف را که با روش مذکور تهیه شده مشاهده می کنید:

همانطور که در تصاویر مشخص است واکنشهای بلور آب در تمامی موارد آزمایش به دو دسته کلی تقسیم می شود؛ یکی نظم پذیری و دیگری بهم ریختگی ساختار مولکولی آب .

همچنین قابل توجه است که نظم پذیری ساختار مولکولی در مواقعی که شرایط آزمایش از لحاظ بار اخلاقی مثبت بوده , مشاهده شده  در حالی که در عکس این شرایط ساختار مولکولی بلور آب دچار ناهنجاری و بی نظمی شده است .

به همین دلیل و بر اساس تاثیر پذیری آب از ارتعاشات عوامل محیط اطراف , بلورهای منظم و و زیبا مربوط به کلمات , اسامی, موسیقی, و ابراز احساسات زیباست و به همین ترتیب بلورهای نامنظم و ناهنجار مربوط به کلمات, اسامی, موسیقی و ابراز احساسات زشت و منفی است.

از جمله نکات قابل توجه که طی مصاحبه ای که با اموتو درباره  رفتارهای آب گزارش شده این است که بلورهای تشکیل شده در اثر نوشتن عبارت  Tank you  بر روی بطری حاوی آب با بلورهای تشکیل شده در اثر نوشتن عبارت Arigato  که بهمان معنی در زبان ژاپنی است, متفاوت است که البته ایشان در توضیح این تفاوت گفته اند که که بلورهای آب, احساس ارائه شده از معنی هر عبارت را درک می کنند ولی بعلت تفاوت ارتعاشات حاصله از اصوات و حروف, ممکن است که نظم پذیری ساختار مولکولی بلورها متفاوت باشد.

با این حال در هر دو مورد نتیجه , زیبایی و نظم پذیری بلور است .

نکته دیگر این که اگر یک نفر به صورت عمیق  ومتمرکز در کنار آب عبادت و دعا کند نتیجه بهتر خواهد بود تا اینکه چند نفر به طور سطحی وغیر متمرکز این کار را انجام دهند.

مطالبی که درباره آب خواندید با استناد به دانش و یافته های علمی بشر امروز گردآوری شده ولی باید توجه داشت که از دیرباز ,آب به جز اهمیتی که از لحاظ حیاتی برای انسان داشته , از دیدگاه اعتقادی نیز جنبه تقدس  داشته است , حضور و نقش آب در ابتدای آفرینش جهان, شکافته شدن و فرمانبرداری آب دریا در برابر حضرت موسی (ع), وضو و غسل با آداب ویژه درآیئن اسلام, خواندن دعا به آب و خواندن اسامی خداوندان مانند یا شافی و یا سالم و ... به آب به تعداد معین جهت شفای بیماران و .... همگی حاکی از اهمیت نقش آب در تعالیم آسمانی است .

آنچه از مطالب فوق برمی آید به مانشان می دهد که چگونه بینش عمیق تری نسبت به  خودمان و رفتارها و اتفاقات اطرافمان داشته باشیم.

بلور آب سد فوجي وارا.بعد از تقديم مناجات

بلور آب سد فوجي وارا قبل از تقديم مناجات

بلور آب بهاري در سايجو

بلور آب ريخته شده در يك بطري كه جمله تو مرا مريض مي كني، من تو را مي كشم بر ر.وي آن نوشته شده است.

بلور آب آلوده رودخانه يودو

بلور آب ريخته شده در يك بطري كه كلمه متشكرم بر روي آن نوشته شده است

پنج شنبه 22/6/1386 - 11:0
دانستنی های علمی

امروزه رنگ و بهره برداري از رنگ هاي مختلف مي تواند در زمينه هاي مختلف كار برد داشته باشد و اثرات آن در محيط كار و زندگي مشهود است.
تاثير رنگ ها بر روي سلسله اعصاب سمپاتيك و پاراسمپاتيك منشا بسياري از رفتارها خواهد بود و در اين رابطه روانشناسي رنگ انتخاب رنگ هاي موثر مي تواند تاثيرات روانشناختي را براي استفاده كننده رنگ به همراه داشته باشد. به طور مثال رنگ هايي كه براي تزئين داخلي كابين هواپيما به كار مي روند, هيجان ناشي از پروازدر مسافران را به آرامش مبدل مي سازند و فشار عصبي كمتري آنها را تهديد مي كند.
آبي:
اين رنگ يكي از محبوب ترين رنگ ها در جهان هستي مي باشد و سيستم اعصاب مركزي را تسكين مي دهد با به كار گيري رنگ آبي در محيط زندگي, مي توان فشار خون, ضربان قلب و تنفس را كاهش داد و در زمان بيماري و خستگي نياز به اين رنگ بيشتر احساس مي شود. گذشته از خصوصيات و ويژگي هاي مثبت اين رنگ مانند اعتماد, عشق, هماهنگي, جديت و اميد از نظر روانشناسي, اين رنگ گرايش به حساس بودن و زود رنجي را افزايش مي دهد. رنگ آبي به معني بي قراري, بيزاري از ملالت و يكنواختي نيز مي باشد.
سبز:
اين رنگ كه انواع مختلفي دارد, از ديدگاه روانشناسي, ثبات قدم و استقامت را مي رساند و در مقابل عوامل تنش زا همانند يك محافظ عمل مي كند. اين رنگ بيان كننده پايداري, ثبات و ايستادگي در برابر تغييرات مي باشد و افرادي كه از اين رنگ استفاده مي كنند عاشق تازگي و طراوت هستند. همچنين آنها علاقمندند كه عقايدشان را بر ديگران تحميل كنند و در محيط پيرامون خود تاثيرگذار باشند.
اين رنگ همچنين مي تواند در بيان مضاميني همچون توسعه, سلامتي و يا زندگي سودمندتر و وطولاني تر مورد استفاده قرار گيرد. از ويژگي هاي ديگر رنگ سبز, آرامش, رشد, پاكيزگي, صلح و آرامش مي باشد.
قرمز:
اين رنگ با تاثيري كه بر اعصاب سمپاتيك دارد فشار خون و ضربان قلب را افزايش مي دهد و موجب رها شدن انرژي ها و نيروهاي حياتي مي شود. اين رنگ فعاليت هاي عمومي را افزايش داده و ثبات و باروري اقتصادي را تشديد مي كند.
رنگ قرمز ميل, اشتياق و آرزو را به دنبال داشته و انسان را وادار به تحريك و فعاليت مي كند كساني كه اين رنگ را انتخاب مي كنند داراي روحيه رهبري تهور, خلاقيت و احساسات عاشقانه مي باشند.
صورتي:
از خصوصيات اين رنگ زيبايي, شيريني, ملاحت, رافت, ظرافت, خلوص و عدم خشونت, درك ذاتي و حالات زنانگي مي باشد. افرادي كه اين رنگ را دوست دارند معمولا انسان هاي مطيعي هستند و از كساني كه پيرامون آنها هستند مراقبت مي كنند.
زرد:
زرد روشن ترين رنگ است و به همين دليل شادي افزا مي باشد وجود رنگ زرد در محيط كار و زندگي افراد را دررهايي از مشكلات و موانع و تعارضات ياري مي بخشد. اين رنگ بر عكس رنگ قرمز بيشتر وسوسه آميز است تا تحريك كنده و با وجود اينكه مانند رنگ قرمز موجب افزايش فشار خون, ضربان قلب و ميزان تنفس مي شود اما ثبات قابل توجهي ندارد. از ويژگي هاي اين رنگ, روشني, سرور و شادماني, سلامت روحي, خوش بيني, هوش و خلاقيت مي باشد و افرادي كه اين رنگ را انتخاب مي كنند افرادي كه اين رنگ را انتخاب مي كنند افرادي واقعگرا و منتقد مي باشند. اين افراد هميشه در خصوص اجتماع نگران هستند و راجع به آن صحبت مي كنند. دوست داران رنگ زرد كمال گرا, خجالتي و از نظر شخصيتي به دنبال پيشرفت و نوگرايي مي باشند.
بنفش:
اين رنگ تركيبي از رنگ هاي آبي و قرمز است و ويژگي هاي هر دو رنگ را دارا است. يعني هم هيجان انگيز است و هم آرامش بخش. اين رنگ نشانگر انطباق, به عنوان يك آميختگي صميمانه و عاشقانه مبنــي بر درك مستقيم يا حسي است اين انطباق منجر به آميختگي كامل ميان ظاهر و باطن مي شود. اشخاصي كه رنگ بنفش را انتخاب مي كنند در روابط خود را ديگران حساس هستند.
قهوه اي
رنگ قهوه اي در واقع قرمز تيره شده است و به همين دليل به جاي زنده دلي موجب دلمردگي و تسليم مي شود. اين رنگ در محيط كار مــوجب نقصان در فعاليت افراد مي شود و انگيــزه آنـان را براي كاركاهش مي دهد.
نارنجي
اطمينان بخش ترين و با ثبات ترين رنگ در جهان است. تركيبـي است از قرمز كه حركت را طلب مي كند و همچنين زرد كه خوشبختي را به آن اضافه مي كند. در مجموع نارنجي رنگ هشدار دهنده مطبوعي است. و جوانان معمولاً به اين رنگ علاقه نشان مي دهند
از ويژگي هاي اين رنگ گرما, تعادل اشتياق, شهرت, خلاقيت, شجاعت, عشق, برونگرايي خوش خلقي, لذت طلبي و سخت كوشي است. افرادي كه اين رنگ را انتخاب مي كنند از نظر شخصيتي مقتدر بوده و به دنبال چيزهاي تازه و جديد هستند.
سياه:
اين رنگ رنگ نفي كننده و متوقف كننده است و باعث نا اميدي و احساس پوچي مي گردد. اين رنگ تداعي كننده پايان همه چيز بوده و مرز مطلقي است كه در ماوراء آن زندگي متوقف مي شود و نقطه مقابل سفيد مي باشد.

پنج شنبه 22/6/1386 - 10:58
دانستنی های علمی
چينيان قــديم در گذشته به پا اهميت زيادي مي دادند و ازآن به عنوان "قلب دوم" انسان ياد مي كردند. آنها نقاط مشخصـي از كف پا را بــا يــكي از حــواس پنجـگانه مرتبط مي دانستند, مثلاً منطقه بين انگشت سوم الي پنجم را با چشم و يا پاشنه پا را با عصب سياتيك ارتباط مي دادند در پيشينه ادب فارسي نيز از نقش كفش مناسب و راحت در قالب ضرب المثل هاي معروف بسيار ياد شده است ضرب المثلهاي ((تهي پاي رفتن به از كفش تنگ)) يا(( لنگه كفش در بيابان غنيمت است )) همگي نشان دهنده تجارب پيشينيان ما در مورد كفش راحت و مناسب بوده است.
در اولين مرحله اين سوال مطرح مي شود كه كفش مناسب چيست؟
مي توان گفت كه در انتخاب كفش معمولاً 4 عامل تاثير مشخصي دارند: قيمت, جنس و رنگ و مدل. قيمت يك عامل اقتصادي است كه به فرد و جامعه مربوط مي شود رنگ و مدل هم متاثر از سن, جنسيت و گرايش هاي فردي و اجتماعي مي باشند وجنس و كيفيت كفش هم به اوضاع اقتصــادي و وجدان اجتماعي جامعه باز مي گردد. اما بر اساس تحقيقات انجام شده مي توان گفت كه مردم در انتخاب كفش, مدل و قيمت آن از فاكتورهاي بسيار مهم مي دانند و متاسفانه راحتي كفش جزء اولين اولويت هاي آنان قرار نمي گيرد.
. شاهد اين مدعا خستگي, داغي و سوزش پا و شيوع انواع ناهنجاريها مثل انگشتان چكشي انگشت شست كج, ناخن فرو رفته, تاولو ميخچه, بونيون, كف پاي صافو كف پاي گود, پاي پهن, كوتاهي آشيلو احساس كمر درد مفاصل مچ, زانو و… در عموم مردم مي باشد كه گاهي اوقات كفش نامناسب به عنوان علت اصلي آنها و در ديگر موارد به عنوان تشديد كننده درد عمل مي كند.
مفهوم راحتي كفش از اندازه بودن آن متفاوت است چرا كه راحتي كفش به معناي در نظر گرفتن كاركردهاي واقعي كفش در هنگام انتخاب است و كاركرد اصلي كفش به نقش حمايتي و حفاظتي آن باز مي گردد. انسان بر روي دو پاي خويش راه مي رودو مي پردو مي جهد و مي دود. وقتي به آناليز حركت پا توجه مي كنيم, پاي انسان را يك اهرم حركتي مي يابيم كه در مقابل نيروهاي واكنشي زمين از خود كنش نشان مي دهد و بدون يك كفش مناسب, به بافتهاي نرم پا- به ويژه در خواهد شد.
يكي ديگر از نقش هاي مهم كفش و نقش شكل دهي و ظرافت بخشي به اعمال پا و كمك به اجــراي الگوي درست حــركت مي باشد, به طوريكه بدون كفش, راه رفتن انسان شكل ناخوشايندي به خود مي گيرد. مصداق اين مسئله را به وضوح مي توان در ورزش هاي مختلف ديد چرا كه هر ورزشي كفش مخصوص به خود را دارد وپا را از بسيــاري از آسيب هاي خـارجي محافظت مي كند.
چند توصيه براي انتخاب كفش:
براي خريد كفش سعي كنيد بعد از ظهرها اقدام نماييد چرا كه در اين زمان پا اندازه واقعي خود را به دست آورده است.
بهتر است در هنگام خريد كفش, و هر دو لنگه كفش را بپوشيد و اندكي با آن راه برويد وارد شده يا اينكه خيلي گشاد و آزاد باشد خود داري كنيد.
به انگشتان كوچك خود نگاه كنيد كه به صورت برجستگي در رويه كفش هويدا نشده باشند.
توجه كنيدكه پاشنه پا كاملاً در كفش جا بگيردو زيرا پا ابتدا از پاشنه فرود مي آيد و گشادي يا تنگي آن باعث چرخش و زمين خوردن فرد مي شود.پنجه باريك در كفش و عامل اصلي عارضه شست كج و فرو رفتن ناخن در انگشت شست است و در استفاده دراز مدت باعث ايجاد ضايعات مفصلي و سوزش, پينه بستن رو و لاي انگشتان و اثرات نامطلوب بـر عضلات ناحيه كف و ساق پا مي شود. شايان ذكر است كه فشار مستمر بر اعصاب و عروق پا موجب خستگي و كم شده استقــامت آن و در نهايت ايجـاد كمر درد مي شود.
استفاده از كفش هاي پاشنه بلند باعث افزايش گودي كمر و متعاقب آن كمر دردو كوتاه شدن آشيل, ار بين رفتن گودي پا و تسريع در ايجاد كف پاي صاف خواهد شد. حداكثر ارتفاع مجاز پاشنه 2 سانتي متر است و همچنين توجه به سطح مقطع كفش از ضرورياتي است كه بايستي تمام وسعت پاشنه را بپوشاند.
تخت كفش بايد نه زياد كلفت باشد كه باعث سنگيني نو پيچ خوردن پا شود و نه زياد نازك وسفت باشد, بلكه بايستي در قسمت پنجه ها از انعطاف پذيري خوبي برخوردار بوده و در آن عاج مناسبي جهت جلوگيري از سر خوردن حك شده باشد در ضمن بايد از جنسي باشد که در برابر نفوذ گرما، سرما و ورود آب مقاوم بوده و داراي وزن کمي باشد.
رويه بيروني کفش بايد به گونه اي باشد که تهويه و گردش هوا را به خوبي انجام داده و زبانه آن طوري باشد که بتواند به خوبي از فشار بندها و دکمه ها و سوراخ هاي فلزي بر روي پا جلوگيري کند.
روش هاي نگه داري از کفش
در فواصل منظم از واکس استفاده کنيد زيرا واکس را نرم و عمر آن را زياد مي کند.
در صورت شستن بهتر است آنرا در هواي معمولي خشک کنيد چرا که خشک کردن با حرارت به يکباره باعث ترکيدن َآن خواهد شد. در ضمن داخل آن را با روزنامه مچاله کاملاّ پر کنيد تا از شکل نيفتد.
اگر کفشتان شوره زد، ابتدا آن را با مخلوط آب و سرکه بشوييد و سپس گليسيرين بر روي آن بماليد.
براي جلوگيري از بو گرفتن کفش، علاوه بر شسنشوي مرتب پا و جوراب، داخل کفش خود پودر ساچ بپاشيد.
پنج شنبه 22/6/1386 - 10:57
رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم»

 در فضیلت ماه مبارک رمضان

از حضرت امام رضاعلیه السلاماز پدران بزرگوار خود از حضرت امیرالمؤمنین  علیه السلام که فرمود: خطبه خواند برای ما روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پس فرمودند:

«ایّها الناس بدرستی که رو کرده است به سوی شما ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش و ماهی که نزد خدا بهترین ماهها و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعتهایش بهترین ساعتها و آن ماهی است که خوانده اند شما را در آن به سوی ضیافت خدا و گردیده اید در آن از اهل کرامت خدا.

نفسها در آن ثواب تسبیح،خواب ثواب عبادت،عملها در آن مقبول و دعاهای شما در آن مستجاب است . پس درخواست کنید از پروردگار خود به نیت درست و دل پاکیزه از گناهان و صفات ذمیمه که شما را برای روزه و تلاوت کردن قرآن توفیق دهد. بدرستی که شقی و بدعاقبت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. یاد کنید به گرسنگی و تشنگی شما در این ماه تشنگی و گرسنگی روز قیامت را و بر فقیران و مسکینان خود تصدق کنید و پیران خود را تعظیم نمائید و بر کودکان خود رحم کنید و خویشان خود را نوازش نمائید و زبانهای خود را از آنچه نباید گفت نگاه دارید و بپوشید دیده های خود را از آنچه حلال نیست شما را نظر کردن به سوی آن و گوشهای خود را از آنچه حلال نیست شما را شنیدن آن بازدارید و مهربانی کنید با یتیمان مردم تا مهربانی کنند بعد از شما با یتیمان شما و به سوی خدا از گناهان خود بازگشت کنید و دستهای را به دعا در اوقات نمازهای خود بلند کنید زیرا که وقت نماز بهترین ساعتها است.نظر می کند حق تعالی در این اوقات به رحمت به سوی بندگان خود وجواب می گوید ایشان را هرگاه او را مناجات کنندو لبیک می گوید ایشان را هرگاه او را ندا کنند و مستجاب می گرداند هرگاه او را بخوانند ....»

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

روزه نه همین خوردن و آشامیدن ، بلکه باید در روز زبان خود را از دروغ نگاه دارید و دیده های خود را از حرام بپوشانید و با یکدیگر نزاع نکنید و حسد نبرید و غیبت نکنید ، مجادله نکنید ، سوگند دروغ نخورید ، دشنام ندهید ، ستم نکنید ، بیخردی نکنید ، دلتنگ نشوید و از یاد خدا و نماز غافل نشوید و خاموش باشید از آنچه نباید گفت و صبر کنید و راستگو باشید و دوری کنید از اهل شرّ و اجتناب کنید از گفتار بد و دروغ و افترا و خصومت کردن با مردم و گمان بد بردن و غیبت کردن و سخن چینی کردن و خود را مشرف به آخرت بدانید و منتظر ظهور قائم آل محمد علیه السلام باشید.

موارد ديگر به كتاب ارزشمند مفاتيح الجنان رجوع شود.

كلوپ مناسبتها فرارسيدن ماه مبارك رمضان را بر عموم مسلمانان و شيعيان جهان تبريك و تهنيّت عرض مي نمايند.

پنج شنبه 22/6/1386 - 10:50
رمضان

اَللّـهُمَّ اِنّي اَفْتَتِحُ الثَّناءَ بِحَمْدِكَ، وَاَنْتَ مُسَدِّدٌ لِلصَّوابِ بِمَّنِكَ، وَاَيْقَنْتُ اَنَّكَ اَنْتَ اَرْحَمُ الرّاحِمينَ في مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَالرَّحْمَةِ، وَاَشَدُّ الْمُعاقِبينَ في مَوْضِعِ النَّكالِ وَالنَّقِمَةِ، وَاَعْظَمُ الْمُتَجَبِّرِينَ في مَوْضِعِ الْكِبْرياءِ وَالْعَظَمَةِ، اَللّـهُمَّ اَذِنْتَ لي في دُعائِكَ وَمَسْأَلَتِكَ فَاسْمَعْ يا سَميعُ مِدْحَتي، وَاَجِبْ يا رَحيمُ دَعْوَتي، وَاَقِلْ يا غَفُورُ عَثْرَتي، فَكَمْ يا اِلهي مِنْ كُرْبَةٍ قَدْ فَرَّجْتَها وَهُمُومٍ قَدْ كَشَفْتَها، وَعَثْرَةٍ قَدْ اَقَلْتَها، وَرَحْمَةٍ قَدْ نَشَرْتَها، وَحَلْقَةِ بَلاءٍ قَدْ فَكَكْتَها، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَلا وَلَداً، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَريكٌ في الْمُلْكِ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ وَكَبِّرْهُ تَكْبيراً، اَلْحَمْدُ للهِ بِجَميعِ مَحامِدِهِ كُلِّهَا، عَلى جَميعِ نِعَمِهِ كُلِّها اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي لا مُضادَّ لَهُ في مُلْكِهِ، وَلا مُنازِعَ لَهُ في اَمْرِهِ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي لا شَريكَ لَهُ في خَلْقِهِ، وَلا شَبيهَ لَهُ في عَظَمَتِهِ، اَلْحَمْدُ للهِ الْفاشي في الْخَلْقِ اَمْرُهُ وَحَمْدُهُ، الظّاهِرِ بِالْكَرَمِ مَجْدُهُ، الْباسِطِ بِالْجُودِ يَدَهُ، الَّذي لا تَنْقُصُ خَزائِنُهُ، وَلا تَزيدُهُ كَثْرَةُ الْعَطاءِ إلاّ جُوداً وَكَرَماً، اِنَّهُ هُوَ الْعَزيزُ الْوَهّابُ، اَللّـهُمَّ اِنّي اَسْاَلُكَ قَليلاً مِنْ كَثيرٍ، مَعَ حاجَةٍ بي اِلَيْهِ عَظيمَةٍ وَغِناكَ عَنْهُ قَديمٌ، وَهُوَ عِنْدي كَثيرٌ، وَهُوَ عَلَيْكَ سَهْلٌ يَسيرٌ، اَللّـهُمَّ اِنَّ عَفْوَكَ عَنْ ذَنْبي، وَتَجاوُزَكَ عَنْ خَطيـئَتي، وَصَفْحَكَ عَنْ ظُلْمي وَسِتْرَكَ على قَبيحِ عَمَلي، وَحِلْمَكَ عَنْ كَثيرِ جُرْمي، عِنْدَ ما كانَ مِنْ خَطأي وَعَمْدي، اَطْمَعَني في اَنْ اَسْأَلَكَ ما لا اَسْتَوْجِبُهُ مِنْكَ، الَّذي رَزَقْتَني مِنْ رَحْمَتِكَ، وَاَرَيْتَني مَنْ قُدْرَتِكَ، وَعَرَّفْتَني مِنْ اِجابَتِكَ، فَصِرْتُ اَدْعُوكَ آمِناً، وَاَسْاَلُكَ مُسْتَأنِساً، لا خائِفاً وَلا وَجِلاً، مُدِلاًّ عَلَيْكَ فيـما قَصَدْتُ فيهِ اِلَيْكَ، فَاِنْ اَبْطأَ عَنّي عَتَبْتُ بِجَهْلي عَلَيْكَ، وَلَعَلَّ الَّذي اَبْطأَ عَنّي هُوَ خَيْرٌ لي لِعِلْمِكَ بِعاقِبَةِ الاُْمُورِ، فَلَمْ اَرَ مَوْلاً كَريماً اَصْبَرَ عَلى عَبْدٍ لَئيمٍ مِنْكَ عَلَيَّ يا رَبِّ، اِنَّكَ تَدْعُوني فَاُوَلّي عَنْكَ، وَتَتَحَبَّبُ اِلَيَّ فَاَتَبَغَّضُ اِلَيْكَ، وَتَتَوَدَّدُ اِلَىَّ فَلا اَقْبَلُ مِنْكَ، كَاَنَّ لِيَ التَّطَوُّلَ عَلَيْكَ، فَلَمْ يَمْنَعْكَ ذلِكَ مِنَ الرَّحْمَةِ لي، وَالاِْحْسانِ اِلَىَّ، وَالتَّفَضُّلِ عَلَيَّ بِجُودِكَ وَكَرَمِكَ، فَارْحَمْ عَبْدَكَ الْجاهِلَ وَجُدْ عَلَيْهِ بِفَضْلِ اِحْسانِكَ اِنَّكَ جَوادٌ كَريمٌ، اَلْحَمْدُ للهِ مالِكِ الْمُلْكِ، مُجْرِي الْفُلْكِ، مُسَخِّرِ الرِّياحِ، فالِقِ الاِْصْباحِ، دَيّانِ الدّينِ، رَبِّ الْعَالَمينَ، اَلْحَمْدُ للهِ عَلى حِلْمِهِ بَعْدَ عِلمِهِ، وَالْحَمْدُ للهِ عَلى عَفْوِهِ بَعْدَ قُدْرَتِهِ، وَالْحَمْدُ للهِ عَلى طُولِ اَناتِهِ في غَضَبِهِ، وَهُوَ قادِرٌ عَلى ما يُريدُ، اَلْحَمْدُ للهِ خالِقِ الْخَلْقِ، باسِطِ الرِّزْقِ، فاِلقِ اَلاِْصْباحِ ذِي الْجَلالِ وَالاِْكْرامِ وَالْفَضْلِ وَالاِْنْعامِ، الَّذي بَعُدَ فَلا يُرى، وَقَرُبَ فَشَهِدَ النَّجْوى تَبارَكَ وَتَعالى، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي لَيْسَ لَهُ مُنازِعٌ يُعادِلُهُ، وَلا شَبيهٌ يُشاكِلُهُ، وَلا ظَهيرٌ يُعاضِدُهُ قَهَرَ بِعِزَّتِهِ الاَْعِزّاءَ، وَتَواضَعَ لِعَظَمَتِهِ الْعُظَماءُ، فَبَلَغَ بِقُدْرَتِهِ ما يَشاءُ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي يُجيبُني حينَ اُناديهِ، وَيَسْتُرُ عَلَيَّ كُلَّ عَورَةٍ وَاَنَا اَعْصيهِ، وَيُعَظِّمُ الْنِّعْمَةَ عَلَيَّ فَلا اُجازيهِ، فَكَمْ مِنْ مَوْهِبَةٍ هَنيئَةٍ قَدْ اَعْطاني، وَعَظيمَةٍ مَخُوفَةٍ قَدْ كَفاني، وَبَهْجَةٍ مُونِقَةٍ قَدْ اَراني، فَاُثْني عَلَيْهِ حامِداً، وَاَذْكُرُهُ مُسَبِّحاً، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي لا يُهْتَكُ حِجابُهُ، وَلا يُغْلَقُ بابُهُ، وَلا يُرَدُّ سائِلُهُ، وَلا يُخَيَّبُ آمِلُهُ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي يُؤْمِنُ الْخائِفينَ، وَيُنَجِّي الصّالِحينَ، وَيَرْفَعُ الْمُسْتَضْعَفينَ، وَيَضَعُ الْمُسْتَكْبِرينَ،يُهْلِكُ مُلُوكاً وَيَسْتَخْلِفُ آخَرينِ، وَالْحَمْدُ للهِ قاِصمِ الجَّبارينَ، مُبيرِ الظّالِمينَ، مُدْرِكِ الْهارِبينَ، نَكالِ الظّالِمينَ صَريخِ الْمُسْتَصْرِخينَ، مَوْضِعِ حاجاتِ الطّالِبينَ، مُعْتَمَدِ الْمُؤْمِنينَ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي مِنْ خَشْيَتِهِ تَرْعَدُ السَّماءُ وَسُكّانُها، وَتَرْجُفُ الاَْرْضُ وَعُمّارُها، وَتَمُوجُ الْبِحارُ وَمَنْ يَسْبَحُ في غَمَراتِها، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي هَدانا لِهذا وَما كُنّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلا اَنْ هَدانَا اللّهُ، اَلْحَمْدُ للهِ الَّذي يَخْلُقُ، وَلَمْ يُخْلَقْ وَيَرْزُقُ، وَلا يُرْزَقُ وَيُطْعِمُ، وَلا يُطْعَمُ وَيُميتُ الاَْحياءَ وَيُحْيِي الْمَوْتى وَهُوَ حَيٌّ لا يَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ وَهُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ، وَاَمينِكَ، وَصَفِيِّكَ، وَحَبيبِكَ، وَخِيَرَتِكَ مَنْ خَلْقِكَ، وَحافِظِ سِرِّكَ، وَمُبَلِّغِ رِسالاتِكَ، اَفْضَلَ وَاَحْسَنَ، وَاَجْمَلَ وَاَكْمَلَ، وَاَزْكى وَاَنْمى، وَاَطْيَبَ وَاَطْهَرَ، وَاَسْنى وَاَكْثَرَ ما صَلَّيْتَ وَبارَكْتَ وَتَرَحَّمْتَ، وَتَحَنَّنْتَ وَسَلَّمْتَ عَلى اَحَدٍ مِن عِبادِكَ وَاَنْبِيائِكَ وَرُسُلِكَ، وَصِفْوَتِكَ وَاَهْلِ الْكَرامَةِ عَلَيْكَ مِن خَلْقِكَ، اَللّـهُمَّ وَصَلِّ عَلى عَليٍّ اَميرِ الْمُؤْمِنينَ، وَوَصِيِّ رَسُولِ رَبِّ الْعالَمينَ، عَبْدِكَ وَوَليِّكَ، وَاَخي رَسُولِكَ، وَحُجَّتِكَ عَلى خَلْقِكَ، وَآيَتِكَ الْكُبْرى، وَالنَّبأِ الْعَظيمِ، وَصَلِّ عَلَى الصِّدّيقَةِ الطّاهِرَةِ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمينَ، وَصَلِّ عَلى سِبْطَيِ الرَّحْمَةِ وَاِمامَيِ الْهُدى، الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ سَيِّدَيْ شَبابِ اَهْلِ الْجَّنَةِ، وَصَلِّ عَلى اَئِمَّةِ الْمُسْلِمينَ، عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ، وَعَلِيِّ بْنِ مُوسى، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ، وَعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ، وَالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ، وَالْخَلَفِ الْهادي الْمَهْدِيِّ، حُجَجِكَ عَلى عِبادِكَ، وَاُمَنائِكَ في بِلادِكَ صَلاةً كَثيرَةً دائِمَةً اَللّـهُمَّ وَصَلِّ عَلى وَلِيِّ اَمْرِكَ الْقائِمِ الْمُؤَمَّلِ، وَالْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ، وَحُفَّهُ بِمَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبينَ، وَاَيِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ يا رَبَّ الْعالَمينَ، اَللّـهُمَّ اجْعَلْهُ الدّاعِيَ اِلى كِتابِكَ، وَالْقائِمَ بِدينِكَ، اِسْتَخْلِفْهُ في الاَْرْضِ كَما اسْتَخْلَفْتَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِهِ، مَكِّنْ لَهُ دينَهُ الَّذي ارْتَضَيْتَهُ لَهُ، اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً يَعْبُدُكَ لا يُشْرِكُ بِكَ شَيْئاً، اَللّـهُمَّ اَعِزَّهُ وَاَعْزِزْ بِهِ، وَانْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزيزاً، وَاْفتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسيراً، وَاجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصيراً، اَللّـهُمَّ اَظْهِرْ بِهِ دينَكَ، وَسُنَّةَ نَبِيِّكَ، حَتّى لا يَسْتَخْفِيَ بِشَيءٍ مِنَالْحَقِّ، مَخافَةَ اَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ اَللّـهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَيْكَ في دَوْلَةٍ كَريمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الاِْسْلامَ وَاَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فيها مِنَ الدُّعاةِ اِلى طاعَتِكَ، وَالْقادَةِ اِلى سَبيلِكَ، وَتَرْزُقُنا بِها كَرامَةَ الدُّنْيا وَالاَْخِرَةِ، اَللّـهُمَّ ما عَرَّفْتَنا مِن الْحَقِّ فَحَمِّلْناهُ، وَما قَصُرْنا عَنْهُ فَبَلِّغْناهُ، اَللّـهُمَّ الْمُمْ بِهِ شَعَثَنا، وَاشْعَبْ بِهِ صَدْعَنا، وَارْتُقْ بِهِ فَتْقَنا، وَكَثِّرْبِهِ قِلَّتَنا، وَاَعْزِزْ بِهِ ذِلَّتَنا، وَاَغْنِ بِهِ عائِلَنا، وَاَقْضِ بِهِ عَنْ مَغْرَمِنا، وَاجبُرْ بِهِ فَقْرَنا، وَسُدَّ بِهِ خَلَّتَنا، وَيَسِّرْ بِهِ عُسْرَنا، وَبَيِّضْ بِهِ وُجُوهَنا، وَفُكَّ بِهِ اَسْرَنا، وَاَنْجِحْ بِهِ طَلِبَتَنا، وَاَنْجِزْ بِهِ مَواعيدَنا، وَاسْتَجِبْ بِهِ دَعْوَتَنا، وَاَعْطِنا بِهِ سُؤْلَنا، وَبَلِّغْنا بِهِ مِنَ الدُّنْيا وَالاَْخِرَةِ آمالَنا، وَاَعْطِنا بِهِ فَوْقَ رَغْبَتِنا، يا خَيْرَ الْمَسْؤولينَ وَاَوْسَعَ الْمُعْطينَ، اِشْفِ بِهِ صُدُورَنا، وَاَذْهِبْ بِهِ غَيْظَ قُلُوبِنا، وَاهْدِنا بِهِ لِمَا اخْتُلِفَ فيهِ مِنَ الْحَقِّ بِاِذْنِكَ، اِنَّكَ تَهْدي مَنْ تَشاءُ اِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ، وَانْصُرْنا بِهِ عَلى عَدُوِّكَ وَعَدُوِّنا اِلـهَ الْحَقِّ آمينَ، اَللّـهُمَّ اِنّا نَشْكُو اِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنا صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَغَيْبَةَ وَلِيِّنا، وَكَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَقِلَّةَ عَدَدِنا، وَشِدّةَ الْفِتَنِ بِنا، وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَيْنا، فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَاَعِنّا عَلى ذلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ، وَبِضُرٍّ تَكْشِفُهُ، وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ، وَرَحْمَةٍ مِنْكَ تَجَلِّلُناها وَعافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُناها، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ .

پنج شنبه 22/6/1386 - 10:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته