حجاب و عفاف
حجاب فقط یه پوشش در میان انواع پوشش ها نیست
حجاب فقط یه سلیقه در میان سلیقه ها نیست
حجاب فقط یه مرام شخصی در میان مرام ها نیست
حجاب فقط جلوگیرنده ی نگاه ها و پیشنهاد های انسان های دنباله روی شهوت نیست
حجاب یعنی ترجیح دادن خدا برتمامی نظرها و نگاه ها و سلیقه های غیرخدا
حجاب یعنی ارزش دادن به تلاش های زهرا(س)
حجاب یعنی فهمیدن علت مظلومیت های زهرا(س)
حجاب یعنی کنار زدن تمام فایده های بی حجابی به خاطر خدا و خود
حجاب یعنی می دانم که صلاحم در حجاب است چون خدا صلاحم را اینگونه می داند
حجاب یعنی ...
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:8
حجاب و عفاف
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از
انگشتنما شدن در هر دو سو (افراط و تفریط) نهی فرموده است: افراطی در
نازکی، نرمی و بلندی لباس و یا تفریط در ضخامت، زبری و کوتاهی آن و نیز
میفرماید: لباسی را که در زیبایی یا زشتی شهرت دارد نپوشید و نیز
میفرماید: هر کس لباس شهرت بپوشد خدا از او رو گرداند تا وقتی که آن را
کنار نهد و همچنین میفرماید: هر کس در دنیا لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت
لباس ذلت بر او بپوشاند.
امام حسین (علیه السلام) میفرماید: هر کس لباس شهرت بپوشد خدا روز قیامت لباسی از آتش بر او بپوشاند.
حضرت امام صادق (علیه السلام) میفرماید:
خدا لباس شهرت را دشمن دارد؛ همچنین میفرماید: برای خواری مرد همین بس که
لباس انگشتنما و بدنام کننده بپوشد.
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:7
حجاب و عفاف
حضرت رسول (صلی الله علیه و آله)
میفرماید: هلاکت زنان امت من در دو چیز سرخفام است: طلا و لباس نازک و
نیز میفرماید: ای علی! هر مردی از همسرش اطاعت کند خدا او را به رو در
جهنم افکند. علی(علیه السلام) پرسید: این چه اطاعتی است؟ فرمود: در پوشیدن
لباس نازک به وی اجازه دهد؛ همان گرامی به علی(علیه السلام) فرمود: ای
برادر! به تو سفارشی میکنم آن را رعایت کن که شاید خدا سودی به تو برساند:
لباس خشن و مناسب اندام بپوش تا غرور و تکبر تو را نگیرد؛ همچنین فرمود:
از خصلتهایی که موجب هلاکت قوم لوط شد پوشیدن حریر (ابریشم) بود.
امیر مؤمنان(علیه السلام) میفرماید: ۶
چیز از اخلاق قوم لوط [قومی که به سبب همجنسگرایی دچار خشم و عذاب الهی
شد]در این امت است: پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده
میشود، گشودن و باز گذاشتن دکمههای پیراهن و قبا و ... ؛ همچنین
میفرماید: لباس سیاه نپوشید، چرا که آن لباس فرعون است؛ نیز میفرماید: هر
کس لباس فاخر بپوشد به تکبر گراید و متکبر در آتش دوزخ است.
امام باقر (علیه السلام) میفرماید:
رسول خدا(صلی الله علیه و آله) امتش را از به دست کردن انگشتر طلا و پوشیدن
انواع لباس زرباف و ابریشمی و ارغوانی نهی فرمود.
امیر مومنان (علیه السلام) پیوسته
میفرمود: امور این امت همواره به خیر و صلاح خواهد بود مادامی که به سان
عجمها [بیگانگان] غذا نخورند و لباس نپوشند پس هرگاه چنین کردند خدا
خوارشان میکند.
امام صادق (علیه السلام) میفرماید: کفش باریک و نوک دراز نپوشید، چرا که آن، کفش فرعون است و نخستین بار او آن را پوشید.
به فرموده امام صادق(علیه السلام) : رسول خدا (ص) مردان را از پوشیدن لباس زنان و زنان را از پوشیدن لباس مردان نهی میفرمود.
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:7
حجاب و عفاف
حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام)
میفرماید: ۶ چیز از اخلاق قوم لوط است که «گشودن و باز گذاشتن دکمههای
پیراهن و قبا» و «پوشیدن روپوش بلند از روی تکبر که بر زمین کشیده میشود»
از جمله آنهاست.
به گزارش فرهنگ نیوز،
پوشش، انتخاب نوع لباس و خرید آن همواره یکی از دغدغههای آدمی به ویژه
بانوان بوده که ائمه (علیهم السلام) دستورات خاصی در این زمینه دارند؛ بر
این اساس آداب پوشش از منظر ائمه اطهار علیهمالسلام موضوعی است که
آیتالله جوادی آملی آن را در کتاب «مفاتیحالحیات» ذکر کرده است که بخش
دوم آن تقدیم خوانندگان میشود.
پوششهای پسندیده
رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
میفرماید: برای حضور در میان برادران دینی، لباستان را آراسته و لوازم خود
را به اصلاح آرید به گونهای که در میان مردم مانند خالی نمودار و برجسته
باشید، زیرا خدا زشتی و و زشتنمایی را دوست ندارد؛ همچنین میفرماید: لباس
سفید از هر لباسی برای شما بهتر است، پس آن را بپوشید و مردگانتان را در
آن کفن کنید.
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) باز میفرماید: تا پایان عمر پوشیدن لباس پشمین را ترک نمیکنم تا پس از من سنت شود.
امیر مومنان(علیه السلام) میفرماید:
لباس پنبهای بپوشید، چرا که آن لباس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و
لباس ما (اهل بیت) است و آن حضرت لباس پشمین و مویین را جز هنگام بیماری
نمیپوشید. البته این بدان معناست که هر یک از لباس پشمی و پنبهای در مورد
مناسب خود سزاوار پوشیدن است.
راوی گوید: هرگاه امام حسن (علیه السلام)
برای اقامه نماز برمیخاست بهترین لباس را میپوشید. پرسیدند: چرا بهترین
لباس خود را میپوشید؟ فرمود: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد، پس خود را
برای پروردگارم زیبا میکنم و او میفرماید: «در هر مسجدی خود را
بیارایید» از این رو، دوست دارم بهترین لباسم را بپوشم.
امام صادق(علیه السلام) میفرماید: کتان
از [جمله] لباس پیامبران است؛ همچنین میفرماید: روز جمعه خود را بیارایید و
پاکیزهترین لباستان را بپوشید.
راوی میگوید: امام رضا(علیه السلام) در
تابستان بر حصیری مینشست و در زمستان بر زیراندازی مویین و لباسش خشن
بود؛ اما چون در میان مردم حاضر میشد لباس آراسته بر تن میکرد.
امام رضا(علیه السلام) میفرماید: روز
جمعه مستحب است که مرد عمامه بر سر نهد و بهترین و پاکیزهترین لباسش را
بپوشد و با بهترین عطر خود را خوش بو کند.
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:6
حجاب و عفاف
یـــس! وقتی میشنوی میگن اُمُل! وقتی میشنوی میگن کلاغ سیاه..وقتی میشنوی میگن چادرنشین..
ســکوت نشانه ے وقــار و آرامشِِ توست...
چادُر یا جادُر!؟ بہ نظر می رسد تلفظ اصلی و صحیحِ چادر، جادُر بوده است!
جادُر "یعنی جای درّ و گوهر"
نه پاهایم 10 سانت از زمین بالاترند نه
موهایم 10 سانت از سرم بالاترند، من اینجا روی زمین زندگی میکنم! در جایی
که من زندگی میکنم، فقط ارزشهایم مرا بالا می کشاند، نه پاشنه کفش ، و نه
کلیپس مو..!!
هوا که گرم می شود ....بله؛ کار خانم ها سخت تر است، خب گرمشان می شود، بیچاره ها گناه دارند!!
پس
آیا جواز می دهید این را که ما می بینیم این روزها...یکی موهایش را به باد
داده و دیگری دست هایش را به بیعت شیطان سپرده و دیگرتر آنقدر آرایش کرده
که آدم نمی داند مانکن بوده آدم شده یا آدم بوده و مانکن شده؟؟
هوا گرم است؛ خیلے هم گرم!
رنگ مشکے گرما را جذب مے کند.
مے پرسد: حالا حتما باید چادر سرت کنے؟ آب پز نمے شے توے این گرما؟؟؟
مے گوید: اگر چادر سرم نکنم، بیشتر گرمم مے شود!
نگاه ها، گناه ها، داغ تر است.
نمے فهمد چه مے گوید. زهرخندے مے زند!
*کارے ڪہ برخاسته از عشق باشد، تحمل سختے اش هم شیرین است.
خدایمــآن ، ممنونیــمـ از شُمــا که در دُنیــآیت ،
نقش بــآنوی نجیب و پــاکدامن را به مــآ دادی
و رسـالت دین را بر دوش چــآدرمان گذاشتی ...
باشد که باشیم
و همــآنطور که می خواهـی نقشمـآن را اجرا کُنیــم ...
پند نوشت :: حجاب را از روے محبت به خدا انتخاب کن. نه از ترس جهنم.
آن وقت با تمام وجود مے فهمے، تحمل گرماے هوا، چه نسیم خنکے را نوازنده ے روحت خواهد کرد...
تمامـ ِ رنگ های دنیــا روسیاه مـﮯ شوند!
وقتـﮯ سیاهـﮯ ِ چادرم ، قد عَلم مـﮯ كند!
چـﮧ خوب مـﮯ دانستند قدیمـﮯ تـر هآ: "بـالاتـر از سیاهـﮯ رنگـﮯ نیست "
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:4
حجاب و عفاف
زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و
درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این
درخواست گفت: یک سال گذشته به عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با
برگزاری مراسم عروسی به منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر
مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.
زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در
خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد از این
موضوع اطلاع داشت که حجاب من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن
را تغییر دهم. وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب من را پذیرفته بود،
اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترکمان، مرتب از من
ایراد میگرفت که چرا حجاب من اینقدر پوشیده است در حالی که حجاب خانواده
خودش نیز همانند حجاب من است.
زن جوان که ۲۵ سال سن داشت، عنوان کرد:
همسرم از من میخواست تا حجابم را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانیهایی
که من هرگز نمیتوانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم
شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرفهای خود پشیمان شود اما اصرار او هر
روز پررنگتر میشد. شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء
خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید شبیه آنها نیست و همسرم در
واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم
حجاب داشته باشد.
وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه
اگر افکارت اینگونه است چرا این دختر را به عقد خود درآوردی؟، گفت: همسرم
از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و زمانی که او را دیدم به او علاقمند شدم و فکر
کردم میتوانم او را از افکارش دور کنم و پوشش او را به آنچه که خود
میخواهم تغییر دهم. مرد ۲۹ ساله مدعی شد: همسرم از نظر ظاهری بسیار زیبا
است و به نظر من باید تا زمانی که زنده است از این زیبایی استفاده کند در
حالی که او خود را در پوششی پنهان کرده است که نمیتواند از آن لذت ببرد.
پدر مرد که در دادگاه حضور داشت نیز
گفت: پسرم لیاقت چنین دختری را ندارد، زیرا همه آرزوی داشتن چنین همسری را
دارند اما پسر من آنقدر بیغیرت است که نمیداند از همسرش که ناموس او است
چه چیزی را میخواهد. وی ادامه داد: پسر من باید برای همیشه فراموش کند که
پدر و مادری دارد. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صادر کردن
حکم طلاق به زندگی یکساله این زوج پایان داد.و در اخر کفتم من چارم با هیچ
چیز عوض نمی کنم چون نشانه زهرا بودم هست...
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:3
حجاب و عفاف
این بی حجابی ها و بی غیرتی ها به من فهماند!
ارزانترین کالای شب عید بعضیا ناموس آنهاست!!!
--------------------------------------------------------------------------------------
چقدرخوب!حالا که آب گرم نداری ظرفهایت رابشوئی ،غصه ندارد!دستکش که داری عزیزم!!
همین دستکش های زیبای پلاستیکی!!..
خوب است که پاهایت یخ نمیکند!!نه!!آخرچکمه هایت پاهایت را گرم نگه میدارد!!!همین چکمه های پلاستیکی!!..
راستی گونه هایت گل انداخته اند!!چه رژگونه زیبائی!!موهایت هم که آخرین مدل موست!!
چقدرزیبا!!:به کسی نگو که گونه هایت ازسرما گل انداخته نازنینم!
عزیزم !!چه نگاه معصومانه ای!غصه که نمیخوری؟نه!
سنی نداری ولی چادرت را به کمربسته ای تا کمرعفافت خم نشود!
چقدربیداری تو عزیز!..
زود باش ظرفهایت را بشوی!باید بروی،دستهای نازنینت را بنازم کدبانوی خانه!!..
تو به اینها نگاه نکن!
فرق اینها با توچیست!میدانی!!...
اینها کوچکند هرچند بزرگ زاده اند!! وتو بزرگی! بزرگ ...
خدا دوستت دارد، باورکن ...تو به اینها نگاه نکن!.....
پنج شنبه 13/9/1393 - 13:3
مهدویت
اعتقاد به ظهور مصلح جهانی در پایان دنیا كه اعتقادی بس دیرینه و ریشه دار
است نه تنها از اشتیاق و میل درونی هر انسانی نشأت می گیرد، بلكه زاییده
نوید های پیامبران الهی در طول تاریخ بشریت به مردم آزادی خواه جهان است.
1- ایرانیان باستان معتقد بودند كه ((گرزاسپه)) قهرمان تاریخی آنان زنده
است ودر كابل خوابیده و صد هزار فرشته از اونگهداری می كنند تا روزی كه
بیدار شود و جهان را اصلاح نماید.
2- گروهی دیگر از ایرانیان عقیده داشتند كه كیخسرو پس ازتنظیم كشور واستوار
ساختن شالوده فرمانروایی دیهیم پادشاهی به فرزند خود داد و به كوهستان رفت
و در آن جا آرمیده تا روزی ظاهر شود و اهریمنان را از جهان براند.
3- نژاد اسلاو بر این عقیده بودند كه از مشرق زمین یك نفر بر خیزد و تمام قبایل اسلاو را متحد سازد و آنها را بر دنیا مسلط گرداند.
4- نژاد ژرمن معتقد بودند كه یك نفر فاتح از طوایف آنان قیام نماید و ژرمن را بر دنیا حاكم گرداند.
5- اهالی صربستان انتظار ظهور(( ماركو كرالیویچ )) را داشتند.
6- برهمائیان در آخر زمان ((ویشنو)) ظهور می نماید و بر اسب سفیدی سوار می
شود و شمشیر آتشین بر دست گرفته و مخالفین را خواهد كشت و تمام دنیا برهمن
گردد و به این سعادت برسد.
7- ساكنان جزایر انگلستان از چندین قرن پیش منتظرند كه ((آرتور)) روزی از
جزیره آوالون ظهور كند و نژاد ساكسون را بر دنیا پیروز كند و خوشبختی جهان
نصیب آن ها گردد.
8- اقوام اروپای مركزی در انتظار ظهور((لوخص)) هستند.
9- اقوام آمریكای مركزی معتقدندكه ((كوتزلكوتل)) نجات بخش جهان پس از بروز حوادثی درجهان غالب می شود.
10- چینی ها معتقدند كه ((كریشنا)) ظهور كرده و جهان را نجات می دهد.
11- زرتشتی ها معتقدند كه ((سو شیانس نجات دهنده بزرگ جهان)) دین را در
جهان رواج داده، فقر و تنگدستی را ریشه كن می سازد. ایزدان را از دست
اهریمن نجات می دهد ومردم جهان را همفكر وهم گفتار وهم كردارمیگرداند
12- قبایل ((ای پوور)) معتقدند روزی خواهد رسید كه در دنیا دیگر نبردی بروز نكند و آن به سبب پادشاهی دادگر در پایان جهان است.
13- گروهی از مصریان كه در حدود سه هزار سال پیش از میلاد در شهر ممفیس
زندگی می كردند، معتقد بودند كه پادشاهی در آخرالزمان با نیروی غیبی بر
جهان مسلط شده، اختلافات بین طبقات اجتماعی را از بین می برد و مردم را به
آرامش و امنیت می رساند.
14- گروهی دیگر از مصریان باستان معتقد بودند كه فرستاده خدا در آخرالزمان دركنار خانه خدا پدیدار گشته جهان را تسخیر می كند.
15- یونانیان می گویند ((گالویبرگ)) نجات دهنده بزرگ ظهور خواهد كرد و جهان را نجات خواهد داد.
16- یهودیان معتقدند كه در آخرالزمان ((ماشیع، مهدی بزرگ)) ظهور می كند واو
را از اولاد حضرت اسحاق می پندارند در صورتی كه تورات او را صریحأ از
اولاد حضرت اسماعیل می داند.
17- نصارا نیز به وجود حضرت اعتقاد دارند و می گویند او در آخر الزمان ظهور
خواهد كرد و بر عالم چیره خواهد شد.(او خواهد آمد. داوود الهامی و علی
اكبر مهدی پور. دارالتبلیغ اسلامی)
این مطالب هرچند با اوصاف و خصوصیات حضرت مهدی (عج)از دیدگاه دین اسلام
مطابقت ندارد،اما نشانگر این واقعیت است كه از زمان های دور نسل بشرمنتظر
یك مصلح جهانی و كامل هستند
پنج شنبه 13/9/1393 - 12:59
مهدویت
کامپیوتر روشن بود. نرم افزار جدیدی که خریده بودم، روی دستگاه نصب کردم؛
نمایش، جستجو، آیات، روایات و … . وارد منوی جستجو شدم. می خواستم کلمة
«مسلمان» را جستجو کنم، خواستم «مسلمان» بنویسم، «سلمان» نوشتم. روایتی روی
صفحة مانیتور، میخ کوبم کرد: یکی از یاران امام صادق۷ از ایشان، سخنی را
نقل کرده بود:
- چقدر از شما می شنوم که سلمان فارسی را نام می برید؟
- نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. می دانی چرا سلمان، اینقدر نزد ما عزیز و گرامی است؟
- نه نمیدانم مولای من!
- سلمان، به خاطر سه ویژگی نزد ما عزیز و گرامی است:
خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت.
محرومان و فقرا را دوست داشته و بر ثروتمندان ترجیح می داد.
علم و عالمان را گرامی میداشت.
سلمان، عبد صالح خدا ، حق گرا و مسلمان بود و از مشرکین نبود.[۱]
دوباره مرور کردم: خواستة امیرالمؤمنین را بر خواستة خود مقدم می داشت؛
یعنی، خواستة امام زمان خود را بر خود و خواستهاش مقدم میداشت.
راستی! سلمانِ، اگر امروز بود چه میکرد؟ من که این قدر به ایرانی بودن
«سلمان» مباهات میکنم، من چه؟ من چقدر خواستة آقا را در نظر گرفتهام؟
موقع حرف؟ موقع کار؟ موقع نگاه؟ موقع…؟ چقدر حساب کردهام آقا این کار را
دوست دارد یا نه؟ آقا میپسندد یا…؟
[۱]. بحارالانوار، ج۲۲، ص۳۲۷
پنج شنبه 13/9/1393 - 12:58
مهدویت
«مُسَبّحات»، عنوان دسته ای از سوره های قرآن کریم است که با تسبیح و حمد
خداوند تبارک و تعالی و با الفاظی چون «سُبْحانَ»، «سَبِّحِ» و «یُسَبِّحُ»
آغاز می شود. این سوره ها عبارتند از: بنی اسرائیل، حشر، صف، جمعه، تغابن و
اعلی.
امام باقر علیه السّلام در باره فضیلت این سوره ها فرمود:
«هر کس که همه مسبّحات را پیش از آن که بخوابد، تلاوت نماید، نمیرد تا حضرت
قائم (عج) را درک کند و چنانچه مُرد در پناه و همسایگی رسول خدا صلّی الله
علیه و آله و سلّم خواهد بود.» («ثواب الاعمال»، ص ۱۴۸)
پنج شنبه 13/9/1393 - 12:58