• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 3568
تعداد نظرات : 224
زمان آخرین مطلب : 2299روز قبل
حجاب و عفاف

مامان خوبم میدونم خیلی دوستم داری

دوست داری منو خوشگل کنی و به همه نشون بدی
ولی مامانی یه کوچولو فکر کن ، قرار من یه انسان باشم

من عروسک نیستم که هر طوری لباس تنم کنی

آرایشم کنی و جلو همه برقصونیم

مامانی به من حیا یاد بده ، حجاب داشتن رو یادم بده

دفاع از خودم رو یاد بده کسانی که بی عفتی رو یادم بدن زیادن

تو عروسک شدن واسه دل دیگران رو بهم یاد نده

خواهش میکنم مامانی ...!

 

سه شنبه 6/8/1393 - 15:25
حجاب و عفاف
سه شنبه 6/8/1393 - 15:25
حجاب و عفاف
سه شنبه 6/8/1393 - 15:24
حجاب و عفاف

بسم الله الرحمن الرحیم

شرط كشف حجاب در قرآن!!..

دوستان عزیز با توجه اینكه خداوند متعال در آیه۳۰ سوره نور صراحتا اعلام می دارد كه زنان حجاب خود را حفظ نمایند و خود را از نگاه نامحرم به دور نمایند در آیه ۶۰ همین سوره هم اعلام می دارد كه كشف حجاب در مواقعی می توان صورت بگیرد البته به شرطها و شروطها....

چند روز پیش در یك مناظره ای با موضوع حجاب و عفاف شركت كرده بویم كه یكی از خواهران محترمه یك سوال مطرح فرمودند كه بقیه حضار بیشتر كنجكاوی كردند كه باعث شبهه بین این عزیزان گردید

 

سوال خواهر محترمه این بود:

 

اگر مسئله حجاب و عفاف این همه مهم بوده چرا خداوند در قرآن می فرماید كه شما میتوانید حجاب  خود را بردارید؟!!...

 

در جواب ابن خواهر محترمه عارضم با توجه اینكه خداوند متعال در آیه۳۰ سوره نور صراحتا اعلام می دارد كه زنان حجاب خود را حفظ نمایند و خود را از نگاه نامحرم به دور نمایند در آیه ۶۰ همین سوره هم اعلام می دارد كه كشف حجاب در مواقعی می توان صورت بگیرد البته به شرطها و شروطها....

خداوند در این آیه از سوره نور می فرماید بر زنان از كار افتاده‏اى كه [دیگر] امید زناشویى ندارند گناهى نیست كه پوشش خود را كنار نهند [به شرطى كه] زینتى را آشكار نكنند و عفت ورزیدن براى آنها بهتر است و خدا شنواى داناست.

نه به خواهران جوانی كه همه زینتهای خود را آشكار نموده و امید زناشویی داشته و به قولی تازه اول كارشان هست بس با اندكی تامل و مطالعه و تحقیق می فهمیم كه خداوند متعال در هر شرایطی صلاح بنده خود را می داند و بر حفظ حجاب و عفاف تاكید می نمایند.


سه شنبه 6/8/1393 - 15:8
حجاب و عفاف

بسم الله الرحمن الرحیم

آیاحضرت زهراچادری بوده اند؟!!..

با سلام و عرض ارادت به همه عزیزانی که در جشنواره چهره ۸۹ به وبلاگ ناقابل ما رای دادند و به عنوان وبلاگ برتر انتخاب نمودند.


آیاحضرت زهراچادری بوده اند؟!!..

آیا این تیتر درست است؟!


این تیتری هستش که چند مدت پیش در وبلاگها و سایتهای متعددی به چشم می خورد.

آیا بهتر نیست کیفیت حجاب حضرت زهرا(س) و الگو بودن حجاب ایشان سرتیتر اینگونه مطالب باشد؟..

از نحوه پوشش حضرت فاطمه زهرا (س) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد برای دفاع از فدك می توان به این مهم دست پیدا کرد ......به مطلب زیر توجه نمایئد

در تاریخ آمده است که حضرت زهرا (س) آن روز که می خواستند به مسجد مدینه بروند تا خطبه معروف فدکیه را ایراد کنند ابتدا روسری خود را دور سرشان پیچیده اند:  لاثَتْ خِمارَها عَلی رأسِها (۱)


خمار چیزی بزرگتر و بلند تر از روسری های ماست به نحوی که تمام سر و گردن را می پوشانده و کلمه پیچاندن(لاث) نمایانگر نحوه پوشیدن آن است.سپس جلباب را به آن اضافه کردند: وَاشتَمَلَتْ بجلْبابها


جلباب از مایه جلب به معنای تاریکی است و جلباب در فرهنگ اعراب پوشش بلند و تیره است.چیزی شبیه عبا یا چادرهای عربی یا همین چادرهای ما. یعنی علاوه بر روسری بلندی که تمام سر وگردن را می پوشاند جلباب را هم پوشیدند.


در مورد اندازه پوشش ایشان هم آمده است: که جلباب ایشان آنقدر بلند بود که در هنگام راه رفتن زیر پایشان می آمد. (البته ایشان به علت بیماری کمی خمیده شده بودند اما به هر حال جلباب ایشان بلند وتقریبا اندازه چادرهای امروزی بوده است)


همچنین آمده است که :  وَأَقبَلَتْفی لُمَّةٍ مِن حَفَدَتِها وَ نِساءِ قَومِها



این خود نوعی فوق حجاب است.ایشان تنها از خانه بیرون نیامدند بلکه با جمعی از خانمها و هم سن و سالهای خود حرکت کردند. به این روش جلب توجه را به حد اقل رساندند به طوری که ایشان در بین خانمها پنهان شده بودند.ایشان حتی پیکرشان را هم پنهان کردند.

پی نوشت: (۱)  http://www.qurancity.i

سه شنبه 6/8/1393 - 15:4
قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

هفت سین قرآنی

1- سلامٌ قولاً مِن رَبِّ رحیم.( یس/58)

" از جانب پروردگار [ی] مهربان [ به آنان] سلام گفته می شود."

این ندای روح افزا و نشاط بخش و مملو از مهر و محبت خدا ، چنان روح انسان را در خود غرق می کند و به او لذت ، شادی و معنویت می بخشد ، که با هیچ نعمتی برابر نیست ، آری شنیدن ندای محبوب ، ندایی آمیخته با محبت و آکنده از لطف ، سرتا پای بهشتیان را غرق سرور می کند ، که یک لحظه ی آن بر تمام دنیا و آنچه در آن است برتری دارد.

از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده : " در همان حال که بهشتیان غرق در نعمتهای بهشتی هستند نوری بر بالای سرایشان آشکار می شود ؛ نور لطف خداوند که بر آنها پرتو افکنده است.

پس ندایی بر می خیزد که "سلام بر شما ای بهشتیان" ، نظر لطف خداوند چنان بهشتیان را مجذوب می کند که از همه چیز جز او غافل می شوند ، و همه نعمتهای بهشتی را در آن حال به دست فراموشی می سپارند.


2- سلامٌ علی نوح ٍ فی العالمین . ( صافات /79)

" درود بر نوح در میان جهانیان."

چه افتخاری از این برتر و بالاتر که خداوند بر حضرت نوح علیه السلام ، سلام می فرستد ، سلامی که در میان جهان و جهانیان باقی می ماند و تا دامنه قیامت گسترده می شود ، سلام خدا توأم با ثناء جمیل و ذکر خیر بندگانش در قرآن کریم ؛ کمتر سلامی به این گستردگی و وسعت درباره کسی دیده می شود ، به خصوص اینکه لفظ " العالمین" معنی وسیعی دارد که نه تنها همه انسانها ، بلکه عوالم فرشتگان و ملکوتیان را نیز در برمی گیرد.


3- سلامٌ علی اِبراهیم . ( صافات/109)

" درود بر ابراهیم."

در آیات پیش از این آیه ، به چگونگی بشارت دادن فرزندی بردبار و پراستقامت بر حضرت ابراهیم ، و جریان دستور ذبح اسماعیل -  فرزند ایشان - و تسلیم بودن هر دوی آنها بر این امر به میان آمده است ک پس از یاد آوری این قضایا ، خداوند می فرماید: سلام بر ابراهیم [ آن بنده مخلص و پاک باد.]


4- سلامُ عـَلی موُسی و هارون . (صافات/120)

" درود بر موسی و هارون."

درآیات پیش از این آیه ، خداوند ضمن آیاتی ، جریانات حضرت موسی و هارون را نقل می فرماید:

- ما این دو برادر و قوم آنها را از اندوه بزرگ رهایی بخشیدیم . ( صافات/115)

- ما آنها را یاری کردیم تا آنها بر دشمنان نیرومند خود پیروز شدند . ( صافات/116)

- ما به آن دو ، کتاب آشکار دادیم . ( صافات/117)

- ما آن دو را به راه راست هدایت نمودیم . ( صافات/118)

- ما ذکر و یاد خیر آنها را در اقوام بعد باقی وبرقرار ساختیم . ( صافات /119)

و بعد از یادآوری موارد فوق خداوند برآن دو سلام می رساند.

سلامی از ناحیه پرودگار بزرگ و مهربان.

سلامی که رمز سلامت در دین و ایمان در اعتقاد و مکتب، و در خط و مذهب است.

سلامی که بیانگر نجات و امنیت از مجازات و عذاب این جهان و آن جهان است.


5- سلامُ علی آلِ یاسین . ( صافات/130)

" درود بر پیروان الیاس"

خداوند می فرماید: ما نام نیک الیاس را در میان امتهای بعد جاودان کردیم.( صافات /129)

امتهای دیگر ، زحمات این انبیاء بزرگ ( الیاس وسلاله ی او ) را که در پاسداری خط توحید، و آبیاری بذر ایمان منتهای تلاش و کوشش را به عمل آوردند ، هرگز فراموش نخواهند کرد ، و تا دنیا برقرار است یاد و مکتب این بزرگ مردان فداکار زنده و جاویدان است.

تعبیر به " ال یاسین" به حای" الیاس" یا به خاطر این است که ال یاسین لغتی در واژه " الیاس" بوده و هر دو به یک معنی است ، و یا اشاره به الیاس و پیروان او است که به صورت جمعی آمده است.


6- سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین . ( زمر/73)

" ... سلام برشما ، خوش آمدید ، در آن درآیید [ و] جاودانه [ بمانید]

در این آیه ، خداوند می فرماید که بهشتیان وقتی به بهشت می رسند ، در حالی که درهای آن گشوده شده است ، در این هنگام نگهبانان بهشت ، آن ملائک رحمت به آنها می گویند : سلام بر شما ، گوارا باد این نعمتها بر شما ، داخل بهشت شوید و جاودانه بمانید.


7- سلامُ هیَ حتّی مَطلَعِ الفـَجر. ( قدر/5)

" [ آن شب] تا دم صبح ، صلح و سلام است . "

این آیه ، در توصیف شب قدر است . آن شبی است که قرآن درآن نازل شده و عبادت و احیاء آن معادل هزار ماه است ، خیرات و برکات الهی در آن شب نازل می شود و رحمت خاص الهی شامل بندگان می گردد و فرشتگان و روح در آن شب نازل می گردند


سه شنبه 6/8/1393 - 15:3
حجاب و عفاف

بسم الله الرحمن الرحیم

نظر یکی از علما در مورد افراد بی حجاب

حجاب و عفاف

یكى از علماء مى فرمودند:
من یك وقت راجع به افرادى كه بد حجاب هستند فكر مى كردم حساب كردم و شمردم چند نوع بدحجاب داریم همه یك رقم نیستند.
1- بعضى بدحجابها بسیار آدمهاى خوبى هستند، منتها محیط خانوادگى وفامیلیشان بدحجاب بوده این هم هیچ غرضى نداشته واینجور بار آمده .
2- بعضى ها مادرهایشان بدحجاب هستند و او هم یاد گرفته .
3- بعضى ها مادرهایشان حجاب دارد این لج مى كند.
4- بعضى ها مساءله را نمى دانند كه بى حجابى یا بدحجابى حرام است .
5- بعضى ها مشكل روحى دارند.
6- بعضى ها كمبود دارند.
7- بعضى ها كُلاًمیخواهند به دین دهن كجى كنند.
8- بعضى هاتقلیدى هستند مثلاً چون دختر خاله اش یا همسایه اش ‍ اینجورى است آنهم باید اینجور باشد.
9- بعضى خیال مى كنند تمدّن و تجدّداست .
10- بعضى ها خانوادگى روانى و خیالى هستند.
11- بعضى ها پول گرفته اند كه فرهنگ بدحجابى یا بى حجابى را رواج دهند. و فرهنگ مبتذل غربى را در كشور مذهبى بیاورند و مردم را بى قید و بى بند و بار و بى دین و لامذهب بار بیاورند و هركارى كه میخواهند انجام دهند.
12- بعضى ها بر اثر رفت و آمدها و روابط دوستانه و مسخره كردن دوستانشان ... بى حجاب یا بدحجاب شده اند.

منبع: كتاب داستانهایى از پوشش و حجاب


سه شنبه 6/8/1393 - 15:1
حجاب و عفاف

بسم الله الرحمن الرحیم

چادر حجاب برتر

با سلام خدمت همه دوستان از اونجایی که با دوستان زیادی از داخل و خارج کشور در ارتباط هستیم و از نظرات سازنده آنها استفاده می کنیم دوست بسیار عزیزمون ran_1368@yahoo.com مطلب خوبی رو برامون فرستادن تا در وبلاگمون درج کنیم که از ایشون تشکر می نمائیم.

تعریف حجاب: حجاب به پوششی گفته می شود که بر روی بدن قرار گرفته و  بدن را می پوشاند
شلوار، پیراهن ، مانتو، تی شرت و یا هر پوشش دیگری که به ذهن می رسد نوعی حجاب محسوب می شودهدف از حجاب تنها محافظت از پوست در مقابل عوامل خارجی نبوده و حجاب هر فرد نشان دهنده ی اداب و رسوم ، عقاید و اعتقادات آن شخص نیز می باشد
در دین اسلام هدف از حجاب نه تنها جنبه ی محافظت فیزیکی داشته بلکه نوعی محافظ روانی نیز محسوب می شود.

چادر: سخن بسیاری از اشخاص که با چادر مخالفت می کنند و از درب دین و دیانت، وارد این مقوله می شوند این است که از پوششی به نام چادر در هیچ کجای قرآن یاد نشده است و این پوشش رفتاری است که بیهوده می باشد و به زبان عامیانه نوعی حرکت من در اوردی است.


سه شنبه 6/8/1393 - 15:0
حجاب و عفاف

بسم الله الرحمن الرحیم

حجاب دافعه است یا جاذبه؟...

تقریباً همه بر این نكته تأكید دارند كه حیا و عفت، قدر و قیمت زن را بالا می برد. تمام مردان اعم از خواستگار، شوهر، محارم و نامحرمان، به زن با حیا، احترام قائلند و زن بی حیا و بی آزرم را حقیر می شمارند.



ویل دورانت (روان شناس معروف آمریكایی) می گوید: "زنان دریافتند كه دست و دلبازی مایه طعن و تحقیر است و این را به دختران خود یاد دادند."


بدون شك منشأ حجب و حیای زن را در عشق و علاقه می توان یافت




منزلتی ناشی از حیا كه نقطه مخالف بی حیایی و به قول ویل دورانت دست و دلبازی است، به گونه های مختلف تعبیر شده و هر اندیشمندی، به شكلی بازتاب آن را در زندگی زن، به توضیح نشسته است. 

ویل دورانت حیا را كمین گاهی می داند كه زن با استفاده از آن می تواند همسر مورد نظرش را برگزیند یا مطابق دلخواهش اصلاح نماید: "حجب و حیا برای دختران همچون وسیله دفاعی است كه به او اجازه می دهد تا از میان خواستگاران خود، شایسته ترین آنان را برگزیند یا خواستگارش را ناچار سازد كه پیش از دست یافتن بروی، به تهذیب خود بپردازد. موانعی كه حجب و عفت زنان، در برابر شهوت مردان ایجاد كرده، خود عاملی است كه عاطفه و عشق شاعرانه را پدید آورده و ارزش زن را در چشم مرد بالا برده است". 

خانم جینا لمبروزو (روان شناس معروف ایتالیایی)، تداوم عفت و حیای زن را مهم شناخته و دلدادگی مرد را در این رابطه مؤثر دانسته است:" بدون شك منشأ حجب و حیای زن را در عشق و علاقه می توان یافت، چه این كه زن وقتی مرد را به خویش علاقمند و خود را نسبت به او متمایل دید، منظور اصل خود نمایی و جلوه گری از بین می رود".

استاد مطهری بر این باور است كه عفت و حجاب، برای زن هم وسیله تصاحب دل مرد است و هم حایل و مانع در برابر گرفتاران به جنون جنسی و انگیزه تجاوز: "حیا و عفاف و ستر پوشش، تدبیری است كه خود زن با یك نوع الهام، برای گرانبها كردن خود و حفظ موقعیت خود در برابر مرد، به كار برده است ... زن همان گونه كه متوسل به زیور، خود آرایی و تجمل شد كه از آن راه، قلب مرد را تصاحب كند، متوسل به دور نگه داشتن خود از دسترس مرد نیز شد، دانست كه نباید خود را رایگان كند بلكه بایست آتش عشق وطلب اورا تیز تر كند ومقام خود را بالا ببرد ... به طور كلی رابطه ای است میان دست نارسی و فراق از یك طرف وعشق و سوز وگرانبهایی از طرف دیگر یعنی عشق در زمینه فراقها ودست نارسی ها می شكفتند". 

زن هر اندازه متین تر و با وقار تر و عفیف تر حركت كند ... به احترامش افزوده است ... 

جلال الدین بلخی، این معنا را چنین به نظم آورده است: 

آب غالب شد برآتش از نهیب***زآتش او جوشد چو باشد درحجیب 

چونكه دیگی حایل آمد هردو را***نیست كرد آن آب را كردش هوا 

ظاهرا بر زن چو آب از غالبی***باطنا مغلوب و زن را طالبی 

یعنی، مرد چونان آب است و زن چونان آتش، اگر این دو بی هیچ مانعی در ارتباط با هم قرار گیرند، آن كس كه مغلوب می شود وخاموش و سرد و بی خاصیت می گردد، زن است. 

ولی اگر میان این آب و آتش، ظرفی حایل شود، آتش سرد و بی خاصیت نمی شود؛ بلكه می تواند با حرارت دائمی خود، وجود مرد را گرمایش و به غلیان و شور وا دارد. 

مطهری می گوید: "مرد درعمق وجودش از ابتذال تسلیم و رایگانی زن متنفر است و عزت، استغنا وبی اعتنایی او را می ستاید مردی وجود ندارد كه آرزوی داشتن همسر عفیف و با حیاء را درسر نپروراند یا از زیستن دركنار چنین زنی لذت نبرد." 

چرا تأكید بر حجاب و عفاف زن است؟ 

زن و مرد در طبیعت، هر یك گرایش ها، انگیزه ها، توانها و كاركردهای خاص خود و آسیب ها و ضرورت های ویژة خود را دارند. 

این است كه در كنار تشویق او به ایجاد جذابیت مثبت برای همسر خود، وی را از به كار گیری این توان در زمینه های نادرست بر حذر داشته و از او خواسته است تا با حجاب و عفاف و حیا بر نیروی جذّابیت آفرینی خویش فائق آید و آن را مدیریت كند. 

برخی از روانشناسان بر این باورند كه همزمان با آغاز دوران بلوغ احساس تشخیص هویت نیز خود نمایی می كند؛ همانگونه كه پسران در این مقطع سنی به سلطه جویی می اندیشند. در دختران حالت انقیاد، جذب و قدرت جلب توجه آشكار می شود و در نتیجه علاقه پوشیدن لباسهای زیبا، آرایش كردن، با عشوه سخن گفتن، با ناز قدم بر داشتن و بروز حالت های مادرانه در آنان طبیعی است ولی در مرحله تكامل بلوغ و تعیین هویت انسانی زنان باید به جای جذب همه مردان، تنها به یك مرد توجه كرده و بقیه توانایی های جسمی و روحی خود را صرف سازندگی كنند. 

البته این خطر وجود دارد كه رشد شخصیت توقف پیدا كند و دختران به موجودات كاملا گیرنده تبدیل شده، همیشه اسیر توجه دیگران باشند. امروز این خطر به صورت جدی تر مطرح است. در بسیاری از جوامع بشری این توقف به گونه های مختلف مورد تشویق قرار می گیرد. ظهور زنان بی بند و بار و عشوه گر در پرده سینماها و تلویزیون، نقش معرفی الگو را دارد. 

نتایج انكار حجاب و نفی عفاف 

شاید تصور شود حجاب و عفاف نوعی محدودیت و زحمت را برای زنان به همراه دارد ولی امروز به آسانی می توان مشاهده كرد كه نفی حجاب و عفاف و كنار نهادن آن از سوی زنان، آثار ویرانگری را برای جوامع بشری پدید آورده است و در این فرو ریزی ارزشها، بیشترین آوارها بر سر زنان فرود آمده و به خود آنان آسیب زده است. 

ویل دورانت با توجه به مشاهدات زمان خود در مقام بررسی عفت عمومی و آشفتگی زندگی خانوادگی می گوید: "به زودی زمانی خواهد رسید كه هیچ مردی نخواهد خواست با زنی كه با هم از تپه زندگی بالا رفته بودند، پایین برود و ازدواج بی طلاق چنان نادر خواهد شد كه باكره در شب زفاف". 

بر اساس بازرسی كه صورت گرفته است ۸۰ % دختران دانش آموز انگلیسی در كیف خود قرص ضد بار داری حمل می كنند و ۴۵ % دختران جوان در مدارس مختلف عفتشان را از دست می دهند. این نسبت در مقطع تحصیلات عالی به شدت افزایش می یابد. 

هاید می گوید: "بررسی در مورد یك دانشگاه پژوهشی معتبر نشان داد كه ۲۶% اساتید آن تجربه روابط جنسی را با یك دانشجو پذیرفته اند. لبته این احتمال كمتر برآورد شده است زیرا ممكن است پاسخ دهندگان این رفتار را پنهان كرده باشند یافته ها نشان می دهد ۵۰ % دانشجویان زن توسط اساتید خود مورد مزاحمت قرار گرفته اند". 

حجم تجاوز جنسی چشم گیر است، زنان در بسیاری از كشورهای غربی با احساس ترس از تجاوز، زندگی می كنند و وقتی كه در معرض تجاوز قرار می گیرند، بینندگان با بی تفاوتی رنج و درد حیثیتی آنها را نادیده می انگارند. این واقعیت را از طریق گزارش ها و آمارهای زیر می توان درك كرد: 

"شامگاه روز پنج شنبه ۲۲ سپتامبر ۱۹۸۸ در ایستگاه قطار شهری شیكاگو در حضور جمعی از مردم زنی، مورد تجاوز قرار گرفت، آن هم در ساعت پر رفت و آمد، هیچ كس به استمداد آن زن پاسخ نداد. روزنامه "شیكاگو تریبون" نوشت: رهگذران سر در گم شده بودند زیرا تجاوزگر به قربانی خود دستور داده بود لبخند بزند و او چنین كرد." 

"روزی در یك متروی پاریس كه به طرف حومه پاریس در حركت بود، سه جوان فرانسوی دختری را در داخل قطار مورد تجاوز قرار دادند ... مسافران كوپه بغلی هم به سروصدا و فریادهای ملتمسانه آن دختر اعتنایی نكردند." 

"روزی یك دختر خانم كارمند، هنگام غروب آفتاب از سر كارش به طرف منزل بر می گشت، در راه سه مرد او را دستگیر نموده و ابتدا محتویات جیبش را خالی كرده و در همان كنار خیابان به عنف به او تجاوز می كنند، در حالی كه دو نفر دستهایش را گرفته بودند و دختر از مردم هر چه استمداد می كند، كسی به او یاری نمی رساند، تنها عكس العملشان به ... گفتن اصطلاح "دگولاس: مشمئز كننده " خلاصه می گردد." 

"براساس تحقیق، در آمریكا در سال ۱۹۹۲ صد و دو هزار و پانصد مورد تجاوز جنسی به ثبت رسیده است، با این كه به گزارش اف.بی.آی. تجاوز توأم با خشونت و زور از جرائمی است كه كمترین میزان گزارش دربارة آن وجود دارد." 

" طبق بررسی، ۱۰ درصد كارمندان زن دولت مركزی آمریكا، مستقیما تحت فشار، برای برقراری روابط جنسی قرار گرفته بودند ... در واقع دوازده هزار زن كارمند دولت قربانیان تجاوز یا اقدام به تجاوز از طرف سرپرستان یا همكاران خود طی یك دوره دو ساله بوده اند." 

زنانی كه مورد تجاوز قرار می گیرند، طبق مطالعاتی انجام شده، وقتی كه به سرزنش خود یا بیان بایدها و نبایدهای مؤثر در جهت تأمین امنیتشان، می پردازند، می گویند: 

"اگر من بلوز تنگ را نپوشیده بودم، اگر دامن كوتاه را بر تن نكرده بودم، اگر آنقدر احمق نبودم كه در آن خیابان تاریك قدم بزنم و اگر آنقدر كودن نبودم كه به آن یارو اعتماد كنم." 

این اظهارات، نشان دهنده این است كه زن غربی آگاهانه یا به صورت نا خود آگاه تجاوز به خود و تأمین امنیتش را بر اساس حریم گیری پوشش و انتخاب پوشیدنی زنانه تحلیل می كنند. بهر حال، زن آرایش كرده و نیمه عریان غربی، با هیولای تجاوز جنسی رو به اوست، هر زنی، ۱۴ تا ۲۵ درصد احتمال تجاوز به خود را می دهد. 

فمینیستها می گویند: "هراس از تجاوز جنسی، روی همه زنان تأثیر می گذارد و تأثیر آن، بر شیوه لباس پوشیدن، برنامه ریزی ساعت روزانه و مسیرهای آمد و شد زنان، مانع از فعالیت های آنان می شود و آزادی آنان را محدود می كند، این وحشت به هیچ وجه بی اساس نیست، چون هیچ زنی در برابر تجاوز، مصونیت ندارد". همان گونه كه در گزارش ها و اظهار نظرها آمده است، خود زن ها، آگاهانه یا به صورت ناخود آگاه، نقش لباسی و پوشش را در رابطه با تأمین مصونیت خود مؤثر می شناسند. 

بدین ترتیب در غرب كه عفت گریزی به مرز عفت ستیزی رسیده است، احیای حریم گیری و حجاب در روابط بین زن و مرد، باور نكردنی است، دست اندر كاران فكر و فرهنگ می كوشند كه این وضعیت را به سایر كشورها به خصوص جهان اسلام نیز صادر كنند، همانگونه كه فرانسه در الجزایر برای برداشتن حجاب و چادر به عنوان نشانه اصالت ملی و سازنده استعداد مقاومت، از تن زن الجزایری، جنگ سختی را راه اندازی كرد. امروز نیز غرب استعمار گر جسورانه و یا به قصد دستیابی با اهداف استعماری خود ترویج بی حجابی را كه مقدمه ترویج فساد می باشد با روشهای مختلف دنبال می نماید 

سخن پایانی 

تكلیف پوشش در سنین آغازین جوانی تمرینی است كه از توقف رشد شخصیت زنان جلوگیری می كند و به آنان می آموزد كه غریزة نمایش محدودیت دارد وهر جلب توجهی به صلاح آنان نمی باشد. گرچه پوشاندن بدن برای دختران جوان مثل رفتن به مدرسه دریك صبح سرد زمستان با رنج وفشار همراه است ولی باید به این رنج، تن دهند تا از هدر رفتن غریزه جلب دیگران پیش گیری به عمل آید و این غریزه با پذیرش محدودیت درخدمت تحكیم پایه های كانون خانواده قرارگیرد. 

پوشیدگی زن، همان گونه كه بر اساس تجربه عملی، جلو تجاوز جنسی را می گیرد و نگرانی ناشی از این خطر را از دل او می زداید؛ از نگرانی ناشی از عادت به نمایش افراطی و تصور پیری، نیز پیش گیری می كند و در عین حال به عنوان نماد عفت و حیا، به میزان مقبولیت و محبوبیت او نیز می افزاید. 

با توجه به آنچه كه مورد مطالعه قرار گرفت، پسر و دختر جوانی كه با عفت زیسته و حریم گیری ها را رعایت كرده اند، با اعتماد خوشبینی و عطش به سراغ ازدواج، می روند و پس از ازدواج از یك نوع محدودیت سختی بیرون می آیند.


سه شنبه 6/8/1393 - 14:59
حجاب و عفاف

بسم الله الرحمن الرحیم

مقایسه بین حجاب اسلامی و بد حجابی

به دو نمونه از زنان اجتماع توجه فرمائید ارزش آنان را بسنجید و بگوئید كدامیك برترند.


آیا یك زن با حجاب ، كه در پوشش ایمان درآمده و لباس اسلام به تن كرده و خود را به روپوش كرامت و شرف آراسته و خشنودى خدا را جلب كرده و به درجات بهشت نائل گردیده و شخصیت واحترام و پاكدامنى را در خود افزایش داده كه وقتیكه انسان به او نگاه میكند، چیزى جز حجاب و چادر نمى بیند، و اصلاً نمى داند كه آیا او جوان است یا پیر؟ زشت است یا زیبا؟ از این رو با دیده احترام به او نظر مى كند و در صدد آزارش برنمى آید، چون مى داند او زنى است كه بدینش پاى بند است و نگهبان شرافت و متمسك به اسلام خویش مى باشد و از پستى اِباء دارد، و از بى حجابى و خود نمایى پاك است و از فساد و انحراف دورى مى گزیند. برتر است ...

 

حیا از ایمان است و كسیكه حیا ندارد ایمان ندارد

 


یا یك زن بى حجاب یا بد حجاب كه لباس حیا را از تن بیرون آورده و روپوش ایمان را كنده (زیرا كه در حدیث است حیا از ایمان است و كسیكه حیا ندارد ایمان ندارد) و فرمان قرآن را مخالفت كرده وبى بند و بارى و خودنمائى را مانند زنان جاهلیت قدیم پیش گرفته ، و به زنان یهودى و مسیحى شبیه شده و عظمت و شخصیت خود را از دست داده ، و بدنش را نمایان و صورت و دستها و سینه و زینتهاى بدنش را آشكار ساخته ، نظر بدكاران را به خود جلب كرده و چشم خیانتكاران را بر خود خیره نموده و بدنش را مانند كالائى در بازار در معرض نمایش گذاشته و در معرض دید همگان قرار داده چه بسا او را مسخره و بیچاره كنند، و گاهى به او تجاوز نمایند و عفّت او را از بین ببرند و...
شرافت خود را از دست بدهد، و در كرامت خویش زیان ببیند، و در بدبختى و بیچارگى و بدحالى قرار گیرد.
زیرا همه اینها در اثر بى حجابى و بدحجابى بر او پیش مى آید. این دو زن را با هم مقایسه كنید كدام یك از اینها بهتر است ؟ كدامیك سنگین تر و محترم هستند، كدام یك از نظر مقام و مرتبه عالى ترند؟

خدا وکیلی اونی که توی دلته بگو ها .....


سه شنبه 6/8/1393 - 14:55
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته