• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1400روز قبل
ایرانگردی

 

 

"انتخابات شهردار مدرسه" در تاریخ 20آبان ماه98 در مدارس منتخب دوره متوسطه اول منطقه21 همگام با تمامی مدارس کلانشهر تهران برگزار می شود که دانش آموزان از یازدهم لغایت هجدهم آبان فرصت تبلیغات دارند.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه21، حسین معینی کربکندی معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه با بیان خبر فوق گفت: رویکرد "بیست و یکمین دوره طرح شهردار مدرسه"؛ تقویت حس مسئولیت اجتماعی در بین دانش آموزان با اجرای فعالیت در یکی از سر فصل های "ترافیک و آلودگی هوا، حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، ایمنی و مدیریت بحران و  زیست مسئولانه شهری" است.

 

وی در ادامه افزود: شهردار مدرسه با آراء سایر دانش آموزان انتخاب شده که در این بین، هشت معاون جهت پذیرش مسئولیت در حوزه های خدمات مدرسه و محیط زیست، مشارکت های محلی، خدمات عمرانی و ترافیکی، خدمات اجتماعی و رفاهی، برنامه ریزی و پشتیبانی، ایمنی و سلامت، فرهنگی و ورزشی و  همیاری تحصیلی انتخاب خواهند شد.

 

معینی کربکندی در همین خصوص یادآور شد: در دوره بیست و یکم، شهرداران منتخب و معاونین آنها با مشارکت دانش آموزان مدارس به منظور تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت پذیری دانش آموزان، حسب مقتضیات محلی و منطقه ای می توانند به صورت تاثیرگذار در فعالیت ها و طرح های مختلف و خلاقانه مشارکت فعال داشته باشند.

 

بنا بر این گزارش؛ فعالیت ها و طرح های مختلف و خلاقانه ای که شهرداران مدارس به آن می پردازند شامل "دیوار سبز یا احداث باغچه در مدرسه"، "گلدان من" هر دانش آموز یک گلدان و برگزاری نمایشگاه "گلدان من"، "دوخت کیسه های پارچه ای و توزیع در بین اهالی محل یا مراکز خرید سطح محله"، "برگزاری همایش کاهش و تفکیک پسماند از مبدا در پارک محله برای اهالی محل"، "یک روز بی دود با دوچرخه از منزل تا مدرسه"، "نقاشی دیواری در محله با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی"، "اجرای طرح روز بدون پسماند" و "برگزاری اردوی آموزشی پاکسازی طبیعت" است.

 

لازم به ذکر است؛ دوره بیست و یکم انتخابات شهردار مدرسه با همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه9 تهران بزرگ و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21، همزمان با 20آبان ماه در مدارس منتخب دوره متوسطه اول این منطقه همگام با تمامی مدارس شهر تهران برگزار خواهد شد.

يکشنبه 12/8/1398 - 17:18
ایرانگردی

 

شهرداری منطقه 11 در چهارمین دوره خشت طلایی تهران که همزمان با روز جهانی شهرها در برج میلاد برگزار شد؛ موفق به دریافت جایزه این رویداد بین المللی از میان 500 پروژه داخلی و خارجی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن حضور در مراسم چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی که در برج میلاد برگزار شد؛ از دریافت این جایزه برای پروژه "احیای 10 خانه تاریخی در محدوده حصار ناصری"  و " راه اندازی موزه های ثبت احوال ، جنگ و دخانیات" خبر داد.

آبادیان با بیان این که در چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران، پانصد پروژه و تجربه شهری شرکت کرده بودند؛ گفت:  200 پروژه از داخل کشور و بیش از 300 پروژه و تجربه از سایر شهرهای جهان  در این دوره مشارکت کرده اند که از میان آن ها پروژه و تجربه شهرداری منطقه 11 با موضوع " احیای خانه های تاریخی در محدوده حصار ناصری" که منتج به ایجاد اشتغال و کار آفرینی و باز زنده سازی این بنا ها شده است؛ و و " راه اندازی موزه های ثبت احوال ، جنگ و دخانیات"  پس از داوری و بررسی های تخصصی موفق به دریافت این جایزه شد.

 او در باره پروژه احیای خانه های تاریخی عنوان کرد: مالکان 10  بنای قدیمی و واجد ارزش معماری به جای مانده از طهران قدیم خانه های خود را در بخش مرکزی شهر تهران احیاء و در آن ها کار آفرینی ایجاد کردند.

آبادیان با اشاره به این که در 2 سال گذشته 10 عمارت فاخر در این منطقه احیاء و دارای کاربری شده اند؛ عنوان کرد: این خانه های قدیمی اکنون تبدیل به بوتیک هتل ، کافه گالری، رستوران و ... شده اند و امکان حضور علاقمندان و شهروندان در آن ها نیز فراهم است.

به گفته آبادیان برخی از  خانه های تاریخی  احیاء شده در منطقه 11 شامل بوتیک هتل حنا ، خانه فاموری ، خانه زی ، کافه رستوران میعاد ، بوتیک هتل تاج ، کافه گالری ریرا و کافه کتاب دارالخلافه است.

روز شنبه 11 آبان ماه چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران با شعار"ایجاد شهرهایی هوشمند ، تاب آور و زیست پذیر برای همه "  با همکاری سازمان های تخصصی بین المللی از جمله برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد ، مترو پولیس یا انجمن کلان شهرهای های مهم جهان ، انجمن طراحان و برنامه ریزان شهری و منطقه ای  یا ISOCARP و مجمع شهرداران آسیایی AMF همزمان با روز جهانی شهر ها در برج میلاد  تهران برگزار شد و بیش از 500 پروژه در موضوعات معماری ، شهرسازی ، میراث فرهنگی و باز آفرینی شهری  شرکت کرده اند که پروژه شهرداری منطقه 11 موفق به دریافت لوح افتخار و جایزه این دوره از جشنواره شد.

يکشنبه 12/8/1398 - 17:15
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 2:25
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 2:22
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 2:17
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 2:14
آموزش و تحقيقات


تاابد آتشی که از جنایات یزیدیان همه زمانها در دلهای مومنان افروخته شده: خاموش نخواهدشد: و بدست مهدی طومار این ابرجنایتکاران را درهم خواهیم پیچید: مرگ برآمریکا:

يکشنبه 12/8/1398 - 2:9
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 2:4
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 2:1
آموزش و تحقيقات

يکشنبه 12/8/1398 - 1:58
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته