• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 172
تعداد نظرات : 121
زمان آخرین مطلب : 5949روز قبل
خاطرات و روز نوشت

اول یه نکته آموزنده:

تو چهارشنبه سوری مواظب خودتون باشین

دوم: برای مشاهده نتایج انتخابات به سایت وزارت کشور مراجعه کنین:  سایت وزارت کشور

بی معرفت تر از خودم تو بچه های این سایت ندیدم...

چند روزه که زیر سرم بلند شده..

رفتم تو یاهو 360 یه صفحه باز کردم چون خوشمان آمد همونجا گیر کردیم...

من هم عید نوروز رو به تمام اعضا چه موقت چه دائمی تبریک میگم...

اگه خواستی با من تماس بگیرین.(البته غیر مستقیم) ببخشید که برای اینجا کمتر وقت میذارم..شرمندتونم...

 

شنبه 25/12/1386 - 17:2
محبت و عاطفه

با دوست ما نشسته که ای دوست دوست کو

کوکو همی زنیم ز سستی به کوی دوست

                   تصویرهای ناخوش و اندیشه.....

                   از طبع سست باشد و این نیست سوی دوست..

يکشنبه 19/12/1386 - 16:10
خاطرات و روز نوشت

سلام

چجوری میشه تو 10 روز باقیمونده 10 کیلو از وزنم رو کم کنم که  منم یه باربی بشم؟؟

الف-روزی 1 کیلو

ب- روز اول 4 کیلو روز دوم 3 کیلو و سوم 2 کیلو و روز چهارم 1 کیلو بقیه روزها استراحت

ج- 5 روز اول 6 کیلو ،4روز دوم 4 کیلو ، روز آخر استراحت

د-هیچکدام

يکشنبه 19/12/1386 - 15:32
بیماری ها

...This is not a solution

كاهش وزن سریع، مضر است

مضرات رژیم غذایی اتكینز

این روزها چاقی هم در كشورهای توسعه یافته و هم در كشورهای در حال توسعه، مسئله روز دنیا به حساب می ‌آید. به این دلیل بسیاری از متخصصان تغذیه در پی راهی مناسب برای درمان این معضل هستند. در این میان، پیدایش رژیم‌های غذایی عجیب و غریب كه با برنامه غذایی اصولی تفاوت دارند، نیز رو به افزایش است كه از آن جمله می ‌توان به رژیم غذایی اتكینز(Atkins Diet) اشاره كرد.

<span style=

برای ارزیابی این رژیم لاغری، با دكتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و معاون دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت به گفتگو نشستیم.

آقای دكتر به نظر شما بروز چه روندی، زمینه را برای پیدایش این دسته از رژیم‌های غذایی فراهم كرده است؟

به طور خلاصه باید بگویم: رشد روز افزون چاقی در میان جامعه. البته ضعف‌های رژیم‌های لاغری سنتی قبلی نیز بی‌ تأثیر نبوده‌اند. به این ترتیب كه اغلب رژیم‌های غذایی كم‌چرب و پركربوهیدرات بودند كه همه این ها تكرار گرسنگی را در افراد افزایش می ‌داده است. كربوهیدرات‌ها البته از نوع تصفیه شده، اندیس گلایسمی بالایی داشتند. با خوردن آنها قند خون به یک باره افزایش پیدا می ‌كرد و موجب ترشح انسولین می ‌شد و با ترشح انسولین، قند به سلول‌ها وارد شده و افت قند خون به وجود می ‌آمد كه با بروز گرسنگی همراه بود.

همه ما می ‌دانیم كه با ایجاد گرسنگی، هیچ‌ كسی یارای تحمل و مقاومت را ندارد. از این رو، اگر در یك رژیم لاغری فرد دائما احساس گرسنگی كند، بعد از چند هفته و حتی چند ماه بالاخره رژیم لاغری خود را می‌ شكند و آن را رها می ‌كند  و به دلیل حرص و ولعی كه در این مدت در وی ایجاد شده است، به پرخوری پرداخته و اضافه وزنی بدتر از دفعه قبل در وی به وجود خواهد آمد و مشكلات نه تنها حل نمی ‌شوند، بلكه چند برابر هم خواهند شد. در كشور ما كربوهیدرات‌ها از نوع تصفیه شده هستند و غلات سبوس دار كمتر در دسترس مردم قرار می ‌گیرند.

كمی درباره ویژگی‌های رژیم غذایی اتكینز صحبت كنید و بگویید چرا این روزها این همه طرفدار پیدا كرده است؟

یكی از مهم ترین خصوصیات این رژیم غذایی آن است كه توانسته مشكل گرسنگی را در افراد از میان ‌بردارد زیرا در این رژیم غذایی، چربی‌ها و پروتئین‌ها به میزان فراوانی دریافت می ‌شوند و از آنجا كه طول می‌ كشد تا این مواد غذایی از معده خارج شوند، سیری ماندگارتری را به همراه دارد. به علاوه، به ازای كالری كه در بدن ایجاد می كنند (یعنی 4 كالری)، برای متابولیسم‌ شان كالری زیادی را نیز از بدن می ‌گیرند. به این دلیل در مقایسه با كربوهیدرات‌ها كالری كمتری را ایجاد می‌ كنند.

در مرحله اول این رژیم غذایی، كربوهیدرات‌ها بسیار كم هستند و هدف اصلی آن است كه از  گلیكوژن ذخیره در بدن استفاده شود و چون به ازای یك گرم گلیكوژن، سه گرم آب از بدن دفع می‌ شود، در نتیجه در طول پیروی از این رژیم غذایی آب زیادی از بدن دفع می‌ شود. در متابولیسم چربی‌  و پروتئین‌ها نیز آب از بدن دفع می ‌شود، بنابراین كاهش وزن سریع به دلیل دفع آب اتفاق می ‌افتد نه كاهش بافت چربی و چون افراد تمایل دارند كه در كوتاه‌ترین زمان وزن خود را كم كنند، این رژیم غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آیا این رژیم غذایی  مخاطرات‌ جدی به همراه دارد؟

به طور قطع مخاطرات آن جدی است و نباید بی‌ توجه از آن گذشت. اولین نكته‌ای كه باید افراد هنگام پیروی از این برنامه غذایی به خاطر داشته باشند، آن است كه به دلیل دفع فراوان آب و الكترولیت‌ها، تعادل مایعات بدن آنها به هم خورده و حتی شوك آنافیلاكسی در فرد ایجاد می‌ شود و فرد به كام مرگ كشیده می ‌شود.

نكته دیگر، پروتئین بسیار بالای این رژیم غذایی است كه بار فراوانی را برای كلیه‌ها و كبد به همراه خواهد داشت، زیرا این دو اندام با افزایش پروتئین‌های دریافتی، باید فعالیت بیشتری از خود نشان دهند تا بتوانند عامل آمینی را كه به ماده سمی به نام اوره تبدیل شده است، از بدن خارج كنند.

مشكل بعدی این رژیم غذایی، چربی فراوانی است كه در آن به چشم می‌ خورد كه كتوزیس را به همراه می ‌آورد، زیرا در این برنامه غذایی كربوهیدرات‌ها کمتر از میزان معمولی که توصیه شده است(100 تا 120 گرم)، دریافت می‌ شوند، یعنی 40 تا 50 گرم و این موضوع به راحتی می‌ تواند كتوزیس را در فرد ایجاد كند.

مهم‌ترین مشكلی كه با ایجاد كتوزیس ناشی از رژیم اتکینز بروز می‌ كند، اسیدی شدن ph ادرار و خون است كه با دفع املاح از استخوان‌ها همراه بوده و كلسیم استخوان‌ها را خارج می کند و زمینه پوكی استخوان‌ها را به خصوص در خانم‌ها فراهم می ‌آورد و چون این موضوع در خانم‌های كشور ما یك مشكل اساسی است و بیشتر قشر چاق را در جامعه ما، خانم‌ها تشكیل می‌ دهند، از این رو توصیه می ‌شود كه این گروه به هیچ عنوان از این نوع رژیم‌های غذایی استفاده نكنند.

منظور شما این است كه تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم غذایی اتكینز استفاده كرد یا اینكه استثنا‌هایی وجود دارد؟

همانطور كه گفتم این برنامه غذایی به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود، اما می‌‌توان در مواردی خاص از آن فقط كمی كمك گرفت. در همه كتاب‌های مرجع علم تغذیه ذكر روش‌های كمك كننده بعد از استفاده از رژیم غذایی كم‌ كالری و افزایش فعالیت بدنی دیده می‌ شود.

حتی گفته شده است می ‌توان از داروهای لاغری و جراحی‌ها نیز استفاده كرد. در ضمن، به تشخیص متخصص می ‌توان از این دسته از برنامه‌های غذایی نیز كمك گرفت، البته باید طوری تنظیم شود كه تمامی مخاطرات ذكر شده در كمترین میزان خود ایجاد شوند، زیرا همانطور كه گفتیم این رژیم غذایی كمترین احساس گرسنگی را در فرد ایجاد می ‌كند.

به علاوه، این برنامه غذایی به دلیل كتوژنیك بودن برای كودكان مبتلا به صرع نیز توصیه می ‌شود، البته تحت نظر دقیق یك متخصص تغذیه.

 سارا حسنلو

*مطالب مرتبط:

30 درصد تهرانی‌ها رژیم دارند

معرفی هرم غذایی

عوارض چاقی چیست؟

كاهش وزن به وسیله قرص های لاغری

استفاده نابجا از داروهای لاغری و عوارض جانبی آنها

دارویی مطمئن برای کاهش وزن جوانان

می‌خواهید با جراحی لاغر شوید؟

توصیه هاى غذایى براى كاهش وزن

رژیم های دروغی

يکشنبه 19/12/1386 - 13:41
بیماری ها
برای لاغر شدن چه باید کرد؟

شاید بهترین خبر برای افراد چاق این باشد که حتی کاهش متوسطی از وزن باعث کاهش فشار خون،  کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی و سکته ی مغزی،  بهبود قند خون ، بهبود علائم سایش مفاصل  و وقفه ی تنفسی در خواب و کاهش خطر انواع سرطان ها می شود.

مقدار کاهش وزنی که شما برای بهبود وضعیت سلامت به آن احتیاج دارید، توسط پزشک یا متخصص تغذیه تعیین می شود. سپس یک برنامه ی منظم برای رسیدن به آن هدف و از آن مهم تر نگه داشتن وضعیت مطلوب برای شما طرح ریزی می شود.

برای شروع، حدود 5 تا 10 درصد کاهش وزن در نظر گرفته می شود، یعنی یک فرد 100 کیلویی در ابتدا باید حدود 5 تا 10 کیلوگرم وزن خود را کاهش دهد. البته این بدین معنی نیست که فرد در همین نقطه باید موفق شود، بلکه همانطور که گفته شد این نقطه ی شروع است. کاهش وزن باید به طور آهسته و با یک روند ثابت(هفته ای 5/0 تا 1 کیلوگرم ) ادامه یابد.

در بسیاری از افراد، کاهش وزن با رعایت یک رژیم سالم، ورزش و تغییرات رفتاری قابل انجام است. البته در موارد خاص از دارو یا جراحی هم استفاده می شود.


تغییرات رژیم غذایی برای لاغر شدن

برای کاهش وزنی موفق، مصرف کالری کمتر، مهم ترین عامل می باشد.

مقدار کالری مورد نیاز بدن شما به چندین عامل، از جمله سن و مقدار تحرک شما در طول روز بستگی دارد. باید با پزشک خود در مورد مقدار کالری مصرفی روزانه ( که به کاهش وزن کمک می کند)، مشورت کنید. پزشک ممکن است در این مورد شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد تا بتوانید وعده های غذای خود را تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید رژیم هایی که با کاهش شدید کالری همراه هستند، برای کاهش وزن توصیه نمی شوند، زیرا کاهش شدید کالری باعث کاهش مواد مغذی مورد نیاز بدن شده و برای افراد مشکلاتی ایجاد می کنند و گاهی باعث کمبود ویتامین ها در بدن می شوند.

گرسنه ماندن نیز برای کاهش وزن توصیه نمی شود، زیرا بیشتر وزنی که شما ابتدا در طول روز از دست می دهید، در اثر از دست دادن آب بدن شما می باشد و این برای شما مطلوب نمی باشد که مدت طولانی بدون غذا بمانید.

رژیم های بسیار کم کالری (مثل رژیم مایعات) که روزانه 800 کالری برای بدن تأمین می کنند (به جای 2000 کالری در روز)، باعث کاهش سریع وزن می شوند، ولی در عوض بلافاصله پس از قطع رژیم، وزن فرد به میزان قبلی برمی گردد.

برای کاهش وزن باید به میزان متوسط غذا خورد که البته کم چربی و کم کالری باشد و دستورات زیر را نیز به کار بست:


*به محتوای انرژی غذایی که می خورید فکر کنید:

محتوای انرژی، به مقدار انرژی موجود در آن حجم از غذای مورد مصرف شما اطلاق می شود.

بعضی غذاها حاوی انرژی زیادی هستند، مثل مواد غذایی چرب که حتی مقدار کم آنها، انرژی زیادی را وارد بدن می کند. ولی در مقابل، غذاهای کم انرژی مثل سبزی ها و بعضی از میوه ها را می توانید در حجم زیاد مصرف کنید، بدون اینکه انرژی زیادی وارد بدن شما شود.

برای مثال انرژی موجود در یک قاشق غذاخوری کره، معادل با انرژی 20 لیوان کاهو  می باشد. به نظر شما کدامیک احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می کند؟ پس غذای کم انرژی را برای رژیم غذای خود انتخاب کنید.


*غذاهای طبیعی و سالم را انتخاب کنید

غذاهای طبیعی و سالم شامل : سبزی ها ،میوه ها، غلات، حبوبات، ماهی، لبنیات کم چرب و گوشت بدون چربی می باشند. پس سعی کنید با مصرف متعادل این مواد غذایی، خود را به طرف کاهش وزن سوق دهید و از غذاهای ناسالم و پر انرژی پرهیز کنید.


*کربوهیدرات های سالم و خوب را مصرف کنید

متخصصین تغذیه بر این باورند که به طور کلی 45 تا 65 درصد کالری مورد نیاز فرد در طول روز، باید از کربوهیدارت تأمین شود، ولی باید از کربوهیدرات های ساده که بدن برای مصرف آنها، انرژی زیادی نمی سوزاند؛ مثل شکر، قند و سایر شیرین کننده ها کمتر استفاده کرد و در عوض انواع کربوهیدارت های پیچیده و پُر فیبر مثل انواع نان و ماکارونی که از آرد سبوس دار  درست شده اند و یا سایر غلات مثل جو ، جوی دو سر و ... را مصرف کرد.


*مصرف شیرینی ها را قطع کنید

انواع شیرینی، شکلات، آب نبات، ژله، نوشابه، کیک و کلوچه را از رژیم غذای خود حذف کنید، ولی مصرف کم بیسکویت های سبوس دار ایرادی ندارد.


*کاهش چربی در رژیم غذایی

چربی در مقایسه با پروتئین و کربوهیدارت(هر یک گرم پروتئین یا کربوهیدرات 4 کالری و هر یک گرم چربی 9 کالری انرژی تولید می کند)، دو برابر انرژی تولید می کند، پس برای کاهش مصرف انرژی کاهش چربی غذا یک گام اساسی است.

غذاهای حاوی چربی زیاد مثل کله پاچه، گوشت قرمز چربی دار، لبنیات پُر چرب، روغن های مایع، روغن جامد، روغن حیوانی، مارگارین، کره، مایونز، خامه، انواع نان های روغنی و غذاهای آماده  مثل پیتزا و ساندویچ ها باید به مقدار کم مصرف شوند.

توصیه های تغذیه ای بر این است که 30 درصد انرژی مورد نیاز شما باید از چربی تأمین شود که از این مقدار هم باید کمتر از 10 درصد آن از چربی اشباع شده باشد.


*واحدهای تغذیه ای را بشناسید

فرض کنید متخصص تغذیه به شما گفته است که باید در روز 6 واحد کربوهیدرات، 4 واحد سبزی و میوه، و 3 واحد گوشت مصرف کنید. شما باید بدانید که دقیقاً یک واحد گوشت معادل چه مقدار گوشت می باشد. به یاد داشته باشید که واحدهای هرم غذایی معمولاً کوچک تر از آن هستند که شما فکر می کنید و برای یک رژیم غذای صحیح باید این واحدها را بشناسید.


*کالری غذایی را که می خورید محاسبه کنید

برچسب غذاهای آماده را حتما بخوانید. گاهی غذاها کم چرب، ولی پر انرژی هستند.

غذاهای فرآوری شده در مقایسه با غذاهای تازه حاوی مقادیر زیادی انرژی به صورت چربی یا قند می باشند. از نوشابه ها  نیز دوری کنید، زیرا مقادیر زیادی قند دارند و هر نوشابه ی گازداری حدوداً 40 گرم قند دارد.


*مهارت تطابق با مشکل چاقی

یکی از دردناک ترین جنبه های چاقی، مشکلات عاطفی و احساسی در برخورد با این قضیه می باشد . در اکثر فرهنگ ها، لاغری معادل با زیبایی و شایستگی در همه ی زمینه هاست و افراد چاق، به طور غیر منصفانه ای بر چسب انسان های تنبل، پُرخور و بی اراده را می خورند. احساس شرم و حتی افسردگی در افراد چاق بسیار شایع است که گاهی درمان این افسردگی، نیاز به پزشک دارد.

البته چاقی بیشتر نشان دهنده ی یک وضعیت مزمن در فرد است و دلیل بر عدم کفایت اخلاقی یا یک انتخاب خود آگاه در فرد نمی باشد.

به این افراد باید راه درست را نشان داد. آنها باید برای لاغر شدن از پزشک خود راهنمایی بخواهند و از دوستان و آشنایان خود برای کنار آمدن با مشکل چاقی درخواست کمک کنند.

در هر صورت، افراد چاق باید ابتدا یک تصور روشن و مثبت از وضعیت خود داشته باشند و پس از کسب بینش و اطلاعات درست درباره ی چاقی خود، با یک برنامه ریزی صحیح به طرف هدف که کاهش وزن است، حرکت کنند.

با این دیدگاه خواهند توانست به هدف خود، یعنی کاهش وزن و رسیدن به وضعیت سلامت بهتر، دست پیدا کنند

  

 

يکشنبه 19/12/1386 - 13:28
بیماری ها

 

توصیه هاى غذایى براى كاهش وزن


در این مطلب توصیه لازم برای کاهش وزن را برای شما بیان می کنیم. اگر در حال حاضر رژیم لاغری دارید ، سعی کنید به توصیه های زیر عمل کنید.

*براى جلوگیرى از بروز مشكلات گوارشى مثل یبوست، در طول رژیم حتماً مقدار روغن ذكر شده در رژیم خود را ( كه بهتر است روغن زیتون باشد)، فراموش نكنید.

حبوبات  را كه منابع بسیار خوب پروتئین و فاقد چربی هستند را در رژیم خود استفاده كنید. فقط قبل از طبخ حتماً آنها را خیس كنید تا از نفخ آنها كاسته شود. براى جلوگیرى از نفخ احتمالى پس از صرف حبوبات یك استكان كوچك عرق نعنا یا عرق رازیانه را به شما توصیه مى كنم.

*در طول رژیم خود این ضرب المثل انگلیسى را به خاطر داشته باشید كه خوردن روزانه یك عدد سیب  شما را از مراجعه به پزشک بى نیاز مى كند (بهتر است، سیب با پوست  میل شود). بهتر است در طول رژیم مصرف میوه هاى بسیار شیرین نظیر موز ، زرد آلو ، خربزه و... را محدود كنید.در متون قدیمى به نقش گیلاس  و انگور  در کاهش وزن(البته به میزان حساب شده و به صورت ناشتا) اشاره شده است.

مصرف سبزیجات، چه به صورت خام و چه پخته، به دلیل داشتن کالری کم ، در رژیم لاغری آزاد است.

*همچنین مصرف یك لیوان آب (آب ولرم بهتر است) همراه با یك عدد لیموى تازه  یا آب لیمو، در اتمام هر وعده غذایى توصیه مى شود.

*از سبزیجات، مصرف شلغم  چه به صورت خام در سالاد و چه به صورت پخته (چون در طبخ احتیاج به روغن ندارد)،همچنین اسفناج پخته و انواع دیگرى از سبزیجات به دلیل كم كالرى بودن آنها توصیه مى شود. گوجه فرنگى  یكى از سبزیجات كم كالرى و سرشار از ویتامینC  است، بنابراین اگر نسبت به آن آلرژى غذایى ندارید مصرف آن را در رژیم غذایى خود قرار دهید.

*درباره طبخ برنج بهتر است، برنج به صورت كته و با مقدار خیلی کمی روغن مایع پخته شود.همچنین همراه برنج اگر پیاز خورده شود، ویتامین هاىBبرنج جذب مى شود.

*ضرب المثل دیگرى وجود دارد كه مى گوید  ماهى  غذاى مغز است، بنابراین حداقل هفته اى یك بار ماهی بخورید.

چاى  و قهوه  را حداقل یك ساعت پس از صرف غذا و حتى الامكان به صورت رقیق بنوشید (بیشتر از 7 فنجان رقیق در روز توصیه نمى شود).

*همراه غذاهاى گوشتى از منابع ویتامینCمثل آب مرکبات ( پرتقال ، لیمو و نارنج )،جعفرى تازه، گوجه فرنگى، فلفل دلمه ای و ... استفاده كنید تا آهن آن بهتر جذب شود.

*لازم است بدانید كه سویا از منابع بسیار عالى پروتئین گیاهی (بدون چربى) است كه در كاهش چربى هاى خون نیز اثرات شگرفى دارد (كلسترول،LDL، ترى گلیسیرید). این ماده غذایى براى خانم هایى كه دوران یائسگى  را مى گذرانند بسیار سودمند است و همچنین براى خانم هاى شیرده  و افراد مبتلا به پوكى استخوان  هم نافع است.

نوشیدن 8 لیوان آب  در روز را فراموش نكنید و هر روز پس از برخاستن از خواب یك لیوان آب ولرم یا یك عدد میوه میل كنید.

*به طور كلى سعى كنید لبنیات مصرفى شما از نوع كم چرب باشد. فراموش نكنید كه غفلت از خوردن شیر و فرآورده هاى لبنى ، اثرات مضر جبران ناپذیرى مانند پوكى استخوان را به دنبال خواهد داشت، پس مصرف حداقل 2 لیوان شیر یا ماست در روز را فراموش نكنید.

*بشقاب غذاى خود را كوچك انتخاب كنید، غذاى خود را كشیده و در جایى دورتر از منبع اصلى غذا (دیس، قابلمه و...) آن را میل كنید. سعى كنید قاشق را در فواصل بردن به دهان در بشقاب بگذارید و مجدداً بردارید و اگر مى توانید از چنگال استفاده كنید.

در طی رژیم لاغری سعی کنید هر روز صبح به صورن ناشتا ، یک لیوان آب ولرم بنوشید.

*سبزیجات برگ سبز تیره و میوه هاى زرد رنگ سرشار از ویتامینA  و یا پیش ساز آن است، بنابراین از مصرف برگ سبز رنگ تیره كاهو امتناع نورزید و به خوردن میوه ها و سبزیجات سبز و زرد توجه داشته باشید. طالبى  یكى از منابع بسیار عالى این ویتامین است. هویج ، كاهو، بروكلى ، لوبیا سبز، بامیه، هلو و ... سرشار از ویتامینA است.

*مصرف مواد غذایی مثل ترشى، خیار شور، آدامس هاى بدون قند ، چاى، قهوه و چاشنى هاى ترش به دلیل كم كالرى یا بدون كالرى بودن آزاد است، ولى مصرف بسیارى از آنها براى شما مشكل تغذیه اى (در صورت زیاده روى) ایجاد مى كند، پس استفاده كم از آنها را در برنامه غذایى خود داشته باشید.

گردو  و بادام  از بهترین دانه هاى گیاهى هستند كه هر 2 عدد گردوى كامل معادل 1 قاشق غذا خورى روغن مایع و یك قاشق مربا خورى روغن جامد، كره، مارگارین كالرى دارد، چربى آن بسیار مفید بوده و قابل استفاده در میان وعده ها و یا همراه با سالاد است.

عدس  از منابع بسیار عالى پروتئین است. حاوى ویتامین هاىB و مواد معدنى است، مصرف آن را به شكل عدسى (بدون افزودن آرد و سیب زمینى ) بسیار توصیه مى كنم.

*در رژیم كاهش وزن تاكید اساسى بر مصرف شام زود هنگام (قبل از ساعت 8) است. بنابراین به شما توصیه مى كنم قبل از خواب یك لیوان شیر ولرم بنوشید، زیرا شیر گرم مدت زمان بیشترى در معده مى ماند و احساس سیرى بیشترى در طول شب خواهید داشت. همچنین شیر ولرم باعث آرامش اعصاب می شود و می توانید خواب راحتی  داشته باشید.

شما می توانید مطالب متنوعی را در مورد رژیم های لاغری در همین سایت پیدا کنید. برای مشاهده این مطالب اینجا را کلیک کنید .  

صدف كوهكن- كارشناس تغذیه

يکشنبه 19/12/1386 - 13:22
دعا و زیارت

 هر کی دلش میخواد بخونه‼ ...

 شعری برای حضرت مجتبی

               آن شاخ گل که سبز بود در خزان یکی است  

               افشانده غنچه گل سرخ از دهان یکی است     

               آن گوهری کز آتش الماس ریزه شد         

               یاقوت خون زلعل لب او روان یکی است     

               آن لعل درفشان که زمرد نگار شد         

            داد از وفا به سوده الماس، جان، یکی است     

               آن نخل طور کز اثر زهر جانگداز        

               از فرق تا قدم شده آتش فشان یکی است     

               آن شاهباز اوج حقیقت که تیر خصم       

               نگذاشته ز بال و پر او نشان یکی است     

               آن خضر رهنما که شد از آب آتشین        

               فرمانروای مملکت جاودان یکی است     

               آن نقطه بسیط محیط رضا که بود         

               حکمش مدار دائره کن فکان یکی است     

               آن جوهر کرم که چه سودا به سوده کرد        

               هرگز نداشت چشم به سود و زیان یکی است     

               چشم فلک ندیده بجز مجتبی کسی         

               شایان این معامله، آری همان یکی است     

               طوبی مثال گلشن آل‌عبا بود         

               ریحانه رسول خدا مجتبی بود     

     آیة‌الله غروی اصفهانی     

پنج شنبه 16/12/1386 - 17:11
دانستنی های علمی

مولا علی(ع) می فرمایند:

بشنو و بفهم و باورکن، بعد به کار ببند و عمل کن

آنها که در زمان پیغمبر(ص) بودند و بعد از ایشان کافر شدند، همه شنیدند ولی نفهمیدند، یا فهمیدند ولی باور نکردند، باور کردند ولی عمل نکردند.

چهارشنبه 15/12/1386 - 17:1
شعر و قطعات ادبی

تو دوری از برم دل در برم نیست

هوای دیگری اندر سرم نیست

                  بجان دلبرم کز هر دو عالم

                  تمنّای دگر جز دلبرم نیست...

چهارشنبه 15/12/1386 - 16:32
ورزش و تحرک

دو جلسه محرومیت

 و کسر 25 درصد از میزان قرارداد شیث رضایی

کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس شیث رضایی را به پرداخت جریمه سنگین نقدی و محرومیت دو جلسه ای از مسابقات این تیم محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس ساعت 14 امروز در خصوص بررسی تخلف شیث رضایی در زمان اعزام این تیم به شیراز برای دیدار با مقاومت سپاسی، برگزار شد.

برپایه این گزارش، در این نشست تخلف شیث رضایی در خصوص رفتاری که در پرواز تهران به شیراز صورت گرفت پس از بررسی همه جانبه و کاملی که صورت گرفت، اعضای این کمیته شیث رضایی را مقصر تشخیص دادند و مقرر شد 25 درصد از کل مبلغ قراردادش کسر و همچنین 2 جلسه از همراهی تیم فوتبال پرسپولیس محروم شود.

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس در زمان پرواز هواپیمای حامل کاروان سرخپوشان به شیراز به صحبت با میکروفن در داخل هواپیما پرداخت و باعث نگرانی مسافران شد که از سوی ماموران امنیت پرواز نیز مورد برخورد قرار گرفت.

سه شنبه 14/12/1386 - 11:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته