• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه از نصب احجام مناسبتى ویژه نوروز 99 در معابر و بوستان های این منطقه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، عباس فخارمنش با بیان این مطلب گفت: به منظور تغییر سیماى عمومى شهر متناسب با حال و هواى سال جدید، سه حجم بهاره در قالب سفره هفت سین در میدان ونک، میدان مادر و پارک ملت نصب شده است.

وی با بیان اینکه احجام نوروزی در موقعیت های پرتردد جانمایی شده از ریسه بندی نوری و پارچه ای و نورپردازی در میادین میرداماد، ونک و قبا، خیابان های پاسداران و ولیعصر(عج) و ورودی پارک ملت نیز خبر داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه درخصوص اجرای طرح های بهارستان نیز ابراز داشت: مرمت و بازسازی دیوارهای معابر در محدوده های خیابان های رشید یاسمی، ولیعصر(عج)، شریعتی، کردستان، بهار و میرداماد اجرا شد.

به گفته فخارمنش 200 پرچم ایران و الوان در میدان شیخ بهایی نصب شده است و 46 تخم مرغ در خیابان ولیعصر(عج) نصب و توسط هنرمندان رنگ آمیزی شد.

سه شنبه 27/12/1398 - 12:41
ایرانگردی



مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: فشار کار بیش از ۶ هزار نفر از کارکنان و کارگرانی که در میادین میوه و تره بار مشغول به کار هستند، دو برابر شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، سید سعید راد با اعلام اینکه این سازمان از اولین روزهای اعلام ورود ویروس کرونا به کشورمان با تمام امکانات برای مقابله با شیوع این ویروس به میدان آمده است، افزود: به صورت شبانه‌روزی در حال انجام عملیات پاک‌سازی و ضد عفونی میادین میوه و تره بار هستیم و این در حالی است که خدمات‌رسانی به شهروندان از طریق تأمین و عرضه ارزاق عمومی و مایحتاج مورد نیاز آنها نیز بدون وقفه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تقاضای شهروندان و لزوم پاسخ‌گویی به این تقاضای روزافزون، ساعت کار روزانه میادین میوه و تره بار را در هفته آخر ۴ ساعت افزایش داده‌ایم، اظهار کرد: ۲ ساعت تعطیلی بین روز میادین را حذف کرده و زمان پایان کار این مراکز را نیز از ۷ عصر به ۹ شب افزایش داده‌ایم.

راد با بیان اینکه اعتقاد داریم بعد از پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی که استوار و صبور در خط مقدم درمان بیماران ایستاده‌اند، نیروهای پرتلاش مجموعه مدیریت شهری به ویژه همکاران تلاشگر سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تمام توان در صفوف اولیه خدمات‌رسانی به شهروندان قرار دارند، تصریح کرد: میزان مراجعات به میادین میوه و تره بار در چند هفته گذشته به ویژه هفته اخیر، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با تأکید بر اینکه انواع محصولات به میزان مورد نیاز و مطابق با نیاز شهروندان در میادین میوه و تره بار وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با توجه به هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و در آستانه سال نو و عید نوروز، نسبت به توزیع پرتقال تامسون و سیب قرمز و زرد با قیمت تنظیم بازار و همچنین، به تناسب و تناوب گوشت گوسفند و گوساله، گوشت مرغ و نیز برنج و شکر با قیمت‌های مصوب دولتی در میادین میوه و تره بار اقدام می‌کنیم.

سه شنبه 27/12/1398 - 12:31
ایرانگردی

 

طی جلسات فوق‌العاده شورای رده‌بندی سنی، تاییدیه رده بندی سنی و پروانه انتشار 74 بازی رایانه‌‌ای از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صادر شد.

 

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ دکتر عقیل منصوری معاون نظارت و ارزیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و حضور خانواده‌‌ها به ویژه کودکان در خانه برای حفظ سلامت خود در برابر ویروس کرونا و در آستانه فرا رسیدن ایام عید نوروز، با برگزاری جلسات فوق‌العاده شورای رده‌بندی سنی، برای 74 بازیِ برخط(آنلاین) و پیشانه‌ای(کنسولی) جهت توزیع در کشور، تاییدیه رده بندی سنی و پروانه انتشار صادر شد.

وی افزود: با توجه به ضرورت بررسی کیفیت و محتوای بازی‌هایی که برای استفاده عموم ارائه می‌شود، 74 بازی ارائه شده توسط ناشرین مجاز، توانستند با رعایت استانداردهای کیفی مصوب، اجازه توزیع در کشور را بدست آورند.

معاون نظارت و ارزیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به فهرست بازی‌های مجاز تایید شده جهت نشر توسط ناشرین مجاز، ازخانواده‌ها درخواست کرد برای حفظ سلامت اخلاقی و روانی فرزندان خود، در هنگام تهیه و استفاده از بازی‌ها، به تمام‌نگاشت(هولوگرام) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (و یا مجوز صادره برای بازی‌های برخط) توجه نمایند.

 

نام بازی
اتاق تاریک (Dark Room)
به سوی پایان: غار نشین
Airborne Troops: Countdown to D-Day
Ben 10: Protector of Earth
Black
Brothers In Arms: Earned In Blood
Burnout Revenge
Combat Elite: WWII Paratroopers
Contra: Legacy of War
Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex
Crash: Mind Over Mutant
Batman Beyund Return Of The Joker
Pro Evolution Soccer 2013
Prototype 2
 Resident Evil: Revelations
Young Justice: Legacy
Batman: Arkham Asylum
Injustice: Heroes Among Us
Call of Duty: World at War
Call of Duty: Modern Warfare 3
Call of Duty: Modern Warfare 2
Rayman Legends
Shrek Forever After
Fast & Furious: Showdown
Lego Batman 2: DC Super Heroes
Just Cause 2
Sniper: Ghost Warrior 2
Need for Speed Undercover
Rayman Origins
Resident Evil: Operation Raccoon City
Driver: San Francisco
Frontlines: Fuel of War
Need for Speed Most Wanted
Middle-earth: Shadow of Mordor
Murdered: Soul Suspect
Sniper Elite V2
Deadfall Adventures
Burnout Paradise
Aliens: Colonial Marines
Far Cry 3
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
Tom Clancy"s HAWX 2
Enemy Front
Wanted: Weapons of Fate
LEGO Batman 3: Beyond Gotham
Sniper: Ghost Warrior 2
TimeShift
Lost Planet 3
Metro 2033
Escape Dead Island
Kung Fu Panda: Showdown of Legendary Legends
LEGO Marvel Super Heroes
Crash: Mind Over Mutant
Crash of the Titans
Blur
Teenage Mutant Ninja Turtles
Namco Museum: Virtual Arcade
Black
Gears of War 2
Halo Wars
Gears of War
Dark Sector
The Lord of The Rings: Conquest
NBA Jam
Halo: Reach
Crackdown 2
Iron Man 2
Ben 10: Galactic Racing
Kung Fu Panda 2: The Video Game
Kinect Joyride
Sonic Free Riders
Captain America: Super Soldier
Ben 10 Ultimate Alien: Cosmic Destruction
MySims SkyHeroes
 

سه شنبه 27/12/1398 - 12:23
ایرانگردی



سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: شارژ ٢ ماه تاکسیرانان به دلیل کاهش مسافران ناشی از شیوع کرونا بخشیده شد.

 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش ترددهای برون شهری، شارژ ماه‌های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ برای تاکسیرانان پایانه‌ای بخشیده شد.

این بخشودگی به منظور مساعدت با تاکسیرانان راه آهن و ترمینال های غرب، شرق، جنوب و بیهقی در شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا اعمال شده است.

سه شنبه 27/12/1398 - 12:18
ایرانگردی

 



همزمان با شیوع کرونا روزانه ۸۰ تن پسماند بیمارستانی در پایتخت تولید می شود که ۱۰۰ نیروی کارگری با لباس، دستکش و ماسک ویژه عملیات مربوط به جمع آوری، انتقال و دفن پسماندهای بیمارستانی را انجام می دهند. 


صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با شهرنوشت، با اشاره به موضوع پسماندهای بیمارستانی که در شرایط فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردارند، گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۸۰ تن پسماند پزشکی از ۱۵۰ بیمارستان و‌ مرکز درمانی سطح شهر تهران جمع‌آوری می شود.

 

او ادامه داد: روزانه حدود ۱۰۰ نیروی کارگری با لباس و تجهیزات مخصوص به بیمارستان ها می روند و پسماندهایی که به احتمال زیاد آلوده به ویروس کرونا هستند را تحویل گرفته و در همان مکان توسط اتوکلاو ضدعفونی کرده و با رعایت کامل موازین بهداشتی و ایمنی آن ها را در سایت جداگانه ای، با عمق و آهک بیشتر از حد معمول دفن می کنند. 

 

علیپور با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان شهروندان و به طور خاص پاکبانان گفت: از نخستین روزهای اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در کشور، از آن جا که امکان داشت پسماندهای خانگی با پسماندهای آلوده به ویروس مخلوط شوند، انجام هرگونه عملیات تفکیک در ایستگاه های تفکیک پسماند و حتی مجتمع آرادکوه را تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل کردیم. 


او ادامه داد: بنا به درخواست ما و با همکاری دادستانی و نیروی انتظامی نیز هرگونه زباله گردی در شهر ممنوع شد. همچنین استفاده از تجهیزات خودمراقبتی از جمله ماسک و دستکش را برای تمامی پرسنل اجباری کردیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: با انجام تمام این اقدامات تلاش کردیم تا از انتشار بیماری به افرادی که وظیفه جمع آوری، تفکیک و رفت و روب را برعهده دارند و به دنبال آن، خانواده های این افراد جلوگیری کنیم. 



مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا سازمان هایی همچون محیط زیست در انجام این مسئولیت همکاری می کنند، گفت: با سازمان محیط زیست در ارتباط هستیم، اما یکی از مشکلات ما در بحث پسماندهای بیمارستانی در شرایط فعلی، ترکیب پسماندهای عادی با پسماندهای پزشکی و بعضا دارویی که پسماند صنعتی محسوب می شوند، است. در این باره، سازمان محیط زیست با نظارت هر چه بیشتر می تواند کمک کند تا تفکیک پسماند در خود بیمارستان ها به درستی انجام شود و نیروهای ما با ریسک کمتری، وظایف خود را انجام دهند.

سه شنبه 27/12/1398 - 12:10
ایرانگردی



اداره کل سلامت شهرداری تهران به منظور تسریع روند اطلاع رسانی و شبکه سازی ارتقاء سواد سلامت شهروندان همچنین فرهنگ سازی در سطح جامعه به منظور رعایت نکات بهداشتی در راستای پیشگیری و كنترل ویروس كرونا به سوالات به صورت برخط به سوالات شهروندان در خصوص بیماری کرونا را پاسخ می دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، با توجه به افزایش سرعت بالای انتقال ویروس کرونا و میزان شیوع روز افزون آن، برنامه ریزی هایی برای ارائه پاسخ های تخصصی در خصوص پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از طریق اداره کل سلامت صورت گرفته است.

بر اساس ضرورت اطلاع رسانی و آموزش در ارتقاء سطح سواد سلامت شهروندان و همچنین فرهنگ سازی در سطح جامعه به منظور رعایت نکات بهداشتی به منظور خودمراقبتی و ارتقای سلامت خود و دیگران، سامانه پرسش و پاسخ در خصوص بیماری کرونا در پورتال اینترنتی و اینترانتی شهرداری تهران با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بارگزاری شده است.

شهروندان می توانند از طریق مراجعه به آدرس Tehran.ir و کارمندان شهرداری تهران سوالات خود را از طریق سایت Tehran.iri مطرح نمایند.

سه شنبه 27/12/1398 - 12:7
ایرانگردی

 

 

 

نظر به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه مبنی بر کاهش و کنترل این بیماری و صیانت از همکاران شاغل در معاونت شهرسازی و معماری و مراجعین، در حال حاضر تمامی مراحل پاسخگویی به پرونده های شهرسازی در منطقه9 به صورت غیر حضوری انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، در این طرح که با ابلاغ بخشنامه ای از طریق معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به مناطق22 گانه شهری  قابل اجراست؛ معاونت های برنامه ریزی و توسعه شهری مناطق22گانه با ایجاد دسترسی سیستم دورکاری برای پرسنل معاونت شهرسازی و معماری و اتصال آن به سامانه اتوماسیون  نسبت به ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک به صورت ۲۴ ساعته، امور مرتبط با شهروندان را در حوزه مربوطه مورد رسیدگی قرار دهند که در این راستا منطقه9 در اجرای این طرح از مناطق پیشقدم در انجام خدمات غیر حضوری به شهروندان بوده است.

شایان ذکر است شهروندان می توانند ضمن مراجعه حضوری به معاونت شهرسازی و معماری منطقه9، به صورت  غیر حضوری و از طریق سامانه "تهران من" نسبت به ثبت ملاقات مردمی هفتگی اقدام و تمامی مراحل را به صورت الکترونیک و غیر حضوری انجام دهند.

سه شنبه 27/12/1398 - 12:4
ایرانگردی

 

درختان خطرآفرین و روبه زوالی كه در فضای سبز شهری ،پس از اخذ رای از كمیسیون ذیل ماده ٧منطقه ، رفع خطر می شوند، دوباره درچرخه طبیعت به عنوان گلجای با استفاده از خلاقیت هنری مورد استفاده قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: به منظور استقبال از بهار و طراوت بخشیدن به فضای سبز منطقه و در راستای ایجاد خلاقیت هنری درفضای سبز شهری دربرخی نواحی ازجمله باغ كامران، بوستان جمشیدیه، بوستان گلابدره، میدان تجریش و بلوار شهیدباهنر گلجای های چوبی با استفاده از تنه ها و كنده های درختان رفع خطر شده طراحی و ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه درختان شهر پس از زوال نیز دوباره با ورود به چرخه كاربردی دیگری به محیط شهر جان، طراوت و زیبایی می بخشند گفت: در این كارهنری از تنه درختان خشك بعنوان گلجای با اشكال متنوع درفضای سبز شهری جهت كاشت گل و گیاه زینتی استفاده شده است تا علاوه بر ایجاد منظر زیبا در فضای سبز شهری فضاهایی باصرفه اقتصادی، جهت كاشت گل و گیاهان زینتی ایجاد شود.

 

سه شنبه 27/12/1398 - 12:2
ایرانگردی

 

 

هزار و 500 بسته حمایتی با مشارکت خیرین و سازمانهای مردم نهاد همزمان با آغاز سال نو میان خانواده های کم برخوردار منطقه 15 توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15، اکبر مختاری معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 15با بیان مطلب فوق افزود: این طرح با هدف ‏حمایت بیشتر از ایتام و خانواده های بی بضاعت و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، شورایاری ها، معتمدین محله ها و سازمانهای مردم نهاد در حال اجرا است.

مختاری به اقلام این بسته حمایتی اشاره کرد و گفت: برنج، خرما، شکر، رب، قند، ماکارانی، چای و حبوبات از جمله اقلام این بسته است.

وی با بیان اینکه محدودیتی در مشارکت شهروندان، خیرین و سازمان های مردم نهاد وجود ندارد، گفت: هدف از مشارکت شهرداری در این طرح ایجاد هم افزایی بین شهروندان، خیرین و سازمان های مردم نهاد است تا با مدیریت و همکاری آنها لیست یکسانی از نیازمندان واقعی تهیه و نیازهای واقعی آنان برآورده شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: همچنین 600 حواله پوشاک به ارزش 2 میلیون ریال نیز برای کودکان کار تهیه شده و تحویل این عزیزان  شد.

 
 

 

سه شنبه 27/12/1398 - 12:2
اخبار

#جهاد_علیه_کرونا

 

سه شنبه 27/12/1398 - 11:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته