• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1302روز قبل
اخبار

 

 

 

مشاهده تب کریمه کنگو در برخی از نقاط مازندران !🚨

▫️مدیرکل دامپزشکی مازندران:هم‌اکنون در برخی از نقاط استان بخصوص در شهرستان‌های نوشهر، چالوس، کجور و کلاردشت شیوع تب کریمه کنگو شناسایی شده است

+ تاکنون مورد منجر به مرگ بر اثر تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است.

دوشنبه 19/3/1399 - 6:39
بهداشت روانی

 

تاثیرات قصه گویی برای كودک !🗣

▫️قلمرو بین فردی: قصه به طور غیرمستقیم مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را به کودک آموزش می دهد

▫️قلمرو شخصی: قصه باعث می شود كودك مشكلش را از نگاهی بیرونی ببینید، پس به آگاهی و بصیرت می‌رسد

 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:37
سلامت و بهداشت جامعه

تایید ارتباط نارساییِ تنفسی ناشی از کرونا با گروه‌ خونی !🦠

▫️در آزمایشات مربوط به بیماری کووید ۱۹ متخصصان چینی به نکته‌ای برخوردند که اکنون در کانون توجه کارشناسان آلمانی و نروژی قرار گرفته و بر اساس این مطالعات، شدت نارسایی‌های تنفسی در بیمارانِ گروه‌های خونی خاصی بیشتر است

▫️محققان دریافتند که افراد مبتلا به گروه خونی A + بیشتر در معرض خطر نارسایی تنفسی ناشی از بیماری کووید۱۹ هستند.

 

 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:33
خواص خوراکی ها

 

دمنوش تسکین درد معده !🌱

▫️یک دمنوش خوش طعم و پر انرژی که درد معده را کاهش میدهد

▫️دو قاشق چای‌خوری برگ نعنا را با یکدیگر ترکیب کنید و نصف قاشق چای خوری دانه رازیانه و همچنین مقدار خیلی کمی هم زنجبیل خشک شده را در چای صاف کن بریزید.

+ در یک فنجان دارای آب جوش بگذارید تا برای 5 دقیقه دم بکشد و میل کنید

دوشنبه 19/3/1399 - 6:30
سلامت و بهداشت جامعه

سیستم ایمنی بدن در تابستان چگونه تقویت کنیم❓

👇🏻


 

 

سیستم ایمنی همان قدرت و مقاومت بدن در مقابل شرایط نامتعادل است که هرچه این سیستم، قوی تر باشد، کارایی بهتری را  از خود نشان می دهد. یکی از این شرایط بحرانی که گریزی از آن نداریم، روزهای گرم تابستان است دمای بالای ۴۰ درجه در بیشتر نواحی ایران می‌تواند بسیار خطرناک باشد به گونه ای که در این دما از گروه‌های پرخطر چون کودکان، افراد سالمند و زنان باردار خواسته می‌شود تا جایی‌که امکان دارد، در خانه بمانند.

اما در خانه ماندن، همیشه راه مناسب نیست زیرا در زندگی‌های امروزه بیشتر افراد ناچارند که درطول روز چه در تابستان و یا فصل‌های دیگر، از خانه خارج شوند. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از مواد غذایی بگوییم که می‌توانند در روزهای گرم، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و توانایی شما را برای مقابله با این شرایط سخت، بالاتر ببرد پس تا انتهای مقاله مارا همراهی کنید.

یکی از دلایلی که می‌تواند روزهای گرم فصل تابستان را خطرناک سازد، کم‌آبی بدن است. بدن به واسطه تعرق، آب زیادی را از دست می‌دهد که این میزان آب باید جبران شود. جالب است بدانید خداوند میوه‌های فصل تابستان را به گونه ای قرار داده است که میزان زیادی آب در خود دارند و استفاده از آن‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای جبران آب از دست رفته باشد. بهترین گروه مواد غذایی مورد استفاده در تابستان، میوه و سبزیجات هستند که ما در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

 

 


ذرت
ذرت آنتی‌اکسیدان هایی دارد که محرک‌های مناسبی برای تشکیل رنگدانه‌هایی در ماکولای چشم هستند. می توان گفت خاصیت آن‌ها مانند عینک های استاندارد آفتابی است این رنگ‌دانه هایی که با تحریک آنتی اکسیدان های درون ذرت به وجود می‌آیند، اثرات شدید و مخرب نور خورشید را به نوعی فیلتر می‌کنند و همچنین می‌توانند در افراد بالای ۶۰ سال، خطر ابتلا به انحطاط ماکولا را کاهش دهند.

 


آلبالو
در رابطه با آلبالو، تحقیقات زیادی انجام شده و یکی از این تحقیقات توسط دانشمندان دانشگاه میشیگان صورت گرفت و نتیجه آن نشان داد که آلبالو می‌تواند برای روزهای گرم بسیار مناسب باشد. میزان بالایی از آلبالو را آب تشکیل داده و در عین حال کالری کمی دارد و می‌توان بدون ترس از چاق شدن، میزان زیادی از آن را مصرف کرد. کالری ۱۰۰ گرم آلبالو تنها ۷۰ کالری است.

با این میزان کالری، آلبالو سرشار از مواد مغذی است مانند ویتامین هایD ،C ، A و مواد معدنی چون گوگرد، آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، منگنز، سدیم و مس. البته آلبالوهای تازه رسیده که قرمز و درخشان هستند، مناسبند نه آلبالوهای نارس و سفت. همچنین آلبالو حاوی آنتوسیانین است که آنتوسیانین باعث چربی سوزی در بدن می‌شود و از انباشتن چربی‌ها در بدن جلوگیری می کند.

 


هندوانه
هندوانه خواص بسیار زیادی دارد و می توان آن را پادشاه میوه‌ها در فصل تابستان دانست. مقدار زیادی از هندوانه را آب تشکیل می‌دهد و با خوردن آن، کم‌آبی بدن تا حدودی جبران می‌شود و همچنین پتاسیم موجود در هندوانه به‌عنوان یک الکترولیت عمل کرده و در حفظ سلامت عضلات و همچنین حفظ قدرت بدن اثر مثبتی دارد. هندوانه می تواند باعث تقویت حافظه و بهبود خلق و خو شود. ماده‌ای به نام لیکوپن در هندوانه وجود دارد که یکی از درمان‌های آفتاب‌سوختگی است.

 

 


چای یخ
چای خواص بسیار زیادی دارد اما در فصل تابستان و گرم شدن هوا، مصرف آن کاهش پیدا می کند. توصیه ما بر این است که چای خود را در تابستان همراه با تکه هایی از یخ مصرف کنید. چای کالری بسیار پایینی دارد و می‌تواند به‌عنوان آب استفاده شود و یخ موجود در آن، گرمای چای را گرفته و به عنوان یک منبع خوب برای تامین آب از دست رفته بدن می‌تواند استفاده شود.

نکته: میوه‌ها و سبزیجات دیگری هم هستند که می‌توانند به سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی شما کمک شایانی کنند مانند کاهو، لیموترش، هلو، انواع توت، آب هویج و انگور

 


دمای خطرناک
در تابستان دمای خطر را می‌توان ۴۰ درجه سانتی‌گراد در نظر گرفت. پس از گذشتن از این دما، عملکرد سیستم اعصاب بدن مختل می‌شود و فشار بالایی بر روی قلب تحمیل می‌شود. به‌دنبال آن دیگر دستگاه‌های بدن هم با اختلال عملکرد مواجه می‌شوند و هنگامی که همراه با این گرما، رطوبت هم کم شود، شرایط بسیار بحرانی می‌شود.

بدن ما می‌تواند تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را به مدت ۳۰ دقیقه تحمل کند که ورزشکاران حرفه‌ای در زمینه دوچرخه‌سواری قدرتی با آن مواجه شده‌اند. با گرم شدن هوا فشار کار سیستم قلبی بسیار بالا می رود و رگ‌های خونی گشاد می‌شوند. بدن تعرق بیشتری را انجام می دهد تا بتواند بدن را خنک نگه دارد. هنگامی‌که عرق تبخیر می شود، سطح پوست خنک تر می شود. سیستم اعصاب ارتباط مستقیمی با افزایش دمای بدن دارد هنگامی‌که دما افزایش پیدا کند، در عملکرد مغز اختلال ایجاد می‌شود و همچنین قدرت حافظه و تصمیم‌گیری افراد کاهش پیدا می‌کند و باعث بروز رفتارهای غیرطبیعی از آن‌ها می شود.

 


راهکارهایی برای جلوگیری از صدمات گرمای هوا در تابستان
بهتر است روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید
در زمان‌های اوج گرما کمتر از خانه خارج شوید
با خود یک بطری آب برای نوشیدن و خنک کردن دست و صورت به همراه داشته باشید
از عینک آفتابی و کرم‌های ضدآفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید
لباس‌های رنگ روشن با جنسی نخی را انتخاب کنید
داخل خانه پرده ها را بر روی نور خورشید بکشید
وسایل برقی غیرضروری و همچنین چراغ‌های اضافی را خاموش کنید
پخت غذاهایی که نیاز به پختن طولانی‌مدت دارند را محدود کنید
تا جایی‌که امکان دارد دستگاه هایی چون فر را روشن نکنید
در کولرها از یخ استفاده کنید
دوش آب سرد را فراموش نکنید
غذاهای پرادویه، فست فود و چرب را تا جایی که می توانید حذف کنید
شیرینی و چربی را بسیار کمتر استفاده کنید
 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:28
خواص خوراکی ها

 

 

هندوانه از پوست تا تخمه اش معدن خواص است !🍉

▫️پوست هندوانه: درمان آفت دهان

▫️هندوانه: تب بر، ضد ورم بارداری

▫️تخم هندوانه: درمان نفخ، استخوان ساز، درمان عفونت ادرار، اشتها آور

 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:25
سلامت و بهداشت جامعه

 

اگه سرگیجه دارید شاید کرونا گرفتید !😇

▫️حسین نیا متخصص گوش و حلق و بینی: در جریان همه‌گیری کرونا مشاهده کردیم که سرگیجه در بین بیماران زیاد! برخی ویروس‌ها در التهاب عصب مربوط به تعادل دخالت دارن. در مورد کسی که سابق بر این دچار سرگیجه نمی‌شده است، می‌توان به ویروس کرونا شک کرد

▫️سرگیجه‌های مربوط به ویروس‌ها، گذرا هستند؛ اگر یه نفر دچار سرگیجه شود در صورتی که این شرایط رو داشته باشد می‌توان به ویروس کرونا شک کرد. سرگیجه ناشی از ویروس کرونا، با علائم شنوایی همراه نیست یعنی در سرگیجه ناشی از ویروس کرونا وزوز گوش و کم‌شنوایی وجود ندارد..

 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:22
شخصیت ها و بزرگان

به گزارش پایگاه تحلیلی عترتنا / در محضر علماء: به مناسبت چهلمین روز ارتحال مرحوم آیت الله ابراهیم امینی از جمله شاگردان مبرز حضرت علامه طباطبایی(رض) و از اساتید برجسته اخلاق و خانواده، در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این عالم فرزانه، یاداشتی از استاد مرتضی نجفی قدسی از خادمان قرآن و مؤسس دارالقرآن علّامه طباطبایی از نظرتان می گذرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ»
و چه کسی گفتارش بهتر است از آن کس که مردم را به سوی خدا دعوت می‏کند و کار نیک و عمل صالح دارد و می‏گوید من از مسلمانان هستم؟
(سوره فصلت آیه ۳۳)‌

*ارتحال آیت الله امینی در آغاز ماه رمضان
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ابراهیم امینی در اولین شب از ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ به این مفهوم است که او در آغاز ماه ضیافت الله به معنای حقیقی به ضیافت و میهمانی پروردگار بار یافته است؛ و چه چیزی از این بهتر که انسان به لقاء‌ الله برسد که همیشه منتهای آرزوی عارفان است. لذا می‏فرماید: « مَن کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ » (عنکبوت: ۵)

کسی که به دنبال لقای الهی است و لقاء‌ الله را طلب می‏کند پس بداند که مرگ در پیش روی اوست و این کوچ سفر از دنیای فانی است که او را به سر منزل مقصود می‏ رساند. سخن گفتن در خصوص بزرگان، آن هم برای افراد ضعیفی مثل بنده مسلماً بسیار سخت است ولیکن بواسطه انس و ارتباطی که داشتم و ادای وظیفه نسبت به یکی از شاگردان برجسته حضرت علامه طباطبایی (رض) مرا وا می‏دارد تا نکاتی را در این مقال عرضه بدارم به امید آن که قول حسن محسوب شود.

شخصیت آیت الله ابراهیم امینی چند وجهی است، یک حیات علمی دارد، یک حیات سیاسی و اجتماعی دارد و یک حیات معنوی و عرفانی دارد.

* حیات علمی آیت الله امینی
در بحث حیات علمی، آثار ایشان فراوان است و کتاب‏های سودمندی از ایشان به یادگار مانده است و سرآمد آن‏ها کتاب‏های تعلیمات دینی مدارس بود که آموزش دینی به زبان ساده را برای میلیون‏ها دانش آموز فراهم می‏ کرد، یعنی مشابه همان کاری که علامه طباطبایی انجام داد و خلاصه ی تعالیم اسلام را در یک کتاب برای استفاده عمومی به نگارش درآورد.

برخی کتاب‏های ایشان مانند دادگستر جهان که از تألیفات قبل از انقلاب است و پاسخگوی بسیاری از شبهات و مسائل در خصوص مهدویت و برای شناخت حضرت حجت (عج) نوشته شده از کتب درسی مقاطعی در حوزه و تاکنون ده‏ها بار تجدید چاپ شده است.

عموم کتاب‏های ایشان پاسخگوی نیازهای روز جامعه و بخصوص نسل جوان است و با زبانی ساده و قابل فهم و استفاده برای همه مردم نگاشته شده که شرح و بسط این آثار در بیوگرافی‏های ایشان موجود است و بنده از این بخش عبور می‏ کنم چون غرض از این نوشتار بیشتر مطالبی است که کمتر گفته شده و در حیات معنوی خواهد آمد.

* حیات سیاسی و اجتماعی
در بحث حیات سیاسی و اجتماعی آیت الله امینی هم بحمدالله تا کنون سخن‏های زیادی گفته شده و مسئولیت‏های ایشان در جایگاه امامت جمعه قم، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، تدوین و بازنگری قانون اساسی، سفرهای تبلیغی داخل و خارج از کشور، همراهی با نهضت امام خمینی(رض) از همان سال ۱۳۴۱ و پایه گذاری جامعه مدرسین حوزه در قبل از انقلاب و طرح مرجعیت امام خمینی بعد از ارتحال آیت الله العظمی حکیم، عزیمت به تهران به همراه علمای بلاد برای نجات جان حضرت امام که رژیم منحوس پهلوی ایشان را به اعدام محکوم کرده بود و خلاصه یک عمر مجاهدت در راه خدا هر کدام صفحات درخشانی از حیات سیاسی و اجتماعی ایشان محسوب می‏شود.

خطابه ‏های ایشان در جایگاه نماز جمعه و دیگر جاها برآیند همگی شان دعوت به پروردگار بود. طرح نکات اخلاقی و سازنده در بیانات ایشان فراوان بود و لذا باید گفت که براستی حوزه یکی از اساتید مسلم اخلاق خود را از دست داد. شخصیتی که بسیار سلیم النفس بود، دعوتش همیشه به وحدت بود و از استوانه‏ های انقلاب محسوب می‏شد. او همیشه در خط امام و رهبری معظم انقلاب حرکت می‏کرد و در اعلام مواضع نیز بسیار اصولی و عادلانه و سنجیده عمل می‏کرد و در مقابل کسانی که در صدد ایجاد تفرقه در اجتماع بودند می‏ایستاد و از مرز تقوی و عدالت خارج نمی‏شد. بحث در این مقال نیز بسیار است و تقریباً آحاد مردم با مواضع و اندیشه‏های سیاسی ایشان آشنا هستند و من در این بخش به همین اشارات کوتاه اکتفا می‏کنم و به فصل بعدی می‏پردازم.

* حیات معنوی و عرفانی آیت الله امینی

در حیات معنوی و عرفانی آیت الله ابراهیم امینی کمتر سخن گفته اند و تکیه اصلی بحث بنده در این مقال بیشتر متوجه این فراز از زندگی ایشان است چون مشاهده سلوک معنوی بزرگان قطعاً اثر اخلاقی و سازندگی در انسان دارد و هنگامی که انسان یک الگوی خوبی از معرفت و انسانیت مشاهده می‏کند دوست دارد مشابه او شود ولذا فرموده است « لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ » (احزاب:‌ ۲۱) یعنی به درستی که برای شما در وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) الگو و اسوه بسیار خوبی هست، پس بنابراین ما برای ترقی و سازندگی خود نیازمند مشاهده الگوها و اسوه‏های حسنه هستیم.

یکی از دلایل این که در روایات، نگاه کردن به علماء را عبادت محسوب کرده است از این جهت است که باید به الگو نگاه کنیم و مطابق مشی او طی طریق کنیم که در مرحله نخست پیامبر اسلام و ائمه طاهرین سلام الله علیهم اجمعین هستند و در مرحله بعد عالمان ربانی بهترین الگوها و سرمشق‏ها در مسیر کسب فضائل اخلاقی و معنوی محسوب می‏شوند. آیت الله امینی از سال ۱۳۲۶ شمسی که وارد حوزه علمیه قم شد از محضر اساتید بزرگی بهره مند شدند که برجسته ترین آن‏ها عبارتند از: مرحوم آیت الله حاج آقا رحیم ارباب در اصفهان و پس از عزیمت به قم ابتدا در محضر حضرات آیات سلطانی طباطبایی، بهاء الدین و مجاهدی و سپس مراجع عظام تقلید حضرات آیات مرعشی نجفی، محمد رضا گلپایگانی، علامه طباطبایی، امام خمینی و آیت الله بروجردی بودند.

هر کدام از این شخصیت‏ها که حقیقتاً از عالمان ربانی بودند در شکل گیری شخصیت معنوی آیت الله امینی دخیل بودند و ایشان از هر کدام این بزرگواران در سیر و سلوک خود بهره مند بود.

شرکت در درس اخلاق حضرت امام خمینی از همان ابتدا و سپس حضور در درس‏های فقه و اصول ایشان تا قبل از تبعید حضرت امام به نجف و همچنین حضور پیوسته در درس‏های عمومی و خصوصی علامه طباطبایی از دوران مهم شکل گیری شخصیت معنوی و عرفانی آیت الله امینی محسوب می‏شود.

* شیفتگی آیت الله امینی به علامه طباطبایی
شیفتگی آیت الله امینی به علامه طباطبایی به حدی بود که از ابتدا تا انتها هیچ گاه ایشان را رها نکرد و با توجه به این که معمولاً شاگردان درس‏ها دوره‏ای عوض می‏شوند ولی ایشان درک محضر علامه طباطبایی را برای خود از توفیقات الهی می‏دانست و از آغاز تا نهایت به طور مرتب در جلسات علامه شرکت می‏جست و حتی در دوران تعطیلی درس‏ها و کهولت سن و بیماری حضرت علامه طباطبایی نیز پیوسته در ارتباط با ایشان بود و از وجودشان کسب فیض می‏کرد.

آیت الله امینی می‏گفتند: علامه طباطبایی اهل سیر و سلوک بود ولی هیچ گاه تظاهر به عرفان و معنویت نمی‏کرد و حتی گاهی از ایشان درباره سیر و سلوک سئوالی می‏شد غالباً طفره می‏رفتند و به اصطلاح تقیه می‏کردند و گاهی هم افراد سئوال کننده را به برادرشان آیت الله محمد حسن الهی ارجاع می‏دادند.

او می ‏گفت: علامه طباطبایی شخصیت جامعی داشت و از جهات مختلف کم نظیر بود اگر چه به صاحب تفسیر المیزان معروف شدند امّا جنبه ‏های مختلفی داشتند که از خیلی از آن‏ها اصلاً صحبتی نمی‏شود.

آیت الله امینی این بحث را که علامه طباطبایی در اواخر عمر دچار بیماری فراموشی شدند را قبول نداشت و عدم سخن گفتن و سکوت ایشان در ماه‏های آخر حیاتشان را ربطی به فراموشی نمی‏دانست بلکه در عوالمی سیر می‏کرد که بقیه توجه به این معنا را نداشتند و فکر می‏کردند دچار فراموشی شده است و حال آن که مراقبه ایشان در اواخر بسیار شدید شده بود و خلاصه آیت الله امینی می‏گفتند من چندین بار که به عیادت و دیدن ایشان رفتم سئوالاتی می‏کردم که علامه پاسخ‏های کوتاهی می‏داد و از این پاسخ‏ها معلوم بود که ایشان دچار فراموشی نشده است ولی سیر و سلوک ایشان طوری شده است که دیگر صحبت نمی‏ کند.

آیت الله امینی در جلسه‏ای که در جمع خانواده علامه طباطبایی در بیت ایشان حضور پیدا کردند از آن‏ها خواستند که تمام حالات و سکنات علامه را در منزل بازگویی کنند چرا که رفتار ایشان برای اهل معرفت می‏تواند درس مهمی باشد.

* چرا به شهید می‏ گویند شهید؟!

آیت الله امینی در همان جلسه گفتند در اواخر عمر و در همان زمان بیماری علامه که سخن نمی‏گفتند و افراد تصور فراموشی داشتند، من از ایشان پرسیدم چرا به شهید می‏گویند شهید؟! آیا به جهت حضور در جنگ است؟ که علامه طباطبایی فرمودند: «نه بالاتر، مقام اعمال است» این جواب خیلی عمیق بود و ایشان می‏خواست بفرماید همانطور که امام و پیامبر (ص) به سوی کمال حرکت می‏کنند و سیر و سلوک صعودی دارند، مقام شهید هم اینگونه است.

و یا از حضرت علامه می‏پرسند شما هم اکنون در چه مقامی هستید؟ که می‏فرمایند مقام تکلم! و سئوال می‏کنند با چه کسی؟! که جواب می‏فرمایند با حضرت حق!

* سفر هفت روزه به مکه و مدینه در معیت آیت الله امینی

در سال ۱۳۸۴ توفیقی یار شد تا در معیت آیت الله امینی، آیت الله رسولی محلاتی، استاد محمد رضا حکیمی، استاد عزیز الله عطاردی و برخی رجال و شخصیت‏های علمی که برگزیدگان کتاب سال ولایت بودند، سفری هفت روزه به خانه خدا داشته باشیم. در آن سفر بنده از نزدیک شاهد اعمال و مناسک عمره ایشان بودم و گاهی در معیتشان به حرمین شریفین مشرف می‏شدم و اهتمام ایشان به تلاوت قرآن به طور زیاد برایم جلب توجه می‏کرد، کاری که متأسفانه ما به آن اهمیّتی که باید، نمی‏دهیم و حال آن که سیره ائمه اطهار و علمای ربانی ما این بوده که پیوسته و حتی روزی چند جزء قرآن می ‏خواندند.

در احوالات حضرت امام خمینی آمده است که یکی از شخصیت‏ها از ایشان می‏پرسد شما چرا اینقدر قرآن می‏خوانید؟! اگر به یاد داشته باشید همه ساله در آستانه ماه رمضان دفتر حضرت امام اطلاعیه‏ای می‏داد و تمام برنامه‏های ایشان را تعطیل اعلام می‏کرد و امام در ماه رمضان عمده وقتشان به تلاوت قرآن می‏گذشت و بسیار کم و بندرت با کسی ملاقات می‏کردند مگر به حد ضرورت!

آن شخص می‏ گوید حضرت امام در جواب من که عرض کردم شما چرا اینقدر قرآن می‏خوانید؟! پس از مکثی پاسخ دادند: هر کس که بخواهد از آدمیت سر در بیاورد و آدم بشود باید دائم قرآن بخواند!

اهتمام به زیارات و ادعیه مأثوره از اهل بیت(ع) نیز از ویژگی‏های آیت الله امینی بود و از هر فرصتی برای این معنا استفاده می ‏کرد و من از نزدیک به خصوص در آن سفر هفت روزه مکه و مدینه شاهد روح معنوی و عبادی ایشان بودم.

خدایش رحمت کند و با اولیائش محشورشان فرماید و ما را هم بیامرزد «وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ بِالْعَشِیِّ وَالْإِبْکَارِ». (غافر: ۵۵).

پایان پیام/.

يکشنبه 18/3/1399 - 19:2
ایرانگردی


 
 
 


 
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه 7 بازار جدید میوه و تره بار در پایتخت احداث می‌شود و گفت: علاوه بر این 7 بازار، 7 بازار دیگر نیز تخریب و نوسازی شده یا بهسازی و توسعه می‌یابند. 
 


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اشاره به اسامی پیشنهادی 7 بازار جدید میوه و تره بار که در غرب، شرق و مرکز تهران واقع شده‌اند، افزود: این بازارها شامل بازار میوه و تره بار فرحزاد در منطقه 2، شبنم در منطقه 5 و امام‌زاده عبدالله (ع) در منطقه 9 هستند که هر سه بازار در غرب تهران جانمایی شده‌اند.
وی از بازارهای میوه و تره بار حکیمیه (3) در منطقه 4 و ابیانه در منطقه 14 به عنوان دو بازار جدیدی که در شرق تهران قرار دارند، نام برد و اظهار کرد: دو بازار میوه و تره بار شوش و انقلاب اسلامی نیز در منطقه 11 و در محدوده مرکزی تهران مکان‌یابی شده‌اند.
راد، همچنین از تخریب و نوسازی کامل سه بازار میوه و تره بار ارم در منطقه یک، شهرک قدس در منطقه 2 و بلوار پروین در منطقه 8 خبر داد و تصریح کرد: دو میدان میوه و تره بار سهروردی در منطقه 7 و بهمن در منطقه 16 و نیز دو بازار میوه و تره بار جنت آباد در منطقه 5 و فرهنگ در منطقه 22 نیز بهسازی شده و توسعه می‌یابند.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، ساخت و توسعه بازارهای میوه و تره بار را یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان از مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: امروزه میادین میوه و تره بار از نقش انکارناپذیری در تامین نیازهای روزانه شهروندان و اقتصاد خانواده‌ها برخوردار هستند و اهتمام این سازمان در ساخت و توسعه این بازارها، در واقع کمک به معیشت شهروندان در شرایط اقتصادی موجود است.
گفتنی است، هفته گذشته فاز دو بازارهای میوه و تره بار شهید صیاد شیرازی در منطقه 4 و توانیر در منطقه 6 افتتاح شد و طرح توسعه این دو بازار پرمشتری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 

يکشنبه 18/3/1399 - 16:22
ایرانگردی


 
شهرداری منطقه 13 با بهترین عملکرد در سامانه 1888 شهرداری تهران توانست با کسب امتیاز 9/99 درصدی علاوه بر دریافت وضعیت «عالی»، بالاترین امتیاز مکتسبه را بین مناطق 22 گانه در سال 98 به خود  اختصاص دهد.


به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، رحمان زاده شهردار منطقه در این خصوص گفت: در ارزیابی به عمل آمده توسط مرکز سامانه نظارت همگانی، 1888 منطقه 13 با اخذ امتیاز 99.9، همچون سال قبل در وضعیت «عالی» قرار دارد.
وی اضافه کرد : بر این اساس سامانه 1888 منطقه 13 توانست با الویت‌بندی و رفع نارضایتی شهروندان منطقه در موضوعات مختلف در جهت جلب رضایت ایشان رتبه قابل قبولی را در میان مناطق 22 گانه تهران کسب نمایند.
به گفته وی با توجه به میانگین نمره ارزیابی سال 97 منطقه 13 (امتیاز 97.15) این منطقه توانست در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، در سال 1398 با افزایش 2 درصدی امتیاز ارزیابی همچنان در وضعیت«عالی» و در بالاترین سطح رضایتمندی رسیدگی به درخواستهای شهروندی باشد.
رحمان زاده اظهار داشت : این منطقه علاوه برکسب بیشترین امتیاز شاخص های کیفیت و کمیت رسیدگی در بین مناطق، توانست در شاخص اقدامات فرهنگی اجتماعی امتیاز  کامل 100 را کسب نماید.
همچنین رحمان زاده تصریح کرد : ازمهمترین نقاط قوت این دوره، همزمانی سرعت رسیدگی به پیامها با بیشترین حساسیت در اجرای اقدامات مورد درخواست شهروندان جهت ارتقاء کیفیت پیام ها به منطقه بود. علاوه بر آن ایشان به تبلیغات موثر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای تعمیق فرهنگ نظارت همگانی و اقدامات مناسب در جهت جذب، ساماندهی و آموزش ناظرین افتخاری اشاره نمودند.
وی با بیان اینکه سامانه 1888 نقطه نظرات مردم را بدون هیچ مانعی منتقل می کند گفت :  مدیران حوزه های اجرایی می توانند بر اساس پیام های ارجاعی نقاط ضعف و قوت عملکردی خود را مرتفع و با پاسخگویی دقیق و به موقع اعتماد واطمینان مردم را فراهم آورند.

يکشنبه 18/3/1399 - 15:17
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته