• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4655روز قبل
شعر و قطعات ادبی

آب از دیار دریا،

با مهر مادرانه،

آهنگ خاك می كرد !

***

برگرد خاك میگشت

گرد ملال او را

از چهره پاك می كرد،

***

از خاكیان، ندانم

ساحل به او چه می گفت

كان موج ناز پرورد،

سر را به سنگ می زد

خود را هلاك می كرد

 

فریدون مشیری

چهارشنبه 23/6/1390 - 20:35
شعر و قطعات ادبی

گر چه با یادش، همه شب، تا سحر گاهان نیلی فام،

بیدارم؛

گاهگاهی نیز،

وقتی چشم بر هم می گذارم،

خواب های روشنی دارم،

عین هشیاری !

آنچنان روشن كه من در خواب،

دم به دم با خویش می گویم كه :

بیداری ست ، بیداری ست، بیداری !

***

اینك، اما در سحر گاهی، چنین از روشنی سرشار،

پیش چشم این همه بیدار،

آیا خواب می بینم ؟

این منم، همراه او ؟

بازو به بازو،

مست مست از عشق، از امید ؟

روی راهی تار و پودش نور،

از این سوی دریا، رفته تا دروازه خورشید ؟

***

ای زمان، ای آسمان، ای كوه، ای دریا !

خواب یا بیدار،

جاودانی باد این رؤیای رنگینم

 

فریدون مشیری

چهارشنبه 23/6/1390 - 20:32
سخنان ماندگار
قال امام صادق (ع) : بد زبانی از جفا کاری است و جفا کاری در آتش است. و نیز فرمود : دشنام دادن و وبدزبانی و هرزه گویی از نشانه های نفاق و دوریی است.
چهارشنبه 23/6/1390 - 19:53
سخنان ماندگار
امام رضا علیه السلام فرمودند

هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین‏ شناسى، تدبر نیکو در زندگى، و شکیبایى در مصیبت‏ها و بلاها
چهارشنبه 23/6/1390 - 19:51
سخنان ماندگار
امام رضا علیه السلام فرمودند


به دیدن یکدیگر روید تا یکدیگر را دوست داشته باشید و دست یکدیگر را بفشارید و به هم خشم نگیرید
چهارشنبه 23/6/1390 - 19:50
اخبار
تیم‌های روسیه، تركیه و ایران در رده های اول تا سوم مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در روز پایانی مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی جهان در استانبول، فرشاد علیزاده ملی‌پوش وزن 74 كیلوگرم ایران با دو پیروزی مقابل كشتی گیران هند و چین و دو شكست برابر حریفان روسیه و سوئد از دور رقابت‌ها كنار رفت و تیم ملی كشتی فرنگی ایران با دو مدال طلای امید نوروزی و سعید عبدولی در وزن‌های 60 و 66 کیلوگرم و برنز بشیر باباجان زاده در وزن 120 کیلوگرم پس از روسیه و تركیه سوم شد.

این در حالی بود كه دو ملی‌پوش وزن های 55 و 96 كیلوگرم ایران با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شدند و در واقع ایران با پنج كشتی‌گیر در مكان سوم جهان قرار گرفت.

در پایان این رقابت‌ها تیم ملی كشتی فرنگی ایران سه سهمیه المپیك لندن را در وزن های 60، 66 و 120 كیلوگرم به دست آورد. البته سه مسابقه گزینشی دیگر برای كسب چهار سهمیه باقی‌مانده وجود دارد.

عناوین ملی‌پوشان ایران در مسابقات جهانی استانبول به ترتیب زیر است:

55 كیلوگرم: محسن حاجی‌پور ( بیست و دوم - قرعه اشغالگر قدس)

60 كیلوگرم: امید نوروزی (طلا)

66 كیلوگرم: سعید عبدولی(طلا)

74 كیلوگرم: فرشاد علیزاده(مدال نگرفت)

84 كیلوگرم: حبیب الله اخلاقی (بیست و ششم)

96 كیلوگرم: قاسم رضایی (در جدول رده بندی قرار نگرفت- قرعه اشغالگر قدس)

120 كیلوگرم: بشیر باباجان‌زاده(برنز)
منبع:تابناک
چهارشنبه 23/6/1390 - 19:43
اخبار

خبرگزاری فارس: علی پروین گفت: چون می دانم فوتبالیست‌ها زیاد حرف گوش نمی کنند در تمرین امروز پرسپولیس یک دقیقه حرف زدم.

علی پروین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس پس از حضورش در تمرین امروز پرسپولیس اظهار داشت: با دعوت استیلی به تمرین پرسپولیس رفتم. قبلا هم دوست داشتم این کار را کنم اما ترسیدم حرف و حدیث پیش بیاید. خوشحال شدم خودم را در جمع پرسپولیسی‌ها دیدم.

وی افزود: شاگردان من مثل عاشوری، پنجعلی، محرمی، هلالی و فنونی‌زاده نیز امروز در کنار من در تمرینات بودند. باور کنید غم و غصه دلم تازه شد. چه خاطراتی با این بچه‌ها که نداشتیم. امیدوارم قدر این بچه‌ها را بهتر بدانند.

پروین ادامه داد: روی نیمکت نشستیم و با هم خیلی حرف زدیم. واقعا کیف کردم و به یاد گذشته افتادیم. امروز برای من روز خیلی شیرینی بود. چون اتفاقات جدیدی برایم افتاد.

وی خاطرنشان کرد: انشاءالله بازیکنان پرسپولیس یه‌کم بجنبند و بدشانس نباشند این بازی را می‌برند. ما که به دلمان خوب افتاده، حالا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

پروین در خصوص صحبت‌هایش با بازیکنان پرسپولیس گفت: ما خودمان این‌کاره‌ایم؛ من که می‌دانم اگر زیاد حرف بزنی فوتبالیست گوش نمی‌دهد. مرتب دم دهن همدیگر پچ پچ می‌کنند. به همین دلیل یک دقیقه با این بچه‌ها صحبت کردیم.

منبع:استقلالی

چهارشنبه 23/6/1390 - 19:40
اقتصاد

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش یارانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و نزد خانواده‌های جایگزین، به حساب بهزیستی استان‌ها واریز شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، همایون هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه اختتامیه جشنواره فرزندان مهر بهزیستی کشور در اراک گفت: محقق شدن این سیاست به تکیه بر ظرفیت‌های گسترده جامعه و ارتقای توانمندی‌ها و قابلیت‌های سازمانی وابسته است که باید با جدیت به آن پرداخت.

‌وی با تاکید بر اینکه در برخورد با آسیب‌های اجتماعی پیشگیری مهم‌ترین اصل است، ‌تصریح کرد: مشارکت و همراهی مراکز علمی و فرهنگی و اصحاب فرهنگ و اندیشه در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و تمامی این نهادها و ارگان‌ها باید در تحقق این مهم خود را سهیم بدانند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش یارانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست خاطر نشان ساخت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش یارانه نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری شبانه‌روزی و نزد خانواده‌های جایگزین، به حساب بهزیستی استان‌ها واریز شده است و اعتبارات مربوط به شش ماهه اول سال جاری مراکز غیر دولتی نگهداری روزانه و شبانه‌روزی معلولین، سالمندان، و بیماران روانی  نیز به زودی به حساب بهزیستی استان‌ها واریز خواهد شد.

وی همچنین از اتخاذ تدابیر ویژه برای تامین داروی سالمندان مبتلا به آلزایمر خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک سالمندان زیر پوشش این نهاد از حمایت‌های دارویی برخوردار خواهند شد.
گفتنی است امروز و در مراسمی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور کلنگ احداث ساختمان بهزیستی شهرستان اراک به زمین زده شد.

این ساختمان در زمینی به وسعت دو هزار مترمربع با زیربنای سه هزار متر مربع احداث خواهد شد.

این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال ظرف مدت دو سال اجرا خواهد شد.

منبع:تابناک

چهارشنبه 23/6/1390 - 19:38
شهدا و دفاع مقدس
زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمره خون شهدا و رشادتهای سربازان امام زمان (عج) بوده و بزرگداشت روز 13 آبان نوعی ارج نهادن به آرمانهای شهدای انقلاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدسعید حسینی بعد از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه ستاد بزرگداشت روز 13 آبان‌ماه، انقلاب اسلامی ایران را ثمره خون شهدا و رشادتهای سربازان امام زمان (عج) دانست و اظهار کرد: بزرگداشت روز 13 آبان نوعی ارج نهادن به آرمان‌های شهدای انقلاب است.

وی احیای ارزشهای اسلامی و متذکر شدن وقایع و حوادث انقلاب اسلامی به نسل‌های آتی را از ضروریات گرامیداشت روز 13 آبان عنوان کرد و افزود: امروز جوانان و نوجوانان، آگاهی کمی نسبت به وقایع انقلاب و نحوه پیروزی آن دارند که این روزها و مناسبتها بهانه خوبی برای انتقال تجربیات و اندیشه‌های انقلابی به این قشر است.

حسینی از یوم‌الله 13 آبان به‌عنوان روز بزرگ و تاریخی در تاریخ ملت غیور ایران اسلامی نام برد و ابراز کرد: 13 آبان که یادآور تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) است، برای همیشه جاودانه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مردم این خطه از میهن اسلامی همواره در تمام صحنه‌های انقلاب حاضر بوده‌اند، خواستار حضور یکپارچه طبقات مختلف جامعه در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان شد.

حسینی با بیان اینکه روز 13 آبان در تاریخ انقلاب اسلامی همواره روز تقابل حق و باطل بوده است، گفت: این روز از خاطره‌انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است و معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) با رهبری خویش و مردم هم با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، این حماسه عظیم را خلق کردند که امیدواریم با حضور اقشار مختلف مردم بتوانیم بخشی از زحمات آنان را جبران کنیم.

در این جلسه به دلیل همزمان شدن روز 13 آبان با روز جمعه، مقرر شد تا همه راهپیمایان ساعت 9 و 30 در چهارراه امیرکبیر زنجان گردهم آمده و مراسم تا ساعت 11 و 30 خاتمه یابد.

منبع:خبرگزاری مهر
چهارشنبه 23/6/1390 - 18:29
سياست
یك زن 24 ساله اهل لیبی در مصاحبه‌ با رویترز مدعی شد كه نیروهای ناتو را برای بمباران اهداف مختلف رژیم قذافی طی یك دوره چند ماهه هدایت و رهبری كرده است.

به گزارش ایسنا، این زن كه مهندس است و با خبرنگاران در یك مكان نامشخص صحبت كرده بود، گفت كه هیچ‌وقت نمی‌توانستند او را دستگیر كنند؛ چراكه همواره در حال جابه‌جایی و نقل مكان بوده است.

وی افزود: به دلیل اینكه یك زن بودم به من مشكوك نمی‌شدند كه جاسوسی می‌كنم.

این زن پس از آنكه اطلاعاتی را در مورد آنچه كه در طرابلس رخ می‌دهد به یك شبكه تلویزیونی ضد قدافی در "دوحه" قطر فاش كرد، یك اسم مستعار به نام "نومیدیا" دریافت كرد.

امروز مكان قذافی نامشخص است و نیروهای ناتو به بمباران اهداف وی در لیبی ادامه می‌دهند.

براساس گزارش شبكه خبری الجزیره، خبرنگاران همچنین تائید كردند كه حامیان قذافی 15 تن را در شهر نفت‌خیز واقع در شرق لیبی كشته‌اند.

این وقایع سوالاتی را در مورد نقش كنونی ناتو و حضور آینده‌اش در امور مشابه افزایش داده است.

"آندرس فوگ راسموسن"، دبیركل ناتو به رادیو عمومی ملی ‌آمریكا (NPR) گفت: این واقعا یك عمل مثبت است كه ناتو قادر است از شورای امنیت سازمان ملل حمایت كند و به تحقق اهداف آن كمك كند. این امر به اعتمادسازی سازمان ملل می‌افزاید و من از اینكه ناتو را در این نقش می‌بینم، بسیار خوشحالم.

محمود جبریل، نخست‌وزیر دولت انتقالی لیبی گفت: تغییر دولت در هفته آینده یا پس از آن صورت خواهد گرفت.
منبع:جهان نیوز
چهارشنبه 23/6/1390 - 18:26
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته