• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5298روز قبل
اخبار

انفجار يک‌ دستگاه‌ خودروي‌ بمب‌ گذاري‌ شده؛‌ مرکز بغداد را به‌ لرزه‌ در آورد و20 کشته‌ ‌و 60 زخمي‌ به‌جا گذاشت

بر اثر انفجار يک‌ دستگاه‌ خودروي‌ بمب‌ گذاري‌ شده‌ که‌ مرکز بغداد را به‌ لرزه‌ در آورد، بيست‌
نفر کشته،‌ ‌شصت‌ نفر زخمي‌ و تعداد بسياري‌ از اماکن‌ تجاري‌ منطقه‌ تخريب‌ شد. ‌
خبرنگار فرانس‌ پرس که‌ در محل‌ انفجار حضور داشت‌ گفت:‌ در اين‌ انفجار که‌ يک‌ ساختمان‌ تخريب‌ و چندين‌ دستگاه‌ خودرو دچار اتش‌ سوزي‌ شد؛ دهها نفر کشته‌ شدند.‌
يک‌ مقام‌ امنيتي‌ عراقي‌ گفت‌ بمب‌ در محله‌ تجاري‌ کراده‌ در منطقه‌ به‌ شدت‌ تحت‌ محافظت‌ الخضرا بغداد که‌ سفارت‌ امريکا و ساختمان‌هاي‌ دولتي‌ عراق‌ در آن‌ قرار دارد؛ منفجر شده‌ است.

پنج شنبه 4/5/1386 - 20:45
بیماری ها
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از عوارض مشابه داروي جديد تالاسمي توليد ايران با ديگر داروها خبر داد.
"رسول ديناروند" روز پنجشنبه در حاشيه سمينار علمي در بيمارستان ميلاد براي معرفي داروي جديد "دفراسيروكس" با نام اختصاصي "اسورال"، گفت:
داروهاي آهن چه در نوع مشابه (دفراسيروكس توليد شده در نوارتيس سوييس) و چه در نوع تزريقي مانند دسفرال عوارض مشابه دارند.
وي در ادامه، فرآيند دريافت داروي دسفرال را بسيار عذاب‌آور توصيف كرد و گفت: در روش تزريقي، بيمار دارو را زيرجلدي دريافت مي‌كند و فرآيند تزريق همراه با درد ساعت‌ها طول مي‌كشد.
ديناروند با اشاره به اينكه بيشتر افرادي كه دچار بيماري تالاسمي مي‌شوند و بايد اين تزريق دردناك را تحمل كنند، كودكان هستند، گفت: درد ناشي از تزريق و طولاني بودن مدت زمان آن، عاملي است كه سبب مي‌شود، بيماران دارو را به مقدار مورد نياز مصرف نكنند.
به‌گفته وي، با توليد نوع خوراكي اين دارو در كشور، بسياري از مشكلات بيماران برطرف شده و آنها مي‌توانند به اندازه مورد نياز دارو را دريافت و بر آن مديريت كنند.
ديناروند بااشاره به اينكه هزينه داوري مشابه خارجي بسار گران است گفت: دولت و بيمار قادر به پرداخت هزينه‌هاي آن كه بالغ بر ‪ ۱۳۰‬هزار ريال براي هر قرص است، نيستند.
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در ادامه گفت: قيمت داروي اسورال با قيمت داروي تزريقي در اختيار بيماران قرار مي‌گيرد (كمتر از‪ ۵۰۰‬هزار ريال) و به آن ‪ ۸۰‬درصد يارانه پرداخت مي‌شود.
وي توضيح داد: با وجود محدوديت‌هاي اعتباري، براساس نظر وزير بهداشت و درمان، براي حمايت از بيماران، به اين دارو يارانه اختصاص داده مي‌شود.
ديناروند، زمان توزيع اين دارو را مردادماه اعلام كرد و گفت: به طور قطع مصرف اين دارو در كشور بسيار بيشتر از داروي دسفرال خواهد بود.
وي در ادامه افزود: با وجود بيش از ‪ ۱۸‬هزار بيمار تالاسمي ماژور در كشور، مصرف دسفرال در كشور با ‪ ۸۰‬درصد افزايش به ‪ ۹‬ميليون "ويال" رسيده است. يعني بيماران به اندازه كافي دارو دريافت نمي‌كنند.
ظرفيت توليد اين دارو در سال جاري براي درمان سه هزار بيمار است و در سال آينده داروي مورد نياز تمام بيماراني كه ترجيح مي‌دهند از اين دارو استفاده كنند، وجود دارد.
ديناروند همچنين گفت: براي توليد اسورال در كشور منعي وجود ندارد و كشور ما در محدوده خود مي‌تواند اين داور را توليد كند.
پنج شنبه 4/5/1386 - 20:43
اخبار
نهمین گردهمایی علمی - آموزشی‌انجمن دیابت ایران با حضور متخصصان، پزشكان و بیماران مبتلا به دیابت برگزار شد.
دكتر"اسداله رجب" رییس هیات مدیره انجمن دیابت ایران روز پنج شنبه هدف از برگزاری این گردهمایی را بزرگداشت مقام شادروان مهندس "فاطمه طالقانی" و تقدیر از بیمارانی كه توانسته‌اند دیابت خود را كنترل كنند، اعلام كرد.
در این مراسم با اهدا لوح یادبود از آموزش‌دهندگان به بیماران دیابت و بیمارانی كه توانسته‌اند بیش از ‪ ۲۵‬سال دیابت خود را كنترل كنند و دچار عارضه نشوند، تقدیر شد.
در این گردهمایی دكتر "فریده طاهباز" ، دكتر "بهروز برومند " و مهندس "مریم رجب " در زمینه رابطه تغذیه و نوشیدنی‌ها با دیابت ، پیشگیری از دیابت، روان شناسی بیماران دیابتی به بحث و گفتگو پرداختند .
نهمین گردهمایی علمی - آموزشی دیابت در حسینیه ارشاد تهران برگزارشد.
شادروان فاطمه طالقانی از متخصصین تغذیه و یكی از نویسندگان كتاب‌های آموزشی در انجمن دیابت ایران بود.
پنج شنبه 4/5/1386 - 20:41
ورزش و تحرک

در سال 1323 چهار جوان تصمیم گرفتند تا باشگاهی تاسیس كنند.

نام آنها میرزایی، نواب، خشایار و جانانپور بود. علاوه بر آنها خاکزاد، گیتی، گریش، کلانی، مهدیون و حسینی نیز دیگر اعضای باشگاه بودند که به دلیل علاقمندیشان به دوچرخه سواری نام باشگاه را دوچرخه سواران نهادند. ابتدا تنها رشته فعال باشگاه دوچرخه سواری بود، اما بعدها رشته های والیبال، پینگ پنگ، بسکتبال، وزنه برداری، کشتی، شنا و فوتبال نیز فعالیت خود را آغاز کرد. طی مذاکراتی که مسئولان باشگاه دوچرخه سواران با علی دانائی فرد موسس وقت باشگاه تورانجام دادند، موافقت شد که باشگاه تور با نام دوچرخه سواران وارد عرصه رقابت در فوتبال شود.
رقابت اصلی در فوتبال کشور تا پیش از سال 1325 بین سه تیم دارایی،شاهین و سرباز بود، اما با ورود تیم دوچرخه سواران که از همان ابتدا با پیراهن آبی وارد میدان شد،مثلث قدرت به مربع شد و قطب چهارم فوتبال نیز شکل گرفت. تیم دوچرخه سواران در سال 1325 و با حضور پرویز عمو اوغلی،گرائیلی،دانائی و سید آقا جلالی در هیئت مدیره تشکیل و روانه رقابتها شد.حاصل کار نایب قهرمانی در سالهای 25 و 26، نایب قهرمانی و قهرمانی جام حذفی در همان سالها بود. در سال 1328 نام باشگاه دوچرخه سواران به تاج تغيير یافت و در همین سال قهرمان باشگاههای تهران شد. به دلیل اهمیت باشگاه تاج از ردیف بودجه اختصاصی برخوردار شد.رنگ لباس باشگاه نیز پیراهن آبی با آستین سفید، شرت سفید و جوراب سفید بود. علی دانائی فرد برای تقویت این تیم، تیمهای تورج، افسر، دیهیم، کورش و اتم را تاسیس کرد. تاج در سراسر کشور گسترش یافت و در شهرهای اهواز و رشت بیش از دیگر نقاط ایران پایگاه مردمی یافت.

اولین قهرمانی در آسیا
 در فروردین سال 1349 و در باشگاه لبریز از تماشاگر امجدیه (شهید شیرودی)، تیم های تاج از ایران هاپوئل رژیم صهیونیستی فینال جام باشگاهای آسیا را برگزار کردند. در این دیدار تیم تاج تا دقیقه 83 یک بر صفر عقب بود که در این دقیقه غلام وفا خواه که به مرد جامها معروف بود، گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد و کار به وقت اضافه کشیدکه تیم تاج با گل مسعود معینی مدافع پیش تاخته خود در وقت اضافه قهرمان آسیا شد.

تغییر نام به استقلال و دومین قهرمانی در آسیا
با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 باشگاه تاج به
استقلال تغيير نام پیدا کرد.

استقلال در سال 1370 برای دومین بار قهرمان آسیا شد. استقلال در فینال باشگاه های آسیا توانست تیم لیائولینگ چین را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و جام را برای دومین بار به خانه بیاورد.

 تالار افتخارات استقلال تهران

مربیان خارجی از بدو تاسیس
 زدراکو رایکوف، ولادمیر جکیج، بونژاک، یوگنی سوکومور خوف،جکیچ دلیچ، لئونید بیلفسکی و رولند کوخ از جمله مربیان خارجی بودند که با استقلال کار کردند. در این میان رایکوف بیشترین سابقه حضوررا دارد که به مدت هشت سال مربی استقلال بود و طی این دوره با استقلال قهرمان ایران در سال 49،قهرمان جام میلزهند، دو دوره قهرمانی باشگاهای آسیا و قهرمانی جام اتحاد را در کارنامه خود دارد.

 مربیان استقلال از آغاز تا کنون
 مرحوم علی دانائی فرد، محمود بیاتی، مرحوم رسول مدد نوعی، محمد رنجبر، حشمت مهاجرانی، پرویز ابو طالب، مجتبی کرد نوری، کمائی، مرحوم جاهد، مصطفی شرکا، حسن حبیبی، حسن عضدی، رضوی، اصغر شرفی، کامبیز جمالی، محمد صلاحی، منصور پورحیدری، غلامحسین مظلومی، بیژن ذوالفقارنسب، ناصر حجازی، رضانعلچگر،عبداللهی، بهتاش فریبا، اصغرحاجیلو، پرویزمظلومی، حمید ملک احمدی، منصور رشیدی، جواد زرینچه و امیر قلعه نویی مربیانی بودند که که از بدو تاسیس تا کنون به عنوان سرمربی رهبری تیم را برعهده داشتند. در حال حاضر ناصر حجازی دوباره سكاندار اين تيم است.

بازيكنان استقلال تهران:

اسامي و ايميل‌هاي بازيكنان استقلال تهران (بر اساس اطلاعات وب‌سايت رسمي باشگاه)

پنج شنبه 4/5/1386 - 20:36
موبایل

خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir

طرح ريسك آنلاين قلبي از روز دوم مردادماه ( همزمان با روز فيزيوتراپيست ) به صورت رايگان در سايت icra.ir راه اندازی گرديد. علاقه مندان می توانند برای دریافت و اطلاع از ریسک قلبی خود با مراجعه به سایت www.icra.ir و تکمیل فرم های آنلاین از وضعیت ریسک قلبی خود مطلع شوند.

پنج شنبه 4/5/1386 - 19:16
سياست

برخی از رسانه‌ها هرچند نام اختصار اشخاصی را اعلام کردند امّا با انتشار تصویر متّهمان در واقع تمامی مشخّصات وی را به خانواده‌ و بیننده تفهیم کردند / عمل این رسانه‌ها در حکم افترا و قابل پیگرد قانونی است

  


 

 

یک وکیل دادگستری، رعایت مادّه 188 قانون آیین دادرسی کیفری در دادگاه اخیر را منصفانه‏تر و قانونمندتر عنوان کرد و گفت: صداوسیما و رسانه‌هایی که مخالف مادّه 188 عمل کردند در حکم مفتری، قلمداد می‌شوند

 

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای تبصره مادّه 188 قانون آیین دادرسی کیفری در پنجمین دادگاه رسیدگی به اتّهامات بازداشت‏شدگان حوادث اخیر گفت: رعایت قانون آیین دادرسی کیفری به لحاظ آمره بودن، الزامی است و تمامی دادگاه‌ها و دادرسان مکلّف هستند که مطابق این قانون به اتّهام متّهمان از بدو دادرسی تا ختم دادرسی عمل کنند.

 

این وکیل دادگستری با انتقاد از پخش تصاویر سخنان در رسانه ملّی، اظهار داشت: در اصلاحیّه سال 85 قانون آیین دادرسی کیفری در ذیل ماده 188 این قانون اعلام شد که رسانه‌های مکتوب که عبارتند از رسانه‌های نوشتاری، حق دارند از روند دادگاه، بدون ذکر هویّت و موقعیّت اداری و اجتماعی اشخاص، مطالبی را تهیّه کنند.

 

وی‌افزود: صداوسیما و رسانه‌هایی که مخالف این قانون عمل کردند، مطابق ذیل ماده 188، در حکم مفتری قلمداد می‌شوند چرا که اساسا به موجب قانون دادگاه می‌تواند به رسانه‌هایی که دیداری هستند، اجازه حضور ندهد.

 

پوربابایی با تأکید بر این‏که رویّه اتّخاذ شده در دادگاه اخیر، مطابق صریح آیین دادرسی کیفری است، خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها هرچند نام اختصار اشخاصی را اعلام کردند امّا با انتشار تصویر متّهمان، در واقع تمامی مشخّصات وی را به خانواده و بیننده تفهیم کردند.

 

این وکیل دادگستری ادامه داد: این عمل رسانه‌ها نیز در حکم افترا و قابل پیگرد قانونی است چرا که نظر قانونگذار بر این بوده تا قبل از قطعیّت حکم هیچ مشخّصه‌ای از متّهم انعکاس نیابد تا خدای ناخواسته مخالف اصل 22 قانون اساسی که هرگونه هتک حیثیّت را غیرمجاز شمرده، با این عمل باعث گردد.

 

وی در پاسخ به منتقدان که چرا اسامی متّهمان دادگاه اخیر به طور کامل منتشر نشده، در حالی که در جلسات قبل این کار صورت می‌پذیرفت گفت: نحوه اداره جلسات گذشته مخالف صریح قانون بوده است و جلسه اخیر منصفانه‌تر، قانونمندتر و صرفا در چارچوب بحث مادّه 188 قانون آیین دادرسی کیفری بوده است.

  

تاریخ انتشار : 25 شهریور 1388

 

 

 

ایلنا

 
پنج شنبه 4/5/1386 - 19:14
ورزش و تحرک
سازمان لیگ برتر برنامه شش هفته اول مسابقات فوتبال لیگ برتر(جام خلیج فارس) را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگارمهر، سازمان لیگ برتر دراطلاعیه ای ضمن تبریک میلاد خجسته و با سعادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و با تشکر و قدردانی از کلیه مسئولان، دست اندرکاران ، اعضای کادر فنی و بازیکنان ، تماشاگران ، ارباب جراید و رسانه های گروهی که در امر برگزاری ششمین دوره لیگ برتر و جام حذفی کشور این سازمان را یاری کرده اند ، با استعانت از خداوند متعال برنامه زمانبدی هفته اول تا ششم مسابقات لیگ برتر در فصل جاری به شرح زیر اعلام می شود :
*پنج شنبه 25/5/86 (هفته اول)
پیکان تهران - برق شیراز (ورزشگاه ایران خودرو) ساعت 15/17
صنعت نفت آبادان - پرسپولیس (ورزشگاه تختی آبادان) ساعت 15/19
* جمعه 26/5/86
پگاه گیلان - سپاهان اصفهان (ورزشگاه سردار جنگل رشت) ساعت 15/17
ذوب آهن اصفهان - ملوان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان) ساعت 15/17
ابومسلم خراسان - صباباتری (ورزرشگاه ثامن الائمه مشهد) ساعت 15/17
پاس همدان - مس کرمان (نام ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود ) ساعت 15/17
فجرسپاسی شیراز - شیرین فراز کرمانشاه(ورزشگاه حافظیه ) ساعت 15/17
راه آهن تهران - سایپا تهران (ورزشگاه اکباتان تهران ) ساعت 15/17
استقلال تهران - استقلال اهواز(ورزشگاه آزادی تهران ) ساعت 15/19
* پنج شنبه 1/6/ 86 (هفته دوم)
صبا باتری تهران - پیکان تهران (ورزشگاه درخشان رباط کریم ) ساعت 15/17
ملوان - استقلال تهران (ورزشگاه تختی انزلی ) ساعت 15/17
* جمعه 2/6/ 86
استقلال اهواز - صنعت نفت (ورزشگاه تختی اهواز) ساعت 15/19
سپاهان اصفهان - ابومسلم (ورزشگاه نقش جهان اصفهان) ساعت 17
مس کرمان - ذوب آهن (ورزشگاه سلیمی کیا کرمان) ساعت 17
شیرین فراز کرمانشاه- پاس همدان (ورزشگاه آزادی کرمانشاه) ساعت 15/17
برق شیراز - راه آهن (ورزشگاه حافظیه شیراز )ساعت 15/17
سایپا تهران - فجرسپاسی (ورزشگاه انقلاب کرج) ساعت 17
پرسپولیس - پگاه گیلان (ورزشگاه آزادی تهران ) ساعت 15/19
*چهارشنبه 7 شهریور(هفته سوم)
فجرسپاسی- برق شیراز( ورزشگاه حافظیه - شیراز) ساعت 17
پیکان- سپاهان (ورزشگاه ایران خودرو- تهران) ساعت 17
ابومسلم - پرسپولیس ( ورزشگاه ثامن الائمه - مشهد) ساعت 17
*جمعه 9 شهریور(هفته سوم)
پگاه - صنعت نفت (ورزشگاه سردارجنگل رشت ) ساعت 17
ذوب آهن - شیرین فراز (ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر- اصفهان ) ساعت 17
راه آهن - صبا باتری ( ورزشگاه اکباتان - تهران) ساعت 17
استقلال اهواز - ملوان (ورزشگاه تختی - اهواز) ساعت 19
پاس - سایپا( نام ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود) ساعت 17
استقلال تهران - مس کرمان ( ورزشگاه آزادی - تهران) ساعت 19
* پنج شنبه 15 شهریور (هفته چهارم)
سپاهان - راه آهن (ورزشگاه نقش جهان - اصفهان) ساعت 16:30
صباباتری - فجر سپاسی ( ورزشگاه درخشان رباط کریم - تهران ) ساعت 16:45
شیرین فراز - استقلال تهران ( ورزشگاه آزادی – کرمانشاه ) ساعت 16:45
*جمعه 16 شهریور(هفته چهارم)
صنعت نفت - ملوان (ورزشگاه تختی - آبادان) ساعت 18:45
برق شیراز - پاس (ورزشگاه حافظیه - شیراز) ساعت 16:45
مس کرمان - استقلال اهواز(ورزشگاه سلیمی کیا - کرمان) ساعت 16:30
پگاه گیلان - ابومسلم (ورزشگاه سردارجنگل رشت) ساعت 16:45
سایپا - ذوب آهن( ورزشگاه انقلاب - کرج) ساعت 16
پرسپولیس - پیکان ( ورزشگاه آزادی - تهران ) ساعت 16:30
* جمعه 23 شهریور(هفته پنجم )
ابومسلم - صنعت نفت ( ورزشگاه ثامن الائمه - مشهد) ساعت 20:30
ذوب آهن - برق شیراز ( ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر - اصفهان ) ساعت 20:30
پاس - صبا باتری ( نام ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود) ساعت 20:30
استقلال اهواز - شیرین فراز( ورزشگاه تختی - اهواز) ساعت 20:30
پیکان - پگاه گیلان ( ورزشگاه ایران خودرو - تهران ) ساعت 20:30
ملوان - مس کرمان ( ورزشگاه تختی - انزلی) ساعت 20:30
استقلال تهران - سایپا ( ورزشگاه آزادی - تهران ) ساعت 20:30
* یکشنبه 25 شهریور(هفته پنجم )
پرسپولیس - راه آهن (ورزشگاه آزادی - تهران ) ساعت 20:30
* پنج شنبه 29 شهریور(هفته ششم)
ذوب آهن - صبا باتری( ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر- اصفهان ) ساعت 20:30
برق شیراز - استقلال تهران (ورزشگاه حافظیه - شیراز) ساعت 20:30
* جمعه 30 شهریور(هفته ششم)
صنعت نفت - مس کرمان ( ورزشگاه نفت - آبادان) ساعت 20:30
سایپا - استقلال اهواز(ورزشگاه شریعتی - کرج) ساعت 20:30
پگاه گیلان - راه آهن (ورزشگاه سردارجنگل - رشت) ساعت 20:30
شیرین فراز- ملوان (ورزشگاه آزادی – کرمانشاه ) ساعت 20:30
ابومسلم - پیکان ( ورزشگاه ثامن الائمه – مشهد) ساعت 20:30
پرسپولیس - فجر سپاسی ( ورزشگاه آزادی - تهران ) ساعت 20:30
سپاهان - پاس (به دلیل حضورتیم سپاهان درلیگ قهرمانان آسیا درتاریخ 28 شهریور به زمان دیگری موکول می شود).
پنج شنبه 4/5/1386 - 19:8
اخبار

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي گفت:
كارشناسان تخمين زده‌اند احتمال كشف آثار تاريخي پيش از اسلام در شهر تاريخي بلقيس اسفراين وجود دارد.
محسن لشكري روز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاري جمهوري اسلامي افزود:
گمانه‌زني‌هاي باستانشناسي در محدوده اين شهر نشان داد كه نخستين استقرار انسان در اين شهر مربوط به قرون سوم و چهارم هجري بوده است.
وي با بيان اينكه اين نتيجه با گمانه‌زني در يك لايه حاصل شده گفت: به عقيده كارشناسان در صورت كاوش علمي در لايه‌هاي زيرين منطقه احتمال برخوردن به آثار پيش از اسلام وجود دارد.
او با بيان اينكه در مرحله گمانه‌زني حق برهم زدن لايه‌ها و در صورت رسيدن به هرگونه اثر در لايه، حق حفاري بيش از آن لايه وجود ندارد افزود: در كاوش علمي دست كاوشگر باز است و مي‌تواند حفاري را تا آخرين لايه ادامه دهد.
وي شهر بلقيس را از نظر تاريخي مهم دانست و بيان كرد: نتيجه پژوهشها نشان داده كه شهر تاريخي بلقيس در اسفراين قابليت ثبت جهاني را دارد.
مجموعه باستاني شهر بلقيس در سه كيلومتري جنوب غربي اسفراين و در سمت راست جاده اسفراين سبزوار حدود ‪ ۱۲۵‬هكتار وسعت دارد.
‪ ۶۶۵‬اثر تاريخي در خراسان شمالي شناسايي شده كه ‪ ۱۵۰‬مورد آنها به ثبت ملي رسيده است.

پنج شنبه 4/5/1386 - 16:38
بیماری ها
بنابر گفته اين مرد هندي، مصرف روزانه يك تكه فرش تهيه شده از الياف گياهي بامبو مشكل او را برطرف مي كند.
يك مرد آمريكايي بيش از دو سال است كه براي حل مشكل گوارشي خود زيرانداز‌هاو فرش هاي بافته شده از الياف گياهي و چوب بامبو را مي‌خورد. اين مرد آمريكايي كه مشاور مالياتي است بعد از اينكه هيچ كدام از پزشكان نتوانستند مشكل گوارشي او را درمان كنند به توصيه يك مرد هندي سالمند رو به خوردن زيراندازهاي بافته شده از بامبو و الياف گياهي آورد.
بنابر گفته اين مرد هندي، مصرف روزانه يك تكه فرش تهيه شده از الياف گياهي بامبو مشكل او را برطرف مي كند.
اين گزارش مي افزايد: بيشتر از دو سال است كه اين مرد آمريكايي هر هفته حدود نيم متر مربع فرش مي‌خورد و مدعي است كه از وقتي كه فرش گياهي مي خورد مشكل گوارشي بكلي برطرف شده است.
پنج شنبه 4/5/1386 - 16:36
دعا و زیارت

انسان موجودي است سالك و پويا به سوي معبود حقيقي، از هر راهي كه برود و هر مسيري را كه در زندگي انتخاب كند سرانجام به لقاي معبود خويش مي‌رسد.
دين مبين اسلام با توجه به نياز روحي بشر، با آن كه انسان را به حضور در جامعه و شركت در فعاليتهاي اجتماعي فرا مي‌خواند فرصتهايي را نيز براي خلوت كردن او با خداوند فراهم كرده كه يكي از اين فرصتها "اعتكاف" است.
اعتكاف در لغت به معني اقامت كردن و ماندن در جايي و ملازم شدن با چيزي است ولي در شرع اسلام، اقامت در مكاني مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال مي‌باشد.
اعتكاف فرصت بسيار مناسبي است تا انساني كه در پيچ و خمهاي زندگي مادي غرق شده، خود را بازيابد و به قصد بهره بردن از ارزشهاي معنوي از علايق مادي دست كشد و خود را در اختيار پروردگار بگذارد و تقاضا كند كه او را در راه راست ثابت نگهدارد تا بتواند به درياي بيكران انس و مهر خداوند كه يكسره مغفرت و رحمت است متصل شود.
در اعتكاف مي‌توان خانه دل را از اغيار تهي كرد و نور محبت خدا را در آن جلوه‌گر ساخت، مي‌توان خود را وقف عبادت كرد و لذت ميهمان شدن بر سر سفره احسان و لطف الهي را چشيد، مي‌توان زمام دل و جان را به دست خدا سپرد و همه اعضا و جوارح را در حصار اراده حق به بند كشيد.
مي‌توان به خويشتن پرداخت و معايب و كاستيهاي خود را شناخت و در جستجوي معالجه بود. مي‌توان نامه عمل را مرور كرد و به فكر تدارك و جبران فرصتهاي از دست رفته بود و مي‌توان به مرگ انديشيد و خود را براي حضور در پيشگاه خداوند ارحم‌الراحمين آماده كرد.
آري، اعتكاف فصلي براي گريستن، ريزش باران رحمت، شستن آلودگيهاي گناه، تطهير صحيفه اعمال و نوراني ساختن دل و صفا بخشيدن به روح است.
اعتكاف در ايران تاريخچه‌اي پرفراز و نشيب دارد. در هر عصري كه عالمان برجسته ديني به اعتكاف اهتمام ورزيده‌اند مردم مسلمان نيز از آنان پيروي كرده و به اعتكاف بها داده‌اند.
در عصر صفوي در سايه تلاشهاي دو عالم بزرگ آن زمان مرحوم شيخ بهايي و شيخ لطف‌الله عاملي اصفهاني اعتكاف در شهرهاي ايران به ويژه قزوين و اصفهان رونق خاصي داشته است.
اكنون در بسياري از شهرهاي كشورمان آيين اعتكاف در روزهاي ‪ ۱۳‬تا ‪ ۱۵‬ماه رجب برگزار مي‌شود.

اين سنت حسنه ابتدا در شهر مقدس قم توسط عالم رباني ميرزا مهدي بروجردي انجام شد و رفته رفته در شهرهاي ديگر رواج يافت.
رييس سازمان تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان معتقد است در اعتكاف فرد معتكف خود را شناخته و از ارزشمندي هويت اصيل خويش آگاه مي‌شود بطوري كه بعد از آيين اعتكاف احساس سبك بالي و آرامش روح مي‌كند.
حجت‌الاسلام صفر قربانپور مي‌گويد معتكف با برترين لذتهاي جهان هستي مواجه مي‌شود به ويژه آنكه اين لذت در دوره جواني باشد.
وي افزود: فطرت جوان به دنبال فرصتي براي اعتكاف است و به همين سبب هر ساله بر تعداد جوانان مشتاق براي شركت در آيين اعتكاف افزوده مي‌شود.
او تاكيد كرد: به منظور بهره‌وري تعداد بيشتري از علاقه‌مندان بايد امكانات و فضاهاي گسترده‌تري براي برگزاري آيين اعتكاف ايجاد شود.
وي بيان كرد: به همين منظور براي بهتر برگزار شدن اين آيين معنوي هماهنگي لازم در سيستان و بلوچستان انجام شده است.
به گزارش ايرنا آيين اعتكاف از ‪ ۱۳‬رجب سالروز ولادت با سعادت مولاي متقيان حضرت علي(ع) در مسجدجامع زاهدان ويژه خواهران و در مسجد علي‌بن ابيطالب(ع) ويژه برادران برگزار مي‌شود.
رييس سازمان تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان گفت: در آيين سال گذشته اعتكاف بيش از چهار هزار نفر در اين استان شركت كرده بودند كه ‪ ۶۵‬درصد آنان را بانوان و ‪ ۳۵‬درصد را آقايان تشكيل داده بودند.
قربانپور پيش بيني كرد امسال بيش از پنج هزار نفر سيستاني و بلوچستاني در اين آيين معنوي شركت كنند.

پنج شنبه 4/5/1386 - 16:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته