• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5298روز قبل
ورزش و تحرک
یولاندا کپلاک دونده دو 800 متر جهان به دلیل استفاده از مواد نیروزا از سوی فدراسیون جهانی دو و میدانی محروم شد.
به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی دو و میدانی اعلام کرد روز 18 ژوئن از کپلاک در رقابت های موناکو تست دوپینگ به عمل آمد و ماده نیروزای اپو در خون او مشاهده شد.
 بر پایه این گزارش، این دونده اهل اسلوونی گفت تا بدین لحظه در این خصوص چیزی به او اعلام نشده است.
کپلاک 30 ساله در المپیک 2004 آتن موفق شد مدال برنز رقابت ها را از آن خود کند. چنانچه دوپینگی بودن این دونده زن از سوی وادا قطعی شود او دو سال از حضور در رقابت های بین المللی محروم می شود و با این حساب رقابت های المپیک 2008 پکن را از دست خواهد داد.
پنج شنبه 4/5/1386 - 21:10
اخبار

به دنبال سهل انگاری پزشکان در یک بیمارستان الجزایر، ده نفر نابینا شدند.
به گزارش روز پنج شنبه گروه حوادث ایسکانیوز:این روزها استفاده از روش درمانی لیزیک برای اصلاح نزدیک بینی و دروبینی چشم در بسیاری از کشورها رایج شده است.
پزشکان بیمارستان "بنی مسوس" اما،تصمیم گرفتند از روش درمانی جدیدی استفاده کنند.
آنها به کسانی که ازعینک طبی استفاده می کردند قول دادند با تزریق دارویی به نام ویزودیم می توانند برای همیشه عینکشان را کنار بگذارند. نتیجه رضایت بخش نبود; ده نفر به خاطر تزریق این دارو بینایی خود را از دست دادند.گزارش ایسکانیوز می افزاید،هم اکنون یک گروه تحقیقاتی ویژه در حال بررسی وضعیت بیماران نابینا هستند و در صورت تایید نشدن این دارو، پزشکان دادگاهی خواهند شد.

پنج شنبه 4/5/1386 - 21:9
اخبار

زمين‌لرزه‌اي بسيار شديد پنج‌شنبه 26 ژوئيه (4 مرداد) شرق اندونزي را لرزاند اما سونامي در پي نداشت.

به گزارش آسوشيتدپرس اين زمين لرزه كه 7 درجه ريشتر قدرت داشت مردم را هراسان از خانه‌هايشان بيرون راند و همه گمان مي‌كردند كه يك سونامي بسيار پرقدرت در پي آن ايجاد شود. اما پس از آن‌كه گزارش‌ها مشخص كردند هيج موج بلندي بر اثر آن بوجود نيامده است خطر وقوع سونامي از بين رفت.



همچنين گزارشي از تلفات احتمالي اين زمين‌لرزه گزارش نشده است. گزارش‌ها حاكسيت كه در شهر  ماندائو مردم به يك‌باره با لرزش زمين هراسان از خانه‌ها و فروشگاه‌ها به خيابان‌ها حمله كردند و حتي شاهدان مي‌گويند يك زن كه هنوز سرم در دستش بود از طبقه دوم يك بيمارستان به بيرون پريده است.
مركز زمين‌شناسي آمريكا اعلام كرد كه كانون اين زمين‌لرزه 20 مايلي عمق درياي مالوكو است.
اندونزي كه بزرگ‌ترين مجمع‌الجزاير دنيا است به دليل موقعيت خاص جغرافيايي همه ساله شاهد شديدترين فعاليت‌هاي زمين‌شناختي است. اين مجمع‌الجزاير در منطقه جغرافيايي خط آتش قرار دارد. خط آتش كماني از آتش‌فشان‌ها و گسل‌هاست كه در اقيانوس آرام قرار دارد.
در سال 2003 يك زمين‌لرزه شديد سوماترا را تكان داد كه بر اثر آن يك سونامي بسيار شديد به وجود آمد و 230 هزار نفر را در چند كشور جنوب شرق آسيا كشت. 160 هزار نفر از قربانيان اين سونامي در استان آچه اندونزي جان خود را از دست دادند.
سال گذشته يك سونامي ديگر در جزيره جاواي اندونزي جان 600 نفر را گرفت.

پنج شنبه 4/5/1386 - 21:7
اخبار
سازمان انتقال خون اعلام كرد:از هر هزار ايراني 25 نفر در سال خون اهدا مي‌كنند كه 90 درصد آنها مرد هستند و عرضه و تقاضاي خون در ايران متعادل است.
به گزارش فارس، محسن منشدي، مدير كل روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران،‌ در نشست خبري در محل اين سازمان با اعلام اين مطلب، افزود: بر اساس قانون بودجه امسال از اين پس همه محصولات خوني كشور بيمه مي‌شوند و با وجودي كه اين محصولات با ضريب بالا سالم و عاري از بيماري هستند اما اگر فردي به علت استفاده از محصولات خوني دچار عارضه شد با استفاده از اين قانون به وي غرامت پرداخت مي‌شود.
وي گفت: سال گذشته با اهداي خون توسط مردم، حدود يك ميليون و 673 هزار واحد خوني در كشور توليد شد كه تبديل به 5/3 ميليون فرآورده خوني مختلف شد و اميدواريم ميزان خونهاي توليدي از سوي اهداكنندگان داوطلب در سال جاري به رقم بي سابقه يك ميليون و 800 هزار واحد در سال جاري افزايش يابد.
وي افزود: در زمان حاضر خون جايگزين تقريبا به ميزان 99 درصد در كشور حذف شده است و بجز حدود 3 تا 4درصد در استان سيستان و بلوچستان و 1درصد در استان فارس نيازي به دريافت خون جايگزين براي بيماران در كشور وجود ندارد.
منشدي گفت:‌ حدود يك ميليون نفر از اهدا كنندگان خون در كشور اهدا كنندگان مستمر هستند و يك چهارم كل اهداكنندگان خون كشور نيز در استان تهران هستند، بيشترين زمان اهداي خون در كشور ماه محرم است كه به علت نذورات مردم اين ميزان بالا مي‌رود و كمترين ميزان اهداي خون نيز در ماه رمضان و ايام نوروز است.
وي افزود: با اين وجود هر گاه كه با اعلام فراخوان از مردم درخواست اهداي خون كرديم، مردم كمبود خون مقطعي را جبران كردند و در مجموع عرضه و تقاضاي خون در كشور متعادل است، مشكلي از اين نظر وجود ندارد گرچه در ايام نوروز و تابستان به علت افزايش مسافرت و ميزان تصادف نياز به خون اندكي افزايش مي‌يابد.
وي گفت: بين 10 تا 20 درصد خون توليدي كشور پس از انجام آزمايش‌هاي لازم به علت آلودگي به ويروس از چرخه خارج مي‌شود اما از ميزان پرت خون پس از توزيع در بيمارستانها آمار دقيقي در دست نداريم با اين وجود براي استفاده بهينه از خونهاي اهدايي در عملهاي جراحي، سوختگي ها و زنان و زايمان و تصادفي ها كميته هاي ويژه بانك خون در بيمارستانها تشكيل شده است كه رئيس بيمارستان، رئيس آزمايشگاه و رئيس بانك خون عضو اين كميته هستند و قرار است ميزان نحوه مصرف خون در بيمارستانها يكي از معيارهاي ارزيابي عملكرد بيمارستانها باشد.
وي افزود:‌ سال گذشته 80 هزار ليتر پلاسماي داخلي براي توليد فرآورده‌هاي مشتق از پلاسماي مورد نياز بيماران كشور به آلمان فرستاده شد كه اين كار 10ميليون دلار صرفه جويي ارزي به همراه داشت.
وي ادامه داد: در زمان حاضر با فعاليت حدود 210 پايگاه انتقال خون در كشور،‌30 پايگاه استاني و تيمهاي سيار انتقال خون مشكلي از نظر دريافت خون از اهداكنندگان نداريم و بيشتر به دنبال ارتقاي استانداردها به همين منظور كيسه‌هاي جديد نگهداري خون توسط سازمان انتقال خون خريداري شده است كه به علت داشتن مواد نگهدارنده مدت زمان نگهداري خون را از 4 هفته به 35 روز افزايش مي‌دهد.
وي گفت: اگر از كيسه‌هاي جديد نگهداري پلاكت استفاده كنيم مدت زمان نگهداري اين فرآورده‌ها حداكثر به 5 روز افزايش مي‌يابد اما در زمان حاضر به طور معمول مدت زمان نگهداري پلاكت 3 روز است.
منشدي افزود: به جز هزينه نيروي انساني و فضاي فيزيكي50 تا 60 هزار تومان براي توليد هر كيسه خون در سازمان انتقال خون هزينه مي شود كه با احتساب ساير هزينه ها اين مبلغ به بيش از 100 هزار تومان مي‌رسد.
منشدي افزود: پس از دريافت خون از هر متقاضي آزمايشهاي مختلفي از جمله آزمايش HIV،HCV، سفليس، هپاتيت و HTLV در استان خراسان ( عامل انتقال سرطان خون) بر روي آن انجام مي‌شود.
وي گفت: خون انسان هنوز هيچ جايگزيني ندارد و مباحثي كه در مورد توليد خون مصنوعي در انگلستان مطرح شده و اين فرآورده جديد كه در موزه لندن نگهداري مي‌شود حداكثر ممكن است جايگزين گلبول قرمز شود و هنوز خون كامل انسان هيچ جايگزيني ندارد.
پنج شنبه 4/5/1386 - 21:4
اخبار
صليب سرخ ميشيگان امريكا براي ترغيب مردم به اهداي خون يك خودرو را به عنوان جايزه براي اهدا كنندگان تعيين كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، صليب سرخ محلي ميشيگان كه با كمبود شديد خون مواجه است در مقابل يك بيمارستان اهداي خون خودرويي پارك كرده كه بر روي آن تابلويي با اين عنوان نصب شده" خون بده جايزه ببر"
بنابراين گزارش، افرادي كه خون خود را اهدا مي‌كنند در قرعه كشي 8 سپتامبر شركت داده خواهند شد و يكي از آنها خودروي مذكور ر اكه يك" لينكولن 2007" است برنده خواهد شد.
گفتني است، جوايز ديگري همانند" كارت سوخت" به ارزش 25 تا 200 دلار نيز به برندگان ديگر اهدا مي شود.
پنج شنبه 4/5/1386 - 21:1
اخبار

افزایش مشکل کلیوی آیت الله مشکینی

با وجود گذشت یک هفته از بستری شدن آیت‌الله مشکینی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان، تغییر چندانی در وضعیت سلامتی ایشان حاصل نشده و تنها قسمتی از مشکلات ریوی وی بهبود نسبی یافته است. دکتر جعفر اصلانی، رئیس تیم پزشکی آیت‌الله مشکینی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: مشکل کنونی آیت‌الله مشکینی، مشکل کلیوی است.
وی افزود: طبیعت بیماری عفونت به گونه‌ای است که در اندام‌های مختلف اخلال ایجاد می‌کند و از سوی دیگر ایشان زمینه مشکل کلیوی داشته‌اند و اکنون با توجه به عفونت، این مشکل افزایش یافته است.
دکتر اصلانی با بیان این که هنوز از دستگاه‌ تنفسی کمک گرفته می‌شود،‌ افزود: میزان استفاده از دستگاه تنفسی برای آيت‌الله مشکینی کاهش پیدا کرده اما هنوز از دستگاه کمک می‌گیریم و از سوی دیگر در تلاشیم تا از پیشرفت مشکلات کلیوی ایشان جلوگیری شود.

پنج شنبه 4/5/1386 - 21:0
دعا و زیارت

پايگاه اطلاع رساني آيت الله حاج سيد محمد عزالدين حسيني زنجاني، از علماي برجسته حوزه علميه مشهد ، همزمان با ولادت حضرت علي (ع) طي مراسمي در مشهد افتتاح مي شود .

به گزارش خبرگزاري رسا، مرکز جهاني اطلاع رساني آيت الله حاج سيد محمد عزالدين حسيني زنجاني به نشاني www.alzanjani.com در روز ولادت حضرت علي (ع) در مشهد افتتاح مي شود .
در اين مراسم که ساعت 9 صبح شنبه، ششم مرداد ماه با حضور آيت الله زنجاني در مشهد برگزار مي شود، يکي از مسئولين دفتر وي سخنراني خواهد كرد.
شايان ذکر است، در پايگاه اطلاع رساني آيت الله زنجاني، مجموعه استفتائات ، زندگينامه، تصاوير، تاليفات و نظرات علمي و فقهي اين استاد برجسته حوزه علميه مشهد قابل دسترسي است.
همچنين اخبار ديدارها و بيانيه ها و متن دروس خارج فقه و تفسير قرآن نيز در اين سايت منتشر مي شود.
گفتني است، پايگاه اينترنتي آيت الله زنجاني زير نظر پايگاه اطلاع رساني بصيرت و با همکاري موسسه نرم افزاري آرمان و دفتر آيت الله زنجاني راه اندازي مي شود.


پنج شنبه 4/5/1386 - 20:58
اخبار

اين مجمع جهاني كه يكي از زيرمجموعه هاي سلامت خونِ سازمان جهاني بهداشت است با اهداف زير شكل گرفت:

  • ارتقاء و تقويت همكاري جهاني براي سلامت خون و فراورده هاي خوني

  • 2هماهنگي و همسو كردن تمامي فعاليت هاي مرتبط با سلامت خون در سطح جهان و پرهيز از موازي كاري

  • تدوين استانداردهاي جهاني انتقال خون

GCBS به دنبال تأكيد «اعلاميه نشست سران درباره ايدز در پاريس (1994)» و قطعنامه 48.27 سازمان جهاني بهداشت در سال 1995 تأسيس شد و پس از امضاي اعلاميه توسط كشورها از سال 2000 به طور مرتب هر سال يك اجلاس عمومي برگزار مي كند. سازمان انتقال خون ايران نيز از جمله اعضاي فعال GCBS است. GCBS از گروه هاي زير تشكيل شده است: شركت كنندگان، كارشناسان وابسته، ناظران و رابطين.

چه كساني مي توانند عضو GCBS شوند:

  • سازمان‌هاي بين الدولي شامل سازمان بهداشت جهاني و سازمان‌هاي غيردولتي بين‌المللي، سازمان‌هاي دولتي و نهادهاي علمي، كه در زمينه سلامت انتقال خون و فرآورده‌هاي خوني مشاركت فعال دارند و ترجيحاً حيطه فعاليت‌شان در بيش از يك منطقه WHO ‌باشد.

  • مؤسسات و كارگزاري هاي دولتي متصدي انتقال خون و فراورده هاي خوني سالم

  • انجمن هاي صنعتي بين المللي/ سازمان هاي پوششي كه نمايندگان توليدكنندگان مشتقات پلاسما، كيت هاي تشخيصي، تجهيزات و ديگر فراورده ها و يا مراكز مرتبط با  حرفه انتقال خون و سلامت خون هستند.

  • مراكز همكاري فعال WHO يا (Collaborating Centers) در زمينه انتقال خون و فراورده هاي خوني سالم  

  • GCBS از طريق تشكيل كارگروه هاي مختلف اداره مي شود. سه كارگروه عمده عبارتند از: سياستگذاري، ارزيابي كيفي و كمك براي توسعه، پلاسما. اين كارگروه ها براي مشاوره و راهنمايي در اموري كه با فراورده هاي خوني سالم و حرفه انتقال خون مرتبط اند، ايجاد مي شوند. هر يك از كارگروه ها گزارشي از نتيجه كارشان تهيه و آن را به اجلاس عمومي ارائه مي كنند.

به منظور دسترسي به منابع مالي و انساني كافي، حمايت دبيرخانه‌اي براي GCBS توسط WHOو از طريق دپارتمان سلامت خون و تكنولوژي درماني (BTC)-  (Department of Blood Safety and Clinical Technology)  در مقر سازمان در ژنو انجام مي‌گيرد.

ارتباط ميان اعضا:
مهمترين روش ارتباطي ميان اعضاي GCBS، شركت در اجلاس سراسري و طرح مسائل مربوط، نوآوري ها و پژوهش هاي مرتبط به صورت مقالات، ارائه موضوع براي بحث و تبادل نظر در كارگروه ها و نيز ارائه سخنراني است. همچنين تبادل اطلاعات ميان كارشناسان و ناظران و رابطين از طريق اينترنت، و به صورت online با طرح پرسش هاي تخصصي يك روش متداول و مناسب ديگر است. اين اطلاعات كه بيشتر از طريق پاسخ به پرسش هاي تخصصي است در دبيرخانه جمع آوري مي شود و در صورت تأييد WHO به صورت guideline منتشر مي شود.

گزارش آخرين وضعيت همكاري ايران با GCBS:

بر اساس اطلاعات به دست آمده از بخش هاي مختلف سازمان، بيشترين سابقه ارتباط باGCBS  به معاونت آموزشي و پژوهشي و  حوزه مديرعامل مربوط است و رؤوس اين همكاري و ارتباط عبارتند از:

  • شركت در نشست عمومي GCBS، ژنو- سوييس نوامبر 2004، آقاي دكتر پورفتح الله مديرعامل سابق سازمان و آقاي دكتر قره باغيان معاون آموزشي و پژوهشي؛

  • شركت در نشست عمومي GCBS، بانكوك- تايلند نوامبر 2005، آقاي دكتر قره باغيان

  • شركت در نشست عمومي GCBS، قاهره- مصر، نوامبر 2006، آقاي دكتر ابوالقاسمي و آقاي دكتر قره باغيان

  • ارسال مدارك مورد نياز براي گرفتن مجوز براي تأسيس مركز همكاري Collaborating Center براي WHO. اين پروسه از دو سال پيش، آغاز شد و سرانجام در فروردين ماه 1386 مطابق با مارس 2007، پس از بررسي كامل مدارك، به اين درخواست سازمان انتقال خون ايران پاسخ مثبت داده شد و مجوز مركز همكاري از سوي  WHO/BTSصادر گرديد. در صورت تأسيس مركز همكاري WHO/BTS در ايران، سطح همكاري با GCBS ارتقاء چشمگيري پيدا خواهد كرد و اميد مي رود كه ايران در سال هاي آتي بتواند، ميزبان اجلاس عمومي سالانه GCBS باشد.

  • دعوت از آقاي ’’سيلوانو وندل‘‘ معاون رييس GCBS براي شركت در نخستين كنگره بين المللي طب انتقال خون در ارديبهشت ماه 86

پنج شنبه 4/5/1386 - 20:56
اخبار
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از وجود مافیا در واردات فرآورده های خونی به کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی در آستانه سی و چهارمین سال تاسیس سازمان انتقال خون ایران (9 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: شرکت هایی در دنیا وجود دارند که واردات فرآورده های خونی به ایران از طریق آنها صورت می گیرد که همواره نمایندگان این شرکت ها در کشور، در رقابت برای واردات محصولات خود، مجبور به تخریب همدیگر هستند.
وی، وجود این مافیا در بخش دولتی را رد کرد و افزود: رقابت ناسالم باعث به وجود آمدن این مافیا در بخش خصوصی شده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ادامه به افزایش اهدای خون در کشور اشاره کرد و گفت: میزان اهدای خون در سالهای پس از انقلاب 17 برابر شده و این افزایش در بحث اهدای فرآورده های خونی به بیش از 30 برابر رسیده است.
وی، سازمان انتقال خون را یکی از پر سودترین واحدهای تولیدی دانست که سالانه در ایران 50 میلیارد تومان هزینه می کند و بیش از 350 میلیارد تومان سود آوری نصیب کشور می کند.
ابوالقاسمی در عین حال تصریح کرد: البته این سودآوری در قالب محصولات خونی و به طور رایگان، نیازهای مردم را تامین می کند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، پیش بینی یک میلیون و 800 هزار واحد اهدای خون در سال جاری را عنوان کرد و گفت: بیش از 20 استان رشد خون گیری بین 2 تا 17 درصد را داشته اند.
وی در خصوص مصرف واحدهای خونی در کشور، گفت: سالانه بیش از 100 میلیارد تومان فرآورده خونی به طور رایگان در اختیار بیماران خاص قرار می گیرد.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، شیمی درمانی ها را دومین مصرف کنندگان فرآورده های خونی در کشور دانست و گفت: این بیماران به پلاکت و گلبول قرمز نیاز دارند.
وی با اشاره به به تهیه فرآورده های خونی در خارج از کشور، افزود: با ارسال پلاسمای خون به خارج، فقط 35 درصد صرفه جویی ارزی صورت می گیرد که در صورت داشتن پالایشگاه محصولات خونی، این صرفه جویی به بیش از 60 درصد نیز می رسد.
ابوالقاسمی، سهم تهران از تامین خون و فرآورده های خونی را یک چهارم نیاز کشور دانست و گفت: بیش از 90 درصد استانها از نظر تامین فرآورده های خونی به خود متکی هستند.
وی در ادامه به طرح صندوق حمایت از بیماران آسیب دیده ناشی از انتقال خون اشاره کرد و گفت: هم اکنون با توجه به دستور دولت و مجلس مبنی بر طرح بیمه محصولات خونی، مشغول رایزنی با شرکت های بیمه گر هستیم.
ابوالقاسمی در عین حال اظهار داشت: متاسفانه به دنبال مطرح شدن موضوع آلودگی های خونی در کشور، شرکت های بیمه گر از عقد قرارداد با ما در این خصوص امتناع می کنند اما سازمان همچنان به دنبال اجرایی شدن این طرح است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در خصوص موضع سازمان پیرامون بحث حجامت، گفت: طبق مقررات سازمان که مقررات جهانی است، ما نمی توانیم از فرد حجامت کننده خون بگیریم، چون خون او برای مصرف سالم نیست و حداقل باید یک سال از انجام حجامت او گذشته باشد.
وی با اظهار تاسف از اینکه درصد قابل توجهی از اهدا کنندگان خون در کشور به سمت حجامت رفته اند، تصریح کرد: سازمان انتقال خون ایران، صد درصد با حجامت مخالف است و به عنوان یک دستور حکومتی، باید جلوی آن گرفته شود.
ابوالقاسمی در ارتباط با صدور مجوز حجامت از سوی وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت تحت فشار دادگاه مجبور به دادن مجوزه شده است و به رغم سختگیری هایی که در حال حاضر صورت می گیرد، اما همچنان مجوز صادر می شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در عین حال افزود: حجامت یک عمل ممنوع شده نیست و نمی توان مردم را از انجام این کار  باز داشت، بلکه باید با اطلاع رسانی، مزایای اهدای خون و معایب حجامت را برای آنان برشمرد.
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص آمار و ارقام افرادی که به سمت حجامت سوق پیدا کرده اند، اظهار داشت: همواره 20 درصد مراجعان سازمان انتقال خون، به دلیل رفتارهای پرخطر، بیماری، مصرف دارو و حجامت، از اهدای خون معاف می شوند که حجامت جزو 5 مورد اول قرار داردز
به گفته ابوالقاسمی؛ سالانه نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت کشور برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند که نزدیک به 400 هزار نفر آنان از این امر معاف می شوند.
پنج شنبه 4/5/1386 - 20:54
ورزش و تحرک
مهاجم اسبق استقلال درگذشت  

احمد صمدیان، مهاجم اسبق استقلال

 

 

باخبر شدیم احمد صمدیان، پیشکسوت و مهاجم سال‌های دور استقلال (دوچرخه‌سواران) و یکی از بنیانگذاران باشگاه استقلال (تاج آن زمان)، سرانجام به دعوت حق لبّیک گفته و جان به جان‏آفرین تسلیم  کرد.

 

باشگاه استقلال این ضایعه تأسّف‏بار را به خانواده محترم مرحوم صمدیان و اهالی فوتبال به‏ویژه به شاهین صمدیان، بازیکن اسبق شاهین تسلیت گفته و جهت شادی روح این بزرگوار بنیانگذار مکتب آبی، از خداوند بزرگ طلب مغفرت دارد.

 

  

تاریخ انتشار: 31 شهریور 1388

 

  

fcesteghlal.

پنج شنبه 4/5/1386 - 20:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته