• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5300روز قبل
اخبار
همایش بررسی شخصیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) روز جمعه توسط اتحادیه اجتماعی "دعوت به پاكی معنوی" و انجمن جوانان مسلمان جمهوری آذربایجان در باكو برگزار شد.
به گزارش ایرنا ،در این همایش یك روزه كه به مناسبت سالروز میلاد آن حضرت برپا شد جمعی از نمایندگان محافل فرهنگی ، اجتماعی و دینی و نیز شهروندان متدین این كشور حضور داشتند.
شركت‌كنندگان در این همایش ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی (ع) را مورد بررسی قرار دادند و بر الگو قرار دادن منش و رفتارهای این شخصیت بزرگ اسلام تاكید كردند.
"رضا علی‌اف" رییس انجمن جوانان مسلمان جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این همایش گفت: حضرت علی(ع)شخصیتی بود كه هرگز از عدالت در سیاست و رفتار اسلامی با انسانها از جمله با اعضای خانواده خود عدول نكرد.
وی افزود: امام علی(ع) مظهر شایستگی، شجاعت و سخاوت بود و از نظر علم و دانش نیز جایگاه بسیار والایی داشت.
"الشن مصطفی‌اف" رییس اتحادیه اجتماعی "دعوت به پاكی معنوی" نیز شخصیت و اخلاق والای حضرت علی(ع) را الگوی برای همه مسلمانان دانست و گفت: همه ما باید از زندگی پربار و معنوی آن حضرت الگو گرفته و بهرمند شویم.
وی با اشاره به این كه شخصیت علی(ع) مملو از محبت بی‌نهایت به خداوند متعال بود بر ضرورت مطالعه و بررسی هر چه بیشتر زندگی و شخصیت آن بزرگوار در جامعه جمهوری آذربایجان تاكید كرد.
"ناطق رحیم‌اف" معاون مركز تحقیقات دینی جمهوری آذربایجان هم درباره وضعیت جاری و مشكلات معنوی جوانان این كشور گزارشی ارایه كرد و برگزاری همایش‌های مشابه را برای تربیت معنوی قشر جوان مهم خواند.
وی از حضرت علی(ع) بعنوان شخصیت برجسته جهان اسلام نام برد و سخن حضرت پیامبر اكرم (ص) مبنی بر این كه علی (ع) را كسی به جز از خداوند و من بهتر نمی‌شناسد را به حاضران یادآور شد.
در این همایش همچنین به سؤالات برخی از جوانان حاضر درباره زندگی و شخصیت علی(ع) و ارزشها و معنویات دین اسلام پاسخ داده شد.
جمعه 5/5/1386 - 15:6
اخبار

آزمون استخدامي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) صبح جمعه با شركت نزديك به هزار داوطلب در دبيرستان البرز برگزار شد.


قرار است از بين ‪ ۹۵۸‬نفر شركت‌كننده در اين آزمون ‪ ۲۱‬نفر جذب خبرگزاري جمهوري اسلامي شوند.
نتايج اين آزمون ‪ ۲۰‬مرداد ماه از طريق پايگاه اينترنتي خبرگزاري جمهوري اسلامي اعلام خواهد شد.
مسوول ستاد اجرايي برگزاري آزمون به خبرنگار ايرنا گفت: ازميان ‪۲۱‬ نفري كه جذب ايرنا مي‌شوند ، ‪ ۵‬نفر ازخانواده‌هاي شهدا هستند و ساير كساني كه لازم است در آزمون استخدامي شركت كنند، ‪ ۱۰‬نفر در بخش خبر، ‪۳‬ نفر در بخش اجرايي و ‪ ۳‬نفر ديگر در بخش فني مشغول به كار خواهندشد.
سيد سعيد حسيني افزود: سازمانهاي دولتي به‌ازاي يك سوم نيروهاي خروجي مي توانند مجوز استخدام نيروهاي جديد را دريافت كنند كه در خبرگزاري اين مجوز از بابت نيروهاي خروجي از سال ‪ ۸۱‬به بعد داده شده است .
وي گفت :امسال در سه حوزه فني ،اجرايي و خبري استخدام پيماني خواهيم داشت كه آزمون فني شامل برنامه نويسي ، مهندسي برق ، شبكه و آزمون اجرايي شامل كارشناس آمار ، كارشناس امور اداري و بررسي اسناد و مدارك است.
حسيني اظهارداشت : در بخش خبري نيز به مترجم زبان انگليسي و عربي و كارشناس خبر با گرايش سياسي و فرهنگي نيازمنديم.

جمعه 5/5/1386 - 15:5
سياست

استیون اسپیلبرگ تهدید کرد در اعتراض به موضع دولت چین در قبال بحران دارفور در کشور سودان، از سمت خود به عنوان مشاور هنری المپیک 2008 پکن کناره‌گیری می‌کند.


به گزارش خبرنگار مهر، سخنگوی اسپیلبرگ در مطلبی که در وب‌سایت خبری abcnews منتشر شده، آورده است: "استیون موضع خود را در قبال همکاری با دولت چین در بازی‌های المپیک 2008 پکن تا چند هفته آینده مشخص می‌کند. هدف اصلی ما پایان بخشیدن به نسل‌کشی است."
اندی اسپان ادامه داد: "ما همه راه حل‌ها را بررسی می‌کنیم. از جمله قطع ادامه همکاری با چینی‌ها. اما تصمیم اسپیلبرگ بستگی به بیانیه‌ای احتمالی دارد که انتظار می‌رود پکن در چند روز آینده درباره بحران نسل‌کشی دارفور صادر کند. ما منتظر شنیدن نظر دولت چین در این باره در آینده بسیار نزدیک هستیم."
به گفته سخنگوی فیلمساز سرشناس و قدرتمند آمریکایی، اگر راه حل پیشنهادی چینی‌ها سازنده باشد، مذاکرات دو طرف می‌تواند ادامه پیدا کند، در غیر این صورت هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. اسپیلبرگ به دلیل استفاده نکردن از قدرت خود برای فشار بر چینی‌ها در اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر از سوی این کشور در قبال بحران دارفور تحت فشار است.
چین از بزرگترین سرمایه‌گذاران صنعت نفت سودان است و به همین دلیل در برابر اعزام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به منطقه بحران‌زده دارفور مقاومت می‌کند. گروههای مدافع حقوق بشر همواره کشورهای قدرتمند جهان را به سبب سهل‌انگاری در حل و فصل بحران نسل‌کشی دارفور و تلاش برای فروش سلاح بیشتر به سودان سرزنش می‌کنند.
المپیک 2008 پکن تابستان سال آینده در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا برگزار می‌شود و از کشور ما مجید مجیدی با ساخت فیلمی کوتاه و تبلیغاتی در برگزاری هر چه بهتر آن مشارکت می‌کند. استیون اسپیلبرگ این روزها مشغول کار روی پروژه "ایندیانا جونز 4"‌ است.

جمعه 5/5/1386 - 15:2
ورزش و تحرک
تيم اصفهان عنوان نخست رقابتهاي كشتي پهلواني و هنرهاي فردي قهرماني بسيج كشور را كه در سمنان برگزار شد از آن خود كرد.
اين رقابتها با شركت ‪ ۲۰۰‬ورشكار از ‪ ۱۱‬استان كشور و در دو رده سني بزرگسالان و جوانان به مدت دو روز در سالن ورزشي غدير سمنان برگزار شد.
در پايان اين مسابقات تيم اصفهان در مجموع با كسب ‪ ۴۳‬امتياز اول شد و تيمهاي همدان با ‪ ۳۹‬امتياز و تهران بزرگ با ‪ ۲۹‬امتياز دوم و سوم شدند.
پيكارهاي كشتي پهلواني اين مسابقات ظهر جمعه در سمنان پايان يافت و در اوزان مختلف اين نتايج بدست آمد.
رده بزرگسالان
............
وزن ‪ ۷۰‬كيلوگرم: جمشيد چاردولي از تهران بزرگ اول، منصور زارع‌شريف از اصفهان دوم و علي دنيوي از آذربايجان شرقي سوم.
وزن ‪ ۸۰‬كيلوگرم: ميثم گودرزي از تهران بزرگ اول، جواد صمدي از همدان دوم و مجيد خدادادي از كرج سوم.
وزن ‪ ۹۰‬كيلوگرم: محسن رضالو از كرج اول، جواد زاده‌سهلان از آذربايجان شرقي دوم و بهنام ندايي از تهران بزرگ سوم.
در وزن باضافه ‪ ۹۰‬كيلوگرم: محمدحسين اميري از اصفهان اول، مجيد عظيمي‌فر از همدان دوم و محمدرضا سيدرضايي از كرج سوم.
رده جوانان
..........

در وزن ‪ ۷۰‬كيلوگرم: فرشاد فرازي از تهران بزرگ اول، روزبه فرجي از اصفهان دوم و جابر مظاهري از همدان سوم.
در وزن ‪ ۸۰‬كيلوگرم: علي روزبهاني از همدان اول، محمد جهانگيري از كرج دوم و رحيم عبدالله‌زاده از تهران بزرگ سوم.
در وزن ‪ ۹۰‬كيلوگرم: عليرضا حفيضي از اصفهان اول، محمد منافي از تهران دوم و ناصر چهاردولي از همدان سوم.
در وزن باضافه ‪ ۹۰‬كيلوگرم: سعيد مظفري‌زاده از كرج اول، عبدالرضا نشمي از اصفهان دوم و بهنام طاهري از همدان سوم.
جمعه 5/5/1386 - 14:59
ورزش و تحرک
پروفسور اسکانی رییس فدراسیون بین المللی فیلم های ورزشی (ficts) در سفر به ایران با رییس سازمان تربیت بدنی دیدار و گفت و گو می کند.
به گزارش روز جمعه گروه ورزشی ایسکانیوز، به نقل از کمیته اطلاع رسانی و خبر، همزمان با برگزاری ششمین جشنواره فیلم های ورزشی و تلویزیونی، پروفسور اسکانی رییس فدراسیون بین المللی فیلم های ورزشی و تلویزیونی (ficts) به ایران سفر می کند تا در مراسم اختتامیه این مسابقات حاضر شود، در این سفر سه روزه، مقرر شد در روز یکشنبه 7 مرداد با مهندس علی آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، دکتر قراخانلو رییس کمیته ملی المپیک و امیر حسینی نماینده (ficts) در ایران ملاقات می کند، همچنین اسکانی در نخستین روز ورود به ایران پس از دیدار با ساور رییس جشنواره به شهر اصفهان سفر خواهد کرد.
جمعه 5/5/1386 - 14:57
ورزش و تحرک

جاناتان وودگیت مدافع انگلیسی تیم فوتبال رئال مادرید در نظرسنجی روزنامه مارکا به عنوان بدترین خرید قرن 21 این باشگاه لقب گرفت.

 
به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از گاردین، این مدافع 27 ساله با کسب 11/37 درصد آرا درصدربدترین خریدهای قرن 21 تیم رئال مادرید جای گرفت.
رئال مادرید این بازیکن را دراوت 2004 با قراردادی به ارزش 25 میلیون دلار ازنیوکاسل به خدمت گرفت اما اوبه علت مصدومیت تا سپتامبرسال 2005 نتوانست همراه این تیم به میدان برود.
برپایه این گزارش، نخستین بازی رسمی وودگیت به همراه رئال مادرید مصادف شد با گل به خودی وی در دیداربا اتلتیک بیلبائو در برنابئو. ضمن اینکه او درهمان بازی از زمین مسابقه اخراج شد. وودگیت در اوت 2006 به عنوان بازیکن قرضی به تیم فوتبال میدلزبروپیوست و درنهایت با 14 میلیون دلاربه طوردائم به این تیم نقل مکان کرد. جاناتان وودگیت درمجموع 14 باربرای رئال مادرید به میدان رفت.

جمعه 5/5/1386 - 14:55
ورزش و تحرک
تیم هندبال کشورمان در نخستین دیدار خود در مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان جهان مغلوب تیم آرژانتین شد .
به گزارش خبرنگارمهر، تیم هندبال نوجوانان کشورمان شب گذشته و دراولین دیدار خود درمسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که درشهرمنامه بحرین برگزارشد ، با نتیجه 29 بر25 مقابل تیم هندبال آرژانتین تن به شکست داد .
این رقابتها با حضور16 تیم برترجهان درچهارگروه دنبال می شود که تیم هندبال نوجوانان کشورمان در گروه دوم این مسابقات با تیم های الجزایر، کرواسی و آرژانتین همگروه است .
درادامه این مسابقات تیم هندبال نوجوانان کشورمان امشب با الجزایر دیدارخواهد کرد . این مسابقات از روز گذشته آغازشده و تا دهم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
جمعه 5/5/1386 - 14:53
اخبار
شرط بندي در جدال سگ‌ها در كشور آمريكا به پديده‌يي مافيايي بدل شده است.
به گزارش تلويزيون فرانسه، گاهي اوقات ميزن شرط بندي در جدال سگ‌ها به چند هزار دلار افزايش مي‌يابد و در پشت اين شرط بندي‌ها گروه‌هاي مافيايي قرار دارند كه بيشترين سود را از آن خود مي‌كنند.
به گفته اين شبكه، در حال حاضر بيش از ‪ ۴۰‬هزار نفر در آمريكا در جدال سگ‌ها مشاركت مي‌كنند.
در بسياري ازموارد يكي از سگ‌ها جان خود را از دست مي‌دهد و به همين دليل هم سازمان حمايت از حيوانات آمريكا در يك راهپيمايي خواستارمقابله دولب با برگزاري فعاليت‌هايي از اين نوع شد.
در پي اوج‌گيري اين‌گونه اقدامات غير انساني، دادگاه فدرال آمريكا يكي از بازيكنان شناخته شده تيم ملي راگبي اين كشور را كه در پشت منزل خود محلي رابراي برگزاري جدال سگ‌ها احداث كرده بود به جريمه نقدي محكوم كرد.
جمعه 5/5/1386 - 12:7
دعا و زیارت

درون کعبه چه غوغایی است، امروز! ملائک، بال در بال گستره آسمان ها را پوشانیده اند و جبرئیل، مکائیل و اسرافیل حلقه خانه کعبه شدند تا پر به نور وجود او بسایند! طنین نام او هلهله شادی ملائکه است، افلاکیان عاشق به سوی او می آیند و گیسوان سیاه شب به یمن وجود او گل خنده های نقره ای را میان آبشار آسمانی اش تقسیم می کندچرا که امشب علی (ع) می آید!...

جمعه چه شکوهی دارد و این جمعه چه شکوهی دیگر!... 13 رجب سال سی ام از عام الفیل! آسمانیان طبق طبق نور می آورند، آنگاه که دیوار کعبه شکافته شده و فاطمه بنت اسد قدم به درون کعبه نهاد که علی اعلی خانه خویش را از برای قدوم مبارک او آماده کرده بود...
و او آمد که نام خود را از خدا گرفته بود و آمده بود تا بت های خانه را در هم بشکند و بر پشت بام آن ندای یگانگی و توحید ذات مقدس خدای تعالی را سردهد و او را تقدیس کند و فریاد حق طلبی اش را از میان انبوه کفر و نفاق به گوش جان های عاشقان برساند و پرواز شور آفرین کبوتران عشق را جانی تازه بخشد.
آسمانیان همه از شراب ناب ولایت علی(ع) نوشیده اند و اینکه زمینیان را فرصتی است تا در چشمه جوشان معرفت او تن بشویند و به نور وجود او رخ برگشایند؛ او که معشوق خداوند است و محمد(ص)، در خانه خدا، خانه عشق و شوریدگی همه بی قرار اویند و در انتظار قدوم مبارکش. او که چشمانش همه حدیث و اعجاز است و نگاه هستی بخشش جان ها را از شور زندگی، عشق و شیدایی لبریز می کند، او ولی خداست.
یاس ها و نرگس ها در بی کران های گذرگاه هستی، عرشیان و زمینیان را در هاله ای از عطر و رویا می برند؛ چرا که عطر وجودشان را از وجود علی (ع) به ودیعه گرفته اند!
آب های همه دریاها از انعکاس نام او می درخشند و می خندند و نسیم های بهاری ما در وزش لابه لای شاخ و برگ های بیدهای مجنون نام او را زمزمه می کنند و نغمه خوش طنین نام اوست که این گونه بلبلان عاشق را به ترنم در آورده است و بهشتیان برای خاطر او تمام زنبق هایشان را نثار زمینیان کرده اند! او علی است؛ طبیبی که هر کجا که لازم باشد بر زخم ها مرهم می نهد و چشم های نابینا و گوش های ناشنوا و زبان های بی کلام را درمان می کند.
او علی است که غفلت و نادانی و حیرت و سرگردانی را معالجه و روشنی های حکمت و عرفان را تقدیم دل ها و جان های تشنه عاشقان الهی می کند.
مردی می آید از تبار نور، از تبار عاشقان و شوریدگان.
مردی که محمد(ص) از گل خنده های نگاه او نشاط می یابد و ابوطالب در نیمه شب های بیداری دل، با او راز دل می گوید و فاطمه بنت اسد باغ چشمانش را به روی او می گشاید تا گل شادمانی را با آبشار لبخند او شکوفا کند.
مردی که طلوع مهرانگیز نگاهش دیگر بار حلاوت وصال و عشق را در چشم لایزال به جان پاکان می نوشاند و جان عاشقان از نگاهش تازه می شد و علی، فصیح ترین شعر حیات و زیباترین آواز آفرینش بود.

جمعه 5/5/1386 - 12:6
اخبار
دانش جعفري تصريح كرد: در سال جاري، قصد داريم تا تدابيري را اتخاذ كنيم تا نرخ تورم را كاهش دهيم و البته با اين اقدام ممكن است، شاهد فشار در برخي قسمت‌ها باشيم، ولي اين اقدام مانند واكسن زدن لازم و ضروري است.
وزير امور اقتصادي و دارايي از اتخاذ تدابير ويژه براي كاهش تورم در سال جاري با هدف نزديك شدن به نرخ تورم تك رقمي خبر داد.
به گزارش فارس از قم، داوود دانش جعفري، عصر پنج شنبه در جلسه مجمع هماهنگي پيروان خط امام و رهبري با اشاره به وضعيت رشد اقتصادي در كشور اظهار داشت: در برنامه سوم توسعه، متوسط رشد اقتصادي 5/5 درصد بود و اين در حالي است كه در 2 سال گذشته، رشد اقتصادي كشور به 5/7 درصد افزايش يافته است.
وي افزود: در 200 كشور دنيا، فقط 12 كشور رشد اقتصادي بالاي 8 درصد دارند و رشد اقتصادي حدود 6 درصد براي كشوري مثل ايران مطلوب است.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تغيير سياست دولت در نحوه استفاده از سرمايه‌ها و منابع كشور گفت: در دولت‌هاي قبلي سرمايه‌ها را در حساب‌هاي خارجي براي دريافت تسهيلات و اين قبيل مسائل پس انداز مي‌كردند، ولي با آغاز دولت احمدي نژاد، كشورهاي اروپايي براي ارائه تسهيلات به ايران بهانه‌جويي مي‌كردند و به همين دليل، دولت با تغيير سياست به اين نتيجه رسيد كه بخشي از منابع را در اجراي طرح‌هاي عمراني سرمايه گذاري كند و بخشي از منابع ارزي را به اجراي طرح‌هاي عمراني اختصاص دهد.
وي افزود: در برنامه سوم توسعه به طور متوسط، 4 هزار و 861 ميليارد تومان در هر سال در طرح‌هاي عمراني هزينه شده و اين رقم در سال 84 به 12 هزار و 601 ميليون تومان و در سال 85 به 14 هزار و 556 افزايش يافته است.
وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: با افزايش سرمايه گذاري دولت در طرح‌هاي عمراني، عده‌اي اين اقدام را منجر به افزايش نرخ تورم دانستند، ولي در حالي كه در سال83، نرخ تورم 2/15 درصد بود، در سال 84 نرخ تورم به 1/12 و در سال 85 نرخ تورم به 6/13 درصد رسيد.
وي در ادامه به وضعيت هزينه كردن درآمد‌هاي نفتي و ارزي كشور اشاره كرد و افزود: در برنامه سوم توسعه 7/84 درصد از درآمدهاي نفتي هزينه شد، ولي اين رقم در سال 84 به 67 درصد و در سال 85 به 7/70 درصد رسيد.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: از نظر مقايسه‌اي، رشد تورم در كشور كمتر شده و تورم نسبت به گذشته، شتاب كمتري دارد، ولي رسيدن به نرخ تورم تك رقمي، يك آرزو براي كشور است.
دانش جعفري تصريح كرد: در سال جاري، قصد داريم تا تدابيري را اتخاذ كنيم تا نرخ تورم را كاهش دهيم و البته با اين اقدام ممكن است، شاهد فشار در برخي قسمت‌ها باشيم، ولي اين اقدام مانند واكسن زدن لازم و ضروري است.
وي با بيان اينكه عدالت يكي از مهم‌ترين شعارهاي دولت احمدي نژاد است، گفت: در شرايط فعلي، ميزان دسترسي مردم به منابع و امكانات بيشتر شده و ما سعي كرده‌ايم طرح‌هاي مختلف از جمله طرح‌هاي عمراني در سراسر كشور به صورت متناسب صرف شود و همه منابع در مركز متمركز نشود.
وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در 2 سال گذشته، يك ميليون و 950 هزار فرصت شغلي در كشور ايجاد شده و اين رقم از متوسط كشوري در 10 سال گذشته بسيار بالاتر است.
دانش جعفري به اجراي طرح سهميه بندي بنزين اشاره كرد و افزود: شايد اجراي اين طرح و صرفه‌جويي در مصرف براي عده‌اي دشوار باشد، ولي به هر حال با اجراي اين طرح، 20 ميليون ليتر سوخت در هر روز در كشور صرفه جويي مي‌شود و اين به نفع مردم است.
وي با اشاره به طرح توزيع بنزين به ازاي هر ليتر 200 تومان گفت: با توجه به اينكه يكي از مهم‌ترين طرح‌هايي كه براي وارد آوردن فشار به ايران مدنظر غربي‌هاست، تحريم فروش بنزين است، اين اقدام در شرايط فعلي امكانپذير نبود.
وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: طرح سهميه بندي بنزين تمريني براي كاهش مصرف و نياز به واردات است و خوشبختانه مردم نيز در اين خصوص همكاري لازم را داشته اند.
دانش جعفري درباره نرخ سود 17 و 24 درصدي تسهيلات بانكي اظهار داشت: ما نرخ 12 درصد سود تسهيلات بانكي را براي تسهيلات مبادله‌اي تعريف و الزامي كرده‌ايم ولي نرخ سود در تسهيلات مشاركتي بين بانك و مشتري به صورت توافقي است.
جمعه 5/5/1386 - 12:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته