• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 148
زمان آخرین مطلب : 5042روز قبل
دانستنی های علمی

بالاترین ضربان قلب
قلب قناری هر دقیقه 1000 بـار مـی زند، در عوض قلب فیل هر دقیقه 25 بار می زند.
قوی ترین
قلب موجودات
قلب (شتر گاو پلنگ) یا همان زرّافه قوی ترین
قلب می باشد! بله ، این حیوان نـجـیـب و بـی آزار، شـش مـتـر قـد دارد، فـاصـله قـلب او تـا مـغـزش حـدود 4 مـتـر اسـت. بنابر این رساندن خون به ارتفاع چهار متری قلب پر قدرت و محكمی نیاز دارد.

جمعه 8/9/1387 - 0:25
دانستنی های علمی
امام حجت ابن الحسن المهدی علیه‏السلام :برای تعجیل در فرج بسیار دعا کنید که گشایش و فرج شما نیز در آن است . « بحار الانوار : جلد 52 . صفحه 92 »
جمعه 8/9/1387 - 0:16
دعا و زیارت
گفتم : مَا إسْمُ اللهِ الأَعْظَمُ ؟
اسم اعظم خدا چیست ؟

گفت : أَنْ تَقُولَ اللهَ وَأَنْتَ تَهابَهُ .
آن است كه بگوئى الله و از او در دلت داراى مهابت شوى .

گفتم : كَثیراً ما أَقُولُ وَلا تُداخِلُنی الْهِیْبَةَ .
زیاد خدا مى گویم ولى در دلم مهابت پیدا نمى شود .

گفت : لاَِنَّكَ تَقُولُ مِنْ حَیْثُ أَنْتَ لا مِنْ حَیْثُ هُوَ .
براى آنكه نامش را آن چنانكه هستى مى گوئى نه آن چنانكه هست .
گفتم : اى بزرگ دیگر بار مرا موعظتى فرماى ، از گفته هاى تو پند بسیار بگیرم .
گفت : كفایت است از براى موعظت و نصیحت تغییراتى كه در روزگار مى بینى ، نیك بنگر و آن را به جهت خود پندى بزرگ دان .
چهارشنبه 6/9/1387 - 8:26
دانستنی های علمی

 عید قربان

معنای دیگری كه از عید,عارفان به ما آموخته اند ، جان باختن و قربانی كردن جان خویش در پای معشوق است . و نماد ظاهری آن ایام حج و عید قربان است كه حیوانی را انسان به عنوان تحفه و هدیه به طرف جایگاه معینی میبرد تا برای كامل شدن عبادت قربانی كند . مولوی در این معنا گفته است :  

    خویش فربه مینماییم از پی قربان عید        
                                                 كان قصاب عاشقان بس خوب و زیبا میكشد
چهارشنبه 6/9/1387 - 8:15
خانواده

ای روح دعا سلام مهدی

1170 بهار وخزان گذشت ونیامدی0سالهاست نگاهم پشت پنجره ای که متعلق به فرداست قاب گردیده وگرد وغبار هجران برآن سایه افکنده0

عمری است که برای آمدنت بی قرارم0 یابن الزهرا،ببین از فراقت سخت بارانیم0 ببین ثانیه ها چگونه از هجر تو بغض کرده وبه هق هق افتاده اند0

آقا جان!حیف نیست ماه شب چهادره پشت ابرهای تیره وپاره پاره پنهان بماند،حیف نیست دیده را شوق وصا ل باشد ولی فروغ دیده نباشد0

بیا وقرار دل بیقرارم شو0 بیا وصداقت آینه را به زلال آبی نگاهت پیوند بزن0 بیا تا سر به دامانت بگذارم وعقده های چندین ساله ام را باز کنم0 تو که معنای سبز لحظه هایی بیا تو که ترنم الطاف حق تعالی بیا0

چهارشنبه 6/9/1387 - 8:12
دعا و زیارت

عید قربان روز خجسته و مباركى است؛

 كه مسلمانان به حج رفته، پس از تمام شدن‏اعمال حجشان، قربانى مى‏كنند و پس از قربانى، آنچه بر آنان در حال احرام حرام شده‏ بود، حلال مى‏گردد، لذا آن روز را عید تلقى مى‏كنند عیدى كه پس از انجام وظایف‏سنگین حج، به عنوان جایزه الهى و رهایى از احرام پیش مى‏آید. و هم چنین این روز براى سایر مسلمانان جهان نیز عید است و احترام ویژه دارد. این روز، روز گرفتن جایزه از خداى منان است، روزى است كه باید در آن‏ آهنگ گناه نشود و انسان‏هاى مؤمن، با استفاده از چنین روز با عظمتى كه درهاى بهشت‏ بر رویشان گشوده مى‏شود و باب رحمت الهى باز مى‏گردد، دست‏هاى آلوده از گناه خویش‏را به سوى آسمان بلند كنند و با تضرع و زارى، به پیشگاه رحمان و رحیم، درخواست‏ مغفرت و آمرزش نمایند و حاجت‏هاى فردى و نیازهاى اجتماعى و گروهى خود را با امید استجابت و روا شدن، بطلبند و بسیار عبادت و نیایش كنند. و قربانى در این روز اگر براى زائران خانه خدا واجب است، براى سایر مسلمانان نیز سنت مؤكد است و برآن تاكید فراوان شده است.
سه شنبه 5/9/1387 - 20:40
دعا و زیارت

                                عیددر كلام معصومین(ع)

در روایتی از امیر المومنین علیuآمده استكه: هر روزی كه انسان در آن به زشتی آلوده نگردد آن روز عید است چرا كه زشتی مهمترین بستر ظهور نزاع میان آدمیان است وباعث برهم خوردن آرامش درونی و بیرونی انسانها می‌گردد و این همان چیزی است كه با عید یعنی آرامش و شادمانی منافات دارد.
سه شنبه 5/9/1387 - 20:39
دعا و زیارت

روش برخورد با فتنه‏ها
(اخلاقى، سیاسى) درود خدا بر او، فرمود: در فتنه‏ها، چونان شتر دو ساله باش، نه پشتى دارد که سوارى دهد، و نه پستانى تا او را بدوشند.

آدرس: كتاب نهج البلاغه، حكمت 1

سه شنبه 5/9/1387 - 20:36
دعا و زیارت
                                   نشانه قبولی حج

ائمه u از رسول خداe نقل كرده‏اند كه فرمود: اگر كسی به زیارت خانه خدا و حج موفق شد و پس از بازگشت انسان صالحی شد و دست و پای خود را به گناه نگشود، این نشانه قبولی حج اوست، اما اگر چنین نشد حج او مردود است. این نكته می‏تواند در نوبه خود بیانگر سرّ حج باشد، زیرا اسرار عبادات در قیامت ظهور می‏كند كه روز ظهور باطن است و در آن روز هر كس می‏فهمد كه عمل او مقبول است یا مردود. اما در حج انسان نه تنها در قیامت نتیجه و سرّ ردّ یا قبول شدن حج‏اش را درمی‏یابد، در دنیا نیز معلوم می‏شود كه آیا عملش قبول است یا مردود. پس حج عمل واجب اخروی صرف نیست كه اثرش بعد از مرگ آشكار شود بلكه عملی است كه اثرش را باید فرد و جامعه پیش از مرگ در زندگی ببیند.

آدرس: بحار الانوار، كتاب حج، ص 59

سه شنبه 5/9/1387 - 20:32
دعا و زیارت

                                                               فلسفه حج

لیشهدوا منافع لهم و یذكروا اسم الله فی ایام معلومات علی ما رزقهم..(1)
یعنی حج گزاران از هر نقطه عالم بیایند تا بر منافع خودشان گواه باشند و در روزهای معینی یاد خدا بكنند. پس فلسفه حج این است كه حاجیان در این كنگره عظیم شركت كنند و بر منافع خود شاهد باشند.
یكی از مناسك حج رمی جمرات و سنگ زدن به تندیس شیاطین است. این حكم نیز همانند سایر مناسك حج ، برگرفته از سنت ابراهیم خلیل است كه موقع رفتن به منا برای قربانی كردن اسماعیل، با وسوسه‏های ابلیس روبه رو شد و به او سنگ انداخت، او را دور كرد و زیباترین جلوه ایمان و عشق را نشان داد، زیرا برائت و دور كردن شیطان خالص كردن توحید و ایمان است و ابراز تنفر از شیطان، همزمان با تعبّد برای خدای یگانه همواره در متن اعمال حج بوده و از آن جدا ناشدنی است.

سوره حج ، آیه 28.
سه شنبه 5/9/1387 - 20:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته