• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1300روز قبل
ایرانگردی


مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: امیدوارم با اجرای چنین رویکردهایی در شهر بتوانیم روحیه شادابی و نشاط را در شهر تقویت کنیم و شاهد افزایش حضور و مشارکت بیشتر مردم ‌در تصمیم گیری‌های و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ دکتر غلامحسین محمدی در بازدید خود از اولین کارگاه هنرهای تجسمی که در خانه اتحادیه برگزار شده است، گفت: خوشبختانه این کارگاه‌ها پنجره‌هایی برای تغییر شرایط اجتماعی کشور و شهر تهران هستند.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به اتفاقات داخلی و بین المللی که در کشور رخ داده نیاز داریم که از همه فرصت ها برای نو شدن و ایجاد تعلق اجتماعی و فرهنگی مردم به کشور و شهرشان و افزایش نشاط اجتماعی استفاده کنیم.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: نوروز یکی از فرصت های بی نظیر و کم نظیری است که در خود نو شدن و نشاط را دارد به همین دلیل می‌توان از این فرصت برای افزایش نشاط در شهر تهران استفاده کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه نوروز فرصت خوبی برای ارسال پیام به مردم سراسر کشور است، تصریح کرد: باید از سازمان زیباسازی برای ارسال این پیام های شاد به مردم تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ مدیریت شهری تلاش داشت تا با تغییر ریل در شهر تهران این شهر را از یک شهر سازه محور به انسان محور تغییر دهد. امیدوارم با اجرای چنین رویکردهایی در شهر بتوانیم روحیه شادابی و نشاط را در شهر تقویت کنیم و شاهد افزایش حضور و مشارکت بیشتر مردم ‌در تصمیم گیری‌های و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی باشیم.

به گفته رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برگزاری چنین کارگاهی می‌تواند در تولید محتوا، اکران آثار و همچنین رویه سازی هایی برای سال های آینده بسیار موثر باشد.

محمدی افزود: امروز شاهد بودیم که بیش از ۲۰۰ هنرمند برجسته از سراسر کشور در این کارگاه حضور یافتند تا کارهایی خلق کنند که برای مردم بسیار ارزشمند و مفید باشد. امیدوارم مردم از این آثار بهره کافی را ببرند.

چهارشنبه 16/11/1398 - 19:44
ایرانگردی


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: یکی از سریع ترین و تاثیر گذارترین رسانه ها در شهر تهران تبلیغات شهری است چراکه همه مردم در سطح شهر آن را مشاهده می‌کنند به همین دلیل برگزاری چنین کارگاه‌های را برای خلق آثار هنری بسبار تاثیرگذار میدانم.


 
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، محمدرضا جوادی یگانه در بازدید خود از اولین کارگاه هنرهای تجسمی که در خانه اتحادیه در حال برگزاری است، گفت: ایده اصلی شهرداری تهران در دوره جدید با شعار تهران شهری برای همه همراه است و برای تحقق این شعار نیازمند فراهم‌ کردن شرایط مناسب برای همه مردم هستیم.

وی با بیان اینکه دوره‌های جدیدی از جشن‌ها را در شهر تهران شاهد خواهیم بود، افزود: این دوره از تولد حضرت زهرا(س) در ۲۵ بهمن ماه آغاز و تا نوروز ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اقدامات بسیار مناسب سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: سازمان زیباسازی با گردآوری هنرمندان از سراسر کشور باعث شده که آنها علاوه بر گفتگو کردن با یکدیگر، بر سر یک موضوع نیز به خوبی به تعامل برسند.

جوادی یگانه ادامه داد: بخش‌های مختلف هنری با جمع شدن کنار یکدیگر به یک نگاه مشترک می‌رسند. در گذشته نقدهای زیادی به کار فرهنگی و هنری تهران وارد میشد چراکه ابعاد مختلف یک اثر هنری جدا از یکدیگر بودند و سازگاری با هم نداشتند.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تبلیغات شهری بسیار چشم گیر و موفق بوده و همه مخاطبان بیرونی شهر تهران از آن تقدیر کرده‌اند، اظهار کرد: هرچه سطح کارهای هنری بالاتر رود و از عناصر هنری و جذابیت های بصری استفاده کنیم شاهد موفقیت بیشتر در فعالیت های شهرداری خواهیم بود.

به گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران یکی از سریع ترین و تاثیر گذارترین رسانه ها در شهر تهران تبلیغات شهری است چراکه همه مردم در سطح شهر آن را مشاهده می‌کنند. تبلیغات شهری بخشی از آلام مردم را کم کرده به همین دلیل نگاه ما این است برگزاری چنین کارگاه‌هایی فرصت بی‌نظیری برای دیده شدن رویکرد جدید مدیریت شهری است.
جوادی یگانه یادآور شد: تعامل این همه هنرمند با یکدیگر در این کارگاه بسیار برایم جالب بود و امیدوارم که برگزاری چنین کارگاه‌هایی ادامه دار باشد.

چهارشنبه 16/11/1398 - 19:33
ایرانگردی



شهردار تهران در دیدار با سفیر فرانسه از آمادگی مدیریت شهری پایتخت برای همکاری با پاریس در زمینه حمل و نقل عمومی خبر داد.


به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در دیدار با فیلیپ تیه‌بو سفیر کشور فرانسه در ایران که در ساختمان اصلی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: سابقه و پیشینه همکاری بین دو کشور بسیار زیاد است؛ حالت رسمی آن به دوره صفوی برمی گردد و بعد از دوره صفوی و در دوره قاجار نیز مراودات زیادی داشتیم و همیشه بسیاری از متخصصین فرانسوی در ایران حضور داشتند. زبان فرانسوی پیش از رواج یافتن زبان انگلیسی در مدارس آموزش داده می شد و میراث فرهنگی معاصر ایران همگام با روابط دو کشور رشد پیدا کرده است.وی ادامه داد: بنیانگذار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران آندره گدار فرانسوی بود، بسیاری از ساختمان های شاخص آن موقع مثل موزه ملی از یادگاران فرانسوی‌ها است و مراودات بین دو کشور در سخت‌ترین شرایط سیاسی نیز ‌وجود داشت.

شهردار تهران اظهار کرد: پاریس در مدیریت یکپارچه حمل‌ونقل کلانشهری یک تجربه مثال زدنی است کمااین‌که مطالعات اولیه حمل‌ونقل شهری تهران نیز توسط مشاورین فرانسوی انجام شد.

وی درباره ویژگی های جمعیتی و اقلیمی تهران توضیح داد: جمعیت روز تهران بیش از ۱۱ میلیون نفر و جمعیت شب حدود 8.5 ‌میلیون نفر است. مساحت محدوده تهران حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع است و یکی از متنوع‌ترین شرایط آب و هوایی را دارد؛ در ارتفاعات شمالی تهران ۴ هزار متر فاصله از سطح دریا داریم که در حال حاضر احتمالا دمای ۱۵ درجه زیر صفر را تجربه می کند. در جنوب و جنوب شرقی تهران اما شن های روان و ‌صنعت پرورش شتر را داریم.

حناچی گفت: پای کوهپایه تهران چیزی حدود ۷۰۰ رشته قنات وجود دارد که بخشی از آن ها بر اثر بی‌توجهی در توسعه شهری از بین رفته‌اند. از سوی دیگر در حال حاضر ۷ خط مترو داریم و بسیاری از آمارهای تهران و‌ پاریس از جهت اندازه شبیه یکدیگراند. روزانه متروی تهران حدود 2.5 میلیون سفر انجام می‌دهد و در حال حاضر برنامه‌ریزی می کنیم تا مترو تهران را تا شهرهای اقماری نیز توسعه دهیم. ماه گذشته پروژه اتصال مترو تهران به هشتگرد در ۷۰ کیلومتری شهر به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر اتصال به اسلامشهر و فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند در حال برقراری است و از این جهت شباهت بسیاری به پاریس و شهرهای اطراف آن دارد.

شهردار تهران اضافه کرد: پاریس قطعا یکی از جاذبه‌های مهم جهانی است و فکر می کنم تجربیات این شهر در توسعه مسکن اجتماعی مورد علاقه ماست و می توانیم اقدامات مشترکی در این زمینه انجام دهیم. در حال حاضر در دوره جدید مدیریت شهری تلاش می کنیم تا بسیاری از طرح‌های معماری را در قالب مسابقه‌ اجرا کنیم. کاری که در فرانسه و پاریس به شکل حرفه‌ای موفقیت های بسیاری را در پی داشته است.

وی گفت: اگر بتوانیم درمورد توسعه حمل‌ونقل عمومی و ارتباط شهرهای اقماری با تهران و در مرحله بعد ارتباط این شهرها با یکدیگر به یک فرمت کارگاهی (ورک‌شاپ) طولانی‌مدت و پایدار برسیم، مطمئن هستم که بسیاری از مدیران حمل‌ونقل شهرداری را تشویق می کنیم تا از آن ورک‌شاپ ها استفاده کنند. از طرف دیگر می توانیم همکارانمان را با برنامه‌های شما برای ۲۰۲۴ پاریس جدید نیز آشنا کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: حوزه‌های زیباسازی و تجربیاتی که شهر را تلطیف می کنند نیز مورد علاقه ما هستند؛ استفاده از هنر، رنگ و هنرهای تجسمی در آرامش‌بخشی به شهر اقدامی است که در نظر داریم در تهران انجام دهیم.

حناچی گفت: توسعه و پیشرفت در موضوع اتوبوس های برقی شهری نیز یکی از موضوعات مهم برای ماست. با اینکه در یک دوره ۱۰ ساله میزان آلاینده‌ها در تهران روند کاهشی داشته‌اند، در ۲ ماه از سال با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم. به همین دلیل تلاش می کنیم تا حمل‌ونقل عمومی‌ را به سوخت های پاک مجهز کنیم. 

شهردار تهران ضمن اشاره به این‌که ما خیابانی به نام ولیعصر (عج) داریم که آن را ثبت ملی کرده‌ایم و برای ثبت جهانی آن تلاش می کنیم، عنوان کرد: این خیابان ۲۰ کیلومتر طول دارد و جنوبی‌ترین نقطه شهر را به شمالی‌ترین نقطه آن متصل می‌کند؛ حدود ۱۸ هزار چنار قدیمی در این خیابان است و بنا داریم از طریق ال ار تی یا اتوبوس برقی آن را تجهیز کنیم‌. ما گاز در ایران زیاد داریم، اما گازوییل تولید کشور از نظر استانداردهای گوگردی‌ برای شهر مناسب نیست و این بخشی از مشکلات ماشین های سنگین ماست.

سفیر فرانسه در ایران: از اقدامات شهرداری تهران در راستای ترمیم خانه های تاریخی استقبال می کنیم 

در ادامه این دیدار، فیلیپ تیه‌بو، سفیر فرانسه گفت: زمانی سفارت فرانسه در حاشیه شهر بود اما حالا در مرکز شهر است و این یعنی توسعه شهری تهران مشخصا بسیار زیاد بوده است. تهران و پاریس چالش های مشترک بسیاری دارند. پروژه جدیدی داریم به نام پاریس جدید که می خواهیم خطوط قطار شهری را تا شعاع ۴۰ کیلومتری شهر گسترش دهیم. توسعه پاریس نیز همیشه با یک سری مشکلات همراه بوده مانند اینکه باید مسائل حمل‌ونقل از شهرهای کوچک به پاریس و از شهرهای کوچک به یکدیگر را حل کنیم.  

وی ادامه داد: از اقداماتی که شهرداری تهران انجام می دهد بسیار استقبال می کنیم؛ به ویژه از ترمیم خانه‌های قدیمی در شهر. علا‌وه بر همکاری هایی که در زمینه میراث فرهنگی می توانیم داشته باشیم، می توانیم درمورد موضوعات زیرساختی و توسعه دوچرخه‌سواری نیز همکاری های بسیاری داشته باشیم. از سوی دیگر به واسطه پروژه پاریس بزرگ که به بازی های المپیک ۲۰۲۴ مرتبط است، می خواهیم زیرساخت های زیرزمینی‌ را تقویت کنیم.

در پایان این دیدار فیلیپ تیه‌بو نیز خاطرنشان کرد که بدون شک موضوعات بسیاری برای توسعه همکاری‌های شهری میان دو کشور وجود دارند.

چهارشنبه 16/11/1398 - 16:3
ایرانگردی




معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشوراز بهره‌برداری از ۳۴ پروژه بهداشتی و درمانی همزمان با دهه فجر در سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به سیل سیستان و بلوچستان، لازم است که خیرین سلامت برای کمک به هموطنان در این منطقه ورود کنند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد طباطبایی با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: مجمع خیرین سلامت همزمان با چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور برگزار می‌کند.

وی افزود: بر این اساس۳۴ مرکز بهداشتی و درمانی اعم از کلینیک تخصصی، مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، خانه بهداشت، پایگاه اورژانس ۱۱۵، مرکز فوریت‌های پزشکی جاده‌ای و آزمایشگاه در دهه مبارک فجر در اقصی نقاط کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

طباطبایی ضمن تقدیر از اقدامات خیرین و نیک‌اندیشان حوزه سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای همکاری و مساعدت در زمینه نیازسنجی مراکز درمانی، ادامه داد: بازسازی و تعمیر بخش جراحی و اتاق سی‌سی‌یو و ساخت کلاس درس در بیمارستان رازی رشت از دیگر برنامه‌های مجمع خیرین سلامت است.

معاون مشارکت‌های مردمی مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه انجام ویزیت رایگان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توزیع بسته‌های غذایی بین بیماران نیازمند دارای سوء تغذیه در استان‌ها به ویژه در استان همدان در دهه فجر از سوی مجمع خیرین سلامت انجام می‌شود، گفت: همچنین برگزاری شش همایش تجلیل از خیرین سلامت و برگزاری جشن انقلاب، عیادت از بیماران تحت پوشش در استان همدان، تامین نیازهای اداری مراکز بهداشتی، ملاقات با خیرین سلامت، دیدار با خانواده‌های شهدا، ملاقات با ائمه جمعه و مسئولان و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌های دیگر مجمع خیرین سلامت است.

طباطبایی با بیان اینکه بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی در مساجد و مدارس استان‌های قزوین، گیلان و همدان در این ایام برگزار می‌شود، گفت: در عین حال شورای مشارکت‌های زنان خیر سلامت در بسیاری از استان‌ها فعال شده و امیدواریم با فعالیت شورای زنان خیر در تمام استان‌ها مشارکت را در این بخش افزایش دهیم. زیرا نقش زنان در امر خیر بر هیچ کس پوشیده نیست و تعداد زیادی از خیرین از بانوان و زنان ایران اسلامی هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی مجمع خیرین سلامت کشور، وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری و پژوهش در دستور کار مجمع خیرین سلامت است، اظهار کرد: درخواست ما از خیرین این است که به مناطق کم برخوردار توجه ویژه‌ای داشته باشند.

طباطبایی با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان و لزوم ورود خیرین سلامت و مردم نوع دوست برای کمک به هموطنان در این منطقه، گفت: اخیرا در کمک به هموطنان سیل زده در سیستان و بلوچستان توفیقات خوبی بدست آمده و دو پروژه در مرکز درمانی در سیستان و بلوچستان و زاهدان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

طباطبایی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت بیش از ۳۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد که آماده دریافت کمک به بخش سلامت است، ادامه داد: هموطنان نوع دوست می‌توانند با مراجعه به این شعبات در امور خیر مشارکت کنند.

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:59
ایرانگردی


روابط عمومی شهرداری منطقه 2 به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،مسابقه عکاسی «چهل و یک سال حضور» را با موضوع حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن  برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه2، علی طهماسبی ، مدیر روابط عمومی منطقه با اعلام این خبرگفت: این مسابقه  با هدف به تصویر کشیدن حضور  پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن  از نگاه دوربین برگزار می شود.
وی افزود: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را  تا پایان 23بهمن  ماه 1398به صفحه اینستاگرام  روابط عمومی شهرداری منطقه2  تهران به آدرس ravabetomoomi2 ارسال کنند.
مدیر روابط عمومی منطقه 2 گفت: شرکت کنندگان  مجاز به ارسال  حداکثر3  اثر هستند و داوری و انتخاب آثار توسط گروهی از عکاسان حرفه‌ای رسانه‌ها انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در پایان به 3 اثر برتر جوایز نفیسی اهدا می شود، افزود:  صاحبان آثار برتر می بایست فایل اصلی عکس های منتخب   را به روابط عمومی ارائه کنند.

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:56
ایرانگردی


طرح تعریض خیابان امام حسین (ع) به طول 188 و عرض 5/11 متر حدفاصل خیابان های بهار تا چمران در محله جنت آباد مرکزی منطقه 5 انجام می شود .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 5 : با توجه به مشکلات ترافیکی پیش آمده ناشی از وجود دو بیمارستان امید و عرفان نیایش و توسعه شهر، طرح ساماندهی خیابان بهار با تعریض معبر امام حسین (ع) مورد مطالعه و بازبینی دو معاونت فنی و عمران و ترافیک منطقه قرار گرفت .
معاون شهردار منطقه از اجرای عملیات رفع معارض و تسطیح این معبر خبر داد و گفت : با توجه به گستردگی معبر ، روسازی آن در مرحله تکمیل است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی طرح تعریض این خیابان تا هفته سوم بهمن ماه به اتمام می رسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک در ادامه گفت : با اتمام طرح تعریض خیابان امام حسین (ع) ظرفیت این معبر دو برابر افزایش یافته و مشکلات ترافیکی و ترددی آن برطرف می شود .
اسدی در پایان گفت : با توجه به اینکه در این محور تعریض شده امکان پارک عمودی و افقی وسایل نقلیه فراهم شده بیش از یکصد واحد فضای پارک حاشیه ای جدید برای خودرو ها تامین می شود .

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:53
ایرانگردی

 

 

 

حوزه هنری کودک و نوجوان جایزه ویژه «بهترین مدیریت نیروی انسانی» در نخستین رویداد تولید انیمیشن با موضوع زندگی شهید قاسم سلیمانی را اهدا می کند.

اسدالله دیانتی دبیر این رویداد، در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: نخستین رویداد رقابتی تولید انیمیشن از روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه آغاز شده و تا جمعه 18 بهمن‌ماه با محوریت زندگی و سیره اخلاقی شهید سپهبد قاسم سلیمانی در باشگاه کسب و کار دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌‌شود.

وی افزود: این رویداد با حضور هنرمندان ۱۵ استان کشور و شرکت ۹4 انیمیشن‌ساز در قالب ۲۵ تیم برگزار می شود و این تیم ها در یک ماراتن ۷۲ ساعته، نسبت به تولید انیمیشن‌های کوتاه با محوریت زندگی و سیره اخلاقی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اقدام می کنند.

دبیر نخستین رویداد تولید انیمیشن با اشاره به جایزه ویژه بهترین مدیریت نیروی انسانی که از سوی حوزه هنری کودک و نوجوان اهدا می شود ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این رودیداد، بحث مدیریت نیروی انسانی است؛ یعنی تیم ها به لحاظ مدیریت زمانی و مدیریت نیروی انسانی بهترین عملکرد و برنامه ریزی را داشته باشند. تیمی که از نظر مدیریت نیروی انسانی از همه بهتر باشد مشمول یک جایزه ویژه می شود.

دیانتی گفت: منتورها به صورت شبانه روزی در این 72ساعت با تیم ها ارتباط دارند و به شناسایی بهترین تیم از نگاه مدیریت نیروی انسانی می پردازند.

وی با تاکید بر این مطلب که حوزه هنری کودک و نوجوان تاکنون از بسیاری از رویدادهای مربوط به زندگی و سیره شهید سپهبد قاسم سلیمانی حمایت کرده است گفت: پس از پایان رویداد در صبح جمعه و داوری آثار، جوایز اهدا می شود و تولیدات برتر که انیمیشن هایی با زمان یک تا سه دقیقه است، از طریق رسانه ملی به نمایش در خواهد آمد.

یادآور می‌شود، نخستین رویداد رقابتی تولید انیمیشن به همت شتاب دهنده رضوان و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت فضای مجازی صدا و سیما و شبکه کودک در حال برگزاری است.

 

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:31
ایرانگردی

 

 

 

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران اعلام کرد: در نظر دارد به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت روز زن و مادر، از 26 الی 30 بهمن و در نقاط مختلف تهران برنامه های مختلف تفریحی، ورزشی، علمی و هنری برای شهروندان برگزار کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زهرا بهروزآذر ضمن تشریح این ویژه برنامه ها تصریح کرد: بخشی از این برنامه ها به صورت همزمان و هماهنگ در تمامی سرای محلات و برای تمامی بانوان شهروند برگزار می شود و بخشی دیگر با موضوعات تخصصی و به صورت متمرکز در چند نقطه از شهر تهران برگزار خواهند شد.

وی در تشریح برنامه ای که در سطح سرای محلات برگزار می شود و تمام زنان شهر تهران به آن دعوت هستند، گفت: همه سرای محلات تهران، به صورت همزمان روز شنبه 26 بهمن از ساعت 15 الی 17، ضمن برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه(س)، دورهمی و گپ و گفت توسط کانون های مختلف زنان، میزبان بانوان تهرانی خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر این برنامه، برنامه های دیگری شامل کمپین "جانِ زندگی" با هدف ایجاد فضای مثبت و حال خوب میان شهروندان، دو پنل تخصصی با موضوع زنان و فضاهای شهری و زنان و سلامت با حضور صاحبنظران این حوزه ها، جامعه شناسان، روانشناسان و فعالان حوزه شهری و زنان و اصحاب رسانه، نمایشگاه عکس به مدت یک هفته با موضوع زنان و زندگی شهری و انتخاب عکس های برتر به همراه نشست های مرتبط در حوزه زن و رسانه و رویدادهای تفریحی و ورزشی با همکاری سازمان ورزش نیز برگزار خواهد شد.

بهروزآذر افزود: برنامه ای هم برای بانوان شاغل در شهرداری در نظر گرفته شده که روز شنبه 26 اسفند در برج میلاد با حضور شهردار و اعضای شورای شهر برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در پایان گفت: در برنامه ریزی های انجام شده سعی کرده ایم تا حد امکان از برگزاری برنامه های تکراری پرهیز کرده و با پیروی از شعار تهران شهری برای همه، گروه های مختلف زنان را مخاطب قرار دهیم.

 

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:28
ایرانگردی

 

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست توجیهی طرح کاهش پسماند(کاپ) گفت: بسیاری ازچالش ها، مسائل و مشکلات پایتخت به ویژه در حوزه پسماند، راه حل های اجتماعی دارند و پیش شرط آن نیز تغییر باورها و ترغیب شهروندان به اصلاح رفتارها است.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست توجیهی طرح کاهش پسماند (کاپ) به میزبانی اداره کل آموزش های شهروندی با حضور معاون اجتماعی و فرهنگی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، مدیران آموزش های شهروندی و اداره بازیافت مناطق ۲۲گانه تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد رضا جوادی یگانه با استناد به نظرسنجی صورت گرفته در سال 96، مهم ترین مشکلات و دغدغه های مطرح شده از سوی مردم پایتخت را ترافیک و آلودگی هوا (90 درصد) و سپس فاصله امکانات بین شمال و جنوب (86 درصد) عنوان کرد و گفت: مسائل تهران پیامدهای خواسته و ناخواسته اقدامات و تصمیمات دولت و شهرداری در طول سال های گذشته است و رفع آن امر نشدنی نیست، اما راهی بسیار دشوار و سخت در پیش روی داریم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر رشد غیر متوازن کالبد و فضای شهرتهران و نبود تناسب آن با امکانات، معابرو خدمات شهری و تقسیم بندی های محله ای، تصریح کرد: تهران به دنبال این تغییرات جغرافیایی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند که خیلی تعمدی نبوده اند و مدیریت شهری در بسیاری از موارد به دنبال راه حل های بهتری برای رفع این مشکلات هست.

وی ریشه و اساس برخی از این مشکلات را انجام نگرفتن  ارزیابی های اجتماعی دقیق یا مطالعات کافی قبل از شروع طرح های توسعه ای در شهر تهران دانست و بیان کرد: جمع آوری، بازیافت و مدیریت پسماند، یکی از مسائل کنونی پایتخت است و روش های قدیمی جمع آوری پسماند منجر به پیامدهای سوء اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی شده است.

جوادی یگانه با اشاره به بلاتکالیفی بودن و در دسترس عموم قرار داشتن مخازن جمع آوری پسماند،گفت: امروز پسماند تبدیل به یک کالای عمومی شده که هر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد و از طرفی در حوزه تفکیک نیز ضعف هایی به چشم می آید که بی شک بخشی از آن به  نبود آموزش های لازم بر می گردد.

وی پسماند را مسئله اول شهر تهران برشمرد که چهره شهر را آلوده کرده و افزود: پسماند، جدای از آلودگی ها، آبگرفتگی ها و معضلاتی مثل ازدیاد جمعیت موش در خیابان های پایتخت، به عنوان کالایی آلوده و باارزش است که در دسترس عموم و برخی افراد منفعت جو قرار دارد، از همین رو طرح کاپ می تواند اقدام موثر در راستای کاهش تولید پسماند در مبدا و مدیریت صحیح مخازن جمع آوری باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردارتهران لازمه موفقیت اجرای طرح کاپ را تلاش در جهت تغییر رفتار شهروندان در زمینه تولید از مبدا و خانه ها و کاهش پسماند دانست و خاطر نشان کرد: در این زمینه باید رفتار خرید  و الگوی مصرف شهروندان تغییر کند.

وی در ادامه ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران از طریق توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تغییر رفتار را رویکرد اصلی مدیریت فعلی شهر تهران خواند و بیان کرد: بسیاری از مشکلات شهر تهران، راهکارهای اجتماعی دارند؛ در همین رابطه نیز رویه های تبلیغی، آموزشی و ترویجی سطح شهر تهران باید رویکردی هماهنگ داشته باشد تا منجر به تغییر رفتار شهروندان شود.

وی وجود نگاه مشترک را منجر به هم افزایی و ارتقای عملکرد تمام مجموعه های مدیریت شهری عنوان و تصریح کرد: در نتیجه این هم افزایی است که مشکلات مردم و شهر برطرف شده و چهره پایتخت زیباتر شده و مردم نیز کمتر آسیب می بینند.

در ادامه این نشست مجتبی دانشور مدیرکل آموزش های شهروندی با اشاره به سیاست گذاری اجرای طرح کاپ توسط دو حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی و سازمان مدیریت پسماند، افزود: حوزه فرهنگی–  اجتماعی از جمله اداره کل آموزش های شهروندی در سطح مناطق 22گانه از ظرفیت ها و ساختارهای اجتماعی، آموزشی و تبلیغی برخوردار است و می تواند به پیشبرد اهداف و چشم انداز پیش بینی شده در طرح کاهش پسماند کمک کند.

دانشور با اشاره به آمادگی همکاری 560 مدرسه تحت پوشش طرح شهردار مدرسه و همیار شهر در فعالیت های آموزشی طرح کاپ گفت: 160هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند که می توانند ضمن دریافت آموزش های لازم در ابعاد دیگر این طرح مشارکت داشته باشند.

در ادامه این نشست صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز با تاکید بر اقدامات انجام شده در راستای کاهش تولید زباله و اجرای طرح «کاپ» گفت: در هفته گذشته برای نخستین بار آمار جمع آوری پسماند که پیش از این حدود 7 هزار و 500 تن بود به پایین تر از پنج هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای طرح کاپ (کاهش پسماند)، تحول در انتقال زباله است، عنوان کرد: امروز پسماندهای حجیم همانند سرشاخه ها، لاستیک و شیشه ها به صورت جداگانه جمع آوری شده و برخلاف رویه پیشین به آرادکوه منتقل نمی شوند، بلکه از ابتدا در پروسه‌ تفکیک از مبدا، جداسازی و به مواد اولیه خود تبدیل می‌شوند.

علیپور با اشاره به اینکه ذخیره سازی زباله تبعات بسیاری به دنبال دارد، عنوان کرد: از جمله این موارد می توان به زباله گردی که یکی از دغدغه های جامعه به شمار می رود اشاره کرد. این رویه تا زمانی که در هر ساعت از شبانه روز بتوان زباله را داخل مخازن موجود در سطح شهر و معابر انداخت، ادامه خواهد داشت و تنها راه برون رفت از این چالش، تفکیک پسماند و منظم کردن ساعت دفع زباله است.

وی به مطالعات طرح جامع و بررسی های انجام شده توسط سازمان اشاره کرد و افزود: بر اساس این اطلاعات تولید نامتعارف، عدم جداسازی، نبود ساعت مشخص برای جمع آوری، هزینه هایی که به شهر تحمیل می شود و مخازن فعلی از جمله مشکلات اصلی مدیریت پسماند شهر تهران محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اصلی ترین مسئله مدیریت بهینه پسماند را موضوع کاهش اعلام و عنوان کرد: شش محور اصلی شامل کاهش تولید، هزینه، سمی بودن پسماند، حجم، رطوبت و افزایش تفکیک در مبدا است.

علیپور با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، هوشمندسازی و توسعه زیرساخت های حوزه فرهنگی و اجتماعی است، عنوان کرد: نخستین اقدام سازمان تغییر در فرم ذخیره سازی زباله و تعبیه مخازن جدید است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محور‌های اصلی و اثرگذار در اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) حوزه فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد: در سال 1347 مکانیزمی در شهر تهران ایجاد شده بود که در قالب آن کیسه هایی برای جداسازی زباله در اختیار شهروندان قرار می گرفت. این امر موجب شده بود تا پسماند به صورت تفکیک شده جمع آوری شود. این در حالی است که امروز با گذشت 50 سال از آن زمان، نخستین گام ها را در زمینه فرهنگ سازی کاهش تولید، تفکیک و تعبیه مخازن برمی داریم.

به گفته علیپور؛ قسمت عمده مشکلات مدیریت پسماند، مشارکت کم شهروندان و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم است.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اجرایی کردن طرح کاپ در حوزه بین المللی، اظهار کرد: اساس مدیریت پسماند در دنیا کاهش و در نهایت به صفر رساندن دفن زباله است و این برای تمامی دنیا به یک اصل تبدیل شده و در این راه گام برمی‌دارند. اهمیت این موضوع تا جایی است که یکی از اهداف و شعارهای اصلی المپیک 2020 توکیو به بازیافت، حفظ محیط زیست و کاهش پسماند تاکید دارد و قراراست بسیاری از لوازم و تجهیزات بکار رفته در فرآیند برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی جهان قابل بازیافت باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در توضیح این موضوع گفت: این امر بدین معناست که تمام وسایلی که در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد باید قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه طبیعت را داشته باشد. به همین دلیل با مذاکرات اولیه با صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک ممکن است سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همکاری و مشارکتی در خلال اعزام تیم المپیک جمهوری اسلامی ایران به ژاپن داشته باشد.

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:26
ایرانگردی



جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر، عبدالرضاگلپایگانی معاون شهرسازی و معماری و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل و طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان های نبوت و فردوسی به تصویب این کمیسیون رسید.
به گزارش روابـــط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج شهرتهران در این باره گفت: میدان نبوت با استقرار در حوزه شرقی تهران، مرکز اصلی فعالیت های کارکردی- اجتماعی منطقه 8 و دیگر مناطق شرقی شهر محسوب می شود.
وی افزود: این میدان، اصلی ترین میدان محله نارمک بوده که فعالیت های متعدد و متنوعی را در خود جای داده است. به گونه ای که عرصه باز و مجهز شهری، این میدان را به یکی از منحصر به فرد ترین فضاهای شهری تبدیل کرده، ضمن اینکه ترکیب فعالیت ها در جوار عرصه باز و سرسبز میانی میدان، چهره ای سرزنده و پر رونق را در اوقات مختلف شبانه روز ایجاد کرده است.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: الگوی توسعه و ساخت و ساز میدان نبوت و حوزه پیرامونی آن، براساس پهنه بندی طرح تفصیلی با ساختار و نظام کالبدی میدان، متناسب نبوده که موجب ناهماهنگی و عدم یکپارچگی در خط آسمان میدان و حوزه پیرامونی آن شده است.
وی بیان کرد: رویکرد طرح ارتقاء کیفی میدان، تلاش برای بهسازی و ساماندهی کالبدی و کارکردی آن همراه با تقویت حضور پذیری و تناسب و هماهنگی در ساخت و سازهای آتی میدان است.
اشراقی افزود: در جلسه کمیسیون ماده پنج پس از توضیحات مشاور تهیه کننده طرح و شهردار منطقه 8 با اصلاح زیرپهنه و طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان نبوت موافقت شد، ضمن اینکه بر نظارت بر کیفیت و نحوه ساخت و ساز قطعات و طراحی و اجرای کلیه فضاهای عمومی در محدوده اقدام یا قابل رویت میدان تأکید شد.
وی گفت: این وظیفه بر عهده شورای راهبری ارتقاء کیفی میادین است که اعضاء آن توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران تعیین می شود.
اشراقی افزود: همچنین در این جلسه طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان فردوسی واقع در مناطق 6 و12 مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پس از توضیحات مشاور و شهرداران مناطق با طرح مذکور موافقت شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: طرح ساماندهی و ارتقاء کیفی میدان اختیاریه واقع در منطقه 3 نیز مجدداً به کارگروه فنی ارجاع و مقرر شد نظر کارشناسی نهائی اعلام شود و شهرداری منطقه همکاری لازم را داشته باشد.
وی افزود: مورد دیگر احداث بنای بلند مرتبه تجاری و خدماتی 60 طبقه متعلق به بانک تجارت در انتهای خیابان اسدآبادی منطقه 6 بود.
اشراقی در این باره گفت: پیش از این در سال 93 با در نظر گرفتن قیودی به لحاظ دسترسی و مباحث ترافیکی، ضوابط بلند مرتبه سازی به الحاق املاک پیرامون و تملک آن توسط بانک در حدود یک بلوک شهری به مساحت حدود 5 هکتار مشروط شد و به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید.
وی افزود: در این جلسه موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد مصوبه مذکور اصلاح و تعداد طبقات و تراکم ساختمانی با رعایت اصول شهرسازی کاهش یابد و صرفاً در حدود مالکیت بانک در قالب گزارش امکان سنجی جدید به جلسه پیشنهاد شود.
اشراقی در پایان گفت: لازم به ذکر است در خصوص کلیه مصوبات موردی بلند مرتبه شهر تهران که پس از ابلاغ طرح تفصیلی تاکنون به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده است، ضمن تأکید بر تعیین سقف زمانی برای مصوبات تا پایان سال 1399، مقرر شد جهت تعیین تکلیف مصوبات و ساماندهی گودهای پر خطر مرتبط با آنها، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با هماهنگی شهرداری های مناطق حداکثر تا پایان سال جاری گزارش وضعیت مصوبات را به کمیسیون ماده پنج جهت تصمیم گیری نهائی ارائه کند.

چهارشنبه 16/11/1398 - 15:23
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته