• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 760
تعداد نظرات : 84
زمان آخرین مطلب : 3957روز قبل
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

شخصیت‌تان را از روی پنیرتان بشناسید

نیر می‌تواند نكات بسیاری را در مورد خودتان به شما بگوید! یك تحقیق جدید در این زمینه كه از سوی انجمن لبنیات‌سازی‌ ایالات متحده انجام شده است نشان می‌دهد، نوع پنیری كه انتخاب می‌كنید، می‌تواند اطلاعات زیادی را راجع به شما آشكار سازد.

 برترین ها: پنیر، یكی از لذیذترین غذاهاست كه با تنوع خاص خود تقریبا می‌تواند، تمام سلیقه‌ها را راضی نگه دارد اما در عین حال چیزهای دیگری نیز راجع‌به این افزودنی خوشمزه وجود دارد كه احتمالا شما نمی‌دانید. پنیر می‌تواند نكات بسیاری را در مورد خودتان به شما بگوید! یك تحقیق جدید در این زمینه كه از سوی انجمن لبنیات‌سازی‌ ایالات متحده انجام شده است نشان می‌دهد، نوع پنیری كه انتخاب می‌كنید، می‌تواند اطلاعات زیادی را  راجع به شما آشكار سازد. بنابراین پنیر مورد علاقه‌تان را انتخاب كنید تا بگوییم چگونه شخصیتی دارید!



پنیر نرم مثل پنیر خامه‌ای:

تحقیقات نشان می‌دهد، اگر شما طالب تجمل و تجمل‌پرستی هستید، به‌مراتب از خوردن پنیرهای نرم همانند پنیرهای خامه‌ای بیشتر لذت می‌برید و همیشه به‌دنبال لوازم لوكس و تجملی هستید؛ از پوشیدن لباس ابریشمی به‌عنوان لباس راحتی گرفته تا پوشیدن دمپایی‌های بسیار آراسته و گران‌قیمت روفرشی. همچنین شما می‌دانید كه چگونه و چطور باید با خود و زندگی‌تان كنار بیایید. 



پنیر نیمه نرم مثل پنیر فتا: 

پنیرهای نیمه نرم مثل پنیر فتا (پنیرهای پاستوریزه ) شما را به دوران بچگی‌تان می‌برند، بنابراین آنها همگی مربوط به خانه، خانواده و كانون گرم خانوادگی می‌شوند.
 اگر هنوز به این پنیرها علاقه‌مندید، متخصصان معتقدند، عمیقا دوست دارید یك‌بار دیگر شرایط گذشته را برای خود بازسازی كنید و این همان دنیای امنی است كه همیشه به‌دنبال آن بوده‌اید.  خانه شما همیشه گرم و پر از مهمان است و از دیدار دوستان شاد می‌شوید و سعی می‌كنید حداقل یك‌شب در هفته را با خانواده به خوشی بگذرانید.



 پنیر سفت مثل پنیر تبریزی:

این پنیرها با طعم لذیذ، موجب می‌شوند به شما احساس سرمستی و لذت دست دهد و همان احساسی كه به انسان در جنگلی زیبا و پر از شقایق‌های وحشی دست می‌دهد. اصلا خجالتی نیستید. شما عاشق رفتن به موقعیت‌های جدید هستید و از اینكه منبع خیر باشید، لذت می‌برید. دوستان‌تان عاشق شما هستند زیرا همیشه بهترین لحظات‌شان را با شما می‌گذرانند. لذت گذراندن وقت با شما، آنقدر زیاد است كه هیچ مهمانی ای بدون حضورتان برگزار نمی‌شود.



پنیر فانتزی مثل پنیر چدار:

هر تكه از این پنیر كه معمولا در بسته‌بندی‌های كوچك و گاه با تركیبات سبزی‌ها و... تهیه می‌شود، گوشه‌ای از زندگی‌تان را به تصویر می‌كشد و این نشان می‌دهد كه شما در انجام كارهایتان چقدر مصمم و با اراده هستید و شما همانند پنیر چدار از خارج سخت و از درون نرم و انعطاف پذیرید. در هر كاری همانند بزرگسالان فكر می‌كنید و اجازه نمی‌دهید كسی در روابط شما با دیگران به ‌ویژه دوستان دخالت كند. آنچه شما را از دیگران متمایز می‌سازد، همان روح سخت ولی در واقع لطیف شما در برخورد با دیگران است.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:41
مد و لباس

پوشش کودکان برای فضایی غیررسمی

حالا دیگر تابستان، رنگ و بوی خودش را به همه شهر کشیده است. صدای کولرها روی پشت‌بام‌ها هم همین را تایید می‌کند. هوای گرم، آفتاب داغ و روزهای بلند، بهترین راهنما برای انتخاب لباس‌ها هستند.




برترین ها:  

چرا این ظاهر، ظاهر خوبی است؟

حالا دیگر تابستان، رنگ و بوی خودش را به همه شهر کشیده است. صدای کولرها روی پشت‌بام‌ها هم همین را تایید می‌کند. هوای گرم، آفتاب داغ و روزهای بلند، بهترین راهنما برای انتخاب لباس‌ها هستند. لباسی که در این عکس می‌بینید، راحت و به همین دلیل، برای یک دخترک کوچولو، مناسب است. یادتان باشد که همیشه، در لباس‌های کودکان، راحتی و سلامت، باید حرف اول را بزند و بعد از آن، باید به فکر زیبایی باشید.


 چه‌طور این ظاهر، بهتر می‌شد؟

همان‌طور که می‌بینید، در این ظاهر، یک شلوار و یک بلوز، مهم‌ترین بخش‌های این پوشش را تشکیل می‌دهند. اگر تزیینات روی لباس، تناسب بیش‌تری با رنگ کیف و کفش داشتند، بهتر بود. از طرف دیگر، کلاه پارچه‌ای این دخترک، اگر یک‌دست سفید بود یا روبان دور تا دورش، به جای قرمز، صورتی بود، بهتر می‌شد. 

با این‌که کلاه، انتخاب خیلی خوبی برای این ظاهر است، اما دستمال سر، انتخاب بهتری بود. در یک ظاهر کاملا راحت و در اصطلاح، پیک‌نیکی، استفاده از گردن‌بند، کمی اشتباه است. بهتر بود  رهایی و سادگی این ظاهر حفظ می‌شد. هم‌چنین استفاده از شلوار جین، بهتر از شلوار پارچه‌ای است.


 ترکیب رنگی در این ظاهر، چه‌طور است؟

سفید، مشکی و صورتی، بیش‌ترین سهم رنگی را در این ظاهر دارند. از آن‌جا که این لباس‌ها را یک دختربچه پوشیده است، انتظار سفید و صورتی، چندان عجیب نیست؛ اما همان‌طور که گفته شد، بهتر بود که کلاه این دختر هم یک‌دست سفید یا صورتی بود، چون اضافه شدن رنگ قرمز، به واسطه روبان قرمز دور این کلاه، کمی ترکیب رنگی را در این ظاهر، مغشوش می‌کند. 

اگر این شلوار، به جای سیاه، به رنگی مثل آبی (یا جین) بود، به‌طور قطع، هم این ظاهر را کامل‌تر می‌کرد و هم با رنگ‌بندی گل‌دوزی‌های روی بلوز، بیش‌تر هماهنگ می‌شد.

 و اما کفش

برای یک ظاهر مناسب صبح یا عصر که مناسب باغ، پارک و محیطی غیررسمی است، به‌طور قطع، انتخاب کفش اسپورت، عالی است. با چنین ظاهری، قرار است کودک، راحت باشد و بازی و شیطنت کند. پس، کفش اسپورت، انتخاب خوبی است، اما از طرفی، اگر این کفش، یک‌دست سفید یا صورتی بود، بهتر بود. هم‌چنین برای دویدن و بازی کردن، کفش اسپورت بنددار، مناسب‌تر است، چون کم‌تر از کفش چسبی، هنگام تحرک، امکان باز شدن دارد و همین، این مدل کفش‌ها را برای موقعیت‌های اسپورت، ایمن‌تر می‌کند. هم‌چنین با کفش اسپورت، جوراب توردار و پاپیون‌دار، چندان جالب نیست. یک جوراب ساق کوتاه ساده و اسپورت به رنگ سفید، برای این تیپ، بهتر بود. 

 فیگور در این عکس، چه‌طور است؟

اسپورت بودن و راهی یک پیک‌نیک شدن را، بیش‌تر از لباس‌های این کودک می‌شود فهمید، نه از ژست او. شاید بهتر بود در این عکس، از کودک، تحرک بیش‌تری خواسته می‌شد تا هیجان ناشی از حضور در فضای آماده بازی و شیطنت، بیش‌تر منتقل می‌شد. مثلا می‌شد از دخترک خواست که کمی با کیفش بازی دربیاورد یا کلاهش را به هوا پرتاب کند. مطمئن باشید یک خنده عمیق، این عکس را بسیار بیش‌تر از این، جذاب می‌کرد. 
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:41
مد و لباس

راهنمای انتخاب لباس برای کوتاه قدها

بهترین و کاربردی‌ترین نکات را از بهترین و کارآمدترین طراحان لباس سراسر دنیا جمع و خلاصه کرده‌ایم و در قالب یک آزمون سرگرم‌کننده در اختیارتان گذاشته‌ایم.
  برترین ها: برای مقداری بلند نشان دادن شما به هر بیننده‌ای از هیچ تلاشی فروگذار نکرده ایم!  خب از این جمله‌های رسمی که بگذریم کار می‌رسد به بحث‌های خودمانی، اینکه خیاطان برای متناسب نشان دادن هر قشری چه ترفندهایی می‌زنند! طبق روال معمول گشته‌ایم برایتان بهترین و کاربردی‌ترین نکات را از بهترین و کارآمدترین طراحان لباس سراسر دنیا جمع و خلاصه کرده‌ایم و در قالب یک آزمون سرگرم‌کننده در اختیارتان گذاشته‌ایم. هم فال است و هم تماشا! به جواب‌هایتان می‌رسید، خیلی از ترفندها را یاد می‌گیرید و فقط ظرف چند دقیقه متوجه می‌شوید با چه انتخاب‌هایی قدبلند به نظر خواهید رسید!


1. گزینه صحیح را انتخاب کنید



در نگاه اول این کفش پاشنه بلند برای هر خانمی زیبا به نظر می‌رسد. زیبایی اش هم آنقدر زیاد است که بتواند شما را به اشتباه بیندازد. اما نگران نباشید! ما اینجا هستیم تا جلوی اشتباه شما را بگیریم!  کفش‌های پاشنه بلند برای شما خیلی مناسب هستند، اما یادتان باشد وقتی قد کسی کوتاه است باید تمام تلاشش را بکند که میزان خطوط عمودی موجود در لباس‌ها و کیف و کفش​اش را بیشتر کند. این کفش با یک نوار افقی پاهایتان را کوتاه نشان می‌دهد، پس این گزینه اشتباه است.



فصل چکمه گذشته است، اما این نکته را برای فصل‌های سرد به خاطر داشته باشید. چکمه‌های کوتاه بدون شک بدترین انتخاب های ممکن برای خانم‌های قد کوتاه هستند. فرقی نمی کند چقدر پاشنه داشته باشند. در هر حال پاهایتان را کوتاه نشان می‌دهند. این گزینه هم اشتباه است.



یک جفت کفش با پاشنه‌های بلندی که با ظرافت و دقت پنهان شده‌اند دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید. از آنجایی که پاشنه شکل میخی ندارد و به نوعی روی سطح زیرین کفش پخش شده است نه تنها به بلند نشان دادن‌تان کمک می‌کند بلکه اندازه بلندی پاشنه‌ها را هم به همه اعلام نمی‌کند! خودش است؛ گزینه صحیح!




کفش زیبایی است، نه؟ تضاد زیبای رنگ ها و نوع طراحی‌اش حواس همه را به خودش معطوف می‌کند. اما برای شمایی که می‌خواهید بلندتر به نظر برسید اصلا گزینه خوبی نیست. مهم نیست کفش‌های تخت و عروسکی چقدر زیبا هستند، مهم این است که شما به جز مواقع ضروری، باید دورشان را خط بکشید، آن هم یک خط قرمز! این گزینه اشتباه است.



2. گزینه اشتباه را پیدا کنید



تمام تلاشتان را روی همان نکته یعنی خط‌های عمودی معطوف کنید. یقه‌های V شکل بالا تنه را بلندتر نشان می‌دهند و ظاهرتان را زیباتر. سعی کنید همیشه چند دست بلوز با این طرح یقه، در کشوی تان داشته باشید. این گزینه صحیح است.



در كل با حروف الفبای انگلیسی درباره یقه‌ها قرارداد ببندید! دسته دیگری از یقه‌ها که برایتان خیلی مناسب هستند یقه‌های U شکل هستند. این یقه‌ها هم باعث می‌شود بالا تنه شما بلندتر به نظر برسد، بنابراین گزینه‌های بسیار مناسبی برایتان خواهند بود. این گزینه هم صحیح است.



ممکن است با دیدن شکل یقه این لباس بگویید؛ یقه که V شکل است و یقه‌های V شکل هم که خوب هستند اما دست نگه دارید! درست است که یقه این لباس یک گزینه صحیح به حساب می‌آید اما آستین‌هایش این زیبایی این لباس را رد می‌کند. آستین‌های خیلی بلند برایتان مناسب نیست، به خصوص اگر دست‌هایتان تپل است. این گزینه اشتباه است.



این گزینه را مرجع تمام انتخاب‌هایتان قرار دهید. یقه V شکل، تک رنگ و تیره و آستین‌های سه ربع! خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند باید سراغ لباس‌های تک‌رنگ بروند. رنگ‌هایی مثل بنفش، زغالی و مشکی آنها را لاغر و کشیده نشان خواهد داد. آستین های سه ربع هم دست‌هایتان را کشیده به نظر می‌رساند، پس برای تکمیل یک ظاهر آراسته که قدتان را هم بلند نشان دهد، گزینه‌ای بهتر از این پیدا نمی‌کنید. این گزینه هم صحیح است.



3. کدام شلوار را انتخاب می کنید؟



انتخاب شلوار برای شما خیلی مهم است چون تاثیر زیادی روی ظاهرتان می‌گذارد. یادتان باشد هرگز در مهمانی‌ها سراغ مدل‌هایی مثل این گزینه که به مدل «سندبادی» معروف هستند، نروید.  به طرز عجیبی بلندترین افراد را هم کوتاه نشان می‌دهد چه برسد به شما که می‌خواهید بلندتر به نظر برسید. این گزینه اشتباه است



مدل هایی که پلیسه یا چین دارند را هم رد کنید به خصوص اگر پایین تنه چاقی دارید. قسمت بالایی این مدل با داشتن این پلیسه‌ها خودش را از دور انتخاب‌های تان دور می‌کند. شما هم سراغش نروید. این گزینه اشتباه است.



یادتان باشد که جیب های بزرگ روی لباس‌هایتان، شلوار، بلوز یا مانتو،  اصلا به کارتان نمی‌آید. این جیب‌ها مثل طرح‌های بزرگ روی لباس هستند و مانع قد بلند نشان دادن‌تان در میان سایر خانم‌های حاضر در مهمانی می‌شوند. این گزینه اشتباه است.



مدل‌های راسته که پایین شان است، نه دوبل و نه پاکتی شده بهترین گزینه‌ برای خانم‌هایی است که می‌خواهند بلندتر نشان داده شوند. اگر اضافه‌وزن دارید، رنگ‌های تیره مدل‌هایی مثل این گزینه را انتخاب کنید. این گزینه صحیح است. 



4. لباسی که برای خانم‌های قد کوتاه مناسب نیست را رد کنید



درست است که لباس چین داری است اما کوتاه بودن آستین‌ها، رنگ آبی تیره و یقه هفت بودنش باعث می‌شود با تخفیف در فهرست لباس‌های مناسب برایتان قرار بگیرد. فقط پوشیدن کفش پاشنه‌بلند را فراموش نکنید. این گزینه صحیح است.




یادتان باشد که جیب های بزرگ روی لباس‌هایتان، شلوار، بلوز یا مانتو،  اصلا به کارتان نمی‌آید. این جیب‌ها مثل طرح‌های بزرگ روی لباس هستند و مانع قد بلند نشان دادن‌تان در میان سایر خانم‌های حاضر در مهمانی می‌شوند. این گزینه اشتباه است.



مدل‌های راسته که پایین شان است، نه دوبل و نه پاکتی شده بهترین گزینه‌ برای خانم‌هایی است که می‌خواهند بلندتر نشان داده شوند. اگر اضافه‌وزن دارید، رنگ‌های تیره مدل‌هایی مثل این گزینه را انتخاب کنید. این گزینه صحیح است. 



مدل کلی لباس مثل گزینه قبلی است، اما یقه‌ای که از پشت ایستاده گردن​تان را کوتاه نشان می‌دهد و آستین‌های بلند هم به کمک حذف کردن این گزینه می‌آیند. این همان گزینه است که باید رد شود. این گزینه اشتباه است.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:40
ازدواج و همسرداری

همه کارهایی که در قرار اول نباید انجام دهید

احتمالا نخستین موضوعی كه قبل از روبه‌رو شدن با خواستگار جدید‌تان به آن فكر می‌كنید، پوشیدن یك لباس مناسب است و در لحظه‌ای كه در كنارش پشت میز نشسته‌اید هم تمام هوش و حواستان به ظاهر و نحوه انتخاب جملات است
برترین ها: احتمالا نخستین موضوعی كه قبل از روبه‌رو شدن با خواستگار جدید‌تان به آن فكر می‌كنید، پوشیدن یك لباس مناسب است و در لحظه‌ای كه در كنارش پشت میز نشسته‌اید هم تمام هوش و حواستان به ظاهر و نحوه انتخاب جملات است، اما دست نگه‌دارید. برای آنكه از این قرار‌های اول، سربلند بیرون بیایید، نیاز به شناختن گروهی از «نبایدها» دارید؛ كارهایی كه نباید انجام دهید و حرف‌هایی كه نباید بزنید. قرار نیست تا ابد در مقابل كسی كه قرار است شریك زندگی‌تان باشد، خود را شخص دیگری نشان دهید اما باید بدانید كه بعضی حرف‌ها، خاطرات و كارها با قرار‌های اول جور در نمی‌آیند و باید از هر طریقی كه شده، پنهان‌شان كنید و تا روز مبادا آنها را در دلتان نگه‌دارید.



سعی کنید پینگ پنگ بازی کنید

همه ما دوست داریم از خودمان حرف بزنیم. انگار تنها موضوع جالبی كه در دنیا وجود دارد، عادات، خواسته‌ها و انتظارات خودمان است. اما این همان دامی است كه ممكن است در نخستین برخوردهایی كه با خواستگار‌تان دارید، در آن بیفتید. به‌جای اینكه بی‌وقفه خودتان را شرح دهید و با بیان كردن علایق و انتظارات‌تان بخواهید او را با خود هم​مسیر كنید، بگذارید او حرف بزند و هر آنچه در ذهن دارید را از كسی كه قرار است همسر آینده‌تان باشد، بپرسید. وقتی شما بی‌وقفه درباره خودتان حرف می‌زنید، نگاهی منفی نسبت به‌خودتان در ذهن خواستگار‌تان ایجاد می‌كنید. احتمالا در این شرایط، بعد از قرار او از پشت میز بلند می‌شود و در دلش می‌گوید كه این نخستین و آخرین قرارش با شما خواهد بود اما شما كه حسابی خودتان را ابراز كرده‌اید، از نتیجه این گفت‌وگوی یكطرفه راضی هستید و فكر می‌كنید همه چیز خوب پیش رفته است اما واقعیت این است كه ارتباط، یعنی بیان كردن خود و فهمیدن دیگران. پس در جلسات اول گفت‌وگو مثل یك بازی پینگ‌پنگ پیش بروید و همان‌قدر از خودتان بگویید كه از او حرف می‌شنوید.



از قبلی ها حرف نزنید

شاید روزی مجبور شوید درباره خواستگارهای قبلی‌تان هم حرف بزنید. اما بهتر است تا زمان آن نرسیده، چیزی نگویید. در قرارهای اول با خواستگار جدید‌تان، هرگز پای قبلی‌ها را به میان نكشید. شاید بخواهید از بدی‌های آنها بگویید و به اینجا برسید كه چقدر از یك فرصت تازه خوشحال هستید اما این موضوع هم نمی‌تواند كمكی به شما بكند. همان​طور كه گفتیم، هر جمله‌ای كه بوی «خواستگار قبلی» از آن بیاید را نباید به زبان بیاورید. مهم نیست كه رابطه احساسی‌ای میان شما و شخص دیگری بوده یا نه، مهم این است كه قرار اول جای این حرف‌ها نیست. اگر شما و خواستگار‌تان احساس كردید كه می‌توانید به یك آینده مشترك فكر كنید و به همین دلیل قرارهای بعدی را تنظیم كردید، ماجرا فرق می‌كند. اگر در روزهای بعد در مورد ارتباطات گذشته‌تان از شما پرسید، می‌توانید بگویید «آن آشنایی، درس بزرگی برای من بود و حالا من و خواستگار قبلی‌ام، دیگر به آن روزها فكر نمی‌كنیم و هركدام‌مان، تنها به فكر آینده خود هستیم.»



فقط لحظه اول مهم نیست

بیشتر ما وقتی به ازدواج فكر می‌كنیم، معمولا تصور غلطی در ذهنمان چرخ می‌زند. ما فكر می‌كنیم كه مرد رؤیاهایمان كسی است كه در همان لحظه اول به دلمان می‌نشیند، حال و هوای‌مان را عوض می‌كند و در یك لحظه تمام ناامیدی‌مان از پیدا كردن چنین مردی را به امید بدل می‌كند. شاید شما هم فكر می‌كنید میان شما و مرد زندگی‌تان در همان لحظه اول باید یك جرقه عاطفی زده شود و چنین كششی به قرار‌های بعدی و در نهایت ازدواج منجر شود اما اشتباه می‌كنید. شما برای خوشبختی به شاهزاده رؤیاها نیازی ندارید و قرار نیست یك عمر با یك نگاه اسرارآمیز عاشقانه زندگی كنید. بلكه قرار است كنار مرد محكم و مستقلی زندگی كنید كه می‌تواند در سخت‌ترین روزها هم در كنار شما باشد، دركتان كند و پابه‌پای‌تان پیش برود.



رخت‌چرك‌ها را دور بیندازید

همه ما در زندگی‌مان رخت‌چرك‌هایی داریم. منظورمان همان اشتباه‌ها، خاطرات آزار‌دهنده و لحظه‌هایی است كه ترجیح می‌دادیم هیچ وقت اتفاق نمی​افتادند. خب، ما انتظار نداریم كه در زندگی شما چنین مسائلی پیش نیامده باشد، فقط می‌گوییم حالا كه وقت ازدواج‌تان رسیده، باید رخت‌چرك‌هایتان را پشت در بگذارید و به‌جای فكر كردن و عذاب كشیدن، برای فراموش كردن روزهای گذشته انرژی بگذارید. همسر آینده‌تان را شریك این خاطرات نكنید و اگر به دلیل برخی اتفاقات گذشته هنوز متاثر هستید و عذاب می‌كشید، این عذاب را وارد زندگی‌تان نكنید. دوره نامزدی فرصت خوبی است تا بتوانید از آنچه پیش از این در زندگی‌تان بوده، عبور كنید و با یك شروع تازه، برای یك زندگی موفق آماده شوید. زندگی‌ای كه قرار نیست این بار رخت‌چرك دیگری برای آینده شما شود.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:40
مد و لباس

راهنمای خرید عطرهای جدید در بازار

فراموش نکنید عطری که به خود می‌زنید می‌تواند بیانگر شخصیت شما باشد؛ یک ویژگی منحصر به فرد برای شما
برترین ها: همه انسان‌ها در ذهنشان گنجینه‌ای از رایحه‌های منحصر به فردی دارند که با گذشت زمان در ذهن آنهاثبت شده است. تا حالا بو کردن رایحه عطری، شما را به دوران خاصی نبرده است یا به یاد شخصی نیفتادید؟ هر رایحه شناسنامه مخصوص خود را دارد که می‌تواند تداعی‌کننده مجموعه‌ای از خاطرات گذشته باشد، حتی ممکن است در دوره‌ای که ناراحت یا بیمار بودید، استشمام رایحه‌ای باعث شود ناخودآگاه از بوی عطر خوشتان نیاید و خاطره خوشی نداشته باشید و با بوکردن دوباره آن عطر یا رایحه مشابه آن ذهنتان مغشوش شود. انتخاب عطر و استفاده مناسب از آن نیازمند دقت فراوان است تا اشتباها رایحه‌ای که متناسب با ویژگی درونی و شخصیتی‌تان نباشد را استفاده نکنید. هنگام خرید عطر جنس پوست‌تان راهم درنظر بگیرید. جنس پوست افراد با یکدیگر متفاوت است که این تفاوت به میزان چربی و رنگ پوست بستگی دارد. همین امر سبب شده یک رایحه روی پوست‌های مختلف یک بو را ندهد و برای پوست‌های مختلف عطرهای متفاوتی طراحی شده‌اند مثلا  افرادی که رنگ پوست روشن دارند استفاده از عطرهایی که رایحه گل‌ها در آنها به کار رفته توصیه می‌شود که ماندگاری بیشتری داشته باشد.

ویژه خانم ها 




بوی خوش مرکبات

Chloé"s L"Eau de Chloé 


ردپایی از رایحه شکوفه پرتقال، ترنج و لیمو در کنار عصاره خیار، نعناع هندی، گل زنبق، یاس و گلاب كه بویی دلنشین و تابستانی دارد که از جدیدترین رایحه‌های 2012 به حساب می‌آید. رایحه پیچیده و متغیر این عطر برای مناسبت‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.




مثل تمشک وحشی

Jeanne lanvin couture


یک ترکیب پیچیده و مناسب که نمونه جدیدتری از Jeanne lanvin  است و در اوایل آوریل 2012 با شیشه بنفش رنگ و شکیل روانه بازار شده. بویی آمیخته از رایحه‌های میوه‌ای و گلی که برای مناسبت‌های رسمی پیشنهاد می‌شود. تمشک، گل صد تومنی، گل مگنولیا، گل بنفشه و شاتوت که در سه سایز 50،30 و 100میلی لیترتولید شده است.




مخلوط میوه و گل

Marc Jacobs" Daisy


اگر از طرفداران رایحه‌های قبلی عطر «دیزی» هستید خبردار باشید این بار هم نمونه جدید این عطر آمده تا دل دوستدارانش را ببرد! عطر جدید زنانه «دیزی» دارای رایحه مخلوط میوه‌ای و گلی است که شیشه زیبا و جالب این عطر هم ترکیبی از طرح گل‌های سفید، صورتی و زرد است. گریپ‌فروت، تمشک، گل آفتابگردان، زیره، شکوفه پرتقال و شکوفه سیب  در شیشه‌ای شیک و متفاوت از جدیدترین رایحه‌های 2012 با بویی دلنشین است که برای مناسبت‌های نیمه‌رسمی پیشنهاد می‌شود. 



ویزه آقایان




برای مردان جوان

L’Eau d’Issey Pour Homme Sport 


رایحه‌ای اسپرت و خنک با ردپایی از بوی چوب از ترکیب گریپ فروت، شکوفه نارنج، شکوفه لیمو و چوب سدرکه در مارس 2012 برای آقایان علاقه‌مند به رایحه‌های مدرن و اسپرت روانه بازار شده است. اگر گرمای تابستان کلافه‌تان کرده نگران نباشید، کافی است یک پیس از رایحه این ادکلن را بزنید تا روح و ذهنتان زنده شود. این ادکلن نماد بزرگداشت بازی‌های المپیک سال 2012 برای دوستداران ورزش است که پیشنهاد می‌شود در طول روز از آن استفاده کنید. این عطر در دو سایز 50 و100 میلی لیتر تولید شده است.




برای المپیکی​ها

The One Sport
 Dolce&Gabbana for men


یکی از مشخصه‌های اصلی رایحه‌های قبلی Dolce&Gabbana ماندگاری طولانی مدت​اش است. این بار باز هم برند «دولچه گابانا» با رایحه‌ای ورزشی و اسپرت برگ برنده‌ای برای علاقه‌مندان به ورزش رو کرده تا در روزهای گرم المپیک حرفی برای گفتن داشته باشد. با اینکه بسته‌بندی و شیشه این عطر نسبت به نمونه‌های قبلی ساده‌تر و ورزشی انتخاب شده اما مثل مدل‌های قبلی لوکس و شیک است؛ ترکیب نعناع هندی، رزماری، شکوفه پرتقال، مشک، چوب صندل بویی اسپرت و چوبی برای آقایان در سه سایز 50،30 و 100 میل تولید کرده که بهتر است این رایحه‌ اسپرت را در طول روز استفاده کنید.



حالتان را خوب می کند

Jo Malone by Rose Water & Vanilla


 یکی از جدیدترین عطرهای سال 2012 با بویی میوه‌ای و گلی که با عصاره گل‌های رز، میخک، یاس، بادام سوخته، آلوچه و شکوفه پرتقال بویی خاص و مناسب دارد و  برای مناسبت‌های نیمه‌رسمی انتخاب مناسبی است. اگر احساس نارضایتی دارید و مدام کلافه هستید، بوی بادام تلخ می‌تواند حس سرحالی و پراز انر‍ژی بودن را در شما تقویت کند تا احساس اعتمادبه‌نفس‌تان بالا برود.



3قانون طلایی عطرها را فراموش نکنید

برای خانم‌های باردار


اگر باردار هستید، می‌توانید برای جلوگیری از حساسیت‌های دوران بارداری از رایحه‌هایی استفاده کنید که در ساخت آنها از روغن‌های  طبیعی که بوی ملایمی دارند استفاده شده است. فراموش نکنید اگر از رایحه‌های تند عطر و ادکلن دیگران احساس ناخوشایندی کردید، می‌توانید با بو کردن میوه‌هایی مانند سیب، لیمو یا خیار احساس بهتری داشته باشید.

برای سیگاری‌ها


باید بدانید چیزی بهتر از ترک کردن سیگار وجود ندارد اما  اگر این کار را هنوز نکرده اید، برای اینکه اطرافیانتان از بوی دود سیگار شما اذیت نشوند، بهتر است در تابستان و زمستان سراغ رایحه‌هایی با بوی چوب  بروید تا در حین صحبت کردن، دیگران از بوی سیگار شما اذیت نشوند.

برای زوج‌ها


تا حالا این اتفاق برایتان افتاده است که همسرتان از بوی عطری که استفاده می‌کنید سردرد بگیرد یا اصلا از آن خوشش نیاید؟ برای اینکه این اتفاق نیفتد، بهتر است برای خرید عطر همراه همسرتان بروید تا هزینه‌ای که می‌کنید هدر نرود و رایحه عطرتان مورد پسند او هم باشد.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:39
ازدواج و همسرداری

راه​هایی برای آنکه همیشه لیلی و مجنون باشید

اگر با دیدن یک زندگی عاشقانه، به دنبال رازورمز عجیبی در زندگی آنها می‌گردید، دست نگه ‌دارید. لیلی و مجنون‌ها راز پیچیده‌ای برای عاشق هم بودن ندارند. برای اینکه شما هم در گروه خوشبخت‌ترین‌ها جا بگیرید، لازم نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید.
  برترین ها: اگر با دیدن یک زندگی عاشقانه، به دنبال رازورمز عجیبی در زندگی آنها می‌گردید، دست نگه ‌دارید. لیلی و مجنون‌ها راز پیچیده‌ای برای عاشق هم بودن ندارند. برای اینکه شما هم در گروه خوشبخت‌ترین‌ها جا بگیرید، لازم نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. باور کنید همین موضوعاتی که راحت از کنارشان می‌گذرید و همین ریزه‌کاری‌هایی که هر روز فراموش‌شان می‌کنید، کلید خوشبختی شما هستند. هیجان‌های ساده‌ای که پیش از این به آنها اهمیت نمی‌دادید و درد دل‌هایی که فکر می‌کردید سر همسرتان را به درد می‌آورند، می‌توانند خیلی زود فاصله‌ای که میانتان افتاده را از بین ببرند و شما را هم به گروه خوشبخت‌ترین‌ها وارد کنند. پس برای شروع، کمی به پیشنهادهای ما فکر کنید و بعد به دنبال راه‌حل‌های ساده و تازه‌تری برای خوشبخت بودن بگردید.



 زندگی​تان را دونفرکنید

مهم نیست که او به سبب کار دیر به خانه بازمی‌گردد یا برای رسیدگی به موضوع دیگری بعد از شما وارد خانه می‌شود. نشان دادن انتظار‌تان به او یکی از موضوعاتی است که می‌تواند همسرتان را برای وارد شدن به خانه، هیجان‌زده کند. این انتظار می‌تواند با یک ظاهر آراسته، یک میز‌غذا یا برنامه‌ریزی برای یک فعالیت دونفره خودش را نشان دهد. اگر فیلم جدیدی را خریده‌اید، بهتر است صبر کنید که او به خانه بازگردد و در فرصتی مناسب با هم آن را تماشا کنید. حتی اگر به‌شدت بستنی سنتی هوس کرده‌اید، تا رسیدن او به سهم خودتان هم دست نزنید. به همسرتان نشان دهید که حتی اتفاق‌های کوچک، بدون حضور او در خانه نمی‌افتد و شما برای کوچک‌ترین لذت‌هایتان هم دوست دارید او را شریک کنید. گمان نکنید هربار که چنین انتظاری را تحمل می‌کنید، او با یک واکنش هیجان‌انگیز باید پاسخ‌تان را بدهد بلکه به تاثیری که این با هم بودن در طول زمان بر زندگی شما می‌گذارد فکر کنید و با مشترک‌ کردن زندگی‌تان، یک آینده خوب را تضمین کنید.

 به موقع غر بزنید

طبیعی است که در زندگی شما هم مثل آدم‌های دیگر، اختلاف‌نظرها و سوء‌تفاهم‌هایی وجود داشته باشد و طبیعی است که شما هم مثل آدم‌های دیگر بخواهید، با بحث و حرف‌زدن مشکل‌تان را حل کنید. اما یادتان نرود که بدون انتخاب زمان و مکان درست، بازنده خواهید بود. اگر همسرتان در کنار شما نیست، تا رسیدن او به خانه صبر کنید و بعد توضیح دهید چه موضوعی شما را نگران کرده و از او هم توضیح بخواهید. اگر خسته ‌است، مشغول فوتبال دیدن است یا برای انجام کاری عجله دارد، هرگز موضوع را مطرح نکنید و تا آرام شدن شرایط صبر کنید. این صبر کردن هم به شما یک موقعیت طلایی برای برطرف کردن سوء‌تفاهم می‌دهد و هم فرصت فکر کردنی که می‌تواند شما را برای یک بحث جدی آماده‌تر کند. پیش کشیدن مشکلات در بسیاری از شرایط، نه‌تنها کمکی به حل آنها نمی‌کند، بلکه تنها از شما  تصویری می​سازد که دوست دارد همیشه و همیشه غر بزند.



   عادات​ سریع عوض نمی​شوند

گمان نکنید که با غر زدن می‌توانید او را اصلاح کنید. در چنین شرایطی، فشارهای شما تنها او را مقاوم‌تر می‌کند و باعث می‌شود که بیشتر روی رفتارها و عقایدش پافشاری کند. اگر می‌خواهید همسرتان را تغییر دهید، در اولین قدم، با آرامش برایش توضیح دهید که چرا این رفتار شما را آزار می‌دهد. حالا که موضع‌تان را در این مورد روشن کردید، به او کمی زمان بدهید. رفتارهای شما در این دوره می‌تواند تاثیرگذار باشد و عادات نادرست او را به مرور تغییر دهد. او را تحقیر نکنید و با مدام گلایه کردن زندگی‌تان را درگیر مشکل تازه‌ای نکنید. البته درست است که برخی از عادات او در طول زمان و با درخواست شما تغییر می‌کند و با شبیه‌تر شدن شما به هم، شکل دیگری به خود می‌گیرد اما برخی از عادات ممکن است تا ابد تغییر نکند. شاید علاقه همسرتان به شما باعث کمرنگ‌‌تر شدن عاداتی شود که شما را عذاب می‌دهد اما اگر انتظار دارید که او یک‌شبه تغییر کند و عادات معمولش را کنار بگذارد، تنها خودتان را آزار می‌دهید. یادتان نرود که بعضی از رفتار‌ها، جزو اصلی شخصیت او هستند و نه با غر زدن و نه با تهدید کردن، نمی‌توانید آنها را تغییر دهید. اگر او خجالتی است، با فشارهای شما اجتماعی نمی‌شود و اگر زود جوش می‌آورد، با قهر شما یک شبه فرشته نمی‌شود. درست است که این عادات هم می‌تواند به مرور زمان کمرنگ شود اما بعضی‌هایشان هیچ وقت از وجود او حذف نمی‌شود.



   با هم فکر کنید

خیلی از کارها و تصمیمات، ممکن است تنها مربوط به شما باشند و حتی ممکن است در آن مورد خاص، شما بیشتر از همسرتان توانایی یا اطلاع داشته باشید اما حتی در این موارد هم، قرار نیست تکروی کنید. سعی کنید همسرتان را تا آنجا که می‌توانید در فعالیت‌هایتان دخیل کنید. وارد کردن او به حوزه‌های دیگر زندگی‌تان به معنی مداخله در کارهای شما نیست. بلکه از این طریق می‌توانید احساسی که نسبت به فعالیت‌های مختلف دارید را به او منتقل کنید و به او نشان دهید که برای بخش‌های مختلف زندگی‌تان چقدر ارزش قائل هستید. صحبت کردن درباره شرایط کاریتان، به او می‌گوید که چقدر عاشق کار‌تان هستید یا اینکه برای دریافت حقوق پایان ماه‌تان، چقدر فشار را تحمل می‌کنید. او را در همه ابعاد زندگی‌تان شریک کنید و نگذارید حتی در لحظاتی که برای ورزش کردن، کار، ملاقات دوستان و... از او دور هستید، از حس و حال شما بی‌خبر بماند.



 شما باید بهترین باشید

شاید فکر کنید همسرتان از آن دسته آدم‌هایی است که به ظاهر شما توجه نمی​کند یا جایگاه شغلی و تحصیلی‌تان برایش اهمیتی ندارد. ممکن است فکر کنید او شما را بدون هیچ کدام از این جزئیات دوست دارد و برایش تنها و تنها خود شما مهم هستید. خب! ما این موضوع را رد نمی‌کنیم، تنها می‌گوییم این تمام واقعیت نیست. درست است که همسرتان شما را همان‌طور که هستید دوست دارد اما ریزه‌کاری‌هایی که به‌نظرتان بی‌اهمیت می‌رسند، می‌توانند آرام آرام روی نظر او تاثیر بگذارند. نه اینکه با یک روز نامرتب بودن، بیمار شدن یا رها کردن کار تمام عشقش از بین ببرد اما او هم مثل هر شخص دیگری، مطمئنا از اینکه یک زن کم‌عیب و نقص داشته باشد، لذت می‌برد. شاید او با دیدن برخی موضوعات یا شکست‌هایتان، واکنشی نشان ندهد اما همسر شما هم مثل آدم‌های دیگر دوست دارد شما را در همه ابعاد زندگی‌تان یک سر و گردن بالاتر از دیگران ببیند. یادتان نرود که همه آدم‌ها به دلایلی برای افتخار کردن احتیاج دارند؛ دلایلی که شاید برخی‌هایشان کوچک و کم‌اهمیت باشند اما به هیچ قیمتی نباید حذف شوند.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:39
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

تست روانشناسی؛ آیا حق تان را از دیگران می گیرید؟

برای شما تستی داریم كه می‌خواهیم با آن میزان ابراز وجود شما در جامعه و زندگی‌تان را بسنجیم. اینكه چقدر این اعتمادبه‌نفس را دارید كه حق‌تان را از دیگران بگیرید

 برترین ها: برای شما تستی داریم  كه می‌خواهیم با آن میزان ابراز وجود شما در جامعه و زندگی‌تان را بسنجیم. اینكه چقدر این اعتمادبه‌نفس را دارید كه حق‌تان را از دیگران بگیرید و نگذارید دیگران آن را پایمال كرده و از شما سوءاستفاده كنند. در ادامه 30 سؤال، به شما داده می‌شود. پاسخ شما باید مشخص كند كه در موقعیت های مختلف چگونه ابراز وجود می‌كنید، حتی اگر این موقعیت‌ها  برایتان پیش نیامده باشد، فكر كنید اگر در آن موقعیت بودید، چه كار می‌كردید؟ هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذارید.




عبارت

همیشه

گاهی

هرگز

1-آیا اگر فردی ناگهان در صف جلوی شما بایستد، اهمیت نمیدهید؟

     

2-آیا برایتان سخت است از دوستی بخواهید لطفی در حقتان بكند؟

     

3- اگر مدیرتان درخواست غیرمنطقی از شما بكند، پاسخ «نه» برایتان مشكل خواهد بود؟

     

4-آیا برایتان سخت است كه درخواست غیرمنطقی والدینتان را رد كنید؟

     

5-آیا احساسات منفی خود به دیگران را در وقت مناسب بیان میكنید؟

     

6-آیا به راحتی با مردمی كه نمیشناسید، ارتباط برقرار میكنید؟

     

7-اگر دوستی داشته باشید كه مورد تایید والدینتان نباشد، آیا سعی میكنید كه به آنها كمك كنید او را بهتر بشناسند؟

     

8-اگر مشغول دیدن برنامه تلویزیونی مورد علاقهتان باشید و یكی از نزدیكان حواس شما را پرت كند، آیا از او میخواهید كه ساكت باشد؟

     

9- اگر نسبت به نامزد یا همسرتان عصبانی باشید، آیا بیان این خشم برایتان مشكل خواهد بود؟

     

10-اگر دوستی كه قرار بوده شما را به قرار مهمی برساند، 15 دقیقه زودتر زنگ بزند و بگوید، نمیتواند بیاید، آیا ناراحتیتان را ابراز میكنید؟

     

11- آیا نقش مهمی در تصمیمگیری برای چگونگی گذراندن اوقات فراغت با دوستان یا اقوام بازی میكنید؟

     

12- آیا برایتان سخت است كه تقاضای دیگران را رد كنید؟

     

13- آیا اغلب عذرخواهی میكنید؟

     

14- آیا برایتان سخت است به فروشنده «نه» بگویید؟

     

15-آیا از صحبت كردن در بحث گروه كوچكی از دوستانتان، اجتناب میكنید؟

     

16- آیا برایتان سخت است چیزی را كه خریدهاید و دوست ندارید عوض كنید؟

     

17- آیا به دیگران اصرار میكنید كه سهم منصفانه از كارشان را انجام دهند؟

     

18- اگر در یك رستوران خوب، غذایی تهیه كنند كه از آن رضایت نداشته باشید، آن را به اطلاع پیش خدمت میرسانید؟

     

19- اگر با عقیده مدیرتان مخالف باشید آیا جرات میكنید كه نظر خود را بیان كنید؟

     

20- درصورت ضرورت، آیا برایتان سخت خواهد بود كه از والدینتان بخواهید لطفی در حق شما بكنند؟

     

21- اگر به كسی علاقهمند باشید، برایتان سخت است كه احساساتتان را به او بگویید؟

     

22- اگر دوستی كه مقدار كمی پول از شما قرض گرفته، بهنظر برسد كه آن را فراموش كرده، آیا به او یادآوری میكنید؟

     

23- اگر سخنان مدیرتان چنان نیشدار باشد كه دیگر شوخی به حساب نیاید، آیا برایتان سخت خواهد بود تا ناراحتیتان را ابراز كنید؟

     

24- اگر فروشنده مغازه به درخواست كسی پاسخ دهد كه بعد از شماست، آیا به او موضوع را یادآوری میكنید؟

     

25- اگر در تاكسی، راننده مبلغی بیش از كرایه رایج از شما طلب کند، آیا به او تذكر میدهید؟

     

26- آیا در بیان رنجش خود نسبت به دوستی كه بیدلیل از شما انتقاد كرده، تردید میكنید؟

     

27- اگر مدیرتان حرفی بزند كه بدانید صحت ندارد، آیا او را زیر سوال میبرید؟

     

28-اگر صاحبخانهتان در انجام تعمیراتی كه قول داده انجام دهد، كوتاهی كند، آیا نسبت به این موضوع اصرار میورزید؟

     

29- آیا برایتان سخت است كه از مدیرتان بخواهید كه زودتر مرخصتان كند؟

     

30- آیا برایتان سخت است كه بهصورت لفظی عشق و محبتتان را به نامزد یا همسرتان بیان كنید؟

     




چه امتیازی می‌گیرید؟

در سوال‌های 1-2-3-4-9-12-13-14-15-16-20-21-23-26-29-30 به هر پاسخ هرگز 2 امتیاز، به هر پاسخ گاهی یك امتیاز و به پاسخ‌های همیشه امتیازی ندهید. بنابراین در بقیه سؤال‌ها یعنی در سوال‌های 5-6-7-8-10-11-17-18-19-22-24-25-27-28- به هر پاسخ همیشه 2 امتیاز، به هر پاسخ گاهی یك امتیاز و به پاسخ‌های هرگز امتیازی ندهید. 
بالا‌ترین امتیاز در این آزمون 60 خواهد بود، اگر نمره شما بین 60-40 باشد بیان‌كننده این است كه شما جرات ابراز وجودتان در موقعیت‌های مختلف خوب است و اگر نمره شما بین 39-20 باشد شما در حد وسط قرار داشته و نیاز به تمرین بیشتر دارید و اگر نمره شما زیر 19 باشد، میزان ابراز وجود و اعتماد به نفس در شما پایین است، شاید پیشنهادهای ما به شما كمك كند. 





این نمره ها چه می گویند؟

اگر شما در این آزمون نمره پایینی آورده باشید احتمال دارد كه حداقل 2 مشكل داشته باشید؛ ابتدا، خود را از دیگران جدا نگه می‌دارید و نزدیك شدن به دیگران برای برقراری تماس اولیه كه مهم است برایتان مشكل است. وقتی كسی به شما نزدیك می‌شود به راحتی نمی‌توانید كلمات مورد نظر‌تان را بگویید و از انتقال علاقه‌تان به آن فرد ناتوانید. تمایل ندارید احساسات واقعی خود را بیان كنید حتی اگر این احساسات، مثبت باشند. نداشتن جرات، اغلب منجر به تنهایی و جداماندن از دیگران می‌شود. دومین مشكل اینکه اجازه می‌دهید دیگران از شما سوءاستفاده كنند. اگر كسی تقاضای غیرمنطقی از شما داشته باشد، تمایلی به اعتراض از خود نشان نمی‌دهید. شما انتقاد و حرف‌های آزاردهنده را بدون اعتراض می‌پذیرید و اجازه می‌دهید كه دیگران در برنامه‌تان دخالت كنند. اغلب شما ناتوانی خود را برای اعتراض خودخواهی دیگران، با گفتن این حرف به‌خود منطقی جلوه می‌دهید: «اعتراض كردن به دردسرش نمی‌ارزد.» یا با جمله «كار كوچكی است، نمی‌خواهم دوستم را ناراحت كنم.» ناتوانی خود را توجیه می‌كنید. رد نكردن یك یا 2 و شاید هم تعدادی از تقاضاها كار سختی نیست. اما دیر یا زود، این تقاضاها اثر منفی خود را روی شما خواهند گذاشت. وقتی شما جرات ابراز وجود ندارید، كم‌كم از دوستانی كه از شما تقاضاهای غیرمنطقی دارند رنجیده خاطر و ناراحت می‌شوید و چون برایتان مشكل است عقیده خود را بیان كنید یا به دوستان‌تان «نه» بگویید، كم‌كم از دوستان‌تان جدا می‌شوید، چون این تنها راهكار باقیمانده برای شماست.



 چند راهكار و پیشنهاد

 نخستین قدم برای شما این است كه دلیل تراشی‌هایی كه باعث عقب ماندگی شماست را كنار بگذارید. بسیاری از شما ابراز وجود را با تهاجمی بودن اشتباه می‌گیرید. ابراز وجود كردن از لحاظ اجتماعی كاری صحیح است، درحالی‌كه تهاجمی بودن یك نوع توهین و حتی كاری خشن است. 

مردم تهاجمی از شخصیت خود، برای ترساندن دیگران یا ایجاد تاثیر منفی استفاده می‌كنند، درحالی‌كه كسانی كه ابراز وجود می‌كنند، آن چیزی را كه در ذهن‌شان است به روشی بیان می‌كنند كه از لحاظ اجتماعی قابل‌قبول است و اجازه نمی‌دهند دیگران از آنها سوءاستفاده كنند.  اینكه به دوست‌تان بگویید نیم ساعت دیر كردن او باعث ناراحتی‌تان شده تهاجمی بودن نیست بلكه احساس صمیمی بودن است. اگر هنگامی كه دوست‌تان بخواهد اتومبیل شما را برای آخر هفته قرض بگیرد، «نه» بگویید، این جواب منفی یك پاسخ مناسب به یك درخواست كاملا نامناسب است. 
در ارتباط برقرار كردن با دیگران پیشقدم شوید، حتی اگر سلامی كوتاه یا لبخندی گذرا باشد، می‌توانید قبل از انجام آن، در خانه كمی تمرین كرده و نقش بازی كنید تا انجام واقعی آن برایتان راحت‌تر باشد.
 به یاد داشته باشید ابراز وجود‌كردن ضرورتا به معنای بالا بردن صدای‌تان یا انجام كارهای خشن نیست‌ بلكه به معنای روراست بودن در مورد آنچه به آن فكر کرده و احساس می‌كنید، است. سخت نیست‌! یادتان باشد نخستین قدم را باید خودتان بردارید آن وقت می‌بینید كه قدم‌های زیادی به سویتان برداشته خواهد شد.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:38
ازدواج و همسرداری

4 علت اصلی طلاق چیست؟

آمارها حاکی از آن است که در دهه اخیر درصد طلاق بسیار بالا رفته، به طوری که می‌گویند در شهرها از هر 3 ازدواج، یکی به طلاق منجر می‌شود که متاسفانه پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

برترین ها: می‌گویند یكی از شیرین‌ترین بخش‌های زندگی، ازدواج است اما متاسفانه برای بسیاری از جوانان این شیرینی به تلخی طلاق می‌انجامد. متاسفانه یکی از مسائلی که امروزه در جامعه پررنگ‌تر از قبل شده، پدیده طلاق است. آمارها حاکی از آن است که در دهه اخیر درصد طلاق بسیار بالا رفته، به طوری که می‌گویند در شهرها  از هر 3 ازدواج، یکی به طلاق منجر می‌شود که متاسفانه پیامدهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. در این مطلب به علت‌های اصلی طلاق در جامعه ایران اشاره می‌كنیم.




اگر طرف شما خیلی با شما فرق دارد احتیاط كنید

   1-  عدم شناخت از یکدیگر قبل از ازدواج


اولین علت اصلی طلاق در جامعه‌ایران، نداشتن شناخت مناسب زوج ها نسبت به یکدیگر پیش از ازدواج است. به بیان دیگر خانواده و خود فرد نسبت به خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شریک آینده زندگی‌اش آگاهی ندارد.

اما راه‌حل این مشكل چیست؟ برای شناخت صحیح، زوج‌ها ابتدا باید خود را بشناسند و زمانی که به خودشناسی رسیدند در درجه  بعد به دنبال کسی باشند که با توانایی‌ها و ارزش‌هایشان همخوانی داشته باشد. برای شناختن یکدیگر باید چند ملاک و معیار را مورد بررسی قرار دهند از جمله:

  •    از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شبیه هم باشند، زیرا نگاه و گفت‌وگوی فضای زندگی از این مدخل است
  •    به لحاظ مذهبی در یک راستا باشند و به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند.
  •    تفاوت سنی را در نظر بگیرند. معمولا یک ازدواج معقول آن است که پسر بزرگ‌تر از دختر باشد. برخی این سؤال را مطرح می‌کنندکه اگر سن دختر از پسر بالاتر باشد چه پیش می‌آید؟ در پاسخ باید گفت که اگر طرف مقابل تمام ملاک‌های دیگر طرف مقابل را داشته باشد و تفاوت سنی را هم دختر و هم پسر پذیرفته باشند مشكلی نیست.
  •    توجه به ظاهر: باید هر دو طرف از ظاهر و آراستگی شریک زندگی‌شان خوش‌شان بیاید. اگر چه خیلی از جوانان این مورد را به عنوان اولین و مهم‌ترین نكته در نظر می‌گیرند و بعد سراغ سایر ملاک‌ها و معیارها می‌روند که این نوع شیوه انتخاب، نادرست است.
  •   میزان یکسان انرژی: دختر و پسر باید انرژی‌های یکسان داشته باشند، زیرا این مسئله به آنها کمک می‌کند که همپا و رفیق یکدیگر باشند.
  •    توجه به عادت‌های شخصی: باید به این مسئله توجه داشت که آیا ما به عنوان یک همسر می‌توانیم با عادت‌های شریک آینده زندگی‌مان مانند نوع و نحوه صحبت کردن، لباس پوشیدن، راه رفتن و... کنار بیاییم.
  •    میزان پول خرج کردن: این را باید بدانید كه نوع، میزان و نحوه پول خرج کردن  در زندگی مشترک بسیار مهم است و اگر در این زمینه مشكلی باشد، می‌تواند حتی منجر به طلاق شود.
زوج‌های جوان باید بدانند که بعد از ازدواج هیچ تغییری رخ نمی‌دهد بلکه اصرار در تغییر باعث مقاومت طرف مقابل، لج و لجبازی، دعوا و قهر  و درنهایت منجر به طلاق می‌شود، پس اگر نمی‌خواهید با طلاق و تبعات آن روبه رو شوید، این ملاک‌ها را جدی بگیرید.

بارها دیده شده است که دختران و پسران جوان برای انتخاب همسر به دنبال شخصی متفاوت از خود در واقع نقطه مقابل خود به لحاظ شخصیتی می‌گردند. به عنوان مثال ممکن است که دختری اجتماعی با روابط عمومی قوی به دنبال مردی باشد که روابط اجتماعی محدودی داشته باشد، وقتی این زوج کنار هم قرار گیرند مسلما یکدیگر را درک نمی‌کنند و در آینده همین درك نكردن، مسئله ساز خواهد شد. افراد برای انتخاب شریک زندگی‌شان باید تشابه شخصیتی را مدنظر قرار دهند و شریکی را انتخاب كنند که از هر جهت شبیه خودشان باشد.



می‌توانید با هم حرف بزنید؟  

 2- توانایی نداشتن ارتباط موثر و سازگار نبودن(عدم تفاهم)


 دومین دلیل طلاق در جامعه‌ایران‌نداشتن تفاهم است. زوج‌ها برای ادامه یک ارتباط رضایتمند باید از مهارت‌های زندگی مانند گفت‌وگو کردن، گوش دادن و توانایی حل مسئله آگاهی داشته باشند و این را بدانند که با تشکیل زندگی «من» و «منیت» از بین رفته و «من» تبدیل به «ما» می‌شود. در زندگی‌مشترک نفع «ما» مطرح است. همچنین زوج‌ها  باید توانایی سازگاری در هر شرایطی را داشته باشند. در زندگی مشترک، گفت‌وگو کردن به عنوان یک عامل مهم در ازدواج موفق است. زوج‌هایی که بیشتر اهل گفت‌وگو هستند، توانایی حل مسئله را نیز دارند. متاسفانه از هر 10 زوج، کمتر از 3 زوج توانایی گفت‌وگو کردن به شیوه مناسب را دارند. باید به این مسئله توجه داشت که وقتی نتوان با گفت‌وگو به حل مسئله‌ای پرداخت، مشکل بغرنج خواهد شد.





تكراری نشوید


  3- آبیاری نشدن رابطه (تکراری شدن)


سومین علت اختلاف و طلاق میان زوج‌ها، تکراری شدن زن و شوهر برای یکدیگر است. این را باید دانست که رابطه زناشویی مانند یک گیاه است و باید برای رشد آن و جلوگیری از خراب شدن و پژمرده شدن به آن رسیدگی کرد. منظور این است که حس‌ها و نگاه‌های تازه که در روزهای نخست آشنایی وجود داشته را دوباره بسازیم. تازگی داشتن برای یکدیگر سبب می‌شود که هر دو طرف از لحاظ عاطفی به یکدیگر نزدیک شوند و حس مهم بودن را به یکدیگر انتقال دهند. زمانی که زوج‌ها وارد فضای طلاق می‌شوند در واقع این پیام را برای یکدیگر می‌فرستند که «تو برای من مهم نیستی.» این در حالی است كه هر دو طرف می‌توانند كارهایی انجام دهند كه برای طرف مقابل تكراری و خسته‌كننده نشوندوطرف مقابل هم اهمیت آنها‌را در زندگی خودش بداند‌.



وقتی دیگران زندگی را خراب می‌كنند

  4- دخالت‌هایی از بیرون

چهارمین علت اصلی طلاق را می‌توان دست‌های دخالت‌گری از بیرون دانست، دخالت‌ها می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:
  •  دخالت خانواده: متاسفانه بسیاری از زوج‌ها این مجال و اجازه را به خانواده‌هایشان می‌دهند که از همان روزهای اول ازدواج در زندگی‌شان مداخله كنند. علت این دخالت به وابستگی فرد به خانواده نخستینش بازمی‌گردد. دختر و پسر وقتی درصدد تشکیل زندگی مشترك هستند، باید وابستگی خود را از خانواده کم كنند و هر کدام از آنها برای پایداری زندگی شان به مدیریت خانواده خود بپردازند.
  •  دخالت امور شغلی و کاری: اهمیت دادن بیش از اندازه به کار و شغل سبب می‌شود که زوج‌ها نتوانند وقت مفید و کافی کنار یکدیگر داشته باشند که بالطبع این مسئله باعث می‌شود محبت در خانواده کمرنگ شود. این را باید دانست که شغل همه زندگی نیست بلکه ابزاری برای زندگی است.
  • دخالت اهداف شخصی: گاهی یکی از زوجین اهداف خود را بزرگ جلوه داده و به آن بها می‌دهد، مثلا ممکن است یکی از همسران دوست داشته باشد به خارج از کشور مهاجرت کند یا اینکه در منطقه خاصی خانه داشته باشد، در حالی كه طرف مقابل چنین تفكری ندارد. وقتی به این مسائل  بیش از حد پرداخته شود عملا سکان زندگی از دست زن و شوهر خارج می‌شود و روابط به سمت گسسته شدن پیش می‌رود. بهترین راه‌حل برای این دسته از زوج‌ها این است که امیال و اهداف خود را در خانه مطرح کنند و تصمیم مشارکتی بگیرند. امروزه فضا، فضای مشارکتی است.
  • دخالت فرزندان: زوج‌ها برخی اوقات به فرزندان‌شان بیش از اندازه بها می‌دهند، به طوری که تصمیمات را فرزندان بر عهده می‌گیرند تا جایی که حتی زن و شوهر به دلیل توقعات بالای فرزندانشان لحظه‌ای نمی‌توانند با همسرشان خلوت كنند.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:38
مد و لباس

راهنمای خرید کیف چرم

این كیف پول چرمی تركیبی است از چرم گاوی و پارچه دستباف. فضاسازی داخل این كیف هم به گونه‌ای است كه در آن هم برای اسكناس‌هایتان جا در نظر گرفته شده
برترین ها: كیف‌های چرمی و دست‌ساز پیشنهادی این مطلب، حاصل نگاه متفاوت خانم آرزو رمضان‌جماعت، كارشناس صنایع‌دستی و كارشناس ارشد نقاشی، به دنیای دست سازهاودستباف هاست. دست‌ساخته‌هایی كه یك بار برای همیشه در ذهن طراح آنها خلق می‌شوند و بعد از اجرا دیگر قرار نیست به تكرار برسند، بنابراین كسی كه سراغ این نوع طراحی‌ها می‌رود، می‌تواند ادعا كند كه كیف او یك‌بار برای همیشه و فقط برای او طراحی شده! 



تابلویی با40 تكه چرم روی شانه شما !

طراحی این كیف به دلیل تكه‌های زیاد چرم‌ به كار رفته در آن، به طراحی40 تكه معروف است. این كیف تركیبی از چرم گوسفندی و گاوی است. ویژگی متمایز‌كننده این كیف، چاپ دستی قسمت میانی آن است. این طرح با استفاده از چاپ فلز و رنگ دستی روی چرم كار شده است.





هم چرم و هم‌ پارچه

این كیف یك كیف کاملا زنانه است و تلفیقی از چرم گاوی و چرم بزی و تكه‌ای از نوعی پارچه دستباف است. در قسمت بدنه كیف برای استحكام بیشتر از چرم گاوی استفاده شده اما در قسمت در كه قرار نیست بار زیادی را تحمل كند، چرم بزكه خیلی نرم و انعطاف‌پذیر است به كار گرفته شده است.





ترکیب متفاوت چرم‌و‌چوب 

این كیف یك كیف كاملا اسپرت است ولی به دلیل رنگ چرم به كار رفته در آن، بیشتر مورد توجه خانم‌هاست. این كیف بزرگ‌تر از كیف‌های معمول است به همین دلیل چرم گاوی در طراحی آن به كارگرفته شده تا استحكام لازم را داشته باشد. پارچه‌ای كه در قسمت میانی كیف هم كار شده، نوعی پارچه دستباف است. حلقه چوبی روی كیف هم به طراحی متفاوت آن كمك كرده است.





برای نقاش ها


این كیف كه از چرم گاوی تهیه شده مخصوص خانم‌ها و حتی آقایان نقاش، طراحی شده است. باكس پشتی آن فضایی است برای قرار دادن رنگ‌ها ضمن اینكه روی در كیف (از قسمت داخل) بست‌هایی طراحی شده كه می‌توانند جای قرار دادن قلم‌مو باشند.





قلم‌زنی روی چرم

این كیف هم نوعی دیگر از مجموعه طراحی‌های 40 تكه خانم رمضان جماعت است، اما در طراحی آن علاوه بر چرم گاوی به‌عنوان ماده اصلی كار، از تكه‌ای فلز هم استفاده شده تا ظاهر متفاوت‌تری در آن ایجاد كند. دست‌نوشته‌های روی تكه‌ای از چرم به كار رفته در این كیف نیز به روش سوخت چرم (نوشتن روی چرم با استفاده از هویه) ایجاد شده‌اند.





هم زیبا، هم بادوام

این كیف از چرم گاوی تهیه شده و یك مدل كاملا اداری است كه به دلیل نوع طراحی‌اش هم خانم‌ها در انتخاب آن آزادند هم آقایان. نكته ظریف طراحی این مدل استفاده از تریشه (نوارهای باریك چرمی كه به جای نخ برای دوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند) روی كیف است كه علاوه بر زیبایی، استحكام آن را هم بیشتر می‌كند.





چرم مجلسی

برای طراحی این كیف كه طراحی آن كاملا زنانه و حتی می‌توان گفت مجلسی است، از نوعی چرم گاوی كه در اصطلاح به آن اشبالت می‌گویند، استفاده شده است. اشبالت استحكام چرم گاوی را دارد اما سطح آن نرم‌تر و پرزدار است. از گل‌میخ‌های فلزی هم به‌عنوان بست‌های این كیف استفاده شده است.





پول‌هایتان را به چرم بسپارید

این كیف پول چرمی تركیبی است از چرم گاوی و پارچه دستباف. فضاسازی داخل این كیف هم به گونه‌ای است كه در آن هم برای اسكناس‌هایتان جا در نظر گرفته شده هم سكه‌ها و پول خردهای احتمالی.





برای دخترخانم‌ها 

این كیف رودوشی زنانه تركیب چرم‌گاوی از نوع اشبالت با گل‌میخ‌های فلزی است و همان‌طور كه در تصویر می‌بینید، در طراحی آن خبری از ابعاد هندسی نیست. تمایز این مدل با كیف‌های معمول حجم و ابعاد متفاوت آن است كه معمولا مورد پسند دختر خانم‌های جوان است.


اینگونه مراقب كیف‌های چرمی‌تان باشید
  •   كیف‌های چرمی نباید به هیچ قیمتی خیس شوند، بنابراین بهتر است در روزهای بارانی كیف‌های چرمی‌تان را فراموش كنید.
  •   به دلیل حساسیت كیف‌های چرمی آنها را در محیط‌های مرطوب قرار ندهید.
  •   چرم‌ها بسته به نوع خود قابلیت پولیش با واكس‌های مخصوص را دارد. اگر چرم به كار رفته در كیف شما واكس‌پذیر بود، هر ماه یك بار كاملا آن را به واكس مخصوصش آغشته كنید.
  •    بالاخره اینكه كیف‌های چرمی، كیف‌هایی كاملا پایدارند و برخلاف همه كیف‌ها هر چه كهنه‌تر شوند زیباتر می‌شوند! چرم به مرور زمان جا می‌افتد و تغییر رنگی كه در آن ایجاد می‌شود جلوه‌‌ تازه‌ای به آن می‌دهد.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:37
تزیینات و دکوراسیون

گلدان‌هایى متفاوت براى گل‌هایى متفاوت!

ویژگی طبیعت زیبای تابستان، گل‌های رنگارنگ آن است. گل‌های زرد، قرمز و صورتی كه با رنگ‌های تند و تازه خود به طبیعت شكل دیگری داده است. البته ما از این طبیعت دور هستیم و رنگ گل‌ها دیگر تاثیری در زندگی ما ندارد.

  برترین ها: ویژگی طبیعت زیبای تابستان، گل‌های رنگارنگ آن است. گل‌های زرد، قرمز و صورتی كه با رنگ‌های تند و تازه خود به طبیعت شكل دیگری داده است. البته ما از این طبیعت دور هستیم و رنگ گل‌ها دیگر تاثیری در زندگی ما ندارد.




 ما تابستان را به جای گل، با بوی كولر می‌شناسیم اما با كمی سلیقه می‌توان طبیعت را در خانه تكرار كرد. خوشبختانه گل‌های طبیعی را سر هر چهارراهی می‌توان پیدا كرد فقط كافی است یك گلدان زیبا پیدا كنید و گل‌ها را در آن بگذارید. گلدان‌های مدرن باعث می‌شود كه دكور خانه شما علاوه‌بر اینكه نشانی از طبیعت داشته باشد، به‌خوبی سلیقه صاحب‌خانه را نیز نشان دهد.



 این گلدان جالب و خیلی  خاص است. توجه كنید كه باید مانند نمونه فقط یك شاخه گل در آن بگذارید تا زیبایی خودش را نشان دهد.





خودتان هم می‌توانید گلدان‌های ساده را بردارید و برای آنها لباس ببافید. نمونه‌ این گلدان‌ها را در هیچ جا پیدا نخواهید كرد.





 این گلدان جالب مناسب گل‌هایی با شاخ و برگ زیاد است. وقتی شاخ و برگ زیاد، زیبایی گلدان را می​گیرد، می‌توانید حلقه را بالا بیاورید و آنها را مهار كنید.





می‌توان به آن گفت «گول زنك»! به‌نظر بزرگ می‌رسد اما حجم كوچكی برای گذاشتن گل دارد. می‌توانید در آن گل‌های كوچك بگذارید كه با اندازه آن هماهنگی داشته باشد.





 ویژگی این گلدان جالب، این است كه می‌توانید گل را درون هر بطری‌ای كه دوست دارید‏‏، بگذارید. با هر بطری، می‌توانید شكل متفاوتی به گلدان بدهید.





این یك گلدان كاملا كلاسیك است؛ به‌خصوص با این دسته استیل زیبا. این گلدان سفیدرنگ برای گذاشتن هر گلی عالی است.





 این گلدان برای گذاشتن یك دسته گل شلوغ و رنگی عالی است. شما با داشتن این گلدان می​توانید هم روی گلدان گل داشته باشید و هم درون آن!





 اگر دنبال حس طبیعت به معنای واقعی هستید، می‌توانید این نمونه را انتخاب كنید. تركیب گل و چوب، بسیار بكر و طبیعی است.





 این گلدان بامزه به‌نظر طبیعی و ساده می‌رسد اما این تكه‌ای كه از وسط آن جدا شده، آن را كاملا مدرن می‌كند.
چهارشنبه 1/6/1391 - 10:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته