• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1301روز قبل
ایرانگردی

 

شهردار منطقه شش از ساماندهی تقاطع های مهم ترافیکی در قلب پایتخت خبر داد و گفت: حذف زوائد فیزیكى، جمع آورى تابلوهاى غیر مجاز، رنگ آمیزى جداول، رنگ آمیزى كافوها و شالترها، رنگ آمیزى المانها و پایه چراغ ها، مرمت كف پوش و پل هاى معابر، كندوكوب باغچه ها و بازپیرایی آن ها از جمله کارهای در دست اقدام است تا سیمای شهر آماده استقبال از نوروز شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، تورج فرهادی گفت: بر همین اساس ساماندهی تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و خیابان فاطمی به عنوان یکی از تقاطع های مهم در دستور کار قرار گرفت و کفپوش های پیاده رو ترمیم و زیباسازی المان های شهری صورت گرفت.
شهردار منطقه شش با اشاره به اهم اقدامات ترافیکی صورت گرفته در این معبر گفت: آمایش تابلوهای ترافیکی معبر، ساماندهی خط کشی های تقاطع ، ساماندهی چراغهای راهنمائی و ساماندهی دستک های تقاطع از جمله اقدامات صورت گرفته است.
شهردار منطقه شش همچنین از رنگ آمیزی و زیباسازی دیواره ها و المان های ترافیکی در این تقاطع شهری خبر داد و گفت: نماسازی و رنگ آمیزی ملک بلند مرتبه ۸ طبقه در ضلع شمال غربی تقاطع با مشارکت شهروندان به متراژ ۳۰۰۰ متر مربع، ۶ مورد نقاشی ویژه بر روی کافوی مخابراتی و ترافیکی، رنگ آمیزی پل عابر پیاده به متراژ ۲۰۰۰متر، ۳ مورد رنگ آمیزی شالترهای برق، رنگ آمیزی دستکها و نرده ترافیکی، پایه تابلوها و سایر المانهای شهری به متراژ ۱۵۰۰ متر طول، رنگ آمیزی جداول و حذف زواید فیزیکی صورت گرفت.
به گفته فرهادی، کاشت ۱۵ اصله نهال چنار در پیاده رو، ۴۰ اصله اصلاح تشتک درختان داخل نهر، ۱۵ مورد حذف کنده، بازپیرایی فضای سبز مقابل مترو جهاد و نصب نیمکت در محوطه مترو جهاد صورت گرفته و هم اکنون ساماندهی تقاطع ترافیکی ولیعصر فاطمی در مراحل انتهایی اجراست.

 

دوشنبه 19/12/1398 - 11:57
ایرانگردی

 

معاون فنی و عمرانی منطقه 19 از آغاز عملیات اجرایی احداث دوربرگردان مسیر شرق به شرق بزرگراه علامه عسگری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، محمدمهدی گندمی گفت: به منظور تسریع در بهره برداری از پل غیر همسطح باقر شهر نیاز به احداث و اصلاح دوربرگردان در بزرگراه علامه عسگری بود که درهمین راستا نیز این پروژه در اولویت اجرایی فعالیتهای سال جاری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این پروژه توسط سازمان مهندسی عمران و با همکاری شهرداری این منطقه آغاز شده است و تا 10 روز آتی تکمیل می شود.

گندمی حجم عملیات ایجاد دوربرگردان را 5 هزار متر مربع عنوان و بیان کرد: این پروژه ضمن تسهیل در تردد اهالی باقر شهر اهمیت زیادی در کاهش حجم ترافیک این معبر پرتردد خواهد داشت.

دوشنبه 19/12/1398 - 11:54
ایرانگردی



شهردار تهران ضمن تشریح اقدامات مجموعه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا، در خصوص تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهرهای مهمانپذیر برای ایام نوروز اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی‌کنند.

 

 


پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایسنا و در تشریح آخرین تصمیمات و اقدامات شهرداری تهران در مقابله با کروناویروس گفت: در مورد انتشار آمار باید به دو بخش توجه کرد. در بخش نخست انتشار آمار خارجی است که همه کشورها آمار خود را اعلام نمی‌کنند و یا بخشی از آمار را به صورت واقعی اعلام نکرده‌اند. در مورد آمار داخلی نیز اگر تلفات را بین دو تا پنج درصد حساب کنیم می‌توانیم نسبت به آمار داخلی اطلاعات را به دست بیاوریم چه در بخش افرادی که به این ویروس آلوده شده‌اند و چه در سایر بخش‌ها همچون افرادی که در حوزه درمانی تلاش می‌کنند.

 

شهردار تهران افزود: شهرداری تهران نیز در حوزه مکان‌های عمومی و معابر تلاش خود را به کار گرفته و با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند به طور کامل در خدمت شهروندان است.

 

حناچی ادامه داد: همه فضاهای عمومی همچون اتوبوس و واگن‌های مترو روزانه دو بار ضدعفونی انجام می‌شود؛ چرا که یکی از مکان‌های انتشار این ویروس اماکنی است که مردم در آنها حضور دارند و تردد می‌کنند.

 

وی در خصوص تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهرهای مهمانپذیر برای ایام نوروز با توجه به شیوع این ویروس اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی‌کنند. قطعا هر چه خانواده‌ها ساکن‌تر باشند و مراوده کمتری وجود داشته باشد وسعت انتقال این ویروس قابل کنترل خواهد بود. بر همین اساس نقل و انتقال‌ها هم باید با توجه به وجود این ویروس مد نظر قرار گیرد.

 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در شرایط ایده‌آلی نیستیم، افزود: این ویروس فعالیت اقتصادی ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران در بودجه چهار درصد را به عنوان اختیارات شهردار برای مواقع ضروری مد نظر قرار داده که به صورت کتبی اعلام کرده‌ایم که از این چهار درصد استفاده خواهیم کرد.

 

نیاز به کمک دولت برای مقابله با کرونا داریم

 

وی تاکید کرد: به دلیل حجم بسیار گسترده و انتقال این ویروس به جهت مالی هزینه کرده‌ایم؛ اما این هزینه خیلی نبوده ولی قطعا نیازمند کمک دولت هستیم. بیشترین فشار در مورد تامین مواد ضدعفونی کننده است. ما از جمعه گذشته ضد عفونی معابر از راه آهن تا تجریش، پارک‌ها، میادین میوه و تره بار که حدود ۲۴۰ میدان تره بار در سطح شهر است را انجام داده‌ایم. لذا نیازمند کمک در این حوزه هستیم.

 

شهردار تهران به فعالیت همکاران خود در سازمان بهشت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: این روزها همکارانی از ما که زحمات‌شان خیلی نیز دیده نمی‌شود همچون آرامستان بهشت زهرا (س) که کار مضاعفی بر عهده دارند و با پروتکل‌های خاصی مشغول فعالیت هستند، تلاش می‌کنند با احترام و رعایت جوانب بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.

 

توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش میان پرسنل شهرداری تهران

 

وی در خصوص توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش میان پرسنل شهرداری تهران نیز گفت: افرادی که در مواجهه مستقیم هستند ماسک و ملزومات بهداشتی در اختیارشان قرار می‌گیرد؛ اما باید به این نکته توجه کنیم که ما نیز مانند سایر شهروندان در این شرایط خاص قرار گرفته‌ایم. روز گذشته حدود ۲۰ هزار لیتر آب ژاول از ماهشهر خریداری کردیم اما حمل این مسافت طولانی برای این مواد کار سختی است. لذا تلاش می‌کنیم این شرایط را پشت سر بگذاریم.

 

تلاش خواهیم کرد که سوله‌های بحران را به عنوان نقاهتگاه آماده کنیم

 

شهردار تهران ادامه داد: 50 سوله مدیریت بحران نیز برای شرایط بحران در نظر گرفته شده، معمولا این سوله‌ها برای مواقع بحرانی همچون سیل و زلزله پیش بینی شده بودند اما تلاش خواهیم کرد که آنها را برای استفاده در این شرایط به عنوان نقاهتگاه آماده کنیم و در این مسیر باید شرایط بهداشتی برای این سوله‌ها فراهم شود. قطعا در استفاده از آنها سوله‌هایی که ایزوله‌تر و دورتر از مراکز جمعیتی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

حناچی در پاسخ به سوالی در خصوص یک درصد از عوارضی که توسط رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اخذ می‌شود و یا احتمال بخشش این عوارض در شرایط فعلی شیوع کرونا و کاهش مسافران تاکسی‌های اینترنتی گفت: هنگامی که شرکتی کار نرم افزاری انجام می‌دهد و از درصد نسبتا زیاد خود کم نمی‌کند درصدی حدود ۱۵ درصد که رقم قابل توجهی می‌شود. قطعا شهرداری نمی‌تواند از درآمدهای شهری که رقم بسیار اندکی است، گذشت کند. اگر می‌خواهیم شهر را نفروشیم و بدون وضع عوارض سنگین شهر را اداره کنیم باید برای کارهایی که در سطح شهر انجام می‌شوند درصد اندکی را برای شهرداری در نظر بگیریم. قطعا رقم ۱۵۰ تا ۲۰۰ تومان در هر سفر که اخذ می‌شود رقم بالایی نیست. در حالیکه برای شهرداری عارضه تردد این خودروها بسیار بیشتر است.

 

تصمیم گرفتیم با تغییر ساعات طرح ترافیک به عنوان تصمیم حاکمیتی مشکل را حل کنیم

 

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص احتمال برداشته شدن طرح ترافیک با توجه به شرایط فعلی نیز اظهار کرد: این موضوع در شورای ترافیک تهران مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد با بازی ساعات طرح و ترافیک بتوانیم این موضوع را حل کنیم. در حال حاضر استفاده از خودروهای شخصی جهت جلوگیری از تجمع در حمل و نقل عمومی مد نظر قرار گرفته، ما ایستگاه‌های مترو را تعطیل نکردیم اما خیلی هم دعوت به استفاده مردم از مترو نمی‌کنیم. لذا تصمیم گرفتیم با تغییر ساعات طرح ترافیک به عنوان تصمیم حاکمیتی مشکل را حل کنیم.

 

حناچی در خصوص توصیه به شهروندان برای عبور از شرایط کنونی، گفت: در فضای مجازی می‌خواندم که نوشته شده بود به واسطه سفر رفتن در این ایام فرد ممکن است یکی از عزیزان خود را از دست دهد و تمام طول عمر خود را به سرزنش برای انجام این سفر بگذراند. الان همان موقع است و فرصتی است که ما با تصمیم درست و عدم این ترددها از خود و خانواده خود مراقبت کنیم. تمام مطالعات نشان می‌دهد ثابت بودن و رعایت موارد بهداشتی بسیار موثر است.

 

می‌توانیم بر غول کرونا فائق بیاییم

 

وی ادامه داد: اگر بهداشت دهان، بینی و چشم‌ها در صورت رعایت شود تا ۸۰ درصد ایمن خواهیم بود و شستشوی دست‌ها نیز می‌تواند تا ۲۰ درصد تاثیرگذار باشد. به این ترتیب می‌توانیم بر غول کرونا فائق بیاییم.

 

شهردار تهران با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا تنها مشکل کشور ما نیست و بسیاری از کشورهای اطراف ما درگیر این ویروس هستند، افزود: بسیاری از کشورهای اطراف ما اصلا آماری اعلام نکردند. اگر می‌خواهیم در کشور شرایط سالم برقرار شود لازم است که در اطراف کشور نیز این شرایط برقرار شود. وقتی که ۵۷ درصد بار مترو در این ایام کاهش پیدا کرده یعنی مردم اقبال می‌کنند اما با شروع تعطیلات سال نو شاید برابر سال‌های گذشته تقاضای سفر افزایش پیدا کند ولی باید به این نکته توجه کنیم که امسال سال متفاوتی است. این دوره‌ای که ما درگیر آن هستیم با رعایت موارد اعلام شده قطعا موجب کاهش ضررها خواهد شد. امیدواریم با کاهش شیوع این ویروس تا قبل از پایان سال و بهار از شر این ویروس نحس خلاص شویم.

دوشنبه 19/12/1398 - 11:34
ایرانگردی



به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ، رضا علیزمانی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت : این طرح یکی از اقدامات ارزشمندی است که هرسال به پاسداشت سنت حسنه ایرانیان در نظافت و آراستگی محیط زندگی انجام می شود .
وی گفت : در آستانه سال نو با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و با هدف ایجاد نشاط و شادابی در فضاها و معابر عمومی طرح های متعددی با محوریت استقبال از نوروز در منطقه 5 اجرا شد .
علیزمانی افزود : با هدف ایجاد مناظر و چشم انداز های زیبا ، احداث فرش گل در مسیرهای پر رفت و آمد و بزرگراه های سطح منطقه در حال اجراست و به منظور فضا سازی محیطی شهری جانمایی گل جای در تقاطع ها و باکس های طبقاتی در نقاط مختلف و برپایی سفره هفت سین در سطح منطقه آغاز شده است.
معاون شهردار منطقه ، به اجرای طرح های ارتقا و بهبود کیفیت نگهداشت شهر اشاره کرد و گفت : در ادامه اقدامات استقبال از بهار ، رفع نواقص ، ایمن سازی و بهبود وضعیت بوستان ها و کلیه قطعات فضای سبز شهری در حال انجام است .
علیزمانی بازپیرایی تابلو ها و رنگ آمیزی المان های پارکی را از دیگر اقدامات معاونت خدمات شهری عنوان کرد و گفت : توسعه قطعات سبز شهری و ارتقاء سرانه فضای سبز نیز با کاشت نهال های مثمر و غیر مثمر در منازل شهروندان ، بوستان ها ، معابر و بزرگراه های منطقه نیز صورت پذیرفت .

دوشنبه 19/12/1398 - 11:31
ایرانگردی

 

 


نتایج نظرسنجی دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که با همکاری ایسپا صورت گرفته نشان می دهد: بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیاد از ابتلای خود و خانواده به کرونا نداشته و البته دسترسی کافی به اقلام بهداشتی هم ندارند. از میان  افرادی که بیلبوردهای شهری آموزشی در مورد کرونا را دیده‌اند؛ ۴۸ درصد آموزش‌های ارائه شده را مفید دانسته‌اند و برای ۳۱ درصد از شهروندان هم این آموزش‌ها مفید نبوده است.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، آرش نصراصفهانی مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در متن یادداشتی نتایج این نظرسنجی را اعلام کرده است:

خیابان‌های خلوت تهران در روزهای پایانی سال گواه از سایه سنگین هراس از اپیدمی کرونا در شهر است. در شرایطی که رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی پر از توصیه‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی برای آگاه‌سازی مردم از علائم بیماری و راه‌های پیشگیری از آن است، دورنمای کنترل و مهار بحران مبهم به‌نظر می‌رسد. مرور شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد افکارعمومی به کارآمدی شیوه مدیریت مسئله به دیده تردید می‌نگرد و ترکیبی از سردرگمی و بی‌اعتمادی به اضطراب عمومی در مورد این اپیدمی دامن زده است. از این‌ روی  وضعیت روانی جامعه در مورد این بیماری به‌اندازه وضعیت سلامت جسمی و بهداشت فردی و عمومی اهمیت دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد. زیرا همین وضعیت روانی می‎تواند تلاش‎هایی را که برای مقابله با بیماری در حال انجام است، تحت‌تأثیر قرار دهد. لذا شناخت افکارعمومی در این برهه و تلاش در راستای شناخت نیاز جامعه و اقناع افکارعمومی درباره نحوه مدیریت مسئله در کنار اقدامات پزشکی و درمانی اهمیت ویژه دارد. نتایج یک نظرسنجی که طی روزهای 12تا 14اسفندماه توسط دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری ایسپا به‌صورت تلفنی انجام شده می‌تواند تصویری از نگرانی‌های عمومی جامعه ارائه کند.

براساس یافته‌های این نظرسنجی دسترسی به اقلام بهداشتی و پزشکی مانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده یکی از نگرانی‌های اصلی بسیاری خانواده‌ها در شهر تهران است. قریب به 63درصد از شهروندان دسترسی کافی به این اقلام ندارند که برای 74درصد از آنها دلیل آن موجود نبودن اقلام در بازار است. نکته مهم اینجاست که 22درصد از افراد فاقد دسترسی به اقلام بهداشتی و پیشگیری، ناتوانی مالی برای خرید این کالاها را عامل اصلی یا یکی از عوامل عدم‌دسترسی خودشان اعلام کرده‌اند. گرچه کمبود این اقلام امروز به مسئله‌ای جهانی بدل شده و مختص ایران نیست لیکن ضروری است در کنار افزایش تولید و عرضه این محصولات به دسترسی اقشار کم‌درآمد نیز توجه ویژه صورت گیرد. افزایش شدید قیمت کالاهای ضدعفونی و پیشگیری عملاً سبب می‌شود بسیاری از گروه‌های کم‎درآمدتر و محروم‎تر بیش از دیگران در معرض خطر قرار گیرند.

چین با قرنطینه‌ کردن ووهان به مقابله کرونا رفت. در ایران هم بحث قرنطینه شدن شهرها از همان روزهای اولیه مطرح شد، گرچه در ضرورت آن اتفاق‌نظر وجود ندارد. در تهران 61درصد از پاسخگویان با قرنطینه شدن شهر موافق و 33درصد مخالف‌اند. زنان بیش از مردان با قرنطینه شدن تهران موافق‌اند (66درصد در برابر 56درصد). بخشی از این تفاوت احتمالاً به ‌واسطه بالاتر بودن میزان اشتغال در میان مردان است که قرنطینه شدن را به‌معنای از دست دادن منابع تأمین معیشت می‌دانند اما دلیل دیگری هم می‌توان ارائه کرد؛ زنان در مجموع بیش از مردان نگران ابتلای خود و خانواده‌شان به کرونا هستند. به‌طورکلی50درصد از شهروندان میزان نگرانی خود از ابتلا به کرونا را زیاد اعلام کرده‌اند اما نسبت زنانی که نگرانی شدید دارند 56درصد و مردان 44درصد است.

بخش مهمی از توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در این روزها معطوف به آموزش عمومی درباره اقدامات لازم درصورت بروز علائم بیماری است. نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد مردم پاسخ‌های متفاوتی در این موقعیت نشان می‌دهند؛ 39درصد از پاسخگویان گفته‌اند درصورت مشاهده علائمی شبیه کرونا در خانه می‌مانند و تا مشخص‌تر شدن دقیق وضعیت به درمان خانگی می‌پردازند. اما در مقابل 23درصد گفته‌اند به بیمارستان‌های مشخص شده برای بیماران کرونایی مراجعه می‌کنند. بقیه افراد هم به دیگر بیمارستان‌ها، مطب پزشک یا پزشکان آشنا مراجعه می‌کنند.

به‌نظر می‌رسد در کنار ابهام در مورد علائم بیماری که البته به ماهیت این اپیدمی و شیوه بروز آن بازمی‌گردد، مردم درباره اقدامات لازم در صورت مشاهده علائم دستورالعمل واحدی دریافت نکرده‌اند. تاکنون تمرکز پیام‎های بهداشتی عموماً روی شیوه‎های مراقبت‎های بهداشت فردی است. درحالی‌که هنوز این نوع پیام‌ها نیاز است باید به پیام‌های دیگر در مورد نحوه اقدام هم توجه شود. این می‎تواند در دستور کار مقامات بهداشتی و رسانه‎ها قرار گیرد.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره مدیریت بحران از نگاه مردم می‌توان به آن اشاره کرد احساس بی‌عدالتی در تخصیص منابع است. تعداد نسبتاً قابل‌توجه مسئولان مبتلا شده به کرونا و تحت درمان فوری قرار گرفتن‌شان سبب شده مردم تصور کنند مسئولان در دریافت خدمات در اولویت قرار گرفته‌اند. نتایج این نظرسنجی این موضوع را تأیید می‌کند به‌ نحوی که 76درصد از پاسخگویان تهرانی معتقدند عدالت میان مردم و مسئولان در دریافت خدمات «کم» رعایت شده است. این احساس بی‌عدالتی در شمال و جنوب تهران تفاوت چندانی ندارد و احساسی فراگیر در میان تمام ساکنان شهر است.

نتایج این نظرسنجی نقاط آسیب‎پذیری ما در مورد کرونا را نشان می‎دهد و چنانچه مورد توجه سیاستگذاران، مدیران، رسانه‌ها و سایر گروه‎های مؤثر بر افکارعمومی قرار گیرد، به عبور بهتر و کارآمدتر از وضعیت بحرانی پیش آمده، کمک خواهد کرد.

دوشنبه 19/12/1398 - 11:27
ایرانگردی




اغذیه فروشی های سیار (کارفود ها) و وانت نیسان های سدمعبر کننده از سطح معابر شمال تهران با حضور نیروهای شهربان و معبربان جمع آوری شدند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف حفظ بهداشت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا کنون، 23 ون کافه ، اغذیه فروشی های سیار و وانت نیسان های سدمعبر کننده در شمال تهران به علت نداشتن مجوز از وزارت بهداشت و استاندارد نبودن نحوه توزیع وطبخ غذا جمع آوری شدند.
وی گفت: طی هماهنگی انجام شده در خصوص جمع آوری اغذیه فروشی های سیار از سطح منطقه یک نیروهای انضباط شهری همراه با 7 دستگاه خودرو و 5 دستگاه جرثقیل جهت حمل خودروهای سد معبر کننده، از ساعت 20 لغایت 3 بامداد هر شب به صورت مستمر با حضور و همکاری نیروهای یگان امداد ، راهبر ناجا اقدام به اجرای طرح فوق می نمایند و خودروهای توقیف شده به پارکینگ منتقل شده و از راننده خاطی تعهد گرفته می شود.
جعفریان افزود: بیشترین سد معبر و فروش اغذیه در تجریش و خیابان های شریعتی، بلوار شهید اندرزگو ، خیابان شهید باهنر و... بود که با نظارت مستمر از فعالیت این اغذیه فروشی ها جلوگیری می شود.

 

دوشنبه 19/12/1398 - 11:25
ایرانگردی

 
 

 

 

شهردار منطقه ۱۵ در سومین ملاقات مردمی غیرحضوری که پس از شیوع ویروس کرونا به صورت ارتباط تلفنی برگزار شد، به درخواست 5  شهروند رسیدگی کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، این جلسه در راستای رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مبنی بر عدم ارتباط مستقیم با شهروندان و جلوگیری از تجمعات، صبح امروز با حضور محمدی شهردار منطقه، دوست محمدی رییس حراست و محمدبیگی رییس روابط عمومی برگزار شد و شهردار منطقه با برقراری تماس تلفنی با شهروندان به بررسی مشکلات آنان پرداخت.

بنابراین گزارش، مشکلات مطروحه در این جلسه غیرحضوری در ارتباط با موضوعات شهرسازی و املاک بود که شهردار منطقه دستورات لازم را صادر کرد تا روال کاری آنان بدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری و انجام شود.

شایان ذکر است؛ طی سه جلسه گذشته که شهروندان با تلفن با شهردار منطقه ارتباط برقرار کردند، به درخواست 15 نفر رسیدگی شده است.

 

دوشنبه 19/12/1398 - 11:25
ایرانگردی

 

 

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ از کاشت ۱۷ هزار اصله نهال در منازل شهروندان و معابر در پهنه غربی پایتخت به همراه طرح واگذاری نهال در هفته درختکاری که تاکنون در حال انجام است، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹، رضا مددی با اعلام این خبر گفت: به همت اداره فضای سبز منطقه نسبت به کاشت ۴۰۰۰هزار نهال در منازل شهروندان از ۱۵ دی ماه لغایت ۱۵ اسفند ماه و از طریق سامانه ۱۳۷ کاشته شده است.

وی افزود: در این طرح ۲ماهه در حدود ۶۰۰۰هزار اصله نهال تاکنون در معابر منطقه۹ نیز کاشته شده است.  سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ عنوان کرد: مراسم اهدای نهال در غرفه های منطقه واقع در بوستان های المهدی و کوکب از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفند ماه در حال انجام است که تا سومین روز از اجرای طرح واگذاری نهال به شهروندان،۳۰۰۰ هزار اصله نهال اهداء شده و تا پایان اجرای این طرح ۷۰۰۰هزار اصله نهال به شهروندان اهدا می شود.

مددی همچنین به کاشت ۵۰ اصله نهال توسط مدیران شهری اشاره کرد و بیان داشت: در هفدهمین روز از اسفندماه و در هفته درختکاری، سید مصطفی موسوی سرپرست شهرداری منطقه۹ و مدیران شهری با حضور در تپه شماره یک میدان آزادی نسبت به کاشت ۵۰ اصله درخت اقدام کردند.

وی در خاتمه به کاشت گونه‌های غرس شده در تپه شماره یک میدان آزادی که با رعایت موازین بهداشتی توسط مدیران شهری کاشته شده است اشاره و تاکید کرد: کاشت زیتون تلخ و کامیس پاریس که با بافت میدان آزادی هماهنگی بیشتری دارد و از گونه های مقاوم در مقابل کم آبی و آفات و بیماری ها می باشند مد نظر بوده است.

دوشنبه 19/12/1398 - 11:21
اخبار

با فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، همراه اول 30 دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه برای تمامی مشترکان ارائه کرد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر، تمامی مشترکان دائمی و اعتباری همراه اول می‌توانند تا پایان روز 18 اسفندماه، دو شماره تلفن (همراه اول یا تلفن ثابت) را به لیست شماره‌های دلخواه خود اضافه کنند و تا 30 دقیقه مکالمه درون شبکه رایگان با آنان داشته باشند.

مجموع حجم 30 دقیقه‌‌ای این بسته، برای مکالمات با دو شماره دلخواه در نظر گرفته شده که متقاضی می‌تواند آن را برای مکالمه با یک یا دو شماره استفاده کند؛ البته محدودیتی در استفاده این بسته لحاظ نشده و متقاضی می‌تواند حجم مذکور را در چندین تماس جداگانه مصرف کند.

این طرح که با هدف حراست از سلامت مشترکان در روزهای شیوع کرونا راه‌اندازی شده، زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا ضمن توجه به اهمیت در خانه ماندن، بتوانند به راحتی و بدون هزینه روز پدر را تبریک بگویند.

تمامی مشترکان اپراتور اول می‌توانند با شماره‌گیری کددستوری #43 *10* اقدام به فعالسازی بسته طرح روز پدر کنند؛ همچنین مشترکان بعد از پایان حجم بسته‌شان، پیامك اطلاع‌رسانی اتمام حجم دریافت می‌كنند.

دوشنبه 19/12/1398 - 9:9
ایرانگردی

 

 

توزیع 12 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر از 15 اسفندماه آغاز و تا 21 اسفند ماه در 6 بوستان ،معابر و منازل شهروندان و مدارس شمال تهران در طرح نهضت درختکاری غرس می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مانی جعفریان سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اداره فضای سبز منطقه یک درهفته منابع طبیعی و در راستای اجرای طرح نهضت درختکاری 7 هزار اصله نهال مثمر را در بوستان های نیاوران، گلریزان، جمشیدیه، قیطریه، پردیس و ازگل در میان شهروندان توزیع می کند.

وی افزود :تعداد 5 هزار اصله نهال غیرمثمر چنار، سرو شیراز، زبان گنجشک، اقاقیا و ...نیز در معابر منطقه کاشته شده که تعداد 184 اصله آن به خواست شهروندان در منازل کاشته شده است.

جعفریان تصریح کرد: با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا توزیع نهال ها در همه مراكز و نواحی با رعایت موازین بهداشتی ، فاصله لازم از یکدیگر،ضدعفونی محل ها و تجهیز کارشناسان و توزیع کنندگان نهال ها به ماسک و دستکش انجام و طی آن در اولین روز از این هفته 150 نهال در هر یک از بوستان های فوق توزیع شد که در کل هفته6 هزار و 300 نهال توزیع می شود.

شنبه 17/12/1398 - 13:15
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته