• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1303روز قبل
بهداشت روانی

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها برای چند هفته پیاپی شد. هفته‌هایی که به تعطیلات نوروز ختم شدند و حالا بچه‌ها در خانه نمی‌دانند چگونه باید سرگرم باشند و اوقات خود را بگذرانند.
از سوی دیگر، دورکاری برخی کسب‌وکارها و شرکت‌ها یا تعطیلی آن‌ها باعث شده پدر و مادر هم در خانه کنار فرزندشان باشند و یک دوره طولانی قرنطینه را بگذرانند.
شاید روزهای اول به استراحت و از تن به در کردن خستگی یک ساله کار و تلاش و فعالیت، خواب بیشتر و تماشای تلویزیون بگذرد ولی قطعا اگر برای هفته‌های پیش‌روی نسبتا طولانی در خانه ماندن برنامه‌ای نداشته باشید؛ اذیت خواهید شد.
 


همان‌طور که ماندن در خانه برای امنیت و سلامت فرزندان‌مان بسیار مهم است؛ به کار گرفتن خلاقیت و نوآوری برای سرگرم کردن آن‌ها اهمیت دارد. به طور دقیق‌تر، والدین باید امکانات و ابزار ساعت‌ها سرگرم‌ کردن فرزندان خود را به مدت چند هفته تدارک ببینند.
در ادامه فهرستی از سرگرمی‌ها، بازی‌های خانگی و فعالیت‌های شاد و ساده جمع‌آوری کردیم که می‌توانند ذهن فرزند شما را مشغول و سرگرم کنند:

یک ماراتن فیلم راه بیندازید

دم دست‌ترین سرگرمی شما در دوران قرنطینه می‌تواند دانلود فیلم و انیمیشن یا پخش زنده آن‌ها باشد. فهرستی از بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تهیه و شروع به دانلود و تماشای آن‌ها کنید. می‌توانید سری به سرویس‌های استریمی مانند نتفلیکس، هولو و دیزنی پلاس بزنید و تازه‌ترین فیلم‌ها و انیمیشن‌های مناسب سن کودکان و فرزندان خود را انتخاب کنید.

یک قلعه بسازید

با چادر، بالشت و وسایل بازی کودکان یک مخفی‌گاه بسازید. احتمالا چند ساعتی طول می‌کشد و حسابی بچه‌ها را سرگرم خواهد کرد. با همین قلعه دست‌ساز می‌توانید چندین روز بازی طراحی کنید.

کاردستی آسان بسازید

مقداری کاغذ و مقوای رنگی، چسب و قیچی برای دوران قرنطینه تهیه کنید. مداد رنگی‌ها را بیاورید و همگی روز زمین ولو شوید تا هم بچه‌ها رنگ کنند و هم کاردستی‌های ساده‌ای با کمک هم بسازید.

موانع بسازید

گاهی اوقات بچه‌ها با ساده‌ترین چیزها سرگرم می‌شوند. با چندین بالشت یا پشتی یک دیوار و سد بسازید و قوانینی برای پرش از روی آن‌ها وضع کنید.

نامه بنویسید

بهترین فرصت است از کودکان بخواهید برای افرادی که دوستشان دارند؛ نامه بنویسید و با پست به دستشان برسانند. نامه‌ای به مادربزرگ و پدربزرگ، نامه به خاله و دایی، نامه به اعضای خانواده که دور از خانه هستند و …

آشپزی کنید

سرگرمی جذاب دیگر خانواده در این دوران می‌تواند آشپزی‌های متفاوت و خلاقانه با کمک بچه‌ها باشد. از کودکان بخواهید در تهیه نهار و شام همکاری کنند یا خودشان برخی چیزها مانند شیرینی و کیک، ژله و سالاد تهیه کرده و لذت ببرند. البته، حتما شما روی کار آن‌ها نظارت کنید.

معما حل کنید

می‌توانید خانوادگی معماهایی را طرح و حل کنید. برخی سایت‌ها روی وب از جمله سایت آمازون مملو از معماهای گوناگون برای سنین مختلف است. حل معما هم سرگرم‌کننده و هم پرورش‌دهنده ذهن است.

لگو بسازید

بچه‌ها عاشق ساختن هستند. ساختن چیزهایی با لگو یا بلوک‌های کوچک خانه‌سازی، پازل‌های با شکل‌های عجیب و غریب که وقتی با خلاقیت بچه‌ها ترکیب می‌شوند؛ ساختارهایی پیچیده‌تر پیدا می‌کنند. می‌توانید چیزهایی مانند پل بسازید و قوانین فیزیک را یاد دهید.

کتاب بخوانید

هیچ لذتی بالاتر از کتاب خواندن نیست. چند کتاب با عناوین مورد علاقه بچه‌ها خریداری و برایشان بخوانید و اگر خودشان می‌توانند بخوانند؛ لذت کشف دنیای کتاب‌ها را به آن‌ها بدهید. برنامه ساعت کتاب‌خوانی مشترک خانوادگی بگذارید تا یاد بگیریند هر روز کتاب بخوانند و با دیدن والدین خود تشویق شوند.

کنسرت برگزار کنید

بعد از شام، یک آهنگ یا موسیقی مورد علاقه را با همه اعضای خانواده اجرا کنید. یک برنامه استعدادیابی بدون خجالت کشیدن که می‌تواند هیجان زیادی داشته باشد.

بازی جست‌وجوی اشیا را اجرا کنید

می‌توانید وسایل خانه را پنهان و با دادن سرنخ‌هایی کمک به یافتن آن‌ها کنید. با یک سربند، چشمان یک عضو خانواده را بسته و وسیله‌ای را پنهان کنید. بعد می‌توانید با روش‌های مختلف مانند تولید صدا یا دادن سرنخ‌ها کمک به یافتن آن کنید.

بازی‌های تخته‌ای داشته باشید

انواع بازی‌های تخته‌ای در بازار هست که باید با کل اعضای خانواده بازی شوند. بازی مورد علاقه خانواده را تهیه و شب‌ها دور هم جمع شوید و رقابتی دوستانه داشته باشید.

بازی‌های فیزیکی طراحی کنید

بازی‌هایی مانند Leap Frog یا Simon Says را اجرا کنید. یک نفر معلوم یا پادشاه می‌شود و به دیگران دستور می‌دهد تا حرکات فیزیکی را اجرا کنند و اگر فردی اشتباه کند؛ از بازی کنار گذاشته می‌شود. می‌توانید از خودتان قوانینی بسازید مثلا حرکات دستور داده شده را برعکس انجام دهید یا اگر ابتدای آن‌ها عبارت خاصی بود؛ انجام شوند.

کتاب‌

های رنگ‌آمیزی و پازل تهیه کنید

برای هر رده سنی انواع کتاب‌های پازلی یا رنگ‌آمیزی وجود دارد. چند کتاب این شکلی بخرید و کنار بگذارید تا در صورت نیاز و بیکاری فرزندان به آن‌ها بدهید و سرگرم شوند. کتاب‌های رنگ‌آمیزی هم برای خود والدین وجود دارد.

یک کلینیک ماساژدرمانی راه‌اندازی کنید

یک روز می‌توانید بچه‌ها را دعوت به نرمش‌های آرامش‌بخش، تمرین‌های تقویت ذهنی، ماساژ دادن یکدیگر و برخی حرکات ورزشی تقویت‌کننده بدن و خودمراقبتی کنید.

جعبه‌های مقوایی را رنگ‌آمیزی و تزئین کنید

بچه‌ها به رنگ‌آمیزی روی هر سطحی پاسخ مثبت می‌دهند. می‌توانید جعبه‌های کفش یا خریدهای نوروزی خود را وسط سالن ریخته و شروع به رنگ‌آمیزی‌های خلاقانه و طوفان‌های ذهنی کنید. با جعبه‌ها کاردستی بسازید و برای ساعت‌ها آن‌ها را سرگرم کنید.

صفحات رنگ‌آمیزی چاپ کنید

در اینترنت هزاران طرح رنگ‌آمیزی هست و کافی است یک چاپگر سیاه و سفید داشته باشید تا آن‌ها را چاپ و به بچه‌ها بدهید. اجازه دهید خودشان شخصیت‌های مورد علاقه‌شان را انتخاب و بعد چاپ کنند.

نمایش برگزار کنید

بهترین فرصت است انواع نمایش‌های بندانگشتی، عروسکی و حتی تئاتر را با بچه‌ها تمرین کنید. یک کارتن بزرگ بیاورید و از کودکان بخواهید درون آن‌ها رفته و با یک عروسک داستانی را تعریف کنند. برخی انیمیشن‌های معروف و دوستی داشتنی خودشان را دو نفره یا چند نفره بازی کنید.

خمیربازی کنید

می‌توانید خمیرهای آماده و بدون خطر را از بیرون تهیه کرده یا خودتان انواع خمیرهای رنگارنگ را در خانه برایشان ساخته و ازشان بخواهید انواع چیزها را بسازند. خمیرهای Play-Doh بسیار معروف بوده و غالبا بچه‌ها را حسابی سرگرم می‌کنند. شن‌بازی و خاک‌بازی را هم بچه‌ها دوست دارند.

آب‌بازی کنید

وان حمام، سینگ ظرف‌شویی و اگر خانه ویلایی و حیاط‌دار دارید؛ حوض و محیط‌های باز را برای بازی با آب کودکان مهیا کنید. ازشان بخواهید اسباب‌بازی‌های خود را بیاورند و با ان‌ها درون آب یا آب و صابون بروند و کف‌بازی کنند.

دوشنبه 26/12/1398 - 22:43
ایرانگردی



با توجه به گسترش تخلفات در حریم شهر تهران به ویژه در روزهای پایانی سال و نوروز از یک سو و شرایط کشور به دلیل خطر گسترش ویروس کرونا، کمیته صیانت از حریم شهر تهران تمهیدات جدیدی را اتخاذ کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مجتبی شکری مدیرکل حریم اقدامات این اداره را به منظور حفظ جان شهروندان و کارکنان شهرداری و هم چنین ضرورت حفظ و نگهداری از حریم شهر تهران اعلام کرد.
مجتبی شکری با بیان اینکه طبق بخشنامه ای تا پانزدهم فرودین 99 هر گونه عملیات عمرانی در حریم محدود شده است، گفت: این محدودیت برای تمامی فعالیت های عمرانی شامل ساخت و ساز، فنس کشی، تعمیرات و ... است به گونه ای که شامل عملیات دارای پروانه ساخت هم می شود.
وی افزود: آماده باش نیروهای شهربان و حریم بان یکی دیگر از اقدامات اداره کل حریم در ایام نوروز هر سال بوده است که در قالب شیفت های منظم و تقویت نیروهای کشیک انجام می شده که امسال این فعالیت ها با رعایت کلیه پروتکل های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مقابله با ویروس کرونا صورت می گیرد.
شکری گفت: بر این اساس تعداد نیروهای داخل هر ماشین به منظور رعایت فاصله استاندارد افراد، کاهش یافته و نیروها موظفند با استفاده از ماسک و دست کش بدون پیاده شدن از ماشین به حفاظت از حریم بپردازند.
مدیرکل حریم گفت: علاوه بر این طی دستور قضایی و همکاری ویژه پلیس با شهرداری تهران در مواردی که نیاز باشد، امکان دستور جلوگیری یا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز افراد سودجو برای شهرداری فراهم شده تا صیانت از حریم به درستی انجام شود و برای برخورد با متخلفان درگیر حکم های قضایی نشویم.
شکری تأکید کرد: به منظور صیانت از حریم شهر تهران پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان تهرانی نیز فعال است تا شهروندان بتوانند با استفاده از سامانه 137 گزارش ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات را ارائه کنند. پس از اعلام گزارش های مردمی همکاران سامانه 137 از طریق نواحی شهرداری موارد را پیگیری می کنند، تا گشت های عوامل حریم بان به سرعت وارد عمل شوند.
مدیر کل حریم اظهار داشت: اقدام دیگری که صورت خواهد گرفت، گشت مشترک شهرداری و جهاد کشاورزی در مناطق دارای اراضی کشاورزی است که در این مورد هم هر جا لازم باشد با حکم مستقیم جلوی هرگونه تخلفی گرفته می شود و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی های دقیقی طی هماهنگی با سازمان امور اراضی کل کشور و جهاد کشاورزی استان تهران انجام شده است.
وی با بیان اینکه ایام نوروز جزو زمان هایی است که افراد سودجو تخلفات خود را انجام می دهند، گفت: خوشبختانه طی سه سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته در این بازه زمانی کمترین تخلفات و بیشترین پیشگیری را
داشته ایم.

دوشنبه 26/12/1398 - 16:37
ایرانگردی

 

جانشین شهردار منطقه چهار تهران در ستاد مدیریت بحران گفت: برای نخستین با در شهر تهران، از ابرجت فن برای ضد عفونی معابر شریانی و پرتردد منطقه چهار استفاده شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "محمد علی فیاض" با اعلام این خبر و با اشاره به وسعت قابل توجه منطقه چهار و لزوم افزایش ایمنی شهروندان این منطقه گفت: با همکاری آتش نشانی منطقه سه تهران بزرگ، بیش از 30 معبر شریانی و پر تردد منطقه چهار که به عنوان نقاط پر خطر شناسایی شده است با ابرجت فن ضد عفونی شد و تا پایان سال و خروج از بحران کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با تشکیل ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا تمامی فعالیت های منطقه چهار به صورت برنامه عملیاتی در دستور کار قرار گرفته است افزود: غربالگری و تامین نیروهای آموزش دیده جهت ضدعفونی کردن معابر، تقسیم وظایف میان اعضای ستاد و تامین مواد مورد نیاز جهت ضد عفونی سطح منطقه از جمله اقدامات پیش بینی شده در این طرح است.

جانشن شهردار منطقه چهار در ستاد مدیریت بحران افزود: در این طرح شبانه روزی پنج دستگاه واتر جت 500 لیتری، دودستگاه خودروی سم پاشی با ظرفیت 2000 لیتر، 9 دستگاه سم پاش پشتی مخزن دار به همراه بیش از 30 نیرو مشغول ضد عفونی معابر منطقه چهار هستند.

فیاض در ادامه با اشاره به برنامه های روزانه این منطقه در مراکز عمومی به ویژه پایانه های تاکسیرانی اضافه کرد: پایانه های تاکسیرانی رسالت، علم و صنعت و دردشت، سامانه تندرو خط سه و رسالت، اتوبوسرانی افق، علم و صنعت و شهید زین الدین، سامان سرای لویزان و میادین میوه و تره بار به صورت روزانه ضد عفونی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی معابر پر خطر و پرتردد منطقه چهار در محلات شمیران نو، گلشن، تهرانپارس و نارمک شناسایی و در برنامه روزانه ضد عفونی قرار دارد.
 


 

 
 

دوشنبه 26/12/1398 - 16:22
ایرانگردی



مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اعلام اینکه توسعه کیفی و کمی بازارهای میوه و تره بار در سال ۹۹ شتاب می‌گیرد، گفت: علاوه بر این نیازمندی‌های شهروندان را به منظور پاسخگویی به مطالبات آنها نیز شناسایی می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ سید سعید راد با اشاره به اینکه در راستای تخصیص بهینه منابع، خواسته‌های شهروندان را به عنوان عاملی تعیین‌کننده مورد توجه قرار می‌دهیم، افزود: محله‌های پرجمعیت در ساخت بازارهای جدید میوه و تره بار، دارای اولویت بوده و تلاش می‌کنیم در سال آینده، برای تعداد بیشتری از شهروندان این امکان را فراهم کنیم تا در محل سکونت خود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بازارهای میوه و تره بار دسترسی داشته باشند.

وی روزهای پایانی سال را ایام شلوغ و پرکار میادین میوه و تره بار که مشتریان آنها تا دو برابر افزایش می‌یابد، دانست و اظهار کرد: مشتریان، بزرگ‌ترین سرمایه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران هستند. از این رو، به تمامی بهره‌برداران توصیه و تاکید کرده‌ایم تا با سعه صدر بیشتری با شهروندان برخورد نمایند و پاسخگوی آنها باشند.

راد با اشاره به اینکه تعداد کارکنان حاضر در میادین و بازارهای میوه و تره بار در ایام پایانی سال افزایش می‌یابد، تصریح کرد: برای کمک به کارکنان ثابت میادین میوه و تره بار، همکاران ستادی به عنوان نیروی کمکی به این مراکز اعزام می‌شوند تا در امر نظارت و کنترل بهتر و بیشتر، یاریگر نیروهای حاضر در این مراکز با توجه به افزایش قابل ملاحظه مراجعه‌کنندگان به آنها باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با بیان اینکه میادین میوه و تره بار، کمترین مدت زمان تعطیلی در طول سال را دارند و کارکنان این مراکز، هفت روز هفته مشغول ارائه خدمات رسانی به شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: در بین سازمان‌های خدمت رسان، اگر گفته شود این سازمان یکی از سازمان‌هایی است که در طول سال بیشترین فشار کاری  بر روی کارکنان آن است، اغراق نشده است.

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با در اختیار داشتن ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران، بستر لازم را برای عرضه بدون واسطه محصولات مورد نیاز شهروندان فراهم آورده است اما در تولید این محصولات یا نوسانات قیمت بازار، هیچ‌گونه نقش و مسئولیتی ندارد اما در جهت کمک به دولت و حمایت از شهروندان، تمام توان خود را به کار گرفته است.

دوشنبه 26/12/1398 - 16:13
ایرانگردی

طرح استقبال از نوروز با هدف تغییر و تحول فضاهای شهری ، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان و رسیدگی به سیما و منظر شهر در دستور کار شهرداری منطقه ۱۳ قرار گرفته است.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳ ، مرتضی رحمانزاده، شهردار منطقه به کاشت گل های بهاری در گلجا و پرچین هایی که از سرشاخه های هرس شده درختان ساخته شده است اشاره کرد و گفت: این اقدام در محدوده منطقه در حال اجراست و هر روز شاهد خلق آثار بدیع و زیبا در سطح نواحی هستیم.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم با اقدامات ویژه در راستای طرح استقبال از نوروز ۹۹چهره ای متفاوت و شاد در سطح منطقه ایجاد کنیم.

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه تصریح کرد : طرح فرش گل های بهاری در حاشیه میدان کلاهدوز و اتوبان شهید یاسینی، نظافت و ضدعفونی پایانه ها ، ضدعفونی اسکان های کارگری ، جمع آوری نرده های نامتعارف و غیرترافیکی ، رنگ آمیزی المانهای بوستانها از قبیل نیمکت ، ست ورزشی ، سطل زباله و ... ، کاشت نشا و کاشت نهال در معابر تنها بخشی از اقدامات اجرا شده منطقه در راستای اجرای طرح استقبال از نوروز۹۹ بوده است.

دوشنبه 26/12/1398 - 16:9
ایرانگردی

 


در پی درگذشت پیشکسوت جهادگر زنده یاد حاج حسینعلی عظیمی (از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد) مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی، پیام تسلیتی صادر کرد.
۱۳۹۸/۱۲/۲۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور ایثارگران، متن این پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

رهروِ صادقِ طریق جاوید شهیدان، سنگر ساز بی سنگر و پیشکسوت جهادگر حاج حسینعلی عظیمی (از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد) پس از تحمل سالها درد و رنج بیماری، آوای رحیل سرداد و بال در بال ملائک گشود و در کنار یاران شهیدش مأوا گزید.
او پس از سالها مجاهدت و ترویج فرهنگ مدیریت جهادی، تلخیِ مفارقت از نهاد «جهاد سازندگی» را به شیرینی وصالِ جهادگرانی همچون شهیدان: رضوی، طرحچی، ناجیان، آوینی و ساجدی و.. مبدّل کرد و داغی بر دلِ داغدارِ بازماندگان از قافله شهدا نهاد.
روایت زندگی او، سندی ماندگار بر عزّت و شرافت سنگرسازان بی سنگر است و خاکهای تفتیده جنوب و قله های مرتفع غرب کشور، خاطرات حضور عاشقانه و مخلصانه او را از یاد نخواهد برد.
«عظیمی» به مقصدِ مطلوب خود دست یافت و روح ناآرامش در کنار دوستان شهیدش به آرامشی ابدی رسید اما مصیبت فقدان او، خسارت بزرگی است که امیدوارم خداوند منّان با لطف و عنایت ویژه خود این ضایعه را جبران کند.
از درگاه حضرت حق، برای روح بلند او علو درجات و همنشینی با شهیدان و برای همه دوستان و همراهان آن عزیز و همچنین بازماندگان معزز او صبر و اجر مسالت دارم.

سید حمزه رضوی
مدیرکل امور ایثارگران

دوشنبه 26/12/1398 - 16:2
ایرانگردی



 

با هدف سنجش فعالیت های شهرداری تهران در مورد بیماری کرونا مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اقدام به برگزاری نظر سنجی از شهروندان درباره اقدامات شهرداری تهران در زمینه مقابله با این ویروس کرده است.
 
 

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، محمدحسین بوچانی رییس این مرکز در تشریح فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی درباره کرونا در شهرداری تهران گفت: مطالعه مشخصات عمومی ویروس و همه گیر شناسی آن، تشریح وضعیت شیوع ویروس در دنیا و ایران، اقدامات تکلیفی از سوی وزارت بهداشت به شهرداری تهران، مرور اقدامات انجام گرفته در دنیا برای کاهش شیوع بیماری در حوزه مدیریت شهری، بررسی اقدامات امکان پذیر از سوی شهرداری تهران برای کنترل بیماری در حوزه های ماموریتی مختلف شهرداری تهران، تعیین و تدقیق تکالیف و ارائه راهنمای اقدام سازمانها و مجموعه های موثر در شهرداری تهران از جمله آنهاست.

بوچانی از تعریف پروژه ای با عنوان بازخوانی تجارب جهانی (با تاکید بر کشورهای چین و امریکا) در کنترل محیطی و راهبردهای برنامه ریزی شهری جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: تشخیص معیارهای زمینه ای جهت مناسب سازی برای کلانشهر تهران از دیگر اقدامات این مرکز در ارتباط با بیماری کرونا بوده است.

وی افزود: علاوه بر این هر شب گزارشهای سازمان بهداشت جهانی با عنوان گزارش وضعیت یا Situation report بر روی سایت سازمان قرار گرفته و به جهت سنجش فعالیت های شهرداری تهران در مورد این بیماری نیز اقدام به برگزاری نظر سنجی از شهروندان در باره اقدامات شهرداری تهران در زمینه مقابله با ویروس کرونا می شود.
به گفته ی وی یکی از موضوعاتی که در این نظر سنجی مطرح شده این است که آیا شهروندان با حوزه وظایف شهرداری ها آشنا هستند و در صورت اطلاع چقدر از عملکرد شهرداری رضایت دارند؟  از آنجا که یکی از بزرگترین اثرات بحران هایی مانند ویروس کرونا ایجاد استرس در شهروندان است که بعد از پایان بحران هم ممکن است ادامه داشته باشد و شهرداری ها موظفند که در کاهش این استرس و ترس به شهروندان کمک کنند به عنوان مثال وقتی آتش نشانی به ضدعفونی معابر سطح شهر می پردازد شهروندان احساس می کنند که مورد حمایت قرار می‌گیرند و نهادهایی هستند که برای سلامتی شان تلاش می کنند. در نظر سنجی این سوال پرسیده شده که آیا اقدامات شهرداری در این رابطه را دیده اید و آیا به شهرداری اطمینان دارید؟
علاوه براین یکی از وظایف ذاتی شهرداری ها بحث تدفین شهروندان است و سوالی که در این رابطه از شهروندان می شود این است که آیا کرامت افرادی که در اثر کرونا از دنیا می روند هنگام تشییع حفظ می شود؟

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران افزود: اینکه شهرداری تهران در تأمین کالاهای اساسی، روزمره و بهداشتی شهروندان در دوران بحران کرونا توسط فروشگاه های شهروند و اطمینان خاطر شهروندان چقدر موفق بوده و آیا شرایط ضدعفونی در این فروشگاه ها رعایت می شود یا خیر، از دیگر پرسش های این نظر سنجی است. البته نتایج این نظر سنجی هنوز اعلام نشده است. ارزیابی گزارشهای ارسالی شهروندان به سامانه 137 و برقراری ارتباط با تیمهای پژوهشی و مطالعاتی سازمان بهداشت جهانی را می توان در زمره دیگر اقدامات سازمان مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نام برد.


بوچانی همچنین بیان کرد: شرکت مدیران کلان مرکز مطالعات در دوره آموزشی سازمان بهداشت جهانی درباره دستورالعمل های برنامه ریزی عملیاتی و بستر همکاری مشترک کشوری برای حمایت از آمادگی و مقابله در برابر ویروس کووید 19 نیز انجام گرفته است. در همین راستا سازمان بهداشت جهانی یک دوره آموزشی آنلاین ترتیب داده و در آن دستورالعملی را در حوزه افزایش آمادگی در سطح کشورها تهیه کرده که در آن اقدامات از سطح کشوری تا محلی برای مبارزه با کرونا مطرح شده است. در این دستورالعمل هشت نقطه تمرکز از اقدامات محلی گرفته تا فعالیت های مجموعه بهداشتی کشور  مشخص شده است.همچنین یک سری ویدئوی های آموزشی از سازمان جهانی بهداشت دریافت شده که پس از ترجمه در اختیار سایر نهادها و شهروندان قرار می می گیرد.

دوشنبه 26/12/1398 - 16:0
ایرانگردی

 

40اکیپ گندزدایی و 50اکیپ موتور سوار ضدعفونی به عنوان حافظان سلامت شهروندان پا به عرصه عملیاتی گذاشته اند و به صورت مداوم برای ضدعفونی کردن معابر،اماکن عمومی و محلهای پرتردد اقدام می کنند.



به گزارش  روابط عمومی شهرداری منطقه17؛ ستاد مدیریت بحران منطقه17 در آستانه چهارشنبه پایانی سال و با هدف بررسی همه سازمانهای عضو در مقابله با شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

کلهری با اشاره به برگزاری این جلسه گفت: تمهیدات لازم برای روزهای پایانی سال اندیشیده شده تا سلامت و آسایش شهروندان تامین شده و نگرانی از بابت چهارشنبه سوری شهروندان عزیز را تهدید نکند.همچنین همه عوامل امدادی همچون سازمان آتش نشانی،اورژانس،بیمارستان و پایگاه مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند.

شهردار منطقه17 با اشاره به همکاری آتش نشانان در ضدعفونی کردن معابر گفت: 44تیم عملیاتی توسط منطقه4آتش نشانی مشغول ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی در جنوب تهران هستند که این عملیات در منطقه17 توسط آتش نشانان ایستگاه های بهاران و شهید نظری انجام می شود و تا پایان بحران کرونا نیز ادامه خواهد داشت.

او با تاکید بر مشارکت همه سازمانهای عضو در ستاد گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب در روزهای گذشته که‌توانسته بر سرعت عملیات ضدعفونی بیفزاید،راه اندازی اکیپهای چاپار و سیار ارسال مواد ضدعفونی و گندزدایی سیار توسط بسیجیان عضو سپاه ناحیه حبیب ابن مظاهر(ع) است که در قالب 50تیم به صورت مداوم مواد لازم را به تیم های گندزدا خواهند رساند.

کلهری با اشاره به تولید روزانه ماسک گفت: مراکز کارآفرینی مستقر در این منطقه به صورت روزانه به تولید ماسک و لباس مخصوص(گان) مشغول هستند که این تولیدات توسط سازمانهای مردم نهاد و خیریه در اختیار شهروندان عزیز قرار می گیرد.

او با تاکید بر تعطیلی برنامه های نوروزی گفت: همگام با سراسر کشور و مطابق با دستورالعمل ستادملی مبارزه با کرونا فعالیت سینما بهاران،کلیه مجموعه های ورزشی ،فرهنگی و هنری در منطقه17 به حالت تعلیق درآمده و برنامه های نوروزی پیش بینی شده نیز به زمان دیگری موکول شده است.

کلهری با دعوت از شهروندان برای خودقرنطینگی گفت: از شهروندان عزیز دعوت می کنم تا به پویش «درخانه بمانیم» و خودقرنطینگی بپیوندند و در این روزها از حضور غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند. و اخبار فعالیتهای مدیریت شهری و ستاد مدیریت بحران و مقابله با کرونا در منطقه17 را از کانالهای رسمی این منطقه همچون کانال اخبار هفدهم دنبال کنند.

 به منظور یکپارچه سازی اطلاع رسانی اخبار و گزارشها به شهروندان توسط کارگروه رسانه و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران، گروه های رسانه ای راه اندازی شده تا اخبار موثقی را در اختیار شهروندان قرار دهد

دوشنبه 26/12/1398 - 15:57
ایرانگردی

 



هنرمندان به کمک شهرداری تهران آمدند تا در تهیه برنامه های آموزشی مقابله با کرونا و ترغیب مردم به ماندن در خانه کمک کنند.


به گزارش شهرنوشت، مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران ظهر دوشنبه- 26 اسفند- در چهارمین نشست خبری آنلاین مدیران شهری با محوریت شیوع بیماری کرونا و تشریح برنامه های نوروز برگزار شد، در این باره توضیح داد:«شکستن زنجیره انتقال از بزرگترین اهداف ماست و برای این منظور هنرمندان به کمک شهرداری تهران آمده اند و برنامه های سرگرم کننده ای با همکاری شبکه کودک و نوجوان (شبکه پویا) تدارک دیده شده است.» 

به گفته او تاکنون هشت هزار کتاب صوتی و الکترونیکی توسط شهروندان تهرانی دانلود شده، این کتابها از سوی شهرداری تهران برای دوران قرنطینه های خانگی به صورت رایگان و با درج کد شهروندی در اختیارعلاقمندان قرار گرفته است.
همچنین آموزش ساخت کارت پستال از مواد دورریختنی و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های این اداره کل است.

دوشنبه 26/12/1398 - 15:39
ایرانگردی

 

 


شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران اقدامات مسئولان خانه های سلامت به عنوان خط مقدم مواجهه با ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و هم افزایی همه سازمان ها و نهادها برای مهار بیماری کرونا و کاهش زمان مقابله با این بیماری را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نشست هماهنگی فعالیت های ادارات سلامت مناطق ۲۲ گانه و خانه های سلامت محلات با حضور زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران و منتخب مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه برگزار شد و شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، رضا کرمی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به عنوان میهمانان ویژه از نزدیک در جریان اقدامات حوزه سلامت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفتند.

در این نشست زینب نصیری ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیتهای انجام شده اداره کل سلامت در سطح مناطق ۲۲ گانه و تجمیع ظرفیتهای به وجود آمده با سازمان های دولتی و غیردولتی، فعالیت های در خور توجه خانه های سلامت در سطح محلات شهر تهران را تشریح کرد.

همچنین مدیران و مسئولان خانه های حاضر در جلسه به ارائه گزارش مجموعه فعالیت‌های خود در سطح مناطق 22گانه پرداختند.

در ادامه، شهربانو امانی ضمن تقدیر از فعالیت های اداره کل سلامت در سطح مناطق و محلات، اقدامات مسئولان خانه های سلامت را به عنوان خط مقدم مواجهه با ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: همه سازمان ها و نهادها باید با همکاری یکدیگر در مواجهه با این بیماری دست به دست هم دهند تا زمان مبارزه با این بیماری کوتاه و با آن مقابله شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش آموزش شهروندان در کنترل و مهار بیماری کرونا اذعان داشت: باید حداکثر توان خود را برای افزایش سواد شهروندان در حوزه شناخت،مراقبت و پیشگیری از این بیماری به کار گیریم و اقدامات عملی را در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن تقدیر از تلاشهای کادر پزشکی و درمانی بیمارستان ها برای خدمت رسانی به مردم در بحران کنونی، آمادگی شورای اسلامی شهر تهران را برای همراهی با وزارت بهداشت و سایر سازمان های متولی اعلام کرد.

در ادامه رضا کرمی رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در این ستاد در مواجهه با ویروس کرونا از همراهی و همکاری اداره کل سلامت در راستای ساماندهی و سازماندهی حوزه سلامت شهرداری برای مواجهه با این بیماری قدردانی نمود.

دوشنبه 26/12/1398 - 15:33
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته